dat is voor mij ook ongeveer de afstand, dus ook met de auto jaquote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:07 schreef mstx het volgende:
35km, meestal motor, soms de auto als het echt kutweer is. OV of fiets is praktisch niet te doen.
Om die reden pak ik de autoquote:
Mja, ik heb het al eens gehad dat ik te hard doortrapte in een te hoge versnelling en daardoor m'n trapper eraf brak. Kon ik 13km lopen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:09 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Om die reden pak ik de autoIk trap alsof er Olympisch goud op het spel staat
Kilometertje of 18. Half uur met de auto, met de fiets hoeft het niet veel langer te duren
Gewoon een kutfiets dus.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:13 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Mja, ik heb het al eens gehad dat ik te hard doortrapte in een te hoge versnelling en daardoor m'n trapper eraf brak. Kon ik 13km lopen.
Te veel koppel
gebeurde een collega van 140kilo ook. Lag niet aan zijn gewicht hoor!quote:
quote:
en die auto heeft veel onderhoud nodig of valt het mee?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:24 schreef rival het volgende:
1.6 KM enkele reis. Ik pak vrijwel altijd de auto.
E30 325.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:27 schreef Catch22- het volgende:
[..]
en die auto heeft veel onderhoud nodig of valt het mee?
Of lease?
Was niet meer de nieuwste nee. En de trappers.. De andere trapper ging kort daarna ook. Zo te zien zaten er al scheurtjes in het metaal, dus denk metaalmoeheid oid.quote:
Alleen ben ik de helft lichter.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:22 schreef Catch22- het volgende:
[..]
gebeurde een collega van 140kilo ook. Lag niet aan zijn gewicht hoor!
je kan niet fietsen ?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:47 schreef Luxuria het volgende:
Ik woon er 9/10 km van af en ik ga zowat altijd met de auto.
Misschien in de zomer dat ik dan wel met de fiets ga.
Het eerder opstaan is iets waar ik niet zo goed in ben
En er is nog een tweede hele domme reden.
Ik heb heul veel stoplichten jaquote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:05 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Een half uur over 8km doen? Of heb je veel stoplichten?
18,5km enkele reis hier, 3 a 4x in de week op de fiets. Heenweg doe ik daar 45 minuten over, terugweg 35 minuten.
Wow, dit snap ik gewoon echt niet.... Voor zo'n kippe eindje de auto pakken. Ik zou dat iig nooit doen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:24 schreef rival het volgende:
1.6 KM enkele reis. Ik pak vrijwel altijd de auto.
dan ben ik er met 5 minuten, als ik ga lopen duurt het zo 20-25 minuten....quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow, dit snap ik gewoon echt niet.... Voor zo'n kippe eindje de auto pakken. Ik zou dat iig nooit doen.
en je hebt geen fiets? want als je zou fietsen dan zou je er ook in 5 minuten zijnquote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:41 schreef rival het volgende:
[..]
dan ben ik er met 5 minuten, als ik ga lopen duurt het zo 20-25 minuten....
Jawel!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
en je hebt geen fiets? want als je zou fietsen dan zou je er ook in 5 minuten zijn
hahahahaha, sjongejonge plak de band dan joh, dat heb je in een half uurtje gedaanquote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:55 schreef rival het volgende:
[..]
Jawel!
Toen ik hem kreeg heb ik een week fanatiek gefietst, toen ging de band lek
Wat een argument.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:03 schreef Diemux het volgende:
6 km, auto. Heb ook geen fiets en reis nooit met openbaar vervoer... Betaal genoeg wegenbelasting om dat ding overal voor te gebruiken, al is het 2 km.
Correctquote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:05 schreef Executioner het volgende:
Minder dan 10 km van je werk wonen en dan nog altijd de auto pakkenEchte autoliefhebbers hierzo...
![]()
Hier in de straat werkte iemand op zo'n 500 meter afstand (grof geschat, naar boven afgerond). Altijd met de auto en in de pauze op en neer naar huis.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow, dit snap ik gewoon echt niet.... Voor zo'n kippe eindje de auto pakken. Ik zou dat iig nooit doen.
Mijn harenquote:
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:03 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Mijn haren
De keren dat ik wel fietste, heb ik mijn stijltang meegenomen. Want 's ochtends is het altijd vochtig buiten en dan krijgt mijn haar hele rare kronkels
Ja dit snap ik wel. In zo'n geval zou ik 'm ook elke dag pakken. Maar ik zit net in zo'n 'twilight-zone'quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:07 schreef Metalfreak het volgende:
30km enkele reis, pak altijd de auto. Heb eens berekend hoe lang het duurt met OV, ik was meer dan 1,5 uur onderweg en dan ben ik ook nog eens op een tijd aanwezig die totaal niet past bij mijn werktijd.Fiets is geen optie, ga echt niet een dikke 1,5 uur op de fiets zitten 's morgens terwijl je ook lekker kunt slapen.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:57 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Hier in de straat werkte iemand op zo'n 500 meter afstand (grof geschat, naar boven afgerond). Altijd met de auto en in de pauze op en neer naar huis.
En klagen over het verbruik van die auto.
Waar rij je in dat je tank na 30km al leeg is?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:19 schreef T42 het volgende:
15km heen en 15km terug en dan tanken en naar huis
nissan sunny met klein tankjequote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waar rij je in dat je tank na 30km al leeg is?
100 km als je rustig aan doet? Wow...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:22 schreef T42 het volgende:
[..]
nissan sunny met klein tankjenou jah kan er 100km uit halen als ik rustig aan doe
Als ik op de fiets zit, is dat meestal rond vijf uur 's ochtends. Lekker rustig en alle verkeerslichten staan op geel knipper.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:35 schreef Redbaron het volgende:
Waar ik ook werk, altijd de auto.
Meestal zo belachelijk vroeg beginnen dat ik echt niet ga fietsen.
Beweging krijg ik wel met fitness en de voetbal
wel als je een aluminium race tank hebtquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
100 km als je rustig aan doet? Wow...
Wist niet dat er auto's waren met zo'n klein bereik.
Hahaha wtf is dat voor vreemde bak johquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:42 schreef T42 het volgende:
[..]
wel als je een aluminium race tank hebt
[ afbeelding ]
Hier komt het regelmatig voor dat het nog eerder is, de ene keer om 3u, dan weer op vijf uur en alles en omheenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als ik op de fiets zit, is dat meestal rond vijf uur 's ochtends. Lekker rustig en alle verkeerslichten staan op geel knipper.
Wow, dus je fietst dan 2X per week 45 km heen en terug? Vind ik best netjes!quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
45km enkel. 3 keer per week met de auto, 2 keer per week met de fiets.
Ik gebruik mijn auto bijna elke dag voor mijn werk. Soms gebruik ik het OV maar dat is weer afhankelijk van waar ik zijn moet. Als ik naar Rotterdam-Centrum moet dan gebruik ik de motor of gewoon de fiets want zoals iedereen weet is de binnenstad van grote steden met name in de middag een crime voor autoverkeer.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:00 schreef dick_laurent het volgende:
Hallo
Ik maak dit topic aan uit pure nieuwsgierigheid naar het auto gebruik van de mede PTA'ers hier.
Ik ben namelijk sinds een maandje in het bezit van een eigen auto.
Mijn werk ligt weliswaar in dezelfde stad als waar ik woon, maar wel echt letterlijk aan de andere kant. Het is zo'n 8 km ongeveer. Als ik het fiets ben ik ongeveer een half uur aan het fietsen, met veel wind tegen soms tegen de 40 minuten.
Samengevat, ik wil niet elke dag de auto pakken naar werk, want A - het fietsen is beweging èn dus gezond. B - in de auto sta ik regelmatig lang in de file/ voor stoplichten wegens spits, en is het ritje van en naar werk dus eigenlijk ook niet echt een pretje.
Dus nu mijn vraag, hoe ver woon je van je werk af en indien je dus een auto hebt, hoevaak gebruik je die gemiddeld per week?
TS gebruikt zijn auto hooguit 1 keer per week om er mee naar werk te gaan.
Goed dat je de auto niet elke dag pakt maar 8 km moet toch sneller kunnen, zoek anders een route met minder stoplichten of koop een betere fietsquote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:00 schreef dick_laurent het volgende:
Hallo
Ik maak dit topic aan uit pure nieuwsgierigheid naar het auto gebruik van de mede PTA'ers hier.
Ik ben namelijk sinds een maandje in het bezit van een eigen auto.
Mijn werk ligt weliswaar in dezelfde stad als waar ik woon, maar wel echt letterlijk aan de andere kant. Het is zo'n 8 km ongeveer. Als ik het fiets ben ik ongeveer een half uur aan het fietsen, met veel wind tegen soms tegen de 40 minuten.
Hoeveel eerder moet je daar nou voor opstaan. 5 of 10 minuten?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:47 schreef Luxuria het volgende:
Ik woon er 9/10 km van af en ik ga zowat altijd met de auto.
Misschien in de zomer dat ik dan wel met de fiets ga.
Het eerder opstaan is iets waar ik niet zo goed in ben
En er is nog een tweede hele domme reden.
Dan loop je wel als een opa. Dat moet makkelijk in < 15 minuten te lopen zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:41 schreef rival het volgende:
[..]
dan ben ik er met 5 minuten, als ik ga lopen duurt het zo 20-25 minuten....
En hoeveel uur per dag werk je voor je auto?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:07 schreef Metalfreak het volgende:
30km enkele reis, pak altijd de auto. Heb eens berekend hoe lang het duurt met OV, ik was meer dan 1,5 uur onderweg en dan ben ik ook nog eens op een tijd aanwezig die totaal niet past bij mijn werktijd.Fiets is geen optie, ga echt niet een dikke 1,5 uur op de fiets zitten 's morgens terwijl je ook lekker kunt slapen.
Als het regent of sneeuwt pak ik juist veel liever de 2 wieler omdat ik echt een grafhekel heb aan die tienduizenden files die er dan staan. Ik ga niet dood van een beetje water, van de stress van het filerijden ga ik wel dood dus de keuze is snel gemaaktquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:57 schreef daisy2007 het volgende:
24 km per rit
in de winter met de auto in de zomer met de fiets
vanaf midden april meestal tot half oktober
lig een beetje aan hoe koud het is
En als het regent altijd de auto!!
Nou, ik moet letterlijk door de stad, met dus honderdmiljoen stoplichten..... Ik zou ook de ring om de stad heen kunnen nemen, waarvan ik ik niet eens weet of daar eigenlijk een fietspad is (waarschijnlijk niet) en dan is het opeens 15 km ipv 8 km dus betwijfel ik of dat een snellere oplossing zou zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:04 schreef Metro2005 het volgende:
Ik heb geen eigen auto meer omdat ik
a) een teringhekel aan files heb
b) geen zin heb om me blauw te betalen aan de berg autobelastingen
c) Ik wil mijn lichaam graag een beetje in conditie houden. Vooral mijn rug laat snel genoeg weten als ik te weinig beweeg. Toen ik net mijn rijbewijs had ging ik ook overal met de auto heen en ik ging elk jaar wel minstens 1 keer zwaar door mijn rug (zenuw bekneld, wervels verdraaid, dat soort ellende) . toen ik weer ben gaan fietsen nooit meer last van.
Goed dat je de auto niet elke dag pakt maar 8 km moet toch sneller kunnen, zoek anders een route met minder stoplichten of koop een betere fiets.
Ik reed de 10km meestal in 25 minuten en bij stevig doortrappen in 20 minuten.
Ik zal wel geschift zijn maar als ik dan die file zie op de snelweg waar ik langs rij.... dan word ik toch stiekem een beetje blij van binnen , ook al ben ik koud en nat. Trek thuis wel wat droogs aan maar ben wel lekker op tijd thuis dus /carequote:Op woensdag 12 maart 2014 16:55 schreef dick_laurent het volgende:
Maar goed dan zijn er ook weer vaak zat momenten dat het kl*te weer is (wat vrij regelmatig is in dit land helaas) en dat ik me door windstoten en regenbuien heen moet ploeteren en denk van... pffff this sucks
Hehe, idd ook eens op zo'n soort afstand van mn werk gewoond. Dan kreeg je een zelfde soort kwestie als dit topic, maar dan: ga je met de fiets of lopend. Aangezien ik lui ben pakte ik altijd de fietsquote:
lolquote:
al doe ik het in 2 minuten.. ik doe het niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:04 schreef Metro2005 het volgende:
Dan loop je wel als een opa. Dat moet makkelijk in < 15 minuten te lopen zijn.
ik heb niet eens een katalysatorquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:04 schreef Metro2005 het volgende:
Dat er serieus mensen zijn die voor 1,5km de auto pakken is echt te bizar voor woorden. Dat is amper een kwartier lopen en nog geen 5 minuten fietsen. Dat is echt killing voor je auto en het milieu aangezien de Katalysator pas werkt als hij warm is en je uitlaat zal het ook niet erg lang uithouden met dat soort misbruik. (vocht komt nooit weg bij zulke korte stukjes en je uitlaat roest in no time weg)
Ach, als autoliefhebber weet je ook wel dat dit dé manier is om je auto te slopenquote:
Kijk de rit van huis naar werk is maar 1.6 km.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ach, als autoliefhebber weet je ook wel dat dit dé manier is om je auto te slopen
Geen fietspaden? Whut? Welke stad is dat dan?quote:Op maandag 17 maart 2014 02:09 schreef EnochRoot het volgende:
8km met de auto. Ong. 10 minuten. Fietsen helaas te gevaarlijk (geen fietspaden, drukke weg) en in de zomer veels te warm.
Niet-Nederlandquote:Op maandag 17 maart 2014 08:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Geen fietspaden? Whut? Welke stad is dat dan?
Tenzij je in beijing ofzo woont kan ik me niet zo goed voorstellen dat je niet durft te fietsen ergens. Heb zelf ook genoeg in het buitenland gefietst.quote:
Nou.... zélfs in Belgie net over de grens vond ik het al een ramp. Was een keer in zuid limburg een mooie fietstocht aan het houden. Ging vervolgens de grens over into Belgenland, dat ging een poosje goed... het fietspad werd gewoon netjes vervolgd na de grensovergang.... maar na een kilometertje of twee hield het fietspad er spontaan mee op, en ging het gewoon over in een provinciale 80KM autoweg, wat dus inhield dat ik moest fietsen tussen de auto's en vrachtwagens die met 80 voorbij sjeesden op een paar centimeter van me afquote:Op maandag 17 maart 2014 11:17 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Tenzij je in beijing ofzo woont kan ik me niet zo goed voorstellen dat je niet durft te fietsen ergens. Heb zelf ook genoeg in het buitenland gefietst.
Hm, tja nooit zo' n problemen mee, heb veel in Frankrijk gefietst en dan rij je ook gewoon op 90km/u wegen. Gewoon een beetje je ruimte opeisen en ze houden prima rekening met je .quote:Op maandag 17 maart 2014 11:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou.... zélfs in Belgie net over de grens vond ik het al een ramp. Was een keer in zuid limburg een mooie fietstocht aan het houden. Ging vervolgens de grens over into Belgenland, dat ging een poosje goed... het fietspad werd gewoon netjes vervolgd na de grensovergang.... maar na een kilometertje of twee hield het fietspad er spontaan mee op, en ging het gewoon over in een provinciale 80KM autoweg, wat dus inhield dat ik moest fietsen tussen de auto's en vrachtwagens die met 80 voorbij sjeesden op een paar centimeter van me af
(heb ik dus mooi niet gedaan, ik ben maar omgekeerd toen)
Hier in de VS waar ik woon is men over het algemeen niet zo gewend aan fietsers en worden er geregeld mensen omver gereden.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:17 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Tenzij je in beijing ofzo woont kan ik me niet zo goed voorstellen dat je niet durft te fietsen ergens. Heb zelf ook genoeg in het buitenland gefietst.
Toch zie je ook daar in de grote steden de fiets steeds populairder worden. De auto is niet zo heel populair meer bij de jongere generatie. In de stad compleet nutteloos, peperduur en vooral ook minder nodig dankzij sociale media.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:21 schreef EnochRoot het volgende:
[..]
Hier in de VS waar ik woon is men over het algemeen niet zo gewend aan fietsers en worden er geregeld mensen omver gereden.
Klopt. Maar helaas niet waar ik woonquote:Op maandag 17 maart 2014 19:23 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Toch zie je ook daar in de grote steden de fiets steeds populairder worden. De auto is niet zo heel populair meer bij de jongere generatie. In de stad compleet nutteloos, peperduur en vooral ook minder nodig dankzij sociale media.
Komt vanzelf maar je hebt voor nu wel gelijk overigens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |