Weet ik niet. Misschien vertrouwen ze Achterhoekers meer?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Tja ik heb een regeling waar ik al het geld van de rekeningen van emigranten krijg.
Zouden ze ook kijken naar rekeningen die je familie bij de bank heeft?
Lijkt me een goed idee iig.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Weet ik niet. Misschien vertrouwen ze Achterhoekers meer?
En in de mediterranean is het niet ongewoon dat ze helemaal niet op komen dagenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee iig.
Achterhoekers komen ook op tijd als je iets met ze afspreekt, het liefst zelfs 5-10min vroeger. Dat is in het westen van het land al anders, in London nog anders en in bv Zuid Amerika is het ongeveer 1-5 uur later.
Rente is inderdaad een stuk beter in Nederland dan in de USA, maar met alle kosten die ik zou moeten maken om het over te maken, maakt het niet kostdekkend om te doen. Dan toch maar aandelen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:59 schreef Felagund het volgende:
Ik sluis nog regelmatig geld over naar mijn spaarrekening in Nederland, omdat dat tenminste nog iets oplevert.
Als Indi geen inspiratie had voor een fatsoenlijke TT, had ie de vorige niet vol moeten gooienquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:50 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Verzin even een betere dan, motorbloempje wil 'm vast even voor je aanpassen.
Dat zijn te veel tekens denk ik.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:51 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als Indi geen inspiratie had voor een fatsoenlijke TT, had ie de vorige niet vol moeten gooien
Mijn koffie over mijn toetsenbordquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:52 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat zijn te veel tekens denk ik.
Blijf duftig doorposten en dan mag je er zelf een verzinnen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:51 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als Indi geen inspiratie had voor een fatsoenlijke TT, had ie de vorige niet vol moeten gooien
Nee, want dat is gastmodden in KAA en dan komt static me doodvermoorden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:50 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Verzin even een betere dan, motorbloempje wil 'm vast even voor je aanpassen.
Bestaat er ook zoiets als levendvermoorden?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, want dat is gastmodden in KAA en dan komt static me doodvermoorden.
Wie weet!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bestaat er ook zoiets als levendvermoorden?
Duftig nieuw topicquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Blijf duftig doorposten en dan mag je er zelf een verzinnen.
Ik peins er niet overquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Blijf duftig doorposten en dan mag je er zelf een verzinnen.
Dan moet je ook wel onmeunig veel posten.quote:
Ga je høken?quote:
O god. Ik heb niks gezegdquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, want dat is gastmodden in KAA en dan komt static me doodvermoorden.
In de tent op de zomerfeesten, natuurlijk, terwijl normaal speelt!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:29 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik ben kats vergeten waar je het beste brommers kan kiek'n
Als je te vreg bent word je afgesmeerd!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:29 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik ben kats vergeten waar je het beste brommers kan kiek'n
høken dus.quote:
Høken is een kreet van Nederlandse popgroep Normaal. Het betekent iets als 'uit je bol gaan' of 'lol trappen'. Høken wordt gekenmerkt door bier en vrouwen. Het is, met name in de Achterhoek, een ingeburgerd begrip.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Høken is meer moshen zoals ik het ken.
Ja, dat dacht ik ook. Het achterhoekse dialect woordenboek geeft höken aan als lol trappen. http://www.mijnwoordenboek.nl/dialect/achterhoeksquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Høken is meer moshen zoals ik het ken.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:48 schreef CherryOnTop het volgende:
Dit moet echt zó een boeiende discussie zijn voor mensen die nooit in de achterhoek/twente gewoond hebben.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:48 schreef CherryOnTop het volgende:
Dit moet echt zó een boeiende discussie zijn voor mensen die nooit in de achterhoek/twente gewoond hebben.
Kwam maartena ook niet uit de achterhoek? Heb hem al weer een tijdje niet gezien.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:48 schreef CherryOnTop het volgende:
Dit was toch het topic voor Tukker-Achterhoekers in het buut'nlaandquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:48 schreef CherryOnTop het volgende:
Misschien heeft hij wel een leven gekregen. Daar hoeven wij als SC incrowd niet druk over te maken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:27 schreef devzero het volgende:
[..]
Kwam maartena ook niet uit de achterhoek? Heb hem al weer een tijdje niet gezien.
Dat niet, maar al die boeren hier joh.quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:44 schreef breaky het volgende:
Ik voel me een beetje in hoekje gedrukt door al die achterhoekers hier.![]()
Fryslân Boppe! haha!!
Daar liggen mijn roots, breaky...Ik ben zon' import tukker. Heb de eerste zes jaar in friesland gewoond.quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:44 schreef breaky het volgende:
Fryslân Boppe! haha!!
Aha, dat verklaart veel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat niet, maar al die boeren hier joh.
Ik ben costeño (aan de kust geboren). 100% Hagenees.
Mijn creatief Haagsch taalgebruick?quote:
Bwehehehehequote:Op woensdag 12 maart 2014 08:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mijn creatief Haagsch taalgebruick?
Do bist net allinne hear!quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:44 schreef breaky het volgende:
Fryslân Boppe! haha!!
Ik kom van het andere strand, maar buurvrouw, wat doet u nu?quote:
Gister nog geweest, was best wat te doenquote:
Heb wel van mensen (ook Hagenezen) gehoord dat mijn accent Haags zou zijn. Geen idee waar dat vandaan zou komen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat niet, maar al die boeren hier joh.
Ik ben costeño (aan de kust geboren). 100% Hagenees.
Wacht even, dit vraagt om pics!quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik kom van het andere strand, maar buurvrouw, wat doet u nu?
Echte Schollenkop, jeweetsch.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik kom van het andere strand, maar buurvrouw, wat doet u nu?
Neeeeeeeeeee.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Heb wel van mensen (ook Hagenezen) gehoord dat mijn accent Haags zou zijn. Geen idee waar dat vandaan zou komen.
Dat vindt Danny vast niet okquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:34 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Wacht even, dit vraagt om pics!
Je nicht is ook je moeder?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Echte Schollenkop, jeweetsch.
En anders mijn oma ook niet.quote:
Jij hebt nog met Barbies gespeeld met Barbie?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
Eerste 12 jaar zelfs in Duindorp. Gelukkig zijn we daar weggevlucht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij hebt nog met Barbies gespeeld met Barbie?Volgens mij is die een paar jaar jonger dan dat ik ben, maar ze heeft wel met haar vriend in mijn oude huisje gewoond in de Wassenaarsestraat, geloof ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
WTF. Jij blij dat je weg was.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Volgens mij is die een paar jaar jonger dan dat ik ben, maar ze heeft wel met haar vriend in mijn oude huisje gewoond in de Wassenaarsestraat, geloof ik.
Zit jouw oma op Fok ja?quote:
Ik weet niet eens of ze nog leeft, zowel, dan is ze 94. Geen contact meer met familie, alleen nog met mijn zusje.quote:
Dus jij liet ze naar oud-Haags gebruik weten dat ze "op kunnah kankarah"?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
Ze waren het niet zo eens met mijn vriendenkeuze (motorrijders, vooral mannen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Zoiets. En toen ben ik maar verhuisd naar 't Oosten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus jij liet ze naar oud-Haags gebruik weten dat ze "op kunnah kankarah"?
Bezuidenhout?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zoiets. En toen ben ik maar verhuisd naar 't Oosten.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of ze nog leeft, zowel, dan is ze 94. Geen contact meer met familie, alleen nog met mijn zusje.
Iksnappumnie?quote:
Geen idee waarom ze het zeiden, maar het komt van meerdere mensen. Het zou iig geen "oh-oh Den Haag mooie stad achter de duiiiiinuh" plat Haags zijn. Meer dan een dozijn keer ben ik er ook niet geweest.quote:
Maar Arnhem zelf lijkt mij dan weer niets om te wonen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:58 schreef Individual het volgende:
[..]
Ah kijk dan ben je al een stuk dichterbij het mooiste stukje Nederland.
Ik zie het aan je duinen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Geen idee waarom ze het zeiden, maar het komt van meerdere mensen. Het zou iig geen "oh-oh Den Haag mooie stad achter de duiiiiinuh" plat Haags zijn. Meer dan een dozijn keer ben ik er ook niet geweest.
Als kind dachten mensen wel eens dat ik buitenlander was.
Het was ook niet echt geweldig nee, ben na een jaar dan ook doorverhuisd naar Nijmegenquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar Arnhem zelf lijkt mij dan weer niets om te wonen.
Leuke stad idd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het was ook niet echt geweldig nee, ben na een jaar dan ook doorverhuisd naar Nijmegen
Dat is idd een stuk beter.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het was ook niet echt geweldig nee, ben na een jaar dan ook doorverhuisd naar Nijmegen
De keuze viel voornamelijk op Arnhem omdat mijn (inmiddels) man in Nijmegen woonde en ik/we niet meteen samen wilde(n) wonen en te dicht op elkaars lip zouden zitten. We faalden; vanaf het moment dat ik daar in was getrokken ging meneer alleen nog op zondagavond naar huis omdat hij op maandagochtend college hadquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is idd een stuk beter.![]()
Ik heb daar zelf ook iets van 4,5 jaar gewoond/gestudeerd.
Dat!quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Blaauwe Hand, Samson, De Hemeldingen die ik écht nog wel mis soms
Vaak geweest, ook met m'n pa, de archeoloog. Haaientanden zoeken in de Achterhoek.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Leuke stad idd.
Het mooiste stukje Nederland een groeve uit het Trias? Valt me dan weer mee van je Indi.
Niet zoveel late licenses in het noorden?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
Vooral als je hier om half 12 een pub wordt uitgebezemd![]()
En dan met weemoed terug denkt aan je avonden nachten tot half 4 in Samson
Jawel, maar dat zijn dan meer de danstenten enzo, niet de gezellige pubs.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Niet zoveel late licenses in het noorden?
Ik weet nog steeds niet hoe laat ze sluiten, in ieder geval nadat de laatste bus weg is en voordat Backstage sluitquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
Vooral als je hier om half 12 een pub wordt uitgebezemd![]()
En dan met weemoed terug denkt aan je avonden nachten tot half 4 in Samson
Tja, als je op een maandag een slechte dag op werk had en je gaat naar de pub voor 1 pint dan gaan er wel een paar met je mee. Als dan tegen 11 uur en 6 pints later de pub dichtgaat is dat maar een goed idee; je moet immers nog werken de volgende dag.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:28 schreef Barbusse het volgende:
Geen problemen met de openingstijden hier....
Dat ook, maar je kunt hier uitgaan wanneer je wilt. Zelfs een tent die 24/7 open isquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Tja, als je op een maandag een slechte dag op werk had en je gaat naar de pub voor 1 pint dan gaan er wel een paar met je mee. Als dan tegen 11 uur en 6 pints later de pub dichtgaat is dat maar een goed idee; je moet immers nog werken de volgende dag.
Mensen zullen daar vast niet zulke alcoholisten zijn als hier.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:39 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat ook, maar je kunt hier uitgaan wanneer je wilt. Zelfs een tent die 24/7 open is
Oh, you would be surprised......quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:40 schreef Individual het volgende:
[..]
Mensen zullen daar vast niet zulke alcoholisten zijn als hier.
Ook 'normale' mensen zijn hier alcoholisten.quote:
Italiaans als in; lekker een wijntje bij het eten. Mediterraans als in; lekker, een biertje, want de zon schijnt. Brits als in; 9,95 VOOR 12 TEQUILASHOTS?!?! MMBBBLLLLLMBBBBMMMBBLLBLBLB!!!!!quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:51 schreef Individual het volgende:
[..]
Ook 'normale' mensen zijn hier alcoholisten.
Hoe 'Italiaans' is de cultuur daar? Of is het echt compleet anders?
Eilandvolk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Italiaans als in; lekker een wijntje bij het eten. Mediterraans als in; lekker, een biertje, want de zon schijnt. Brits als in; 9,95 VOOR 12 TEQUILASHOTS?!?! MMBBBLLLLLMBBBBMMMBBLLBLBLB!!!!!
Ja, inderdaadquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:04 schreef Individual het volgende:
[..]
Eilandvolk.
Toch een apart slag volk en dan heb ik het nog niet eens over Britain.
Hier wel. Plus iedereen gaat sowieso al vroeg naar huis uit zichzelfquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:28 schreef Barbusse het volgende:
Geen problemen met de openingstijden hier....
Zwitserland toch? Heb jij ook het gevoel dat het moeilijk is om in de 'binnencirkel' van de Zwitsers zelf te komen en dat je idd vooral met de mede-expats optrekt?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:28 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hier wel. Plus iedereen gaat sowieso al vroeg naar huis uit zichzelfBehalve de expats natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |