Leuk topic.
Voor mij is het eenvoudig. Ik heb mijn rijbewijs gehaald omdat ik het OV stront en strontzat was. Ik was toen geloof ik 23 en werkte al fulltime. Woonde echter wel thuis.
Mijn toenmalige werkgever zat op ongeveer 5 km van mijn woonadres af. Pakte hier standaard de auto voor. 20 min ten opzichte van 45 min met de bus, plus de voordelen die een auto met zich meebrengt (Eigen 'klimaat', relax muziekje, roken binnen).
Nu vele jaren later, zit mijn werkgever op 20 km afstand verwijderd vanaf mijn eigen huis. Doe dit dagelijks heen en weer met de auto. Het zal vast goedkoper zijn met het OV, maar voor mij geldt comfort > kosten. OV-traject is waardeloos richting mijn werk (meerdere malen overstappen), met de auto is het gewoon relaxed er heen rijden. Nooit files, en een leuke route om te rijden (Provinciale wegen met leuke bochten, vervolgens snelweg, en klein stukje bebouwde kom. Ik heb op mijn boordcomputer een stopwatch, en gebruik deze ook op de provinciale wegen. Kijken of ik mijn 'recordtijd' kan verbeteren. Het is immers altijd rustig als ik op de weg ben, en gezien de GTS uitvoering van mijn wagen...
Kortom; De irritaties die ik heb als ik met het OV reis, wegen niet op tegen de meerprijs om alles met de auto te doen.
Het stukje lichaamsbeweging is simpel opgelost. Waar ik voorheen de boodschappen met de auto deed, doe ik dit nu lopend. Stuk relaxter ivm drukte en parkeren, lekker in de buitenlucht, en geen stress, want ik heb geen haast.
Ik heb een erg drukke baan (geestelijk, niet lichamelijk) en maak lange dagen. Gemiddeld zeker wel 10 uur per dag, dus sporten er naast is geen optie (10 uur werken, 8 uur slapen, 2 uur reistijd is gemiddeld 4 uur per dag die je 'over hebt'). Verder ben ik nog single wegens mijn drukke leven, dus al het huishouden / administratie zal ook door mij gedaan moeten worden.
Ik deed wel dagelijks 2 uur fitness (krachttraining icm cardio) toen ik thuis woonde, maar toen regelde mijn moeder alles. Ik leefde toen echt schematisch. Opstaan -> Werken -> Fitnessen -> Eten -> 1,5 uur tijd voor mijzelf -> Slapen om 24:00 om de volgende dag 7 uur op te staan en hetzelfde programma door te lopen.
Nu gaat dat helaas niet meer. Ik hoop dat je hier wat mee kan.
[ Bericht 1% gewijzigd door Alt-tab op 11-03-2014 19:36:07 ]