SPOILER: plaatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maak je geen zorgen. Dit gaat zo worden afgezwakt dat het meningloos zal zijn. En niet door "Nederland" maar door de grote bedrijven en de bankiers. Die zullen genoeg druk op de regeringen zetten om dit niet door te laten gaan.quote:
Heb jij de pro en con bedragen bij de hand?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:29 schreef Viajero het volgende:
Mooi. Die corrupte grijpstuiver die Nederland krijgt voor het meewerken aan deze misdaden staat in geen verhouding tot de verliezen die Nederland lijdt omdat grote bedrijven die in Nederland zaken doen ook geen of veel te weinig belasting betalen.
Nee, jij wel?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:34 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Heb jij de pro en con bedragen bij de hand?
Waarom zouden Europese regeringen moeten buigen als ze er nu al geen enkele baat bij hebben? Alleen de Amerikaanse bedrijven en Nederland en Ierland profiteren van het huidige systeem.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Dit gaat zo worden afgezwakt dat het meningloos zal zijn. En niet door "Nederland" maar door de grote bedrijven en de bankiers. Die zullen genoeg druk op de regeringen zetten om dit niet door te laten gaan.
Ik heb niet de ilusie dat we in een democratie leven.
Misdaden? :LOLWUT?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:29 schreef Viajero het volgende:
Mooi. Die corrupte grijpstuiver die Nederland krijgt voor het meewerken aan deze misdaden staat in geen verhouding tot de verliezen die Nederland lijdt omdat grote bedrijven die in Nederland zaken doen ook geen of veel te weinig belasting betalen.
Het levert ons natuurlijk niet echt veel op, want als we er echt veel geld aan verdienen dan kan een ander land natuurlijk gewoon hetzelfde trucje doen met een nog net wat lager tarief. Maar het brengt andere landen wel schade toe en schaadt onze internationale reputatie en onze onderhandelingspositie.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:44 schreef Zienswijze het volgende:
Als het ons geld en banen oplevert, is het nogal zonde als de EU hier een stokje voor steekt.
Opbrengst is volgens mij toch een paar miljard. Het zou iig weer een gat slaan in de begrotingen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Het levert ons natuurlijk niet echt veel op, want als we er echt veel geld aan verdienen dan kan een ander land natuurlijk gewoon hetzelfde trucje doen met een nog net wat lager tarief. Maar het brengt andere landen wel schade toe en schaadt onze internationale reputatie en onze onderhandelingspositie.
De Britse regering alleen al wordt volledig gecontroleerd door bankiers. Die zullen hier dus fel tegen vechten, net als ze fel tegen het bonusplafond hebben gevochten. De Nederlandse en Ierse regeringen zullen ook niet gaan meewerken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:43 schreef eight het volgende:
[..]
Waarom zouden Europese regeringen moeten buigen als ze er nu al geen enkele baat bij hebben? Alleen de Amerikaanse bedrijven en Nederland en Ierland profiteren van het huidige systeem.
Dat is zeer de vraag. Ik het VK kost het de schatkist tientallen miljarden per jaar. Ik weet niet of er in Nederland onderzoek naar is gedaan, maar zo niet dan wordt dat hoog tijd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:44 schreef Zienswijze het volgende:
Als het ons geld en banen oplevert, is het nogal zonde als de EU hier een stokje voor steekt.
Mwah, ons levert het een paar miljard op, maar bijv. Zuid-Europese landen lopen daardoor vele miljarden aan belastingopbrengsten mis waardoor we hen weer miljarden aan steun moeten geven. Dat vind ik niet erg efficiënt en ook niet erg moreel.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:53 schreef eight het volgende:
[..]
Opbrengst is volgens mij toch een paar miljard. Het zou iig weer een gat slaan in de begrotingen.
Ja, misdaden. Als bejaarden vroeger overlijden door bezuinigingen op ziektezorg en bejaardenzorg terwijl megabedrijven miljarden wegsluizen dan vind ik dat een misdaad.quote:
En dat inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Het levert ons natuurlijk niet echt veel op, want als we er echt veel geld aan verdienen dan kan een ander land natuurlijk gewoon hetzelfde trucje doen met een nog net wat lager tarief. Maar het brengt andere landen wel schade toe en schaadt onze internationale reputatie en onze onderhandelingspositie.
Maar wat is dan de rol van de Engelse banken in deze vorm van belastingontduiking?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Britse regering alleen al wordt volledig gecontroleerd door bankiers. Die zullen hier dus fel tegen vechten, net als ze fel tegen het bonusplafond hebben gevochten. De Nederlandse en Ierse regeringen zullen ook niet gaan meewerken.
In het Verenigd Koningkrijk is veel onderzoek gedaan naar belastingontduiking door grote bedrijven. Bedrijven als Starbucks, Google, Amazon, Barclay's betalen GEEN omzetbelasting of winstbelasting. Niets. En het lijkt me sterk dat ze dat in andere Europese landen wel doen. Waarom zouden ze?
Luxemburg wordt trouwens ook veel genoemd, naast Nederland en Ierland. De grootste dieven zitten natuurlijk in the City of London en hun dependencies Cayman Islands, Virgin Islands, Jersey, Gibraltar, etc etc
Ik zou iedereen willen aanraden zich in te lezen in deze materie. Terwijl bankiers en grote bedrijven steeds minder bijdragen, en steeds meer MKB wordt kapotgeconcureerd wordt fors bezuinigd op politie, leger, gezondheidszorg, overheid, sociale diensten, etc etc
Jezelf beschermen tegen afpersing/beroving (bijvoorbeeld door belastingontwijking of belastingontduiking) is geen misdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, misdaden. Als bejaarden vroeger overlijden door bezuinigingen op ziektezorg en bejaardenzorg terwijl megabedrijven miljarden wegsluizen dan vind ik dat een misdaad.
(ik heb verder weinig met wat wetboeken wel of niet zeggen, ik heb mijn eigen definitie van misdaad. )
Denk je dat dat geld in een schoenendoos ergens bewaard wordt? Dat belandt in belastingparadijzen, waar de Britse banken een groot deel van controleren.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:58 schreef eight het volgende:
[..]
Maar wat is dan de rol van de Engelse banken in deze vorm van belastingontduiking?
Hun hebben dan ook volledig gelijk dat ze dit nu willen aanpakken. Dat zie ik ook wel gebeuren aangezien een groot aantal landen nu benadeeld worden terwijl slechts Nederland, Ierland en misschien Luxemburg er baat bij hebben.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Mwah, ons levert het een paar miljard op, maar bijv. Zuid-Europese landen lopen daardoor vele miljarden aan belastingopbrengsten mis waardoor we hen weer miljarden aan steun moeten geven. Dat vind ik niet erg efficiënt en ook niet erg moreel.
Wel gebruik maken van alle voorzieningen, daar miljarden aan verdienen en niets bijdragen is een misdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jezelf beschermen tegen afpersing/beroving (bijvoorbeeld door belastingontwijking of belastingontduiking) is geen misdaad.
Het enige negatieve aspect hieraan is dat het oneerlijke concurrentie betekent. Kleine ondernemers hebben helaas niet dezelfde mogelijkheden om zich te beschermen, en worden dus wel kaalgeplukt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Britse regering alleen al wordt volledig gecontroleerd door bankiers. Die zullen hier dus fel tegen vechten, net als ze fel tegen het bonusplafond hebben gevochten. De Nederlandse en Ierse regeringen zullen ook niet gaan meewerken.
In het Verenigd Koningkrijk is veel onderzoek gedaan naar belastingontduiking door grote bedrijven. Bedrijven als Starbucks, Google, Amazon, Barclay's betalen GEEN omzetbelasting of winstbelasting. Niets. En het lijkt me sterk dat ze dat in andere Europese landen wel doen. Waarom zouden ze?
Luxemburg wordt trouwens ook veel genoemd, naast Nederland en Ierland. De grootste dieven zitten natuurlijk in the City of London en hun dependencies Cayman Islands, Virgin Islands, Jersey, Gibraltar, etc etc
Ik zou iedereen willen aanraden zich in te lezen in deze materie. Terwijl bankiers en grote bedrijven steeds minder bijdragen, en steeds meer MKB wordt kapotgeconcureerd wordt fors bezuinigd op politie, leger, gezondheidszorg, overheid, sociale diensten, etc etc
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |