abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137660761
Ik zit met een probleem, ik heb een manier gevonden waardoor bedrijven kunnen besparen.

Het hele technische verhaal zal ik achterwege laten maar het komt erop neer dat bedrijven door gebruik te maken van onze service benzine/diesel en onderhoudskosten kunnen besparen.

Dit is interessant voor bedrijven die zelf een aantal autos in bezit hebben/leasen.

nou zit ik met het volgende dilemma:

Wanneer is het voor een bedrijf zinvol om met ons zaken te gaan doen?

Stel een bedrijf kan 150 euro per jaar besparen, dat is natuurlijk voor een zzp-er een heel bedrag, maar voor Philips Nederland bijv. stelt dit niet veel voor op hun omzet.
anderzijds zal het bij Philips gaan om veel meer auto's waardoor het bedrag besparing toch al snel op zal lopen.

Bij bijvoorbeeld
ZZP = 150 euro jaarlijks besparing
Philips = 150 euro x 1000 voertuigen = 150.000 euro besparing per jaar.

Mijn probleemstelling is dus , vanaf hoeveel nettobesparing is het voor bedrijven interessant om hier echt over na te denken.

Is het echt elke euro besparing telt ( ook bij grote bedrijven) of niet

Alvast bedankt,
pi_137660808
Kan je het idee eens uitleggen?
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_137660821
Besparen in geld hoeft niet eens het doel te zijn. Geen zinnig woord over te zeggen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:43:48 #4
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137660833
Een financiele besparing kan nog steeds meer indirecte kosten met zich meebrengen.
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_137660874
grote bedrijven zitten 9/10 vast aan contracten die zijn gesteld door lease maatschappijen
of onderhouds bedrijven met contracten waar je dan ook niet eens tegen kan vechten omdat ze dan flinke kortingen krijgen.
( grote afnemers krijgen flinke korting)
ben je dan nog wel zo aantrekkelijk..

en je hebt besparing en "besparing".
als er door "jouw" manier meer papierwerk aan vast zit, lastiger om probleem verholpen te krijgen
of moeilijk contact te leggen is, betalingen op rare manieren moeten of wat dan ook
is de besparing direct door de goot weggespoeld
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:48:10 #6
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_137660944
Hangt een beetje af van wat de transactiekosten zijn om met jou in zee te gaan. Maar als blijkt dat een bedrijf onder de streep 150k kan besparen zullen ze dit niet zo snel nalaten denk ik.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_137661100
Iedere euro is er een, en of hij nou van links of van rechts komt doet er niet toe.
pi_137661105
Die 150,- is dat bruto of netto besparing?

Maakt nogal een enorm verschil.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:55:16 #9
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_137661141
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:41 schreef JonJonJip het volgende:
Mijn probleemstelling is dus , vanaf hoeveel nettobesparing is het voor bedrijven interessant om hier echt over na te denken.
Ik denk niet dat het sec om de besparing gaat. Ik heb situaties meegemaakt waar een bedrijf tienduizenden euro's kon besparen door van leverancier te wisselen, maar men liet de keuze toch liggen bij de huidige leverancier.

Het hangt mijns inziens af van de rekensommetjes die een bedrijf maakt voor zijn belangrijkste verdiensten.

Als een bedrijf bijvoorbeeld transport doet, en die benzinekosten spelen een rol in de marge, dan wordt het interessant. Of het bedrijf nou groot of klein is, daar kun je een trouwe klant aan hebben.

Als een bedrijf echter best wel wat vertegenwoordigers op de weg heeft, maar zijn belangrijkste focus ligt op verkoop van dierenbenodigdheden (om een zijstraat te noemen), dan gaat jouw salespitch gewoon niet aankomen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_137661214
over 150 euro word bij een groot bedrijf niet eens gesproken...
No Guts, No Glory
pi_137661346
Dit klinkt weer als het zoveelste Palm-wonder-olie of speciale tandwiel mechanisme verhaal.

Vergeef me mijn skepsis, vernieuwde ideeen zijn het altijd waard natuurlijk. Echter in de praktijk wordt het wiel herhaaldelijk uitgevonden.
I am a Koala who Stretches :P
pi_137661373
Ok, bedankt voor de zeer snelle reacties, ik zal even een aantal dingen proberen te verduidelijken.

150 euro is de netto besparing per auto per jaar. onze kosten zijn hier al vanaf gehaald.
ik ga hierbij wel uit van een auto die 6L/100km rijdt en ongeveer 30.000 km per jaar.

Extra handelingen papierwerk: Er zijn voor het bedrijf geen extra handelingen nodig en het personeel zal er niks van merken, enige extra handeling is uiteraard onze rekening betalen.

contracten met leasepartijen zijn niet van toepassing hier, er zijn geen leasemaatschappijen die hier iets aan doen, dan wel over te zeggen hebben.

Nee dit is geen palm wonderolie of speciaal tandwiel verhaal, geloof me.
pi_137661415
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:58 schreef nuget het volgende:
over 150 euro word bij een groot bedrijf niet eens gesproken...
En als dit grote bedrijf nu eens 1000 auto's op de weg heeft, word het dan niet een ander verhaal ?
pi_137661439
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:04 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

En als dit grote bedrijf nu eens 1000 auto's op de weg heeft, word het dan niet een ander verhaal ?
nee, waarom... de besparing is veel te klein.
No Guts, No Glory
pi_137661471
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:02 schreef JonJonJip het volgende:
Ok, bedankt voor de zeer snelle reacties, ik zal even een aantal dingen proberen te verduidelijken.

150 euro is de netto besparing per auto per jaar. onze kosten zijn hier al vanaf gehaald.
ik ga hierbij wel uit van een auto die 6L/100km rijdt en ongeveer 30.000 km per jaar.

Extra handelingen papierwerk: Er zijn voor het bedrijf geen extra handelingen nodig en het personeel zal er niks van merken, enige extra handeling is uiteraard onze rekening betalen.

contracten met leasepartijen zijn niet van toepassing hier, er zijn geen leasemaatschappijen die hier iets aan doen, dan wel over te zeggen hebben.

Nee dit is geen palm wonderolie of speciaal tandwiel verhaal, geloof me.
*kuch*

Leasemaatschappijen doen het onderhoud, en dat zit bij de prijs in. Die besparing kun je voor het bedrijf dus wegstrepen.

Verder is die 150,- een verminderde uitgave welke anders als investering belastingaftrekbaar is, de uiteindelijke besparing voor het bedrijf ligt dus onder de 150,-
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137661528
Dus als ik het goed begrijp wil jij iets met de leaseauto's gaan doen van een bedrijf, terwijl de leasemaatschappij hier niks vanaf weet?
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_137661546
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:02 schreef JonJonJip het volgende:
Ok, bedankt voor de zeer snelle reacties, ik zal even een aantal dingen proberen te verduidelijken.

150 euro is de netto besparing per auto per jaar. onze kosten zijn hier al vanaf gehaald.
ik ga hierbij wel uit van een auto die 6L/100km rijdt en ongeveer 30.000 km per jaar.

[..]
(30.000/100)*6 = 1800 liter brandstof. Is 1800 x 1.75 = 3150 euro.
150/3150 * 100% = 4,8% besparing op de brandstofkosten. Mwah.
pi_137661549
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:05 schreef hottentot het volgende:

Verder is die 150,- een verminderde uitgave welke anders als investering belastingaftrekbaar is, de uiteindelijke besparing voor het bedrijf ligt dus onder de 150,-
Die elders geïnvesteerd kan worden....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_137661599
Bij leasemaatschappijen moet je toch je brandstof uiteindelijk zelf afrekenen ?
evt. met voorschotten, maar uiteindelijk betaalt het bedrijf dit zelf toch?

onderhoud is inderdaad vaak voor de leasemaatschappij, dit is dan vooral aantrekkelijk voor bedrijven die een eigen wagenpark in bezit hebben.
pi_137661608
En er zijn genoeg MKB bedrijven welke auto's in eigen beheer hebben, deze letten doorgaans ook wat scherper op kosten en mogelijk alternatieven.
I am a Koala who Stretches :P
pi_137661617
quote:
4s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:07 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die elders geïnvesteerd kan worden....
?

Hoe kun je een niet gemaakte besparing elders uitgeven? (of mis ik hier iets)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137661645
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:07 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wil jij iets met de leaseauto's gaan doen van een bedrijf, terwijl de leasemaatschappij hier niks vanaf weet?
exact, en of dat wel of niet zou mogen dat is van een latere orde en ook niet echt van belang in deze vraag.
pi_137661661
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:11 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

exact, en of dat wel of niet zou mogen dat is van een latere orde en ook niet echt van belang in deze vraag.
Lijkt mij juist extreem belangrijk.

Verder geloof ik zelf niet zo in je idee.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137661669
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:10 schreef hottentot het volgende:

[..]

?

Hoe kun je een niet gemaakte besparing elders uitgeven? (of mis ik hier iets)
je calculeert in 1000 euro benzine , je hebt nodig 800 euro benzine , dan heb je 200 euro over om elder uit te geven.
pi_137661681
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:10 schreef hottentot het volgende:

[..]

?

Hoe kun je een niet gemaakte besparing elders uitgeven? (of mis ik hier iets)
Die 150 euro hoef het bedrijf nu niet aan vervoerskosten uit te geven, maar kan men elders investeren. Zo ingewikkeld is dat toch niet? Het gaat niet eens per se om de besparing, maar omdat een bedrijf een euro ook maar één keer kan uitgeven, is dit prima. Ook het feit dat het milieuvriendelijk is, weegt voor de publieke opinie best zwaar.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')