abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137663038
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:48 schreef hottentot het volgende:

[..]

En eventueel op lokatie aan te brengen? Of moeten de auto's echt een garage in?

In het eerste geval zal de interesse groter zijn, een auto die een half uur in een garage moet staan, kost 2 uur met alles erop en eraan. Maar als het op de parkeerplaats kan kost het ze vijf minuten per auto.
Is op locatie inderdaad, en de auto is maximaal een minuut niet bruikbaar.
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:54:21 #52
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_137667911
Het bedrijf waar ik werk heeft zo'n 35 wagens rijden, we hebben allemaal een tankkaart van een betaald merk waar we verplicht zijn te tanken, ik meen me te herinneren dat er zo'n 15 ct per liter korting werd bedongen. Ik kan me voorstellen dat grotere bedrijven met meer wagens nog meer korting krijgen.
pi_137668115
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:54 schreef mrPanerai het volgende:
Het bedrijf waar ik werk heeft zo'n 35 wagens rijden, we hebben allemaal een tankkaart van een betaald merk waar we verplicht zijn te tanken, ik meen me te herinneren dat er zo'n 15 ct per liter korting werd bedongen. Ik kan me voorstellen dat grotere bedrijven met meer wagens nog meer korting krijgen.
Klopt inderdaad, maar door hetgeen ik heb bedacht , zal het verbruik nog verder omlaag gaan.

Het gaat dus niet over de prijs per liter die bedrijven betalen, maar echt om de auto met minder liters meer kilometers te laten rijden.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:10:48 #54
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_137668910
Is het zo'n flesje dat je in de tank gaat kieperen? Weet niet of bedrijven daarin gaan meegaan.
pi_137669560
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:10 schreef mrPanerai het volgende:
Is het zo'n flesje dat je in de tank gaat kieperen? Weet niet of bedrijven daarin gaan meegaan.
Daar zullen de bedrijven inderdaad niet in meegaan, maar dat is het gelukkig ook niet.
pi_137670319
Ga je de bandenspanning bijhouden ;)
pi_137670478
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:35 schreef brulaap112 het volgende:
Ga je de bandenspanning bijhouden ;)
Ook niet ,

voor de rest van de mensen die een gokje wil wagen in de hoop dat ik het ga vertellen,

Ik ga het niet vertellen hier..
pi_137671555
Air twister :)

We mogen gokken.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137673834
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:38 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

Ook niet ,

voor de rest van de mensen die een gokje wil wagen in de hoop dat ik het ga vertellen,

Ik ga het niet vertellen hier..
Eis je een gedragsverandering van de berijder? Op bepaalde momenten tanken bijvoorbeeld? In dat geval wordt het al snel als 'lastig' gezien en zullen bedrijven voor een dergelijke kleine besparing hun personeel er niet mee op willen zadelen.

eigenlijk meer concreet: zonder zaaien niet oogsten. Waar zit de pijn in dit geval? Blijft die pijn beperkt tot de ombouw van 1 minuut + de tijd die jij vervolgens zelf in je dienst moet stoppen?
pi_137676565
ja het is vooral de tijd die ik erin zal moeten stoppen die het rendabel zal moeten maken.
pi_137676606
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:58 schreef hottentot het volgende:
Air twister :)

We mogen gokken.
Anders ga je gewoon lekker buiten spelen ofzo.
pi_137676825
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:23 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

Anders ga je gewoon lekker buiten spelen ofzo.
Anders blijf jij zelf even bij het onderwerp.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137677136
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:27 schreef hottentot het volgende:

[..]

Anders blijf jij zelf even bij het onderwerp.
vanaf minuut 1 dat dit topic openging ben je een aan het zieken,
ik heb gewoon een serieuze vraag die anderen hier inmiddels al beantwoord hebben, waarvoor ik ze ook dankbaar ben.

Verder mag dit topic van mij op slot omdat figuren als jij het verzieken.

De groeten.
pi_137677233
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:33 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

vanaf minuut 1 dat dit topic openging ben je een aan het zieken,
ik heb gewoon een serieuze vraag die anderen hier inmiddels al beantwoord hebben, waarvoor ik ze ook dankbaar ben.

Verder mag dit topic van mij op slot omdat figuren als jij het verzieken.

De groeten.
Als je had opgemerkt dat ik op die twee postings na allang weer vriendelijk en on-topic ben, dan had je voordat je op "invoeren" drukte ook ingezien dat het nu jouw postings zijn die misplaatst zijn.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137679652
Schrijf een business plan met verwachte opbrengsten en investeringen. Gebruik redelijk conservatieve discontovoet, bereken TVT en je kunt de boer op met je plan. Goed plan met korte TVT verkoopt zichzelf.
pi_137682553
Bij ons is alles onder de 1000 euro per maand niet materieel. Daarbij zal het bedrijf ook niet snel met een onbekende zzp'er een relatie aangaan.
pi_137682948
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:25 schreef the85mc het volgende:
Schrijf een business plan met verwachte opbrengsten en investeringen. Gebruik redelijk conservatieve discontovoet, bereken TVT en je kunt de boer op met je plan. Goed plan met korte TVT verkoopt zichzelf.
Ben ik inmiddels druk mee bezig, TVT is afhankelijk van aantal km die gereden worden met de auto, maar ook daar ben ik inmiddels formules voor aan het maken.

Bedankt voor het lezen
pi_137682957
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 01:30 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Bij ons is alles onder de 1000 euro per maand niet materieel. Daarbij zal het bedrijf ook niet snel met een onbekende zzp'er een relatie aangaan.
onder de 1000 euro per maand niet materieel : wat bedoel je hier precies mee ?
als je bedoeld dat het niet de moeite waard is onder de 1000 euro zou ik graag weten hoeveel autos jullie hebben en hoeveel km die gemiddeld rijden per jaar.

en wat betreft het stuk van de onbekende zzp'er : Ik heb nergens vermeld in welke bedrijfsvorm ik ga starten, daarbij is het een volledig nieuw product dus ik heb niet echt concurrentie van de GROTE namen/bedrijven. Ieder uniek product begint onbekend lijkt me.
pi_137682979
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:35 schreef brulaap112 het volgende:
Ga je de bandenspanning bijhouden ;)
Daar moest ik inderdaad ook meteen aan denken, en zo'n bedrijf bestaat al: www.bandopspanning.nl.
Die pompen voor allerlei grote bedrijven en instellingen geregeld de bandjes op en realiseren daarmee niet alleen een brandstofkostenbesparing maar vooral ook 'milieuwinst' en 'duurzaamheid'. Dat zijn de steekwoorden waar managers dezer dagen een stijfje van krijgen dus die moet TS zeker in zijn propositie gaan verwerken. *O*
  donderdag 13 maart 2014 @ 09:17:00 #70
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137684541
TS ik begrijp nog steeds niet hoe je denkt te kunnen besparen.
De besparing alleen al is te gevoelig voor de fluctuerende variabelen zoals:
• gedrag van gebruikers
• afstand
• rijstijl
• belasting in de auto (1, 2 of meer personen, belading)
• files
• benzine prijzen
• benzine kwaliteit
• manier van parkeren (stoeprandje meenemen, banden lopen wat leeg)
• het weer wat direct invloed heeft op het verbruik.
• En nog veel meer redenen

Als het een besparing is van Euro 150,- per maand is het wellicht iets beter. Nu kan je je risico niet afdekken
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  donderdag 13 maart 2014 @ 09:20:58 #71
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137684623
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:57 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, maar door hetgeen ik heb bedacht , zal het verbruik nog verder omlaag gaan.

Het gaat dus niet over de prijs per liter die bedrijven betalen, maar echt om de auto met minder liters meer kilometers te laten rijden.
Het werkelijke verbruik van auto's ligt zooo ver van het opgegeven verbruik van de auto's. Heel nieuwsgierig waar jij je biz case op zal baseren.

Wat je voor het gemak nog even vergeet is dat de bedrijven met een groot volume aan auto’s dit naar 99,9% zekerheid niet bij een klein bedrijfje gaan beleggen
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_137684756
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 03:39 schreef dvr het volgende:

[..]

Daar moest ik inderdaad ook meteen aan denken, en zo'n bedrijf bestaat al: www.bandopspanning.nl.
Die pompen voor allerlei grote bedrijven en instellingen geregeld de bandjes op en realiseren daarmee niet alleen een brandstofkostenbesparing maar vooral ook 'milieuwinst' en 'duurzaamheid'. Dat zijn de steekwoorden waar managers dezer dagen een stijfje van krijgen dus die moet TS zeker in zijn propositie gaan verwerken. *O*
Ik zou daar inderdaad op inzetten. Niet op die 150 euro. Een groen imago levert veel meer op dan 150 euro, al was het alleen maar omdat bedrijven (klanten van jouw klanten dus) dit soms ook in hun inkoopbeleid meenemen.
pi_137684800
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:43 schreef VVDer het volgende:
Een financiele besparing kan nog steeds meer indirecte kosten met zich meebrengen.
ja maar dat snappen de meeste managers niet :{
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_137686614
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 09:30 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ja maar dat snappen de meeste managers niet :{
Daarom moet je dat ook uitleggen. klanten gaan niet dingen uitzoeken wat de verkoper ook kan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137686650
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarom moet je dat ook uitleggen. klanten gaan niet dingen uitzoeken wat de verkoper ook kan.
ik zit helaas aan de kant die de binnengebrachte/aangekochte shit van die managers in de mik krijgt geschoven en er maar mee moet werken.....

uitleggen is dan te laat omdat het al aangeschaft is
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_137686779
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:42 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ik zit helaas aan de kant die de binnengebrachte/aangekochte shit van die managers in de mik krijgt geschoven en er maar mee moet werken.....

uitleggen is dan te laat omdat het al aangeschaft is
Daar gaat het in dit topic niet over.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137689827
Bedankt voor jullie reacties inderdaad , maar dit topic schiet een beetje zen doel voorbij.

Ik neem uiteraard alle opmerkingen mee in mijn verdere plannen, maar van mij mag dit topic dicht.

Heb alleen geen idee hoe/wat/waar ik dit kan doen.

Bedankt allemaal
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:40:41 #78
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137690176
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:55 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het sec om de besparing gaat. Ik heb situaties meegemaakt waar een bedrijf tienduizenden euro's kon besparen door van leverancier te wisselen, maar men liet de keuze toch liggen bij de huidige leverancier.
Omdat meer factoren meespelen dan alleen prijs :)

quote:
Het hangt mijns inziens af van de rekensommetjes die een bedrijf maakt voor zijn belangrijkste verdiensten.

Als een bedrijf bijvoorbeeld transport doet, en die benzinekosten spelen een rol in de marge, dan wordt het interessant. Of het bedrijf nou groot of klein is, daar kun je een trouwe klant aan hebben.

Als een bedrijf echter best wel wat vertegenwoordigers op de weg heeft, maar zijn belangrijkste focus ligt op verkoop van dierenbenodigdheden (om een zijstraat te noemen), dan gaat jouw salespitch gewoon niet aankomen.
Dan nog kan het aankomen. Ook al zijn het geen marge gerelateerde zaken, het zijn toch kosten waarop bespaart kan worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:42:27 #79
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137690233
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:05 schreef hottentot het volgende:

[..]

*kuch*

Leasemaatschappijen doen het onderhoud, en dat zit bij de prijs in. Die besparing kun je voor het bedrijf dus wegstrepen.
Veelal wel ja :Y

quote:
Verder is die 150,- een verminderde uitgave welke anders als investering belastingaftrekbaar is, de uiteindelijke besparing voor het bedrijf ligt dus onder de 150,-
Leasekosten zijn geen investering (worden niet geactiveerd), maar gewoon kosten. En inderdaad belastingaftrekbaar.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:43:21 #80
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137690257
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:09 schreef JonJonJip het volgende:
Bij leasemaatschappijen moet je toch je brandstof uiteindelijk zelf afrekenen ?
evt. met voorschotten, maar uiteindelijk betaalt het bedrijf dit zelf toch?

onderhoud is inderdaad vaak voor de leasemaatschappij, dit is dan vooral aantrekkelijk voor bedrijven die een eigen wagenpark in bezit hebben.
Dat zijn er maar weinig , vanwege het feit dat vrijwel niemand dit op de balans geactiveerd wilt hebben (nog niet).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:45:40 #81
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137690314
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:27 schreef JonJonJip het volgende:
Bedankt voor jullie reacties inderdaad , maar dit topic schiet een beetje zen doel voorbij.

Ik neem uiteraard alle opmerkingen mee in mijn verdere plannen, maar van mij mag dit topic dicht.

Heb alleen geen idee hoe/wat/waar ik dit kan doen.

Bedankt allemaal
Kun je zelf niet :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_137690355
simpel gezegd is het toch zo dat je uiteindelijk de brandstof zelf afrekent ?

als je personeel onzuinig rijd gaan de kosten omhoog
als je personeel zuinig rijd gaan de kosten omlaag
pi_137690614
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:47 schreef JonJonJip het volgende:
simpel gezegd is het toch zo dat je uiteindelijk de brandstof zelf afrekent ?

als je personeel onzuinig rijd gaan de kosten omhoog
als je personeel zuinig rijd gaan de kosten omlaag
Dat wisselt, het kan afgekocht worden. Buiten de balanskwestie zijn leaseauto's ook een kwestie van risicomanagement.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat zijn er maar weinig , vanwege het feit dat vrijwel niemand dit op de balans geactiveerd wilt hebben (nog niet).
Wat bedoel je met 'nog niet'?
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:50:10 #84
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137695699
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:57 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat wisselt, het kan afgekocht worden. Buiten de balanskwestie zijn leaseauto's ook een kwestie van risicomanagement.

[..]

Wat bedoel je met 'nog niet'?
Er zit een wijziging aan te komen in de regels voor verslaggeving. Dat zou inhouden dat een bedrijf niet alleen auto's in bezit maar ook leaseauto's op de balans in de jaarrekening moet verantwoorden :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_137696960
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Er zit een wijziging aan te komen in de regels voor verslaggeving. Dat zou inhouden dat een bedrijf niet alleen auto's in bezit maar ook leaseauto's op de balans in de jaarrekening moet verantwoorden :)
Klopt, wij krijgen inmiddels ook allemaal een pasje en als we dan een auto van de zaak meenemen dan moeten we het pasje voor een lezer in de auto houden zodat de rit op persoonlijke titel geregistreerd kan worden. Is ook ingevoerd i.v.m. de belasting.

Wel jammer, want we hebben een stel algemene bakken die als een hoer behandeld worden.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')