zie maar wat je doet.....quote:Op maandag 10 maart 2014 13:09 schreef Deshain het volgende:
[..]
Hehe nog zo'n uitgeholde term 'duurzaam', vlees (en vis) is per definitie niet duurzaam gezien de disproportionele hoeveelheid grondstoffen die noodzakelijk zijn voor de groei en het afval wat hier mee gepaard gaat.
Duurzaam in het kader van het in standhouden van de populatie is heel iets anders dan wat zo'n term lijkt te impliceren.
[..]
Dat artikel heeft betrekking op menselijk gebruik van antibiotica.
http://www.rijksoverheid.(...)ie-in-de-veehouderij
Voor de aangescherpte regels (dus ook voor bioindustrie).
[..]
Nee, een vergroting van het aandeel biologische veeteelt leidt 1:1 tot een verslechtering van de situatie van de allerarmsten op de wereld.
[..]
Dat is resistentie door gebruik tijdens de veeteelt, niet waar je het over had dat antibiotica niet werkt doordat je met medicijnen besmet vlees hebt gegeten...
Compleet mee eens, voor de volle 100%.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
De Bio Industrie is nergens goed voor, niet voor de dieren, niet voor de mensen en niet voor het milieu.
Was ook sarcastisch.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:12 schreef niels0 het volgende:
[..]
Doe je mij anders wel een plezier mee. Chinees, thais, indiaas. Lekker hoor.
Je kan niks meer eten.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit zo goed.
Brood is slecht, aardappelen ook, groente uit een pot is slecht en het meeste vlees ook.
Eten is gewoon veel minder leuk tegenwoordig
Oh je kookt het zelf ook? Ik ben er nog een beetje mee aan het oefenen. Indiaas is wel lastig vind ik.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Was ook sarcastisch.
Ik vind oosters voer heerlijk en kook het ook regelmatig.
Het gaat er meer om dat ik nu al meerdere keren in dit topic heb gelezen dat het niet genoeg variatie heeft, wat ik nogal vreemd vind aangezien ik uit zeer 4 verschillende werelddelen gerechten kook.
Elke dag vlees eten is nergens voor nodig en zelfs ongezond.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:14 schreef Deshain het volgende:
[..]
Compleet mee eens, voor de volle 100%.
Alleen het alternatief is niet beter voor de mensen en het milieu, dat is alles wat ik zeg.
Dat vind ik nou ook. Ik eet 3 of 4 keer per week vegetarisch en mensen denken dan vaak gelijk dat je een extreme veganist bent ofzo.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Elke dag vlees eten is nergens voor nodig en zelfs ongezond.
Je hoeft echt niet meteen vegetariër te worden hoor...
Ik had één dag in de week vegetarisch voedsel ingevoerd hier thuis. Best lang volgehouden nog, maar ik kreeg steeds het commentaar: Dit zou lekkerder zijn met spekjesquote:Op maandag 10 maart 2014 13:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Elke dag vlees eten is nergens voor nodig en zelfs ongezond.
Je hoeft echt niet meteen vegetariër te worden hoor...
Bij mij gaat het eigenlijk automatisch, kom je er aan het einde van de dag achter dat je die dag gewoon geen vlees hebt gegeten.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:21 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook. Ik eet 3 of 4 keer per week vegetarisch en mensen denken dan vaak gelijk dat je een extreme veganist bent ofzo.
Je kunt echt veel kanten op met vegetarische gerechten.
We stoppen er gewoon meequote:
Dat bedoel ik, een beetje minder kan best...quote:Op maandag 10 maart 2014 13:21 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook. Ik eet 3 of 4 keer per week vegetarisch en mensen denken dan vaak gelijk dat je een extreme veganist bent ofzo.
Je kunt echt veel kanten op met vegetarische gerechten.
Ik ga me soms wel eens te buiten aan zeevoedsel. Daar kun je aardig wat geld aan uitgeven. Reuze garnalen bijvoorbeeld of krab. Dat is gewoon duur spul. Af en toe mag dat gewoon vind ik, niet te vaak.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Bij mij gaat het eigenlijk automatisch, kom je er aan het einde van de dag achter dat je die dag gewoon geen vlees hebt gegeten.Mis het eigenlijk ook niet want ik ben niet zo'n vleeseter, als ik het eet dan is het ook maar een kleine hoeveelheid.
Vis en datgene wat jij noemt lust ik nou net niet (ik lust veel maar dat nou net nietquote:Op maandag 10 maart 2014 13:28 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik ga me soms wel eens te buiten aan zeevoedsel. Daar kun je aardig wat geld aan uitgeven. Reuze garnalen bijvoorbeeld of krab. Dat is gewoon duur spul. Af en toe mag dat gewoon vind ik, niet te vaak.
Gehakt parmentier, rond de 7 euro voor 4 personen.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:25 schreef niels0 het volgende:
Nou wat eet iedereen hier vanaaf? I ga voor de pasta tricolore met 3 kleuren paprika, tomaat en strooikaas. Gerechtje van nog niet eens 2 euro zoiets.
Precies mijn punt, veeteelt is per definitie niet duurzaam.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dat bedoel ik, een beetje minder kan best...
Elke minuut wordt een stuk bos ter grootte van 36 voetbalvelden gekapt, vooral om runderen te laten grazen en soja voor veevoer te telen, dat kan natuurlijk nooit zo doorgaan.
Ik hoor al roepen, ja maar al die sojamelk en sojaburgers dan?
Maar dat is maar 10 % van alle soja die wordt gebruikt, de rest is allemaal voor veevoer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fyto-oestrogenenquote:Sojaburgers zijn trouwens ook niet nodig zéker als je al een paar keer per week vlees kan eten.
Als ik zie hoe snel een kalfje aankomt op alleen melk kan ik het me ook niet voorstellen.quote:ik geloof namelijk niet dat melk zo gezond is als altijd werd beweerd.
Dat weet ik zo vroeg op de dag nooit, behalve als ik aan het bbq' en ben geslagen.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:25 schreef niels0 het volgende:
Nou wat eet iedereen hier vanaaf? I ga voor de pasta tricolore met 3 kleuren paprika, tomaat en strooikaas. Gerechtje van nog niet eens 2 euro zoiets.
Pasta met paddenstoelen, knoflook, pepertje, peterselie en nog wat dingetjes...quote:Op maandag 10 maart 2014 13:25 schreef niels0 het volgende:
Ik lust er wel pap van.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Vis en datgene wat jij noemt lust ik nou net niet (ik lust veel maar dat nou net niet) dus daar ben ik het geld ook al niet aan kwijt. De enige keer dat er hier vis het huis binnenkomt is het voor mijn meeetende gast.
Brrrrquote:Op maandag 10 maart 2014 13:38 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik lust er wel pap van.Vis, schelp- en schaaldieren. Als ik in de buurt van een viskraam kom kan ik het niet laten. Nog een reden om aan zee te blijven wonen.
quote:Op maandag 10 maart 2014 13:12 schreef Deshain het volgende:
[..]
Variatie is bij Aziaten helemaal niet van belang, dat zie je al aan dat ze er allemaal hetzelfde uitzien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |