abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2014 @ 10:17:59 #101
352863 HaywoodJablome
Any minute now
pi_137574059
Die foto in je op zien is als een oude vriend die je al jaren niet meer gezien hebt weer eens ontmoeten O+
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
  maandag 10 maart 2014 @ 10:18:08 #102
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_137574063
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:24 schreef snakelady het volgende:
50 en 70 euro
Dat is wel bijzonder weinig, en dan heb jij nog kinderen ook.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_137574103
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat beweer ik nergens, maar als je leest dat zeker 30 tot 50% van het eten wat we produceren weggegooid wordt, is dat toch erg zonde en bovendien nergens voor nodig.
Dat er jaarlijks 1,2 tot 2 miljard ton eten op de vuilnisbelt belandt terwijl er 870 miljoen mensen honger lijden.
Je moet eens kijken hoeveel gezinnen op de wereld het dubbele koken in tegenstelling tot wat ze op kunnen. "want zo kan er altijd wel iemand mee-eten" en als er niemand mee-eet dan vind ik dat verspilling (is overigens ook al eerder gezegd in deze topic).

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:14 schreef MCH het volgende:

[..]

Goed lezen, per week. ~O>
Aangepast. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:16 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is per week.
Maar in dit topic is iemand die beweerd voor 50 euro per dag aan eten te kopen voor een gezin, en zijn vriendin het dubbele.....
Dat is voor 3000 euro per maand. :P
Dagelijks bizonvlees en kaviaar op z'n bord? :P
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 10 maart 2014 @ 10:20:13 #104
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_137574109
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:18 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat is wel bijzonder weinig, en dan heb jij nog kinderen ook.
Ja, twee dochters van 5 en 8 jaar.
Dat is wel alleen voor voedsel, ik heb nu niet de haarproducten, wasmiddel enz er bijgeteld, echt alleen eten tussen de 50 en 70 euro, makkelijk.
Ik kook nooit voor meer dan 10 euro per avondmaal, meestal rond de 5 'a 6 euro.
En dat is een volwaardige gezonde maaltijd zonder pakjes of potjes.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 10 maart 2014 @ 10:22:51 #105
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_137574177
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, twee dochters van 5 en 8 jaar.
Dat is wel alleen voor voedsel, ik heb nu niet de haarproducten, wasmiddel enz er bijgeteld, echt alleen eten tussen de 50 en 70 euro, makkelijk.
Ik kook nooit voor meer dan 10 euro per avondmaal, meestal rond de 5 'a 6 euro.
Ik doe nooit de boodschappen, dus ik weet het niet precies, maar we zitten aan iets meer dan het dubbele geloof ik.
Maar goed, het is natuurlijk ook afhankelijk van waar je je prioriteiten legt. Jij hebt 2 kinderen die van alles nodig hebben, dadelijk ook nog gaan studeren en noem het maar op. Dan bespaar je denk ik toch al sneller op dingen als voedsel, denk ik.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  maandag 10 maart 2014 @ 10:24:03 #106
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_137574212
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:20 schreef HSG het volgende:

[..]

Je moet eens kijken hoeveel gezinnen op de wereld het dubbele koken in tegenstelling tot wat ze op kunnen. "want zo kan er altijd wel iemand mee-eten" en als er niemand mee-eet dan vind ik dat verspilling (is overigens ook al eerder gezegd in deze topic)
Inderdaad, nu kook ik ook wel eens te veel, vooral met pasta of een wokschotel wil dat meer dan eens gebeuren, dan vries is wat over is gewoon in.

quote:
Dagelijks bizonvlees en kaviaar op z'n bord? :P
Dat moet toch haast wel. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 10 maart 2014 @ 10:26:56 #107
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_137574277
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:22 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik doe nooit de boodschappen, dus ik weet het niet precies, maar we zitten aan iets meer dan het dubbele geloof ik.
Maar goed, het is natuurlijk ook afhankelijk van waar je je prioriteiten legt. Jij hebt 2 kinderen die van alles nodig hebben, dadelijk ook nog gaan studeren en noem het maar op. Dan bespaar je denk ik toch al sneller op dingen als voedsel, denk ik.
Ik kook nu zowat hetzelfde als toen ik nog geld genoeg had te besteden, het enige verschil is, ik haal het nu ergens anders waar het voordeliger is.
Dus in plaats van de AH naar de lidl en in plaats van de bakker, slager, kaasboer de markt.

Gelukkig woon ik midden in het dorp en zit alles op loopafstand. :P

Ook kijk ik naar de restanten in de koelkast, heb ik bv nog een half bakje champignons liggen, nog wat vlees als kip/kam/spek dan gebruik ik dat in een pastagerecht waar ik alleen nog roomkaas, uitjes en kruiden aan hoef toe te voegen.
Heb ik diverse soorten ander vlees dan wordt dat een eenpansgerecht waar alleen nog groenten en kruiden bij hoeven met wat aardappelen, rijst of mie.
Ik denk dat ik het meeste bespaar op het drinken en het zelf kruiden in plaats van pakjes te gebruiken en zelf vlees en groenten snijden.

[ Bericht 11% gewijzigd door snakelady op 10-03-2014 10:34:30 ]
pi_137574327
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:24 schreef snakelady het volgende:
Inderdaad, nu kook ik ook wel eens te veel, vooral met pasta of een wokschotel wil dat meer dan eens gebeuren, dan vries is wat over is gewoon in.
Dat kan ook heel makkelijk met pasta - en wokschotels. ;) Maar toch ik ben niet honderden euro's per week kwijt aan eten. Meer tussen de ¤30,- en ¤40,- en als ik mee-eters heb dan haal ik wat extra's in huis.
  maandag 10 maart 2014 @ 10:37:17 #109
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_137574510
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:29 schreef HSG het volgende:

[..]

Dat kan ook heel makkelijk met pasta - en wokschotels. ;) Maar toch ik ben niet honderden euro's per week kwijt aan eten. Meer tussen de ¤30,- en ¤40,- en als ik mee-eters heb dan haal ik wat extra's in huis.
Dat ook ja, komen er onverwachte mee-eters dan is dat geen probleem, ik woon tegenover de supermarkt, haal ik gewoon wat extra bij. :P
pi_137574550
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hier dus ook een gezin van 3 maar vaak ook 4 als mijn vriend in Nederland is,
Ik vind wel dat je vrij weinig uitgeeft. je zegt niet te snappen waardoor mensen veel geld uitgeven maar het ligt denk ik in ook aan t type gerecht dat iemand maakt. Ik maak bijv geen standaard salade maar gooi er van alles in dan word het snel duur. Daar probeer ik nu dusdanig mee te minderen hehe. En die mensen kopen mss ook duurdere merken, luxere producten en ttussendoortjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2014 10:46:03 ]
pi_137574577
Ik probeer nu in mijn eentje niet meer dan 40 euro per week uit te geven, maar daar moet ik dan wel moeite voor doen.
pi_137574642
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:39 schreef madeliefff het volgende:
Ik probeer nu in mijn eentje niet meer dan 40 euro per week uit te geven, maar daar moet ik dan wel moeite voor doen.
Precies. De boodschappen die ik voor het weekend had gehaald waren alleen al 60 euro ofzo. Goede shit is duur. :{
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_137574744
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:41 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Precies. De boodschappen die ik voor het weekend had gehaald waren alleen al 60 euro ofzo. Goede shit is duur. :{
Waar doe jij dan je boodschappen want ik kan goede shit voor weinig krijgen. :{
  maandag 10 maart 2014 @ 10:45:48 #114
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_137574756
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:38 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Ik vind wel dat je vrij weinig uitgeeft. je zegt niet te snappen waardoor mensen veel geld uitgeven maar het ligt denk ik in ook aan t type gerecht dat iemand maakt. Ik maak bijv geen standaard salade maar gooi er van alles in dan word het snel duur. Daar probeer ik nu dusdanig mee te minderen hehe. En die mensen kopen mss duurdere merken o luxe producten en ttussendoortjes.
Een voorverpakte salade is duurder dan zelf een salade maken. :P
En als je de dressing zelf maakt in plaats van een pakje ben je ook een stuk goedkoper uit.

Salade met gegrilde peer bv, 3 euro.Waldorfsalade 2 euro, Mexicaanse salade 2 euro.
die gebruik ik als bijgerechten.
In de zomer vind ik een maaltijdsalade wel lekker, bv een couscoussalade en die kan je maken voor 4 euro of een linzensalade met chorizo voor 6 euro.
Tussendoortjes kosten denk ik ook veel als je niet uitkijkt, als je voor gezonde tussendoortjes gaat is het juist goedkoop
pi_137574809
Denken dat je de onderlinge bedragen maar zomaar kunt vergelijken :')
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_137574917
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:45 schreef HSG het volgende:

[..]

Waar doe jij dan je boodschappen want ik kan goede shit voor weinig krijgen. :{
C1000 en Appie.

FF denken, ik had; varkenshaas, kip, pesto, room, avocado's, pepers, paprika's, rucola, tasty toms, limoenen, stokbrood, brood, ham, nootjes, verse koriander en bieslook, tortilla wraps, sour creme, mozarella, 2 sixpacks HJ, sinaasappelsap en nog wat bbq vlees. Niet veel meer denk ik en ik was zeker 60 euro kwijt dit weekend (met avondeten voor vrijdag dus).

Shit is gewoon duur.
pi_137574965
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:51 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

C1000 en Appie.

FF denken, ik had; varkenshaas, kip, pesto, room, avocado's, pepers, paprika's, rucola, tasty toms, limoenen, stokbrood, brood, ham, nootjes, verse koriander en bieslook, tortilla wraps, sour creme, mozarella, 2 sixpacks HJ, sinaasappelsap en nog wat bbq vlees. Niet veel meer denk ik en ik was zeker 60 euro kwijt dit weekend (met avondeten voor vrijdag dus).

Shit is gewoon duur.
Je kunt ook naar de Lidl gaan of de markt.
pi_137574997
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hier dus ook een gezin van 3 maar vaak ook 4 als mijn vriend in Nederland is,
Echt alleen het eten zijn wij als gezin van 4 ook 70/80 euro pw kwijt.
Maar dan de rest nog ;).
pi_137575047
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:53 schreef HSG het volgende:

[..]

Je kunt ook naar de Lidl gaan of de markt.
Lidl :') Ik zou niet eens weten waar die ligt hier. :@ Op de markt had ik kaas gehaald, die had ik niet eens meegerekend. _O-
pi_137575164
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Een voorverpakte salade is duurder dan zelf een salade maken. :P
En als je de dressing zelf maakt in plaats van een pakje ben je ook een stuk goedkoper uit.

Salade met gegrilde peer bv, 3 euro.Waldorfsalade 2 euro, Mexicaanse salade 2 euro.
die gebruik ik als bijgerechten.
In de zomer vind ik een maaltijdsalade wel lekker, bv een couscoussalade en die kan je maken voor 4 euro of een linzensalade met chorizo voor 6 euro.
Tussendoortjes kosten denk ik ook veel als je niet uitkijkt, als je voor gezonde tussendoortjes gaat is het juist goedkoop
ja jij gebruikt gewoon minder producten om mee te koken. En de tussendoortjes idd.
pi_137575273
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:56 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Lidl :') Ik zou niet eens weten waar die ligt hier. :@ Op de markt had ik kaas gehaald, die had ik niet eens meegerekend. _O-
Haten op de Lidl. :') Heb je ook groenten op de markt? Die zijn een stuk goedkoper dan de supermarkt. :')
pi_137575352
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:56 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

ik hou er niet van om naar meerdere winkels te gaan. Daarom ga ik nooit naar lidl haha. Want lidl heeft niet alles.
pi_137575474
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:03 schreef HSG het volgende:

[..]

Haten op de Lidl. :') Heb je ook groenten op de markt? Die zijn een stuk goedkoper dan de supermarkt. :')
Niet mijn winkel, c1000 ligt (letterlijk) op een steenworp afstand van mijn appartement, tja dan ga ik niet de hele stad af omdat ik dan misschien 2 euro bespaar. Zelfde geldt eigenlijk voor (bulk) groente kopen op de markt, plus dat ik dan toch de helft moet weggooien omdat het rot wordt.
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:06 schreef madeliefff het volgende:

[..]

ik hou er niet van om naar meerdere winkels te gaan. Daarom ga ik nooit naar lidl haha. Want lidl heeft niet alles.
Dit ook trouwens, plus het is zo'n Duitse palletkoopschuur, lang geleden dat ik er iig ben geweest.
pi_137575569
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:10 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Niet mijn winkel, c1000 ligt (letterlijk) op een steenworp afstand van mijn appartement, tja dan ga ik niet de hele stad af omdat ik dan misschien 2 euro bespaar. Zelfde geldt eigenlijk voor (bulk) groente kopen op de markt, plus dat ik dan toch de helft moet weggooien omdat het rot wordt.

[..]

Dit ook trouwens, plus het is zo'n Duitse palletkoopschuur, lang geleden dat ik er iig ben geweest.
Stop dan met debiele onzin uitkramen als je er blijkbaar zolang niet geweest bent.
pi_137575601
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:13 schreef MCH het volgende:

[..]

Stop dan met debiele onzin uitkramen als je er blijkbaar zolang niet geweest bent.
Debiele onzin? Zoals?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')