Ik denk niet dat het sec om de besparing gaat. Ik heb situaties meegemaakt waar een bedrijf tienduizenden euro's kon besparen door van leverancier te wisselen, maar men liet de keuze toch liggen bij de huidige leverancier.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:41 schreef JonJonJip het volgende:
Mijn probleemstelling is dus , vanaf hoeveel nettobesparing is het voor bedrijven interessant om hier echt over na te denken.
En als dit grote bedrijf nu eens 1000 auto's op de weg heeft, word het dan niet een ander verhaal ?quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:58 schreef nuget het volgende:
over 150 euro word bij een groot bedrijf niet eens gesproken...
nee, waarom... de besparing is veel te klein.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:04 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
En als dit grote bedrijf nu eens 1000 auto's op de weg heeft, word het dan niet een ander verhaal ?
*kuch*quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:02 schreef JonJonJip het volgende:
Ok, bedankt voor de zeer snelle reacties, ik zal even een aantal dingen proberen te verduidelijken.
150 euro is de netto besparing per auto per jaar. onze kosten zijn hier al vanaf gehaald.
ik ga hierbij wel uit van een auto die 6L/100km rijdt en ongeveer 30.000 km per jaar.
Extra handelingen papierwerk: Er zijn voor het bedrijf geen extra handelingen nodig en het personeel zal er niks van merken, enige extra handeling is uiteraard onze rekening betalen.
contracten met leasepartijen zijn niet van toepassing hier, er zijn geen leasemaatschappijen die hier iets aan doen, dan wel over te zeggen hebben.
Nee dit is geen palm wonderolie of speciaal tandwiel verhaal, geloof me.
(30.000/100)*6 = 1800 liter brandstof. Is 1800 x 1.75 = 3150 euro.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:02 schreef JonJonJip het volgende:
Ok, bedankt voor de zeer snelle reacties, ik zal even een aantal dingen proberen te verduidelijken.
150 euro is de netto besparing per auto per jaar. onze kosten zijn hier al vanaf gehaald.
ik ga hierbij wel uit van een auto die 6L/100km rijdt en ongeveer 30.000 km per jaar.
[..]
Die elders geïnvesteerd kan worden....quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:05 schreef hottentot het volgende:
Verder is die 150,- een verminderde uitgave welke anders als investering belastingaftrekbaar is, de uiteindelijke besparing voor het bedrijf ligt dus onder de 150,-
?quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die elders geïnvesteerd kan worden....
exact, en of dat wel of niet zou mogen dat is van een latere orde en ook niet echt van belang in deze vraag.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:07 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wil jij iets met de leaseauto's gaan doen van een bedrijf, terwijl de leasemaatschappij hier niks vanaf weet?
Lijkt mij juist extreem belangrijk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:11 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
exact, en of dat wel of niet zou mogen dat is van een latere orde en ook niet echt van belang in deze vraag.
je calculeert in 1000 euro benzine , je hebt nodig 800 euro benzine , dan heb je 200 euro over om elder uit te geven.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
?
Hoe kun je een niet gemaakte besparing elders uitgeven? (of mis ik hier iets)
Die 150 euro hoef het bedrijf nu niet aan vervoerskosten uit te geven, maar kan men elders investeren. Zo ingewikkeld is dat toch niet? Het gaat niet eens per se om de besparing, maar omdat een bedrijf een euro ook maar één keer kan uitgeven, is dit prima. Ook het feit dat het milieuvriendelijk is, weegt voor de publieke opinie best zwaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
?
Hoe kun je een niet gemaakte besparing elders uitgeven? (of mis ik hier iets)
Is inderdaad extreem belangrijk , maar niet in deze vraagstelling.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:12 schreef hottentot het volgende:
[..]
Lijkt mij juist extreem belangrijk.
Verder geloof ik zelf niet zo in je idee.
Dat is dus exact mijn gedachtengangquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die 150 euro hoef het bedrijf nu niet aan vervoerskosten uit te geven, maar kan men elders investeren. Zo ingewikkeld is dat toch niet? Het gaat niet eens per se om de besparing, maar omdat een bedrijf een euro ook maar één keer kan uitgeven, is dit prima. Ook het feit dat het milieuvriendelijk is, weegt voor de publieke opinie best zwaar.
Blijf dan gewoon weg.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:14 schreef hottentot het volgende:
Maar goed, ik geloof er absoluut niet in, TS gaat natuurlijk niet vertellen wat en hoe hij dit gaat doen.
Gaat dus eigenlijk nergens over dit topic.
Vraag van TS: Zijn bedrijven geïnteresseerd in bezuinigingen
Antwoord: Ja
Succes.....
Alleen punt drie is voor jou belangrijkquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:18 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Dat is dus exact mijn gedachtengang
Bedrijf bespaart geld, al is het maar een gering bedrag op de complete balans
Bedrijf is milieubewust bezig
Ik verdien mijn marge er ook aan (ook wel belangrijk)
WIN WIN WIN situatie toch ?
Het kost voor de medewerker/bestuurder geen seconde werk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:20 schreef Underdoggy het volgende:
Maak kosten-bate analyse voor het bedrijf, als dit grapje ook nog een uur per auto van een medewerker vraagt is het direct niet meer rendabel
dat is echter voor een bedrijf wél heel belangrijk en deze zullen je voor zo'n beslissing dan doorverwijzen naar hun leasemaatschappij, die zeggenschap over hun wagenpark heeft... oftewel, jij moet dat eerst met die leasemaatschappijen regelen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:14 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Is inderdaad extreem belangrijk , maar niet in deze vraagstelling.
Dat is iets wat ik met de bedrijven/leasemaatschappijen zal moeten regelen
zie hierboven,quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat is echter voor een bedrijf wél heel belangrijk en deze zullen je voor zo'n beslissing dan doorverwijzen naar hun leasemaatschappij, die zeggenschap over hun wagenpark heeft... oftewel, jij moet dat eerst met die leasemaatschappijen regelen.
en mogelijk via die leasemaatschappij als 'extra' optie aanbieden
sowieso denk ik niet dat bedrijven het erg interssant vinden voor een jaarlijkse besparing van 150 euro een bepaalde aanpassing aan een auto te laten doen omdat dat ook weer kosten met zich meebrengt en deze auto's gedurende de tijd dat dat ingebouwd wordt niet ter beschikking staan evenals dat het een risico met zich meebrengt van extra reparaties of problemen...
juist zulke risico's worden voor hen ondervangen door gebruik te maken van lease-maatschappijen die dat nu net uit handen nemen
Investering is in het begin niet heel groot, hoef niet naar de bank in ieder geval.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Alleen punt drie is voor jou belangrijk
Ik durf niet te zeggen vanaf welk bedrag iets rendabels is. Baseer je daarop je prijsstelling?
Voor elk bedrijf zal dat natuurlijk anders zijn. Soms moet je ook gewoon op het juiste moment bij de juiste persoon binnen komen. Net de juiste elevator-pitch hebben, bijvoorbeeld.
Moet je veel investeren?
Je laat de belangrijkste partij voor het gemak achterwege. De leasemaatschappij ziet wat jou idee doet en doet het vervolgens gewoon zelf en de klant kan fluiten naar de besparing en jij naar je marge.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:18 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Dat is dus exact mijn gedachtengang
Bedrijf bespaart geld, al is het maar een gering bedrag op de complete balans
Bedrijf is milieubewust bezig
Ik verdien mijn marge er ook aan (ook wel belangrijk)
WIN WIN WIN situatie toch ?
intressante opmerking, van de ene kant klopt dit en zou de leasemaatschappij dit ook kunnen gaan doen , echter de leasemaatschappij heeft ook nog geen bandencentrale of garage voor mensen die een kapotte band of motor hebben, dit laten ze ook door derden doen. die ook gewoon hun marges erop pakken. waarom zou het in dit geval anders zijn ?quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:31 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Je laat de belangrijkste partij voor het gemak achterwege. De leasemaatschappij ziet wat jou idee doet en doet het vervolgens gewoon zelf en de klant kan fluiten naar de besparing en jij naar je marge.
Wie zegt dat ze dat niet hebben?quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:36 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
intressante opmerking, van de ene kant klopt dit en zou de leasemaatschappij dit ook kunnen gaan doen , echter de leasemaatschappij heeft ook nog geen bandencentrale of garage voor mensen die een kapotte band of motor hebben, dit laten ze ook door derden doen. die ook gewoon hun marges erop pakken. waarom zou het in dit geval anders zijn ?
Dan zeg ik het anders: de leasemaatschappij ziet jou idee en laat dit door de garage doen waar ze al mee samenwerken...quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:36 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
intressante opmerking, van de ene kant klopt dit en zou de leasemaatschappij dit ook kunnen gaan doen , echter de leasemaatschappij heeft ook nog geen bandencentrale of garage voor mensen die een kapotte band of motor hebben, dit laten ze ook door derden doen. die ook gewoon hun marges erop pakken. waarom zou het in dit geval anders zijn ?
Klopt , dat is inderdaad het nadeel, maar door echt op de rand te gaan zitten qua wat het bedrijf aan marge betaalt is het niet echt rendabel, tenzij een grote partij het allemaal veel sneller van de grond krijgt met reclame/verkoop. vandaar dat ik ga proberen zolang mogelijk onder de radar te blijven en zo een klantenkring op te bouwen, als ik deze eenmaal heb, wil ik proberen om echt bekendheid te krijgen in NE BE DU , zodat ik in ieder geval niet op prijs weggeconcurreerd word.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:32 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar makkelijk kopieerbaar.... is er geen manier om het te patenteren? Want jij bent klein. Op het moment dat jij een gat in de markt hebt, stappen daar anderen óók in... met veel geld. Dan ben je met een beetje pech zo weg. Dit momentum heb je maar één keer...
Is het een technische oplossing of een logistieke oplossing?quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:40 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Klopt , dat is inderdaad het nadeel, maar door echt op de rand te gaan zitten qua wat het bedrijf aan marge betaalt is het niet echt rendabel, tenzij een grote partij het allemaal veel sneller van de grond krijgt met reclame/verkoop. vandaar dat ik ga proberen zolang mogelijk onder de radar te blijven en zo een klantenkring op te bouwen, als ik deze eenmaal heb, wil ik proberen om echt bekendheid te krijgen in NE BE DU , zodat ik in ieder geval niet op prijs weggeconcurreerd word.
Patenteren is geen optie trouwens
Ik heb een aantal leasewagens gehad, bij verschillende leasemaatschappijen en ik ben altijd gewoon naar een lokale bandenboer kunnen gaan voor mijn winterbanden etc.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze dat niet hebben?
Combinatie, technisch aan het voertuig zelf , maar door dit proces logistiek volledig te stroomlijnen is het rendabel om uit te voeren, met alleen de techniek ga je het niet winstgevend krijgen en alleen de logistiek ook niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:41 schreef hottentot het volgende:
[..]
Is het een technische oplossing of een logistieke oplossing?
Klopt, maar waarom doet een dealer als Volkswagen dan niet ook de banden en de tankstations ?quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:39 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Dan zeg ik het anders: de leasemaatschappij ziet jou idee en laat dit door de garage doen waar ze al mee samenwerken...
Lease maatschappijen sluiten ook gewoon deals af voor reparaties en onderhoud en houden hier juist een direkte controle over omdat dat ook voor hen direkt van belang is dat deze lease auto's de standaard onderhoud/controle's ondergaan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:36 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
intressante opmerking, van de ene kant klopt dit en zou de leasemaatschappij dit ook kunnen gaan doen , echter de leasemaatschappij heeft ook nog geen bandencentrale of garage voor mensen die een kapotte band of motor hebben, dit laten ze ook door derden doen. die ook gewoon hun marges erop pakken. waarom zou het in dit geval anders zijn ?
En eventueel op lokatie aan te brengen? Of moeten de auto's echt een garage in?quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:45 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Combinatie, technisch aan het voertuig zelf , maar door dit proces logistiek volledig te stroomlijnen is het rendabel om uit te voeren, met alleen de techniek ga je het niet winstgevend krijgen en alleen de logistiek ook niet.
Mijn VW dealer doet gewoon de banden als ik zou willen, helaas zijn ze niet het goedkoopste.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:47 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Klopt, maar waarom doet een dealer als Volkswagen dan niet ook de banden en de tankstations ?
zijn 3 heel andere specialismen, waar een eigen organisatie voor nodig is, je kunt het niet zomaar even erbij gaan doen.
Is op locatie inderdaad, en de auto is maximaal een minuut niet bruikbaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:48 schreef hottentot het volgende:
[..]
En eventueel op lokatie aan te brengen? Of moeten de auto's echt een garage in?
In het eerste geval zal de interesse groter zijn, een auto die een half uur in een garage moet staan, kost 2 uur met alles erop en eraan. Maar als het op de parkeerplaats kan kost het ze vijf minuten per auto.
Klopt inderdaad, maar door hetgeen ik heb bedacht , zal het verbruik nog verder omlaag gaan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:54 schreef mrPanerai het volgende:
Het bedrijf waar ik werk heeft zo'n 35 wagens rijden, we hebben allemaal een tankkaart van een betaald merk waar we verplicht zijn te tanken, ik meen me te herinneren dat er zo'n 15 ct per liter korting werd bedongen. Ik kan me voorstellen dat grotere bedrijven met meer wagens nog meer korting krijgen.
Daar zullen de bedrijven inderdaad niet in meegaan, maar dat is het gelukkig ook niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:10 schreef mrPanerai het volgende:
Is het zo'n flesje dat je in de tank gaat kieperen? Weet niet of bedrijven daarin gaan meegaan.
Ook niet ,quote:
Eis je een gedragsverandering van de berijder? Op bepaalde momenten tanken bijvoorbeeld? In dat geval wordt het al snel als 'lastig' gezien en zullen bedrijven voor een dergelijke kleine besparing hun personeel er niet mee op willen zadelen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:38 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Ook niet ,
voor de rest van de mensen die een gokje wil wagen in de hoop dat ik het ga vertellen,
Ik ga het niet vertellen hier..
Anders blijf jij zelf even bij het onderwerp.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:23 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Anders ga je gewoon lekker buiten spelen ofzo.
vanaf minuut 1 dat dit topic openging ben je een aan het zieken,quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Anders blijf jij zelf even bij het onderwerp.
Als je had opgemerkt dat ik op die twee postings na allang weer vriendelijk en on-topic ben, dan had je voordat je op "invoeren" drukte ook ingezien dat het nu jouw postings zijn die misplaatst zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:33 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
vanaf minuut 1 dat dit topic openging ben je een aan het zieken,
ik heb gewoon een serieuze vraag die anderen hier inmiddels al beantwoord hebben, waarvoor ik ze ook dankbaar ben.
Verder mag dit topic van mij op slot omdat figuren als jij het verzieken.
De groeten.
Ben ik inmiddels druk mee bezig, TVT is afhankelijk van aantal km die gereden worden met de auto, maar ook daar ben ik inmiddels formules voor aan het maken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:25 schreef the85mc het volgende:
Schrijf een business plan met verwachte opbrengsten en investeringen. Gebruik redelijk conservatieve discontovoet, bereken TVT en je kunt de boer op met je plan. Goed plan met korte TVT verkoopt zichzelf.
onder de 1000 euro per maand niet materieel : wat bedoel je hier precies mee ?quote:Op donderdag 13 maart 2014 01:30 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Bij ons is alles onder de 1000 euro per maand niet materieel. Daarbij zal het bedrijf ook niet snel met een onbekende zzp'er een relatie aangaan.
Daar moest ik inderdaad ook meteen aan denken, en zo'n bedrijf bestaat al: www.bandopspanning.nl.quote:
Het werkelijke verbruik van auto's ligt zooo ver van het opgegeven verbruik van de auto's. Heel nieuwsgierig waar jij je biz case op zal baseren.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:57 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, maar door hetgeen ik heb bedacht , zal het verbruik nog verder omlaag gaan.
Het gaat dus niet over de prijs per liter die bedrijven betalen, maar echt om de auto met minder liters meer kilometers te laten rijden.
Ik zou daar inderdaad op inzetten. Niet op die 150 euro. Een groen imago levert veel meer op dan 150 euro, al was het alleen maar omdat bedrijven (klanten van jouw klanten dus) dit soms ook in hun inkoopbeleid meenemen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 03:39 schreef dvr het volgende:
[..]
Daar moest ik inderdaad ook meteen aan denken, en zo'n bedrijf bestaat al: www.bandopspanning.nl.
Die pompen voor allerlei grote bedrijven en instellingen geregeld de bandjes op en realiseren daarmee niet alleen een brandstofkostenbesparing maar vooral ook 'milieuwinst' en 'duurzaamheid'. Dat zijn de steekwoorden waar managers dezer dagen een stijfje van krijgen dus die moet TS zeker in zijn propositie gaan verwerken.
ja maar dat snappen de meeste managers nietquote:Op woensdag 12 maart 2014 16:43 schreef VVDer het volgende:
Een financiele besparing kan nog steeds meer indirecte kosten met zich meebrengen.
Daarom moet je dat ook uitleggen. klanten gaan niet dingen uitzoeken wat de verkoper ook kan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:30 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ja maar dat snappen de meeste managers niet
ik zit helaas aan de kant die de binnengebrachte/aangekochte shit van die managers in de mik krijgt geschoven en er maar mee moet werken.....quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daarom moet je dat ook uitleggen. klanten gaan niet dingen uitzoeken wat de verkoper ook kan.
Daar gaat het in dit topic niet over.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:42 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik zit helaas aan de kant die de binnengebrachte/aangekochte shit van die managers in de mik krijgt geschoven en er maar mee moet werken.....
uitleggen is dan te laat omdat het al aangeschaft is
Omdat meer factoren meespelen dan alleen prijsquote:Op woensdag 12 maart 2014 16:55 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het sec om de besparing gaat. Ik heb situaties meegemaakt waar een bedrijf tienduizenden euro's kon besparen door van leverancier te wisselen, maar men liet de keuze toch liggen bij de huidige leverancier.
Dan nog kan het aankomen. Ook al zijn het geen marge gerelateerde zaken, het zijn toch kosten waarop bespaart kan worden.quote:Het hangt mijns inziens af van de rekensommetjes die een bedrijf maakt voor zijn belangrijkste verdiensten.
Als een bedrijf bijvoorbeeld transport doet, en die benzinekosten spelen een rol in de marge, dan wordt het interessant. Of het bedrijf nou groot of klein is, daar kun je een trouwe klant aan hebben.
Als een bedrijf echter best wel wat vertegenwoordigers op de weg heeft, maar zijn belangrijkste focus ligt op verkoop van dierenbenodigdheden (om een zijstraat te noemen), dan gaat jouw salespitch gewoon niet aankomen.
Veelal wel jaquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
*kuch*
Leasemaatschappijen doen het onderhoud, en dat zit bij de prijs in. Die besparing kun je voor het bedrijf dus wegstrepen.
Leasekosten zijn geen investering (worden niet geactiveerd), maar gewoon kosten. En inderdaad belastingaftrekbaar.quote:Verder is die 150,- een verminderde uitgave welke anders als investering belastingaftrekbaar is, de uiteindelijke besparing voor het bedrijf ligt dus onder de 150,-
Dat zijn er maar weinig , vanwege het feit dat vrijwel niemand dit op de balans geactiveerd wilt hebben (nog niet).quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:09 schreef JonJonJip het volgende:
Bij leasemaatschappijen moet je toch je brandstof uiteindelijk zelf afrekenen ?
evt. met voorschotten, maar uiteindelijk betaalt het bedrijf dit zelf toch?
onderhoud is inderdaad vaak voor de leasemaatschappij, dit is dan vooral aantrekkelijk voor bedrijven die een eigen wagenpark in bezit hebben.
Kun je zelf nietquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:27 schreef JonJonJip het volgende:
Bedankt voor jullie reacties inderdaad , maar dit topic schiet een beetje zen doel voorbij.
Ik neem uiteraard alle opmerkingen mee in mijn verdere plannen, maar van mij mag dit topic dicht.
Heb alleen geen idee hoe/wat/waar ik dit kan doen.
Bedankt allemaal
Dat wisselt, het kan afgekocht worden. Buiten de balanskwestie zijn leaseauto's ook een kwestie van risicomanagement.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:47 schreef JonJonJip het volgende:
simpel gezegd is het toch zo dat je uiteindelijk de brandstof zelf afrekent ?
als je personeel onzuinig rijd gaan de kosten omhoog
als je personeel zuinig rijd gaan de kosten omlaag
Wat bedoel je met 'nog niet'?quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat zijn er maar weinig , vanwege het feit dat vrijwel niemand dit op de balans geactiveerd wilt hebben (nog niet).
Er zit een wijziging aan te komen in de regels voor verslaggeving. Dat zou inhouden dat een bedrijf niet alleen auto's in bezit maar ook leaseauto's op de balans in de jaarrekening moet verantwoordenquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:57 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat wisselt, het kan afgekocht worden. Buiten de balanskwestie zijn leaseauto's ook een kwestie van risicomanagement.
[..]
Wat bedoel je met 'nog niet'?
Klopt, wij krijgen inmiddels ook allemaal een pasje en als we dan een auto van de zaak meenemen dan moeten we het pasje voor een lezer in de auto houden zodat de rit op persoonlijke titel geregistreerd kan worden. Is ook ingevoerd i.v.m. de belasting.quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Er zit een wijziging aan te komen in de regels voor verslaggeving. Dat zou inhouden dat een bedrijf niet alleen auto's in bezit maar ook leaseauto's op de balans in de jaarrekening moet verantwoorden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |