SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah sorry, ik begrijp dingen soms letterlijk. Ik dacht dat je de omschrijving bedoelde op de website over de transactiekosten die ze hanteren e.d., terwijl je de omschrijving van de transactie zelf bedoelde.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het kan ter controle afgeboekt zijn. Om te kijken of je kaart geldig is en er geld vanaf gehaald kan worden en zo. Daarom vroeg ik naar de omschrijving..
I know right. Wist niet eens of het kon.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:49 schreef TheMagnificent het volgende:
Origineelste TT sinds tijden.
Ik luister al een paar dagen dit...
quote:
quote:EERSTE TURKSE MIGRANT OVERLEDEN
De eerste Turkse migrant in Nederland, Necati Genç, is op 82-jarige leeftijd overleden.
Genc kwam in 1958 naar Nederland, veel eerder dan de meeste Turkse gastarbeiders. Hij werkte een groot deel van zijn leven als tolk, ook werkte hij door na zijn pensioen. Bij een interview in 2004 aan de Volkskrant zei hij absoluut niet ingeburgerd of geïntegreerd te zijn: Nederland zou nooit van hem gehouden hebben.
"Duizenden mannen en vrouwen leven in een isolement. Werkloze Turkse jongeren zitten in de criminaliteit of zwichten voor de verlokkingen van het moslimfundamentalisme. Intussen hakt de politiek met vijandige retoriek op ze in" vertelde hij in 2004.
Bij een onderzoek begin jaren tachtig bleek dat hij de eerste Turkse migrant is in Nederland. Maandag zal het begrafenisgebed van Genc plaatsvinden bij de Kocatepe-moskee in Rotterdam.
Allah rahmet eylesin.quote:Officiële eerste Turk blijft vreemdeling
Van onze verslaggever Iñaki Oñorbe Genovesi − 02/04/04, 08:47
Zijn Nederlands is vlekkeloos. Zijn voorkomen onberispelijk. Een driedelig pak van Van Gils met zijden stropdas. Ook aan de ontmoetingsplek valt weinig af te dingen: het café op de tweede etage van De Bijenkorf....
Maar zeg tegen Necati Genç alsjeblieft niet dat hij is ingeburgerd. Hij gruwt van het woord. Hij is ook niet geïntegreerd. Op en top Turk is hij. Dat zal de 72-jarige gepensioneerde tolk altijd blijven. Domweg omdat Nederland nooit van hem heeft willen houden. En dat doet pijn.
(...)
quote:Maar zeg tegen Necati Genç alsjeblieft niet dat hij is ingeburgerd. Hij gruwt van het woord. Hij is ook niet geïntegreerd. Op en top Turk is hij. Dat zal de 72-jarige gepensioneerde tolk altijd blijven. Domweg omdat Nederland nooit van hem heeft willen houden
Allah rahmet eylesin!quote:
Haha, wtf.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:55 schreef Bortecinem het volgende:
Krijgen jullie soms ook belachelijke vragen naar jullie hoofd gegooid van tata's? Mij werd laatst een keer gevraagd of ik wist wat taaitaai en pepernoten waren.
Halfuur.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:55 schreef sylvesterrr het volgende:
Enig idee of er iets te doen is op station 's-Hertogenbosch? Wegens vertraging ga ik mijn aansluiting missen met als gevolg dat ik me er een halfuur moet vermaken.
Meestal is het toch de wens om begraven te worden in land van herkomst?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
En dan alsnog begraven in het land wat niet van hem gehouden heeft. Beetje dubbel.
Er moet echt keer op keer in mijn gezicht worden gewreven dat ik een 'buitenlander' ben. Soms om gek van te worden.quote:
Hoe kom je daarbij?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
En dan alsnog begraven in het land wat niet van hem gehouden heeft. Beetje dubbel.
Of mijn vader mijn haar mocht zien, of ik thuis mijn hoofddoek wel af mocht, of ik met mijn neef moest trouwen, waarom ik niet getrouwd ben want dat is toch normaal bij ons op mijn leeftijd.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:55 schreef Bortecinem het volgende:
Krijgen jullie soms ook belachelijke vragen naar jullie hoofd gegooid van tata's? Mij werd laatst een keer gevraagd of ik wist wat taaitaai en pepernoten waren.
Ik heb al drie kopjes Turkse koffie op.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:56 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Halfuur.Ga gewoon even koffie drinken op het station.
Nee. (Ik herinner zo'n post momenteel ook niet.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:54 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Allah rahmet eylesin!
Had je laatst de video gezien die ik had geplaatst over de rellen in de Afrikaanderwijk?
Er is hier ook eigenlijk geen plek om al deze moslims te begraven, die worden normaal ook gerepatrieerd naar land van herkomst. Dus in feite ben je eigenlijk nooit een Nederlander. Maar goed, ik vroeg me eigenlijk af of ze je hier eigenlijk uitgraven uiteindelijk? Ik had zoiets gelezen.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Een collega op werk had iets meegenomen uit Duitsland, leek wel beetje op de smaak van taaitaai en pepernoten. En toen vroeg zo'n man of ik wel wist wat het was.quote:
Volgens mij willen 8/10 mensen dat die niet in het moederland overleden worden.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:56 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Meestal is het toch de wens om begraven te worden in land van herkomst?
Mja, ik heb nooit zulke vragen gekregen eigenlijk. Terwijl ik er denk ik meer "buitenlander' uitzie dan jij.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Er moet echt keer op keer in mijn gezicht worden gewreven dat ik een 'buitenlander' ben. Soms om gek van te worden.
Nee, in Nederland heb ik daar geen last van. In Turkije word ik vaak aangezien voor een Arabier.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:55 schreef Bortecinem het volgende:
Hij wordt begraven in Rotterdam las ik?quote:
Na 10 jaar wordt zo'n graf weer "leeggehaald".quote:Op zondag 9 maart 2014 20:58 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Er is hier ook eigenlijk geen plek om al deze moslims te begraven, die worden normaal ook gerepatrieerd naar land van herkomst. Dus in feite ben je eigenlijk nooit een Nederlander. Maar goed, ik vroeg me eigenlijk af of ze je hier eigenlijk uitgraven uiteindelijk? Ik had zoiets gelezen.
Haha of 'heb je een vriend? oh nee dat doen ze niet bij jullie he, jullie worden uitgehuwelijkt, toch?'quote:Op zondag 9 maart 2014 20:57 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Of mijn vader mijn haar mocht zien, of ik thuis mijn hoofddoek wel af mocht, of ik met mijn neef moest trouwen, waarom ik niet getrouwd ben want dat is toch normaal bij ons op mijn leeftijd.
Kan een boek schrijven.
''Mag je je hoofddoek wel afdoen als je gaat douchen?''quote:Op zondag 9 maart 2014 20:55 schreef Bortecinem het volgende:
Er wordt hier alleen een gebed voor hem gedaan, geloof ik.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:59 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Hij wordt begraven in Rotterdam las ik?
quote:Op zondag 9 maart 2014 20:59 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Na 10 jaar wordt zo'n graf weer "leeggehaald".
Briljant.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:58 schreef Arcadia het volgende:
@zarGon
https://www.facebook.com/(...)76006&type=2&theater
hierzo
Ach so.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:00 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Er wordt hier alleen een gebed voor hem gedaan, geloof ik.
Wat. IS GEWOON NORMAAL HIER IN NEDERLAND..quote:
Dat soort vragen zijn inderdaad stom, maar ik bedoel echt dingen die ieder persoon hier geboren en getogen toch zou moeten weten. Zoals de vraag of ik wist wat pepernoten en taaitaai was.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:59 schreef Crip het volgende:
[..]
''Mag je je hoofddoek wel afdoen als je gaat douchen?''
Hahahaha.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Een collega op werk had iets meegenomen uit Duitsland, leek wel beetje op de smaak van taaitaai en pepernoten. En toen vroeg zo'n man of ik wel wist wat het was.
Jawel, genoeg. Daarom ook dat ik mij er zo aan erger..quote:Op zondag 9 maart 2014 21:02 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hahahaha.
Zijn ze op het werk geen 'buitenlanders' gewend ofzo?
Op het werk spreken onbekenden mij aan in het Engels. Ze zien dat ik geen 'kaaskop' ben en denken dat ik dan ook geen Nederlands spreek (internationaal bedrijf).
Zolang je betaalt mag je langer dan 10 jaar op je plek blijen liggen hoor.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:59 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
[..]
Daarom ben je destijds ook uitgekozen voor dat ene spelletje.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:01 schreef Arcadia het volgende:
Ik krijg nooit stomme vragen.
Bij mij wordt altijd verondersteld dat ik het al niet weet.
Ja lijkt me ook.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:04 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zolang je betaalt mag je langer dan 10 jaar op je plek blijen liggen hoor.
20/30 jaar, no?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:59 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
[..]
Dat meisje naast me keek me in het begin niet aan, toen ik die vragen goed begon te antwoorden bleef ze hele tijd starenquote:Op zondag 9 maart 2014 21:05 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Daarom ben je destijds ook uitgekozen voor dat ene spelletje.
"Ben jij ook Moslims of zo?" was wel een van de domste.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:55 schreef Bortecinem het volgende:
Haha, de gold digger.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:08 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat meisje naast me keek me in het begin niet aan, toen ik die vragen goed begon te antwoorden bleef ze hele tijd staren
quote:Op zondag 9 maart 2014 21:08 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat meisje naast me keek me in het begin niet aan, toen ik die vragen goed begon te antwoorden bleef ze hele tijd staren
quote:Op zondag 9 maart 2014 21:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)ijn-grafrechten.html
Hue?quote:In een algemeen graf liggen maximaal 3 overledenen begraven, die meestal vreemden van elkaar zijn. Grafrechten voor algemene graven worden over het algemeen voor 10 jaar uitgegeven.
Of mensen die voor jou gaan bepalen wat je wel of niet mag omdat ze toevallig een paar Islamitische regels kennen.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:08 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
"Ben jij ook Moslims of zo?" was wel een van de domste.
Wil je perse in NL begraven worden? Anders even een verzekering fixen bij diyanet.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:12 schreef sylvesterrr het volgende:
Nu we het toch hebben over grafrechten...
Ik denk dat ik maar eens een familiegraf ofzo in Nederland moet regelen. Ik moet er in ieder geval even over nadenken. Ik wil mijn familie er niet mee opzadelen.
Jij wil hier begraven worden?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:12 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik denk dat ik maar eens een familiegraf ofzo in Nederland moet regelen. Ik moet er in ieder geval even over nadenken. Ik wil mijn familie er niet mee opzadelen.
Waarom in Nederland?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:12 schreef sylvesterrr het volgende:
quote:Op zondag 9 maart 2014 21:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Hue?
Liggen er dan drie personen in één graf? Dus, zeg maar, om het heel bot te zeggen, drie lijken in zo'n kuiltje?.
Lijkt alsof hij je aan het complimenteren was hoorquote:Op zondag 9 maart 2014 21:10 schreef Bortecinem het volgende:
Of mensen die te veel persoonlijke vragen stellen.. Laatst vond ik zo'n stuk karton dat onder te toners zat. Bij het weggooien zei ik tegen een collega (bijna 50) voor de grap 'Misschien iets voor jou voor thuis aan de muur', zegt hij 'Nee, ik hoef hem niet, maar misschien jij'. Ik zeg 'Nee, ik ook niet'.
Begint hij opeens
'Hoezo, wil je geen eigen huis'
'Je wilt toch wel trouwen?'
'Maar ga je niet trouwen dan'
'Heb je een vriend?'
- Nee
HOEZOOOOOOO
'Maar waarom niet dan? Je zou toch echt verwachten van welll'
- Geen reden
En daarna ging hij nog door..
En waarom is het dat wanneer ik zeg dat ik geen vriend heb, mensen er meteen vanuit gaan dat ik er nog nooit een heb gehad? Straal ik het uit of zo? Ik krijg altijd van die dramatische reacties van mensen...
quote:Op zondag 9 maart 2014 21:08 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
"Ben jij ook Moslims of zo?" was wel een van de domste.
Het waren vooral opdringerige vragen.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:14 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Lijkt alsof hij je aan het complimenteren was hoor, denk ik.
quote:Op zondag 9 maart 2014 21:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het waren vooral opdringerige vragen.
Of een andere man die begon over zijn dochter van 30 die op die leeftijd voor het eerst een relatie kreeg, toen ik zei dat ik geen vriend had. Zo van 'er is nog hoop voor jou'.![]()
![]()
![]()
Ik ben alles genoemd, behalve wat ik echt ben.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:14 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Of "moslimse mensen"
Ook altijd: "Ben je Turk of Marokkaan?"
Want behalve die twee landen, heb je niks ofcours.
Inderdaad. Ook vaak genoeg meegemaakt..quote:Op zondag 9 maart 2014 21:16 schreef TheMagnificent het volgende:
Of zo'n collega die Marokkanen begon zwart te maken toen ik antwoordde dat ik Turk ben. ''Maar ik mag Turken wel; zijn hardwerkende mensen.''
Evde kalmadın yani.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het waren vooral opdringerige vragen.
Of een andere man die begon over zijn dochter van 30 die op die leeftijd voor het eerst een relatie kreeg, toen ik zei dat ik geen vriend had. Zo van 'er is nog hoop voor jou'.![]()
![]()
![]()
"Maar jij bent anders, jij bent gewoon één van ons. Ik zie jou niet als een buitenlander".quote:Op zondag 9 maart 2014 21:16 schreef TheMagnificent het volgende:
Of zo'n collega die Marokkanen begon zwart te maken toen ik antwoordde dat ik Turk ben. ''Maar ik mag Turken wel; zijn hardwerkende mensen.''
Ik zat vorige keer bij een groepje Marokkaanse meisjes in de trein, beginnen ze over hun relaties en dat ze geen relaties aanmogen met een Turk "Ja ik mag zelfs met een neger thuiskomen, maar niet met een Turrek". En dan nog blijven lachen naar mijn richting omdat ze niet weten dat ik een Turk ben.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:16 schreef TheMagnificent het volgende:
Hier begraven worden..quote:Op zondag 9 maart 2014 21:16 schreef sylvesterrr het volgende:
Ja, hoewel ik mijn Turkse roots steeds meer accepteer ben ik toch echt geboren en getogen in Nederland. Bovendien voel ik me in Nederland meer geaccepteerd dan in Turkije. Dus ja, ik neig ernaar om in Nederland begraven te worden.
Verzekering van Diyanet... Volgens mij betaalt mijn vader de kosten daarvoor, terwijl ik dat helemaal niet wil.
Filipijns hoorde ik ook.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:17 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik ben alles genoemd, behalve wat ik echt ben.
''Bedankt, Teun, dat had ik nou net nodig, jouw steun.''quote:Op zondag 9 maart 2014 21:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
"Maar jij bent anders, jij bent gewoon één van ons. Ik zie jou niet als een buitenlander".
quote:Op zondag 9 maart 2014 21:19 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik zat vorige keer bij een groepje Marokkaanse meisjes in de trein, beginnen ze over hun relaties en dat ze geen relaties aanmogen met een Turk "Ja ik mag zelfs met een neger thuiskomen, maar niet met een Turrek". En dan nog blijven lachen naar mijn richting omdat ze niet weten dat ik een Turk ben.
Oh wejoh dit laatst nog. Een collega begon laatst een paar Duits-Turkse collega's van de andere ploeg af te zeiken, zegt die zo, dat zijn echt van die kanake (hij is zelf Duits). Niet zoals jij, jij bent Nederlands van Turkse afkomst.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
"Maar jij bent anders, jij bent gewoon één van ons. Ik zie jou niet als een buitenlander".
Dat allebei in dezelfde zin?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:21 schreef Crip het volgende:
Tegen mij word vaker gezegd of ik: Turks of Armeens ben...
Oh trouwens, dacht laatst nog aan deze discussie. Ik was vergeten te vermelden dat ook de meest beschaafde, oprechte en slimme Turken die ik ken toevallig Konyali zijn.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:20 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Borte mag wel met een zwijn thuiskomen, maar niet met een Konyalı. Aynı hesap.
Armenier in Abaja..quote:Op zondag 9 maart 2014 21:21 schreef Crip het volgende:
Tegen mij word vaker gezegd of ik: Turks of Armeens ben...
Goed geïntegreerd.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh wejoh dit laatst nog. Een collega begon laatst een paar Duits-Turkse collega's van de andere ploeg af te zeiken, zegt die zo, dat zijn echt van die kanake (hij is zelf Duits). Niet zoals jij, jij bent Nederlands van Turkse afkomst.
Dan zou ik dat ASAP stopzetten want ze nemen je zo mee wanneer je dood bent.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:16 schreef sylvesterrr het volgende:
Ja, hoewel ik mijn Turkse roots steeds meer accepteer ben ik toch echt geboren en getogen in Nederland. Bovendien voel ik me in Nederland meer geaccepteerd dan in Turkije. Dus ja, ik neig ernaar om in Nederland begraven te worden.
Verzekering van Diyanet... Volgens mij betaalt mijn vader de kosten daarvoor, terwijl ik dat helemaal niet wil.
Ik ben vrij vaak aangezien voor Perziër.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:24 schreef Arcadia het volgende:
Ik ben óf een Hindoestaan, of een Pakistaan vandaag de dag.
![]()
So much hurt.
Toen je je haar had geverfd? Want dat zou ik ook gezegd hebben jaquote:Op zondag 9 maart 2014 21:25 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik ben vrij vaak aangezien voor Perziër.
Ik ook Hindoestaan.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:24 schreef Arcadia het volgende:
Ik ben óf een Hindoestaan, of een Pakistaan vandaag de dag.
![]()
So much hurt.
Mja... Ik moet er nog even over nadenken. Ik weet ook niet in hoeverre het gepast is om mij Islamitisch te begraven..quote:Op zondag 9 maart 2014 21:25 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dan zou ik dat ASAP stopzetten want ze nemen je zo mee wanneer je dood bent.
Die ene mocro mooiboy waar ik het laatst over had was mijn afkomst aan het raden en hij heeft toen alle landen opgenoemd behalve Turkije.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:24 schreef Crip het volgende:
[..]
Paar keer wel. Hhhhhhhhhhhhhh
Zovan: Ben je turks? Nee... Oh Armeens dan?
Nee, daarvoor al.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:26 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Toen je je haar had geverfd? Want dat zou ik ook gezegd hebben ja
Islamitisch of niet, ze nemen je mee.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:27 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Mja... Ik moet er nog even over nadenken. Ik weet ook niet in hoeverre het gepast is om mij Islamitisch te begraven..
Ze noemen me zelfs Marokkaans, maar nooit Turks. Ze zeggen het zelfs nooit of als laatste.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:24 schreef Crip het volgende:
[..]
Paar keer wel. Hhhhhhhhhhhhhh
Zovan: Ben je turks? Nee... Oh Armeens dan?
Jij lijkt ook echt niet op een Turk.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:28 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ze noemen me zelfs Marokkaans, maar nooit Turks. Ze zeggen het zelfs nooit of als laatste.
Dat vatte je uiteraard op als een belediging.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Die ene mocro mooiboy waar ik het laatst over had was mijn afkomst aan het raden en hij heeft toen alle landen opgenoemd behalve Turkije.![]()
![]()
Toen hij wegging zei hij zo 'Oke, maar jij lijkt niet op een Turk, je lijkt meer op ons'.
Maar je weet, mijn DNA zegt andersquote:Op zondag 9 maart 2014 21:29 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jij lijkt ook echt niet op een Turk.
Ik vond jou ook vrij atypisch voor een Turk.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:28 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ze noemen me zelfs Marokkaans, maar nooit Turks. Ze zeggen het zelfs nooit of als laatste.
Jij mag niet zomaar in TR begraven worden sws. Je hebt geen Turkse nationaliteit meerquote:Op zondag 9 maart 2014 21:16 schreef sylvesterrr het volgende:
Snel naar de notaris voor een testament dus...quote:Op zondag 9 maart 2014 21:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Islamitisch of niet, ze nemen je mee.
Eens.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:29 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jij lijkt ook echt niet op een Turk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |