quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:02 schreef Grootengroen het volgende:
[..]
Maar.. 1500-1800 kcal eten per dag en dan ook nog met een marathontraining bezig zijn kan toch ook niet gezond zijn? Eet je dan niet juist te weinig? Probeert je lichaam niet elk extratje als reserve op te slaan?
Paar keer per jaar in deze reeksquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]daar hebben we het "je zet je lichaam in spaarstand" weer
![]()
Snap dat je dat heel vaak te horen hebt gekregen.. Excuus!quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]daar hebben we het "je zet je lichaam in spaarstand" weer
Nee echt niet. Dat werkt een paar maanden misschien zo, maar niet 3 jaar lang
Vorige week bij Sport Medisch Onderzoek zij de arts ook dat je uit 1500 tot 1800 Kcal precies de juiste voeding kan halen. Moet je wel redelijk gevarieerd eten. En op dagen dat ik 20+ kilometer meer eet, eet ik soms een boterhammetje extra.
Ik vind het blindstaren op kcal gevaarlijk... want als je spijsvertering genoeg voedingstoffen haalt uit die hoeveelheid kcal, dan is het toch goed. Vorig jaar at ik rond de Roparun, toen ik veel km maakte (maar half zoveel als swets nu) ongeveer 3000 kcal en kwam nog te kort...quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:02 schreef Grootengroen het volgende:
[..]
Maar.. 1500-1800 kcal eten per dag en dan ook nog met een marathontraining bezig zijn kan toch ook niet gezond zijn? Eet je dan niet juist te weinig? Probeert je lichaam niet elk extratje als reserve op te slaan?
Precies. Gekookt, gebakken, scrambled, gepocheerd...quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:09 schreef hatsaflats het volgende:
De ene calorei is ook de andere niet.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:11 schreef Quoi het volgende:
Het is gewoon de oude discussie: de kip of de calorei
Ik viel eerst ook niet af, vanaf het moment dat ik geen aardappels meer eet vlogen ze bij wijze van spreken ervanaf... als avondeten eet ik nu dus veel groente en vlees.. en als ik echt honger heb doe ik er wat witte rijst bij... miss proberen???? tis maar een idee hoor... een kennis van mij had hetzelfde met brood... dus die eet nu geen brood meer...is per persoon vershillend;;quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen medische aandoening en ik barst van de zelfdiscipline. Maar als je van 4 boterhammen per dag dik wordt is het simpelweg een heel moeizaam verhaal om dat jaar in jaar uit vol te houden.
Momenteel eet ik tussen de 1500 en 1800 kcal per dag, ben ik met een MARATHONtraining bezig en fiets dagelijks naar m'n werk. En als ik niet oppas kom ik gewoon aan.
Voor je beeldvorming, dat is per dag 2 cracottes, 2 boterhammen met magere 20+ smeerkaas, groenten, wat aardappels en een stukje vlees. Bakje kwark 2 stuks fruit een halve komkommer en wat tomaatjes. Als 'extraatje' 2 of 3 tarwebiscuitjes....
quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:26 schreef Devv het volgende:
Duw ze omver. Ze wegen vaak toch bijna niets.
Ik ontbeet vroeger met chocoladeijs en kwam geen grammetje aan.. helaas werkt dat nu niet meerquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:15 schreef mosselmossel het volgende:
Het is een godswonder dat ik niet tegen de 100kg weeg, maar slechts 76. Gezien die koelkasten die ik leegvreet. Ik heb een mazzellijf wat dat betreft.
^^quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:04 schreef Twinky het volgende:
Ik ben behoorlijk gezond, heb alleen geen zefdiscipline dus ik ben dik.
Hebben we dat gehad
Dan ga ik nu na 3 uur uitstellen toch maar hardlopen.
Vervelend is dat dan hequote:Op woensdag 12 maart 2014 11:16 schreef Grootengroen het volgende:
[..]
Ik ontbeet vroeger met chocoladeijs en kwam geen grammetje aan.. helaas werkt dat nu niet meer
Misschien kan ik het weer aan als ik 3x per week train.quote:
Spieren wegen meer dan vet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik wou dat ik gewoon eens wat minder snaai trek heb. Ik eet het niet meer hoor daar niet van maar de trek blijft. En oh ja sinds ik gestart ben met hardlopen kom ik aan. Klinkt dat bekend bij iemand? Ik eet er niet meer om.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |