Ik denk niet dat het sec om de besparing gaat. Ik heb situaties meegemaakt waar een bedrijf tienduizenden euro's kon besparen door van leverancier te wisselen, maar men liet de keuze toch liggen bij de huidige leverancier.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:41 schreef JonJonJip het volgende:
Mijn probleemstelling is dus , vanaf hoeveel nettobesparing is het voor bedrijven interessant om hier echt over na te denken.
En als dit grote bedrijf nu eens 1000 auto's op de weg heeft, word het dan niet een ander verhaal ?quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:58 schreef nuget het volgende:
over 150 euro word bij een groot bedrijf niet eens gesproken...
nee, waarom... de besparing is veel te klein.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:04 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
En als dit grote bedrijf nu eens 1000 auto's op de weg heeft, word het dan niet een ander verhaal ?
*kuch*quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:02 schreef JonJonJip het volgende:
Ok, bedankt voor de zeer snelle reacties, ik zal even een aantal dingen proberen te verduidelijken.
150 euro is de netto besparing per auto per jaar. onze kosten zijn hier al vanaf gehaald.
ik ga hierbij wel uit van een auto die 6L/100km rijdt en ongeveer 30.000 km per jaar.
Extra handelingen papierwerk: Er zijn voor het bedrijf geen extra handelingen nodig en het personeel zal er niks van merken, enige extra handeling is uiteraard onze rekening betalen.
contracten met leasepartijen zijn niet van toepassing hier, er zijn geen leasemaatschappijen die hier iets aan doen, dan wel over te zeggen hebben.
Nee dit is geen palm wonderolie of speciaal tandwiel verhaal, geloof me.
(30.000/100)*6 = 1800 liter brandstof. Is 1800 x 1.75 = 3150 euro.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:02 schreef JonJonJip het volgende:
Ok, bedankt voor de zeer snelle reacties, ik zal even een aantal dingen proberen te verduidelijken.
150 euro is de netto besparing per auto per jaar. onze kosten zijn hier al vanaf gehaald.
ik ga hierbij wel uit van een auto die 6L/100km rijdt en ongeveer 30.000 km per jaar.
[..]
Die elders geïnvesteerd kan worden....quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:05 schreef hottentot het volgende:
Verder is die 150,- een verminderde uitgave welke anders als investering belastingaftrekbaar is, de uiteindelijke besparing voor het bedrijf ligt dus onder de 150,-
?quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die elders geïnvesteerd kan worden....
exact, en of dat wel of niet zou mogen dat is van een latere orde en ook niet echt van belang in deze vraag.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:07 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wil jij iets met de leaseauto's gaan doen van een bedrijf, terwijl de leasemaatschappij hier niks vanaf weet?
Lijkt mij juist extreem belangrijk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:11 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
exact, en of dat wel of niet zou mogen dat is van een latere orde en ook niet echt van belang in deze vraag.
je calculeert in 1000 euro benzine , je hebt nodig 800 euro benzine , dan heb je 200 euro over om elder uit te geven.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
?
Hoe kun je een niet gemaakte besparing elders uitgeven? (of mis ik hier iets)
Die 150 euro hoef het bedrijf nu niet aan vervoerskosten uit te geven, maar kan men elders investeren. Zo ingewikkeld is dat toch niet? Het gaat niet eens per se om de besparing, maar omdat een bedrijf een euro ook maar één keer kan uitgeven, is dit prima. Ook het feit dat het milieuvriendelijk is, weegt voor de publieke opinie best zwaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
?
Hoe kun je een niet gemaakte besparing elders uitgeven? (of mis ik hier iets)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |