http://www.omroepwest.nl/(...)-als-de-russen-komenquote:Wat te doen als de Russen komen?
06-03-2014 DEN HAAG - Sinds de val van de Sovjet-Unie, in 1992, is 'het Russische gevaar' geweken. Nu de spanningen op De Krim steeds verder oplopen, en de Koude Oorlog-retoriek weer terug is van weggeweest, is het weer een relevante vraag: wat te doen als de Russen komen?
In Zuid-Holland zijn nog altijd schuilkelders uit de Tweede Wereldoorlog te vinden. Op de website forten.info staat een overzicht van waar nog schuilkelders en andere verdedigingswerken te vinden zijn. Sommige van die kelders zijn nog in gebruik, bijvoorbeeld als kantoor of als opslag voor mobiele netwerken.
Wie echt geen risico wil lopen bouwt zelf een schuilkelder in de achtertuin. Prefab betonnen schuilkelders zijn te koop voor zo'n 3000 euro. Wel even opletten; er mag niet naast de fundering van een huis gegraven worden. Er moet dus wel een redelijk grote tuin aanwezig zijn in dit geval.
Luchtalarm waarschuwt
Bij een aanval word je gewaarschuwd door het luchtalarm, dat maandelijks getest wordt op de eerste maandag van de maand om 12.00 uur. Als dat alarm op een ander moment afgaat betekent dat dat je zo snel mogelijk naar binnen moet gaan, met de ramen en deuren dicht. Via radio en tv word je op de hoogte gehouden van verdere maatregelen.
De Rijksoverheid adviseert verder een zogenoemd 'noodpakket' aan te leggen. Daar zouden in elk geval een radio, lucifers, een ehbo-kit, een esbitbrandertje om blokjes op te branden, touw, water en een spel kaarten in moeten zitten.
Omdat er geen oorlog is.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:32 schreef HiZ het volgende:
Het is wel grappig dat niemand de oorlog tussen Rusland en Oekraine een oorlog durft te noemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar bovenop, zoals al door andere posters gemeld, is het Westen van de Ukraine nog armer dan het Oosten. Over de hele Ukraine is het GDP per capita $3,800. Ter vergelijking, Poland is $13.300
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:50 schreef Pharmacist het volgende:
Overigens is de Ukraine alles behalve een aanwinst voor de EU of de NAVO. Het land is straatarm, door en door corrupt en kampt met nog een ergere demografische crisis dan Rusland. De vruchtbaarheid is een van de laagste ter wereld in de Ukraine met 1.46 kinderen/vrouw.Cia Factbook zegt $7,400 (2013 est.) Ukraine.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar bovenop, zoals al door andere posters gemeld, is het Westen van de Ukraine nog armer dan het Oosten. Over de hele Ukraine is het GDP per capita $3,800. Ter vergelijking, Poland is $13.300Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Overigens is de Ukraine alles behalve een aanwinst voor de EU of de NAVO. Het land is straatarm, door en door corrupt en kampt met nog een ergere demografische crisis dan Rusland. De vruchtbaarheid is een van de laagste ter wereld in de Ukraine met 1.46 kinderen/vrouw.Dat boeit niet, het gaat erom dat Oekraïne lid wordt van de NAVO en EU om te voorkomen dat het pro-Rusland is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar bovenop, zoals al door andere posters gemeld, is het Westen van de Ukraine nog armer dan het Oosten. Over de hele Ukraine is het GDP per capita $3,800. Ter vergelijking, Poland is $13.300Anti-Turkije
Purchasing power parity is niet nominaal. Nominaal is $$$, PPP is wat je kan kopen, adjusted voor het feit dat dingen vaak goedkoper zijn in arme landen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:56 schreef BlaZ het volgende:
Cia Factbook zegt $7,400 (2013 est.) Ukraine.
Neen. Het gaat om wat de bewoners van de Ukraine willen. Verder begrijp ik niet welk punt je probeert te maken. Ben je het niet eens met mijn cijfers? Of is er iets anders?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:58 schreef SadPanda het volgende:
Dat boeit niet, het gaat erom dat Oekraïne lid wordt van de NAVO en EU om te voorkomen dat het pro-Rusland is.
En dan nog de grote verschillen tussen rijk en arm.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:58 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Purchasing power parity is niet nominaal. Nominaal is $$$, PPP is wat je kan kopen, adjusted voor het feit dat dingen vaak goedkoper zijn in arme landen.
Overigens is de Ukraine alles behalve een aanwinst voor de EU of de NAVO. Het land is straatarm, door en door corrupt en kampt met nog een ergere demografische crisis dan Rusland. De vruchtbaarheid is een van de laagste ter wereld in de Ukraine met 1.46 kinderen/vrouw.Ze staan er marginaal beter voor in de 15-24 groep, maar 0-14 is even laag of lager.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar bovenop, zoals al door andere posters gemeld, is het Westen van de Ukraine nog armer dan het Oosten. Over de hele Ukraine is het GDP per capita $3,800. Ter vergelijking, Poland is $13.300
Om de bevolking (zowel in Rusland als in Oekraine) de volgende decennia op peil te houden zou de fertility rate gevoelig moeten stijgen. Niet helemaal onmogelijk, laagste cijfer dat Niger haalde in de laatste vijftig jaar was 7.01, maar toch...
En een overheidscampagne zou waarschijnlijk vergelijkingen met de nazis uitlokken...
Ik vind die cijfers echt schokkend. Ukraine ($3,800/capita) is bijvoorbeeld veel armer dan Namibia ($6,000/capita) en China ($6,800/capita). En China wordt nog eens enorm naar beneden gehaald omdat inland China veel armer is dan de kust.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:06 schreef BlaZ het volgende:
En dan nog de grote verschillen tussen rijk en arm.Dank voor de toelichting.
Om eerlijk te zijn denk ik dat de Ukraine vooral een "burden" gaat worden voor whoever ze mee in zee gaanquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:12 schreef meth1745 het volgende:
Om hun bevolking de volgende decennia op peil te houden zou de fertility rate gevoelig moeten stijgen. Niet helemaal onmogelijk, laagste cijfer dat Niger haalde in de laatste vijftig jaar was 7.01, maar toch...
En een overheidscampagne zou waarschijnlijk vergelijkingen met de nazis uitlokken...
Je bent ook voor VN/USA inval in Syrie?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De Russen beschermden in dit geval een minderheid tegen een nationalistisch Georgië. Het is niet voor niks dat Georgië problemen heeft met 2 de facto onafhankelijke staten binnen zijn territoriale grenzen.
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:21 schreef Zith het volgende:
[..]
Je bent ook voor VN/USA inval in Syrie?
Moordpartijen en verdrijving van 70% van de oorspronkelijke inwoners lijken me voldoende reden. Dat de VN er niet heeft ingegrepen is een regelrechte schande.quote:
Dat is een onvergelijkbaar conflict. Maar de VN moet zich niet in een wespennest als Syrië steken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:21 schreef Zith het volgende:
[..]
Je bent ook voor VN/USA inval in Syrie?
Wat had de VN moeten doen dan?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:25 schreef Zith het volgende:
[..]
Moordpartijen en verdrijving van 70% van de oorspronkelijke inwoners lijken me voldoende reden. Dat de VN er niet heeft ingegrepen is een regelrechte schande.
Om het even duidelijk te maken, die moordpartijen eerder oorlog dateren van 1991-92. Het Russisch ingrijpen dateert van 2006 na agressie vanuit Georgië.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:25 schreef Zith het volgende:
[..]
Moordpartijen en verdrijving van 70% van de oorspronkelijke inwoners lijken me voldoende reden. Dat de VN er niet heeft ingegrepen is een regelrechte schande.
Denk niet dat de Ukraine ons veel te bieden heeftquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:35 schreef vigen98 het volgende:
Wat als Oekraine en Rusland samen met de EU een verdrag sluiten waardoor alle 3 de partijen er profijt van hebben (Zowel diplomatiek en economisch )Ik bedoel, zo kunnen de EU ook haar banden sterker maken met Rusland i.p.v de U.S Fucking A
Dat zou zeker zo zijn als de demografie mee zou werken. Ukraine heeft steeds meer oude, en steeds minder jonge mensen. Ik zou persoonlijk niet in de Ukraine investeren.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:40 schreef DeJori het volgende:
Een arm land kan ook juist interessant investeringsmogelijkheden geven, om nog niet te spreken over goedkope arbeidsplekken.
Rusland geeft miljardensteun en goedkopere gas en dan zeurenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:39 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Denk niet dat de Ukraine ons veel te bieden heeft. De beste strategie lijkt mij om Rusland met de Ukraine op te schepen zodat Rusland de Ukrainse schulden betaalt. Dan komt er vanzelf weer een anti-Rusland revolutie in de Ukraine omdat de economische situatie in de Ukraine zo ontzettend fucked is.
Ik ben bang dat als de Ukraine het Westen "joined", wij alle schulden mogen uitbetalen (inclusief de Russische gasrekening) en de Ukrainers vervolgens teleurgesteld raken omdat ze nog steeds straat arm zijn.
Waar heb je het over? Ik zeur niet, ik zou daar juist heel blij mee zijn. Helaas heeft Rusland dat allemaal ingetrokken ivm die Pro-Westerse revolutie. Begrijp je wel waar de discussie over gaat?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:45 schreef vigen98 het volgende:
Rusland geeft miljardensteun en goedkopere gas en dan zeurenLogic
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |