SPOILER: plaatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maak je geen zorgen. Dit gaat zo worden afgezwakt dat het meningloos zal zijn. En niet door "Nederland" maar door de grote bedrijven en de bankiers. Die zullen genoeg druk op de regeringen zetten om dit niet door te laten gaan.quote:
Heb jij de pro en con bedragen bij de hand?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:29 schreef Viajero het volgende:
Mooi. Die corrupte grijpstuiver die Nederland krijgt voor het meewerken aan deze misdaden staat in geen verhouding tot de verliezen die Nederland lijdt omdat grote bedrijven die in Nederland zaken doen ook geen of veel te weinig belasting betalen.
Nee, jij wel?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:34 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Heb jij de pro en con bedragen bij de hand?
Waarom zouden Europese regeringen moeten buigen als ze er nu al geen enkele baat bij hebben? Alleen de Amerikaanse bedrijven en Nederland en Ierland profiteren van het huidige systeem.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Dit gaat zo worden afgezwakt dat het meningloos zal zijn. En niet door "Nederland" maar door de grote bedrijven en de bankiers. Die zullen genoeg druk op de regeringen zetten om dit niet door te laten gaan.
Ik heb niet de ilusie dat we in een democratie leven.
Misdaden? :LOLWUT?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:29 schreef Viajero het volgende:
Mooi. Die corrupte grijpstuiver die Nederland krijgt voor het meewerken aan deze misdaden staat in geen verhouding tot de verliezen die Nederland lijdt omdat grote bedrijven die in Nederland zaken doen ook geen of veel te weinig belasting betalen.
Het levert ons natuurlijk niet echt veel op, want als we er echt veel geld aan verdienen dan kan een ander land natuurlijk gewoon hetzelfde trucje doen met een nog net wat lager tarief. Maar het brengt andere landen wel schade toe en schaadt onze internationale reputatie en onze onderhandelingspositie.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:44 schreef Zienswijze het volgende:
Als het ons geld en banen oplevert, is het nogal zonde als de EU hier een stokje voor steekt.
Opbrengst is volgens mij toch een paar miljard. Het zou iig weer een gat slaan in de begrotingen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Het levert ons natuurlijk niet echt veel op, want als we er echt veel geld aan verdienen dan kan een ander land natuurlijk gewoon hetzelfde trucje doen met een nog net wat lager tarief. Maar het brengt andere landen wel schade toe en schaadt onze internationale reputatie en onze onderhandelingspositie.
De Britse regering alleen al wordt volledig gecontroleerd door bankiers. Die zullen hier dus fel tegen vechten, net als ze fel tegen het bonusplafond hebben gevochten. De Nederlandse en Ierse regeringen zullen ook niet gaan meewerken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:43 schreef eight het volgende:
[..]
Waarom zouden Europese regeringen moeten buigen als ze er nu al geen enkele baat bij hebben? Alleen de Amerikaanse bedrijven en Nederland en Ierland profiteren van het huidige systeem.
Dat is zeer de vraag. Ik het VK kost het de schatkist tientallen miljarden per jaar. Ik weet niet of er in Nederland onderzoek naar is gedaan, maar zo niet dan wordt dat hoog tijd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:44 schreef Zienswijze het volgende:
Als het ons geld en banen oplevert, is het nogal zonde als de EU hier een stokje voor steekt.
Mwah, ons levert het een paar miljard op, maar bijv. Zuid-Europese landen lopen daardoor vele miljarden aan belastingopbrengsten mis waardoor we hen weer miljarden aan steun moeten geven. Dat vind ik niet erg efficiënt en ook niet erg moreel.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:53 schreef eight het volgende:
[..]
Opbrengst is volgens mij toch een paar miljard. Het zou iig weer een gat slaan in de begrotingen.
Ja, misdaden. Als bejaarden vroeger overlijden door bezuinigingen op ziektezorg en bejaardenzorg terwijl megabedrijven miljarden wegsluizen dan vind ik dat een misdaad.quote:
En dat inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Het levert ons natuurlijk niet echt veel op, want als we er echt veel geld aan verdienen dan kan een ander land natuurlijk gewoon hetzelfde trucje doen met een nog net wat lager tarief. Maar het brengt andere landen wel schade toe en schaadt onze internationale reputatie en onze onderhandelingspositie.
Maar wat is dan de rol van de Engelse banken in deze vorm van belastingontduiking?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Britse regering alleen al wordt volledig gecontroleerd door bankiers. Die zullen hier dus fel tegen vechten, net als ze fel tegen het bonusplafond hebben gevochten. De Nederlandse en Ierse regeringen zullen ook niet gaan meewerken.
In het Verenigd Koningkrijk is veel onderzoek gedaan naar belastingontduiking door grote bedrijven. Bedrijven als Starbucks, Google, Amazon, Barclay's betalen GEEN omzetbelasting of winstbelasting. Niets. En het lijkt me sterk dat ze dat in andere Europese landen wel doen. Waarom zouden ze?
Luxemburg wordt trouwens ook veel genoemd, naast Nederland en Ierland. De grootste dieven zitten natuurlijk in the City of London en hun dependencies Cayman Islands, Virgin Islands, Jersey, Gibraltar, etc etc
Ik zou iedereen willen aanraden zich in te lezen in deze materie. Terwijl bankiers en grote bedrijven steeds minder bijdragen, en steeds meer MKB wordt kapotgeconcureerd wordt fors bezuinigd op politie, leger, gezondheidszorg, overheid, sociale diensten, etc etc
Jezelf beschermen tegen afpersing/beroving (bijvoorbeeld door belastingontwijking of belastingontduiking) is geen misdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, misdaden. Als bejaarden vroeger overlijden door bezuinigingen op ziektezorg en bejaardenzorg terwijl megabedrijven miljarden wegsluizen dan vind ik dat een misdaad.
(ik heb verder weinig met wat wetboeken wel of niet zeggen, ik heb mijn eigen definitie van misdaad. )
Denk je dat dat geld in een schoenendoos ergens bewaard wordt? Dat belandt in belastingparadijzen, waar de Britse banken een groot deel van controleren.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:58 schreef eight het volgende:
[..]
Maar wat is dan de rol van de Engelse banken in deze vorm van belastingontduiking?
Hun hebben dan ook volledig gelijk dat ze dit nu willen aanpakken. Dat zie ik ook wel gebeuren aangezien een groot aantal landen nu benadeeld worden terwijl slechts Nederland, Ierland en misschien Luxemburg er baat bij hebben.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Mwah, ons levert het een paar miljard op, maar bijv. Zuid-Europese landen lopen daardoor vele miljarden aan belastingopbrengsten mis waardoor we hen weer miljarden aan steun moeten geven. Dat vind ik niet erg efficiënt en ook niet erg moreel.
Wel gebruik maken van alle voorzieningen, daar miljarden aan verdienen en niets bijdragen is een misdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jezelf beschermen tegen afpersing/beroving (bijvoorbeeld door belastingontwijking of belastingontduiking) is geen misdaad.
Het enige negatieve aspect hieraan is dat het oneerlijke concurrentie betekent. Kleine ondernemers hebben helaas niet dezelfde mogelijkheden om zich te beschermen, en worden dus wel kaalgeplukt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Britse regering alleen al wordt volledig gecontroleerd door bankiers. Die zullen hier dus fel tegen vechten, net als ze fel tegen het bonusplafond hebben gevochten. De Nederlandse en Ierse regeringen zullen ook niet gaan meewerken.
In het Verenigd Koningkrijk is veel onderzoek gedaan naar belastingontduiking door grote bedrijven. Bedrijven als Starbucks, Google, Amazon, Barclay's betalen GEEN omzetbelasting of winstbelasting. Niets. En het lijkt me sterk dat ze dat in andere Europese landen wel doen. Waarom zouden ze?
Luxemburg wordt trouwens ook veel genoemd, naast Nederland en Ierland. De grootste dieven zitten natuurlijk in the City of London en hun dependencies Cayman Islands, Virgin Islands, Jersey, Gibraltar, etc etc
Ik zou iedereen willen aanraden zich in te lezen in deze materie. Terwijl bankiers en grote bedrijven steeds minder bijdragen, en steeds meer MKB wordt kapotgeconcureerd wordt fors bezuinigd op politie, leger, gezondheidszorg, overheid, sociale diensten, etc etc
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jezelf beschermen tegen afpersing/beroving (bijvoorbeeld door belastingontwijking of belastingontduiking) is geen misdaad.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:01 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wel gebruik maken van alle voorzieningen, daar miljarden aan verdienen en niets bijdragen is een misdaad.
Ah, ik wist niet dat de Britten zo machtig waren in de belastingparadijzen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Denk je dat dat geld in een schoenendoos ergens bewaard wordt? Dat belandt in belastingparadijzen, waar de Britse banken een groot deel van controleren.
Nee, dat kan niet. Je kan bijv. niet de buurman die niet betaalt uitsluiten van een lager criminaliteitsniveau vanwege de politie, of hem uitsluiten van schone lucht door milieuregels, of hem uitsluiten van bescherming tegen buitenlandse bezetting door het leger, of hem uitsluiten van het gebruik van de openbare weg, enz.enz.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je draait hier de zaken om, je betaalt niet voor voorzieningen, je wordt beroofd en vervolgens wordt het volk zoet gehouden. Belasting is geen gevolg van dienstverlening door de overheid.![]()
Als deze voorzieningen zo waardevol zijn dan moet het geen probleem zijn om te concurreren en op een eerlijke manier geld te verdienen, in plaats van te roven.
Dat is niet het enige negatieve aspect.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het enige negatieve aspect hieraan is dat het oneerlijke concurrentie betekent. Kleine ondernemers hebben helaas niet dezelfde mogelijkheden om zich te beschermen, en worden dus wel kaalgeplukt.
Dat hoeft ook niet. Openbare wegen bestaan trouwens niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Je kan bijv. niet de buurman die niet betaalt uitsluiten van een lager criminaliteitsniveau vanwege de politie, of hem uitsluiten van schone lucht door milieuregels, of hem uitsluiten van buitenlandse bezetting door het leger, of hem uitsluiten van het gebruik van de openbare weg, enz.enz.
Ah, ok, je bent een anarchist of libertarier. Ok. Duidelijk.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je draait hier de zaken om, je betaalt niet voor voorzieningen, je wordt beroofd en vervolgens wordt het volk zoet gehouden. Belasting is geen gevolg van dienstverlening door de overheid.![]()
Als deze voorzieningen zo waardevol zijn dan moet het geen probleem zijn om te concurreren en op een eerlijke manier geld te verdienen, in plaats van te roven.
Gelukkig kunnen al deze zaken prima worden geregeld zonder geweld, zonder te stelen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:08 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is niet het enige negatieve aspect.
Ze maken gebruik van de voorzieningen van een land, die door belastinggeld betaald worden.
Het is bijvoorbeeld handig als je personeel kan lezen en schrijven, en eventueel nog wat meer van die zaken die je leert op school.
Je profiteert van de rust en veiligheid die onze rechtsstaat brengt, politie en justitie en zo. Dat kost geld.
Je profiteert van de wegen, spoorwegen en vliegvelden die grotendeels met belastinggeld worden betaald.
Etcetera, etcetera
Maar als alle grote bedrijven daar allemaal wel op grote schaal van gebruikmaken, maar er niet aan bijdragen, dan zijn er twee mogelijkheden: Of alle anderen moeten meer gaan bijdragen, of de kwaliteit van al die voorzieningen gaat achteruit.
Dat moet wel. Je kan geen product verkopen als je niet ervoor kan zorgen dat alleen mensen die betaald hebben van het product kunnen genieten. Dan kun je het alleen collectief organiseren, of het komt er überhaupt niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Openbare wegen bestaan trouwens niet.
Dat er positieve of negatieve externaliteiten zijn, betekent niet dat het product of de dienst geen meerwaarde heeft voor de afnemer. Dat de buurman er profijt van heeft als ik een camera ophang bij de voordeur betekent niet dat ik hem een factuur mag sturen die hij moet betalen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat moet wel. Je kan geen product verkopen als je niet ervoor kan zorgen dat alleen mensen die betaald hebben van het product kunnen genieten. Dan kun je het alleen collectief organiseren, of het komt er überhaupt niet.
Ik denk dat Igen het perfect heeft uitgelegd. Ik ga niet meer op jouw absurde fantasieen reageren.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:10 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen al deze zaken prima worden geregeld zonder geweld, zonder te stelen.
Als de bakker morgen bij jou een krentenbol door de brievenbus propt, ben jij dan verplicht om ervoor te betalen?
Dus je plaatst deze reactie alleen maar om op de man te spelen? Dat is jammer.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik denk dat Igen het perfect heeft uitgelegd. Ik ga niet meer op jouw absurde fantasieen reageren.
[..]
Ik heb het niet over externaliteiten. Dingen zoals schone lucht of dat je veilig over straat kan, zijn geen externaliteiten maar een belangrijk goed op zich, maar een goed dat je niet in stukjes kan hakken en aan de meneer op nummer 15 wel en aan de mevrouw op nummer 17 niet kan verkopen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat er positieve of negatieve externaliteiten zijn, betekent niet dat het product of de dienst geen meerwaarde heeft voor de afnemer. Dat de buurman er profijt van heeft als ik een camera ophang bij de voordeur betekent niet dat ik hem een factuur mag sturen die hij moet betalen.![]()
Nee? Hoe kom je daarbij? Ik zie zowel libertarisme als anarchisme (dat verschil hebben geen van beide me ooit kunnen uitleggen trouwens) als een absurde fantasie. Daarmee zeg ik niets over jou persoonlijk, ik reageer alleen op jouw uitspraken hier.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dus je plaatst deze reactie alleen maar om op de man te spelen? Dat is jammer.
je bent dan ook wel een beetje belachelijk bezigquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dus je plaatst deze reactie alleen maar om op de man te spelen? Dat is jammer.
Onzin. Er zijn gebieden waar een weg aanleggen niet zoveel zin heeft. Of in ieder geval, wat commercieel bezien allesbehalve interessant is. Dat kun je wel leuk aan 'de markt' overlaten, maar 'de markt' doet niets gratis.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:10 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen al deze zaken prima worden geregeld zonder geweld, zonder te stelen.
Ik geef hier gewoon mijn mening over deze kwestie: belasting is afpersing/roof, hoe minder het plaatsvindt hoe beter en je er tegen beschermen is niet meer dan logisch.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:17 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee? Hoe kom je daarbij? Ik zie zowel libertarisme als anarchisme (dat verschil hebben geen van beide me ooit kunnen uitleggen trouwens) als een absurde fantasie. Daarmee zeg ik niets over jou persoonlijk, ik reageer alleen op jouw uitspraken hier.
En dit topic gaat over belastingontwijking. Niet over of er uberhaupt zoiets als belasting zou moeten bestaan. Daar mag je van mij best een topic over openen in Filosofie of Politiek, maar hier leidt het af van de discussie.
Dan is er blijkbaar niet genoeg vraag naar. Als je in je eentje in een hutje op de hei wilt gaan wonen, maar je wilt wel een weg hebben, zul je daarvoor moeten betalen. Schokkend zeg.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. Er zijn gebieden waar een weg aanleggen niet zoveel zin heeft. Of in ieder geval, wat commercieel bezien allesbehalve interessant is. Dat kun je wel leuk aan 'de markt' overlaten, maar 'de markt' doet niets gratis.
Daarom laten we niet alles aan 'de markt' over, omdat de onrendabelen dan heel snel afvallen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dan is er blijkbaar niet genoeg vraag naar.
Als je geen geweld meer mag gebruiken, val je af?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daarom laten we niet alles aan 'de markt' over, omdat de onrendabelen dan heel snel afvallen.
Uitsluiting is ook geweld. Je ontkomt in een samenleving niet aan geweld.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je geen geweld meer mag gebruiken, val je af?
Nee. En wat een cynisme.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Uitsluiting is ook geweld. Je ontkomt in een samenleving niet aan geweld.
Wat bedoel je precies met uitsluiting (definitie)?quote:
Mooizo, gewoon veto uitspreken over die idiote wet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:16 schreef slashdotter3 het volgende:
http://webwereld.nl/e-com(...)nederland-is-geopend
Het Europees Parlement heeft met een grote meerderheid ingestemd met een eerste wetsvoorstel dat de aantrekkelijk belastingroutes van onder meer techreuzen Apple, Google en Microsoft afsnijdt. Tegenstander Nederland kan de afschaffing van brievenbusfirma's echter blokkeren.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:05 schreef arjan1112 het volgende:
Niet weer dit, Nederland vangt 500 miljoen hiermee, als je dat niet meer toestaat gaan ze wel via andere landen die wel mee willen werken, beter schaf je gewoon de vennootschapsbelasting af, wereldwijd, dat profiteren kleine bedrijven ook eens een keer
Het is niet onze schuld dat Zuid-Europa weinig competief is. Die paar miljarden die zij mogelijk mislopen is echt niet de hoofdoorzaak van hun malaise.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Mwah, ons levert het een paar miljard op, maar bijv. Zuid-Europese landen lopen daardoor vele miljarden aan belastingopbrengsten mis waardoor we hen weer miljarden aan steun moeten geven. Dat vind ik niet erg efficiënt en ook niet erg moreel.
Dit heeft niets met investering te maken. Het is een race naar de bodem met als resultaat dat grote bedrijven hun verantwoordelijkheid ontlopen en miljarden wegsluizen terwijl we in een diepe crisis zitten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:21 schreef Zienswijze het volgende:
Het is toch belachelijk hoe Brussel meent te bepalen hoe wij ons investeringsklimaat uiteenzetten? Waarom is Brussel zo jaloers op de welvarendste landen van de EU?
Met alle miljarden die door de jaren heen zijn weggesluisd kun je in een klap de schulden van al die landen opheffen, en dan heb je nog ruim over ook.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is niet onze schuld dat Zuid-Europa weinig competief is. Die paar miljarden die zij mogelijk mislopen is echt niet de hoofdoorzaak van hun malaise.
Wij moeten gewoon doen waar wij goed in zijn: een goed investeringsklimaat scheppen en met andere landen handelen. Zou zonde zijn als dat bureaucratische gedrocht hier een stokje voor zou steken.
Miljarden die nu niet gestolen worden door de overheid... over wegsluizen gesproken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 01:48 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dit heeft niets met investering te maken. Het is een race naar de bodem met als resultaat dat grote bedrijven hun verantwoordelijkheid ontlopen en miljarden wegsluizen terwijl we in een diepe crisis zitten.
Dus Janoekovitsj die de staatskas leeg plundert en het dan via Nederland weg sluist is ook een held?quote:Op woensdag 12 maart 2014 01:54 schreef El_Matador het volgende:
Belastingontwijking is een heldendaad.
Verder uiteraard eens met Zienswijze en arjan hierboven.
Welja, verruim de definitie en laat mij op een soort van retorische vraag reageren.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dus Janoekovitsj die de staatskas leeg plundert en het dan via Nederland weg sluist is ook een held?
Als je werkelijk denkt dat je de wereld kunt bestieren middels een simpele blik op vraag en aanbod, dan denk ik dat je nodig een paar van je stokpaardjes in moet laten slapen, want ze trekken je hele visie mee naar beneden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dan is er blijkbaar niet genoeg vraag naar. Als je in je eentje in een hutje op de hei wilt gaan wonen, maar je wilt wel een weg hebben, zul je daarvoor moeten betalen. Schokkend zeg.
Eensch!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:29 schreef Viajero het volgende:
De wereld is nu niet anders dan in de 17e eeuw, gore buitenlanders die afgunstig zijn op onze welvaart en ons dit willen ontnemen. Dit keer niet met oorlogen en akten van navigatie maar via die klote EU.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:44 schreef Zienswijze het volgende:
Omdat alles rein en gelijk moet zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:21 schreef Zienswijze het volgende:
Het is toch belachelijk hoe Brussel meent te bepalen hoe wij ons investeringsklimaat uiteenzetten? Waarom is Brussel zo jaloers op de welvarendste landen van de EU?
Niemand, maargoed. Toch weer een miljardje of 4 aan opbrengsten down the drain.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:20 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon tegenhouden dat wetsvoorstel.
Anders doeken bedrijven hier de zaak op en gaan ze naar een of ander derdewereldland. En wie heeft daar wat aan?
Wat brengen die bedrijven hier dan? Een postbus? Als die fuckers van een multinationals nou eens gewoon belasting gingen betalen, hoeft de overgrote hoeveelheid niet op de bevolking te liggen. Kunnen die lasten ook eens omlaag.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:20 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon tegenhouden dat wetsvoorstel.
Anders doeken bedrijven hier de zaak op en gaan ze naar een of ander derdewereldland. En wie heeft daar wat aan?
Ze brengen weldegelijk wat op. Anders zou de belastingconstructie geen zin hebben natuurlijk. Zodra ze wel belasting moeten gaan betalen zijn ze echter weg, en dan heeft niemand er wat aan, ja, behalve wat megalomanen in Brussel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat brengen die bedrijven hier dan? Een postbus? Als die fuckers van een multinationals nou eens gewoon belasting gingen betalen, hoeft de overgrote hoeveelheid niet op de bevolking te liggen. Kunnen die lasten ook eens omlaag.
Klopt, maar wel een waarmee je op den duur de echte tijgers op afstand houdt. Die lusten wel een vetgemest hapje.quote:
Hmmhmm. Berekenen ze gewoon door goede vriend. Misschien moet de overheid eens minder uitgeven! Eureka!quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat brengen die bedrijven hier dan? Een postbus? Als die fuckers van een multinationals nou eens gewoon belasting gingen betalen, hoeft de overgrote hoeveelheid niet op de bevolking te liggen. Kunnen die lasten ook eens omlaag.
Dat zeker. Chronisch meer uitgeven dan je binnenkrijgt. Vraag me toch af hoe politici hun huishouden doen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hmmhmm. Berekenen ze gewoon door goede vriend. Misschien moet de overheid eens minder uitgeven! Eureka!
Compleet anders natuurlijk, dat is hun geld. Op hun werk spelen ze lekker met andermans geld.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zeker. Chronisch meer uitgeven dan je binnenkrijgt. Vraag me toch af hoe politici hun huishouden doen.
Geld uit omzet dat gegenereerd is in een bepaald land, belasten volgens de belastingen in dat land.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:31 schreef eriksd het volgende:
Hoe wil je multinationals eigenlijk gaan belasten? Wat is je alternatief?
Jezelf beschikbaar stellen als doorsluisroute is toch iets anders dan de belastingdruk willen verlagen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me weer eens af of de mensen die zo afgeven op deze volkomen legale manier van de belastingdruk te verlagen hun hypotheekrente niet aftrekken.
Ik woon in D, ik verkoop zaken via amazon.de (een luxemburgs bedrijf) en jij koopt deze en laat het naar je adres in NL Sturen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geld uit omzet dat gegenereerd is in een bepaald land, belasten volgens de belastingen in dat land.
Dus totaal geen intercompany-transacties meer? Onmogelijk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geld uit omzet dat gegenereerd is in een bepaald land, belasten volgens de belastingen in dat land.
België.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik woon in D, ik verkoop zaken via amazon.de (een luxemburgs bedrijf) en jij koopt deze en laat het naar je adres in NL Sturen.
Waar wordt deze omzet gemaakt, in welk land?
NL. Ik ben immers de klant met mijn adres in NL.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik woon in D, ik verkoop zaken via amazon.de (een luxemburgs bedrijf) en jij koopt deze en laat het naar je adres in NL Sturen.
Waar wordt deze omzet gemaakt, in welk land?
Ook goed. Kunnen ze tenminste een keer hun wegen netjes maken.quote:
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België ben je gewoon onderhevig aan ofwel de vennootschapsbelasting, ofwel de belasting voor "niet-inwoners" (als je slechts een vestiging hebt in België hebt en geen aparte vennootschap).quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dus totaal geen intercompany-transacties meer? Onmogelijk.
Dus moet je als een internetshop voor alle landen waar je naar versturen wil een aparte boekhouding gaan bijhouden hoeveel omzet je daar maakt en in al die landen belasting gaan afdragen, waar je geen vestiging of rechtspersoon hebt?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
NL. Ik ben immers de klant met mijn adres in NL.
Oke. Ik zie de relevantie niet echt: iemand komt hier met de algemene kreet dat winst belast moet worden daar waar het behaald wordt. Dat is allang de praktijk, het grote probleem is dat winsten afgeroomd worden door zeer hoge intercompany prijzen te rekenen waardoor je winst verschuift naar een moeder/zustervennootschap in een laagbelast land.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:52 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België ben je gewoon onderhevig aan ofwel de vennootschapsbelasting, ofwel de belasting voor "niet-inwoners" (als je slechts een vestiging hebt in België hebt en geen aparte vennootschap).
Daarvoor wordt o.a. gekeken naar de structuur van je bedrijf en waar je bv. je maatschappelijke zetel hebt (dat laatste is belangrijk om brievenbusbedrijven tegen te gaan).
Tja, zoals zo vaak komt men niet verder dan te roepen dat het niet eerlijk is.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oke. Ik zie de relevantie niet echt: iemand komt hier met de algemene kreet dat winst belast moet worden daar waar het behaald wordt. Dat is allang de praktijk, het grote probleem is dat winsten afgeroomd worden door zeer hoge intercompany prijzen te rekenen waardoor je winst verschuift naar een moeder/zustervennootschap in een laagbelast land.
Kan je daar iets tegen doen? Nee. Als ik een koffietent zonder naam open in Londen gaat hij falliet. Met de naam Starbucks enorme omzet. De naam Starbucks is dus een hoop waard. Welke vergoeding moet ik daarvoor betalen? Daar kan de lokale Belastingdienst nooit tegenbewijs tegen leveren omdat vergelijkingsmateriaal simpelweg ontbreekt. Zodoende is het voor alle multinationals mogelijk te spelen met IP rechten en (bijbehorende) royalties.
Een beschuldiging die m.i. meer thuishoort aan het adres van dat bedrijfsleven.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, zoals zo vaak komt men niet verder dan te roepen dat het niet eerlijk is.
Natuurlijk, dat is het ook niet, hele overheden en belastingstelsels zitten zo in elkaar dat salarisverdieners, midden en klein bedrijf gewoon gepakt worden omdat zij niet over de resources beschikken dit soort constructies op te zetten en er weg mee te komen.
Wat er aan te doen? Als je ze niet kan verslaan zorg je dat je er van profiteren kan, dan zorg je voor een vriendelijk belastingklimaat zodat bedrijven zich gaan vestigen. Liefst ook zo dat ze zich fysiek vestigen, levert geld en banen op.
Maar daarvoor is het nodig dat een overheid niet een rupsje nooitgenoeg is en maar meer en meer wil.
Welke beschuldiging?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:17 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Een beschuldiging die m.i. meer thuishoort aan het adres van dat bedrijfsleven.
Ik snap de situatie, ik geloof alleen dat het op termijn alleen maar schade doet daar constant in mee te gaan en daarom geloof ik ook dat er een moment komt waarop je er je voordeel mee kunt doen een andere weg te vinden. Maar die zul je nooit vinden door te doen alsof je handen voor altijd gebonden zijn.
Rupsje nooitgenoeg.quote:
Dus als ik een dagje in Antwerpen ga winkelen moeten de winkeliers alaaer winstbelasting, over mijn gedeelte van de omzet, in NL betalen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
NL. Ik ben immers de klant met mijn adres in NL.
Nee, want dan heb je het product fysiek gekocht in Antwerpen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dus als ik een dagje in Antwerpen ga winkelen moeten de winkeliers alaaer winstbelasting, over mijn gedeelte van de omzet, in NL betalen?
En wat als dat gekochte product mij zo enorm bevalt dat ik ze de week erop bel en er nog eentje bestel die ze dan opsturen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, want dan heb je het product fysiek gekocht in Antwerpen.
Het schijnt minder dan een miljard op te leveren. En het zal de slachtoffer landen vele miljarden aan belastinginkomsten schelen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:05 schreef Dingflofbips het volgende:
Het gaat, denk ik, wel zo dat als je een product in antwerpen koopt de winst (die overblijft na lokale belastingen) ten goede komt van de rekening van het hoofdkantoor. Vervolgens wordt dat geld doorgesluisd via de constructie zodat zo'n organisatie zo min mogelijk belasting betaalt over inkomsten.
Daarom is het gunstig voor Nederland (en een extraatje) dat deze constructie bestaat en via Nederland verloopt. Het afschaffen van deze regeling zou ervoor zorgen dat ons land inkomsten mist tov de landen waartegen dit trucje gebruikt wordt.
En andere landen doen ook zulke dingen, en uiteindelijk betalen gewone mensen en kleinere bedrijven daardoor meer belasting omdat landen als Nederland zorgen dat lander door multinationals tegen elkaar uitgespeeld worden en onstaan er hele sectoren van slimme mensen die helemaal niets bijdragen aan de welvaart, maar daar op die manier van afromen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:05 schreef Dingflofbips het volgende:
Het gaat, denk ik, wel zo dat als je een product in antwerpen koopt de winst (die overblijft na lokale belastingen) ten goede komt van de rekening van het hoofdkantoor. Vervolgens wordt dat geld doorgesluisd via de constructie zodat zo'n organisatie zo min mogelijk belasting betaalt over inkomsten.
Daarom is het gunstig voor Nederland (en een extraatje) dat deze constructie bestaat en via Nederland verloopt. Het afschaffen van deze regeling zou ervoor zorgen dat ons land inkomsten mist tov de landen waartegen dit trucje gebruikt wordt.
Je presenteert het alsof we dit niet zouden moeten willen. Waarom zouden wij bijna een miljard aan inkomsten loslaten tbv andere landen? Zijn wij niet al genereus genoeg zo links en rechts?quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het schijnt minder dan een miljard op te leveren. En het zal de slachtoffer landen vele miljarden aan belastinginkomsten schelen.
Ik geloof er sws niet in dat met het opleggen van deze maatregel in EU verband dit soort regelingen verdwijnen en de kleine man relatief minder belasting gaat betalen. Het klinkt simpel maar in dezen denk ik: pakken wat je pakken kanquote:Op woensdag 12 maart 2014 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En andere landen doen ook zulke dingen, en uiteindelijk betalen gewone mensen en kleinere bedrijven daardoor meer belasting omdat landen als Nederland zorgen dat lander door multinationals tegen elkaar uitgespeeld worden en onstaan er hele sectoren van slimme mensen die helemaal niets bijdragen aan de welvaart, maar daar op die manier van afromen.
Landen als de VS, die dat geld hard nodig hebben om wapensystemen te betalen bedoel je?quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het schijnt minder dan een miljard op te leveren. En het zal de slachtoffer landen vele miljarden aan belastinginkomsten schelen.
Nou, open er een topic over. Iig geen argument om niet iets aan belastingontwijking te doen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Landen als de VS, die dat geld hard nodig hebben om wapensystemen te betalen bedoel je?
Vergeet de war on drugs niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, open er een topic over. Iig geen argument om niet iets aan belastingontwijking te doen.
Wie zegt dat we alleen inkomsten verliezen? Als we alleen bedrijven hier houden die iets zinnigs doen, levert dat veel meer op dan een miljard. Plus werkgelegenheid wat ook weer goed is voor de belastinginkomsten, maar ook voor de binnenlandse economie wat weer belasting oplevert.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:57 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Je presenteert het alsof we dit niet zouden moeten willen. Waarom zouden wij bijna een miljard aan inkomsten loslaten tbv andere landen? Zijn wij niet al genereus genoeg zo links en rechts?
Nou, dan pakken we de War on Drugs ook ff aan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vergeet de war on drugs niet.
Belastingontwijking is trouwens veel minder schadelijk dan jouw financiering van drugskartels.
Dat is lekker kortzichtig.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:59 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ik geloof er sws niet in dat met het opleggen van deze maatregel in EU verband dit soort regelingen verdwijnen en de kleine man relatief minder belasting gaat betalen. Het klinkt simpel maar in dezen denk ik: pakken wat je pakken kan
snipper die de kartels financierdquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vergeet de war on drugs niet.
Belastingontwijking is trouwens veel minder schadelijk dan jouw financiering van drugskartels.
Je gaat er vanuit dat er bedrijven bestaan, grote en nuttige, die niet voor winstmaximalisatie gaan. Ik vraag me dat af. Ik vrees dat t zo in elkaar is dat het kapitaal van deze bedrijven vlucht en wij met de spreekwoordelijke gebakken peren zitten. Maargoed het hoeft niet zo te gaan natuurlijk. Zou n mooi onderzoek waard zijnquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wie zegt dat we alleen inkomsten verliezen? Als we alleen bedrijven hier houden die iets zinnigs doen, levert dat veel meer op dan een miljard. Plus werkgelegenheid wat ook weer goed is voor de belastinginkomsten, maar ook voor de binnenlandse economie wat weer belasting oplevert.
En die vluchtende brievenbussen kunnen dan lekker in andere landen belasting gaan betalen en de economie stimuleren. Win-win-win. Alleen een paar aandeelhouders zullen het met een % minder moeten doen.
Hoe is dat anders?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welja, verruim de definitie en laat mij op een soort van retorische vraag reageren.
Nee, plunderen is iets anders dan belasting ontwijken.
Als de Zuid Europese landen zelf die miljarden krijgen die nu met behulp van Nederland naar tax havens gaan, dan hoeven er geen miljarden aan Nederlands belastinggeld die kant op.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:27 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ze brengen weldegelijk wat op. Anders zou de belastingconstructie geen zin hebben natuurlijk. Zodra ze wel belasting moeten gaan betalen zijn ze echter weg, en dan heeft niemand er wat aan, ja, behalve wat megalomanen in Brussel.
Ik niet nee. Heb ik nu gewonnen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me weer eens af of de mensen die zo afgeven op deze volkomen legale manier van de belastingdruk te verlagen hun hypotheekrente niet aftrekken.
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, misdaden. Als bejaarden vroeger overlijden door bezuinigingen op ziektezorg en bejaardenzorg terwijl megabedrijven miljarden wegsluizen dan vind ik dat een misdaad.
(ik heb verder weinig met wat wetboeken wel of niet zeggen, ik heb mijn eigen definitie van misdaad. )
Ehm hoe moeten dijken en snelwegen (zijn zeer waardevol, toch?) concurreren met bedrijven?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zie nu inderdaad pas dat jij er 'zo eentje' bentquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik geef hier gewoon mijn mening over deze kwestie: belasting is afpersing/roof, hoe minder het plaatsvindt hoe beter en je er tegen beschermen is niet meer dan logisch.
Dat jij het beschouwt als afleiding van de propaganda verbaast me niets, maar dat is jouw probleem.
Ah dreigementen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:19 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Ik zie nu inderdaad pas dat jij er 'zo eentje' bent
Eigenlijk zouden ze een miljoen mensen met jouw mening moeten verzamelen en die een stuk (vruchtbaar) land geven en dan de gelegenheid geven om je ideeën uit te proberen. Een grote chaos zal het worden en jullie zullen smeken om een overheid.
Als die geldstrooom steeds kleiner wordt, of onevenredig van de armen en middenklasse moet komen, dan vind ik dat een groot probleem. En dat kan je inderdaad bedrijven niet aanwrijven. Mijn bedrijf in London betaalt ook een stuk minder belasting dan het in NL zou doen (maar wel meer dan bv google, zelf in absolute termen).quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah dreigementen.
En Viajero, ik vind belasting sowieso in het grootste geval diefstal en al helemaal omdat het volk GEEN ENKELE zeggenschap heeft wat er met dat geld gebeurt.
Bedrijven en particulieren die belasting ontwijken hebben dus mijn steun.
je kan verkeerde beslissingen van geldstromen (ik ben het met je eens dat die bejaarden schandalig behandeld worden) door overheden niet bedrijven aanwrijven.
Reken er maar op dat met MEER EU dat veel meer gebeurt (ookal zou je op basis van de OP juist niet zeggen). Die lobbygroepen zorgen voor de beste deals voor een select groepje bedrijven. Die zorgen echt wel dat ze minder belasting betalen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:34 schreef Viajero het volgende:
Ik reken het regeringen aan dat ze grote bedrijven hiermee weg laten komen.
75% is inderdaad extreem belachelijk. maar 0% is net zo belachelijk. Er moet een tussenweg te vinden zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Reken er maar op dat met MEER EU dat veel meer gebeurt (ookal zou je op basis van de OP juist niet zeggen). Die lobbygroepen zorgen voor de beste deals voor een select groepje bedrijven. Die zorgen echt wel dat ze minder belasting betalen.
Ik vrees echter dat die bedrijven weggaan en ook de secundaire economische voordelen voor een land verdwijnen. Zie Hollande met zijn belachelijke 75% belasting.
30% vlaktaks voor alles en iedereen lijkt me zowel het makkelijkste (kunnen al die zinloze "belastingadviseurs" weg, een enorme wolk aan "industrie" die NIETS produceert) als het eerlijkste.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
75% is inderdaad extreem belachelijk. maar 0% is net zo belachelijk. Er moet een tussenweg te vinden zijn.
Mij lijkt 20% redelijk. Maar dan wel voor ieder bedrijf, en niet alleen voor de kleintjes zoals ik.
Die aandeelhouders, ben jij en ik met onze pensioenfondsenquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wie zegt dat we alleen inkomsten verliezen? Als we alleen bedrijven hier houden die iets zinnigs doen, levert dat veel meer op dan een miljard. Plus werkgelegenheid wat ook weer goed is voor de belastinginkomsten, maar ook voor de binnenlandse economie wat weer belasting oplevert.
En die vluchtende brievenbussen kunnen dan lekker in andere landen belasting gaan betalen en de economie stimuleren. Win-win-win. Alleen een paar aandeelhouders zullen het met een % minder moeten doen.
Volledig mee eensquote:Op woensdag 12 maart 2014 18:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
30% vlaktaks voor alles en iedereen lijkt me zowel het makkelijkste (kunnen al die zinloze "belastingadviseurs" weg, een enorme wolk aan "industrie" die NIETS produceert) als het eerlijkste.
Ah, dus ik mag meebeslissen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die aandeelhouders, ben jij en ik met onze pensioenfondsen
Dat zou mooier zijn uiteraard, maar eerst het systeem op de schop en alles versimpelen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Flikker al die omverdeel ambtenaren en alle subsidies, bijslagen etc er uit en je kan imho naar de 20%
dreigementen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah dreigementen.
En Viajero, ik vind belasting sowieso in het grootste geval diefstal en al helemaal omdat het volk GEEN ENKELE zeggenschap heeft wat er met dat geld gebeurt.
Bedrijven en particulieren die belasting ontwijken hebben dus mijn steun.
je kan verkeerde beslissingen van geldstromen (ik ben het met je eens dat die bejaarden schandalig behandeld worden) door overheden niet bedrijven aanwrijven.
"je zal smeken om een overheid" vind ik nogal een dreigement?quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:52 schreef Poolbal het volgende:
[..]
dreigementen?
Ik zeg juist: geef ze een stuk land en laat het ze uitproberen. Ik denk dat het complete chaos wordt en dat ze heel snel tot inkeer komen. Daar zit geen enkel dreigement in.
Hmm bedoelde dat niet als dreigement, maar als een logisch gevolg van de chaos: dan smeek je uiteindelijk om een regering die orde handhaaft en voorzieningen van algemeen nut creeert uit .. belasting.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"je zal smeken om een overheid" vind ik nogal een dreigement?
Dat is niet zo en zeker geen externe. Als er behoefte is aan politieke organisatie ("een overheid") komt dat vanzelf van de grond in een libertarische samenleving, die meestal bestaat uit mensen met iets meer studie en intelligentie dan de gemiddelde red neck, zeg maar...
Waarom zou er chaos ontstaan?quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:55 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Hmm bedoelde dat niet als dreigement, maar als een logisch gevolg van de chaos: dan smeek je uiteindelijk om een regering die orde handhaaft en voorzieningen van algemeen nut creeert uit .. belasting.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:55 schreef tjoptjop het volgende:
Wat mij betreft schaffen ze winstbelastingen helemaal af. Te complex in deze globale economie plus het is concurrentievervalsend voor lokale/mkb ondernemingen. Daarnaast zijn bedrijven veel beter in staat om te investeren dan overheden, dus ipv afromen kun je beter z'n werk laten doen.
Het belasten doe je dan op persoonlijk niveau, dus dividendbelasting, capital gain tax e.d.
Dat vraag ik me af. Ik vind dat een veeeeeel te negatief mensbeeld dat absoluut niet overeenkomt met de vele ervaringen in 52 landen die ik zelf heb en ook niet van verhalen van anderen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:07 schreef Poolbal het volgende:
Omdat het helaas in de aard van de mens zit om wél te klieren. De lust naar macht, gulzigheid, haantjesgedrag, enz. Het zit net zo goed in de anarchisten/libertariërs als in iedereen. En er zullen altijd mensen zijn die hun verantwoordelijkheden ontlopen of geen zin hebben om mee te betalen aan een dijk of een weg als die in Anarcholand nodig blijkt te zijn.
Daarom gaat de NL economie de laatste 20 jaar ook zoveel beroerder dan die van Frankrijk, Spanje, Italie, Griekenland, Portugal etc...quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:34 schreef Westerling het volgende:
Kortzichtigheid ten top van Nederlandse zijde. De mogelijkheid om eindelijk eens wat te doen aan de onaantastbaarheid van de multinationals en Nederland heeft een horizon van 3 maanden en is tegen, om een schijntje te kunnen schrapen van de grote bult. Bedroevend.
Wat heeft dat ermee te maken?quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarom gaat de NL economie de laatste 20 jaar ook zoveel beroerder dan die van Frankrijk, Spanje, Italie, Griekenland, Portugal etc...
Vind jij het een goed idee dat een Portugees bedrijf zoals Jeronimo Martins sinds kort ook de Nederland-route gebruikt, zodat de Portugese overheid veel belastinginkomsten misloopt en wij daarom dan weer Portugal via het ESM moeten helpen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarom gaat de NL economie de laatste 20 jaar ook zoveel beroerder dan die van Frankrijk, Spanje, Italie, Griekenland, Portugal etc...
Dan bepaal ik dat de bedrijven die ik bezit gewoon belasting moeten betalen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die aandeelhouders, ben jij en ik met onze pensioenfondsen
quote:do 23 okt 2014, 11:47
'Google overweegt vennootschap op Bermuda te sluiten'
van onze financiële redactie
Google overweegt te vertrekken uit belastingparadijs Bermuda.
Het technologiebedrijf kreeg de afgelopen jaren veel kritiek op het gebruik van een belastingconstructie, waarbij miljarden euro's per jaar via Nederlandse en Ierse vennootschappen in een 'spaarpot' op Bermuda belanden.
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:01 schreef NickGrouwen het volgende:
Mooi zo. Het moet eens afgelopen zijn met die onzin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |