Als Amerika een kernbom op z'n kop krijgt, stort idd de hele Chinese economie in vanwege de belangen die ze in de dollar hebben.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:29 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat een onzin. China gaat geen partij kiezen. Veel te veel economische belangen.
Verder zijn er nog steeds nukes in het spel en die zullen alles "koud" houden.
Die kwam niet uit het niets natuurlijk, daar gingen decennia aan kleinere conflicten aan vooraf...het feit dat het na de aanslag op Franz Ferdinand in augustus daadwerkelijk tot een uitbarsting kwam waarbij de grote mogendheden tegen over elkaar kwamen te staan had ook te maken met blufpoker waarbij niemand wilde passen. Als er grote woorden op tafel komen (zoals nu ook het geval is) moet iemand ze van tafel halen anders loopt het fout...quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:27 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Kwam de eerste wereldoorlog niet voort uit 1 schietpartij?
Is die niet juist verminderd met de nieuwe president in Iran?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:31 schreef arjan1112 het volgende:
De grootste kans op een wereldoorlog zit toch bij Iran - Israel denk ik
Die belangen hebben ze dus niet meer sinds even.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:31 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Als Amerika een kernbom op z'n kop krijgt, stort idd de hele Chinese economie in vanwege de belangen die ze in de dollar hebben.
Ja dat is waar Toef, maar vaak zijn daar de omstandigheden dan ook naar. Een grote economische crisis, imperialisme, fascisme etc. Dat zie ik niet hier, alleen een klein beetje spanning tussen eht Westen en Rusland.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Onderschat het niet. Een incident. Een aanslag waar net een diplomaat o.i.d. bij om het leven komt kan genoeg zijn om alles te doen ontploffen.
het bestaan van nukes hoeft niet direct een confrontatie onmogelijk te maken.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:29 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat een onzin. China gaat geen partij kiezen. Veel te veel economische belangen.
Verder zijn er nog steeds nukes in het spel en die zullen alles "koud" houden.
Dat kan niet; China heeft ook last van landje pik door Rusland maar onderdrukken zelf ook bevolkingsgroepen en zijn bang dat als Rusland wordt aangepakt zij de volgende zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
China heeft al partij gekozen man.
dat laatste is dus gevaarlijk. grote woorden en gezichtsverlies. giftige combinatie.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:31 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Die kwam niet uit het niets natuurlijk, daar gingen decennia aan kleinere conflicten aan vooraf...het feit dat het na de aanslag op Franz Ferdinand in augustus daadwerkelijk tot een uitbarsting kwam waarbij de grote mogendheden tegen over elkaar kwamen te staan had ook te maken met blufpoker waarbij niemand wilde passen. Als er grote woorden op tafel komen (zoals nu ook het geval is) moet iemand ze van tafel halen anders loopt het fout...
Well, het bestaan van nukes betekent dat het bij proxy-oorlogen blijft. Geen grooot schalige confrontaties dus tussen Rusland + vrienden en het Westen + vrienden. Voor een voorbeeld van zo een proxy-oorlog: kijk maar eens naar Syrie.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:32 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
het bestaan van nukes hoeft niet direct een confrontatie onmogelijk te maken.
even fictief: Poetin wéét dat de VS niet snel ene kernbom zullen gebruiken. en als je je ze toch niet gebruikt, dan kan hij de Krim en het oosten intrekken. want Obama stort zichzelf niet in een atoomoorlog.
oftwel, naties die beide zo ontstellend veel nukes hebben, kunnen verder doen alsof ze niet bestaan. want de inzet gebeurt pas als het eigen grondgebied wordt aangevallen. en dat zie ik niet gebeuren.
even fictief hè
Er is weldegelijk een economische crisis. Ik zag zojuist een mini docu over Putin op Eenvandaag. Een gefrustreerde ex-kgb'er, die de val van de muur en het uiteenvallen van de Sovjet Unie als een vernedering voor zijn land heeft ervaren, en hoe dan ook zijn gram wilt halen. Ik zie enige paralellen met een ander mannetje. Maar die had een snor.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:32 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja dat is waar Toef, maar vaak zijn daar de omstandigheden dan ook naar. Een grote economische crisis, imperialisme, fascisme etc. Dat zie ik niet hier, alleen een klein beetje spanning tussen eht Westen en Rusland.
Dit denk ik ook...een (zeer hypothetisch) conflict tussen de NAVO en Rusland wordt waarschijnlijk een conventioneel conflict, en geen nucleair... Ik ben geen expert, maar zijn al die 'warheads' uit de jaren zeventig en tachtig überhaupt nog 'goed'?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:32 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
het bestaan van nukes hoeft niet direct een confrontatie onmogelijk te maken.
even fictief: Poetin wéét dat de VS niet snel ene kernbom zullen gebruiken. en als je je ze toch niet gebruikt, dan kan hij de Krim en het oosten intrekken. want Obama stort zichzelf niet in een atoomoorlog.
oftwel, naties die beide zo ontstellend veel nukes hebben, kunnen verder doen alsof ze niet bestaan. want de inzet gebeurt pas als het eigen grondgebied wordt aangevallen. en dat zie ik niet gebeuren.
even fictief hè
Waarom bouwen die mongolen in amerika eigenlijk niet hun raketjes aan de westkant van hun mainland ipv in europa.quote:
precies. het hebben van nukes bant oorlog niet uit. ze maken de conflicten kleinschaliger. althans, voor de grote machtsblokken. andere landen, helaas.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:34 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Well, het bestaan van nukes betekent dat het bij proxy-oorlogen blijft. Geen grooot schalige confrontaties dus tussen Rusland + vrienden en het Westen + vrienden. Voor een voorbeeld van zo een proxy-oorlog: kijk maar eens naar Syrie.
Dat was dus ook precies wat er in juli 1914 speelde, en waar ik nu paralellen zie...quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:33 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
dat laatste is dus gevaarlijk. grote woorden en gezichtsverlies. giftige combinatie.
NAVO zal sowieso nooit kernwapens inzetten lijkt me. Dat zal alleen gebeuren als actie van een individuele gek zoals Ahmadinejad.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:35 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dit denk ik ook...een (zeer hypothetisch) conflict tussen de NAVO en Rusland wordt waarschijnlijk een conventioneel conflict, en geen nucleair... Ik ben geen expert, maar zijn al die 'warheads' uit de jaren zeventig en tachtig überhaupt nog 'goed'?
Dat is toch logisch. Europa = vriendjes met USA. Ook als Rusland de USA niet meer kan nuken, kan de USA Rusland niet aanpakken omdat dan Europa de Sjaak is.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:36 schreef BaajGuardian het volgende:
Waarom bouwen die mongolen in amerika eigenlijk niet hun raketjes aan de westkant van hun mainland ipv in europa.
Ga lekker over de zee heen vuren als het er ooit van komt.
ja nog wel en er wordt onderhoud gepleegd. al heeft dat in Rusland lang in een vergetelhoekje gezeten. beide landen ontwikkelen de raketten gewoon door. maar als ik mag gokken...40% van de russische werkt niet meer. maar tja. daar ga je niet op gokken. en het zijn er nog steeds meer dan genoeg.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:35 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dit denk ik ook...een (zeer hypothetisch) conflict tussen de NAVO en Rusland wordt waarschijnlijk een conventioneel conflict, en geen nucleair... Ik ben geen expert, maar zijn al die 'warheads' uit de jaren zeventig en tachtig überhaupt nog 'goed'?
wel enige ja. maar verder was die aanloop veel groter. Duitsland schrok bijv van de russiche spoorwegen die in rap tempo tot hun grens werden aangelegd. zulke grote voorbereidingen zie ik nu niet zo. laten we het hopen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:37 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat was dus ook precies wat er in juli 1914 speelde, en waar ik nu paralellen zie...
Inderdaad, zuur voor andere landen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:36 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
precies. het hebben van nukes bant oorlog niet uit. ze maken de conflicten kleinschaliger. althans, voor de grote machtsblokken. andere landen, helaas.
kan het me niet voorstellen. en die gek is al weg. maar zo gek lijkt me Iran niet. Oekraine zal wel even spijt hebben dat ze die dingen hebben weggedaan. maar het geld of de kennis om ze op peil te houden, hadden ze niet. en dus was iederene bang dat die dingen in de verkoop gingen.,quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:37 schreef Qi1 het volgende:
[..]
NAVO zal sowieso nooit kernwapens inzetten lijkt me. Dat zal alleen gebeuren als actie van een individuele gek zoals Ahmadinejad.
Ja dat is wel waar. Maar ik denk dat dit in mindere maten is dan in de jaren 30'. Ik zit nu nog op school en zie totaal geen jeugd die Nederland een goede toekomst gaat geven. Het boeit ze meer of ze morgen zich nog klem gaan zuipen hebben dan dat de Krim wordt ingenomen door de Russen. En als ze daar vaak een mening over hebben is het vaak: 'Ja vet, oorlog!' 'In Soviet Russia...Doen ze dat.'quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Er is weldegelijk een economische crisis. Ik zag zojuist een mini docu over Putin op Eenvandaag. Een gefrustreerde ex-kgb'er, die de val van de muur en het uiteenvallen van de Sovjet Unie als een vernedering voor zijn land heeft ervaren, en hoe dan ook zijn gram wilt halen. Ik zie enige paralellen met een ander mannetje. Maar die had een snor.
ik denk dat deze denkwijze van alle tijden is. decadente luie jeugd.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:42 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja dat is wel waar. Maar ik denk dat dit in mindere maten is dan in de jaren 30'. Ik zit nu nog op school en zie totaal geen jeugd die Nederland een goede toekomst gaat geven. Het boeit ze meer of ze morgen zich nog klem gaan zuipen hebben dan dat de Krim wordt ingenomen door de Russen. En als ze daar vaak een mening over hebben is het vaak: 'Ja vet, oorlog!' 'In Soviet Russia...Doen ze dat.'
Het klimaat is er tegenwoordig gewoon nog niet 'goed' genoeg voor.
Als er grote verliezen ontstaan worden er steeds grotere wapens ingezet, eerst tactische kernwapens en dan is het einde zoek.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:37 schreef Qi1 het volgende:
[..]
NAVO zal sowieso nooit kernwapens inzetten lijkt me. Dat zal alleen gebeuren als actie van een individuele gek zoals Ahmadinejad.
en die heeft toch heel wat pogingen gedaan ja. dus gelukkig had oekraine ze niet meer.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:42 schreef arjan1112 het volgende:
Moe'amar wilde alle kernwapens van Kazachstan kopen; ze zeiden nee
Mah, toen ik zo 'jong' was ging het mij ook om klemzuipen de dag erna. En ik weet zeker dat in de jeugd van m'n pa dat het belangrijkste ook was. En van zijn vader ook. Etc. Wat de jeugd doet is totaal niet interessant eigenlijk.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:42 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja dat is wel waar. Maar ik denk dat dit in mindere maten is dan in de jaren 30'. Ik zit nu nog op school en zie totaal geen jeugd die Nederland een goede toekomst gaat geven. Het boeit ze meer of ze morgen zich nog klem gaan zuipen hebben dan dat de Krim wordt ingenomen door de Russen. En als ze daar vaak een mening over hebben is het vaak: 'Ja vet, oorlog!' 'In Soviet Russia...Doen ze dat.'
Het zou de ultieme laatste wanhoopsactie zijn ja, en die kans lijkt me heel klein.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:41 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
kan het me niet voorstellen. en die gek is al weg. maar zo gek lijkt me Iran niet. Oekraine zal wel even spijt hebben dat ze die dingen hebben weggedaan. maar het geld of de kennis om ze op peil te houden, hadden ze niet. en dus was iederene bang dat die dingen in de verkoop gingen.,
Realistisch is wel dat er waarschijnlijk geen 3e wereldoorlog gaat komen hoorquote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:42 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Moet alleen wel hard aangepakt worden die jeugdwerkloosheid, anders is het een kwestie van tijd voordat er populistische en mogelijk gevaarlijke gekken aan de macht gaan komen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:44 schreef arjan1112 het volgende:
Mja met een algemene werkloosheid van 27% en een jeugdwerkloosheid van 70% is het in Spanje Italie Portugal en Griekenland wel degelijk zoals in 1935 in de VS
Alleen heb je nu betere technologie en dergelijke
Nee ik denk persoonlijk dat er een incident gaat plaatsvinden waarna Rusland oost-Oekraine binnenvalt...quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Realistisch is wel dat er waarschijnlijk geen 3e wereldoorlog gaat komen hoorMaar het is wel zo dat er vanaf nu niet te veel nare incidenten moeten gebeuren
Het vreemde is nou juist dat die in Nederland Belgie en Frankrijk opkomen waar het economisch veel beter gaat. In die landen heb je dat niet, behalve in Griekenlandquote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:46 schreef Qi1 het volgende:
[..]
Moet alleen wel hard aangepakt worden die jeugdwerkloosheid, anders is het een kwestie van tijd voordat er populistische en mogelijk gevaarlijke gekken aan de macht gaan komen.
Komt denk ik (van beide kanten uit) door die noodsteun. Ik denk niet dat de meeste Spaanse jongeren de EU de schuld geven van de problemen, zeker niet omdat die ook wel horen dat er tig miljarden hun kant opkomen vanuit Europa. En als dat ophoudt wordt het alleen maar erger.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:48 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Het vreemde is nou juist dat die in Nederland Belgie en Frankrijk opkomen waar het economisch veel beter gaat. In die landen heb je dat niet, behalve in Griekenland
Vooral de onduidelijkheid/chaos is een gevaar. Als er nu opeens een aanslag wordt gepleegd door een of andere losse groepering en het Westen geeft Rusland daar de schuld van (of andersom) dan kan het gevaarlijk worden.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Realistisch is wel dat er waarschijnlijk geen 3e wereldoorlog gaat komen hoorMaar het is wel zo dat er vanaf nu niet te veel nare incidenten moeten gebeuren
gaan ze niet goedpraten ze zullen het simpelweg afkeuren en weer dreigen met sanctiesquote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik denk dat het westen toch uiteindelijk een probleem heeft hoe ze de annexatie van de Krim goed gaan praten zonder al te veel gezichtsverlies te lijden.
laat ze maar verkasssen , comes with the job, just like rhe risk of gettin killedquote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:11 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik vind trouwens niet dat de soldaten van de oekrainse basissen het krim uitgezet moeten worden, dat vind ik een verkeerde ontwikkeling. Hun hebben vast hun huizen daar ook in het krim. Geef ze dan gewoon tijdelijk een uitkering oid.
Pas als Rusland Polen en de Baltische staten. Binnen valt moeten we ons zorgen maken.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:14 schreef Qi1 het volgende:
Denken jullie eigenlijk dat er een realistische kans is dat dit escaleert tot een 3e wereldoorlog?
Of zijn daarvoor de onderlinge belangen/afhankelijkheid tussen het westen en Rusland te groot?
Oneens, mensen daar hebben ook hun lokale leven. Dat ze wellicht orders zouden krijgen van kiev ...nou dat is nu wel uitgesloten dat ze die zouden uitvoeren als het het krim zou schaden, ik denk dat de russische federatie dat ook wel inziet. Ik weet nog niet zoveel over de leider van het krim eigenlijk, ga ik zometeen even wat beter over inlezen. Verder heb ik het idee dat de link die ik eerder postte verwijst naar een soort van uitleg/dagboek van belbek.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
laat ze maar verkasssen , comes with the job, just like rhe risk of gettin killed
Kroatië veegde destijds ook bijna alles wat niet Kroatisch was hun land uit, dan ben je wel verzekerd dat je in de toekomst weinig etnisch-gelazer krijgt. Na de oorlog keerden trouwens wel veel Serviërs terug naar Kroatië.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:11 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik vind trouwens niet dat de soldaten van de oekrainse basissen het krim uitgezet moeten worden, dat vind ik een verkeerde ontwikkeling. Hun hebben vast hun huizen daar ook in het krim. Geef ze dan gewoon tijdelijk een uitkering oid.
De kinderen zijn al gevlucht, de vrouwen zitten op de basisquote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:11 schreef BaajGuardian het volgende:
Dat zijn NAVO staten, als je je dan van te voren geen zorgen hebt gemaakt ben je te laat, lees artikel 5 van het NAVO verdrag maar eensquote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:19 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Pas als Rusland Polen en de Baltische staten. Binnen valt moeten we ons zorgen maken.
Ongewenste sentimenten, dan ben je niet beter bezig dan de fascisten in kiev.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:19 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Kroatië veegde destijds ook bijna alles wat niet Kroatisch was hun land uit, dan ben je wel verzekerd dat je in de toekomst weinig etnisch-gelazer krijgt. Na de oorlog keerden trouwens wel veel Serviërs terug naar Kroatië.
Onwaar, ze hebben ook kinderen op de basis.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:21 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
De kinderen zijn al gevlucht, de vrouwen zitten op de basis
quote:You the Russian militarian, and I the Russian journalist. Probably, you should protect me, I have made fantastic .I not the citizen of Russia, I , and I shall shoot on legs, the militarian has opened a strange relationship of cause and effect. « Our, local, the Golden eagle », militarians have whispered. Their opponents it is proud called itself self-defense of Crimea. In hands they held Kalashnikov's automatic devices of the 100-th set, one had a grenade cup discharge.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |