SPOILER: plaatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maak je geen zorgen. Dit gaat zo worden afgezwakt dat het meningloos zal zijn. En niet door "Nederland" maar door de grote bedrijven en de bankiers. Die zullen genoeg druk op de regeringen zetten om dit niet door te laten gaan.quote:
Heb jij de pro en con bedragen bij de hand?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:29 schreef Viajero het volgende:
Mooi. Die corrupte grijpstuiver die Nederland krijgt voor het meewerken aan deze misdaden staat in geen verhouding tot de verliezen die Nederland lijdt omdat grote bedrijven die in Nederland zaken doen ook geen of veel te weinig belasting betalen.
Nee, jij wel?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:34 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Heb jij de pro en con bedragen bij de hand?
Waarom zouden Europese regeringen moeten buigen als ze er nu al geen enkele baat bij hebben? Alleen de Amerikaanse bedrijven en Nederland en Ierland profiteren van het huidige systeem.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Dit gaat zo worden afgezwakt dat het meningloos zal zijn. En niet door "Nederland" maar door de grote bedrijven en de bankiers. Die zullen genoeg druk op de regeringen zetten om dit niet door te laten gaan.
Ik heb niet de ilusie dat we in een democratie leven.
Misdaden? :LOLWUT?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:29 schreef Viajero het volgende:
Mooi. Die corrupte grijpstuiver die Nederland krijgt voor het meewerken aan deze misdaden staat in geen verhouding tot de verliezen die Nederland lijdt omdat grote bedrijven die in Nederland zaken doen ook geen of veel te weinig belasting betalen.
Het levert ons natuurlijk niet echt veel op, want als we er echt veel geld aan verdienen dan kan een ander land natuurlijk gewoon hetzelfde trucje doen met een nog net wat lager tarief. Maar het brengt andere landen wel schade toe en schaadt onze internationale reputatie en onze onderhandelingspositie.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:44 schreef Zienswijze het volgende:
Als het ons geld en banen oplevert, is het nogal zonde als de EU hier een stokje voor steekt.
Opbrengst is volgens mij toch een paar miljard. Het zou iig weer een gat slaan in de begrotingen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Het levert ons natuurlijk niet echt veel op, want als we er echt veel geld aan verdienen dan kan een ander land natuurlijk gewoon hetzelfde trucje doen met een nog net wat lager tarief. Maar het brengt andere landen wel schade toe en schaadt onze internationale reputatie en onze onderhandelingspositie.
De Britse regering alleen al wordt volledig gecontroleerd door bankiers. Die zullen hier dus fel tegen vechten, net als ze fel tegen het bonusplafond hebben gevochten. De Nederlandse en Ierse regeringen zullen ook niet gaan meewerken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:43 schreef eight het volgende:
[..]
Waarom zouden Europese regeringen moeten buigen als ze er nu al geen enkele baat bij hebben? Alleen de Amerikaanse bedrijven en Nederland en Ierland profiteren van het huidige systeem.
Dat is zeer de vraag. Ik het VK kost het de schatkist tientallen miljarden per jaar. Ik weet niet of er in Nederland onderzoek naar is gedaan, maar zo niet dan wordt dat hoog tijd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:44 schreef Zienswijze het volgende:
Als het ons geld en banen oplevert, is het nogal zonde als de EU hier een stokje voor steekt.
Mwah, ons levert het een paar miljard op, maar bijv. Zuid-Europese landen lopen daardoor vele miljarden aan belastingopbrengsten mis waardoor we hen weer miljarden aan steun moeten geven. Dat vind ik niet erg efficiënt en ook niet erg moreel.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:53 schreef eight het volgende:
[..]
Opbrengst is volgens mij toch een paar miljard. Het zou iig weer een gat slaan in de begrotingen.
Ja, misdaden. Als bejaarden vroeger overlijden door bezuinigingen op ziektezorg en bejaardenzorg terwijl megabedrijven miljarden wegsluizen dan vind ik dat een misdaad.quote:
En dat inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Het levert ons natuurlijk niet echt veel op, want als we er echt veel geld aan verdienen dan kan een ander land natuurlijk gewoon hetzelfde trucje doen met een nog net wat lager tarief. Maar het brengt andere landen wel schade toe en schaadt onze internationale reputatie en onze onderhandelingspositie.
Maar wat is dan de rol van de Engelse banken in deze vorm van belastingontduiking?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Britse regering alleen al wordt volledig gecontroleerd door bankiers. Die zullen hier dus fel tegen vechten, net als ze fel tegen het bonusplafond hebben gevochten. De Nederlandse en Ierse regeringen zullen ook niet gaan meewerken.
In het Verenigd Koningkrijk is veel onderzoek gedaan naar belastingontduiking door grote bedrijven. Bedrijven als Starbucks, Google, Amazon, Barclay's betalen GEEN omzetbelasting of winstbelasting. Niets. En het lijkt me sterk dat ze dat in andere Europese landen wel doen. Waarom zouden ze?
Luxemburg wordt trouwens ook veel genoemd, naast Nederland en Ierland. De grootste dieven zitten natuurlijk in the City of London en hun dependencies Cayman Islands, Virgin Islands, Jersey, Gibraltar, etc etc
Ik zou iedereen willen aanraden zich in te lezen in deze materie. Terwijl bankiers en grote bedrijven steeds minder bijdragen, en steeds meer MKB wordt kapotgeconcureerd wordt fors bezuinigd op politie, leger, gezondheidszorg, overheid, sociale diensten, etc etc
Jezelf beschermen tegen afpersing/beroving (bijvoorbeeld door belastingontwijking of belastingontduiking) is geen misdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, misdaden. Als bejaarden vroeger overlijden door bezuinigingen op ziektezorg en bejaardenzorg terwijl megabedrijven miljarden wegsluizen dan vind ik dat een misdaad.
(ik heb verder weinig met wat wetboeken wel of niet zeggen, ik heb mijn eigen definitie van misdaad. )
Denk je dat dat geld in een schoenendoos ergens bewaard wordt? Dat belandt in belastingparadijzen, waar de Britse banken een groot deel van controleren.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:58 schreef eight het volgende:
[..]
Maar wat is dan de rol van de Engelse banken in deze vorm van belastingontduiking?
Hun hebben dan ook volledig gelijk dat ze dit nu willen aanpakken. Dat zie ik ook wel gebeuren aangezien een groot aantal landen nu benadeeld worden terwijl slechts Nederland, Ierland en misschien Luxemburg er baat bij hebben.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Mwah, ons levert het een paar miljard op, maar bijv. Zuid-Europese landen lopen daardoor vele miljarden aan belastingopbrengsten mis waardoor we hen weer miljarden aan steun moeten geven. Dat vind ik niet erg efficiënt en ook niet erg moreel.
Wel gebruik maken van alle voorzieningen, daar miljarden aan verdienen en niets bijdragen is een misdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jezelf beschermen tegen afpersing/beroving (bijvoorbeeld door belastingontwijking of belastingontduiking) is geen misdaad.
Het enige negatieve aspect hieraan is dat het oneerlijke concurrentie betekent. Kleine ondernemers hebben helaas niet dezelfde mogelijkheden om zich te beschermen, en worden dus wel kaalgeplukt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Britse regering alleen al wordt volledig gecontroleerd door bankiers. Die zullen hier dus fel tegen vechten, net als ze fel tegen het bonusplafond hebben gevochten. De Nederlandse en Ierse regeringen zullen ook niet gaan meewerken.
In het Verenigd Koningkrijk is veel onderzoek gedaan naar belastingontduiking door grote bedrijven. Bedrijven als Starbucks, Google, Amazon, Barclay's betalen GEEN omzetbelasting of winstbelasting. Niets. En het lijkt me sterk dat ze dat in andere Europese landen wel doen. Waarom zouden ze?
Luxemburg wordt trouwens ook veel genoemd, naast Nederland en Ierland. De grootste dieven zitten natuurlijk in the City of London en hun dependencies Cayman Islands, Virgin Islands, Jersey, Gibraltar, etc etc
Ik zou iedereen willen aanraden zich in te lezen in deze materie. Terwijl bankiers en grote bedrijven steeds minder bijdragen, en steeds meer MKB wordt kapotgeconcureerd wordt fors bezuinigd op politie, leger, gezondheidszorg, overheid, sociale diensten, etc etc
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jezelf beschermen tegen afpersing/beroving (bijvoorbeeld door belastingontwijking of belastingontduiking) is geen misdaad.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:01 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wel gebruik maken van alle voorzieningen, daar miljarden aan verdienen en niets bijdragen is een misdaad.
Ah, ik wist niet dat de Britten zo machtig waren in de belastingparadijzen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Denk je dat dat geld in een schoenendoos ergens bewaard wordt? Dat belandt in belastingparadijzen, waar de Britse banken een groot deel van controleren.
Nee, dat kan niet. Je kan bijv. niet de buurman die niet betaalt uitsluiten van een lager criminaliteitsniveau vanwege de politie, of hem uitsluiten van schone lucht door milieuregels, of hem uitsluiten van bescherming tegen buitenlandse bezetting door het leger, of hem uitsluiten van het gebruik van de openbare weg, enz.enz.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je draait hier de zaken om, je betaalt niet voor voorzieningen, je wordt beroofd en vervolgens wordt het volk zoet gehouden. Belasting is geen gevolg van dienstverlening door de overheid.![]()
Als deze voorzieningen zo waardevol zijn dan moet het geen probleem zijn om te concurreren en op een eerlijke manier geld te verdienen, in plaats van te roven.
Dat is niet het enige negatieve aspect.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het enige negatieve aspect hieraan is dat het oneerlijke concurrentie betekent. Kleine ondernemers hebben helaas niet dezelfde mogelijkheden om zich te beschermen, en worden dus wel kaalgeplukt.
Dat hoeft ook niet. Openbare wegen bestaan trouwens niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Je kan bijv. niet de buurman die niet betaalt uitsluiten van een lager criminaliteitsniveau vanwege de politie, of hem uitsluiten van schone lucht door milieuregels, of hem uitsluiten van buitenlandse bezetting door het leger, of hem uitsluiten van het gebruik van de openbare weg, enz.enz.
Ah, ok, je bent een anarchist of libertarier. Ok. Duidelijk.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je draait hier de zaken om, je betaalt niet voor voorzieningen, je wordt beroofd en vervolgens wordt het volk zoet gehouden. Belasting is geen gevolg van dienstverlening door de overheid.![]()
Als deze voorzieningen zo waardevol zijn dan moet het geen probleem zijn om te concurreren en op een eerlijke manier geld te verdienen, in plaats van te roven.
Gelukkig kunnen al deze zaken prima worden geregeld zonder geweld, zonder te stelen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:08 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is niet het enige negatieve aspect.
Ze maken gebruik van de voorzieningen van een land, die door belastinggeld betaald worden.
Het is bijvoorbeeld handig als je personeel kan lezen en schrijven, en eventueel nog wat meer van die zaken die je leert op school.
Je profiteert van de rust en veiligheid die onze rechtsstaat brengt, politie en justitie en zo. Dat kost geld.
Je profiteert van de wegen, spoorwegen en vliegvelden die grotendeels met belastinggeld worden betaald.
Etcetera, etcetera
Maar als alle grote bedrijven daar allemaal wel op grote schaal van gebruikmaken, maar er niet aan bijdragen, dan zijn er twee mogelijkheden: Of alle anderen moeten meer gaan bijdragen, of de kwaliteit van al die voorzieningen gaat achteruit.
Dat moet wel. Je kan geen product verkopen als je niet ervoor kan zorgen dat alleen mensen die betaald hebben van het product kunnen genieten. Dan kun je het alleen collectief organiseren, of het komt er überhaupt niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Openbare wegen bestaan trouwens niet.
Dat er positieve of negatieve externaliteiten zijn, betekent niet dat het product of de dienst geen meerwaarde heeft voor de afnemer. Dat de buurman er profijt van heeft als ik een camera ophang bij de voordeur betekent niet dat ik hem een factuur mag sturen die hij moet betalen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat moet wel. Je kan geen product verkopen als je niet ervoor kan zorgen dat alleen mensen die betaald hebben van het product kunnen genieten. Dan kun je het alleen collectief organiseren, of het komt er überhaupt niet.
Ik denk dat Igen het perfect heeft uitgelegd. Ik ga niet meer op jouw absurde fantasieen reageren.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:10 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen al deze zaken prima worden geregeld zonder geweld, zonder te stelen.
Als de bakker morgen bij jou een krentenbol door de brievenbus propt, ben jij dan verplicht om ervoor te betalen?
Dus je plaatst deze reactie alleen maar om op de man te spelen? Dat is jammer.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik denk dat Igen het perfect heeft uitgelegd. Ik ga niet meer op jouw absurde fantasieen reageren.
[..]
Ik heb het niet over externaliteiten. Dingen zoals schone lucht of dat je veilig over straat kan, zijn geen externaliteiten maar een belangrijk goed op zich, maar een goed dat je niet in stukjes kan hakken en aan de meneer op nummer 15 wel en aan de mevrouw op nummer 17 niet kan verkopen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat er positieve of negatieve externaliteiten zijn, betekent niet dat het product of de dienst geen meerwaarde heeft voor de afnemer. Dat de buurman er profijt van heeft als ik een camera ophang bij de voordeur betekent niet dat ik hem een factuur mag sturen die hij moet betalen.![]()
Nee? Hoe kom je daarbij? Ik zie zowel libertarisme als anarchisme (dat verschil hebben geen van beide me ooit kunnen uitleggen trouwens) als een absurde fantasie. Daarmee zeg ik niets over jou persoonlijk, ik reageer alleen op jouw uitspraken hier.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dus je plaatst deze reactie alleen maar om op de man te spelen? Dat is jammer.
je bent dan ook wel een beetje belachelijk bezigquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dus je plaatst deze reactie alleen maar om op de man te spelen? Dat is jammer.
Onzin. Er zijn gebieden waar een weg aanleggen niet zoveel zin heeft. Of in ieder geval, wat commercieel bezien allesbehalve interessant is. Dat kun je wel leuk aan 'de markt' overlaten, maar 'de markt' doet niets gratis.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:10 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen al deze zaken prima worden geregeld zonder geweld, zonder te stelen.
Ik geef hier gewoon mijn mening over deze kwestie: belasting is afpersing/roof, hoe minder het plaatsvindt hoe beter en je er tegen beschermen is niet meer dan logisch.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:17 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee? Hoe kom je daarbij? Ik zie zowel libertarisme als anarchisme (dat verschil hebben geen van beide me ooit kunnen uitleggen trouwens) als een absurde fantasie. Daarmee zeg ik niets over jou persoonlijk, ik reageer alleen op jouw uitspraken hier.
En dit topic gaat over belastingontwijking. Niet over of er uberhaupt zoiets als belasting zou moeten bestaan. Daar mag je van mij best een topic over openen in Filosofie of Politiek, maar hier leidt het af van de discussie.
Dan is er blijkbaar niet genoeg vraag naar. Als je in je eentje in een hutje op de hei wilt gaan wonen, maar je wilt wel een weg hebben, zul je daarvoor moeten betalen. Schokkend zeg.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. Er zijn gebieden waar een weg aanleggen niet zoveel zin heeft. Of in ieder geval, wat commercieel bezien allesbehalve interessant is. Dat kun je wel leuk aan 'de markt' overlaten, maar 'de markt' doet niets gratis.
Daarom laten we niet alles aan 'de markt' over, omdat de onrendabelen dan heel snel afvallen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dan is er blijkbaar niet genoeg vraag naar.
Als je geen geweld meer mag gebruiken, val je af?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daarom laten we niet alles aan 'de markt' over, omdat de onrendabelen dan heel snel afvallen.
Uitsluiting is ook geweld. Je ontkomt in een samenleving niet aan geweld.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je geen geweld meer mag gebruiken, val je af?
Nee. En wat een cynisme.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Uitsluiting is ook geweld. Je ontkomt in een samenleving niet aan geweld.
Wat bedoel je precies met uitsluiting (definitie)?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |