abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2014 @ 13:51:17 #226
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_137580544
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:50 schreef niels0 het volgende:

[..]

Eet je helemaal geen vis? Kabeljauw of koolvis is wel geschikt voor 'beginners'. Daarna wat tonijn proberen. Ik heb zelfs m'n zus aan de vis gekregen. Giant king lobster of giant tiger prawns zijn voor de wat meer gevorderden. :7
Sushi :9
pi_137580664
quote:
99s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:51 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Sushi :9
Daar kun je ook wel aardig wat geld aan uitgeven. Volgens mij ook het duurste wat ik ooit heb gegeten. 100 EUR voor een gerecht is best wel decadent. Daar eet je in India een hele maand van. :P
  maandag 10 maart 2014 @ 13:59:43 #228
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_137580779
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:55 schreef niels0 het volgende:

[..]

Daar kun je ook wel aardig wat geld aan uitgeven. Volgens mij ook het duurste wat ik ooit heb gegeten. 100 EUR voor een gerecht is best wel decadent. Daar eet je in India een hele maand van. :P
In Hong Kong ging ik regelmatig naar de Sushi Express, dus dat is low-budget sushi, maar was wel heerlijk :P 8HK$ per schoteltje (2 sushi's), dus voor 6-7 euro per persoon was je wel klaar, en drinken was gratis.

Ik zou ook nooit die hele dure sushi eten, of in dat soort restaurants komen. Dan scoor ik liever ergens een steak en fries.
  Moderator maandag 10 maart 2014 @ 15:33:39 #229
236264 crew  capricia
pi_137583325
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

:')

Goh zeg, is elke dag iets anders eten geen variatie dan? ;(
Nee. Maar in dit geval schreef iemand 5 dagen in de week vlees te eten en nogal eenzijdig maar 2 soorten graan te gebruiken. Vandaar dat ik verder vroeg. Het antwoord nuanceerde het eerder geposte bericht gelukkig.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 10 maart 2014 @ 19:49:08 #230
244933 trovey
Nachtoele
pi_137591725
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:50 schreef niels0 het volgende:

[..]

Eet je helemaal geen vis? Kabeljauw of koolvis is wel geschikt voor 'beginners'. Daarna wat tonijn proberen. Ik heb zelfs m'n zus aan de vis gekregen. Giant king lobster of giant tiger prawns zijn voor de wat meer gevorderden. :7
Nee, tig keren geprobeerd maar ik ga elke keer over m'n nek van die smaak. :r :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 10 maart 2014 @ 20:36:41 #231
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_137594094
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:38 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat is zuiniger dan ik. Ik zit op 5 EUR p/d. Ik haal wel elke dag vers brood en ik heb een dure smaak met kaas. Groenten altijd uit het seizoen.
Voor meer personen koken is altijd goedkoper per persoon dan voor 1 persoon koken...
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_137594197
kapsalon is duur swa
  maandag 10 maart 2014 @ 21:53:43 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_137598809
Die Engelsen eten gewoon snoep. En nog wat andere totaal voorbewerkte rommel. Geen wonder dat ze zo lelijk zijn. Het is dus niet alleen de inteelt!
The End Times are wild
  dinsdag 11 maart 2014 @ 00:06:44 #234
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137604930
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik kook nu zowat hetzelfde als toen ik nog geld genoeg had te besteden, het enige verschil is, ik haal het nu ergens anders waar het voordeliger is.
Dus in plaats van de AH naar de lidl en in plaats van de bakker, slager, kaasboer de markt.

Gelukkig woon ik midden in het dorp en zit alles op loopafstand. :P

Ook kijk ik naar de restanten in de koelkast, heb ik bv nog een half bakje champignons liggen, nog wat vlees als kip/kam/spek dan gebruik ik dat in een pastagerecht waar ik alleen nog roomkaas, uitjes en kruiden aan hoef toe te voegen.
Heb ik diverse soorten ander vlees dan wordt dat een eenpansgerecht waar alleen nog groenten en kruiden bij hoeven met wat aardappelen, rijst of mie.
Ik denk dat ik het meeste bespaar op het drinken en het zelf kruiden in plaats van pakjes te gebruiken en zelf vlees en groenten snijden.
Vergeet ook niet dat jouw gezin uit minstens 3 personen bestaat die weinig voeding nodig hebben: twee kindjes en een meisje (jij). Dat scheelt al in vergelijking met een gezin met 1 man van 2m groot die intensief sport, een vrouw van 1m85 die intensief sport en 2 athletische kinderen van een jaar of 15 oud. Als jullie dan ook nog eens vlees/vis eten, witte rijst en goedkoop maar weinig voedzaam brood, licht gekleurde spaghetti (niet-volkoren) etc. eten dan ben je ook heel wat goedkoper uit. Verder weten wij natuurlijk niet ofdat jullie voldoende groenten (minstens 200 gram per dag voor een gemiddeld grote persoon en voldoende variatie) en vruchten (minstens 2 stuks voor een gemiddeld grote persoon per dag) eten en hoe goed of slecht de rest van jullie voeding is qua samenstelling. Het is niet alleen het kopen van hyperbewerkt voedsel waardoor de kosten voor voeding stijgen.
Een normaal budget ligt tussen de 30 en de 60 Euro per week per volwassen persoon afhankelijk van je fysiek.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 11 maart 2014 @ 00:54:15 #235
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137606070
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:44 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ik wordt helemaal gek als ik in de rij sta bij de supermarkt (vaak achter iemand met 3(!) karren vol) en die bliepmiep scant alles in een derde van het tempo uit Nederland.
In België doen ze het ook trager. Bedenk dat in Nederland vooral veel leerlingen en studenten in de supermarkt werken en in het buitenland vooral veel mensen die onderaan de ladder van de arbeidsmarkt staan, dat zou wel eens het verschil kunnen verklaren.
#NoDAPL
pi_137606467
what the fuck noorwegen :')
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 01:26:16 #237
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137606531
¤300 per week voor een hele familie is toch best weinig?

Ik geef iets van ¤400 per maand uit, voor mezelf :')
  dinsdag 11 maart 2014 @ 03:21:44 #238
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137607154
Maar dat is dan weer bijna zo extreem veel als dat Slangendame extreem weinig uitgeeft. :)
#NoDAPL
  dinsdag 11 maart 2014 @ 03:34:00 #239
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137607177
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 03:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Maar dat is dan weer bijna zo extreem veel als dat Slangendame extreem weinig uitgeeft. :)
Het ergste is nog dat ik niet heel hoge kwaliteit eet. Het is niet alsof het zo duur is door goed wild, lekkere wijn, en hoge kwaliteit groente en fruit.

Nee ik koop alles voorgekookt en gesneden. Zelfs mijn rijst is voorgekookt :').

Ik heb wel respect voor mensen die echt uren in de keuken staan. Zowel om het goedkoper te maken als om het beter te maken.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:49:21 #240
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_137608310
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat jouw gezin uit minstens 3 personen bestaat die weinig voeding nodig hebben: twee kindjes en een meisje (jij). Dat scheelt al in vergelijking met een gezin met 1 man van 2m groot die intensief sport, een vrouw van 1m85 die intensief sport en 2 athletische kinderen van een jaar of 15 oud. Als jullie dan ook nog eens vlees/vis eten, witte rijst en goedkoop maar weinig voedzaam brood, licht gekleurde spaghetti (niet-volkoren) etc. eten dan ben je ook heel wat goedkoper uit. Verder weten wij natuurlijk niet ofdat jullie voldoende groenten (minstens 200 gram per dag voor een gemiddeld grote persoon en voldoende variatie) en vruchten (minstens 2 stuks voor een gemiddeld grote persoon per dag) eten en hoe goed of slecht de rest van jullie voeding is qua samenstelling. Het is niet alleen het kopen van hyperbewerkt voedsel waardoor de kosten voor voeding stijgen.
Een normaal budget ligt tussen de 30 en de 60 Euro per week per volwassen persoon afhankelijk van je fysiek.
Dan klopt dat ongeveer, wij zitten tussen de 50 en 70 euro, die twee meiden van me eten samen ongeveer net zo veel als 1 volwassenen, dus je zou dan twee volwassenen kunnen rekenen.
Ik ben maar 1.63. ik eet niet veel maar zeker wel voldoende.
Maar ik ben met mijn 32 jaar toch echt wel al een vrouw hoor. ;)
En zoals je eerder kon lezen in dit topic, genoeg groente, fruit en granen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_137608317
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 03:34 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Het ergste is nog dat ik niet heel hoge kwaliteit eet. Het is niet alsof het zo duur is door goed wild, lekkere wijn, en hoge kwaliteit groente en fruit.

Nee ik koop alles voorgekookt en gesneden. Zelfs mijn rijst is voorgekookt :').

Ik heb wel respect voor mensen die echt uren in de keuken staan. Zowel om het goedkoper te maken als om het beter te maken.
:') Voorgekookte rijst kopen, dan kan je écht niks zelf.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:51:14 #242
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_137608336
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 03:34 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik heb gewoon geluk dat ik het heerlijk vind om te koken, dus een uur in de keuken staan om te koken is geen probleem voor me.
En ik snij inderdaad alles zelf en koop haast niks voorgesneden of voorgekookt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_137608368
Ik vind het wel grappig om te zien dat mensen (Nederlanders) meestal maximaal een kwartier in de keuken bezig willen zijn, en daarna 3 kwartier gaan zitten eten _O-

Ik ben opgegroeid met de Arabische keuken en daar is het net andersom. Langer dan een uur koken is stamdaard, maar het is binnen 10 minuten op _O-
pi_137608472
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Volgens mij is dat hyperbewerkte voedsel vaak juist relatief goedkoop. En het is ook maar en beetje waar je prioriteiten liggen. Ik heb wel eens achter de kassa gewerkt - er zijn genoeg mensen die hun kar volladen met van die euroshopper saté uit de diepvries, yoghurtdrink, chips en snoep en al hun groenten in een pot hebben zitten. Die geven niet veel uit, maar hebben vrijwel alleen maar bewerkte rommel mee.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  dinsdag 11 maart 2014 @ 09:14:10 #245
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_137608730
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:59 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Volgens mij is dat hyperbewerkte voedsel vaak juist relatief goedkoop. En het is ook maar en beetje waar je prioriteiten liggen. Ik heb wel eens achter de kassa gewerkt - er zijn genoeg mensen die hun kar volladen met van die euroshopper saté uit de diepvries, yoghurtdrink, chips en snoep en al hun groenten in een pot hebben zitten. Die geven niet veel uit, maar hebben vrijwel alleen maar bewerkte rommel mee.
Groente uit pot is overigens net zo gezond als verse groentes, alleen zit er meer zout is, maar er zitten net zoveel voedingsstoffen in als in verse groentes.
De enige reden waarom ik het niet koop is omdat ik vers gewoon lekkerder vind over het algemeen.
pi_137608803
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

Groente uit pot is overigens net zo gezond als verse groentes, alleen zit er meer zout is, maar er zitten net zoveel voedingsstoffen in als in verse groentes.
De enige reden waarom ik het niet koop is omdat ik vers gewoon lekkerder vind over het algemeen.
Het gaat me niet alleen om de voeddingsstoffen, het smaakt ook nergens naar en er zit inderdaad meer zout in wat ik zelf zo veel mogelijk vermijd. Als dat de enige groenten zijn die je eet naast een dieet van bewerkte rommel dan denk ik niet dat die paar voedingsstoffen in die groenten daar nog veel aan toevoegen.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  dinsdag 11 maart 2014 @ 09:24:00 #247
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_137608897
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:19 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Het gaat me niet alleen om de voeddingsstoffen, het smaakt ook nergens naar en er zit inderdaad meer zout in wat ik zelf zo veel mogelijk vermijd. Als dat de enige groenten zijn die je eet naast een dieet van bewerkte rommel dan denk ik niet dat die paar voedingsstoffen in die groenten daar nog veel aan toevoegen.
Natuurlijk, maar nogmaals, ik besteed vaak niet meer dan 5 'a 6 euro aan een avondmaal, dan heb ik de benodigde groente, het vlees/vis en de aardappels/rijst/pasta/mie/wraps/enz.
Bij roti bv maak ik echt alles zelf, zo ook de rotivellen.
Er zit veel meer werk in maar het is net zo duur als wanneer ik een pakje roti van Knorr zou kopen, alleen is het vers veel lekkerder en gezonder.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:26:15 #248
244933 trovey
Nachtoele
pi_137610105
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:53 schreef Peunage het volgende:
Ik vind het wel grappig om te zien dat mensen (Nederlanders) meestal maximaal een kwartier in de keuken bezig willen zijn, en daarna 3 kwartier gaan zitten eten _O-

Ik ben opgegroeid met de Arabische keuken en daar is het net andersom. Langer dan een uur koken is stamdaard, maar het is binnen 10 minuten op _O-
3 kwartier aan tafel zitten :? Hier niet hoor en ik ben zo Nederlands als wat, volgens mij zijn Nederlanders juist snelle eters. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137611717
2 personen gemiddeld 100euro per twee weken. Altijd wel vlees en groenten, aardappels bijna nooit (niet te eten ook), rijst etc etc

[ Bericht 0% gewijzigd door MonkeyBall op 11-03-2014 18:07:07 ]
pi_137612709
Bij ons gaat er 360 euro per maand doorheen aan boodschappen
People assume too much.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')