Weet ik niet. Misschien vertrouwen ze Achterhoekers meer?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Tja ik heb een regeling waar ik al het geld van de rekeningen van emigranten krijg.
Zouden ze ook kijken naar rekeningen die je familie bij de bank heeft?
Lijkt me een goed idee iig.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Weet ik niet. Misschien vertrouwen ze Achterhoekers meer?
En in de mediterranean is het niet ongewoon dat ze helemaal niet op komen dagenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee iig.
Achterhoekers komen ook op tijd als je iets met ze afspreekt, het liefst zelfs 5-10min vroeger. Dat is in het westen van het land al anders, in London nog anders en in bv Zuid Amerika is het ongeveer 1-5 uur later.
Rente is inderdaad een stuk beter in Nederland dan in de USA, maar met alle kosten die ik zou moeten maken om het over te maken, maakt het niet kostdekkend om te doen. Dan toch maar aandelen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:59 schreef Felagund het volgende:
Ik sluis nog regelmatig geld over naar mijn spaarrekening in Nederland, omdat dat tenminste nog iets oplevert.
Als Indi geen inspiratie had voor een fatsoenlijke TT, had ie de vorige niet vol moeten gooienquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:50 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Verzin even een betere dan, motorbloempje wil 'm vast even voor je aanpassen.
Dat zijn te veel tekens denk ik.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:51 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als Indi geen inspiratie had voor een fatsoenlijke TT, had ie de vorige niet vol moeten gooien
Mijn koffie over mijn toetsenbordquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:52 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat zijn te veel tekens denk ik.
Blijf duftig doorposten en dan mag je er zelf een verzinnen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:51 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als Indi geen inspiratie had voor een fatsoenlijke TT, had ie de vorige niet vol moeten gooien
Nee, want dat is gastmodden in KAA en dan komt static me doodvermoorden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:50 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Verzin even een betere dan, motorbloempje wil 'm vast even voor je aanpassen.
Bestaat er ook zoiets als levendvermoorden?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, want dat is gastmodden in KAA en dan komt static me doodvermoorden.
Wie weet!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bestaat er ook zoiets als levendvermoorden?
Duftig nieuw topicquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Blijf duftig doorposten en dan mag je er zelf een verzinnen.
Ik peins er niet overquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Blijf duftig doorposten en dan mag je er zelf een verzinnen.
Dan moet je ook wel onmeunig veel posten.quote:
Ga je hųken?quote:
O god. Ik heb niks gezegdquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, want dat is gastmodden in KAA en dan komt static me doodvermoorden.
In de tent op de zomerfeesten, natuurlijk, terwijl normaal speelt!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:29 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik ben kats vergeten waar je het beste brommers kan kiek'n
Als je te vreg bent word je afgesmeerd!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:29 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik ben kats vergeten waar je het beste brommers kan kiek'n
hųken dus.quote:
Hųken is een kreet van Nederlandse popgroep Normaal. Het betekent iets als 'uit je bol gaan' of 'lol trappen'. Hųken wordt gekenmerkt door bier en vrouwen. Het is, met name in de Achterhoek, een ingeburgerd begrip.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Hųken is meer moshen zoals ik het ken.
Ja, dat dacht ik ook. Het achterhoekse dialect woordenboek geeft höken aan als lol trappen. http://www.mijnwoordenboek.nl/dialect/achterhoeksquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Hųken is meer moshen zoals ik het ken.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:48 schreef CherryOnTop het volgende:
Dit moet echt zó een boeiende discussie zijn voor mensen die nooit in de achterhoek/twente gewoond hebben.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:48 schreef CherryOnTop het volgende:
Dit moet echt zó een boeiende discussie zijn voor mensen die nooit in de achterhoek/twente gewoond hebben.
Kwam maartena ook niet uit de achterhoek? Heb hem al weer een tijdje niet gezien.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:48 schreef CherryOnTop het volgende:
Dit was toch het topic voor Tukker-Achterhoekers in het buut'nlaandquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:48 schreef CherryOnTop het volgende:
Misschien heeft hij wel een leven gekregen. Daar hoeven wij als SC incrowd niet druk over te maken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:27 schreef devzero het volgende:
[..]
Kwam maartena ook niet uit de achterhoek? Heb hem al weer een tijdje niet gezien.
Dat niet, maar al die boeren hier joh.quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:44 schreef breaky het volgende:
Ik voel me een beetje in hoekje gedrukt door al die achterhoekers hier.![]()
Fryslān Boppe! haha!!
Daar liggen mijn roots, breaky...Ik ben zon' import tukker. Heb de eerste zes jaar in friesland gewoond.quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:44 schreef breaky het volgende:
Fryslān Boppe! haha!!
Aha, dat verklaart veel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat niet, maar al die boeren hier joh.
Ik ben costeńo (aan de kust geboren). 100% Hagenees.
Mijn creatief Haagsch taalgebruick?quote:
Bwehehehehequote:Op woensdag 12 maart 2014 08:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mijn creatief Haagsch taalgebruick?
Do bist net allinne hear!quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:44 schreef breaky het volgende:
Fryslān Boppe! haha!!
Ik kom van het andere strand, maar buurvrouw, wat doet u nu?quote:
Gister nog geweest, was best wat te doenquote:
Heb wel van mensen (ook Hagenezen) gehoord dat mijn accent Haags zou zijn. Geen idee waar dat vandaan zou komen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat niet, maar al die boeren hier joh.
Ik ben costeńo (aan de kust geboren). 100% Hagenees.
Wacht even, dit vraagt om pics!quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik kom van het andere strand, maar buurvrouw, wat doet u nu?
Echte Schollenkop, jeweetsch.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik kom van het andere strand, maar buurvrouw, wat doet u nu?
Neeeeeeeeeee.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Heb wel van mensen (ook Hagenezen) gehoord dat mijn accent Haags zou zijn. Geen idee waar dat vandaan zou komen.
Dat vindt Danny vast niet okquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:34 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Wacht even, dit vraagt om pics!
Je nicht is ook je moeder?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Echte Schollenkop, jeweetsch.
En anders mijn oma ook niet.quote:
Jij hebt nog met Barbies gespeeld met Barbie?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
Eerste 12 jaar zelfs in Duindorp. Gelukkig zijn we daar weggevlucht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij hebt nog met Barbies gespeeld met Barbie?Volgens mij is die een paar jaar jonger dan dat ik ben, maar ze heeft wel met haar vriend in mijn oude huisje gewoond in de Wassenaarsestraat, geloof ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
WTF. Jij blij dat je weg was.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Volgens mij is die een paar jaar jonger dan dat ik ben, maar ze heeft wel met haar vriend in mijn oude huisje gewoond in de Wassenaarsestraat, geloof ik.
Zit jouw oma op Fok ja?quote:
Ik weet niet eens of ze nog leeft, zowel, dan is ze 94. Geen contact meer met familie, alleen nog met mijn zusje.quote:
Dus jij liet ze naar oud-Haags gebruik weten dat ze "op kunnah kankarah"?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
Ze waren het niet zo eens met mijn vriendenkeuze (motorrijders, vooral mannen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Zoiets. En toen ben ik maar verhuisd naar 't Oosten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus jij liet ze naar oud-Haags gebruik weten dat ze "op kunnah kankarah"?
Bezuidenhout?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zoiets. En toen ben ik maar verhuisd naar 't Oosten.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of ze nog leeft, zowel, dan is ze 94. Geen contact meer met familie, alleen nog met mijn zusje.
Iksnappumnie?quote:
Geen idee waarom ze het zeiden, maar het komt van meerdere mensen. Het zou iig geen "oh-oh Den Haag mooie stad achter de duiiiiinuh" plat Haags zijn. Meer dan een dozijn keer ben ik er ook niet geweest.quote:
Maar Arnhem zelf lijkt mij dan weer niets om te wonen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:58 schreef Individual het volgende:
[..]
Ah kijk dan ben je al een stuk dichterbij het mooiste stukje Nederland.
Ik zie het aan je duinen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Geen idee waarom ze het zeiden, maar het komt van meerdere mensen. Het zou iig geen "oh-oh Den Haag mooie stad achter de duiiiiinuh" plat Haags zijn. Meer dan een dozijn keer ben ik er ook niet geweest.
Als kind dachten mensen wel eens dat ik buitenlander was.
Het was ook niet echt geweldig nee, ben na een jaar dan ook doorverhuisd naar Nijmegenquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar Arnhem zelf lijkt mij dan weer niets om te wonen.
Leuke stad idd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het was ook niet echt geweldig nee, ben na een jaar dan ook doorverhuisd naar Nijmegen
Dat is idd een stuk beter.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het was ook niet echt geweldig nee, ben na een jaar dan ook doorverhuisd naar Nijmegen
De keuze viel voornamelijk op Arnhem omdat mijn (inmiddels) man in Nijmegen woonde en ik/we niet meteen samen wilde(n) wonen en te dicht op elkaars lip zouden zitten. We faalden; vanaf het moment dat ik daar in was getrokken ging meneer alleen nog op zondagavond naar huis omdat hij op maandagochtend college hadquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is idd een stuk beter.![]()
Ik heb daar zelf ook iets van 4,5 jaar gewoond/gestudeerd.
Dat!quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Blaauwe Hand, Samson, De Hemeldingen die ik écht nog wel mis soms
Vaak geweest, ook met m'n pa, de archeoloog. Haaientanden zoeken in de Achterhoek.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Leuke stad idd.
Het mooiste stukje Nederland een groeve uit het Trias? Valt me dan weer mee van je Indi.
Niet zoveel late licenses in het noorden?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
Vooral als je hier om half 12 een pub wordt uitgebezemd![]()
En dan met weemoed terug denkt aan je avonden nachten tot half 4 in Samson
Jawel, maar dat zijn dan meer de danstenten enzo, niet de gezellige pubs.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Niet zoveel late licenses in het noorden?
Ik weet nog steeds niet hoe laat ze sluiten, in ieder geval nadat de laatste bus weg is en voordat Backstage sluitquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
Vooral als je hier om half 12 een pub wordt uitgebezemd![]()
En dan met weemoed terug denkt aan je avonden nachten tot half 4 in Samson
Tja, als je op een maandag een slechte dag op werk had en je gaat naar de pub voor 1 pint dan gaan er wel een paar met je mee. Als dan tegen 11 uur en 6 pints later de pub dichtgaat is dat maar een goed idee; je moet immers nog werken de volgende dag.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:28 schreef Barbusse het volgende:
Geen problemen met de openingstijden hier....
Dat ook, maar je kunt hier uitgaan wanneer je wilt. Zelfs een tent die 24/7 open isquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Tja, als je op een maandag een slechte dag op werk had en je gaat naar de pub voor 1 pint dan gaan er wel een paar met je mee. Als dan tegen 11 uur en 6 pints later de pub dichtgaat is dat maar een goed idee; je moet immers nog werken de volgende dag.
Mensen zullen daar vast niet zulke alcoholisten zijn als hier.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:39 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat ook, maar je kunt hier uitgaan wanneer je wilt. Zelfs een tent die 24/7 open is
Oh, you would be surprised......quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:40 schreef Individual het volgende:
[..]
Mensen zullen daar vast niet zulke alcoholisten zijn als hier.
Ook 'normale' mensen zijn hier alcoholisten.quote:
Italiaans als in; lekker een wijntje bij het eten. Mediterraans als in; lekker, een biertje, want de zon schijnt. Brits als in; 9,95 VOOR 12 TEQUILASHOTS?!?! MMBBBLLLLLMBBBBMMMBBLLBLBLB!!!!!quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:51 schreef Individual het volgende:
[..]
Ook 'normale' mensen zijn hier alcoholisten.
Hoe 'Italiaans' is de cultuur daar? Of is het echt compleet anders?
Eilandvolk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Italiaans als in; lekker een wijntje bij het eten. Mediterraans als in; lekker, een biertje, want de zon schijnt. Brits als in; 9,95 VOOR 12 TEQUILASHOTS?!?! MMBBBLLLLLMBBBBMMMBBLLBLBLB!!!!!
Ja, inderdaadquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:04 schreef Individual het volgende:
[..]
Eilandvolk.
Toch een apart slag volk en dan heb ik het nog niet eens over Britain.
Hier wel. Plus iedereen gaat sowieso al vroeg naar huis uit zichzelfquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:28 schreef Barbusse het volgende:
Geen problemen met de openingstijden hier....
Zwitserland toch? Heb jij ook het gevoel dat het moeilijk is om in de 'binnencirkel' van de Zwitsers zelf te komen en dat je idd vooral met de mede-expats optrekt?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:28 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hier wel. Plus iedereen gaat sowieso al vroeg naar huis uit zichzelfBehalve de expats natuurlijk
quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:01 schreef Barbusse het volgende:
Italiaans als in; lekker een wijntje bij het eten. Mediterraans als in; lekker, een biertje, want de zon schijnt. Brits als in; 9,95 VOOR 12 TEQUILASHOTS?!?! MMBBBLLLLLMBBBBMMMBBLLBLBLB!!!!!
Ik heb er maar een jaar gewoond (en 100 jaar geledenquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:48 schreef Individual het volgende:
Zwitserland toch? Heb jij ook het gevoel dat het moeilijk is om in de 'binnencirkel' van de Zwitsers zelf te komen en dat je idd vooral met de mede-expats optrekt?
Ja, ze zijn heel erg gesloten en hebben ook vaak maar een paar goede vrienden waar ze dan veel tijd en energie in steken. En voordat je zo'n goede vriend van een zwitser bent ben je wel een paar jaar verder....quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:48 schreef Individual het volgende:
[..]
Zwitserland toch? Heb jij ook het gevoel dat het moeilijk is om in de 'binnencirkel' van de Zwitsers zelf te komen en dat je idd vooral met de mede-expats optrekt?
Nederlandse vrienden van m'n ouders zijn professoren aan de universiteit in Bern, wonen er al ruim 20 jaar en 'horen er nog steeds niet echt bij'.
Dubai is een van die plaatsen waar ik enorme sloten alcohol heb weggewerkt met Dubai-expats. De (expat)alcoholcultuur daar is mogelijk nog groter dan in de UK.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:50 schreef Gaoxing het volgende:
[..]Oh dear.....
Ik heb m'n paperwork voor m'n alcohollicense nog steeds niet helemaal rond. Toch eerdaags eens doen
Koud en gesloten volk..quote:Ik heb er maar een jaar gewoond (en 100 jaar geleden), maar dat was wel mijn ervaring ja. En de Zwitsers waarmee ik wel makkelijk een band kreeg, hadden allemaal een link met het buitenland.
Dat heb ik van expats in NL ook wel gehoord. "Je bent niet echt een Nederlander"quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:55 schreef CherryOnTop het volgende:
We hebben wel een zwitserse vriend, maar die is geen 'originele' zwitser dus dat telt dan ook weer niet echt
Dat is hier op Malta ook zo hoor. Ga best wel met Maltesers om, maar het contact is op z'n best oppervlakkig te noemen. Niet dat ze kil en afstandelijk zijn, integendeel zelfs. Maar je hoort er toch niet helemaal bij...quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:48 schreef Individual het volgende:
[..]
Nederlandse vrienden van m'n ouders zijn professoren aan de universiteit in Bern, wonen er al ruim 20 jaar en 'horen er nog steeds niet echt bij'.
Alcohollicense? Je gaat een bar openen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:50 schreef Gaoxing het volgende:
[..]Oh dear.....
Ik heb m'n paperwork voor m'n alcohollicense nog steeds niet helemaal rond. Toch eerdaags eens doen
[..]
Ik heb er maar een jaar gewoond (en 100 jaar geleden), maar dat was wel mijn ervaring ja. En de Zwitsers waarmee ik wel makkelijk een band kreeg, hadden allemaal een link met het buitenland.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:27 schreef Fogel het volgende:
Zwitserland, daar vlieg ik maandag weer heen. Om het land direct weer per trein te verlaten:')
Ooit, een keer, ga ik ook Zwitserland bekijken ipv alleen de trein naar Duitsland. Maar deze keer hopelijk niet in de mist zoals de vorige keer.
Aan de Duitse kant heb ik nu wel een paar uur in Konstanz. Da's al een hele verbetering tov de vorige keerquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:30 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]Niet eens een paar uurtjes om een stad te bekijken?
Overigens is Londen nog steeds kut.quote:Like the fella says, in Italy for 30 years under the Borgias they had warfare, terror, murder, and bloodshed, but they produced Michelangelo, Leonardo da Vinci, and the Renaissance. In Switzerland they had brotherly love - they had 500 years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock. So long Holly.
Whehe!quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:40 schreef Barbusse het volgende:
Ach, het is Zwitserland maar he?
[..]
Overigens is Londen nog steeds kut.
Unesco World Heritage fortifications, Aljotta en een voorliefde voor het Eurovisie songfestival!quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Whehe!
Op jouw eiland is ook genoeg gemoord, en wat is daar nou helemaal uit voortgekomen?
Over twee weken (bijna zeker nu) kom ik op je eiland bier drinken, heb daar maar liefst 1 avond vrij.
Vele banen aangeboden gekregen in Zwitserland, maar altijd afgeslagen. 2 (Achterhoekse) vrienden werken wel in Zwitserland, maar wonen in Italiė.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:27 schreef Fogel het volgende:
Zwitserland, daar vlieg ik maandag weer heen. Om het land direct weer per trein te verlaten:')
Ooit, een keer, ga ik ook Zwitserland bekijken ipv alleen de trein naar Duitsland. Maar deze keer hopelijk niet in de mist zoals de vorige keer.
Konstanz is leuk. De ouders van mijn vriend wonen daar vlakbij. ik vind het langs het waterfront daar echt tof.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:39 schreef Fogel het volgende:
[..]
Aan de Duitse kant heb ik nu wel een paar uur in Konstanz. Da's al een hele verbetering tov de vorige keer
Nee, het is een running gag hier op kantoorquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:00 schreef Individual het volgende:
[..]
Slechte ervaring in London gehad ooit?
Haha ja. Meisje uit de grote stad in NL die de grote stad in UK niet leuk vindt en ik ben jongen uit een dorp in NL die de stad geweldig vindt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:21 schreef Barbusse het volgende:
Oh, en ik vind het natuurlijk ook leuk als MoBlo het met me eens is, en dit is een sure hit
Zolang je in de UK blijft is dat geen probleem. Volgens mij is dat een eerste levensbehoefte hier.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:40 schreef motorbloempje het volgende:
Wel met een pub op loopafstand, uiteraard.
Ik dacht altijd dat ik in een stad wilde wonen, maar inmiddels zijn we op zoek naar land net buiten de stad tegen een bosrand om een log house op te bouwenquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:28 schreef Individual het volgende:
[..]
Haha ja. Meisje uit de grote stad in NL die de grote stad in UK niet leuk vindt en ik ben jongen uit een dorp in NL die de stad geweldig vindt.
Zo heeft iedereen z'n favorieten. Maar goed ook want anders zou London helemaal druk worden.
Ik kom uit een dorp en vind de stad geweldig. Maar Londen als woonplaats....nee, dank je. Doe dan Rome maarquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:28 schreef Individual het volgende:
[..]
Haha ja. Meisje uit de grote stad in NL die de grote stad in UK niet leuk vindt en ik ben jongen uit een dorp in NL die de stad geweldig vindt.
Zo heeft iedereen z'n favorieten. Maar goed ook want anders zou London helemaal druk worden.
Ik heb ook zo van die plaatsen waar:quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik kom uit een dorp en vind de stad geweldig. Maar Londen als woonplaats....nee, dank je. Doe dan Rome maarGeen idee waarom, maar Londen stresses me out
Dat laatste kan ik me altijd maar moeilijk voorstellen, maat ieder zijn ding natuurlijk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:41 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik heb ook zo van die plaatsen waar:
- ik niet wil zijn ook niet als toerist
- ik prima als toerist kan zijn
- ik zeker zou kunnen wonen
..en dat is voor iedereen anders.
Er bestaan mensen die nog nooit zelfs hun gehucht uit zijn geweest.
Ik ken een hele familie die in hetzelfde dorp woont, verdeeld over 2 straten, en die zijn alleen de provincie uitgeweest wanneer het niet anders kon (begrafenis, verjaardag van iemand etc.)quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat laatste kan ik me altijd maar moeilijk voorstellen, maat ieder zijn ding natuurlijk.
Ik kende een meisje die in een bejaardentehuis werkte op the Isle of Wight (klein eilandje) en iemand verzorgde die nog nooit van het eiland was geweest en zelfs nooit uit z'n dorpje was geweest.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat laatste kan ik me altijd maar moeilijk voorstellen, maat ieder zijn ding natuurlijk.
Ik krijg het al benauwd als ik eraan denkquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:59 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik ken een hele familie die in hetzelfde dorp woont, verdeeld over 2 straten, en die zijn alleen de provincie uitgeweest wanneer het niet anders kon (begrafenis, verjaardag van iemand etc.)
Ik krijg het al benauwd als ik er aan denk dat er 1 familielid een straat verderop woontquote:Op woensdag 12 maart 2014 15:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik krijg het al benauwd als ik eraan denk
Nee, zo af en toe een fles wijn kopenquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:00 schreef Barbusse het volgende:
Alcohollicense? Je gaat een bar openen?
Die heb ik nog niet kunnen vindenquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:14 schreef Individual het volgende:
Ga je vaak met een lokale inner circle van Dubai op pad Gao?
Behalve de allowance op het vliegveld en de bars. Daar zie je jonge expats en toeristen ook over elkaar heen vallen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:44 schreef Barbusse het volgende:
Een fles wijn kopen? Heb je daar een licentie voor nodig in Dubia?
Ja. Met een hele stapel papierwerk, om het extra leuk te maken. Mijn man had die helaas tijdens de ramadan ingeleverd, en het duurde daardoor een maand of twee voor z'n license erdoor kwam.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:44 schreef Barbusse het volgende:
Een fles wijn kopen? Heb je daar een licentie voor nodig in Dubia?
De locals zijn ook hyper arrogant..quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:26 schreef Gaoxing het volgende:
Die heb ik nog niet kunnen vindenNiet zo heel raar, als je nagaat dat Emirati nog maar 15 tot 20% van de bevolking uitmaken. En al zou ik ze kunnen vinden: dan ben ik alsnog veeeeel te arm
Nu kunnen we even uitrekenen wat meneer Goa verdient 😉quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:50 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
De hoogte van je maandelijkse bedrag correspondeert met de hoogte van je salaris. Wij zouden in principe twee keer AED1000, dus 400 euro per maand kunnen uitgeven.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nu kunnen we even uitrekenen wat meneer Goa verdient 😉
quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:21 schreef Boogyman_2 het volgende:
http://obnoxiousexpatsinsingapore.tumblr.com/
Mijn zoon woont er en volgens zijn vrouw gaat hij steeds meer dit gedrag vertonen!
Ze denken echt heel, heel anders. Ik heb wel contact met een Emirati vrouw op school, doordat er tijdens UAE National Day iets erg mis ging, en ik een paar gaten heb opgevuld. Met haar kan ik heel goed opschieten, maar tegelijk komt ze uit een heel andere wereld. Tijdens een van onze eerste gesprekken zei ze: "Oh, heb je in Bangkok gewoond? Ik ben dol op Bangkok. Zo leuk om te gaan winkelen. Ik heb er net een apartement gekocht". Tja.....quote:
Gao, flip. Eerst de a en dan de oquote:Op woensdag 12 maart 2014 16:02 schreef flipsen het volgende:
Nu kunnen we even uitrekenen wat meneer Goa verdient 😉
Een groot deel gaat denk ik ook op voor een boel expats in Dubai. Ik had het met mijn vriendin, die hier jaren gewoond heeft maar nu alweer een tijdje in Bangkok woont, over de ongelooflijke krengen bij de upscale internationale supermarkt. Ze liet het een beetje langs zich heengaan, tot ze hier met kerst was: "What the f*ck is up with these British women at Spinney's?"quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:21 schreef Boogyman_2 het volgende:
http://obnoxiousexpatsinsingapore.tumblr.com/
Mijn zoon woont er en volgens zijn vrouw gaat hij steeds meer dit gedrag vertonen!
Ah, dat soort winkelen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:06 schreef Gaoxing het volgende:
"Oh, heb je in Bangkok gewoond? Ik ben dol op Bangkok. Zo leuk om te gaan winkelen. Ik heb er net een apartement gekocht". Tja.....
Ik lag nog in bed met mobieltje, telt dat als excuus?quote:
En het kan nog extremer met de Saudi's die naar congressen in UAE komen en feesten alsof er geen morgen is incl alcohol en hoeren. Alles haram en men only.quote:
Sterker nog, daar werden we idd heen gestuurd. Maar blijkbaar wilde er na onze 'nee dank u, de kinderen hoeven niet persé helemaal screwed-up uit hun puberteit te komen' verder ook niemand. Resultaat is wel dat Mr Gao er minstens twee weken per maand zit. Vaak meer, plus nog wat andere bestemmingen. Vandaar dat ik eerder schreef dat het best redelijk druk isquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:33 schreef Individual het volgende:
[..]
En het kan nog extremer met de Saudi's die naar congressen in UAE komen en feesten alsof er geen morgen is incl alcohol en hoeren. Alles haram en men only.![]()
Was SA ook niet een optie na Bangkok?
Uhm.....quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:21 schreef flipsen het volgende:
Ik lag nog in bed met mobieltje, telt dat als excuus?
quote:
Nopequote:
Dan had je oudste ws al een burka moeten dragen en jij natuurlijk ook.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:51 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Sterker nog, daar werden we idd heen gestuurd. Maar blijkbaar wilde er na onze 'nee dank u, de kinderen hoeven niet persé helemaal screwed-up uit hun puberteit te komen' verder ook niemand. Resultaat is wel dat Mr Gao er minstens twee weken per maand zit. Vaak meer, plus nog wat andere bestemmingen. Vandaar dat ik eerder schreef dat het best redelijk druk is
Ja, er is echt het verschil tussen wonen of vakantie. Maar je moet vooral op de juiste wijze binnenkomen. Introductie via je pensioenhouder is goed. Zelf naar binnen banjeren is niet goed. En nog steeds zie ik dat over het algemeen Nederlanders best goed vallen. Ik was vrijwel overal welkom, maar wel als gast. Duitsers vallen heel slecht en ze vallen door de mand door hun hoogduits, wat arrogant van ze zou zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:50 schreef Gaoxing het volgende:
[..]Oh dear.....
[..]
Ik heb er maar een jaar gewoond (en 100 jaar geleden), maar dat was wel mijn ervaring ja. En de Zwitsers waarmee ik wel makkelijk een band kreeg, hadden allemaal een link met het buitenland.
Hebben ze al geklaagd over de veranderde atmosfeer?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:51 schreef Individual het volgende:
[..]
Vele banen aangeboden gekregen in Zwitserland, maar altijd afgeslagen. 2 (Achterhoekse) vrienden werken wel in Zwitserland, maar wonen in Italiė.
Oh ja, oudste zeker. Een abaya, althans. Dat is Hollands Welvaren, zeg maar. Ze is inmiddels nog 1 cm kleiner dan ik, maar haar benen zijn 15 cm langer dan die van mij. Ze danst nog steeds 6+ uur per week, en dat lukt ook zo rottig in een abaya he....quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:20 schreef Individual het volgende:
Dan had je oudste ws al een burka moeten dragen en jij natuurlijk ook.
Hebben ze niets van gezegd, maar ja ze wonen ook net over de grens in Italiė he? Elke dag de grens over om te werken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:28 schreef Teslynd het volgende:
Hebben ze al geklaagd over de veranderde atmosfeer?
Vakantieliefde?quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:52 schreef Individual het volgende:
[..]
Hebben ze niets van gezegd, maar ja ze wonen ook net over de grens in Italiė he? Elke dag de grens over om te werken.
Een van hun is getrouwd met m'n Italiaanse achternichtje.![]()
Zoiets. Ze kwam naar m'n ouders toe omdat ze haar NL roots wilde ontdekken en dus introduceerde haar bij wat leeftijdsgenoten. Met een daarvan boterde het prima en er waren tranen bij het afscheid. Niet veel later vertrok hij ook naar Italie.quote:
Ik zal nooit 100% Fries zijn. Mijn beide ouders zijn namelijk niet Fries. Thuis wordt dan ook Nederlands gesproken. Maarja ik ben er geboren en heb er 19 jaar gewoond....quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Daar liggen mijn roots, breaky...Ik ben zon' import tukker. Heb de eerste zes jaar in friesland gewoond.
Voro mij is het andersom, ik ben 100% fries, maar ben er niet opgegroeid. Thuis werd bij ons ook NL gesproken, omdat m'n moeder uit de stad komt en m'n vader van het dorp...Familie sprak altijd Fries of Leeuwards met mij, en ik sprak terug in het NL.quote:Op donderdag 13 maart 2014 01:54 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik zal nooit 100% Fries zijn. Mijn beide ouders zijn namelijk niet Fries. Thuis wordt dan ook Nederlands gesproken. Maarja ik ben er geboren en heb er 19 jaar gewoond....
quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:19 schreef Barbusse het volgende:
Ik ook, maar ben geen 100% Nederlander
Wat zijn die andere delen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:30 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik ben maar 1/4e Nederlands, maar voel me toch wel een Nederlander omdat ik vooral daar opgegroeid ben
Ja, vraag maar via dm of pmquote:Op donderdag 13 maart 2014 14:39 schreef Individual het volgende:
[..]
[..]
Wat zijn die andere delen?
100% Nederlander, maar de familie woont wel rond de wereld.
Je kunt het!quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:25 schreef CherryOnTop het volgende:
Bijna weekend, nog even Cherry kom op.......
Damn... Nu lijkt mijn weekend ineens een stuk minder leukquote:Op donderdag 13 maart 2014 15:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je kunt het!
Ik ga komend weekend chillen met een stel vrienden op Gozo
Hoezo?quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:38 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Damn... Nu lijkt mijn weekend ineens een stuk minder leuk
Gezelligquote:
Oh, dat soort verjaardagsfeestjesquote:Op donderdag 13 maart 2014 15:42 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
GezelligMaar helaas geen tijd voor... Dit weekend twee verplichte verjaardagsfeestjes (geen leuke feestjes maar typisch nederlands om de salontafel zitten met z'n allen
). Lichtpuntje: wel 2 ochtenden om te gaan hardlopen en mountainbiken in de zon
Verjaardagsfeestjes bij m'n schoonfamilie zijn helemaal sneu, krijg je maar 1 stukje droge koek of wat het ook voor moet stellen in plaats van all you can eat vlaai zoals in Limburgquote:Op donderdag 13 maart 2014 16:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oh, dat soort verjaardagsfeestjesWij gaan een weekend lang bier drinken en bordspellen spelen. (en als we dronken genoeg zijn in het zwembad springen
)
Ja kut, nu ben ik nieuwsgierigquote:Op donderdag 13 maart 2014 14:47 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
ff via PM, anders is het evt. wel heel makkelijk te achterhalen wie ik ben
King size, natuurlatex, lekker warm naast mijn vrouw die dan nog slaaptquote:Op donderdag 13 maart 2014 18:01 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Flipsen brengt gewoon heel veel tijd met zijn mobiel in bed door
quote:
Gewoon voor de lol of....?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:44 schreef Shivo het volgende:
Mijn vrouw en ik hebben een tijdje geleden een DNA scan gedaan via 23andme, in de hoop dat er nog iets exotisch tussen zou zitten. Maar helaas, 100% Nederlands, tot vele generaties terug
Gewoon voor de lol, het is mijn vakgebied en ik was wel nieuwsgierig wat daar uit zou komen.quote:
Een collega heeft dat ook gedaan met zijn hele famillie. De prijs viel me eigenlijk best mee.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:07 schreef Shivo het volgende:
[..]
Gewoon voor de lol, het is mijn vakgebied en ik was wel nieuwsgierig wat daar uit zou komen.
Pardon?!quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:34 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Leuk ook voor jongste (van 10) om dat soort dingen in een nogal vormende tijd mee te krijgen. Hier krijgt 'ie er wel iets van mee, maar is denk ik de respectvolle manier waarop alle religie's met elkaar omgaan belangrijker. Maar ik kan 'm bijvoorbeeld niet meer meenemen in het women&children-only-rijtuig van de metro.
Moet je in STA / Almere kijken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:10 schreef Barbusse het volgende:
Veel voormalige asielzoekers dus in dit topic
Nee, ik ben bang dat als ik daar ga kijken zelfmoord ga plegen door glas te etenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moet je in STA / Almere kijken.
Daar zitten er 180.000. Die zochten allemaal asiel vanwege de VINEXinspiratieloze architectuur en de files op de A6.
Het Glazen Huis, dit jaar op Gozo.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, ik ben bang dat als ik daar ga kijken zelfmoord ga plegen door glas te eten![]()
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het Glazen Huis, dit jaar op Gozo.
Hoiquote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:53 schreef Barbusse het volgende:
Hey YPrueJa ik herinner me je nog
Hoe bevalt het in het noorden des eilands?
En Malteser huisvrouwen in winkelsEr is een verhaal dat de ronde doet, dat op de dag dat Paulus schipbreuk leed op Malta, waarmee de kerstening van het eiland begon, alle giftige dieren van het eiland plotsklaps verdwenen. In hun plaats huisde het gif sindsdien in de monden van de lokale vrouwen
![]()
Typischquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:53 schreef Barbusse het volgende:
Hahahaha, ik zie het direct voor meIk heb het eens een keer meegemaakt toen ik met mijn vriendin aan het uit eten was, de tafel naast ons de vrouw in half engels, half maltees ging klagen dat de vis niet vers was, de service te wensen over liet, blablabla. Ober staat met echt een gezicht zoals dit ernaar te luisteren:
[ afbeelding ]
Mijn vriendin moest zich inhouden om niet in lachen uit te barsten. Toen ik vroeg waarom "because she is complaining like he should be able to fix it but it's about a different restaurant" .............
Mannen vrouwen hetzelfde.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:57 schreef YPrue het volgende:
Individual: is ook zo handig ja, indirect klagen... Iedereen, of ook vooral de vrouwen?
Vorig jaar hadden ze een super zeldzame roofvogel neergeschoten. Beest werd met een tracker gevolgd door biologen voor een onderzoek, vanaf Corsica via Italiė en Siciliė tot Malta. BAM, afknallen die handel. "If I just shoot it, it will remain on the endangered species list"quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:57 schreef YPrue het volgende:
Individual: is ook zo handig ja, indirect klagen... Iedereen, of ook vooral de vrouwen?
Barbusse: ik kijk er nu al naar uit om door de warzones te lopen met mijn hond binnenkort. Eens kijken hoeveel flamingo's er nu weer in de lokale vriezers landen...
Inderdaad... D'r komt geen vogel Malta binnen, alleen als ze met 300 man (en 1 zwangere + baby) in een bootje van 2x2 meter zitten en in de Mediterraanse Zee dobberen....quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden ze een super zeldzame roofvogel neergeschoten. Beest werd met een tracker gevolgd door biologen voor een onderzoek, vanaf Corsica via Italiė en Siciliė tot Malta. BAM, afknallen die handel. "If I just shoot it, it will remain on the endangered species list"
Mijn echtgenote noemt dat island mentality. De Japanners hebben daar ook een handje van.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:46 schreef Individual het volgende:
Hier klagen ze ook veel, maar vooral tegen elkaar en niet de mensen die er iets aan kunnen doen.
Klant 1 tegen klant 2: this steak is like a shoe!Incredible! The service is awful in this place! This is shocking! HOW CAN THEY SERVE US THIS SHIT?!?
![]()
Ober komt langs: How is your meal?
Klant 1 en 2: Lovely thank you!![]()
En dat is niet alleen in restaurants zo, maar overal.
En zelfs dan gaan er stemmen op om ze af te knallenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:19 schreef YPrue het volgende:
[..]
Inderdaad... D'r komt geen vogel Malta binnen, alleen als ze met 300 man (en 1 zwangere + baby) in een bootje van 2x2 meter zitten en in de Mediterraanse Zee dobberen....
Wat dat betreft kunnen ze hier nog blij zijn dat de meeste migranten eerst nog Lampedusa tegenkomen in hun bootjes... Anders hadden al die jagers hier het hele jaar door hunting season...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En zelfs dan gaan er stemmen op om ze af te knallen![]()
...........![]()
Dat is ook de reden dat ik weg moet. Dit gebeurt ook in de gezondheidszorg zowel privé als de NHS..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mijn echtgenote noemt dat island mentality. De Japanners hebben daar ook een handje van.
... en dat is de reden dat mijn echtgenote in Korea zal bevallen, en niet in Japan.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:17 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat ik weg moet. Dit gebeurt ook in de gezondheidszorg zowel privé als de NHS..
Malta in een notendopquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
... en dat is de reden dat mijn echtgenote in Korea zal bevallen, en niet in Japan.
Je maakt wel een goed punt hier, wat ik zelf niet heb gezien. Het zelfreinigende vermogen van eilanden is op bepaalde vlakken niet goed. Op andere vlakken natuurlijk wel: zo kun je hier zonder problemen om 12 uur 's nachts op straat wandelen, of hoef je je fiets niet op slot te zetten. Maar mensen met een bepaalde status kunnen doen en laten wat ze willen, ook als ze incompetent zijn.
Ik hou echt van dit eiland en er zijn veel goede dingen, maar de gezondheid gaat voor.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
... en dat is de reden dat mijn echtgenote in Korea zal bevallen, en niet in Japan.
Je maakt wel een goed punt hier, wat ik zelf niet heb gezien. Het zelfreinigende vermogen van eilanden is op bepaalde vlakken niet goed. Op andere vlakken natuurlijk wel: zo kun je hier zonder problemen om 12 uur 's nachts op straat wandelen, of hoef je je fiets niet op slot te zetten. Maar mensen met een bepaalde status kunnen doen en laten wat ze willen, ook als ze incompetent zijn.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:14 schreef flipsen het volgende:
Gaan we trouwens nog stemmen of Indi hier wel mag blijven posten als hij weer gewoon kaaskop in NL is? Wat mij betreft is de Achterhoek buitenland genoeg, dus ik heb er weinig problemen mee
Dat.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:14 schreef flipsen het volgende:
Gaan we trouwens nog stemmen of Indi hier wel mag blijven posten als hij weer gewoon kaaskop in NL is? Wat mij betreft is de Achterhoek buitenland genoeg, dus ik heb er weinig problemen mee
Die cijfers zullen vast een indicatie zijn. Lokale mensen zijn helemaal een goede indicatie en hier in KAA zitten ook mensen die er al wonen dus kijk even rond.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:43 schreef Skillsy het volgende:
Even een vraagje tussendoor aan jullie. De site Numbeo (ik mag geen link dumpen?) is een site met de volgende boodschap:
''Numbeo is the world’s largest database of user contributed data about cities and countries worldwide. Numbeo provides current and timely information on world living conditions including cost of living, housing indicators, health care, traffic, crime and pollution''
Hoe betrouwbaar is deze informatie?? Ik ben daar geintresseerd in omdat wij (willen) verhuizen naar Oost Europa en kan ik me alvast inlezen over prijzen van voedsel , gas e.d .
Kan ik deze site vertrouwen?
Voor jou wel. Hier heb je zomer (zonnetje, half bewolkt, af en toe een bui, 20-25 graden) en winter (regen, bewolkt, af en toe een zonnetje, 15-20 graden).quote:
Oh sh*t! Hoe beweeg jij je meestal, Mata?quote:Op zondag 16 maart 2014 00:07 schreef El_Matador het volgende:
Bogotį in de winter... nu dus...
[ afbeelding ]
Ik weet niet waar dit in de stad is, niet in mijn buurt. Ik doe 80% lopend en verder dan een blok of 20 neem ik de taxi, gewoon via de app op de smartphone. Het is chaos als het regent, en in de winter is dat elke dag, in de zomer 3-4 keer per week...quote:Op zondag 16 maart 2014 04:41 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh sh*t! Hoe beweeg jij je meestal, Mata?
Wij hebben geloof ik het trieste record kettingbotsing:
Reuters filmpje Het kan hier enorm misten. Oh, en eergisteren hagelde het in Qatar, vertelde een vriendin van me. Mijn kinderen: "Wat is hagel?"
In Thailand was dat ook zo, terwijl het een groot deel van het jaar minstens eens per dag regent dat het giet. Maar zodra de eerste regendruppels vielen, leek het alsof al het gezond verstand verloren was.quote:Op zondag 16 maart 2014 04:50 schreef El_Matador het volgende:
Het is chaos als het regent, en in de winter is dat elke dag, in de zomer 3-4 keer per week...
We zijn op zoek... interesse?quote:Op maandag 17 maart 2014 09:58 schreef Gaoxing het volgende:
Jee flip, wat een verhaal. Envoor de oude baas. Kan er niemand komen dog-en-huis-sitten als jullie weg zijn?
Hoe je met de nasleep van een overval omgaat is heel persoonlijk en ook best cultureel bepaald. Deze man had zelf een wapen dus de kans is groter dat ie er beter van afkomt.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:25 schreef ElizabethR het volgende:
Mijn schoonmoeder (schoonouders hadden een winkel) is ooit overvallen terwijl ze achter de balie stond, door een griezel die een pistool op haar richtte, en ze is daar nooit meer bovenop gekomen. Ik hoop maar dat dat met deze mensen niet gebeurd.
quote:Op zondag 16 maart 2014 00:07 schreef El_Matador het volgende:
Bogotį in de winter... nu dus...
[ afbeelding ]
Kinderen in een kennel en een vliegtuig naar Argentiniė.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:51 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
6 Weken in m'n eentje/met twee hondjes? Aanlokkelijk!
Oudste denkt dat ik dat niet durfquote:
Hier 20 graden, zon, koel windje. Perfect gewoon! Hopelijk is de rest van de lente nog zoquote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:59 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oudste denkt dat ik dat niet durf
Hoe is 't nu met de oudjes, flip?
Het is hier zulk lekker weer! 24 graden, blauwe lucht (na een gigantische stofboel eerder deze week), koel windje... Zo mag het nog wel een tijdje blijven.
Huuuuu, wat een verschilquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:23 schreef Jagärtrut het volgende:
groetjes vanuit New Delhi!
Ik ging gister met 10 cm verse sneeuw weg uit Zweden, en kwam vanmorgen met 30 graden en een hevige onweersbui aan in Delhi. Het is voor mij niet alleen een cultuurshock, maar ook een klimaatshock!
We hebben dat in de lente en de herfst vaak, een temperatuur verschil van 15 en heel soms 20 graden tussen 's nachts en overdag.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:33 schreef Gaoxing het volgende:
Ik vind ieder temperatuursverschil van meer dan 20 graden altijd even wennen. Sterkte! En veel plezier
Zoiets hebben wij in de zomer wel ja. Maar ja, als je het over 48 graden overdag en nog steeds een graad of 30 's nachts hebt maakt het niet zo heel erg veel meer uitquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:49 schreef devzero het volgende:
[..]
We hebben dat in de lente en de herfst vaak, een temperatuur verschil van 15 en heel soms 20 graden tussen 's nachts en overdag.
Warm is warm. In de lente krijgen we een hoop koude lucht uit het noorden, maar overdag is de zon sterk genoeg om de temperatuur van 5 °C naar 25 °C te laten stijgen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:55 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Zoiets hebben wij in de zomer wel ja. Maar ja, als je het over 48 graden overdag en nog steeds een graad of 30 's nachts hebt maakt het niet zo heel erg veel meer uit
gebrek aan een gedegen Roomse opvoeding....quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:01 schreef Barbusse het volgende:
Oh, het is St. Joseph's day. Hoe kon ik het vergeten. Silly me.
You don't say?quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
gebrek aan een gedegen Roomse opvoeding....
Dit moet een grap zijnquote:Op woensdag 19 maart 2014 09:28 schreef Barbusse het volgende:
Holy shit![]()
Americans Were Asked To Place European Countries On A Map. Here’s What They Wrote
Denmark = Hamlet
Nee, dat denk ik niet. Maar gewoon de echt stomme dingen verzamelen en er dan ééntje bijzetten die wel alles goed heeft om de anderen nog stommer te laten lijken. Zoiets als dat oude TV-programma, de vakantiemanquote:
Ja, dat is ook wel logisch. Maar mijn Amerikaanse collega kon er iets minder om lachenquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Maar gewoon de echt stomme dingen verzamelen en er dan ééntje bijzetten die wel alles goed heeft om de anderen nog stommer te laten lijken. Zoiets als dat oude TV-programma, de vakantieman
Nee hoor en er zijn iig nog veel goede antwoorden.quote:
quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:29 schreef Belfort het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel logisch. Maar mijn Amerikaanse collega kon er iets minder om lachen
True, dat kan ik niet ontkennen. Het ging mij niet zo zeer om de antwoorden maar meer de notes die erbij werden geschreven. Bij "I am ashamed" of "Metal" moest ik toch wel even lachenquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:31 schreef Individual het volgende:
[..]
Nee hoor en er zijn iig nog veel goede antwoorden.
Leg een kaartje van de VS voor aan een sociale wijk in Sittard en ze weten niet eens dat het de VS is. Leg het kaartje voor aan NL universiteitsstudenten, vraag ze om de staten in te vullen en je krijgt dezelfde onzin.
Een beetje, maar hij kon er uiteindelijk toch wel om lachen.quote:
Deelstaten of soevereine landen zijn natuurlijk wel wat anders hč. Alhoewel ik er waarschijnlijk ook niks van zou bakken als ik een lege kaart van bijv. Midden-Amerika zou moeten invullen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:31 schreef Individual het volgende:
[..]
Nee hoor en er zijn iig nog veel goede antwoorden.
Leg een kaartje van de VS voor aan een sociale wijk in Sittard en ze weten niet eens dat het de VS is. Leg het kaartje voor aan NL universiteitsstudenten, vraag ze om de staten in te vullen en je krijgt dezelfde onzin.
Het maakt altijd een verschil als je er zelf bent geweest.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Deelstaten of soevereine landen zijn natuurlijk wel wat anders hč. Alhoewel ik er waarschijnlijk ook niks van zou bakken als ik een lege kaart van bijv. Midden-Amerika zou moeten invullen.
Ik kwam niet meer bij toen ik zag dat Denemarken als Hamlet werd aangegeven.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:33 schreef Belfort het volgende:
[..]
True, dat kan ik niet ontkennen. Het ging mij niet zo zeer om de antwoorden maar meer de notes die erbij werden geschreven. Bij "I am ashamed" of "Metal" moest ik toch wel even lachen
De Duitse deelstaten zijn qua grootte ook al gauw vergelijkbaar met veel andere Europese landen. Ken je die dan ook een beetje? Of wat te denken van bijv. de Spaanse regio's.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:40 schreef Individual het volgende:
[..]
Het maakt altijd een verschil als je er zelf bent geweest.
Midden Amerika is makkelijk, maar ja dan ben ik er ook geweest. (behalve Belize)
De VS is een unie van landen (staten) die veelal groter zijn dan de soevereine staten van Europa. Daar zou ik zeker de helft van kunnen invullen.
Misschien omdat dat toch wat meer typische vakantielanden zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:00 schreef Igen het volgende:
Ik vind het best typisch dat eigenlijk iedereen UK, Frankrijk, Spanje, Portugal en Italiė wel goed heeft, maar Duitsland ineens moeilijker blijkt.
Dat dacht ik ook, maar dan verbaas ik me wel een beetje dat Griekenland wel vaak fout wordt aangegeven. Dat was toch dacht ik best een populair vakantieland toch?quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:25 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Misschien omdat dat toch wat meer typische vakantielanden zijn.
Wel voor Europeanen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar dan verbaas ik me wel een beetje dat Griekenland wel vaak fout wordt aangegeven. Dat was toch dacht ik best een populair vakantieland toch?
Ik ook niet hoorquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:33 schreef Igen het volgende:
P.S. Heftig verhaal van flipsen zeg. Weet alleen niet zo goed wat ik er nou op moet zeggen.
Het was een van mijn favoriete vakken op school.quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:31 schreef flipsen het volgende:
De staten in de VS zouden voor mij dezelfde ramp opleveren, volgens mij zou ik niet verder komen dan 3 of 4Zelfde geldt eigenlijk voor landen in Midden Amerika. Denk dat ik alleen Zuid Amerika wel redelijk onder de knie heb. Maar goed, altijd een bloedhekel gehad aan Aardrijkskunde
Als het een inside job was dan zou het makkelijker moeten zijn de overvallers te pakken toch? De buit zal ook niet al te groot zijn geweest toch?quote:Ik ook niet hoorMijn vrouw en ik zijn er gisteren even geweest, omdat ze nu toch wel denken over een (waak)hond en mijn vrouw hondentrainster is. En uiteraard het hele verhaal gehoord, blijft shocking en overduidelijk een "inside-job", ofwel iemand die het hele huis/hosteria kent, gezien de manier waarop ze binnen zijn gekomen (nou niet bepaald de meest voor de hand liggende manier). En de schrik begon er ook eigenlijk nu pas in te komen, maar wat wil je. Zij is 81, hij 85! Pobres...
Wat geld en een paar sieraden. Ze hadden handschoenen aan en daarnaast, dit is Argentiniė he? De agenten die kwamen wisten ook wel in welke hoek ze het zoeken moeten, maar ze kunnen (willen) weinig doen helaas.quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:42 schreef Individual het volgende:
Als het een inside job was dan zou het makkelijker moeten zijn de overvallers te pakken toch? De buit zal ook niet al te groot zijn geweest toch?
Misschien moet je het verhaal nog eens lezen. En inderdaad, ik bleef lekker kaartenquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij je buren wordt dus een gewapende overval gepleegd, en je buren worden vastgebonden je vrouw is alleen thuis en je blijft kaarten?
Het Textielmuseum in Tilburg kan je later nog van nagenieten. Het staat op Streetview, je kan ermee binnen rondkijken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Amsterdam, Den Bosch, Schevingen, Wassenaar, 2e kamer, ijzeren man gedaan. Vandaag Textielmuseum en morgen Spanje
Best leuk toerist in eigen land![]()
Hee, ik ook!quote:
Have fun guys.quote:
Thanksquote:
quote:Op zondag 23 maart 2014 19:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
Thanks![]()
Ik moet wel weer even omschakelen naar linksrijdende autos. De taxichauffeur vroeg zich af wat ik aan zijn kant moest
Ik was een keer in een kleiner weverijmuseum. Vrijwel alle machines werden in werking gedemonstreerd tijdens de rondleiding. Het textielmuseum is natuurlijk uitgebreider.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vond het niet heel bijzonder, maar wel ok om een keer gezien te hebben
Het was tof, leuke kroeg ookquote:
Zekersquote:
Ik zit al de hele dag binnen. Die mafkezen hier hebben trui aan en de verwarming aan terwijl ik in mijn t-shirt zitquote:Op maandag 24 maart 2014 11:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
ZekersEn geniet nu van het temperatuurverschil van bijna 25 graden.
Dude, zij vinden jou de mafkees in je T-shirt met deze kou. Zitten waarschijnlijk allemaal te denken dat je ziek wilt wordenquote:Op maandag 24 maart 2014 15:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik zit al de hele dag binnen. Die mafkezen hier hebben trui aan en de verwarming aan terwijl ik in mijn t-shirt zit
Oh lekker...frikandelquote:Op maandag 24 maart 2014 15:11 schreef CherryOnTop het volgende:
Moet dit weekend in Nederland zijn, daar met de trein reizen, is het een en al werkzaamheden aan het spoorVoordeel: frikandel eten
en maandag alweer naar huis (gelukkig niet met de trein).
Ik moet nog een maand wachten tot ik weer frikandel kan etenquote:Op maandag 24 maart 2014 15:11 schreef CherryOnTop het volgende:
Moet dit weekend in Nederland zijn, daar met de trein reizen, is het een en al werkzaamheden aan het spoorVoordeel: frikandel eten
en maandag alweer naar huis (gelukkig niet met de trein).
Na een tijdje in een warm land wen je ook wel aan de warmte waardoor je het sneller koud hebt. Ik sliep op een gegeven moment met 30 graden nog onder een dun fleecedekenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:41 schreef breaky het volgende:
Tja en ook hier in Laos trekken veel mensen gelijk een jas aan als de temperatuur ook maar even onder de 25 graden duikt. Inclusief mijzelf
Same here. Een dun dekentje of een laken voor de nachten. Al kan het hier redelijk afkoelen 's nachts. In January sliep ik met 2 dekbedden anders was het niet te doen!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Na een tijdje in een warm land wen je ook wel aan de warmte waardoor je het sneller koud hebt. Ik sliep op een gegeven moment met 30 graden nog onder een dun fleecedekenZelfs locals verklaarden me voor gek maar ik kon er weinig aan doen, had het gewoon koud
Toen ik jong was vond ik het altijd raar dat mijn in zuid-frankijk wonende oom altijd een trui aanhad als hij ons bezoekte. Na 8 jaar florida kan ik het goed begrijpen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Na een tijdje in een warm land wen je ook wel aan de warmte waardoor je het sneller koud hebt. Ik sliep op een gegeven moment met 30 graden nog onder een dun fleecedekenZelfs locals verklaarden me voor gek maar ik kon er weinig aan doen, had het gewoon koud
Ik.moet haast wel latinobloed hebben, want integreren in Colombia valt me 100 keer gemakkelijker dan in Duitsland.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:52 schreef Skillsy het volgende:
Wie zijn naar het buitenland geėmigreerd vanwege bvb omdat je voorouders daar vandaan komen? Dus niet vanwege studie of partner. En zijn er ook mensen die hier spijt van hebben?
Wow en je woont daar nu hoelang? En serieus je voelt je daar thuis? Hoe is het leven daar? En de mensen? Mijn ouders (en ik zelf) willen naar Hongarije, maar dat is pas over aantal jaar. Ik weet niet . Ik twijfel. Subiet krijg ik spijt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik.moet haast wel latinobloed hebben, want integreren in Colombia valt me 100 keer gemakkelijker dan in Duitsland.
Geen spijt, integendeel, zou niet anders meer willen.
Je kunt ook spijt krijgen als je het niet doetquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:37 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Wow en je woont daar nu hoelang? En serieus je voelt je daar thuis? Hoe is het leven daar? En de mensen? Mijn ouders (en ik zelf) willen naar Hongarije, maar dat is pas over aantal jaar. Ik weet niet . Ik twijfel. Subiet krijg ik spijt.
2 jaar 3 maanden. Ja, geweldig land, heerlijke mensen, het leven is heel prettig en mensen nemen tijd voor elkaar. De mensen zijn nummer 1 reden naar Colombia te gaan, en er zijn er zoveel meer...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:37 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Wow en je woont daar nu hoelang? En serieus je voelt je daar thuis? Hoe is het leven daar? En de mensen? Mijn ouders (en ik zelf) willen naar Hongarije, maar dat is pas over aantal jaar. Ik weet niet . Ik twijfel. Subiet krijg ik spijt.
Ik neem aan dat je een goed betaalde baan hebt? Anders kun je toch niet rond komen. Woon je alleen of met je ouders of vriendin?
Echt tof dat je het zo naar je zin hebt. Dit hoor ik graag
Dan blijf ik rondjes reizen heujquote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:52 schreef Skillsy het volgende:
Wie zijn naar het buitenland geėmigreerd vanwege bvb omdat je voorouders daar vandaan komen? Dus niet vanwege studie of partner. En zijn er ook mensen die hier spijt van hebben?
Niet dat m'n opa Engelsman was, maar hij woonde voor de oorlog wel in London.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:52 schreef Skillsy het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |