Ik heb geen eigen auto meer omdat ik
a) een teringhekel aan files heb
b) geen zin heb om me blauw te betalen aan de berg autobelastingen
c) Ik wil mijn lichaam graag een beetje in conditie houden. Vooral mijn rug laat snel genoeg weten als ik te weinig beweeg. Toen ik net mijn rijbewijs had ging ik ook overal met de auto heen en ik ging elk jaar wel minstens 1 keer zwaar door mijn rug (zenuw bekneld, wervels verdraaid, dat soort ellende) . toen ik weer ben gaan fietsen nooit meer last van.
Toen ik nog wel een auto had pakte ik altijd de fiets (eerst ww afstand 4km enkel, daarna 10km enkel)
Intussen wederom verhuisd en is de afstand 22km enkel geworden, ik fiets het nog wel maar niet meer elke dag, ik wissel af met scooter. Qua tijd maakt het geen bal uit, 55 minuten voor zowel scooter als fiets.
Dat er serieus mensen zijn die voor 1,5km de auto pakken is echt te bizar voor woorden. Dat is amper een kwartier lopen en nog geen 5 minuten fietsen. Dat is echt killing voor je auto en het milieu aangezien de Katalysator pas werkt als hij warm is en je uitlaat zal het ook niet erg lang uithouden met dat soort misbruik. (vocht komt nooit weg bij zulke korte stukjes en je uitlaat roest in no time weg)
quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 08:00 schreef dick_laurent het volgende:Hallo
Ik maak dit topic aan uit pure nieuwsgierigheid naar het auto gebruik van de mede PTA'ers hier.
Ik ben namelijk sinds een maandje in het bezit van een eigen auto.
Mijn werk ligt weliswaar in dezelfde stad als waar ik woon, maar wel echt letterlijk aan de andere kant. Het is zo'n 8 km ongeveer. Als ik het fiets ben ik ongeveer een half uur aan het fietsen, met veel wind tegen soms tegen de 40 minuten.
Goed dat je de auto niet elke dag pakt maar 8 km moet toch sneller kunnen, zoek anders een route met minder stoplichten of koop een betere fiets

.
Ik reed de 10km meestal in 25 minuten en bij stevig doortrappen in 20 minuten.
quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 08:47 schreef Luxuria het volgende:Ik woon er 9/10 km van af en ik ga zowat altijd met de auto.
Misschien in de zomer dat ik dan wel met de fiets ga.
Het eerder opstaan is iets waar ik niet zo goed in ben

En er is nog een tweede hele domme reden.
Hoeveel eerder moet je daar nou voor opstaan. 5 of 10 minuten?

quote:
Dan loop je wel als een opa. Dat moet makkelijk in < 15 minuten te lopen zijn.
quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 13:07 schreef Metalfreak het volgende:30km enkele reis, pak altijd de auto. Heb eens berekend hoe lang het duurt met OV, ik was meer dan 1,5 uur onderweg en dan ben ik ook nog eens op een tijd aanwezig die totaal niet past bij mijn werktijd.

Fiets is geen optie, ga echt niet een dikke 1,5 uur op de fiets zitten 's morgens terwijl je ook lekker kunt slapen.
En hoeveel uur per dag werk je voor je auto?
En hoe veel uur / dagen / maanden leef je korter doordat je niet fietst maar met de auto gaat?

quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 13:57 schreef daisy2007 het volgende:24 km per rit
in de winter met de auto in de zomer met de fiets
vanaf midden april meestal tot half oktober
lig een beetje aan hoe koud het is
En als het regent altijd de auto!!

Als het regent of sneeuwt pak ik juist veel liever de 2 wieler omdat ik echt een grafhekel heb aan die tienduizenden files die er dan staan. Ik ga niet dood van een beetje water, van de stress van het filerijden ga ik wel dood dus de keuze is snel gemaakt
[ Bericht 13% gewijzigd door Metro2005 op 12-03-2014 14:25:43 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'