abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 maart 2014 @ 14:26:28 #1
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137616833


True Detective (TV Series 2014– ) - IMDb

A 17-year hunt for a serial killer in Louisiana begins with Detectives Rust Cohle (Matthew McConaughey) and Martin Hart (Woody Harrelson) joining the search in this eight-episode anthology series.

Detective Rust Cohle (Matthew McConaughey)

Rust Cohle is a Louisiana State Police detective who transferred out of Texas law enforcement. A cerebral, intense thinker, he holds a negative view of society which sometimes puts him at odds with his partner, Martin Hart, and the rest of the force.

Detective Martin Hart (Woody Harrelson)

Partner of Rust Cohle, Marty is the more conservative of the pair. While he may not always understand Rust's methods, he respects his partner's commitment to police work and will run interference between Rust and their commanding officer. Marty has two daughters with his wife, Maggie.

Maggie Hart (Michelle Monaghan)

A nurse at the local hospital, Maggie is married to Louisiana State Police detective Martin Hart. They met in college and now have two daughters together. Intelligent and outspoken, her instincts are as sharp as her husband's.

Detective Maynard Gilbough (Michael Pots)


Detective Thomas Papania (Tory Kittles)


Recurring:

Lisa Tragnetti (Alexandra Daddario)


Major Ken Quesada (Kevin Dunn)

Ken Quesada is a Major with the Louisiana State Police and the direct superior of detectives Rust Cohle and Marty Hart.

Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 14:27:42 #2
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137616879
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:39 schreef psychedelicate het volgende:
Ik vond het allemaal een beetje te gemakkelijk allemaal. Na dingen zoals de slotscène van E03 en alle kleine aanwijzingen en theorieën had ik een stuk meer verwacht dan deze cliché afsluiting. Agent 1 wordt bijna vermoord, weet zich terug te vechten; agent 2 komt op tijd om agent 1 te redden, wordt zelf bijna vermoord maar op het nippertje gered door agent 2. Uiteindelijk komt de politie erbij en zij ontwaken allebei in het ziekenhuis. Familie er gezellig bij en het is weer een redelijke happy ending. Ten slotte nog van die standaard fly-over bird's-eye view beelden van de verschillende locaties, iets wat ik totaal niet bij de algemene cinematografie van TD vond passen.

Het algehele niveau van TD was zoveel hoger dan de finale. Onwaardige afsluiting van een geniale serie.
Een 'gelukkig' einde was het niet hoor, eerder bitterzoet ;).
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 14:35:33 #3
423049 Morpheus32
Take the red pill
pi_137617166
Nou ja een happy ending was het niet echt he. Kijk nog maar een keertje naar het verhaal wat Rust verteld in de rolstoel buiten het ziekenhuis. Ook vond ik de scene met Rust erg mooi dat hij de 'tornado' ziet net voordat hij wordt aangevallen. Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat Rust het niet zou overleven, maar toch vond ik het geen zoetsappig einde. Alleen de flyovers snapte ik ook niet heel erg.

Ik ben benieuwd of en hoe ze dit kunnen toppen met een (eventueel) 2de seizoen. Ik begreep dat het dan met compleet andere acteurs zal zijn. Ik vraag me af dan wie !
  dinsdag 11 maart 2014 @ 14:37:25 #4
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137617231
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:35 schreef Morpheus32 het volgende:
Nou ja een happy ending was het niet echt he. Kijk nog maar een keertje naar het verhaal wat Rust verteld in de rolstoel buiten het ziekenhuis. Ook vond ik de scene met Rust erg mooi dat hij de 'tornado' ziet net voordat hij wordt aangevallen. Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat Rust het niet zou overleven, maar toch vond ik het geen zoetsappig einde. Alleen de flyovers snapte ik ook niet heel erg.

Ik ben benieuwd of en hoe ze dit kunnen toppen met een (eventueel) 2de seizoen. Ik begreep dat het dan met compleet andere acteurs zal zijn. Ik vraag me af dan wie !
Een paar acteurs zouden iig terugkomen, net zoals bij American Horror Story. Wel in een (compleet) andere rol natuurlijk :P.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 14:38:18 #5
423049 Morpheus32
Take the red pill
pi_137617254
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:37 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Een paar acteurs zouden iig terugkomen, net zoals bij American Horror Story. Wel in een (compleet) andere rol natuurlijk :P.
Ah ok, ik had begrepen dat het een compleet nieuwe cast zou zijn. Maar het American Horror Story concept is wel geweldig. :)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 14:39:56 #6
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137617304
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:38 schreef Morpheus32 het volgende:

[..]

Ah ok, ik had begrepen dat het een compleet nieuwe cast zou zijn. Maar het American Horror Story concept is wel geweldig. :)
Ik heb wel gelezen dat het tweede seizoen zou gaan over occulte gebeurtenissen rondom (openbaar) vervoer in de Verenigde Staten en dat er waarschijnlijk deze keer een man en vrouw de hoofdpersonages zijn. Ben i.i.g. benieuwd :P.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 14:41:19 #7
423049 Morpheus32
Take the red pill
pi_137617340
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:39 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Ik heb wel gelezen dat het tweede seizoen zou gaan over occulte gebeurtenissen rondom (openbaar) vervoer in de Verenigde Staten en dat er waarschijnlijk deze keer een man en vrouw de hoofdpersonages zijn. Ben i.i.g. benieuwd :P.
Occulte gebeurtenissen rondom vervoer in VS ?? Lijkt meer op American Horror Story haha
pi_137622720
Ze gaan toch niet die hele Yellow King-verhaallijn overboord gooien? Daar valt nog genoeg mee te doen, neem ik aan.
Amen.
pi_137623939
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:11 schreef JDx het volgende:

[..]

Het feit dat een schrijver moet uitleggen hoe het zit zegt ook iets.
Hij legt het uit omdat het men hem vraagt.

Ik denk juist dat deze show meer zegt over de huidige TV kijkers dan de schrijver. Wij als kijkers willen aanwijzingen zien in sommige fragmenten. Zo interpreteren wij het. Maar dat zegt eigenlijk genoeg over hoe wij naar zo'n show kijken. De schrijver noemde in een van zijn interviews dat de huidige generatie TV kijkers een hele hoge "Lost gehalte" heeft. Wij willen plot twists zien en verborgen aanwijzingen à la "Lost". Maar zo heeft de schrijver de show helemaal niet bedoeld. De show ging over beide personages en hun persoonlijke ontwikkeling tijdens deze hele zaak. Niets meer en niets minder. Zo kijk ik naar de show en daarom genoot ik elke aflevering.

Ik kan wel begrijpen waarom een hoop mensen teleurgesteld zijn dat er niks gedaan werd met wat in hun ogen "verborgen aanwijzingen" waren. Omdat we dat tegenwoordig gewend zijn om te zien. "En aan het eind word alles netjes uitgelegd en misschien zelfs met nog een onverwachte plot twist". Dat is de formule die de meeste mystery TV shows gebruiken. Ik vind het juist goed dat True Detective daar niet aan meedeed. Ik vind het soms kinderlijk hoe sommige shows ons bijna als een leraar uitlegd wat er precies allemaal gebeurd. 99% van de shows had ons laten zien wat er allemaal op die videoband te zien was maar True Detective deed dat niet.

Wat voor einde ze ook gekozen hadden, het was "cliché" geweest. Één van de hoofdpersonages die overlijd of zich opoffert? Is al vaker gedaan. De helden die het hele netwerk oprollen? Ook al vaker gedaan. Een onverwachte gekke plot twist die niemand aan zag komen? Al héél vaak gedaan. Een open einde met een cliffhanger voor seizoen 2? Hebben we ook allemaal al 100x gezien.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:10:50 #10
423049 Morpheus32
Take the red pill
pi_137624286
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 17:59 schreef The_Playmaker het volgende:

[..]

Hij legt het uit omdat het men hem vraagt.

Ik denk juist dat deze show meer zegt over de huidige TV kijkers dan de schrijver. Wij als kijkers willen aanwijzingen zien in sommige fragmenten. Zo interpreteren wij het. Maar dat zegt eigenlijk genoeg over hoe wij naar zo'n show kijken. De schrijver noemde in een van zijn interviews dat de huidige generatie TV kijkers een hele hoge "Lost gehalte" heeft. Wij willen plot twists zien en verborgen aanwijzingen à la "Lost". Maar zo heeft de schrijver de show helemaal niet bedoeld. De show ging over beide personages en hun persoonlijke ontwikkeling tijdens deze hele zaak. Niets meer en niets minder. Zo kijk ik naar de show en daarom genoot ik elke aflevering.

Ik kan wel begrijpen waarom een hoop mensen teleurgesteld zijn dat er niks gedaan werd met wat in hun ogen "verborgen aanwijzingen" waren. Omdat we dat tegenwoordig gewend zijn om te zien. "En aan het eind word alles netjes uitgelegd en misschien zelfs met nog een onverwachte plot twist". Dat is de formule die de meeste mystery TV shows gebruiken. Ik vind het juist goed dat True Detective daar niet aan meedeed. Ik vind het soms kinderlijk hoe sommige shows ons bijna als een leraar uitlegd wat er precies allemaal gebeurd. 99% van de shows had ons laten zien wat er allemaal op die videoband te zien was maar True Detective deed dat niet.

Wat voor einde ze ook gekozen hadden, het was "cliché" geweest. Één van de hoofdpersonages die overlijd of zich opoffert? Is al vaker gedaan. De helden die het hele netwerk oprollen? Ook al vaker gedaan. Een onverwachte gekke plot twist die niemand aan zag komen? Al héél vaak gedaan. Een open einde met een cliffhanger voor seizoen 2? Hebben we ook allemaal al 100x gezien.
Ik vond het feit dat je niet precies zag wat er op de video gebeurde juist een erg sterk punt. Dat maakte het nog verontrustender
pi_137624443
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:10 schreef Morpheus32 het volgende:

[..]

Ik vond het feit dat je niet precies zag wat er op de video gebeurde juist een erg sterk punt. Dat maakte het nog verontrustender
Ik ook. Ze lieten ook de baby in de magnetron niet zien, alleen Hart's reactie als hij de magnetron opent. Zo'n reactie vind ik juist veel sterker overkomen. Dit zijn ervaren agenten dus dan weet je wat er op die videoband stond erg shockerend was aangezien hun reacties. Die mannen zijn wel wat gewend maar zelfs dit ging hun te ver.

Ik vond het sowieso goed dat ze weinig lieten zien van de moorden. Normaal zou een serie als deze laten zien hoe de seriemoordenaar te werk gaat. Maar daar ging de serie niet over. Het ging om Hart en Cohle. Pas in aflevering 8 nemen we een kijkje in de wereld van "de bad guy". Daar is bewust voor gekozen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:19:22 #12
423049 Morpheus32
Take the red pill
pi_137624544
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:16 schreef The_Playmaker het volgende:

[..]

Ik ook. Ze lieten ook de baby in de magnetron niet zien, alleen Hart's reactie als hij de magnetron opent. Zo'n reactie vind ik juist veel sterker overkomen. Dit zijn ervaren agenten dus dan weet je wat er op die videoband stond erg shockerend was aangezien hun reacties. Die mannen zijn wel wat gewend maar zelfs dit ging hun te ver.

Ik vond het sowieso goed dat ze weinig lieten zien van de moorden. Normaal zou een serie als deze laten zien hoe de seriemoordenaar te werk gaat. Maar daar ging de serie niet over. Het ging om Hart en Cohle. Pas in aflevering 8 nemen we een kijkje in de wereld van "de bad guy". Daar is bewust voor gekozen.
Ik heb hier niets aan toe te voegen. Behalve dan dat deze dingen TD juist een serie maakt die een unieke in zijn soort is.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:37:53 #13
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_137625018
Hoe je het ook draait of keert: Een kind gaat niet voor niets naakte koppels tekenen of haar poppen zo leggen alsof een meisje verkracht wordt.
pi_137625562
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:37 schreef DeMessias het volgende:
Hoe je het ook draait of keert: Een kind gaat niet voor niets naakte koppels tekenen of haar poppen zo leggen alsof een meisje verkracht wordt.
Ik vond dat juist niet vreemd aangezien ze zelf uitlegd waarom ze het tekende. Het was niet dat zij zelf besloot om die naakte koppels te tekenen.

Maar zelfs het analyseren van die tekeningen ging soms erg ver. Ik kan het nog begrijpen dat sommige kijkers het vreemd vonden maar het ging me te ver hoe men zei dat de "man" in de tekeningen een masker droeg of dat "de vrouw vastgebonden waren. Dit waren kinderlijk eenvoudige tekeningen.

Hier een uitleg van de actrice zelf die Audrey speelde:
quote:
I know what you mean. That was foreshadowing for later in the investigation. Audrey is someone who’s very affected by her father, as most daughters are, but Marty isn’t present throughout a lot of her childhood because he’s really invested in his job, and he’s not the most faithful husband and has a lot of distractions—like the young girls that come into his life. When you see Audrey early on and she’s playing with her toys in an inappropriate way, it foreshadows how the situation between her parents really impacts her, so when you see her later on, she’s become very dark and has resorted to rebelling against her father and becoming Goth. It’s just a plea for attention because he’s not present in their lives at that point.
pi_137627291
Erg grappig dat Marty Rust weer eens niet begreep. Hij dacht dat Rust "scented meat" zei terwijl het "sentient meat" was. Deed me heel erg denken aan een eerdere aflevering wanneer Rust "psychosphere" zegt en Rust het opvat als "psycho's fear". :P
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:00:31 #16
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_137632225
Prima finale hoor, inderdaad op naar seizoen 2 :D
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:41:13 #17
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_137641636
Woei, dit moet ik even laten bezinken. Wat mij betreft is de laatste aflevering zeker niet de sterkste en blij ik met belachelijk veel vragen zitten over de hele samenzwering.

Deze gast was duidelijk maar een pion in het geheel, een uitvoerder, een soldaat. Waar zijn de denkers vanm het complot,de mensen die als hebben opgezet en er zolang mee zijn weggekomen?

Desalniettemin misschien wel de beste serie die ik gezien heb. Onwaarschijnlijk hoe ze in acht afleveringen zo een geweldige sfeer neer hebben gezet.

Nog een paar keer de intro kijken en dan eens kijken of hier al iets gezegd is over wie die dooie gaat was meer zijn mond dicht genaaid..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 12 maart 2014 @ 00:01:02 #18
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_137642528
Overigens het het enige dat ik echt jammer vind is het feit dat er wordt gehint op een relatie tussen de poppen in een cirkel van de kids van Marty, de bierblikmannetjes van Rust in een cirkel, en de occultistische gebeurtenissen. Dat kwam wel een beetje over als ee goedkope truc om mensen op een dwaalspoor te zetten
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_137642879
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:41 schreef Cheiron het volgende:
Woei, dit moet ik even laten bezinken. Wat mij betreft is de laatste aflevering zeker niet de sterkste en blij ik met belachelijk veel vragen zitten over de hele samenzwering.

Deze gast was duidelijk maar een pion in het geheel, een uitvoerder, een soldaat. Waar zijn de denkers vanm het complot,de mensen die als hebben opgezet en er zolang mee zijn weggekomen?

Desalniettemin misschien wel de beste serie die ik gezien heb. Onwaarschijnlijk hoe ze in acht afleveringen zo een geweldige sfeer neer hebben gezet.

Nog een paar keer de intro kijken en dan eens kijken of hier al iets gezegd is over wie die dooie gaat was meer zijn mond dicht genaaid..
Dat soort machtige mannen kun je niet pakken. Vooral niet een senator als Tuttle. Die hebben veel macht, invloed en de juiste connecties. Er waren ook geen geboortebewijzen dus was het vrij onmogelijk om Childress met Tuttle te linken. Daarom zegt Marty in het ziekenhuis ook tegen Rust dat ze dat soort mannen nooit kunnen pakken, niet in deze (corrupte) wereld. Wat op de videoband te zien was gebeurde een flink aantal jaren geleden. Dus is het zelfs nog maar de vraag of die cult nog wel bestaat. Errol is in z'n eentje verder gegaan, als een soort seriemoordenaar.

De man in het begin schijnt de vader te zijn, Billy Childress.
  woensdag 12 maart 2014 @ 00:10:23 #20
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_137642887
1 kernvraag wel; waarom Doran Lange zo tentoongesteld terwijl alle andere slachtoffers verborgen worden?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_137643014
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:16 schreef The_Playmaker het volgende:

[..]

Ik ook. Ze lieten ook de baby in de magnetron niet zien, alleen Hart's reactie als hij de magnetron opent. Zo'n reactie vind ik juist veel sterker overkomen. Dit zijn ervaren agenten dus dan weet je wat er op die videoband stond erg shockerend was aangezien hun reacties. Die mannen zijn wel wat gewend maar zelfs dit ging hun te ver.

Ik vond het sowieso goed dat ze weinig lieten zien van de moorden. Normaal zou een serie als deze laten zien hoe de seriemoordenaar te werk gaat. Maar daar ging de serie niet over. Het ging om Hart en Cohle. Pas in aflevering 8 nemen we een kijkje in de wereld van "de bad guy". Daar is bewust voor gekozen.
Dat is niet waar, de serie was een combinatie van en karakters en het plot, ik moet zeggen dat ik het een fantastische serie vind maar ik had op iets spectaculairs gehoopt bij de finale, of dat er is uitgekomen dat mag iedereen voor zich bepalen uiteraard, ik vind het in ieder geval mooi en er zijn genoeg aanknopingspunten om zelfs conclusies mee te trekken zonder dat de serie die afwijst.
pi_137643020
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:10 schreef Cheiron het volgende:
1 kernvraag wel; waarom Doran Lange zo tentoonstellen terwijl alle andere slachtoffers verborgen worden?
Errol wilde gevangen worden. Dat hebben alle seriemoordenaars wel een beetje. Hij zocht de confrontatie. Hij wilde juist gevangen en gedood worden, zijn "tijd" was volgens hem bijna voorbij. Hij was klaar voor de volgende fase. Dat zal hem wel in de cult geleerd zijn. Daarom zegt hij ook tegen Rust "come die with me".
pi_137643654
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:14 schreef The_Playmaker het volgende:

[..]

Errol wilde gevangen worden. Dat hebben alle seriemoordenaars wel een beetje. Hij zocht de confrontatie. Hij wilde juist gevangen en gedood worden, zijn "tijd" was volgens hem bijna voorbij. Hij was klaar voor de volgende fase. Dat zal hem wel in de cult geleerd zijn. Daarom zegt hij ook tegen Rust "come die with me".
Na 18 jaar.
  woensdag 12 maart 2014 @ 00:36:46 #24
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_137643710
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:10 schreef The_Playmaker het volgende:
De man in het begin schijnt de vader te zijn, Billy Childress.
Die was toch al een tijd dood? Had verwacht dat die in de open lucht wel verder kapot zou zijn. Wat zij nog de reden zijn dat hij zn mond dicht had genaaid?

quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:14 schreef The_Playmaker het volgende:

[..]

Errol wilde gevangen worden. Dat hebben alle seriemoordenaars wel een beetje. Hij zocht de confrontatie. Hij wilde juist gevangen en gedood worden, zijn "tijd" was volgens hem bijna voorbij. Hij was klaar voor de volgende fase. Dat zal hem wel in de cult geleerd zijn. Daarom zegt hij ook tegen Rust "come die with me".
Mwoah. Mooie redenering, maar wel een beetje geredeneerd naar wat uit komt. In een eerdere scene is Errol gewoon nog jonge kindjes aan het scouten voor z'n eigen rituelen. Maakt verder ook niet echt uit aangezien het de katalysator is geweest voor een prachtige serie.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_137645585
Aangezien jullie beiden denken dat ik het uit m'n dikke duim heb gezogen. Hier een interview met de schrijver zelf:
quote:
Errol Childress was pungent with rot and weird. What was your philosophy regarding the villain of the show and how you portrayed him in the finale?

We had kept the monster behind the curtain and we needed to get to know him. We had showed aspects of the monster and we had showed the historical genesis of the monster or at least provided enough information to describe him. For the finale, I thought the audience deserved to get a close point of view on the monster, and to recognize him the way you recognize the heroes of True Detective. There are no monsters other than humans, no heroes other than humans. The challenge with Errol was to imply an entire history and personal mythology and methodology within the limited amount of time we had with him. Since this was the finale, I thought we could make room for one more point of view, the dark mirror to our characters, the shadow they’ve been chasing for so 17 years without knowing it, the historical victim of bad men who murders women and children.

Errol spoke of a rather mysterious, occult agenda: He spoke of aspiring to an “ascension.” What was Errol really up to? What did he want?

That’s a really good question, and I don’t know if it benefits me to answer it. We definitely had an idea – I laid out for Glenn Fleshler, who played Errol, and for our art department, in terms of who this killer was, what he was doing, and how he lived. In the beginning, when he says, “My ascension removes me the disc in the loop,” he’s describing the cosmology of eternal recurrence of various characters, including Cohle and Reggie Ledoux hit upon, and he’s hitting upon his personal mythology. When he says, “It’s been weeks since I left my mark, would they have eyes to see,” we can tell from that that he’s angling for a reckoning, for a showdown. He’s waiting for it. He believes the murders ritually enacted over a period of time, upon his death, permit him an ascension that removes him from the Karmic wheel of rebirth. This whole idea of time as a circle, yeah, that’s Nietzsche and quantum cosmology, but that’s also the Karmic wheel. If you mentioned something like Karma to someone like Cohle, he’d probably throw up.

So it’s fair to interpret from the finale that Errol wanted death and was inviting it?

Yes, he was inviting it.
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:22:17 #26
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_137648851
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:54 schreef The_Playmaker het volgende:

[..]

Het is niet zo omdat de schrijver of de actrice achteraf stelt dat alles zo bedoeld was, dat je daarin mee hoeft te gaan.
Hij heeft te duidelijk gehint - naar mijn mening - dat Marty's dochter misbruikt geweest is. Maar goed, jij houdt er een andere mening op na, en dat is je goed recht.
Het is voor mij een klein minpunt aan deze show, teveel hinten in de eerste episodes naar complexere situaties om in de laatste episode met een erg simpel verhaal te komen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:23:20 #27
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_137650812
Ik ben toch blij dat ik lekker ontspannen van deze serie heb genoten als ik alle diepgravende theorieen en complotten hier lees ;)
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_137651862
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:22 schreef DeMessias het volgende:

[..]

Het is niet zo omdat de schrijver of de actrice achteraf stelt dat alles zo bedoeld was, dat je daarin mee hoeft te gaan.
Hij heeft te duidelijk gehint - naar mijn mening - dat Marty's dochter misbruikt geweest is. Maar goed, jij houdt er een andere mening op na, en dat is je goed recht.
Het is voor mij een klein minpunt aan deze show, teveel hinten in de eerste episodes naar complexere situaties om in de laatste episode met een erg simpel verhaal te komen.
ben ik niet met je eens.

Wat we vooral geleerd hebben van de finale is dat er nog medeplichtigen rondlopen. zo is niet iedereen van de film gepakt of zelfs geïdentificeerd. Het is dus helemaal niet gezegd dat Marty's dochter niet in contact is gekomen met iemand van die sekte.

Rust zegt ook aan het eind iets over de sterren. Het heelal is helemaal donker begonnen, nu zijn er sterren. Het licht is dus aan het winnen. Dat kun je denk ik zien als dat het kwaad nog steeds in de wereld is, maar nu Errol dood is is er weer wat licht bijgekomen. Het kwaad is echter nog niet verslagen
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_137655279
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:23 schreef TAV74 het volgende:
Ik ben toch blij dat ik lekker ontspannen van deze serie heb genoten als ik alle diepgravende theorieen en complotten hier lees ;)
Echt he, haha, het is afgelopen, klaar :P
pi_137655534
Al met al zou het beter zijn dat Cohle en Hart gestorven waren en volgend seizoen verder ging met dezelfde sekte. Daar zou ik meer zin in hebben dan een ander verhaal met een andere cast

Al hoop ik ook dat ze zoiets gaan doen, maar dan uiteraard helaas zonder onze 2 helden
  woensdag 12 maart 2014 @ 13:47:12 #31
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_137655598
En dan gewoon met Brother Mouzone als lead detective.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 12 maart 2014 @ 13:48:09 #32
148823 znarch
ondertitel
pi_137655632
Toffe serie! Al vond ik de laatste 3 afleveringen stuk minder dan bv de eerste 3. Maarja. Op naar volgend seizoen.

Alleen wat nu :O House of cards is klaar. True detective is afgelopen. Nu is er een groot gat te vullen :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_137656348
Ik zou wel eens een serie willen zien waarin ze in elk seizoen hetzelfde verhaal vanuit andere personen laten zien.

Er is ooit wel een film geweest waarbij je hem kon kijken vanuit de man of vrouw.

Dus volgend seizoen vanuit die creeps en dat de detectives af en toe langskomen e.d.
pi_137656731
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:47 schreef Mani89 het volgende:
En dan gewoon met Brother Mouzone als lead detective.
Wel graag met strikje zodat we hem beter herkennen
  woensdag 12 maart 2014 @ 14:26:37 #35
202546 Baszh
The Dude abides
pi_137656750
DiCaprio zou mooi zijn, als ie tijd heeft :P
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  woensdag 12 maart 2014 @ 14:30:14 #36
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_137656860
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:48 schreef znarch het volgende:
Toffe serie! Al vond ik de laatste 3 afleveringen stuk minder dan bv de eerste 3. Maarja. Op naar volgend seizoen.

Alleen wat nu :O House of cards is klaar. True detective is afgelopen. Nu is er een groot gat te vullen :P
Over minder dan een maand GOT.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 12 maart 2014 @ 14:38:15 #37
148823 znarch
ondertitel
pi_137657099
quote:
17s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:30 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Over minder dan een maand GOT.
Maar dat is nog een maand :P Bah
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_137661383
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:38 schreef znarch het volgende:

[..]

Maar dat is nog een maand :P Bah
Kan ik in de tussentijd mooi al die opgenomen afleveringen van Black Sails gaan kijken :)
pi_137662123
Californication :P

Shameless (US) en House of Lies zijn ook nog bezig.
pi_137663320
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:22 schreef DeMessias het volgende:

[..]

Het is niet zo omdat de schrijver of de actrice achteraf stelt dat alles zo bedoeld was, dat je daarin mee hoeft te gaan.
Hij heeft te duidelijk gehint - naar mijn mening - dat Marty's dochter misbruikt geweest is. Maar goed, jij houdt er een andere mening op na, en dat is je goed recht.
Het is voor mij een klein minpunt aan deze show, teveel hinten in de eerste episodes naar complexere situaties om in de laatste episode met een erg simpel verhaal te komen.
Huh? De schrijver is de enigste die weet hoe alles bedoeld is. Niet jij, ik of iemands anders.

Vrij arrogant als kijker om te denken dat "wij" het beter weten dan de schrijver zelf.
pi_137663456
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

ben ik niet met je eens.

Wat we vooral geleerd hebben van de finale is dat er nog medeplichtigen rondlopen. zo is niet iedereen van de film gepakt of zelfs geïdentificeerd. Het is dus helemaal niet gezegd dat Marty's dochter niet in contact is gekomen met iemand van die sekte.

Rust zegt ook aan het eind iets over de sterren. Het heelal is helemaal donker begonnen, nu zijn er sterren. Het licht is dus aan het winnen. Dat kun je denk ik zien als dat het kwaad nog steeds in de wereld is, maar nu Errol dood is is er weer wat licht bijgekomen. Het kwaad is echter nog niet verslagen
Inderdaad. Een belangrijk moment is wanneer Marty aan het praten is met beide agenten in het ziekenhuis. Op een gegeven moment begint een van hun aan Marty uit te leggen wat ze allemaal gevonden en onderzocht hebben maar Marty onderbreekt hem en zegt "Stop, ik hoef het niet te weten". Er is dus wel meer informatie, alleen krijgen wij het niet allemaal te horen.

De verslaggeefster zegt ook dat er nog geen verband is tussen Childress en Tuttle. Maar het feit dat ze Tuttle noemt geeft dus aan dat de politie wel bezig is.
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:14:16 #42
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_137665765
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:08 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Probeer de Gelderlander. Ik heb tot zover maar één keer meegemaakt dat ze daarin een accurate observatie over een film of televisieprogramma publiceerden. Als ik jouw recensies lees heb ik de indruk dat je in je eentje de hele afdeling media daar kunt overnemen. (Poging tot compliment.)
haha thanks! :D _O_ _O-
pi_137667159
Sterke finale. De zevende episode viel me eerlijk gezegd tegen, maar de finale was van een zeer hoog niveau. Vooral de opbouw richting de confrontatie met Errol was fantastisch om te zien en ook nog eens erg spannend, vooral veroorzaakt door de locatie waar het zich allemaal afspeelt. Dat fort zag er wel heel vet uit moet ik zeggen.

Net als meer mensen hier had ik ergens wel verwacht dat Rust dood zou gaan in deze aflevering en dat begon er ook wel op te lijken toen hij in coma lag, maar ook met dit einde kon ik leven. De scènes tussen Rust en Marty in en buiten het ziekenhuis waren nog erg vermakelijk, waardoor de serie op een mooie manier wordt afgesloten. De sfeer was ook in de finale weer briljant trouwens, mooi overzicht ook van de locaties die ze allemaal gebruikt hebben.
pi_137668774
McNulty in seizoen 2 alsjeblieft.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:17:18 #45
202546 Baszh
The Dude abides
pi_137669292
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:06 schreef The_Playmaker het volgende:

[..]

Huh? De schrijver is de enigste die weet hoe alles bedoeld is. Niet jij, ik of iemands anders.

Vrij arrogant als kijker om te denken dat "wij" het beter weten dan de schrijver zelf.
Hij bedoelt dat je, ook al is het op een bepaalde manier bedoeld, je daar niet aan hoeft vast te houden. In de literatuur vinden sommigen dat ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_the_Author
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:57:37 #46
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137675125
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:48 schreef znarch het volgende:
Toffe serie! Al vond ik de laatste 3 afleveringen stuk minder dan bv de eerste 3. Maarja. Op naar volgend seizoen.

Alleen wat nu :O House of cards is klaar. True detective is afgelopen. Nu is er een groot gat te vullen :P
Game of Thrones en Orphan Black beginnen beide weer in april. The Americans is ook een aanrader trouwens ^O^.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:30:05 #47
148823 znarch
ondertitel
pi_137676940
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:57 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Game of Thrones en Orphan Black beginnen beide weer in april. The Americans is ook een aanrader trouwens ^O^.
Wist niet eens dat seizoen van The Americans ook weer bezig was. Toffe serie. Daarna Orphan Black maar eens checken. Kom de naam vaker tegen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:32:04 #48
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137677056
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:30 schreef znarch het volgende:

[..]

Wist niet eens dat seizoen van The Americans ook weer bezig was. Toffe serie. Daarna Orphan Black maar eens checken. Kom de naam vaker tegen.
Zeg maar dag tegen je nachtrust :P.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_137681696
Deleted scene van Rust en z'n bitch:

http://www.extratv.com/videos/0_0349q0tp
Conscience do cost.
  donderdag 13 maart 2014 @ 06:03:44 #50
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_137683097
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:08 schreef truedestiny het volgende:
McNulty in seizoen 2 alsjeblieft.
En Luther/stringer
Ok stelletje hokboeren
pi_137683253
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:06 schreef The_Playmaker het volgende:

[..]

Huh? De schrijver is de enigste die weet hoe alles bedoeld is. Niet jij, ik of iemands anders.

Vrij arrogant als kijker om te denken dat "wij" het beter weten dan de schrijver zelf.
Bullshit, iedereen beleeft en interpreteert het op zijn eigen manier. Dat is juist zo interessant aan dit soort series.
Amen.
pi_137683389
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 06:03 schreef padlarf het volgende:

[..]

En Luther/stringer
Oo wat een machtige combinatie zou dat zijn zeg. _O_ 2 detectives met hun eigen maniertjes.
pi_137691135
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_137691360
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 07:28 schreef truedestiny het volgende:

[..]

Oo wat een machtige combinatie zou dat zijn zeg. _O_ 2 detectives met hun eigen maniertjes.
Gooi er dan meteen een portie Vic Mackey doorheen 8-)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_137691368
Episode 1 gezien en viel me eigenlijk erg tegen. Vond het weinig "sfeer" hebben... Wordt het beter of vonden jullie E1 wel goed?
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_137691454
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:22 schreef Virus3000 het volgende:
Episode 1 gezien en viel me eigenlijk erg tegen. Vond het weinig "sfeer" hebben... Wordt het beter of vonden jullie E1 wel goed?
Het is een serie die je helemaal moet kijken. Er is een vrij lange spanningsboog die door het hele seizoen loopt en niet per aflevering wordt opgebouwd.

Ik was na 1 aflevering ook niet direct verkocht,.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_137691502
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:22 schreef Virus3000 het volgende:
Episode 1 gezien en viel me eigenlijk erg tegen. Vond het weinig "sfeer" hebben... Wordt het beter of vonden jullie E1 wel goed?
Ik vond E1 wel goed en qua sfeer had ik eigenlijk gedurende de hele serie weinig te klagen. Het tempo ligt in de eerste 2-3 afleveringen ietwat laag maar krijgt dan opeens een flinke versnelling.

Ik zou het nog even doorkijken en als je dan bij aflevering 4-5 nog steeds denkt dat het niets is ermee stoppen :P
Conscience do cost.
pi_137691550
Ik vond episode 1 al direct heel sfeervol eigenlijk, maar wist verder ook nog niet zo goed wat ik er van moest denken.
Tails tell tales
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:47:09 #59
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137695580
gebrek aan sfeer zou ik het niet durven kwalificeren eigenlijk, misschien tempo maar ja, ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137695692
als je deze serie sfeerloos vindt dan vraag ik me af welke serie met daarbij behorende sfeer je dan wel aanspreekt :)
pi_137700574
Dit was het dan. Heftige aflevering maar toch ook gemengde gevoelens. Ik had niet verwacht dat het hele verhaal opgelost of duidelijk zou worden maar had toch wel iets meer verwacht, zeker wat betreft die dochter van Marty. Nu begrijp ik van de schrijver dat dat een losstaand iets was maar dat vind ik toch wel een erg makkelijk antwoord.

Verder natuurlijk een geweldige serie. Ik kijk uit naar seizoen 2, al zal seizoen 1 moeilijk te overtreffen zijn vanwege de afwezigheid van McConaughey en Harrelson.

[ Bericht 3% gewijzigd door TargaFlorio op 13-03-2014 18:30:56 ]
pi_137701123
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 06:39 schreef Baszh het volgende:

[..]

Niks mee gedaan, was gewoon een beetje een verknipte meid, niet zo gek met zo'n vader die zijn familie verwaarloosd en de hele tijd rondneukt.
Ik had toch verwacht dat er wel een link was en op z'n minst een hint (b.v. foto) richting Marty.
pi_137713840
Ik ben er doorheen. Erg goede einde, vooral dat laatste stuk met Rust en Marty. Maar toch, na alle verhalen, had ik er ietsje meer van verwacht.
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:26:44 #64
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_137717223
Ook eindelijk de laatste aflevering gezien.
Laatste paar minuten met tranen in mijn ogen. Zo overtuigend geacteerd. _O_

In ik ben blij dat alle Lost/ Wie is de Mol jagers en theorieën gewoon niet veel betekend hebben. Het was , met mooie twists, gewoon een superserie zonder 362 dubbele bodems.

Veruit de beste serie die ik de laatste jaren gezien heb. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_137781318
'Death is not the end of it', een zinsnede omtrent de mythologie is ook iets dat vaak terugkwam in de serie. Nu ik er zo over nadenk heeft dit, net als bij de 'time is a flat circle' zinsnede, misschien ook iets te betekenen voor het fenomeen serie zelf.

Als Rust het heeft over dat de tijd een platte cirkel is waarbinnen gebeurtenissen zichzelf telkens herhalen, dan moet dat volgens de schrijver namelijk ook gezien worden op het niveau van de serie: wij kunnen de karakters telkens laten beleven wat ze hebben beleefd, maar het veranderd niet. Het herbekijken van een serie is dus bijna als een platte cirkel van tijd waarbij iedere positie al is ingevuld.

Bij de zinsnede dat dood niet het einde betekent huivert de nihilistische Rust: hij wil maar al te graag dat het einde het einde betekent. Na zijn BDE verandert zijn perspectief op de dood, want toen hij dood was voelde hij zich meer in de aanwezigheid van zijn dochter: dood is toch niet helemaal het einde van alles. Op het niveau van de serie zou je dit kunnen zien als het doorspelen van de karakters Rust en Marty in onze hoofden. Met het einde van de serie zijn namelijk lang niet alle antwoorden al gegeven en we zouden die antwoorden wel in onze hoofden kunnen formuleren: de reden waarom het spel met poppen zulke seksuele trekken vertoonde, het moment waarop de mannen van de cult ook gepakt worden. Daarmee is de dood van de serie ook niet het einde van de serie: er wordt nog lang over doorgepraat. Wat vinden jullie van deze visie?
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
  zondag 16 maart 2014 @ 00:17:17 #66
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_137787127
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:52 schreef De_Nater het volgende:
Wat vinden jullie van deze visie?
Ik zou een alu-hoedje opzetten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_137793154
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:17 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik zou een alu-hoedje opzetten.
Als ik enkel met het gedeelte over tijd als platte cirkel als metafoor voor serie was gekomen zeker ook? :')
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_137793316
Wat trok Marty eigenlijk vaak een kutkop. Of hoorde dat zo?
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_137793933
Seizoen 2 wordt precies hetzelfde als 1, ze gaan hem opnieuw uitzenden.

Time is a flat circle
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137794039
Nou ben ook hooked, zit bij aflevering 2 maar bij de King in Yellow passage had ik direct de associate met:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_King_in_Yellow

Weet nog niet in hoeverre het alleen qua naam overeenkomstig is, maar daar kom ik vandaag nog wel achter denk ik :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137794217
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:44 schreef Ceased2Be het volgende:
Nou ben ook hooked, zit bij aflevering 2 maar bij de King in Yellow passage had ik direct de associate met:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_King_in_Yellow

Weet nog niet in hoeverre het alleen qua naam overeenkomstig is, maar daar kom ik vandaag nog wel achter denk ik :D
100% ;)
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  zondag 16 maart 2014 @ 13:13:45 #72
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_137796384
Komt Marty terug? Of komt er een heel nieuw verhaal?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_137798100
quote:
99s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:13 schreef Houniet het volgende:
Komt Marty terug? Of komt er een heel nieuw verhaal?
Nieuwe cast, nieuw verhaal, nieuwe setting.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137828804
Vandaag S1 afgekeken en wat een bril-fucking-jante serie is dit! _O_

Moesten meer mensen trouwens bij LeDoux aan Detroux denken? Het verhaal herbergt natuurlijk wel waarheden betreft pedofilienetwerken.
If not now, then when.
pi_137831826
Gisteren met m'n vrouw seizoen 1 er doorheen geramd. Goede besteding van de zondag. :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 17 maart 2014 @ 11:48:46 #76
69994 seto
-|||--------|||-
pi_137835642
True Detective season 2: Brad Pitt rumoured to replace Matthew McConaughey

Beetje zwak zonder bron enzo, maar zou wel tof zijn :P

[ Bericht 24% gewijzigd door seto op 17-03-2014 11:53:53 ]
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_137836223
Ik vond die McConaughey toch wel briljant, die mocht van mij seizoen 2 ook wel doen :)
En dan samen met Jackie Earle Haley ipv Harrelson.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137836445
Dat zou wel super zijn als Brad Pitt zou gaan meedoen
pi_137839422
Ik vind het überhaupt al hartstikke mooi dat filmacteurs tegenwoordig in TV-series spelen :)
pi_137839559
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:09 schreef Vinture het volgende:
Dat zou wel super zijn als Brad Pitt zou gaan meedoen
Hij heeft immers al Seven op zijn CV dus hij kan zo instromen.
Conscience do cost.
pi_137839832
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:23 schreef ems. het volgende:

[..]

Hij heeft immers al Seven op zijn CV dus hij kan zo instromen.
Als het een rehash wordt van zijn rol in Seven (hoe goed die ook was) mag hij het wat mij betreft skippen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 17 maart 2014 @ 18:00:49 #82
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_137850537
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 11:48 schreef seto het volgende:
True Detective season 2: Brad Pitt rumoured to replace Matthew McConaughey

Beetje zwak zonder bron enzo, maar zou wel tof zijn :P
Vet.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_137856879
Er staat elke keer 'Brad Pitt to replace Matthew McConaughey', en Woody Harrelson vergeten ze de hele tijd maar, beetje sneu voor die gast _O-
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137858634
omg inmiddels bij afl 7 ik ben verslaafd wat n serie!!!!
pi_137861049
quote:
11s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:14 schreef SherlockHolmes het volgende:
Er staat elke keer 'Brad Pitt to replace Matthew McConaughey', en Woody Harrelson vergeten ze de hele tijd maar, beetje sneu voor die gast _O-
Ja, maar dat komt omdat ze Brad Dourif al gecast hebben als vervanger voor Woody Harrelson! Bril-jant idee al zeg ik het zelf!
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_137861275
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:27 schreef Karboenkeltje het volgende:
Brad Dourif
Echt? Hmm. Is dat een goede keus?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137862063
quote:
11s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:30 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Echt? Hmm. Is dat een goede keus?
Nee, maar het lijkt me heel leuk.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_137862597
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:41 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Nee, maar het lijkt me heel leuk.
Wat _O-
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137866248
Zou volgend seizoen niet vrouwelijke hoofdrollen hebben?
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_137869867
quote:
11s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:37 schreef De_Nater het volgende:
Zou volgend seizoen niet vrouwelijke hoofdrollen hebben?
Nee, dat was een gerucht dat ontstaan was nadat we te horen kregen dat het over vrouwen zou gaan, onder andere.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  dinsdag 18 maart 2014 @ 01:04:34 #91
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137871336
Brad Pitt :o
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_137878967
quote:
11s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:37 schreef De_Nater het volgende:
Zou volgend seizoen niet vrouwelijke hoofdrollen hebben?
Uit dat artikel:

"The actor's casting is only in the very early stages then, if the rumours are to be believed, though the new detectives may not even be a pair or male."
Tails tell tales
pi_137884387
quote:
11s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:30 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Echt? Hmm. Is dat een goede keus?
Wel een onderschatte acteur. Kan dit soort rollen uitstekend spelen imo, maar is sowieso behoorlijk divers, hoewel de vreemde/bizarre personages hem beter liggen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_137885163
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:39 schreef Seam het volgende:

[..]

Wel een onderschatte acteur. Kan dit soort rollen uitstekend spelen imo, maar is sowieso behoorlijk divers, hoewel de vreemde/bizarre personages hem beter liggen.
Hoe weet je dat de hoofdrol niet vreemd/bizar wordt?

Cohle _O_
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:08:19 #95
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_137887724
quote:
11s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:14 schreef SherlockHolmes het volgende:
Er staat elke keer 'Brad Pitt to replace Matthew McConaughey', en Woody Harrelson vergeten ze de hele tijd maar, beetje sneu voor die gast _O-
Inderdaad! White Men can't jump ! B-) .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_137889858
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 11:48 schreef seto het volgende:
True Detective season 2: Brad Pitt rumoured to replace Matthew McConaughey

Beetje zwak zonder bron enzo, maar zou wel tof zijn :P
gat ik mag toch hopen van niet, waarom blijft McConaughey niet gewoon in de serie?
vind brat pitt toch echt niet zo .....
pi_137893683
Een 2e seizoen met Harrelson en McConaughey is ongeloofwaardig.
pi_137893857
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:59 schreef casper019 het volgende:

[..]

gat ik mag toch hopen van niet, waarom blijft McConaughey niet gewoon in de serie?
vind brat pitt toch echt niet zo .....
Er komen sowieso andere acteurs. En een ander verhaal. En een andere setting. Dus..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_137916144
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:08 schreef Houniet het volgende:

[..]

Inderdaad! White Men can't jump ! B-) .
Geniale film, kwam erachter toen ik terug kwam uit USA dat ik in het hotel sliep waar een deel van die film zich afspeelt. We hadden zelfs die kamer gehuurd, alleen was ie totaal gemoderniseerd.

Verder... Metjoe Meconnejoe is wel de moeilijkste naam in acteurland volgens mij :')

Doen ze dat in rusland e.d. nog niet zo slecht, alles schrijven zoals je het zegt. Van cyrillisch naar nederlands is het gewoon Bret Pit en Totnum Hotspur :P en zag nog een leuke laatst oh ja, Olivija Wajlt volgens mij.
pi_137916318
Gevonden



Metjoe Makkonahi :D
pi_137920717
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:36 schreef JDx het volgende:
Gevonden

[ afbeelding ]

Metjoe Makkonahi :D
Ik als half-Rus kan dat gewoon lezen, en nog ga ik helemaal stuk van het lachen _O-
Je schrijft het iig precies zoals je het in Rusland zegt _O-
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137921163
quote:
11s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:56 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ik als half-Rus kan dat gewoon lezen, en nog ga ik helemaal stuk van het lachen _O-
Je schrijft het iig precies zoals je het in Rusland zegt _O-
Haha leuk he, vanwege m'n vriendin ben ik vaak in Bulgarije en daar moet je met autorijden wel cyrillisch kunnen voor de meeste verkeersborden. Leer je dan ook snel genoeg.
pi_137924176
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:09 schreef JDx het volgende:

[..]

Haha leuk he, vanwege m'n vriendin ben ik vaak in Bulgarije en daar moet je met autorijden wel cyrillisch kunnen voor de meeste verkeersborden. Leer je dan ook snel genoeg.
Ah op die manier, leuk! :)
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137941236
Ik weet niet of seizoen twee het eerste seizoen kan overtreffen. :D

Woody Harrelson en Matthew Mcconaughey waren geweldig. Maar zonder Matthew was het denk ik niet zo fantastisch als dat het nu gevonden wordt.

Trouwens... vond ik de ondervragende detectives ook erg goed, ze worden weinig benoemd, maar zij acteerden ook erg goed, vond ik althans. :)
pi_137941743
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:22 schreef RustCohle het volgende:
Ik weet niet of seizoen twee het eerste seizoen kan overtreffen. :D

Woody Harrelson en Matthew Mcconaughey waren geweldig. Maar zonder Matthew was het denk ik niet zo fantastisch als dat het nu gevonden wordt.

Trouwens... vond ik de ondervragende detectives ook erg goed, ze worden weinig benoemd, maar zij acteerden ook erg goed, vond ik althans. :)
Hallo, kloon.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137941861
quote:
10s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:29 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Hallo, kloon.
Van jou? Nee hoor. :P

Kon geen betere usericon vinden. :D
pi_137941962
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:30 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Van jou? Nee hoor. :P

Kon geen betere usericon vinden. :D
Daarom maar een imitatie van de mijne genomen.

Time is a flat circle.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137942112
quote:
11s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:32 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Daarom maar een imitatie van de mijne genomen.

Time is a flat circle.
Hahahahahah. :D
pi_137955620
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:22 schreef RustCohle het volgende:

Trouwens... vond ik de ondervragende detectives ook erg goed, ze worden weinig benoemd, maar zij acteerden ook erg goed, vond ik althans. :)
Die hoefden alleen een beetje boos naar Cohlr of Hart te kijken vanuit een stoel, dat kan ik ook nog wel :P.
Amen.
pi_137956909
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 06:57 schreef Jivis het volgende:

[..]

Die hoefden alleen een beetje boos naar Cohlr of Hart te kijken vanuit een stoel, dat kan ik ook nog wel :P.
Ja ik ook hoor. :D

Maar toch.. Michelle vertolkte de rol van Maggie ook goed. :)

Errol vond ik wel tegenvallen, met die accentwisselingen...
  donderdag 20 maart 2014 @ 09:15:58 #111
423395 bt2
Live every day to the fullest!
pi_137957200
Oh nice. Tof stukje dat interview.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 04:06 schreef The_Playmaker het volgende:
Aangezien jullie beiden denken dat ik het uit m'n dikke duim heb gezogen. Hier een interview met de schrijver zelf:

[..]

Nice. Ik snap nu het idee achter "time is a flat circle". Daar geloofde Cohle ook in. Ik snap alleen nog niet of Cohle zijn visioen vlak voordat hij neergestoken werd door Errol dit nou voor hem bevestigde of juist niet.
pi_137960165
Dan kunnne ze het beter een andere naam geven de serie
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:08:42 #113
423395 bt2
Live every day to the fullest!
pi_137995349
Een andere naam? Zoiets als "Carcosa Police"?
pi_138006262
Waarom andere naam? True Detective kan volgend seizoen prima weer gaan over detectives die het wel/niet bij het juiste end hebben... We zullen zien.

Vraag is natuurlijk wel of nog een seizoen over/met detectives de moeite waard is, want de kans bestaat dat dan verschillende thema's weer terug keren, maar hé.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_138287261
Brad Pitt wordt genoemd voor seizoen 2. Of was dat hier al bekend?
pi_138299384
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:53 schreef Ciscus het volgende:
Brad Pitt wordt genoemd voor seizoen 2. Of was dat hier al bekend?
Ja
  zaterdag 5 april 2014 @ 18:19:58 #117
206322 Seam
Pillz-E
pi_138543401
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_138758618
Is het mogelijk om dit maar één keer te luisteren, zonder het tot in de oneindigheid te repeaten? Mij niet in ieder geval.

“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  vrijdag 11 april 2014 @ 14:36:03 #120
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_138764198
quote:
Spot on.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_138776115
weet iemand al wanneer ongeveer s2 te verwachten is?
pi_138776205
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 20:46 schreef casper019 het volgende:
weet iemand al wanneer ongeveer s2 te verwachten is?
Nee het is nog geen eens zeker of er wel een seizoen 2 komt, laat ze dat maar eerst bekendmaken :)
You're are forgetting I was a professional twice over, an analyst and a therapist. The worlds first analrapist
pi_138796383
quote:
Hahaha :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_138796414
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_138796956
quote:
Mooie muziek.
pi_138801130
Ik mis deze serie :'(
Tails tell tales
  donderdag 17 april 2014 @ 09:47:14 #127
423395 bt2
Live every day to the fullest!
pi_138970951
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 19:01 schreef Forbry het volgende:
Ik mis deze serie :'(
Me 2. Heb afgelopen weken de eerste 5 afleveringen weer terug gekeken. "If the only thing that makes a person decent is devine reward, then brother, that person is a piece of shit." Heerlijk.
pi_139028489
Geweldige serie, geweldig acteer werk, enigszins teleurstellend einde.
  dinsdag 29 april 2014 @ 13:19:34 #129
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_139372260
Gister en vandaag alle afleveringen gekeken, gave serie hoor!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_139372608
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 april 2014 22:22 schreef FreezePop het volgende:
Geweldige serie, geweldig acteer werk, enigszins teleurstellend einde.
Klopt wel. Teveel subtiele hints die expres erin verwerkt zaten, als de tekening op de muur die hetzelfde was als de tekening op de koelkast van huize Hart, en dat had ook geen betekenis, jammer. En zo kan ik er nog wel 10 noemen, allemaal niets mee gedaan.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_139373072
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:29 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Klopt wel. Teveel subtiele hints die expres erin verwerkt zaten, als de tekening op de muur die hetzelfde was als de tekening op de koelkast van huize Hart, en dat had ook geen betekenis, jammer. En zo kan ik er nog wel 10 noemen, allemaal niets mee gedaan.
Eens. Ik moest zelfs even nadenken hoe het ook alweer afliep. Maar de beelden en het acteerwerk was briljant.

Al snap ik nog steeds niet hoe Woody aan twee van die mooie vrouwen komt (deed hij zelf de casting?)
pi_139373081
Voor mijn gevoel was de serie gewoon te kort. Ze hadden er makkelijk 12 afleveringen van mogen maken.
Conscience do cost.
pi_139373583
Wat ik aan deze serie vooral zo goed vond waren de sfeer, de beelden/het camerawerk, het geluid/de soundtrack, de personages en de (filosofische/sociologische) dialogen (en monologen?). Het acteerwerk vond ik erg goed, maar ook weer niet zo bijzonder als velen hier (ik denk dat Rust gewoon een heel erg boeiend karakter was... meer dankzij het script, dan het acteerwerk). Maar prima acteerwerk van iedereen hoor, daar niet van ;)
Verhaaltechnisch gezien en dan vooral qua einde vond ik de serie helaas erg teleurstellen. Ik had daar veel meer van verwacht, vind dat voortdurend de suggestie "van meer" werd gewekt.

De karakter-elementen en alle andere dingen die ik net opnoemde maakten gelukkig wel een hele, héle hoop goed. Al met al toch echt de beste serie van dit moment vind ik (dit seizoen in ieder geval dan) _O_
Tails tell tales
pi_139373758
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:43 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Eens. Ik moest zelfs even nadenken hoe het ook alweer afliep. Maar de beelden en het acteerwerk was briljant.

Al snap ik nog steeds niet hoe Woody aan twee van die mooie vrouwen komt (deed hij zelf de casting?)
Amerika. Waar zelfs een prachtige vrouw als Michelle Monaghan wordt gevraagd om een vrouw te spelen die 2 kinderen heeft gehad, weinig vriendinnen heeft en bijna nooit het huis uit komt.
Ze is uiteraard veel te knap voor haar rol.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_139374423
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:00 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Amerika. Waar zelfs een prachtige vrouw als Michelle Monaghan wordt gevraagd om een vrouw te spelen die 2 kinderen heeft gehad, weinig vriendinnen heeft en bijna nooit het huis uit komt.
Ze is uiteraard veel te knap voor haar rol.
:') Ik vond haar prima geloofwaardig in die rol, ook qua uiterlijk...
Tails tell tales
pi_139377442
Voor wie de filosofische gedachtegangen van Rust wel interessant vond:

"Ask a Philosopher: What’s Up With True Detective’s Rust Cohle?" >

http://www.vulture.com/20(...)ohle-marty-hart.html
Tails tell tales
  zondag 4 mei 2014 @ 02:29:05 #137
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_139542204
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:47 schreef SherlockHolmes het volgende:
Is het mogelijk om dit maar één keer te luisteren, zonder het tot in de oneindigheid te repeaten? Mij niet in ieder geval.

Wat een nummer he O+
  dinsdag 6 mei 2014 @ 07:28:20 #138
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_139609951
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 6 mei 2014 @ 07:50:45 #139
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_139610056
Dit is echt een heerlijke serie. Die Rust vind ik echt een geweldig personage :).

Kijk uit naar seizoen 2.
Oh.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 07:51:30 #140
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_139610063
quote:
His name is Hank.
Oh.
pi_139617797
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 07:51 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

His name is Hank.
My name is ASAC Schrader and you can go fuck yourself.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 14:23:47 #142
400532 Forbry
Tja ...
pi_139618653
quote:
Als de twee hoofdpersonages of in een andere rol?
Tails tell tales
  dinsdag 6 mei 2014 @ 14:38:43 #143
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_139619190
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 14:23 schreef Forbry het volgende:

[..]

Als de twee hoofdpersonages of in een andere rol?
Kon ik uit de tweet niet echt opmaken, maar van mij mogen het de hoofdpersonages zijn :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_139620196
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 14:23 schreef Forbry het volgende:

[..]

Als de twee hoofdpersonages of in een andere rol?
Ik denk als grap.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 15:04:20 #145
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_139620229
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 15:03 schreef Rectum het volgende:

[..]

Ik denk als grap.
Dat hoop ik dan weer van Brad Pitt ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 6 mei 2014 @ 16:19:15 #146
400532 Forbry
Tja ...
pi_139622821
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 15:03 schreef Rectum het volgende:

[..]

Ik denk als grap.
Kan ook heel goed. Kan al met al niks met die tweet eigenlijk.
Tails tell tales
  dinsdag 6 mei 2014 @ 17:35:32 #147
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_139625224
Laten we het er op houden dat het een kut selfie is.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:25:43 #148
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_139692061
wtf wat een serie. Maar wat ik nou precies gekeken heb ...
opgezegd@fok.nl
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:57:29 #149
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139693074
Is er nog helemaal niks bekend over seizoen 2? Geen geruchten, niks? Als het in januari weer moet beginnen zou je denken dat ze nu toch wel zo'n beetje aan het filmen moeten gaan?
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:21:14 #150
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_139696245
Dit is zo goed
opgezegd@fok.nl
  donderdag 15 mei 2014 @ 14:34:21 #151
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_139983577
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 21 mei 2014 @ 00:27:56 #152
206322 Seam
Pillz-E
pi_140191942
Mochten jullie deze ook nog niet gezien hebben ;)
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 28 mei 2014 @ 00:15:42 #153
206322 Seam
Pillz-E
pi_140453962
Schopje met wat meer info over het volgende seizoen:
http://www.tv.com/shows/t(...)etails-140120677608/

quote:
Gaat plaatsvinden in California
Meer dan twee hoofdrollen
Casting begint in een maand
Thematiek: "hard women, bad men and the secret occult history of the United States transportation system"


[ Bericht 11% gewijzigd door Seam op 28-05-2014 00:31:25 ]
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 28 mei 2014 @ 01:34:27 #154
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_140456095
Ah we gaan dus naar de maffia.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 00:06:50 #155
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_142192075
quote:
'Colin Farrell krijgt hoofdrol in tweede seizoen True Detective'

Acteur Colin Farrell is in gesprek om een van drie hoofdrollen te spelen in het tweede seizoen van de detectiveserie True Detective.

Dat meldt Hollywood Repoter.
De 38-jarige acteur zou een van de vier hoofrollen krijgen en de serie zou zich verplaatsen voor het tweede seizoen van de omgeving van New Orleans naar Californië. Dat heeft scenarist Nic Pizzolatto al laten weten.

Het is al bekend dat de hoofdrolspelers uit de eerste reeks Woody Harrelson en Matthew McConaughey niet terugkeren. Het vervolg kent niet twee, maar vier hoofdpersonages

Harrelson en McConaughey werden donderdag beiden genomineerd voor een Emmy Award voor hun rol in True Detective. In totaal maakt de serie twaalf keer kans op de prestigieuze Amerikaanse tv-prijs.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 12 juli 2014 @ 00:18:56 #156
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_142192642
Als die Emmy niet naar McConaughey gaat, eet ik m'n schoenen op.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zaterdag 12 juli 2014 @ 00:21:04 #157
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_142192753
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:27 schreef Seam het volgende:
Mochten jullie deze ook nog niet gezien hebben ;)
Er is er nog eentje, trouwens:

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zaterdag 12 juli 2014 @ 16:45:08 #158
206322 Seam
Pillz-E
pi_142208224
Colin Farrel gecast als een van de hoofdrollen in het nieuwe seizoen. Opmerkelijke keuze, goede acteur, die te vaak onderschat wordt.
Daarnaast is een van de meest talentvolle acteurs momenteel bezig met gesprekken voor een rol, Taylor Kitsch _O_
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_142210938
Muh, Colin Farell. Slecht zou ik hem niet noemen maar de films die ik van hem heb gezien waren nou ook niet bepaald spectaculair.

Anderzijds was dat ook het geval met Matthew dus ik bewaar mijn kritiek nog even :+
Conscience do cost.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 18:26:10 #160
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_142211616
Farrell vind ik maar matig, altijd die onbegrepen blik op z'n gezicht :')
  zaterdag 12 juli 2014 @ 19:12:49 #161
206322 Seam
Pillz-E
pi_142213095
Net als zoveel andere acteurs wordt hij getypecast, maar in sommige rollen zie je wel degelijk dat hij ook andere soorten rollen aan zou kunnen. Ben wel benieuwd hoe hij in de Cali sfeer past, misschien weer een import personage wie uit een andere staat afkomstig is?
Maakt weinig uit, want indien Kitsch een rol krijgt gaat hij sowieso de show stelen. Hopelijk zijn echte grote doorbraak.
Zul je zien dat hij er maar twee afleveringen in zit ;(
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 19:52:29 #162
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_142214674
De show stelen? Net zoals bij Battleship zeker...
  zondag 13 juli 2014 @ 09:52:47 #163
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_142234744
Zo goed als seizoen 1 wordt het toch niet meer.
opgezegd@fok.nl
  zondag 13 juli 2014 @ 11:04:26 #164
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_142235477
Ik kan die jankkop van Farrell echt niet uitstaan :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 13 juli 2014 @ 13:13:40 #165
206322 Seam
Pillz-E
pi_142238228
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 19:52 schreef SpauldingPF het volgende:
De show stelen? Net zoals bij Battleship zeker...
Bij Savages, Friday Night Lights en Lone Survivor wel.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zondag 13 juli 2014 @ 16:54:41 #166
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_142245539
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 09:52 schreef FoXje het volgende:
Zo goed als seizoen 1 wordt het toch niet meer.
Zo goed was het nou ook weer niet.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  zondag 13 juli 2014 @ 17:10:21 #167
133369 Jivis
Critikut
pi_142246163
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:54 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Zo goed was het nou ook weer niet.
De finale viel me alleen een beetje tegen, vooral na al die wilde theorieën over Carcosa en de Yellow King. Verder wel echt een van de beste series van dit jaar, hoor. Vooral die shoot-out in die ghetto in dat ene shot was geniaal. Plus het fenomenale acteerwerk natuurlijk.

quote:
7s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:13 schreef Seam het volgende:

[..]

Bij Savages, Friday Night Lights en Lone Survivor wel.
Ik vond Kyle Chandler echt de absolute held van FNL, maar inderdaad: Kitsch was een goede tweede :).
Amen.
  maandag 14 juli 2014 @ 09:15:01 #168
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_142273882
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:54 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Zo goed was het nou ook weer niet.
Vond het beter dan 90% van de crap op TV.
opgezegd@fok.nl
  maandag 14 juli 2014 @ 11:01:01 #169
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_142275782
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2014 17:10 schreef Jivis het volgende:

[..]

De finale viel me alleen een beetje tegen, vooral na al die wilde theorieën over Carcosa en de Yellow King. Verder wel echt een van de beste series van dit jaar, hoor. Vooral die shoot-out in die ghetto in dat ene shot was geniaal. Plus het fenomenale acteerwerk natuurlijk.

Eens, maar dat heeft misschien meer met ons (mensen die tussen afleveringen door allerlei topics doorspitten en overal een aanknopingspunt in zien) te maken denk ik. Iemand die nu alle afleveringen achter elkaar kijkt heeft geen tijd voor allerlei vreemde theorieën :P Maar dat de ontknoping uiteindelijk tegenviel, dat vind ik ook.

Die shoot-out was ook geniaal, niet voor niets is die aflevering genomineerd voor beste regie bij de emmy's
  maandag 14 juli 2014 @ 12:29:51 #170
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_142277989
Enige wat ik jammer vond was dat het niet echt in de Lovecraft-universe afspeelde :)
Maar wellicht komt dat nog met seizoen 2, gezien de hint naar magie.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_142278619
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:54 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Zo goed was het nou ook weer niet.
Ook al was ik a) plottechnisch toch behoorlijk teleurgesteld (ik denk overigens hetzelfde als Planethugo, dat dat voor een groot deel ook voortkwam uit het "meelezen") en vond ik b) het acteerwerk een dikke prima, maar ook niet zo overweldigend als velen, vond ik het de beste serie van de afgelopen tijd (gevolgd door Fargo). Vond het in de meeste/overige opzichten echt steen en steengoed!
Tails tell tales
  maandag 14 juli 2014 @ 13:01:13 #172
133369 Jivis
Critikut
pi_142278895
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:01 schreef planethugo het volgende:

[..]

Eens, maar dat heeft misschien meer met ons (mensen die tussen afleveringen door allerlei topics doorspitten en overal een aanknopingspunt in zien) te maken denk ik. Iemand die nu alle afleveringen achter elkaar kijkt heeft geen tijd voor allerlei vreemde theorieën :P Maar dat de ontknoping uiteindelijk tegenviel, dat vind ik ook.
Ja, klopt ook. Maar de theorie dat die dochter ook misbruikt was vond ik wel een hele goede. Viel wat tegen dat daar niks mee werd gedaan.

Het seizoen ging een beetje als een nachtkaars uit, omdat het uiteindelijk wel erg eenvoudig werd opgelost allemaal.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jivis op 14-07-2014 13:10:03 ]
Amen.
pi_142279176
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:01 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ja, klopt ook. Maar de theorie dat die dochter ook misbruikt was vond ik wel een hele goede. Viel wat tegen dat daar niks mee werd gedaan.
Ja, ook op dat punt werd er echt te veel geïnsinueerd. Ook zonder het meelezen zou ik dat gedacht hebben denk ik. Maar al met al viel vóóral de (daadwerkelijke) confrontatie met de hoofddader me erg tegen denk ik (wel vond ik dat ze -zoals gedurende de hele serie dus eigenlijk het geval was- wel weer onwijs goed de spanning opbouwden naar dat moment toe)...

Wat betreft je edit: wel eens dus ;)
Tails tell tales
  maandag 14 juli 2014 @ 13:12:12 #174
133369 Jivis
Critikut
pi_142279236
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:29 schreef Ceased2Be het volgende:
Enige wat ik jammer vond was dat het niet echt in de Lovecraft-universe afspeelde :)
Maar wellicht komt dat nog met seizoen 2, gezien de hint naar magie.
Heb ook het idee dat ze het niet echt aan durfden om daar heel erg in door te slaan...

quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:10 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, ook op dat punt werd er echt te veel geïnsinueerd. Ook zonder het meelezen zou ik dat gedacht hebben denk ik. Maar al met al viel vóóral de (daadwerkelijke) confrontatie met de hoofddader me erg tegen denk ik (wel vond ik dat ze -wederom- wel onwijs goed de spanning opbouwden naar dat moment toe)...
Ze riepen natuurlijk zelf die insinuaties over zich af, door die crime scene met die naakte barbies enzo :P. Niet zo vreemd dat er meer achter gezocht werd.
Amen.
  maandag 14 juli 2014 @ 13:13:07 #175
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_142279285
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:12 schreef Jivis het volgende:

[..]

Heb ook het idee dat ze dat niet echt aan durfden
Wat interviews gelezen dat de schrijver dat ook nooit van plan was, aan de andere kant leent het zich perfect voor een algeheel kwaad op de achtergrond :)

Ik blijf hopen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_142279350
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:12 schreef Jivis het volgende:

[..]

Heb ook het idee dat ze dat niet echt aan durfden

[..]

Ze riepen natuurlijk zelf die insinuaties over zich af, door die crime scene met die naakte barbies enzo :P. Niet zo vreemd dat er meer achter gezocht werd.
Nee, was zeker niet vreemd. Het ging ook echt niet alleen om wat wilde theorieën van kijkers, door de hele serie heen gaven de makers zelf ook echt wel de indruk dat er "meer" was. Ook op andere punten.
Tails tell tales
  maandag 14 juli 2014 @ 13:17:02 #177
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_142279435
leuk essay nog, geen idee of hij al eerder voorbij is gekomen:

http://www.complex.com/po(...)dante-and-redemption
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 14 juli 2014 @ 13:18:58 #178
133369 Jivis
Critikut
pi_142279504
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:13 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wat interviews gelezen dat de schrijver dat ook nooit van plan was, aan de andere kant leent het zich perfect voor een algeheel kwaad op de achtergrond :)

Ik blijf hopen.
Jep, die interviews heb ik ook gelezen. Voor de serie denk ik echter dat het eerder uitloopt op criminelen die die mythology als religieuze motivatie gebruiken, dan dat de 'magische elementen' ook daadwerkelijk bestaan.
Amen.
pi_142721679
Erg veel genoten van deze serie. Op en op top.
pi_142741946
Goede dialogen.
Verder :')

Nouja, niet slecht maar dan moeten ze maar geen kut einde maken.
pi_142743643
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 06:25 schreef Anoonumos het volgende:
Goede dialogen.
Verder :')

Nouja, niet slecht maar dan moeten ze maar geen kut einde maken.
Kinda true.
pi_142876281
Afgelopen 3 dagen deze serie bekeken, geweldig. Vrees alleen dat het tweede seizoen nu zwaar tegen gaat vallen met een nieuwe cast.
  woensdag 30 juli 2014 @ 11:33:06 #183
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_142877077
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Afgelopen 3 dagen deze serie bekeken, geweldig. Vrees alleen dat het tweede seizoen nu zwaar tegen gaat vallen met een nieuwe cast.
ik hoop wel dat het verhaal nog enigszins een link met seizoen 1 gaat hebben anders kunnen ze beter gewoon steeds een nieuwe miniserie met een andere naam bedenken. American Horror Story houdt nog enigszins dezelfde cast in andere rollen en Fargo seizoen 2 is weliswaar in een andere tijd en met een andere cast maar wel in dezelfde setting.

Hoe dan ook, HBO zal er wel iets moois van maken
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:19:24 #184
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_143110485
Deze week alles gekeken. Fantastische serie! Enige kritiekpunt was de rol van de nieuwe detectives. In de eerste zes afleveringen wordt er een spanning opgebouwd tussen Rust en Marty en de twee interviewers, met als hoogtepunt het liegen over de gebeurtenissen. Met die spanning wordt eigenlijk niets gedaan en de nieuwe detectives dragen helemaal niets bij aan het onderzoek of het verdere verloop van het verhaal. De gekozen setting (interview) was puur een (zeer geslaagd) stijlmiddel, ik mistte de gevolgen daarvan in het slot.
I am a black hole shitting into the void
pi_143837154
Primetime Emmy Awards: 2014

Outstanding Directing for a Drama Series
Winner: "True Detective" (2014) - Cary Fukunaga("Who Goes There")
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:59:10 #186
317370 Spies
They're gonna find us
pi_143840411
McConaughey had natuurlijk beste lead actor moeten winnen ;(
pi_144519486
Ik ben echt weer toe aan een nieuwe seizoen. :P

Alleen duurt dat nog even. :(
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_144761520
Colin Farrell zegt dat hij in het 2e seizoen van True Detective zit.
http://theverge.com/e/6526868
pi_144762144
Ben benieuwd. Vond zijn films en rollen altijd slaapverwekkend maar datzelfde zei ik over Matthew vóór True Detective.
Conscience do cost.
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:50:43 #190
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_144834605


[ Bericht 100% gewijzigd door Pannenkoek3000 op 23-09-2014 20:51:58 ]
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:52:46 #191
256829 Sokz
Livin' the life
pi_144834675
Vince Vaughn :{
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:53:26 #192
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_144834714
quote:
HBO at long last has confirmed the first specifics about season two of drama series “True Detective,” including the casting of Colin Farrell and Vince Vaughn in lead roles.

Story will revolve around three cops and career criminal who navigate a web of conspiracy after a murder.

Farrell plays Ray Velcoro, a compromised detective whose allegiances are torn between his masters in a corrupt police department and the mobster who owns him. Vaughn plays Frank Semyon, a man in danger of losing his criminal empire when his move into legitimate enterprise is upended by the murder of a business partner.

Justin Lin is on board to direct the first two episodes of the eight-episode season. Lensing is set to begin later this fall in California for a January premiere.

There’s still no word about additional cast members, which are expected to include a femme in the role of a police officer.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_144834749
Vince Vaughn zal dus ook te zien zijn in seizoen 2. Weet niet echt wat ik daarvan moet denken.

Het verhaal voor seizoen 2 is ook bekend:

Three police officers and a career criminal must navigate a web of conspiracy in the aftermath of a murder.


Farrell zal een van de detectives spelen. Vaughn krijgt de rol van de crimineel.
pi_144834817
Ik wordt er nog niet echt enthousiast van. Ga in ieder geval dat trage zuidelijke sfeertje missen.
  dinsdag 23 september 2014 @ 22:16:15 #195
69994 seto
-|||--------|||-
pi_144837302
Vince Vaughn kan best redelijk acteren in een serieuze rol, ik blijf benieuwd.

Ik zou me meer zorgen maken om Justin Lin.

[ Bericht 25% gewijzigd door seto op 23-09-2014 22:25:48 ]
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 23 september 2014 @ 22:24:55 #196
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_144837707
Wanneer gaan we weer los trouwens?
.
  dinsdag 23 september 2014 @ 22:26:51 #197
69994 seto
-|||--------|||-
pi_144837791
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:24 schreef Yankee het volgende:
Wanneer gaan we weer los trouwens?
Zie post van Pannenkoek3000.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 23 september 2014 @ 22:29:21 #198
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_144837919
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:26 schreef seto het volgende:

[..]

Zie post van Pannenkoek3000.
Ah merci ^O^
.
pi_144843307
Vince Vaughn en Colin Farrell! Ha, dat wordt sowieso baas gewoon omdat het zo opvallend is. Die twee gaan vast verrassen.
pi_144843439
Vince Vaughn :')____!!!!! Nee dat gaat echt niks worden, of het moet een rol zijn die dicht bij zijn komische rollen ligt.
Hoezo zou Farrel trouwens verrassen? Die wordt meestal best gewaardeerd hoor. Hij kiest alleen al tijden niet meer de grote Hollywood blockbusters en is daardoor wat in de luwte gaan spelen, maar In Bruges en Seven Psychopaths was hij erg sterk.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_144845104
quote:
7s.gif Op woensdag 24 september 2014 01:25 schreef Seam het volgende:
Vince Vaughn :')____!!!!! Nee dat gaat echt niks worden, of het moet een rol zijn die dicht bij zijn komische rollen ligt.
Net alsof McConaughey bekend stond om z'n serieuze werk. Of Cranston.
  woensdag 24 september 2014 @ 08:52:21 #202
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_144845271
Vince Vaughn :r
opgezegd@fok.nl
pi_144845458
Iedereen zei hetzelfde over Matthew McConaughey. ;) Die kon ook niet acteren en kijk hoe iedereen nu over hem denkt. Ben geen fan van Vaughn z'n komische films maar ben zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Vind die gewaagde casting keuzes juist wel interessant.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheGloaming op 24-09-2014 09:50:19 ]
pi_144846053
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 09:06 schreef TheGloaming het volgende:
Iedereen zei hetzelfde over Matthew McConaughey. ;) Die kon ook niet acteren en kijk hoe iedereen nu over hem denkt. Ben geen van van Vaughn zn komische films maar ben zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Vind die gewaagde casting keuzes juist wel interessant.
Vond Adam Sandler ook wel goed in Reign over Me.
pi_144848723
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 09:06 schreef TheGloaming het volgende:
Iedereen zei hetzelfde over Matthew McConaughey. ;) Die kon ook niet acteren en kijk hoe iedereen nu over hem denkt. Ben geen fan van Vaughn z'n komische films maar ben zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Vind die gewaagde casting keuzes juist wel interessant.
Inderdaad, al die naysayers... Ga pas oordelen als je het ziet.
pi_144851626
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 08:37 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Net alsof McConaughey bekend stond om z'n serieuze werk. Of Cranston.
Vaughn heeft het wel eerder geprobeerd en dat was gewoon pijnlijk om te zien. Zijn rol in Psycho en The Cell was hilarisch, terwijl het serieus bedoeld was
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 24 september 2014 @ 14:24:33 #207
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_144853992
Ik denk dat hij jullie nog gaat verassen.
Stelletje azijnpissers! 8-).
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 24 september 2014 @ 14:51:39 #208
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_144855074
Eens met Houniet.

Ik kijk er erg naar uit in elk geval.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_144855342
quote:
99s.gif Op woensdag 24 september 2014 14:24 schreef Houniet het volgende:
Ik denk dat hij jullie nog gaat verassen.
Zou hij zo slecht met kritiek omgaan dan?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 24 september 2014 @ 15:08:43 #210
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_144855823
quote:
10s.gif Op woensdag 24 september 2014 14:57 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Zou hij zo slecht met kritiek omgaan dan?
Ligt er aan van wie hij het krijgt.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_144869389
Verrassend, vooral de combinatie! Ik geef deze keuze wel het voordeel van de twijfel. :Y
Tails tell tales
pi_144886230
quote:
6s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:08 schreef Houniet het volgende:

[..]

Ligt er aan van wie hij het krijgt.
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/verassing-verrassing.
pi_144886522
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 20:36 schreef Forbry het volgende:
Verrassend, vooral de combinatie! Ik geef deze keuze wel het voordeel van de twijfel. :Y
Dat zeker.

Ik kijk er naar uit.
pi_144887035
Pfff al dat gespeculeer, wacht gewoon af tot volgend jaar man, zo goed was die serie ook weer niet :P

*klikt stop volgen
pi_144897659
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:48 schreef JDx het volgende:
*klikt stop volgen
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_144915037
Lijkt er steeds meer op dat de laatste 2 hoofdrollen naar Rachel McAdams en Taylor Kitsch gaan.
pi_145387093
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 07:01 schreef The_Playmaker het volgende:
Lijkt er steeds meer op dat de laatste 2 hoofdrollen naar Rachel McAdams en Taylor Kitsch gaan.
Ja...

http://variety.com/2014/t(...)ale-lead-1201302327/
Tails tell tales
pi_145395432
Rachel McAdams O+ Dikke prima, kan niet wachten op seizoen 2 ^O^ .
Zeer benieuwd naar Vince Vaughn en Colin Farrell. Maar heb vertrouwen in HBO, die maken er weer wat moois van.
pi_146021944
Taylor O+ O+ O+ O+
McAdams O+ O+ O+ O+
Zelfs met Vaughn kan dit niet meer mis gaan _O_
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:11:14 #220
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_146023073
Ik laat me verassen.

Kleren uit kleren uit *O* !
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_146031455
Gaat Cary Fukunaga nog dingen doen in seizoen 2?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  donderdag 9 april 2015 @ 19:19:39 #222
401037 Dr.Smoke
aka oscarmulero
pi_151523852
Seizoen 2 komt op 21 juni. Hier de eerste teaser:

pi_151523997
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 19:19 schreef Dr.Smoke het volgende:
Seizoen 2 komt op 21 juni. Hier de eerste teaser:

*O* *O* *O*

Net als seizoen 1, nu ook weer een aan lager wal geraakte agent (Farrell)?
  donderdag 9 april 2015 @ 20:45:46 #224
317370 Spies
They're gonna find us
pi_151527539
Ziet er goed uit! :Y
  donderdag 9 april 2015 @ 20:53:33 #225
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_151527913
_O_
pi_151531064
FUCK YEAH GUYS _O_

Het gaat weer gebeuren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_151531078
Gaat genieten worden jongens _O_
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_151532062
Vette shit
pi_151532315
Laat maar komen, S1 was een aangename verrassing.
pi_151532341
Damn... ziet er weer interessant uit! _O_
Tails tell tales
pi_151533131
Ik wilde erg graag weten welk nummer er voor die teaser wordt gebruikt en toen kwam ik uiteindelijk op dit:

"What Song Is In The ‘True Detective’ Season 2 Trailer? The Haunting Tune Is Perfect For This Show

The premiere of the first trailer for True Detective season 2 on Thursday did exactly what a minute-long teaser is supposed to do: raise a lot of questions. Watching the short clip, viewers wondered: what’s caused Vince Vaughn and Colin Farrell’s characters to seemingly hate each other? Who is Rachel McAdams’ badass cop? What evil person dared to cut off Taylor Kitsch’s perfect long hair and give Farrell that mustache? And, most pressingly of all: what’s the name of that gorgeous song?

Throughout the teaser, a beautiful, haunting song plays, with fittingly depressing lyrics like “we were like a battlefield locked inside a holy war,” “we were we like a pair of thieves, tumbled locks and broken codes, you cannot take that from me,” and, darkest of all, “your love is my due diligence, the only thing worth fighting for.” Unfortunately, neither HBO, Shazam, nor Google itself can identify who sings the tune, so it’s a safe bet that it’s an original commissioned by HBO solely for True Detective’s new season. In time, the network will surely announce who’s responsible for the stunning song, as fan reaction is already huge. On Twitter, it appears that the song is quickly becoming more popular than the trailer itself, with users begging for the name of the artist and wondering where they can download the song for themselves.

Hopefully, the answer will be provided shortly, and whatever artist is responsible for the tune will likely see a surge in popularity. HBO has gone down the original song route before, giving screentime to up-and-coming artists like Lucy Rose, whose song "Shiver" was used in the season four finale of Girls earlier this year, so it's not out of the question that whatever tune they chose for the Detective trailer hasn't been heard by mass audiences.

In the meantime, watch the clip a few more times and let the perfection of the song choice sink in. If lyrics like "change will come to those who have no fear" are meant to symbolize the episodes ahead, then you can bet this season of True Detective will be one you absolutely can't miss."

http://www.bustle.com/art(...)-tune-is-perfect-for
Tails tell tales
pi_151537837
Jongens, dit wordt minstens net zo goed. _O_

Ik heb er helemaal zin in. :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_151537976
Ziet er goed uit, maaaaar woody en matthew waren zoooo vet samen.
  vrijdag 10 april 2015 @ 01:49:29 #234
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_151538016
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 01:45 schreef wuuht het volgende:
Ziet er goed uit, maaaaar woody en matthew waren zoooo vet samen.
*bijt op tong* die 2 maken de serie.
Staat tegenover, als ze het volgende seizoen net zo strak maken met 2 nieuwe hoofdrolspelers dan ben ik een volmaakt fan.
  vrijdag 10 april 2015 @ 02:24:43 #235
206322 Seam
Pillz-E
pi_151538262
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 01:45 schreef wuuht het volgende:
Ziet er goed uit, maaaaar woody en matthew waren zoooo vet samen.
mha eerlijk gezegd was het met name het fantastische script wat hun personages zo sterk maakte en aangezien dezelfde schrijver opnieuw de grote bedenker is lijkt me dat wel goed te komen. Daarnaast hebben de nieuwe castmembers (op Vaughn na) allemaal al hun stempel gedrukt op de filmwereld of zijn enorme talenten (Kitsch).
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 10 april 2015 @ 07:59:01 #236
133369 Jivis
Critikut
pi_151539251
Ik herkende Kitsch niet met die korte coupe :D.

Ben benieuwd, het sfeertje lijkt wel beduidend anders dan het eerste seizoen. Andere regisseurs, las ik.
Amen.
  vrijdag 10 april 2015 @ 10:40:05 #237
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_151542340
eerste indruk is goed, al komt Vince Vaughn nu al wat geforceerd serieus over.
  vrijdag 10 april 2015 @ 10:51:01 #238
133369 Jivis
Critikut
pi_151542650
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:40 schreef planethugo het volgende:
eerste indruk is goed, al komt Vince Vaughn nu al wat geforceerd serieus over.
Als hij lekker cynisch is kan dat nog wel gaan werken denk ik.
Amen.
pi_151576995
Farrell is in ieder geval top acteur (In Bruges (2008) - IMDb, Seven Psychopaths (2012) - IMDb)

Ik ben benieuwd!
Veni, vidi, vodka.
pi_151577384
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 22:32 schreef Forbry het volgende:
Ik wilde erg graag weten welk nummer er voor die teaser wordt gebruikt en toen kwam ik uiteindelijk op dit:
Lera Lynn co-written by Rosanne Cash :Y
Veni, vidi, vodka.
pi_151578369
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:51 schreef Jivis het volgende:

[..]

Als hij lekker cynisch is kan dat nog wel gaan werken denk ik.
ik ben er iig wel benieuwd naar. Op de een of andere manier moet ik altijd aan E uit Entourage denken als ie die naam hoort: Vince Vaughn? That puffy motherfucker? :P
  zaterdag 11 april 2015 @ 18:25:34 #242
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_151583677
Ander sfeertje dan het mysterieuze van seizoen 1, maar goede teaser verder. Ben erg benieuwd!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_151643207
Wat een teringharde trailer _O_
Ik heb er weer zin in!!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_151656789
is er al een datum? wanneer t begint
pi_151658169
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 14:17 schreef dumble het volgende:

[..]

Lera Lynn co-written by Rosanne Cash :Y
Yep ^O^ , maar titel + gehele liedje nog nergens te vinden helaas...
Tails tell tales
pi_151658267
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 20:09 schreef casper019 het volgende:
is er al een datum? wanneer t begint
Volgens de trailer (die ik al een aantal keer op "repeat" heb gezet :') ): 21 juni.
Tails tell tales
pi_151658857
Muziek is zo lekker trouwens, hoop dat ze snel het nummer uitbrengen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_152617461
quote:
Ziet er goed uit. Kijk er naar uit. :9~
  vrijdag 15 mei 2015 @ 12:07:22 #250
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_152617872
Can't wait. :7
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_152619467
Ik vind het geen bijzondere trailer eerlijk gezegd.
Maar zal vast wel weer erg tof worden!
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_152619855
Ik heb er vol vertrouwen in. :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:34:38 #253
400532 Forbry
Tja ...
pi_152621361
Ik vind deze trailer wel een stuk minder goed in elkaar gezet dan die teaser eerder, maar doet desalniettemin nog steeds érg intrigerend aan allemaal!

Ik geloof dat ik nog nooit eerder zó benieuwd ben geweest naar het nieuwste seizoen van een serie...
Tails tell tales
  donderdag 11 juni 2015 @ 20:24:11 #254
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_153449227
Vanaf 22 juni op HBO-Nederland te zien. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 13 juni 2015 @ 13:02:13 #255
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_153495302
Nog maar een dik weekje *O*
pi_153495400
Eerste reviews vertellen dat het tof, maar niet zó tof als seizoen 1 is.

Prima, ik had niet anders verwacht :P
Conscience do cost.
pi_153496082
Komt omdat mensen precies hetzelfde verwachten als seizoen 1, Nic Pizzolatto heeft al gezegd dat seizoen 2 compleet nieuw en anders wordt. :)

Maar nog maar 1 weekje _O_
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_153496145
Kijk hier ZO naar uit! Op dit moment echt dé serie voor mij en komt ook nog eens uit precies op een dag die verder al speciaal voor mij is. Hoe mooi kan het leven zijn O+ :+
Tails tell tales
pi_153497616
Voor de liefhebber nog twee nieuwe trailers die laatst zijn uitgekomen



Dit wordt em sowieso weer _O_
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 14 juni 2015 @ 22:05:53 #260
133369 Jivis
Critikut
pi_153533300
Wordt matig beoordeeld in de eerste recensies: http://www.metacritic.com/tv/true-detective/season-2
Amen.
  zondag 14 juni 2015 @ 22:46:23 #261
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_153535041
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:05 schreef Jivis het volgende:
Wordt matig beoordeeld in de eerste recensies: http://www.metacritic.com/tv/true-detective/season-2
;(
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_153535126
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:05 schreef Jivis het volgende:
Wordt matig beoordeeld in de eerste recensies: http://www.metacritic.com/tv/true-detective/season-2
Ik hoop dat het meevalt, maar ik ben ook niet heel enthousiast over deze cast.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 14 juni 2015 @ 22:50:11 #263
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153535185
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik hoop dat het meevalt, maar ik ben ook niet heel enthousiast over deze cast.
Vince Vaughn als mobster lijkt mij echt een miscast, kan mij er niks bij voorstellen. Colin Farrell vind ik wel goed trouwens.
Bedankt Hans.
pi_153535281
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:50 schreef bascross het volgende:

[..]

Vince Vaughn als mobster lijkt mij echt een miscast, kan mij er niks bij voorstellen. Colin Farrell vind ik wel goed trouwens.
Ja ik heb ook met name bezwaar tegen Vaughn. Met Farrell is niets mis. In Bruges behoort ook wel tot mijn favoriete films.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_153578845
Hoe kan het dat bepaalde critici al het complete seizoen hebben gezien? Dat ze de eerste episode(s) gezien hebben kan ik mij nog wat bij voorstellen, maar het volledige seizoen?! :{

Edit: "The pressure is now on for the remaining five episodes." deze komt van één van die negatieve reviewers. Sowieso een algehele review geven op een serie terwijl je nog niet het hele seizoen hebt gezien :').
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:01:55 #266
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_153595634
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_153596306
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:17 schreef Flugel83 het volgende:
Hoe kan het dat bepaalde critici al het complete seizoen hebben gezien? Dat ze de eerste episode(s) gezien hebben kan ik mij nog wat bij voorstellen, maar het volledige seizoen?! :{

Edit: "The pressure is now on for the remaining five episodes." deze komt van één van die negatieve reviewers. Sowieso een algehele review geven op een serie terwijl je nog niet het hele seizoen hebt gezien :').
Is standaard voor tv series jammer genoeg dat ze een review doen op maar een klein aantal afleveringen, en niet het hele seizoen.
You're are forgetting I was a professional twice over, an analyst and a therapist. The worlds first analrapist
  vrijdag 19 juni 2015 @ 16:05:07 #268
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_153669225
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:17 schreef Flugel83 het volgende:
Hoe kan het dat bepaalde critici al het complete seizoen hebben gezien? Dat ze de eerste episode(s) gezien hebben kan ik mij nog wat bij voorstellen, maar het volledige seizoen?! :{

Edit: "The pressure is now on for the remaining five episodes." deze komt van één van die negatieve reviewers. Sowieso een algehele review geven op een serie terwijl je nog niet het hele seizoen hebt gezien :').
Bij Game Of Thrones kregen ze ook alleen de eerste vier afleveringen te zien (die dit jaar ook daardoor lekten).

Heb nog geen reviews of wat dan ook gelezen, ga ik ook niet doen want ik wil verrast worden door de serie zelf. Ben wel heel erg benieuwd wat voor een verhaal ze dit seizoen hebben gemaakt :)

Maandag is het zover!
吴 曼 迪
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:58:37 #269
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_153677047
NRC:
pi_153703607
Nog 2 daagjes
  zaterdag 20 juni 2015 @ 22:42:12 #271
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_153703747
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:05 schreef Jivis het volgende:
Wordt matig beoordeeld in de eerste recensies: http://www.metacritic.com/tv/true-detective/season-2
Ik denk dat we het ontbreken van Cary Fukunaga als regisseur heel erg gaan merken.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 23:09:27 #272
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_153704485
Rachel McAdams O+
Oh.
pi_153725646
In de WSJ wordt er ook niet echt enthousiast gereageerd:
http://www.wsj.com/articl(...)ew-places-1434660987

Mist kennelijk de pakkende sfeer die het vorige seizoen wel had en verrassenderwijs is het acteerwerk van Vaughn niet overtuigend.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 21 juni 2015 @ 19:45:25 #274
133369 Jivis
Critikut
pi_153725720
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:42 schreef Monolith het volgende:
In de WSJ wordt er ook niet echt enthousiast gereageerd:
http://www.wsj.com/articl(...)ew-places-1434660987

Mist kennelijk de pakkende sfeer die het vorige seizoen wel had en verrassenderwijs is het acteerwerk van Vaughn niet overtuigend.
Jammer, keek hier toch wel naar uit.

Maar goed, ga het zeker kijken en mijn eigen mening vormen. Vaak is het ook even inkomen bij dit soort series. Misschien gaat het halverwege het seizoen wel los :).
Amen.
pi_153725833
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 19:45 schreef Jivis het volgende:

[..]

Jammer, keek hier toch wel naar uit.

Maar goed, ga het zeker kijken en mijn eigen mening vormen. Vaak is het ook even inkomen bij dit soort series. Misschien gaat het halverwege het seizoen wel los :).
Ik ga het ook absoluut een kans geven hoor. Het vorige seizoen was ijzersterk. Ook al is dit seizoen minder, dan kan het nog best prima wegkijken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_153735068
Ben benieuwd.
  Admin maandag 22 juni 2015 @ 07:08:10 #277
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_153737850
En seizoen 2 is begonnen! Eerste aflevering is inmiddels te zien (en vanavond weer op tv). Het begint interessant en zou net zo goed kunnen worden als het eerste seizoen, maar ik heb bij geen van de castleden nog de indruk die McConaughey mij gaf.

Een FOK!review van de eerste drie afleveringen: True Detective 2
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_153739379
Als het eerste seizoen de perfectie bijna benaderde, en het tweede seizoen rond een 'zeventje' zit. Is het dan een slecht tweede seizoen? Ik durf het niet te zeggen. Ik spaar het op. En binge het daarna.
  maandag 22 juni 2015 @ 10:20:24 #279
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_153739766
Hopelijk dit jaar een beter plot. Vorig jaar blonk vooral uit in acteerprestaties. Het verhaal vond ik totaal niet boeiend.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_153740465
Zag ik nou ergens dat het weer begonnen is?!
pi_153740700
Begin viel vies tegen, maar zo na rond 30 minuten had ik echt weer die seizoen 1 vibe/feeling te pakken. _O_

Persoonlijk is dit iets minder dan seizoen 1, maar toch echt wel heel erg goed hoor. :)

Die barscene met die introducties van iedereen als troubled person vond ik echt heel goed.

Ja, ik zit er weer helemaal in. :D :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_153745973
Het was eerder een proloog dan een hoofdstuk...

Deze gedachte speelde de eerste 50 min door mijn kop...Het lege gevoel van seizoen 1 is in deze afl. nergens terug te vinden..Wat veel personages! De introductie duurde imo iets te lang waardoor ik een beetje grip verloor...De eindscene (het bij elkaar brengen van de 4 hoofdpersonages) was dan wel weer sterk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Rnie op 22-06-2015 14:35:30 ]
Ik krijg nog geld van je.
pi_153746406
Prima begin van het nieuwe seizoen! Het is makkelijk om te gaan vergelijken met seizoen 1, maar aangezien het geen vervolg is zal de opbouw/structuur ook niet hetzelfde zijn als het eerste seizoen.

Personages wekken allemaal de interesse en bij Vaughn geen moment aan zijn komedie verleden hoeven denken!
pi_153746503
Dat stukje met Paul Woodrugh dat ie z'n lampen uit doet + de muziek erbij deed het 'em.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 22 juni 2015 @ 14:46:15 #285
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_153746512
Heb Ep01 toch zitten kijken met een S01 gevoel. Hopelijk volgende Ep dat minder.
  maandag 22 juni 2015 @ 15:16:13 #286
221912 minilot
Nancy boy
pi_153747245
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 09:56 schreef Itisbangin het volgende:
Ik durf het niet te zeggen. Ik spaar het op. En binge het daarna.
Ben dat ook van plan. Zeg ik nu heel stoer, maar ik ben stikbenieuwd, dus ik hoop dat het lukt en niet dat ik één dezer dagen alsnog ga zitten kijken omdat ik me niet kan inhouden! *)

Wel toevallig afgelopen weekend de verhalenbundel The King in Yellow (1895) uitgelezen, waar al die wazige referenties uit seizoen 1 uitkomen, bus ben nu vooral wel zeer hard in de stemming voor Rust en Marty, maar ja... *snif*

https://en.wikipedia.org/wiki/The_King_in_Yellow ^O^
http://io9.com/the-one-li(...)ppreciate-1523076497

[ Bericht 9% gewijzigd door minilot op 22-06-2015 15:37:53 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_153748389
Aflevering 1 kwam wat moeilijk op gang, maar gaf op een gegeven moment toch wel weer het echte True Detective gevoel. Ik denk dat dit wel wat gaat worden.
  maandag 22 juni 2015 @ 19:35:18 #288
445138 Magic_Twisty
Its magic its twisty
pi_153754013
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:57 schreef Infection het volgende:
Aflevering 1 kwam wat moeilijk op gang, maar gaf op een gegeven moment toch wel weer het echte True Detective gevoel. Ik denk dat dit wel wat gaat worden.
Sluit ik me helemaal bij aan. Ben heel benieuwd naar hoe 'bad' de 'good guys' zijn en vice versa.
pi_153756197
Hele vette eerste episode!

Vergeet seizoen 1, dit is compleet anders maar laat je weer mee voeren door de toffe personages, mooie beelden en intrigerend verhaal.
pi_153757908
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:42 schreef lord_bono het volgende:
Prima begin van het nieuwe seizoen! Het is makkelijk om te gaan vergelijken met seizoen 1, maar aangezien het geen vervolg is zal de opbouw/structuur ook niet hetzelfde zijn als het eerste seizoen.

Personages wekken allemaal de interesse en bij Vaughn geen moment aan zijn komedie verleden hoeven denken!
Het is mij alleszins mee gevallen na alle recensies op voorhand. Sfeer is prima en zeker Farrell en McAdams doen het goed en zetten interessante personages neer. Vaughn vind ik dan persoonlijk niet echt overtuigen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_153757913
Ik word hier ook enthousiast van! Hebben de recensenten het hele seizoen al gekeken of alleen de eerste 3 EPs. Dat laatste zag ik namelijk in de Volkskrant.
  maandag 22 juni 2015 @ 22:03:48 #292
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_153758662
Ik vond aflevering 1 erg gaaf. Smaakte echt naar meer. Soms wel wat moeilijk te volgen, vooral als ingewikkelde corruptieschandelen in zo min mogelijk woorden steeds benoemd en uitgelegd worden :') .

Overigens vond ik juist de sfeer erg pakkend in aflevering 1.
2000 light years from home
  maandag 22 juni 2015 @ 22:11:47 #293
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_153758978
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:46 schreef Spaulding het volgende:
Hele vette eerste episode!

Vergeet seizoen 1, dit is compleet anders maar laat je weer mee voeren door de toffe personages, mooie beelden en intrigerend verhaal.
Het bijna occulte sfeertje van seizoen 1 maakt inderdaad plaatst voor iets dat meer aan film noir doet denken. Ik vind het geen achteruitgang. En misschien zeg ik nu iets heel raars, maar het deed mij denken aan No Country for Old Men.

[ Bericht 6% gewijzigd door padlarf op 22-06-2015 22:39:10 ]
Ok stelletje hokboeren
  maandag 22 juni 2015 @ 23:18:12 #294
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_153761458
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:46 schreef Spaulding het volgende:
Hele vette eerste episode!

Vergeet seizoen 1, dit is compleet anders maar laat je weer mee voeren door de toffe personages, mooie beelden en intrigerend verhaal.
Wat vond je zo tof aan de personages dan? Naast Colin Farrell konden ze me (tot nog toe) weinig boeien. Anders dan seizoen 1. Ben bang dat dit een deceptie van de hoogste orde gaat worden.
  Admin dinsdag 23 juni 2015 @ 07:17:46 #295
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_153766731
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:38 schreef Alxander het volgende:
Ik word hier ook enthousiast van! Hebben de recensenten het hele seizoen al gekeken of alleen de eerste 3 EPs. Dat laatste zag ik namelijk in de Volkskrant.
Alleen de eerste drie. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 08:01:29 #296
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_153766896
Best wel een prima ep *O*
.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 08:24:33 #297
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_153767074
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 23:18 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]

Wat vond je zo tof aan de personages dan? Naast Colin Farrell konden ze me (tot nog toe) weinig boeien. Anders dan seizoen 1. Ben bang dat dit een deceptie van de hoogste orde gaat worden.
Vond in seizoen 1 ook alleen Rust leuk in het begin, later begon Marty een beetje te groeien. V
Seizoen 2 begon wat mij betreft goed qua sfeer, maar moet nog zien waar het verhaal heen gaat. Het oogt nog wat rommelig nu.
Aan de andere kant heb ik seizoen 1 in 1 dag gekeken en eigenlijk geen idee of dat daar ook het geval was :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_153767314
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:11 schreef padlarf het volgende:

[..]

Het bijna occulte sfeertje van seizoen 1 maakt inderdaad plaatst voor iets dat meer aan film noir doet denken. Ik vind het geen achteruitgang. En misschien zeg ik nu iets heel raars, maar het deed mij denken aan No Country for Old Men.
Het deed me vooral wat denken aan bijvoorbeeld Sin City. Vooral op die motor en nog een stukje.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:43:07 #299
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_153768161
quote:
11s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:03 schreef Merkie het volgende:
Ik vond aflevering 1 erg gaaf. Smaakte echt naar meer. Soms wel wat moeilijk te volgen, vooral als ingewikkelde corruptieschandelen in zo min mogelijk woorden steeds benoemd en uitgelegd worden :') .

Overigens vond ik juist de sfeer erg pakkend in aflevering 1.
idd, heb dan geen zin om terug te spoelen omdat ik verwacht dat dat toch nog wel uitgelegd wordt, maar dat is vooralsnog niet het geval. Maar de puzzelstukjes zullen nog wel in elkaar vallen. Vince Vaughn is ff wennen in een serieuze rol (heeft ie dat uberhaubt al eens gedaan?) maar vooralsnog deed ook hij het wel aardig. Maar denk dat Farell de ster van dit seizoen wordt, al ben ik lang niet altijd fan van hem
pi_153768299
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:43 schreef planethugo het volgende:

[..]

idd, heb dan geen zin om terug te spoelen omdat ik verwacht dat dat toch nog wel uitgelegd wordt, maar dat is vooralsnog niet het geval. Maar de puzzelstukjes zullen nog wel in elkaar vallen. Vince Vaughn is ff wennen in een serieuze rol (heeft ie dat uberhaubt al eens gedaan?) maar vooralsnog deed ook hij het wel aardig. Maar denk dat Farell de ster van dit seizoen wordt, al ben ik lang niet altijd fan van hem
Wij hebben echt nog na zitten praten in bed: "ja je had the crazy policeguy with the raped wife and the fat kid, the guy on the motor with the scars that had sex and found the guy, the criminal guy that helped the crazy guy when he had no mustache that is now in a suit en the kinda crazy woman with the yoga father and the porn sister".

:D

En drie van hen kwamen elkaar tegen op het einde. All the crazy people.

Apart trouwens dat Vinci bedacht is.
pi_153768351
Ok dicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')