abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137583794
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:46 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Dus die 2 reizigers waren ook Iranees? Anders lijkt het me een beetje omslachtig je tickets via Iran te boeken :P
En de tickets zijn geboekt via die Chinese maatschappij vervolgens.
pi_137583838
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:49 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Als ik vanuit Schiphol naar, pak m beet, Kreta wil vliegen dan boek ik ook geen tickets via Colombia :P
:D

Ik vloog van Mexico DF naar Cuba maar miste mijn vlucht. Na 2,5 uur bellen had ik een nieuwe: Mex-Bogota (!)- Havana. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 10 maart 2014 @ 15:52:28 #228
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137583856
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:43 schreef Marrije het volgende:
Die url, met de naam mario balotelli erin?
Die 2 tjappies leken op Balotelli, zeiden ze :)
Zullen wel geen "negroes" hebben willen zeggen.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:54:14 #229
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137583917
Het enige wat mij op dat moment in verwarring brengt en wat concreet als nieuws wordt gebracht (en niet een gerucht is), is dat de mobiele nummers van sommige passagiers blijven overgaan. Dat nummer hoort uberhaupt niet bereikbaar te zijn als ze in zee gecrasht zijn of de 777 midden in de lucht uiteengevallen is.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 10 maart 2014 @ 15:54:36 #230
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137583923
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vloog van Mexico DF naar Cuba maar miste mijn vlucht. Na 2,5 uur bellen had ik een nieuwe: Mex-Bogota (!)- Havana. :')
* MrBanaan1 zoekt op waar bogota ligt :X
  maandag 10 maart 2014 @ 15:54:58 #231
28167 matthijst
pi_137583930
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:54 schreef Asskicker14 het volgende:
Het enige wat mij op dat moment in verwarring brengt en wat concreet als nieuws wordt gebracht (en niet een gerucht is), is dat de mobiele nummers van sommige passagiers blijven overgaan. Dat nummer hoort uberhaupt niet bereikbaar te zijn als ze in zee gecrasht zijn of de 777 midden in de lucht uiteengevallen is.
Doorgeschakeld?

Department of Civil Aviation Director-General Azharuddin Abdul Rahman confirmed the men DID NOT look Asian. Asked what they looked like, he replied: "Do you know Balotelli (the famous Italian footballer). They look like Balotelli."
pi_137583938
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:54 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

* MrBanaan1 zoekt op waar bogota ligt :X
Daar woon ik. :D
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 10 maart 2014 @ 15:55:51 #233
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137583958
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gevonden. Is dat nu serieus? Ik ken je niet, dus not sure if troll or...
Alhoewel, heb je nooit in ONZ/KLB gezien dus dat zal wel serieus zijn haha.
  Moderator maandag 10 maart 2014 @ 15:56:24 #234
257132 crew  Awsom
pi_137583976
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goedemorgen :W
pi_137583988
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:55 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Gevonden. Is dat nu serieus? Ik ken je niet, dus not sure if troll or...
Alhoewel, heb je nooit in ONZ/KLB gezien dus dat zal wel serieus zijn haha.
Ja, uiteraard. Zie avatar en posthistory.

pi_137584027
quote:
99s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:56 schreef Awsom het volgende:

[..]

Goedemorgen :W
'middag.

Het blijft vreemd, dat vliegtuig. Miss Escobar en ik hebben het hele weekend vol spanning de "updates" gevolgd, maar er is gewoon geen nieuws. Na bijna 69 uur... :o

maandag 10 maart 2014 @ 15:58:43 #237
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137584038
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, uiteraard. Zie avatar en posthistory.
[vraagpost] alermodus [/vraagpost]

Is dat de hoofdstad?
Voel je je daar wel veilig....
Heb je Colombiaanse roots/spreek je de taal?
Hoe ben je erop gekomen daarheen te gaan :o
Is het erg crimineel?
Kloppen de beelden die je via de media krijgt?
pi_137584123
Ik vind het nog steeds heel raar dat een vliegtuig van ongeveer 60 meter zomaar in het niets is verdwenen.
  maandag 10 maart 2014 @ 16:01:40 #239
28167 matthijst
pi_137584129
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:58 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Is dat de hoofdstad?
Is het erg crimineel?
www.groupies.nl :+
  maandag 10 maart 2014 @ 16:02:40 #240
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137584159
quote:
??? Ikweet dat het offtopic is, daarom gooi ik alles in 1 post zodat er maar 1 antwoordpost hoeft te zijn. Prima toch?
  maandag 10 maart 2014 @ 16:03:45 #241
28167 matthijst
pi_137584190
Kiek die dikke clown smiley ;)
  maandag 10 maart 2014 @ 16:04:23 #242
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137584215
quote:
12s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Osama bin Laden?
Mohammed Atta?

bijna goed
er stond hier gisteren? een linkje naar een ander ongeval en daar, of bij een gelinkd artikel, stond ook iets over een terrorist die onder een valse italiaanse naam (bekende naam maar dan met 1 spelfout) een bom had proberen te ontploffen als ik het goed heb
pi_137584335
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:58 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Is dat de hoofdstad?
Is het erg crimineel?
Ja.
Het is prima veilig, het uitgaan is veel veiliger dan in NL.
Nee/ja, vloeiend.
Het land, en vooral de mensen/cultuur.
Nee.
NEE. De media leven in de jaren 90.

Máxima gelukkig niet:
NWS / Máxima: Colombia kan voorbeeld zijn

maandag 10 maart 2014 @ 16:09:48 #244
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137584379
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja.
Het is prima veilig, het uitgaan is veel veiliger dan in NL.
Nee/ja, vloeiend.
Het land, en vooral de mensen/cultuur.
Nee.
NEE. De media leven in de jaren 90.

Máxima gelukkig niet:
NWS / Máxima: Colombia kan voorbeeld zijn
Damn... Even een verandering van mijn beeld van dat land. Niet iets waar je zo 123 op zou komen. Cool! Als dit drama helemaal duidelijk is houden we een afterparty bij jou :D (alleen hopen dat we dan wél aan komen)
pi_137584485
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:09 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Damn... Even een verandering van mijn beeld van dat land. Niet iets waar je zo 123 op zou komen. Cool! Als dit drama helemaal duidelijk is houden we een afterparty bij jou :D (alleen hopen dat we dan wél aan komen)
Ik woonde voor Colombia bij jou om de hoek, als je tenminste uit Kerkraai of Heerlen komt. ;)

Je bent altijd welkom voor een goeie vakantie. Laten we dat per DM doen en nu dat vliegtuig es vinden...?

maandag 10 maart 2014 @ 16:14:24 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137584511
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:23 schreef matthijst het volgende:
Paspoortmannetjes zagen er zo uit:
[ afbeelding ]
-edit-
kom maar met een foto van die iranier

[ Bericht 4% gewijzigd door Marrije op 10-03-2014 16:19:49 ]
  maandag 10 maart 2014 @ 16:15:26 #247
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137584540
Even in semi-ongerelateerd nieuws. Dit gebeurde een kleine maand geleden. Het geeft aan dat zaken zoals een kaping door piloot niet geheel ondenkbaar is.

http://edition.cnn.com/20(...)-airlines-hijacking/

quote:
(CNN) -- A co-pilot on an Ethiopian Airlines flight bound for Rome hijacked the airliner early Monday morning and flew it to Geneva, Switzerland, looking for asylum.

The man, an Ethiopian in his early 30s, was arrested when the plane landed at Geneva International Airport, police said. The 202 passengers and crew aboard the Boeing 767-300 were not harmed.

It was a welcome outcome from the last time an Ethiopian Airlines was hijacked.

In 1996, 125 people died after a hijacked Ethiopian Airlines crashed in the Indian Ocean after running out of fuel. In that case, the hijackers were seeking asylum in Australia.

In Monday's incident, Flight 702 had taken off from the Ethiopian capital of Addis Ababa and was headed to Rome, the airline said.

The co-pilot took control of the plane when the pilot went to the restroom, said Swiss police spokesman Jean-Philippe Brandt.

The co-pilot, who was not named, closed the fortified door, police said. Instead of Rome, he then steered the plane toward Geneva.

At one point, as the plane hovered over Geneva's airspace several times, he asked the control tower:

"And you have to give us lastly permission on board for asylum."

"Yes I know," the tower responded. "Sorry, but we are still waiting for the response. We are trying our best to get you the response, sir."

The surrender

Eventually, the plane landed at Geneva International Airport.

"I will be coming out via the window," the co-pilot told the control tower.

He then escaped through the cockpit window using a rope, and surrendered to police, Brandt said.

He was unarmed, authorities said.

"His act has been motivated by the fact that he feels threatened in his county and wants to make an asylum claim in Switzerland," Swiss police spokesman Philippe Grangean said.

The passengers were not threatened or put in danger, police said.

Ethiopian Airlines, in a statement, would only say the plane was "forced to proceed" to the airport.

During the incident, Geneva International Airport was shut down. It reopened later Monday morning.

While rare, a pilot hijacking an airline is not unheard of.

In 1998, an Air China captain, reportedly disgruntled with life in China, hijacked his passenger jet to Taiwan.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 10 maart 2014 @ 17:16:51 #248
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137586332
Nu we weten dat zelfs dat oliespoor niet van het vliegtuig afkomstig kan zijn, is het raadsel natuurlijk helemaal compleet. Echt een bizar verhaal dit.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  maandag 10 maart 2014 @ 17:17:21 #249
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137586344
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:01 schreef Festa94 het volgende:
Ik vind het nog steeds heel raar dat een vliegtuig van ongeveer 60 meter zomaar in het niets is verdwenen.
Het probleem is dat het ding zich in een groot gebied kan bevinden.
Wie weet hoever het vliegtuig nog verder gevlogen is na het laatst bevestigde contact, vergeet niet dat een airliner zich met ruim 900km/u verplaatst.
En het is niet alleen de vluchtroute waar men zoekt, er moet ook rekening mee worden gehouden dat het vliegtuig afgeweken is van koers, dat vergroot het mogelijk zoekgebied enorm.

Bij AF447 werden er ook niet veel wrakstukken gevonden, pas toen men het staartstuk vond kon men gerichter gaan zoeken en werden er kleinere brokstukken en lichamen gevonden. Maar veruit de meeste lichamen zijn mee naar beneden gesleurd. Hetzelfde zal gelden voor (lichtere) vracht die normaliter zou blijven drijven, maar nu opgeborgen zit in het ruim (duwen ze het ook nog in vracht containers?).
pi_137586449
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het probleem is dat het ding zich in een groot gebied kan bevinden.
Wie weet hoever het vliegtuig nog verder gevlogen is na het laatst bevestigde contact, vergeet niet dat een airliner zich met ruim 900km/u verplaatst.
En het is niet alleen de vluchtroute waar men zoekt, er moet ook rekening mee worden gehouden dat het vliegtuig afgeweken is van koers, dat vergroot het mogelijk zoekgebied enorm.
Verder is de zee uitermate effectief in het snel laten verdwijnen van dingen. Zelfs schepen van 300 meter kunnen in een kwartiertje volledig weg zijn.
pi_137586569
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:16 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Nu we weten dat zelfs dat oliespoor niet van het vliegtuig afkomstig kan zijn, is het raadsel natuurlijk helemaal compleet. Echt een bizar verhaal dit.
Mwah. Het klapt in de lucht uit elkaar en de meeste spullen zinken wel.
pi_137586707
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:20 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Verder is de zee uitermate effectief in het snel laten verdwijnen van dingen. Zelfs schepen van 300 meter kunnen in een kwartiertje volledig weg zijn.
Zeer onwaarschijnlijk, als het vliegtuig is neergestort knalt het in talloze stukjes uiteen, de zware onderdelen zakken inderdaad naar de bodem maar veel blijft gewoon drijven waaronder lichamen die van het vliegtuig zijn losgeraakt.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:29:55 #253
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137586726
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mwah. Het klapt in de lucht uit elkaar en de meeste spullen zinken wel.
Je doet nu net of het zo normaal is dat een vliegtuig ineens uit elkaar klapt midden in de lucht op cruise hoogte. Bovendien, stel dat hij uit elkaar geklapt zou zijn, dan zou dat logischerwijs gebeurd zijn op het moment van contactverlies. Dan zou er toch wel iets gevonden zijn op die plaats?
pi_137586765
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:29 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zeer onwaarschijnlijk, als het vliegtuig is neergestort knalt het in talloze stukjes uiteen, de zware onderdelen zakken inderdaad naar de bodem maar veel blijft gewoon drijven waaronder lichamen die van het vliegtuig zijn losgeraakt.
Dat hangt natuurlijk maar af van hoe het vliegtuig op het water gekomen is. Denk maar aan hoe dat vliegtuig in de Hudson in New York toen, was een paar jaar terug, is neer gekomen.

Edit:
pi_137586789
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:31 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat hangt natuurlijk maar af van hoe het vliegtuig op het water gekomen is. Denk maar aan hoe dat vliegtuig in de Hudson toen, was een paar jaar terug, is neer gekomen.
Klopt maar in dat geval zouden er overlevenden kunnen zijn en zou er tijd zijn voor een noodsignaal.
pi_137586819
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Klopt maar in dat geval zouden er overlevenden kunnen zijn en zou er tijd zijn voor een noodsignaal.
Weet je niet, misschien was het net wat minder goed uitgevoerd dan bij het vliegtuig in de Hudson. Als het vliegtuig eenmaal water maakt kan het snel gaan.
pi_137586820
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:29 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Je doet nu net of het zo normaal is dat een vliegtuig ineens uit elkaar klapt midden in de lucht op cruise hoogte. Bovendien, stel dat hij uit elkaar geklapt zou zijn, dan zou dat logischerwijs gebeurd zijn op het moment van contactverlies. Dan zou er toch wel iets gevonden zijn op die plaats?
Er zijn geen noodsignalen o.i.d. uitgezonden, dan heb je eigenlijk maar vier opties:

1. Kaping
2. Piloten hadden geen idee dat ze gingen neerstorten
3. Ontploffing
4. Bewuste actie van (een van) de piloten.

Als zo'n kist op die hoogte uit elkaar klapt... dat ligt dan echt niet allemaal netjes bij elkaar. Veel spullen zinken ook vrij snel en als er wat stukjes blijven drijven, zie het dan maar eens te vinden. Het is niet zo dat men aan het zoeken is in een gebiedje zo groot als het Veluwemeer ofzo.
pi_137586852
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:16 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Met het grote aantal schepen en vliegtuigen die worden ingezet mag je verwachten dat ze het gebied nu volledig afgekamd hebben, mits de zoekactie deskundig wordt gecoördineerd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137586880
Officials have taken the decision to widen search areas off Malaysia after an international fleet consisting of dozens of vessels and aircraft continued the search for a missing Malaysia Airlines Boeing 777.

No debris or signals from the aircraft have been found, though there have been numerous false alarms - The Guardian
pi_137586891
Toch geloof ik niet in een kaping of terroristische aanslag. Dan zou die nu wel opgeeist zijn.
pi_137586904
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Toch geloof ik niet in een kaping of terroristische aanslag. Dan zou die nu wel opgeeist zijn.
Alsof een kaping altijd goed georganiseerd is. Als er bv. twee kapers zijn en die zijn met dat vliegtuig in de oceaan gedonderd, dan kunnen ze niet veel meer opeisen he.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:39:23 #262
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137586929
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zoals al verschillende keren eerder aangegeven in dit topic: Het duurt vaak maanden/jaren voordat aanslagen opgeëist worden, als ze überhaupt al opgeëist worden.
Een kaping/aanslag is dus zeker nog niet uit te sluiten.

Zolang je nog niks zeker weet is het beter om alle opties open te houden.
pi_137586939
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Alsof een kaping altijd goed georganiseerd is. Als er bv. twee kapers zijn en die zijn met dat vliegtuig in de oceaan gedonderd, dan kunnen ze niet veel meer opeisen he.
Dan gaan ze hun doel volledig voorbij. Namelijk een boodschap achter laten. De kans dat er verder niemand achter zat behalve die twee kapers aan boord is wel heel erg klein.
En zie maar eens een vliegtuig met heel veel mensen te kapen zonder dat iemand naar de buitenwereld een noodsignaal uitstuurt.
pi_137586962
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Zoals al verschillende keren eerder aangegeven in dit topic: Het duurt vaak maanden/jaren voordat aanslagen opgeëist worden, als ze überhaupt al opgeëist worden.
Een kaping/aanslag is dus zeker nog niet uit te sluiten.

Zolang je nog niks zeker weet is het beter om alle opties open te houden.
Vaak? Ja? Heb je daar ook aantallen van?
pi_137586965
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:39 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dan gaan ze hun doel volledig voorbij. Namelijk een boodschap achter laten. De kans dat er verder niemand achter zat behalve die twee kapers aan boord is wel heel erg klein.
En zie maar eens een vliegtuig met heel veel mensen te kapen zonder dat iemand naar de buitenwereld een noodsignaal uitstuurt.
Kaping heeft niet altijd als doel om een boodschap achter te laten en ook met een terroristische aanslag kan het wel even duren voor dat 'ie wordt opgeëist.

Tot nu toe is er niets wat aanleiding geeft om deze twee opties nu al uit te sluiten.
pi_137587036
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:33 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Weet je niet, misschien was het net wat minder goed uitgevoerd dan bij het vliegtuig in de Hudson. Als het vliegtuig eenmaal water maakt kan het snel gaan.
In dat geval breekt het vliegtuig, is al eens eerder gebeurd, water heeft zelden een plat oppervlak waar een vliegtuig zonder problemen op kan landen.
pi_137587112
Op de aluhoedjes sites wordt ook gespeculeerd over een Noord-Koreaanse raket diet het toestel neergehaald zou hebben. Onlangs was er geloof ik ook al een incident waarbij een raket dicht in de buurt van een passagiersvliegtuig kwam.
pi_137587149
Het hangt er inderdaad vanaf waarheen het vliegtuig is uitgeweken en of het niet op land is neergestort/geland.

Het stuk zee tussen Maleisie en Vietnam is niet diep, de Chinese Zee ook niet enorm, behalve ten noorden van Sarawak.

De andere kant, bij de Andaman eilanden waar ze aan het zoeken zijn, is wel heel diep. Heb er nog modelletjes van gemaakt voor een klant in India. :7

Donald Duck held maandag 10 maart 2014 @ 17:50:13 #269
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137587215
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Op de aluhoedjes sites wordt ook gespeculeerd over een Noord-Koreaanse raket diet het toestel neergehaald zou hebben. Onlangs was er geloof ik ook al een incident waarbij een raket dicht in de buurt van een passagiersvliegtuig kwam.
Niet onmogelijk, het is al eens eerder gebeurd.
Een Amerikaans marineschip zag een Iraans passagiersvliegtuig aan voor een vijandelijk toestel. Raket eropaf en boem.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_137587236
Aangezien Noord-Korea bijna volledig onder controle staat lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:52:10 #271
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137587283
Moah ik had daar nog nieteens aan gedacht maar vind het niet iets wat we al kunnen uitsluiten...
pi_137587294
Stel dat een vliegtuig in z'n geheel zonder stroom komt te zitten om wat voor een rede dan ook, zou het dan nog steeds op de radar zichtbaar moeten zijn?
pi_137587317
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:50 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Niet onmogelijk, het is al eens eerder gebeurd.
Een Amerikaans marineschip zag een Iraans passagiersvliegtuig aan voor een vijandelijk toestel. Raket eropaf en boem.
Iran heeft ook eens een Zuidkoreaans passagiersvliegtuig uit de lucht geschoten, geloof ik.

Correctie: Dader in dit geval waren de Russen. 1983.
pi_137587329
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
Moah ik had daar nog nieteens aan gedacht maar vind het niet iets wat we al kunnen uitsluiten...
Zeker, hij gaat erbij in de OP.

Het is het meest logische dat een raket het kan verklaren:

- geen noodsignaal
- plotselinge U-turn

Maar worden die raketten niet met satellieten gevolgd dan??

pi_137587396
Noord-Korea zou zoiets toch vol trots melden?? En er waren ZOJUIST verkiezingen dit weekend. 100% score voor Kim Il-Gordon.

Zouden zij erachter zitten?

Een raketaanval lijkt me wel wat inzitten, maar Noord-Korea juist dit weekend, hmm...

En dan nog; Chinese zakenlieden aan boord. Kan Noord-Korea zich ruzie met China permitteren?? Denk het niet...

Er zijn nogal wat andere strijdende partijen daar.

En een target van 1 man kan ook. Hier in Colombia hebben de narco's in de vreselijke jaren 80 en 90 ook tegenstanders gedood door een heel vliegtuig (wel kleiner dan deze) op te blazen...

pi_137587439
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:55 schreef El_Matador het volgende:
Noord-Korea zou zoiets toch vol trots melden?? En er waren ZOJUIST verkiezingen dit weekend. 100% score voor Kim Il-Gordon.

Zouden zij erachter zitten?

Een raketaanval lijkt me wel wat inzitten, maar Noord-Korea juist dit weekend, hmm...

Er zijn nogal wat strijdende partijen daar.
Zouden ze echt vol trots melden dat ze een passagiersvliegtuig uit de lucht hebben geschoten? Ik denk van niet. Helemaal achterlijk zijn ze daar nu ook weer niet.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:58:45 #277
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137587487
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn geen noodsignalen o.i.d. uitgezonden, dan heb je eigenlijk maar vier opties:

1. Kaping
2. Piloten hadden geen idee dat ze gingen neerstorten
3. Ontploffing
4. Bewuste actie van (een van) de piloten.

Als zo'n kist op die hoogte uit elkaar klapt... dat ligt dan echt niet allemaal netjes bij elkaar. Veel spullen zinken ook vrij snel en als er wat stukjes blijven drijven, zie het dan maar eens te vinden. Het is niet zo dat men aan het zoeken is in een gebiedje zo groot als het Veluwemeer ofzo.
Ik begrijp je punt. Is het echter niet zo dat in geval optie 2, er automatisch noodsignalen worden verstuurd door het vliegtuig?
pi_137587498
Dit is een bericht van 7e waarop die theorie is gebaseerd:

quote:
China voices 'deep concern' to North Korea over plane near-miss

(Reuters) - China has expressed its "deep concern" to North Korea after a Chinese airplane crossed the path of a rocket launched by the isolated state, China's foreign ministry said on Friday.

On Thursday, South Korea's defense ministry said a Chinese civilian plane had "passed as the ballistic missile (from North Korea) was in the course of descending".

The plane was flying from Tokyo's Narita airport to the northeastern Chinese city of Shenyang on Tuesday, the ministry said.

"On this issue, we have already contacted the North Korean side to convey our deep concern," Chinese Foreign Ministry spokesman Qin Gang told a daily news briefing.

China is North Korea's most important diplomatic and economic supporter, though Beijing's patience with Pyongyang has been severely tested following three nuclear tests and numerous bouts of saber rattling, including missile launches.

On Thursday, Qin had said the Chinese airplane was unaffected and urged Pyongyang to ensure the safety of civilian aircraft.

Media reports had identified the Chinese airplane as a China Southern Airlines flight.

Company chairman Si Xianmin confirmed to Reuters that one of his firm's planes intersected the trajectory of the North Korean missile.

"The report is true, but the missile was far away from the plane -- it was six minutes away and I don't know how many kilometers away in terms of altitude," Si told Reuters.

A spokeswoman from the Civil Aviation Administration of China told Reuters on Thursday that she had read the reports but had no knowledge of the incident, adding that the agency had not been contacted by China Southern Airlines.
pi_137587503
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zouden ze echt vol trots melden dat ze een passagiersvliegtuig uit de lucht hebben geschoten? Ik denk van niet. Helemaal achterlijk zijn ze daar nu ook weer niet.
Zie ook de edit.

Maar ja, wat dan, een oefenraketje? EDIT: Dank, Arthur, dat zou dus echt kunnen...

Fysisch/logisch zou een raket logischer zijn dan een bom; vanwege de U-turn en het verlies op dat moment op de radars. Maar aan de andere kant; de zee is daar niet diep en IETS zou er gevonden moeten zijn.

pi_137587518
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:58 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt. Is het echter niet zo dat in geval optie 2, er automatisch noodsignalen worden verstuurd door het vliegtuig?
Dat was met die airbus van AF (die vertrok vanuit Brazilië) volgens mij ook niet het geval.
  Moderator maandag 10 maart 2014 @ 18:00:38 #281
257132 crew  Awsom
pi_137587539
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zeker, hij gaat erbij in de OP.

Het is het meest logische dat een raket het kan verklaren:

- geen noodsignaal
- plotselinge U-turn

Maar worden die raketten niet met satellieten gevolgd dan??
Een plotselinge U-turn omdat de 777 die raket aan zag komen? Het lijkt me sterk dat een 777 een radar heeft waarmee die raketten kan zien :9

Daarnaast zou een afgevuurde raket door Noord-Korea absoluut opgemerkt zijn door Zuid-Korea/de VS/Japan/China.

8)7 8)7

Ik denk dat aliens de schuldigen zijn. :')
pi_137587557
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie ook de edit.

Maar ja, wat dan, een oefenraketje? Wat is het doel van de actie dan?

Fysisch/logisch zou een raket logischer zijn dan een bom; vanwege de U-turn en het verlies op dat moment op de radars. Maar aan de andere kant; de zee is daar niet diep en IETS zou er gevonden moeten zijn.
Brute pech, gerichte actie... Kan van alles zijn, maar het euforisch roepen, bereiken ze helemaal niets mee.

Een druk op de knop en dat land is een grote parkeerplaats en daar ligt buiten Noord Korea verder niemand wakker van.

Die U-turn omdat ze een raket aan zagen komen... daar geloof ik niet zo in.
pi_137587564
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat was met die airbus van AF (die vertrok vanuit Brazilië) volgens mij ook niet het geval.
Daar was duidelijk een technisch + menselijke fout. Als dat bij deze Boeing ook zo is, maak ik me eerlijk gezegd wat meer zorgen als ik in het vliegtuig stap... midden in de vlucht, *boeing* :X

pi_137587578
quote:
99s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:00 schreef Awsom het volgende:

[..]

Een plotselinge U-turn omdat de 777 die raket aan zag komen? Het lijkt me sterk dat een 777 een radar heeft waarmee die raketten kan zien :9

Daarnaast zou een afgevuurde raket door Noord-Korea absoluut opgemerkt zijn door Zuid-Korea/de VS/Japan/China.

8)7 8)7

Ik denk aliens de schuldigen zijn. :')
Die U-turn kan ook komen omdat het vliegtuig beschadigd geraakt was (even los van een raketaanval).
  maandag 10 maart 2014 @ 18:02:11 #285
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137587586
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn vast zat situaties mogelijk waarin zo'n automatisch alarm niet wordt getriggerd. Inderdaad zullen we alle opties open moeten houden tot er ten minste iets gevonden is.
pi_137587615
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Brute pech, gerichte actie... Kan van alles zijn, maar het euforisch roepen, bereiken ze helemaal niets mee.

Een druk op de knop en dat land is een grote parkeerplaats en daar ligt buiten Noord Korea verder niemand wakker van.

Die U-turn omdat ze een raket aan zagen komen... daar geloof ik niet zo in.
Hebben passagiersvliegtuigen geen radar waarmee ze verder kunnen kijken en zou jij niet een draai maken als er iets op je af komt?

Wellicht waren er medeplichtigen aan boord? Die de communicatie uitschakelden voordat het gebeurde zodat Maydays niet mogelijk waren?

pi_137587617
quote:
15s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar was duidelijk een technisch + menselijke fout. Als dat bij deze Boeing ook zo is, maak ik me eerlijk gezegd wat meer zorgen als ik in het vliegtuig stap... midden in de vlucht, *boeing* :X
Yep, maar de meeste vliegtuigongelukken zijn natuurlijk te wijten aan technische oorzaken en falen van de piloten.

Kans dat er in het vliegtuig wat gebeurt, is nog altijd vele malen kleiner dan dat er wat gebeurt als je op je fiets rondrijdt of in de auto.
pi_137587660
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hebben passagiersvliegtuigen geen radar waarmee ze verder kunnen kijken en zou jij niet een draai maken als er iets op je af komt?

Wellicht waren er medeplichtigen aan boord? Die de communicatie uitschakelden voordat het gebeurde zodat Maydays niet mogelijk waren?
De grote vraag is natuurlijk of zo'n passagiersvliegtuig zo uitgerust is dat ze een raket aan kunnen zien komen. Ik denk van niet. Heel misschien El Al, maar da's eerder uitzondering dan de regel.

Dat laatste kan natuurlijk, evenals een ontploffing door een technisch defect, een bewuste actie van de piloten, etc...
pi_137587684
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Yep, maar de meeste vliegtuigongelukken zijn natuurlijk te wijten aan technische oorzaken en falen van de piloten.

Kans dat er in het vliegtuig wat gebeurt, is nog altijd vele malen kleiner dan dat er wat gebeurt als je op je fiets rondrijdt of in de auto.
I know. ;)

Maar wat interessant blijft bij een raketaanval is hoeveel er over blijft van zo'n vliegtuig. Misschien wel te weinig om te blijven drijven en dan ligt het in 50 meter waterdiepte in de modder van de Zuidoost Aziatische delta's zonder opgemerkt te worden...?

pi_137587732
Wat heeft onze landgenote ermee te maken?
De twee met het gestolen paspoort gingen immers ook naar Amsterdam? Haar woonplaats
  maandag 10 maart 2014 @ 18:07:49 #291
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137587751
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:40 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Vaak? Ja? Heb je daar ook aantallen van?
Als je het interessant vindt wel een rapport om door te lezen.

Een deel daaruit:

[...]
"The logic behind terrorism and motivations to act are crucial issues that must be understood. Previously, many scholars believed that publicity was one factor that encouraged groups to use terrorism. If publicity is an inherent goal of terrorist groups, what, then, explains the dying tradition of claiming responsibility?

This tendency has been studied briefly and was first brought to the attention of scholars in a 1985 RAND report that found that over, “…sixty percent of terrorist acts in the 1960s and nearly forty percent of terrorist attacks in the 1970s went unclaimed.” The RAND report, however, is outdated. In the 1990s, fifty percent of terrorist attacks were unclaimed and the percentage of unclaimed attacks has continued to increase in recent years, rather than decrease, as the RAND report indicated.

Understanding trends in claiming tendencies will indicate new factors, beyond the quest for publicity, that are motivating groups to use terrorism as a tactic and will offer government fighting the ‘war on terror’ further insight into the inner workings of terrorist organizations that could assist them in their efforts to defeat terrorism. Secrecy is not new to the realm of terrorism"

[...]

Er valt dus wel wat voor te zeggen om een aanslag niet te claimen.
Overigens denk ik dat de kans nog altijd reëler is dat er technisch/structureel iets gruwelijk mis is gegaan met het toestel.
Maar men moet alle mogelijkheden nu nog openhouden. :)
pi_137587756
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:07 schreef Draailamp het volgende:
De twee met het gestolen paspoort gingen immers ook naar Amsterdam? Haar woonplaats
En daar zaagden ze haar op Schiphol door en de "Oostenrijker" nam haar ene helft mee naar Frankfurt en de "Italiaan" de andere helft naar Kopenhagen?

Eh, juist.

pi_137587757
quote:
Het zou pas echt bijzonder zijn als ze een ticket naar schubbekutteveen hadden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:08:51 #294
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137587771
quote:
One of the two men who boarded the missing Malaysia Airlines flight MH370 with a stolen passport has been identified by police.

Investigators from Malaysia and the United States have been examining closed-circuit television feeds from Kuala Lumpur airport and biometric data on the two stolen passports in an attempt to understand whether the men were trying to enter Europe illegally, or whether they had more sinister motives.

Azharuddin Abdul Rahman, the head of Malaysia's Department of Civil Aviation, said the causes of the disappearance remained an "unprecedented mystery".

He said he could not reveal the nationalities of the men travelling on stolen passports, but that they were "not Asian-looking".

"We have looked at the footage of the video and the photographs – it is confirmed now that they are not Asian-looking males," he said. "Do you know what he [Mario Balotelli] looks like?" he asked reporters.
http://www.telegraph.co.u(...)port-identified.html
pi_137587773
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

I know. ;)

Maar wat interessant blijft bij een raketaanval is hoeveel er over blijft van zo'n vliegtuig. Misschien wel te weinig om te blijven drijven en dan ligt het in 50 meter waterdiepte in de modder van de Zuidoost Aziatische delta's zonder opgemerkt te worden...?
Als het daar ligt....

Men weet op dit moment gewoon heel erg weinig. Het enige wat we eigenlijk zeker weten is dat alle inzittenden op slag dood waren.
pi_137587775
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:44 schreef DeParo het volgende:
In dat geval breekt het vliegtuig, is al eens eerder gebeurd, water heeft zelden een plat oppervlak waar een vliegtuig zonder problemen op kan landen.
Je doet alsof er zekerheden zijn, maar die zijn er helemaal niet.
pi_137587798
quote:
Daar gingen ze haar in de KLM Business Lounge ff flink uitwonen en dan door naar een andere bestemming. Schiphol is een van de grotere transit luchthavens in Europa.
pi_137587849
quote:
In that press conference, 90 minutes ago, Malaysia’s civil aviation chief, Azharuddin Abdul Rahman, confirmed that the search area has been widened.

The news site 501 Awani shows an image of a map he used to show the location of two new search areas.

http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a
pi_137587856
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:08 schreef Halcon het volgende:

Het enige wat we eigenlijk zeker weten is dat alle inzittenden op slag dood waren.
Behalve als het in Tibet geland is... ;)

Uiteindelijk zou het kunnen, een landing en gijzeling. Myanmar?

pi_137587900
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Behalve als het in Tibet geland is... ;)

Uiteindelijk zou het kunnen, een landing en gijzeling. Myanmar?
Dat zou in theorie kunnen ja, mits ze vanaf het moment van het verdwijnen van de radar dusdanige maatregelen hebben genomen dat ze niet meer zichtbaar waren op de radar. Kans lijkt me echter grenzend aan 0.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')