Ga je met je fiets naar de Lidl.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:10 schreef HostiMeister het volgende:
Niet mijn winkel, c1000 ligt (letterlijk) op een steenworp afstand van mijn appartement, tja dan ga ik niet de hele stad af omdat ik dan misschien 2 euro bespaar. Zelfde geldt eigenlijk voor (bulk) groente kopen op de markt, plus dat ik dan toch de helft moet weggooien omdat het rot wordt.
Dat jouw verouderde beeld van Lidl allang niet meer klopt. Top supermarkt, met veel diversiteit!quote:
Duitsland is zeer goedkoop om te wonen/leven.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:28 schreef Spatieloos het volgende:
Waarom komt Duitsland zo laag uit voor zo'n rijk land?
Best, ik zal vanavond eens voor de gein mijn avondinkopen bij de lidl doen, kijken of ze dezelfde (goede) shit hebben dan mijn c1000. Ik heb er iig een hard hoofd in.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:14 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat jouw verouderde beeld van Lidl allang niet meer klopt. Top supermarkt, met veel diversiteit!
Geldt voor lang niet alle producten in de supermarkt overigens. Bovendien liggen de lonen lager en moeten supermarkten harder met elkaar concurreren daar omdat discounters zo invloedrijk zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Duitsland is zeer goedkoop om te wonen/leven.
Hun groenten en fruit is in ieder geval samen met de AH uitgeroepen tot de beste groenten en fruit van Nederland. Al een aantal keren achter elkaar.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:17 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Best, ik zal vanavond eens voor de gein mijn avondinkopen bij de lidl doen, kijken of ze dezelfde (goede) shit hebben dan mijn c1000. Ik heb er iig een hard hoofd in.
Hunniequote:Op maandag 10 maart 2014 11:18 schreef HSG het volgende:
[..]
Hun groenten en fruit is in ieder geval samen met de AH uitgeroepen tot de beste groenten en fruit van Nederland. Al een aantal keren achter elkaar.
Mooi, want bij de C1000 is het (op een paar groentes na) huilen met de pet op. Slager daarentegen is wel onovertroffen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:18 schreef HSG het volgende:
[..]
Hun groenten en fruit is in ieder geval samen met de AH uitgeroepen tot de beste groenten en fruit van Nederland. Al een aantal keren achter elkaar.
Groentes en fruit zijn meestal niet echt top inderdaad. Maar verder wel prima supermarkt met goede aanbiedingen enz.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:19 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Mooi, want bij de C1000 is het (op een paar groentes na) huilen met de pet op. Slager daarentegen is wel onovertroffen.
Aanbiedingen zijn vaak wel erg aantrekkelijk. Als je voor 6 euro een tas vol vlees mee kan krijgen dan is dat mooi meegenomen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:23 schreef H.FR het volgende:
[..]
Groentes en fruit zijn meestal niet echt top inderdaad. Maar verder wel prima supermarkt met goede aanbiedingen enz.
Tsja en in Noorwegen betaal je bijv nauwelijks loonbelasting, daar wordt de meeste belasting met al je boodschappen verrekend vandaar dat zo'n gezin dan makkelijk aan $700/week komt voor alleen eten.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:17 schreef MCH het volgende:
[..]
Geldt voor lang niet alle producten in de supermarkt overigens. Bovendien liggen de lonen lager en moeten supermarkten harder met elkaar concurreren daar omdat discounters zo invloedrijk zijn.
Geëmigreerde ijsberen?quote:Op zondag 9 maart 2014 22:55 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Je moet de schuld aan die indianen geven.
Groente en fruit van de Lidl is echt goed.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:19 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Mooi, want bij de C1000 is het (op een paar groentes na) huilen met de pet op. Slager daarentegen is wel onovertroffen.
Wat moet iemand per maand verdienen om al 700 euro per week aan eten aan te kunnen schaffen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:27 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Tsja en in Noorwegen betaal je bijv nauwelijks loonbelasting, daar wordt de meeste belasting met al je boodschappen verrekend vandaar dat zo'n gezin dan makkelijk aan $700/week komt voor alleen eten.
Dichtsbijzijnde Lidl is 20 minuten fietsen, en ik heb een C1000 op 4 minuten lopen. Keuze is dan snel gemaakt..quote:Op maandag 10 maart 2014 11:28 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Groente en fruit van de Lidl is echt goed.Ze hebben ook lekker (biologisch) rundergehakt merkte ik 'n tijdje geleden.
Ja dat snap ik ook wel zeker omdat C1000 en Jumbo ook niet zo duur zijn. Bij mij zit de Jumbo en de Lidl ongeveer even ver van m'n huis maar bij de Lidl moet ik echt 'n rotstuk bergop fietsen, tsja ook ik ga zeker nu ik wat ruimer financieel zit dan naar Jumbo, idd.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:32 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dichtsbijzijnde Lidl is 20 minuten fietsen, en ik heb een C1000 op 4 minuten lopen. Keuze is dan snel gemaakt..
In Noorwegen betaal je maximum 47.8% belasting en standaard VAT 25% (verlaagde tarief van 15% voor boodschappen ).quote:Op maandag 10 maart 2014 11:27 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Tsja en in Noorwegen betaal je bijv nauwelijks loonbelasting, daar wordt de meeste belasting met al je boodschappen verrekend vandaar dat zo'n gezin dan makkelijk aan $700/week komt voor alleen eten.
Wat dat betreft heb ik gewoon geluk met waar ik woon, een nieuwe Lidl schuin tegenover me en een markt achter me, daarnaast nog de MCD op loopafstand mocht ik iets willen hebben wat ik daar niet kan krijgen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:32 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dichtsbijzijnde Lidl is 20 minuten fietsen, en ik heb een C1000 op 4 minuten lopen. Keuze is dan snel gemaakt..
Alleen heeft Noorwegen zoveel poen dat iedereen daar (letterlijk) miljonair is. Kun je hier weer niet zeggen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
In Noorwegen betaal je maximum 47.8% belasting en standaard VAT 25% (verlaagde tarief van 15% voor boodschappen ).
http://en.wikipedia.org/wiki/Tax_rates_of_Europe
Zouden ze hier ook mogen doen, en net als Denemarken dat de ziektekosten bij de belasting is inbegrepen.
In Denemarken is ook 99,9% van de bevolking ambtenaar met alle gevolgen van dien, bijna iedereen werkt daar zo traag als stront door een trechter.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:35 schreef snakelady het volgende:
Zouden ze hier ook mogen doen, en net als Denemarken dat de ziektekosten bij de belasting is inbegrepen.
Toch maar eens een keertje proberen dan.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:28 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Groente en fruit van de Lidl is echt goed.Ze hebben ook lekker (biologisch) rundergehakt merkte ik 'n tijdje geleden.
Gek dat ze dan de belasting zo hoog houden.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:36 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Alleen heeft Noorwegen zoveel poen dat iedereen daar (letterlijk) miljonair is. Kun je hier weer niet zeggen.
Dat is zuiniger dan ik. Ik zit op 5 EUR p/d. Ik haal wel elke dag vers brood en ik heb een dure smaak met kaas. Groenten altijd uit het seizoen.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:29 schreef Mickytjuh het volgende:
Pff, gezin met drieen, we doen luxe boodschappen en halen voor 50 euro per week bij de supermarkt en groentewinkel en daarnaast nog voor 10 euro brood bij de bakker, dus voor 60 euro per week boodschappen...
Een vriendin van mij komt uit Noorwegen, blijkbaar is alcohol daar heel duur, we gingen voor het eerst stappen en ze bleef maar rondjes geven en roepen dat het zo goedkoop is.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:36 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Alleen heeft Noorwegen zoveel poen dat iedereen daar (letterlijk) miljonair is. Kun je hier weer niet zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |