Ik bedoel de Oekraïners niet jijquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:46 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Ik zeur niet, ik zou daar juist heel blij mee zijn. Helaas heeft Rusland dat allemaal ingetrokken ivm die Pro-Westerse revolutie. Begrijp je wel waar de discussie over gaat?
Ah ok. Zal de corruptie zijn waar ze ontevreden over zijn. Die corruptie gaat echter niet zomaar weg. Beter de Russen op te zadelen met dat probleem dan onszelf. Sowieso, zonder die corruptie is de Ukraine nog steeds fuckedquote:
Oekraïne heeft een grote landbouwsector die nog veel meer kan groeien met wat investeringen. Arbeiders kun je ook uit andere landen halen, vooral voor zoiets als de agrarische sector.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:41 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat zou zeker zo zijn als de demografie mee zou werken. Ukraine heeft steeds meer oude, en steeds minder jonge mensen. Ik zou persoonlijk niet in de Ukraine investeren.
Associatie: jaren lange nauwe banden en ze zijn nog steeds arm in Oekraïne. Toen ze op het punt stonden met de EU te gaan samenwerken gloorde er hoop in de verte. Of dat gevoel nou terecht was of niet, vervloog dat gevoel toen er toch een akkoord met Rusland werd gesloten. Daardoor ontstaat onrust in de samenleving.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:45 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Rusland geeft miljardensteun en goedkopere gas en dan zeurenLogic
Well, immigratie lijkt me de enige oplossing voor de Ukraine gezien de demografische crisis. Je kan je echter afvragen hoeveel mensen in de rij staan om te werken in een land waar 1) de salarissen zo n 55% zijn van de salarissen in China en 2) de mensen niet bepaald bekend staan om hun liefde voor immigranten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:53 schreef DeJori het volgende:
Oekraïne heeft een grote landbouwsector die nog veel meer kan groeien met wat investeringen. Arbeiders kun je ook uit andere landen halen, vooral voor zoiets als de agrarische sector.
Het een revolutie noemenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:46 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Ik zeur niet, ik zou daar juist heel blij mee zijn. Helaas heeft Rusland dat allemaal ingetrokken ivm die Pro-Westerse revolutie. Begrijp je wel waar de discussie over gaat?
is noodzaak tot er eerlijke verkiezingen 25 april zonder dat Poetin iedere oppositie opsluitquote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het een revolutie noemenZe zetten een democratisch gekozen president af en zitten er een ongekozen kabinet neer met verschillende neo-nazi figuren.
De oorzaak van zo'n demografische crisis zit 'm erin dat het welvaartsniveau hoog genoeg is dat je niet als een gek hoeft te fokken om zo voor je eigen pensioen te zorgen, maar dat er ook weer zo weinig welvaart en zo weinig zekerheid in de toekomst is dat niemand het aandurft om de komende zeg maar 18 jaar een kind te moeten verzorgen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:13 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Well, immigratie lijkt me de enige oplossing voor de Ukraine gezien de demografische crisis. Je kan je echter afvragen hoeveel mensen in de rij staan om te werken in een land waar 1) de salarissen zo n 55% zijn van de salarissen in China en 2) de mensen niet bepaald bekend staan om hun liefde voor immigranten.
Neo-nazi's zijn een noodzaak? Lijkt me nogal gevaarlijk zie Hitler of de coup in Tsjecho-Slowakije.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is noodzaak tot er eerlijke verkiezingen 25 april zonder dat Poetin iederen opsluit
Revolutiequote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:14 schreef SadPanda het volgende:
Het een revolutie noemenZe zetten een democratisch gekozen president af en zitten er een ongekozen kabinet neer met verschillende neo-nazi figuren.
Correctie: een of andere organisatie.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:18 schreef Zith het volgende:
http://www.interpretermag(...)ism-not-on-the-rise/
All-Ukrainian Jewish Congress: Antisemitism Not on the Rise
Ukrainse joden zijn blijkbaar banger voor de Russen dan voor de Extremisten daar.
Het is een coup.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:18 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Revolutie
Een revolutie is een plotseling en meestal onverwachte drastische verandering van het huidig politiek klimaat. Het is een politieke en sociale ordening die meestal gesteund is op de werkelijke wil van het volk, die op meer of minder gewelddadige wijze tot stand komt en die een breuk vormt met de huidige grondwettelijke regels.
Verder is dat neo-nazi totaal niet relevant mbt of iets een revolutie is of niet.Kan je me trouwens ook vertellen hoeveel % van de nieuwe regering "neo-nazi" is, en waarom ze dat zijn? Graag geen Russia-Today of andere Putin-propaganda. Ben gwn nieuwsgierig, maar heb geen zin om te zoeken. Aangezien het jouw bewering is, mag jij met bewijzen komen.
Immigratie lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing. Een hoog % ouderen is een last voor een land omdat ze geld en zorg van familie kosten. Op die manier blijft de slechte financiele situatie in stand gehouden worden en blijft de huidige jeugd weinig fokken. Immigratie lijkt me de makkelijkste manier dit te doorbreken, maar ik ben het met je eens dat hervormingen ook kunnen helpenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:17 schreef Igen het volgende:
De oorzaak van zo'n demografische crisis zit 'm erin dat het welvaartsniveau hoog genoeg is dat je niet als een gek hoeft te fokken om zo voor je eigen pensioen te zorgen, maar dat er ook weer zo weinig welvaart en zo weinig zekerheid in de toekomst is dat niemand het aandurft om de komende zeg maar 18 jaar een kind te moeten verzorgen.
Dat los je niet op door immigratie maar door hervormingen die de mensen zekerheid geven.
Dude, definitie revolutie: " die op meer of minder gewelddadige wijze tot stand komt en die een breuk vormt met de huidige grondwettelijke regels". Coup: " illegale poging om de macht in een land over te nemen"quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:21 schreef SadPanda het volgende:
Het is een coup.
Sinds 27 februari 2014 maakt Svoboda deel uit van de overgangsregering van Arseni Jatsenjoek, waarvoor het 4 van de 20 ministers levert.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Svoboda_(partij)
Dat kunnen ze wel ontkennen maar ze hangen nazi collaborateurs aan, citeren nazi kopstukken, zeggen dat Oekraïne geregeerd wordt door een Moskovisch-Joodse maffia en nog veel meer. Op Wikipedia staat bij ideologie neonazisme met bronnen: http://www.ibtimes.com/sv(...)azism-ukraine-974110 http://www.salon.com/2014(...)_in_ukraine_partner/quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:26 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
En die partij is dus 20% van de regering. Ik zie overigens niet in je wiki-linkje dat ze neo-nazi zijn. Het ergste dat ik zie is " fascistisch", wat ze zelf overigens ontkennen.
Dus er is geen probleem met dat ik het woord "revolutie" gebruik. Dan je wel.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:29 schreef SadPanda het volgende:
Dat kunnen ze wel ontkennen maar ze hangen nazi collaborateurs aan, citeren nazi kopstukken, zeggen dat Oekraïne geregeerd wordt door een Moskovisch-Joodse maffia en nog veel meer. Op Wikipedia staat bij ideologie neonazisme met bronnen: http://www.ibtimes.com/sv(...)azism-ukraine-974110 http://www.salon.com/2014(...)_in_ukraine_partner/
Jij vroeg om bewijs dat er neo-nazi's in de "regering" zitten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:31 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dus er is geen probleem met dat ik het woord "revolutie" gebruik. Dan je wel.
Die hele partij kan me aan me kont roesten. Ik ben hier omdat ik de geopolitiek interessant vind. Misschien kan je iemand anders vinden om deze partij mee te discussieren.
Jup. En jij hebt een wikipedia link gegeven die niet een Neo-Nazi noemt en nog wat linkjes die ik nog niet gelezen heb, maar mss wel ga lezen als ik tijd heb.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:31 schreef SadPanda het volgende:
Jij vroeg om bewijs dat er neo-nazi's in de "regering" zitten.
Daar hebben ze het westen niet voor nodig, China is kandidaat.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:53 schreef DeJori het volgende:
[..]
Oekraïne heeft een grote landbouwsector die nog veel meer kan groeien met wat investeringen. Arbeiders kun je ook uit andere landen halen, vooral voor zoiets als de agrarische sector.
[..]
Het ging er dan ook over waarom dat het westen Oekraïne zou willen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:38 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Daar hebben ze het westen niet voor nodig, China is kandidaat.
Verder hebben ze hebben Mangaan, jaarlijks rond half miljoen ton, marktprijs zo'n 2.30 $/kg; Titanium 300 tot 400 kton, marktprijs 6$/kg, (9 jaar geleden ruim 20$, 5 jaar geleden 2.3$).
Qua ijzererts staan ze derde na Rusland en Australië.
Zit ook een hoop steenkool in de grond, ontginning is verschoven naar steenkool voor energie; voor metallurgie importeren ze 7 miljoen ton vooral uit Rusland. De steenkoolmijnen zijn verlieslatend, rendement per arbeider is een derde tot een zevenste van elders.
Het staat wel dergelijk op Wikipedia. https://nl.wikipedia.org/wiki/Svoboda_(partij)quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:35 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Jup. En jij hebt een wikipedia link gegeven die niet een Neo-Nazi noemt en nog wat linkjes die ik nog niet gelezen heb, maar mss wel ga lezen als ik tijd heb.
Ik heb niet beweerd dat ze geen neo-Nazie zijn, dus er is geen discussie. Dit is jij, die mij informatie geeft, meer niet.
Jah! Ik had nog nagedacht Ferrexpo aandelen te kopen. Blij dat ik dat niet gedaan heb. Momenteel staan ze echter wel erg laag. Als dit goed afloopt denk ik dat Ferrexpo een goede investering isquote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:38 schreef meth1745 het volgende:
Qua ijzererts staan ze derde na Rusland en Australië.
Het is toch maar een tijdelijke regering, dus waar maak je je druk om?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het staat wel dergelijk op Wikipedia. https://nl.wikipedia.org/wiki/Svoboda_(partij)
En ik heb al vele voorbeelden gegeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |