abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:16:27 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_137636536
http://webwereld.nl/e-com(...)nederland-is-geopend

Het Europees Parlement heeft met een grote meerderheid ingestemd met een eerste wetsvoorstel dat de aantrekkelijk belastingroutes van onder meer techreuzen Apple, Google en Microsoft afsnijdt. Tegenstander Nederland kan de afschaffing van brievenbusfirma's echter blokkeren.

Het Europees Parlement heeft met een grote meerderheid (643 tegen 30 bij 12 onthoudingen) ingestemd met een wet die witwaspraktijken, de financiering van terrorisme én belastingontduiking en -ontwijking onmogelijk moet maken. Kern van het voorstel, dat het nieuw gekozen Europees Parlement vanaf mei naar de onderhandelingstafel mag brengen, is een publiek register waarin bedrijfsstructuren en hun belanghebbenden openbaar zijn, meldt GroenLinks Europa.

Belastingmoraal

Onderdeel van de wet is de belastingontwijking waaraan Nederland volop meedoet. In amendement 9 bis staat beschreven dat lidstaten algemene anti-belastingontwijkingsregels (GAAR) moeten invoeren voor de bestrijding van agressieve fiscale planning en belastingontwijking.

"Agressieve belastingontwijking is technisch gezien legaal, maar kan de belastingmoraal in diskrediet brengen. Algemene anti-belastingontwijkingsregels zijn een nuttig middel om agressieve belastingontwijking te ontmoedigen en om het gedrag van ondernemingen transparanter te maken", leest de motivering, die steun van onder meer GroenLinks, VVD en PvdA krijgt.

Double Irish with a Dutch Sandwich

Hiermee wordt specifiek gerefereerd aan omstreden constructies zoals de Amsterdamse route: Dutch Sandwich, die soms ook gecombineerd wordt met de vluchtroute via Dublin, de Double Irish. Webwereld schrijft al sinds mei 2012 over deze (legale) vorm van belastingontwijking die uiteindelijk naar Bermuda en de Cariben leidt. Dat levert ook techbedrijven miljarden aan belastingvoordeel op, zonder actief te zijn in het bewuste land.

De afgelopen twee jaar roeren steeds meer Europese landen zich. Zo vroeg de Britse premier Cameron vorig jaar Obama en Poetin om actie te ondernemen.

Nederlandse regring is tegen

Maar Nederland is potentieel één van de grootste dwarsliggers. "De volgende stap van de invoering van deze wet zijn de onderhandelingen tussen de Raad van Ministers en de Europese Commissie. De wet kan nog worden gewijzigd bij het komen tot een gezamenlijk akkoord", vertelt persvoorlichter Dirk van den Bosch van GroenLinks Europa in een reactie.

Hij bevestigt dat Nederland de wet kan dwarsbomen. "Minister Dijsselbloem is inderdaad tegen, waardoor Nederland dwarsligt. Maar dit is een onderwerp dat, mede dankzij de discussie rond het Janoekovitsj-geld [Oekraïense vermogens die in Nederland zouden zijn geparkeerd en via corruptie of illegale praktijken zijn verkregen -red.] ook in de Tweede Kamer leeft."
pi_137637376
Tuurlijk is Nederland tegen.. Wij doen hier net zo hard aan mee!
Het bedrijf achter de Rijdende Rechter 'zit' bijvoorbeeld op de British Virgin Islands. Let maar eens goed op aan het eind.
SPOILER: plaatje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:29:21 #3
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137637414
Mooi. Die corrupte grijpstuiver die Nederland krijgt voor het meewerken aan deze misdaden staat in geen verhouding tot de verliezen die Nederland lijdt omdat grote bedrijven die in Nederland zaken doen ook geen of veel te weinig belasting betalen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_137637524
In before Nederland die buigt.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:33:28 #5
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137637680
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:30 schreef TwenteFC het volgende:
In before Nederland die buigt.
Maak je geen zorgen. Dit gaat zo worden afgezwakt dat het meningloos zal zijn. En niet door "Nederland" maar door de grote bedrijven en de bankiers. Die zullen genoeg druk op de regeringen zetten om dit niet door te laten gaan.

Ik heb niet de ilusie dat we in een democratie leven.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_137637771
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:29 schreef Viajero het volgende:
Mooi. Die corrupte grijpstuiver die Nederland krijgt voor het meewerken aan deze misdaden staat in geen verhouding tot de verliezen die Nederland lijdt omdat grote bedrijven die in Nederland zaken doen ook geen of veel te weinig belasting betalen.
Heb jij de pro en con bedragen bij de hand?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:42:16 #7
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137638312
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:34 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Heb jij de pro en con bedragen bij de hand?
Nee, jij wel?
pi_137638375
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen. Dit gaat zo worden afgezwakt dat het meningloos zal zijn. En niet door "Nederland" maar door de grote bedrijven en de bankiers. Die zullen genoeg druk op de regeringen zetten om dit niet door te laten gaan.

Ik heb niet de ilusie dat we in een democratie leven.
Waarom zouden Europese regeringen moeten buigen als ze er nu al geen enkele baat bij hebben? Alleen de Amerikaanse bedrijven en Nederland en Ierland profiteren van het huidige systeem.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:43:47 #9
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_137638420
Waar moet ik nu dan heen met m'n centen?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_137638487
Als het ons geld en banen oplevert, is het nogal zonde als de EU hier een stokje voor steekt.
pi_137638586
quote:
Misdaden? :LOLWUT? _O-
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_137638759
Men probeert al jaren om binnen de EU een belastingkartel te organiseren, een zeer gevaarlijke ontwikkeling!

pi_137639010
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:44 schreef Zienswijze het volgende:
Als het ons geld en banen oplevert, is het nogal zonde als de EU hier een stokje voor steekt.
Het levert ons natuurlijk niet echt veel op, want als we er echt veel geld aan verdienen dan kan een ander land natuurlijk gewoon hetzelfde trucje doen met een nog net wat lager tarief. Maar het brengt andere landen wel schade toe en schaadt onze internationale reputatie en onze onderhandelingspositie.
pi_137639101
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Het levert ons natuurlijk niet echt veel op, want als we er echt veel geld aan verdienen dan kan een ander land natuurlijk gewoon hetzelfde trucje doen met een nog net wat lager tarief. Maar het brengt andere landen wel schade toe en schaadt onze internationale reputatie en onze onderhandelingspositie.
Opbrengst is volgens mij toch een paar miljard. Het zou iig weer een gat slaan in de begrotingen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:55:14 #15
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137639178
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:43 schreef eight het volgende:

[..]

Waarom zouden Europese regeringen moeten buigen als ze er nu al geen enkele baat bij hebben? Alleen de Amerikaanse bedrijven en Nederland en Ierland profiteren van het huidige systeem.
De Britse regering alleen al wordt volledig gecontroleerd door bankiers. Die zullen hier dus fel tegen vechten, net als ze fel tegen het bonusplafond hebben gevochten. De Nederlandse en Ierse regeringen zullen ook niet gaan meewerken.

In het Verenigd Koningkrijk is veel onderzoek gedaan naar belastingontduiking door grote bedrijven. Bedrijven als Starbucks, Google, Amazon, Barclay's betalen GEEN omzetbelasting of winstbelasting. Niets. En het lijkt me sterk dat ze dat in andere Europese landen wel doen. Waarom zouden ze?

Luxemburg wordt trouwens ook veel genoemd, naast Nederland en Ierland. De grootste dieven zitten natuurlijk in the City of London en hun dependencies Cayman Islands, Virgin Islands, Jersey, Gibraltar, etc etc

Ik zou iedereen willen aanraden zich in te lezen in deze materie. Terwijl bankiers en grote bedrijven steeds minder bijdragen, en steeds meer MKB wordt kapotgeconcureerd wordt fors bezuinigd op politie, leger, gezondheidszorg, overheid, sociale diensten, etc etc
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:56:26 #16
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137639254
quote:
Dat is zeer de vraag. Ik het VK kost het de schatkist tientallen miljarden per jaar. Ik weet niet of er in Nederland onderzoek naar is gedaan, maar zo niet dan wordt dat hoog tijd.
pi_137639342
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:53 schreef eight het volgende:

[..]

Opbrengst is volgens mij toch een paar miljard. Het zou iig weer een gat slaan in de begrotingen.
Mwah, ons levert het een paar miljard op, maar bijv. Zuid-Europese landen lopen daardoor vele miljarden aan belastingopbrengsten mis waardoor we hen weer miljarden aan steun moeten geven. Dat vind ik niet erg efficiënt en ook niet erg moreel.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:57:57 #18
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137639350
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Misdaden? :LOLWUT? _O-
Ja, misdaden. Als bejaarden vroeger overlijden door bezuinigingen op ziektezorg en bejaardenzorg terwijl megabedrijven miljarden wegsluizen dan vind ik dat een misdaad.

(ik heb verder weinig met wat wetboeken wel of niet zeggen, ik heb mijn eigen definitie van misdaad. )
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:58:26 #19
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137639377
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:52 schreef Igen het volgende:

[..]

En dat inderdaad.
pi_137639391
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

De Britse regering alleen al wordt volledig gecontroleerd door bankiers. Die zullen hier dus fel tegen vechten, net als ze fel tegen het bonusplafond hebben gevochten. De Nederlandse en Ierse regeringen zullen ook niet gaan meewerken.

In het Verenigd Koningkrijk is veel onderzoek gedaan naar belastingontduiking door grote bedrijven. Bedrijven als Starbucks, Google, Amazon, Barclay's betalen GEEN omzetbelasting of winstbelasting. Niets. En het lijkt me sterk dat ze dat in andere Europese landen wel doen. Waarom zouden ze?

Luxemburg wordt trouwens ook veel genoemd, naast Nederland en Ierland. De grootste dieven zitten natuurlijk in the City of London en hun dependencies Cayman Islands, Virgin Islands, Jersey, Gibraltar, etc etc

Ik zou iedereen willen aanraden zich in te lezen in deze materie. Terwijl bankiers en grote bedrijven steeds minder bijdragen, en steeds meer MKB wordt kapotgeconcureerd wordt fors bezuinigd op politie, leger, gezondheidszorg, overheid, sociale diensten, etc etc
Maar wat is dan de rol van de Engelse banken in deze vorm van belastingontduiking?
pi_137639428
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, misdaden. Als bejaarden vroeger overlijden door bezuinigingen op ziektezorg en bejaardenzorg terwijl megabedrijven miljarden wegsluizen dan vind ik dat een misdaad.

(ik heb verder weinig met wat wetboeken wel of niet zeggen, ik heb mijn eigen definitie van misdaad. )
Jezelf beschermen tegen afpersing/beroving (bijvoorbeeld door belastingontwijking of belastingontduiking) is geen misdaad.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:00:24 #22
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137639475
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:58 schreef eight het volgende:

[..]

Maar wat is dan de rol van de Engelse banken in deze vorm van belastingontduiking?
Denk je dat dat geld in een schoenendoos ergens bewaard wordt? Dat belandt in belastingparadijzen, waar de Britse banken een groot deel van controleren.
pi_137639540
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Mwah, ons levert het een paar miljard op, maar bijv. Zuid-Europese landen lopen daardoor vele miljarden aan belastingopbrengsten mis waardoor we hen weer miljarden aan steun moeten geven. Dat vind ik niet erg efficiënt en ook niet erg moreel.
Hun hebben dan ook volledig gelijk dat ze dit nu willen aanpakken. Dat zie ik ook wel gebeuren aangezien een groot aantal landen nu benadeeld worden terwijl slechts Nederland, Ierland en misschien Luxemburg er baat bij hebben.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:01:28 #24
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137639541
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Jezelf beschermen tegen afpersing/beroving (bijvoorbeeld door belastingontwijking of belastingontduiking) is geen misdaad.
Wel gebruik maken van alle voorzieningen, daar miljarden aan verdienen en niets bijdragen is een misdaad.
pi_137639546
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het enige negatieve aspect hieraan is dat het oneerlijke concurrentie betekent. Kleine ondernemers hebben helaas niet dezelfde mogelijkheden om zich te beschermen, en worden dus wel kaalgeplukt.
pi_137639604
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:')
pi_137639698
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:01 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wel gebruik maken van alle voorzieningen, daar miljarden aan verdienen en niets bijdragen is een misdaad.

Je draait hier de zaken om, je betaalt niet voor voorzieningen, je wordt beroofd en vervolgens wordt het volk zoet gehouden. Belasting is geen gevolg van dienstverlening door de overheid. _O-

Als deze voorzieningen zo waardevol zijn dan moet het geen probleem zijn om te concurreren en op een eerlijke manier geld te verdienen, in plaats van te roven.
pi_137639847
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Denk je dat dat geld in een schoenendoos ergens bewaard wordt? Dat belandt in belastingparadijzen, waar de Britse banken een groot deel van controleren.
Ah, ik wist niet dat de Britten zo machtig waren in de belastingparadijzen.

Dus Engeland, Ierland, Nederland en Luxemburg zullen niet snel instemmen met dit plan.
Ik ben benieuwd of dit verzet stand houdt.
pi_137639910
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:04 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je draait hier de zaken om, je betaalt niet voor voorzieningen, je wordt beroofd en vervolgens wordt het volk zoet gehouden. Belasting is geen gevolg van dienstverlening door de overheid. _O-

Als deze voorzieningen zo waardevol zijn dan moet het geen probleem zijn om te concurreren en op een eerlijke manier geld te verdienen, in plaats van te roven.
Nee, dat kan niet. Je kan bijv. niet de buurman die niet betaalt uitsluiten van een lager criminaliteitsniveau vanwege de politie, of hem uitsluiten van schone lucht door milieuregels, of hem uitsluiten van bescherming tegen buitenlandse bezetting door het leger, of hem uitsluiten van het gebruik van de openbare weg, enz.enz.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 23:08:34 ]
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:08:23 #30
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137639943
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het enige negatieve aspect hieraan is dat het oneerlijke concurrentie betekent. Kleine ondernemers hebben helaas niet dezelfde mogelijkheden om zich te beschermen, en worden dus wel kaalgeplukt.
Dat is niet het enige negatieve aspect.

Ze maken gebruik van de voorzieningen van een land, die door belastinggeld betaald worden.

Het is bijvoorbeeld handig als je personeel kan lezen en schrijven, en eventueel nog wat meer van die zaken die je leert op school.

Je profiteert van de rust en veiligheid die onze rechtsstaat brengt, politie en justitie en zo. Dat kost geld.

Je profiteert van de wegen, spoorwegen en vliegvelden die grotendeels met belastinggeld worden betaald.

Etcetera, etcetera

Maar als alle grote bedrijven daar allemaal wel op grote schaal van gebruikmaken, maar er niet aan bijdragen, dan zijn er twee mogelijkheden: Of alle anderen moeten meer gaan bijdragen, of de kwaliteit van al die voorzieningen gaat achteruit.
pi_137639953
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. Je kan bijv. niet de buurman die niet betaalt uitsluiten van een lager criminaliteitsniveau vanwege de politie, of hem uitsluiten van schone lucht door milieuregels, of hem uitsluiten van buitenlandse bezetting door het leger, of hem uitsluiten van het gebruik van de openbare weg, enz.enz.
Dat hoeft ook niet. Openbare wegen bestaan trouwens niet.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:09:23 #32
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137640006
quote:

[..]

Ah, ok, je bent een anarchist of libertarier. Ok. Duidelijk.
pi_137640039
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:08 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat is niet het enige negatieve aspect.

Ze maken gebruik van de voorzieningen van een land, die door belastinggeld betaald worden.

Het is bijvoorbeeld handig als je personeel kan lezen en schrijven, en eventueel nog wat meer van die zaken die je leert op school.

Je profiteert van de rust en veiligheid die onze rechtsstaat brengt, politie en justitie en zo. Dat kost geld.

Je profiteert van de wegen, spoorwegen en vliegvelden die grotendeels met belastinggeld worden betaald.

Etcetera, etcetera

Maar als alle grote bedrijven daar allemaal wel op grote schaal van gebruikmaken, maar er niet aan bijdragen, dan zijn er twee mogelijkheden: Of alle anderen moeten meer gaan bijdragen, of de kwaliteit van al die voorzieningen gaat achteruit.
Gelukkig kunnen al deze zaken prima worden geregeld zonder geweld, zonder te stelen.

Als de bakker morgen bij jou een krentenbol door de brievenbus propt, ben jij dan verplicht om ervoor te betalen?
pi_137640048
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:08 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Openbare wegen bestaan trouwens niet.
Dat moet wel. Je kan geen product verkopen als je niet ervoor kan zorgen dat alleen mensen die betaald hebben van het product kunnen genieten. Dan kun je het alleen collectief organiseren, of het komt er überhaupt niet.
pi_137640171
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat moet wel. Je kan geen product verkopen als je niet ervoor kan zorgen dat alleen mensen die betaald hebben van het product kunnen genieten. Dan kun je het alleen collectief organiseren, of het komt er überhaupt niet.
Dat er positieve of negatieve externaliteiten zijn, betekent niet dat het product of de dienst geen meerwaarde heeft voor de afnemer. Dat de buurman er profijt van heeft als ik een camera ophang bij de voordeur betekent niet dat ik hem een factuur mag sturen die hij moet betalen. _O-
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:12:51 #36
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137640209
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:10 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Gelukkig kunnen al deze zaken prima worden geregeld zonder geweld, zonder te stelen.

Als de bakker morgen bij jou een krentenbol door de brievenbus propt, ben jij dan verplicht om ervoor te betalen?
Ik denk dat Igen het perfect heeft uitgelegd. Ik ga niet meer op jouw absurde fantasieen reageren.
pi_137640260
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik denk dat Igen het perfect heeft uitgelegd. Ik ga niet meer op jouw absurde fantasieen reageren.

[..]

Dus je plaatst deze reactie alleen maar om op de man te spelen? Dat is jammer.
pi_137640412
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:12 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat er positieve of negatieve externaliteiten zijn, betekent niet dat het product of de dienst geen meerwaarde heeft voor de afnemer. Dat de buurman er profijt van heeft als ik een camera ophang bij de voordeur betekent niet dat ik hem een factuur mag sturen die hij moet betalen. _O-
Ik heb het niet over externaliteiten. Dingen zoals schone lucht of dat je veilig over straat kan, zijn geen externaliteiten maar een belangrijk goed op zich, maar een goed dat je niet in stukjes kan hakken en aan de meneer op nummer 15 wel en aan de mevrouw op nummer 17 niet kan verkopen.

En anders kun je altijd naar Somalië verhuizen, als je denkt dat dat wel kan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 23:17:12 ]
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:17:28 #39
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137640457
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee? Hoe kom je daarbij? Ik zie zowel libertarisme als anarchisme (dat verschil hebben geen van beide me ooit kunnen uitleggen trouwens) als een absurde fantasie. Daarmee zeg ik niets over jou persoonlijk, ik reageer alleen op jouw uitspraken hier.

En dit topic gaat over belastingontwijking. Niet over of er uberhaupt zoiets als belasting zou moeten bestaan. Daar mag je van mij best een topic over openen in Filosofie of Politiek, maar hier leidt het af van de discussie.
pi_137640565
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

je bent dan ook wel een beetje belachelijk bezig
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:32:16 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137641189
EP kan op zijn kop gaan staan, al besluiten ze met 110% van de stemmen, ze hebben geen macht, de macht ligt bij de Commissie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137641470
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:10 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Onzin. Er zijn gebieden waar een weg aanleggen niet zoveel zin heeft. Of in ieder geval, wat commercieel bezien allesbehalve interessant is. Dat kun je wel leuk aan 'de markt' overlaten, maar 'de markt' doet niets gratis.
pi_137641728
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:17 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee? Hoe kom je daarbij? Ik zie zowel libertarisme als anarchisme (dat verschil hebben geen van beide me ooit kunnen uitleggen trouwens) als een absurde fantasie. Daarmee zeg ik niets over jou persoonlijk, ik reageer alleen op jouw uitspraken hier.

En dit topic gaat over belastingontwijking. Niet over of er uberhaupt zoiets als belasting zou moeten bestaan. Daar mag je van mij best een topic over openen in Filosofie of Politiek, maar hier leidt het af van de discussie.
Ik geef hier gewoon mijn mening over deze kwestie: belasting is afpersing/roof, hoe minder het plaatsvindt hoe beter en je er tegen beschermen is niet meer dan logisch.

Dat jij het beschouwt als afleiding van de propaganda verbaast me niets, maar dat is jouw probleem.
pi_137641766
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onzin. Er zijn gebieden waar een weg aanleggen niet zoveel zin heeft. Of in ieder geval, wat commercieel bezien allesbehalve interessant is. Dat kun je wel leuk aan 'de markt' overlaten, maar 'de markt' doet niets gratis.
Dan is er blijkbaar niet genoeg vraag naar. Als je in je eentje in een hutje op de hei wilt gaan wonen, maar je wilt wel een weg hebben, zul je daarvoor moeten betalen. Schokkend zeg. :z
pi_137641826
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dan is er blijkbaar niet genoeg vraag naar.
Daarom laten we niet alles aan 'de markt' over, omdat de onrendabelen dan heel snel afvallen.
pi_137641883
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daarom laten we niet alles aan 'de markt' over, omdat de onrendabelen dan heel snel afvallen.
Als je geen geweld meer mag gebruiken, val je af?
pi_137641925
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je geen geweld meer mag gebruiken, val je af?
Uitsluiting is ook geweld. Je ontkomt in een samenleving niet aan geweld.
pi_137641962
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Uitsluiting is ook geweld. Je ontkomt in een samenleving niet aan geweld.
Nee. En wat een cynisme.
pi_137641976
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee.
Nee, wat? Uitsluiting is geen geweld?
pi_137642222
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, wat? Uitsluiting is geen geweld?
Wat bedoel je precies met uitsluiting (definitie)?
pi_137642724
Niet weer dit, Nederland vangt 500 miljoen hiermee, als je dat niet meer toestaat gaan ze wel via andere landen die wel mee willen werken, beter schaf je gewoon de vennootschapsbelasting af, wereldwijd, dat profiteren kleine bedrijven ook eens een keer
pi_137642889
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:16 schreef slashdotter3 het volgende:
http://webwereld.nl/e-com(...)nederland-is-geopend

Het Europees Parlement heeft met een grote meerderheid ingestemd met een eerste wetsvoorstel dat de aantrekkelijk belastingroutes van onder meer techreuzen Apple, Google en Microsoft afsnijdt. Tegenstander Nederland kan de afschaffing van brievenbusfirma's echter blokkeren.
Mooizo, gewoon veto uitspreken over die idiote wet.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137642968
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:05 schreef arjan1112 het volgende:
Niet weer dit, Nederland vangt 500 miljoen hiermee, als je dat niet meer toestaat gaan ze wel via andere landen die wel mee willen werken, beter schaf je gewoon de vennootschapsbelasting af, wereldwijd, dat profiteren kleine bedrijven ook eens een keer
^O^ ^O^ ^O^
pi_137643226
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is niet onze schuld dat Zuid-Europa weinig competief is. Die paar miljarden die zij mogelijk mislopen is echt niet de hoofdoorzaak van hun malaise.

Wij moeten gewoon doen waar wij goed in zijn: een goed investeringsklimaat scheppen en met andere landen handelen. Zou zonde zijn als dat bureaucratische gedrocht hier een stokje voor zou steken.
pi_137643247
Het is toch belachelijk hoe Brussel meent te bepalen hoe wij ons investeringsklimaat uiteenzetten? Waarom is Brussel zo jaloers op de welvarendste landen van de EU?
  woensdag 12 maart 2014 @ 01:48:08 #56
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137645054
quote:
15s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:21 schreef Zienswijze het volgende:
Het is toch belachelijk hoe Brussel meent te bepalen hoe wij ons investeringsklimaat uiteenzetten? Waarom is Brussel zo jaloers op de welvarendste landen van de EU?
Dit heeft niets met investering te maken. Het is een race naar de bodem met als resultaat dat grote bedrijven hun verantwoordelijkheid ontlopen en miljarden wegsluizen terwijl we in een diepe crisis zitten.
  woensdag 12 maart 2014 @ 01:49:56 #57
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137645082
quote:
15s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het is niet onze schuld dat Zuid-Europa weinig competief is. Die paar miljarden die zij mogelijk mislopen is echt niet de hoofdoorzaak van hun malaise.

Wij moeten gewoon doen waar wij goed in zijn: een goed investeringsklimaat scheppen en met andere landen handelen. Zou zonde zijn als dat bureaucratische gedrocht hier een stokje voor zou steken.
Met alle miljarden die door de jaren heen zijn weggesluisd kun je in een klap de schulden van al die landen opheffen, en dan heb je nog ruim over ook.

Serieus, lees je in over belastingontwijking, want je hebt echt geen idee waar je over praat.
pi_137645129
Belastingontwijking is een heldendaad. _O_

Verder uiteraard eens met Zienswijze en arjan hierboven.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137645305
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 01:48 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dit heeft niets met investering te maken. Het is een race naar de bodem met als resultaat dat grote bedrijven hun verantwoordelijkheid ontlopen en miljarden wegsluizen terwijl we in een diepe crisis zitten.
Miljarden die nu niet gestolen worden door de overheid... over wegsluizen gesproken. _O-
pi_137646011
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:42 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, jij wel?
pi_137647958
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 01:54 schreef El_Matador het volgende:
Belastingontwijking is een heldendaad. _O_

Verder uiteraard eens met Zienswijze en arjan hierboven.
Dus Janoekovitsj die de staatskas leeg plundert en het dan via Nederland weg sluist is ook een held?
pi_137648078
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dus Janoekovitsj die de staatskas leeg plundert en het dan via Nederland weg sluist is ook een held?
Welja, verruim de definitie en laat mij op een soort van retorische vraag reageren.

Nee, plunderen is iets anders dan belasting ontwijken.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137648649
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dan is er blijkbaar niet genoeg vraag naar. Als je in je eentje in een hutje op de hei wilt gaan wonen, maar je wilt wel een weg hebben, zul je daarvoor moeten betalen. Schokkend zeg. :z
Als je werkelijk denkt dat je de wereld kunt bestieren middels een simpele blik op vraag en aanbod, dan denk ik dat je nodig een paar van je stokpaardjes in moet laten slapen, want ze trekken je hele visie mee naar beneden.
You wear your smile like it was going out of fashion...
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:15:19 #64
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_137648704
quote:
Eensch!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_137648713
quote:
De wereld is nu niet anders dan in de 17e eeuw, gore buitenlanders die afgunstig zijn op onze welvaart en ons dit willen ontnemen. Dit keer niet met oorlogen en akten van navigatie maar via die klote EU.

En dat domme linkse/""liberale""" volk hier gaat erin mee als een stel schapen want "oh, boze bankiers aanpakkuh hurdurdur!1!1!".
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:16:45 #66
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137648734
Ach, uiteindelijk een papieren tijger.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_137648769
quote:
15s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:21 schreef Zienswijze het volgende:
Omdat alles rein en gelijk moet zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:20:03 #68
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_137648802
Gewoon tegenhouden dat wetsvoorstel.
Anders doeken bedrijven hier de zaak op en gaan ze naar een of ander derdewereldland. En wie heeft daar wat aan?
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:20:51 #69
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137648824
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:20 schreef Twiitch het volgende:
Anders doeken bedrijven hier de zaak op en gaan ze naar een of ander derdewereldland. En wie heeft daar wat aan?
Niemand, maargoed. Toch weer een miljardje of 4 aan opbrengsten down the drain.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:25:44 #70
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137648932
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:20 schreef Twiitch het volgende:
Wat brengen die bedrijven hier dan? Een postbus? Als die fuckers van een multinationals nou eens gewoon belasting gingen betalen, hoeft de overgrote hoeveelheid niet op de bevolking te liggen. Kunnen die lasten ook eens omlaag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:27:28 #71
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_137648982
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat brengen die bedrijven hier dan? Een postbus? Als die fuckers van een multinationals nou eens gewoon belasting gingen betalen, hoeft de overgrote hoeveelheid niet op de bevolking te liggen. Kunnen die lasten ook eens omlaag.
Ze brengen weldegelijk wat op. Anders zou de belastingconstructie geen zin hebben natuurlijk. Zodra ze wel belasting moeten gaan betalen zijn ze echter weg, en dan heeft niemand er wat aan, ja, behalve wat megalomanen in Brussel.
pi_137648994
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:16 schreef eriksd het volgende:
Ach, uiteindelijk een papieren tijger.
Klopt, maar wel een waarmee je op den duur de echte tijgers op afstand houdt. Die lusten wel een vetgemest hapje.

En dan is het weer huilen geblazen. Niets nieuws onder de zon eigenlijk.
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:29:05 #73
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137649026
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hmmhmm. Berekenen ze gewoon door goede vriend. Misschien moet de overheid eens minder uitgeven! Eureka!
Bis bis bis
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:29:46 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137649045
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hmmhmm. Berekenen ze gewoon door goede vriend. Misschien moet de overheid eens minder uitgeven! Eureka!
Dat zeker. Chronisch meer uitgeven dan je binnenkrijgt. Vraag me toch af hoe politici hun huishouden doen.
1947-2016
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:31:07 #75
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137649074
Hoe wil je multinationals eigenlijk gaan belasten? Wat is je alternatief?
Bis bis bis
pi_137649130
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat zeker. Chronisch meer uitgeven dan je binnenkrijgt. Vraag me toch af hoe politici hun huishouden doen.
Compleet anders natuurlijk, dat is hun geld. Op hun werk spelen ze lekker met andermans geld.
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:35:39 #77
45206 Pietverdriet
pi_137649204
Vraag me weer eens af of de mensen die zo afgeven op deze volkomen legale manier van de belastingdruk te verlagen hun hypotheekrente niet aftrekken.
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:38:18 #78
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137649282
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:31 schreef eriksd het volgende:
Hoe wil je multinationals eigenlijk gaan belasten? Wat is je alternatief?
Geld uit omzet dat gegenereerd is in een bepaald land, belasten volgens de belastingen in dat land.
1947-2016
pi_137649359
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me weer eens af of de mensen die zo afgeven op deze volkomen legale manier van de belastingdruk te verlagen hun hypotheekrente niet aftrekken.
Jezelf beschikbaar stellen als doorsluisroute is toch iets anders dan de belastingdruk willen verlagen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:45:19 #80
45206 Pietverdriet
pi_137649531
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Geld uit omzet dat gegenereerd is in een bepaald land, belasten volgens de belastingen in dat land.
Ik woon in D, ik verkoop zaken via amazon.de (een luxemburgs bedrijf) en jij koopt deze en laat het naar je adres in NL Sturen.
Waar wordt deze omzet gemaakt, in welk land?
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:48:12 #81
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137649605
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus totaal geen intercompany-transacties meer? Onmogelijk.
Wat jij voorstelt is momenteel namelijk zo: elke BV of vaste inrichting wordt belast in het betreffende land. Het grote probleem zit hem erin dat een Ierse vennootschap producten van de Amerikaanse moeder koopt, en deze doorverkoopt aan de Nederlandse dochter. Daarmee kan je winst verschuiven en dat is niet op te lossen.
Bis bis bis
pi_137649622
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik woon in D, ik verkoop zaken via amazon.de (een luxemburgs bedrijf) en jij koopt deze en laat het naar je adres in NL Sturen.
België.
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:51:45 #83
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137649713
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

NL. Ik ben immers de klant met mijn adres in NL.
1947-2016
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:52:12 #84
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137649737
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:48 schreef waht het volgende:

[..]

België.
Ook goed. Kunnen ze tenminste een keer hun wegen netjes maken.
1947-2016
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:52:40 #85
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_137649749
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:48 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dus totaal geen intercompany-transacties meer? Onmogelijk.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België ben je gewoon onderhevig aan ofwel de vennootschapsbelasting, ofwel de belasting voor "niet-inwoners" (als je slechts een vestiging hebt in België hebt en geen aparte vennootschap).

Daarvoor wordt o.a. gekeken naar de structuur van je bedrijf en waar je bv. je maatschappelijke zetel hebt (dat laatste is belangrijk om brievenbusbedrijven tegen te gaan).
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:55:08 #86
45206 Pietverdriet
pi_137649818
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus moet je als een internetshop voor alle landen waar je naar versturen wil een aparte boekhouding gaan bijhouden hoeveel omzet je daar maakt en in al die landen belasting gaan afdragen, waar je geen vestiging of rechtspersoon hebt?
De belastingdienst hier in D ziet me aankomen dat ik omzet naar buitenlandse accounts verschuif.

En als jij fysiek bij mij in de winkel komt en je betaald met cc en je laat het thuisbezorgen? Of je neemt het mee?

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietverdriet op 12-03-2014 11:02:11 ]
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:03:07 #87
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137650093
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:52 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België ben je gewoon onderhevig aan ofwel de vennootschapsbelasting, ofwel de belasting voor "niet-inwoners" (als je slechts een vestiging hebt in België hebt en geen aparte vennootschap).

Daarvoor wordt o.a. gekeken naar de structuur van je bedrijf en waar je bv. je maatschappelijke zetel hebt (dat laatste is belangrijk om brievenbusbedrijven tegen te gaan).
Oke. Ik zie de relevantie niet echt: iemand komt hier met de algemene kreet dat winst belast moet worden daar waar het behaald wordt. Dat is allang de praktijk, het grote probleem is dat winsten afgeroomd worden door zeer hoge intercompany prijzen te rekenen waardoor je winst verschuift naar een moeder/zustervennootschap in een laagbelast land.

Kan je daar iets tegen doen? Nee. Als ik een koffietent zonder naam open in Londen gaat hij falliet. Met de naam Starbucks enorme omzet. De naam Starbucks is dus een hoop waard. Welke vergoeding moet ik daarvoor betalen? Daar kan de lokale Belastingdienst nooit tegenbewijs tegen leveren omdat vergelijkingsmateriaal simpelweg ontbreekt. Zodoende is het voor alle multinationals mogelijk te spelen met IP rechten en (bijbehorende) royalties.
Bis bis bis
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:13:05 #88
45206 Pietverdriet
pi_137650430
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

Oke. Ik zie de relevantie niet echt: iemand komt hier met de algemene kreet dat winst belast moet worden daar waar het behaald wordt. Dat is allang de praktijk, het grote probleem is dat winsten afgeroomd worden door zeer hoge intercompany prijzen te rekenen waardoor je winst verschuift naar een moeder/zustervennootschap in een laagbelast land.

Kan je daar iets tegen doen? Nee. Als ik een koffietent zonder naam open in Londen gaat hij falliet. Met de naam Starbucks enorme omzet. De naam Starbucks is dus een hoop waard. Welke vergoeding moet ik daarvoor betalen? Daar kan de lokale Belastingdienst nooit tegenbewijs tegen leveren omdat vergelijkingsmateriaal simpelweg ontbreekt. Zodoende is het voor alle multinationals mogelijk te spelen met IP rechten en (bijbehorende) royalties.
Tja, zoals zo vaak komt men niet verder dan te roepen dat het niet eerlijk is.
Natuurlijk, dat is het ook niet, hele overheden en belastingstelsels zitten zo in elkaar dat salarisverdieners, midden en klein bedrijf gewoon gepakt worden omdat zij niet over de resources beschikken dit soort constructies op te zetten en er weg mee te komen.
Wat er aan te doen? Als je ze niet kan verslaan zorg je dat je er van profiteren kan, dan zorg je voor een vriendelijk belastingklimaat zodat bedrijven zich gaan vestigen. Liefst ook zo dat ze zich fysiek vestigen, levert geld en banen op.
Maar daarvoor is het nodig dat een overheid niet een rupsje nooitgenoeg is en maar meer en meer wil.
pi_137650621
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, zoals zo vaak komt men niet verder dan te roepen dat het niet eerlijk is.
Natuurlijk, dat is het ook niet, hele overheden en belastingstelsels zitten zo in elkaar dat salarisverdieners, midden en klein bedrijf gewoon gepakt worden omdat zij niet over de resources beschikken dit soort constructies op te zetten en er weg mee te komen.
Wat er aan te doen? Als je ze niet kan verslaan zorg je dat je er van profiteren kan, dan zorg je voor een vriendelijk belastingklimaat zodat bedrijven zich gaan vestigen. Liefst ook zo dat ze zich fysiek vestigen, levert geld en banen op.
Maar daarvoor is het nodig dat een overheid niet een rupsje nooitgenoeg is en maar meer en meer wil.
Een beschuldiging die m.i. meer thuishoort aan het adres van dat bedrijfsleven.

Ik snap de situatie, ik geloof alleen dat het op termijn alleen maar schade doet daar constant in mee te gaan en daarom geloof ik ook dat er een moment komt waarop je er je voordeel mee kunt doen een andere weg te vinden. Maar die zul je nooit vinden door te doen alsof je handen voor altijd gebonden zijn.
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:21:17 #90
45206 Pietverdriet
pi_137650736
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:17 schreef Phlogi2013 het volgende:

[..]

Een beschuldiging die m.i. meer thuishoort aan het adres van dat bedrijfsleven.

Ik snap de situatie, ik geloof alleen dat het op termijn alleen maar schade doet daar constant in mee te gaan en daarom geloof ik ook dat er een moment komt waarop je er je voordeel mee kunt doen een andere weg te vinden. Maar die zul je nooit vinden door te doen alsof je handen voor altijd gebonden zijn.
Welke beschuldiging?
pi_137650796
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke beschuldiging?
Rupsje nooitgenoeg.

Begrijp dat dat inherent is aan het bedrijfsleven, maar aangezien er ook geen enkel ander belang wordt onderkend, is het een schadelijke ontwikkeling dat overheden weinig andere mogelijkheden meer zien dan zich in dat licht zo dienstbaar mogelijk op te stellen, terwijl andere zaken in rap tempo worden afgebroken.
pi_137653696
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus als ik een dagje in Antwerpen ga winkelen moeten de winkeliers alaaer winstbelasting, over mijn gedeelte van de omzet, in NL betalen?
  woensdag 12 maart 2014 @ 14:48:58 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137657395
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dus als ik een dagje in Antwerpen ga winkelen moeten de winkeliers alaaer winstbelasting, over mijn gedeelte van de omzet, in NL betalen?
Nee, want dan heb je het product fysiek gekocht in Antwerpen.
1947-2016
pi_137657769
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, want dan heb je het product fysiek gekocht in Antwerpen.
En wat als dat gekochte product mij zo enorm bevalt dat ik ze de week erop bel en er nog eentje bestel die ze dan opsturen?
  woensdag 12 maart 2014 @ 15:05:25 #95
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137657836
Ons land heeft jaren de voordelen geplukt van deze constructie en de bedrijven die hier zijn gekomen.
Nu zal het naar alle waarschijnlijkheid aan banden worden gelegd en heeft NL een probleem. Dan moeten we nog meer halen bij onze Nederlanders die al dood zijn getaxed. M.a.w. ik denk dat wij als NL nu al wel een serieuze uitdaging tegemoet gaan
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_137657855
Het gaat, denk ik, wel zo dat als je een product in antwerpen koopt de winst (die overblijft na lokale belastingen) ten goede komt van de rekening van het hoofdkantoor. Vervolgens wordt dat geld doorgesluisd via de constructie zodat zo'n organisatie zo min mogelijk belasting betaalt over inkomsten.

Daarom is het gunstig voor Nederland (en een extraatje) dat deze constructie bestaat en via Nederland verloopt. Het afschaffen van deze regeling zou ervoor zorgen dat ons land inkomsten mist tov de landen waartegen dit trucje gebruikt wordt.
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:21:40 #97
pi_137660155
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 15:05 schreef Dingflofbips het volgende:
Het gaat, denk ik, wel zo dat als je een product in antwerpen koopt de winst (die overblijft na lokale belastingen) ten goede komt van de rekening van het hoofdkantoor. Vervolgens wordt dat geld doorgesluisd via de constructie zodat zo'n organisatie zo min mogelijk belasting betaalt over inkomsten.

Daarom is het gunstig voor Nederland (en een extraatje) dat deze constructie bestaat en via Nederland verloopt. Het afschaffen van deze regeling zou ervoor zorgen dat ons land inkomsten mist tov de landen waartegen dit trucje gebruikt wordt.
Het schijnt minder dan een miljard op te leveren. En het zal de slachtoffer landen vele miljarden aan belastinginkomsten schelen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_137660309
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 15:05 schreef Dingflofbips het volgende:

En andere landen doen ook zulke dingen, en uiteindelijk betalen gewone mensen en kleinere bedrijven daardoor meer belasting omdat landen als Nederland zorgen dat lander door multinationals tegen elkaar uitgespeeld worden en onstaan er hele sectoren van slimme mensen die helemaal niets bijdragen aan de welvaart, maar daar op die manier van afromen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_137661210
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het schijnt minder dan een miljard op te leveren. En het zal de slachtoffer landen vele miljarden aan belastinginkomsten schelen.
Je presenteert het alsof we dit niet zouden moeten willen. Waarom zouden wij bijna een miljard aan inkomsten loslaten tbv andere landen? Zijn wij niet al genereus genoeg zo links en rechts?
pi_137661255
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En andere landen doen ook zulke dingen, en uiteindelijk betalen gewone mensen en kleinere bedrijven daardoor meer belasting omdat landen als Nederland zorgen dat lander door multinationals tegen elkaar uitgespeeld worden en onstaan er hele sectoren van slimme mensen die helemaal niets bijdragen aan de welvaart, maar daar op die manier van afromen.
Ik geloof er sws niet in dat met het opleggen van deze maatregel in EU verband dit soort regelingen verdwijnen en de kleine man relatief minder belasting gaat betalen. Het klinkt simpel maar in dezen denk ik: pakken wat je pakken kan
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:15:30 #101
45206 Pietverdriet
pi_137661780
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Landen als de VS, die dat geld hard nodig hebben om wapensystemen te betalen bedoel je?
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:20:16 #102
pi_137661946
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Landen als de VS, die dat geld hard nodig hebben om wapensystemen te betalen bedoel je?
Nou, open er een topic over. Iig geen argument om niet iets aan belastingontwijking te doen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:22:07 #103
45206 Pietverdriet
pi_137662006
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou, open er een topic over. Iig geen argument om niet iets aan belastingontwijking te doen.
Vergeet de war on drugs niet.
Belastingontwijking is trouwens veel minder schadelijk dan jouw financiering van drugskartels.
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:24:34 #104
pi_137662092
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:57 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Je presenteert het alsof we dit niet zouden moeten willen. Waarom zouden wij bijna een miljard aan inkomsten loslaten tbv andere landen? Zijn wij niet al genereus genoeg zo links en rechts?
Wie zegt dat we alleen inkomsten verliezen? Als we alleen bedrijven hier houden die iets zinnigs doen, levert dat veel meer op dan een miljard. Plus werkgelegenheid wat ook weer goed is voor de belastinginkomsten, maar ook voor de binnenlandse economie wat weer belasting oplevert.

En die vluchtende brievenbussen kunnen dan lekker in andere landen belasting gaan betalen en de economie stimuleren. Win-win-win. Alleen een paar aandeelhouders zullen het met een % minder moeten doen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:26:38 #105
pi_137662172
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Belastingontwijking is trouwens veel minder schadelijk dan jouw financiering van drugskartels.
Nou, dan pakken we de War on Drugs ook ff aan.

Legalize! *O*
pi_137662582
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:59 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Ik geloof er sws niet in dat met het opleggen van deze maatregel in EU verband dit soort regelingen verdwijnen en de kleine man relatief minder belasting gaat betalen. Het klinkt simpel maar in dezen denk ik: pakken wat je pakken kan
Dat is lekker kortzichtig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:47:09 #107
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137662759
die steun van onder meer GroenLinks, VVD en PvdA krijgt.

HA
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:48:14 #108
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137662787
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

snipper die de kartels financierd

je hebt al vaker gekke buien piet, maar nu ben je echt over
pi_137662834
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wie zegt dat we alleen inkomsten verliezen? Als we alleen bedrijven hier houden die iets zinnigs doen, levert dat veel meer op dan een miljard. Plus werkgelegenheid wat ook weer goed is voor de belastinginkomsten, maar ook voor de binnenlandse economie wat weer belasting oplevert.

En die vluchtende brievenbussen kunnen dan lekker in andere landen belasting gaan betalen en de economie stimuleren. Win-win-win. Alleen een paar aandeelhouders zullen het met een % minder moeten doen.
Je gaat er vanuit dat er bedrijven bestaan, grote en nuttige, die niet voor winstmaximalisatie gaan. Ik vraag me dat af. Ik vrees dat t zo in elkaar is dat het kapitaal van deze bedrijven vlucht en wij met de spreekwoordelijke gebakken peren zitten. Maargoed het hoeft niet zo te gaan natuurlijk. Zou n mooi onderzoek waard zijn
pi_137662843
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is lekker kortzichtig.
Klopt
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:04:48 #111
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137663265
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welja, verruim de definitie en laat mij op een soort van retorische vraag reageren.

Nee, plunderen is iets anders dan belasting ontwijken.
Hoe is dat anders?

Je krijgt inkomsten uit een land doordat je gebruik maakt van de infrastructuur van dat land. Vervolgens draag je niets bij aan die infrastructuur en sluis je al die inkomsten weg.

Hoe is dat geen plunderen?
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:07:00 #112
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137663338
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:27 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ze brengen weldegelijk wat op. Anders zou de belastingconstructie geen zin hebben natuurlijk. Zodra ze wel belasting moeten gaan betalen zijn ze echter weg, en dan heeft niemand er wat aan, ja, behalve wat megalomanen in Brussel.
Als de Zuid Europese landen zelf die miljarden krijgen die nu met behulp van Nederland naar tax havens gaan, dan hoeven er geen miljarden aan Nederlands belastinggeld die kant op.

Maar goed, jij ziet natuurlijk graag Nederlandse miljarden naar Griekenland gaan terwijl Griekse miljarden naar de Cayman Eilanden gaan. Toch?
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:07:33 #113
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137663354
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik niet nee. Heb ik nu gewonnen?
pi_137663378
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!

En al is het wettelijk in orde, het is gewoon misdadig.
pi_137663482
quote:

[..]

Ehm hoe moeten dijken en snelwegen (zijn zeer waardevol, toch?) concurreren met bedrijven?

It makes no sense....

Wat er nu gewoon gebeurd is dat grote bedrijven close to 0 belasting betalen terwijl IEDER ANDER de volle mep betaald. En de enige reden dat die grote bedrijven dat kunnen doen is omdat ze in feite overheden chanteren of omdat belangen verweven zijn.

De burger is daar het slachtoffer van en de 0,1% supperrijken heeft er baat bij.
pi_137663609
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:42 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik geef hier gewoon mijn mening over deze kwestie: belasting is afpersing/roof, hoe minder het plaatsvindt hoe beter en je er tegen beschermen is niet meer dan logisch.

Dat jij het beschouwt als afleiding van de propaganda verbaast me niets, maar dat is jouw probleem.
Ik zie nu inderdaad pas dat jij er 'zo eentje' bent ;)

Eigenlijk zouden ze een miljoen mensen met jouw mening moeten verzamelen en die een stuk (vruchtbaar) land geven en dan de gelegenheid geven om je ideeën uit te proberen. Een grote chaos zal het worden en jullie zullen smeken om een overheid.
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:26:22 #117
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_137663818
Ik ben Nederlands, dus geld is geld.

Maar ik zou wel eens een lijst van de diverse kamers willen zien van elk land.
Waarin gewoon haarfijn staat wat welk land betaalt en wat welk land wegsluisd.

Als de landen er zo moeilijk over doen zal dat toch haarfijn tot op de laatste cent bekend zijn. Maar dan ook exact op de cent nauwkeurig.
pi_137663827
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:19 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ik zie nu inderdaad pas dat jij er 'zo eentje' bent ;)

Eigenlijk zouden ze een miljoen mensen met jouw mening moeten verzamelen en die een stuk (vruchtbaar) land geven en dan de gelegenheid geven om je ideeën uit te proberen. Een grote chaos zal het worden en jullie zullen smeken om een overheid.
Ah dreigementen.

En Viajero, ik vind belasting sowieso in het grootste geval diefstal en al helemaal omdat het volk GEEN ENKELE zeggenschap heeft wat er met dat geld gebeurt.

Bedrijven en particulieren die belasting ontwijken hebben dus mijn steun.

je kan verkeerde beslissingen van geldstromen (ik ben het met je eens dat die bejaarden schandalig behandeld worden) door overheden niet bedrijven aanwrijven.

woensdag 12 maart 2014 @ 18:34:57 #119
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137664084
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah dreigementen.

En Viajero, ik vind belasting sowieso in het grootste geval diefstal en al helemaal omdat het volk GEEN ENKELE zeggenschap heeft wat er met dat geld gebeurt.

je kan verkeerde beslissingen van geldstromen (ik ben het met je eens dat die bejaarden schandalig behandeld worden) door overheden niet bedrijven aanwrijven.
Als die geldstrooom steeds kleiner wordt, of onevenredig van de armen en middenklasse moet komen, dan vind ik dat een groot probleem. En dat kan je inderdaad bedrijven niet aanwrijven. Mijn bedrijf in London betaalt ook een stuk minder belasting dan het in NL zou doen (maar wel meer dan bv google, zelf in absolute termen).

Ik reken het regeringen aan dat ze grote bedrijven hiermee weg laten komen.
pi_137664172
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:34 schreef Viajero het volgende:

Ik reken het regeringen aan dat ze grote bedrijven hiermee weg laten komen.
Reken er maar op dat met MEER EU dat veel meer gebeurt (ookal zou je op basis van de OP juist niet zeggen). Die lobbygroepen zorgen voor de beste deals voor een select groepje bedrijven. Die zorgen echt wel dat ze minder belasting betalen.

Ik vrees echter dat die bedrijven weggaan en ook de secundaire economische voordelen voor een land verdwijnen. Zie Hollande met zijn belachelijke 75% belasting.

woensdag 12 maart 2014 @ 18:39:32 #121
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137664223
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Reken er maar op dat met MEER EU dat veel meer gebeurt (ookal zou je op basis van de OP juist niet zeggen). Die lobbygroepen zorgen voor de beste deals voor een select groepje bedrijven. Die zorgen echt wel dat ze minder belasting betalen.

Ik vrees echter dat die bedrijven weggaan en ook de secundaire economische voordelen voor een land verdwijnen. Zie Hollande met zijn belachelijke 75% belasting.
75% is inderdaad extreem belachelijk. maar 0% is net zo belachelijk. Er moet een tussenweg te vinden zijn.

Mij lijkt 20% redelijk. Maar dan wel voor ieder bedrijf, en niet alleen voor de kleintjes zoals ik.
pi_137664260
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

75% is inderdaad extreem belachelijk. maar 0% is net zo belachelijk. Er moet een tussenweg te vinden zijn.

Mij lijkt 20% redelijk. Maar dan wel voor ieder bedrijf, en niet alleen voor de kleintjes zoals ik.
30% vlaktaks voor alles en iedereen lijkt me zowel het makkelijkste (kunnen al die zinloze "belastingadviseurs" weg, een enorme wolk aan "industrie" die NIETS produceert) als het eerlijkste.

woensdag 12 maart 2014 @ 18:40:53 #123
45206 Pietverdriet
pi_137664263
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die aandeelhouders, ben jij en ik met onze pensioenfondsen
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:41:14 #124
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137664274
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

30% vlaktaks voor alles en iedereen lijkt me zowel het makkelijkste (kunnen al die zinloze "belastingadviseurs" weg, een enorme wolk aan "industrie" die NIETS produceert) als het eerlijkste.
Volledig mee eens ^O^
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:41:46 #125
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137664296
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, dus ik mag meebeslissen?
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:43:01 #126
45206 Pietverdriet
pi_137664352
Flikker al die omverdeel ambtenaren en alle subsidies, bijslagen etc er uit en je kan imho naar de 20%
pi_137664392
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Flikker al die omverdeel ambtenaren en alle subsidies, bijslagen etc er uit en je kan imho naar de 20%
Dat zou mooier zijn uiteraard, maar eerst het systeem op de schop en alles versimpelen.

Zal alleen nooit gebeuren, omdat die industrie zichzelf in stand houdt. Ambtenarij in het algemeen.

pi_137664723
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah dreigementen.

dreigementen?

Ik zeg juist: geef ze een stuk land en laat het ze uitproberen. Ik denk dat het complete chaos wordt en dat ze heel snel tot inkeer komen. Daar zit geen enkel dreigement in.
pi_137664782
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:52 schreef Poolbal het volgende:

[..]

dreigementen?

Ik zeg juist: geef ze een stuk land en laat het ze uitproberen. Ik denk dat het complete chaos wordt en dat ze heel snel tot inkeer komen. Daar zit geen enkel dreigement in.
"je zal smeken om een overheid" vind ik nogal een dreigement?

Dat is niet zo en zeker geen externe. Als er behoefte is aan politieke organisatie ("een overheid") komt dat vanzelf van de grond in een libertarische samenleving, die meestal bestaat uit mensen met iets meer studie en intelligentie dan de gemiddelde red neck, zeg maar...

pi_137664840
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"je zal smeken om een overheid" vind ik nogal een dreigement?

Dat is niet zo en zeker geen externe. Als er behoefte is aan politieke organisatie ("een overheid") komt dat vanzelf van de grond in een libertarische samenleving, die meestal bestaat uit mensen met iets meer studie en intelligentie dan de gemiddelde red neck, zeg maar...
Hmm bedoelde dat niet als dreigement, maar als een logisch gevolg van de chaos: dan smeek je uiteindelijk om een regering die orde handhaaft en voorzieningen van algemeen nut creeert uit .. belasting.
pi_137664942
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:55 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Hmm bedoelde dat niet als dreigement, maar als een logisch gevolg van de chaos: dan smeek je uiteindelijk om een regering die orde handhaaft en voorzieningen van algemeen nut creeert uit .. belasting.
Waarom zou er chaos ontstaan?

Of anders gezegd; waarom zou een niet klierende VWO5-klas een politieagentje nodig hebben?

pi_137665445
Omdat het helaas in de aard van de mens zit om wél te klieren. De lust naar macht, gulzigheid, haantjesgedrag, enz. Het zit net zo goed in de anarchisten/libertariërs als in iedereen. En er zullen altijd mensen zijn die hun verantwoordelijkheden ontlopen of geen zin hebben om mee te betalen aan een dijk of een weg als die in Anarcholand nodig blijkt te zijn.
pi_137671415
Wat mij betreft schaffen ze winstbelastingen helemaal af. Te complex in deze globale economie plus het is concurrentievervalsend voor lokale/mkb ondernemingen. Daarnaast zijn bedrijven veel beter in staat om te investeren dan overheden, dus ipv afromen kun je beter z'n werk laten doen.

Het belasten doe je dan op persoonlijk niveau, dus dividendbelasting, capital gain tax e.d.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:43:26 #134
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137674295
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:55 schreef tjoptjop het volgende:
Wat mij betreft schaffen ze winstbelastingen helemaal af. Te complex in deze globale economie plus het is concurrentievervalsend voor lokale/mkb ondernemingen. Daarnaast zijn bedrijven veel beter in staat om te investeren dan overheden, dus ipv afromen kun je beter z'n werk laten doen.

Het belasten doe je dan op persoonlijk niveau, dus dividendbelasting, capital gain tax e.d.
Bis bis bis
pi_137674509
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:07 schreef Poolbal het volgende:
Omdat het helaas in de aard van de mens zit om wél te klieren. De lust naar macht, gulzigheid, haantjesgedrag, enz. Het zit net zo goed in de anarchisten/libertariërs als in iedereen. En er zullen altijd mensen zijn die hun verantwoordelijkheden ontlopen of geen zin hebben om mee te betalen aan een dijk of een weg als die in Anarcholand nodig blijkt te zijn.
Dat vraag ik me af. Ik vind dat een veeeeeel te negatief mensbeeld dat absoluut niet overeenkomt met de vele ervaringen in 52 landen die ik zelf heb en ook niet van verhalen van anderen.

pi_137675071
Ook in de wetenschap beseft men zich intussen wel dat van die speltheoretische dilemma's maar een deel van het verhaal zijn. Binnen kleine gemeenschappen wordt regelmatig verrassend goed samengewerkt in de praktijk.

Echter, wat doe je met grote vraagstukken (zoals deze over globale kapitaalstromen)? Wat doe je met gemeenschappen waar het toch niet goed werkt? En hoe zorg je ervoor dat de aanpak van die twee dingen niet ervoor zorgt dat wat al wel werkt binnen lokale gemeenschappen kapot wordt gemaakt? Dat is een lastige kwestie waar je volgens mij niet zomaar het goede antwoord op kan geven.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2014 21:57:07 ]
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:34:30 #137
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137677200
Kortzichtigheid ten top van Nederlandse zijde. De mogelijkheid om eindelijk eens wat te doen aan de onaantastbaarheid van de multinationals en Nederland heeft een horizon van 3 maanden en is tegen, om een schijntje te kunnen schrapen van de grote bult. Bedroevend.
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:36:42 #138
45206 Pietverdriet
pi_137677347
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:34 schreef Westerling het volgende:
Kortzichtigheid ten top van Nederlandse zijde. De mogelijkheid om eindelijk eens wat te doen aan de onaantastbaarheid van de multinationals en Nederland heeft een horizon van 3 maanden en is tegen, om een schijntje te kunnen schrapen van de grote bult. Bedroevend.
Daarom gaat de NL economie de laatste 20 jaar ook zoveel beroerder dan die van Frankrijk, Spanje, Italie, Griekenland, Portugal etc...
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:37:39 #139
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137677386
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daarom gaat de NL economie de laatste 20 jaar ook zoveel beroerder dan die van Frankrijk, Spanje, Italie, Griekenland, Portugal etc...
Wat heeft dat ermee te maken?

Of bedoel je dat die keihard inkomsten uit winstbelasting voor betreffende bedrijven mislopen?
pi_137678160
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vind jij het een goed idee dat een Portugees bedrijf zoals Jeronimo Martins sinds kort ook de Nederland-route gebruikt, zodat de Portugese overheid veel belastinginkomsten misloopt en wij daarom dan weer Portugal via het ESM moeten helpen?
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:09:42 #141
pi_137678902
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan bepaal ik dat de bedrijven die ik bezit gewoon belasting moeten betalen.

Overigens reken ik er niet op pensioen te krijgen als de tijd daar is.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 12:12:30 #142
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_145847662
http://www.telegraaf.nl/d(...)a_te_sluiten___.html
met de tricledowneffect komt dat geld best terug weer

quote:
do 23 okt 2014, 11:47
'Google overweegt vennootschap op Bermuda te sluiten'
van onze financiële redactie
Google overweegt te vertrekken uit belastingparadijs Bermuda.
Het technologiebedrijf kreeg de afgelopen jaren veel kritiek op het gebruik van een belastingconstructie, waarbij miljarden euro's per jaar via Nederlandse en Ierse vennootschappen in een 'spaarpot' op Bermuda belanden.
pi_145868562
Mooi zo. Het moet eens afgelopen zijn met die onzin.
pi_145872220
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:01 schreef NickGrouwen het volgende:
Mooi zo. Het moet eens afgelopen zijn met die onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')