Preciesquote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:24 schreef Mattt het volgende:
Sowieso is die Tatta's be like pagina enorm lame geworden.
Precies. Zijn ook veel arabieren die komen met zulke opmerkingen. En als je hun erop aanspreekt, is het voor hun ook erg makkelijk om je pvv'er te noemen, of fascist e.d.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:31 schreef Aeqvitas het volgende:
1. We kochten de slaven van negers. Volksstammen veroverden en verkochten elkaar.
2. De west-atlantische slavenhandel is niets vergeleken met de arabische slavenhandel.
Je hebt ook nog van die trieste blanke white guilt faggots die hierover janken.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:41 schreef HCFeestbeest het volgende:
Deze persoon studeert ook nog Maatschappelijk werk en dienstverlening aan het ROC![]()
Maatschappelijk werk doen zonder ooit een geschiedenisboek te hebben opengeslagen
Dat is dus de persoon in kwestiequote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:49 schreef Aeqvitas het volgende:
[..]
Je hebt ook nog van die trieste blanke white guilt faggots die hierover janken.
Waarvoor huldequote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:54 schreef Woestijnvos het volgende:
In de Congo hakten we de negers hun handen eraf.
Nee, andere mensen keihard laten werken voor je poen. Als ze braaf zijn krijgen ze kost en inwoning.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 05:35 schreef BoonDockSaint het volgende:
Gewoon keihard werken voor je poen klaar en simpel
'In het wild'? Leg uit.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 07:58 schreef LXIV het volgende:
Er is wetenschappelijk aangetoond dat negers onder de slavernij een hogere levensverwachting hadden dan in het wild, vergelijkbaar met die van blanke arbeiders in dezelfde tijd.
In het wildquote:Op zaterdag 8 maart 2014 07:58 schreef LXIV het volgende:
Er is wetenschappelijk aangetoond dat negers onder de slavernij een hogere levensverwachting hadden dan in het wild, vergelijkbaar met die van blanke arbeiders in dezelfde tijd.
Je kan toch een erfenis verwerpen?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oh, dat kan in NL wel degelijk hoor. Zelfs wettelijk vastgelegd.
Klopt. Maar dat neemt niet weg dat je, wanneer je de erfenis niet beneficiar aanvaardt, je dus wel degelijk de schuld erft, daar waar jij zei dat je schuld niet kan ervenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:08 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Je kan toch een erfenis verwerpen?
Oke, het kan dus wel, maar als je een beetje verstand hebt dan hoeft het niet.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat neemt niet weg dat je, wanneer je de erfenis niet beneficiar aanvaardt, je dus wel degelijk de schuld erft, daar waar jij zei dat je schuld niet kan erven.
OFFTOPICquote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:11 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Oke, het kan dus wel, maar als je een beetje verstand hebt dan hoeft het niet.
Het was dan ook niet alsof ze zich gedroegen als volwaardig verlichte mensenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:15 schreef Copthorne het volgende:
Mag ik een nuance aanbrengen?
Misschien gaat het de huidige zwarte bevolking niet zozeer om wat er precies is gebeurd, maar meer om het feit dat Afrikaanse mensen tot 1900 helemaal niet als "mens" zijn erkend door mensen uit Europa en uit Noord-Amerika.
De gewone burger in Europa wel dan?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:18 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Het was dan ook niet alsof ze zich gedroegen als volwaardig verlichte mensen
Ah oké, dat is inderdaad wel logisch. Als je je ouders vertrouwd op het feit dat ze geen 'geheime' schulden hebben dan is het dus meestal handig om gewoon voor de volledige erfenis te kiezen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
OFFTOPIC
Beneficiair aanvaarden heeft ook nadelen t.o.v. niet beneficiar aanvaarden. Stel bijvoorbeeld jouw ouders hebben een huis met een (kleine) hypotheek. Jij woont in de woning of wil in de woning gaan wonen. Op het moment dat je de erfenis beneficiair aanvaardt, dan worden als ik me niet vergis alle bezittingen en schulden direct tegenover elkaar gezet, waarbij de woning eerst wordt vekocht (mogelijk zelfs tegen de lagere executiewaarde). Daarna wordt de schuld afgelost en krijg jij het deel dat overblijft.
Wanneer je de volledige erfenis aanvaardt, hoeft de woning niet per se verkocht te worden en kun je, wanneer je deze wel wilt verkopen, dit tegen een normale prijs doen.
En wellicht zijn er nog wat voor-/nadelen.
/OFFTOPIC
Het waren gewoon mensen, ongeacht hoe ze zich gedroegen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:18 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Het was dan ook niet alsof ze zich gedroegen als volwaardig verlichte mensen
Oh nietgezien. Voor het eerst dat die smiley me opvalt btw. Waar staattie voor, competitie ofzo?quote:
Nee, voor een trollopmerking. 'Het balletje opspelen', om het zo te zeggen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oh nietgezien. Voor het eerst dat die smiley me opvalt btw. Waar staattie voor, competitie ofzo?
Weer wat geleerd. In dat geval kun je mijn laatste opmerking als niet geplaatst beschouwen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:21 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Nee, voor een trollopmerking. 'Het balletje opspelen', om het zo te zeggen.
Nou die wetenschappelijke discussie wordt nog druk gevoerd hoor. Misschien is het wel de missing link tussen apen en mensen?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:20 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Het waren gewoon mensen, ongeacht hoe ze zich gedroegen.
Dit is dus gewoon een trollopmerking!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:22 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Nou die wetenschappelijke discussie wordt nog druk gevoerd hoor. Misschien is het wel de missing link tussen apen en mensen?
En dan?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:15 schreef Copthorne het volgende:
Misschien gaat het de huidige zwarte bevolking niet zozeer om wat er precies is gebeurd, maar meer om het feit dat Afrikaanse mensen tot 1900 helemaal niet als "mens" zijn erkend door mensen uit Europa en uit Noord-Amerika.
Tot 1900 zijn Afrikanen juist wel altijd als mens erkend door Europeanen. Pas met het Darwinisme kwam de classificatie van mensen in verschillende evolutiestappen. Daarvoor waren alle mensen door God geschapen, naar Zijn evenbeeld en daarom dus gelijk.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:15 schreef Copthorne het volgende:
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:24 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Ik dacht dat dit ging over banken die schulden erven.
Ik wist niet eens meer dat het bestondquote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:27 schreef Nikmans het volgende:
Tatta's be like was echt na een week al niet meer grappig
Neequote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:31 schreef vera166 het volgende:
Tatta's be like is fucking grapppig hahaha![]()
Want technologie is zaligmakend?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:57 schreef lurch01 het volgende:
Snap dat gezeik nooi over slavernij want als wij ze hier niet heen gebracht hadden zij daar nog de technologie van 300 jaar geleden gehad dus geen enkele.
Waarom precies zouden ze daar blij om moeten zijn?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:41 schreef IPA35 het volgende:
Ze zouden blij moeten zijn dat 'wij' ze uit Afrika hebben gehaald.
Afrika heeft tot 1500 de kans gehad zich te ontwikkelen zonder (externe) slaverij en kolonisatie. Er gebeurde praktisch niets (beneden de sahara)quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Want technologie is zaligmakend?
Los daarvan heb je natuurlijk geen flauw idee hoe Afrika zich had ontwikkeld zonder massale slavernij en belangrijker: kolonisatie.
Dat ze nu in Nederland of Zuid-Amerika mogen wonen en niet op dat k*****continent.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom precies zouden ze daar blij om moeten zijn?
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:41 schreef IPA35 het volgende:
Ze zouden blij moeten zijn dat 'wij' ze uit Afrika hebben gehaald.
Creperen in fucking Ivoorkust is natuurlijk te prefereren.quote:
Jaquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Creperen in fucking Ivoorkust is natuurlijk te prefereren.
Zwart-Afrikaquote:
Ik ben bang dat jouw wereldbeeld een beetje vertekend is en wat je hier zegt is simpelweg niet waar.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Afrika heeft tot 1500 de kans gehad zich te ontwikkelen zonder (externe) slaverij en kolonisatie. Er gebeurde praktisch niets (beneden de sahara)
Kijk naar waar sommige stammen nog in wonen en je heb antwoord op je vraag.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Want technologie is zaligmakend?
Los daarvan heb je natuurlijk geen flauw idee hoe Afrika zich had ontwikkeld zonder massale slavernij en belangrijker: kolonisatie.
Held.quote:
quote:
quote:
Misschien is de reden dat sommige stammen nog steeds met pijl en boog rondlopen wel dat op hun manier een hartstikke gelukkig leven leiden en niet per se behoefte hebben aan iets andersquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:21 schreef lurch01 het volgende:
[..]
Kijk naar waar sommige stammen nog in wonen en je heb antwoord op je vraag.
zie als voorbeeld die stammen uit de amazone die met pijl en boog op vliegtuigen schieten
en technologie is verdomt makkelijk en daardoor heb je ook minder snel bedorven eten, zie koelkast.
Alsof de gemiddelde qat kauwende Somaliėr op de hoek van de straat ooit een geschiedenisboek heeft bestudeerd.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:15 schreef Copthorne het volgende:
Goed, jij komt niet verder dan troll-plaatjes posten.quote:
Boehoe het is onze schuld dat Afrika mislukt isquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:38 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Goed, jij komt niet verder dan troll-plaatjes posten.
Ik zou zeggen: grow up en/of verdiep je eens in de geschiedenis, want nu kom je nog dommer over dan de (waarschijnlijk) ongeschoolde alcoholverslaafde Afrikanen in jouw filmpje.
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Boehoe het is onze schuld dat Afrika mislukt is.
Ik zei dat de negers zoals Antillianen en Surinamers geen recht tot klagen hebben omdat de slaverij in hun voordeel is geweest.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]Wtf heeft deze opmerking te maken met mijn posts?
En ik leg je uit dat zoiets onmogelijk is te beoordelen en jij eindigt met een 'boehoe het is onze schuld dat Afrika mislukt is'.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik zei dat de negers zoals Antillianen en Surinamers geen recht tot klagen hebben omdat de slaverij in hun voordeel is geweest.
Dat ik van mening ben dat zwart Afrika een hellegat is en dat het voor de nakomelingen van slaven beter is om in Zuid-Amerika of Europa te wonen. Want ik gun het niemand om in zulke achterlijke landen te moeten verblijven.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En ik leg je uit dat zoiets onmogelijk is te beoordelen en jij eindigt met een 'boehoe het is onze schuld dat Afrika mislukt is'.
Ben je echt zo achterlijk of wat?
De huidige situatie is dat er sprake is geweest van slavernij, kolonisatie en niet al te onbelangrijk: de deling van Afrika. Mede hierdoor wonen er een hoop zwarten in andere delen v/d wereld. Dit is simpelweg een feit en niet per definitie goed of slecht.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:45 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat ik van mening ben dat zwart Afrika een hellegat is en dat het voor de nakomelingen van slaven beter is om in Zuid-Amerika of Europa te wonen. Want ik gun het niemand om in zulke achterlijke landen te moeten verblijven.
Dat heeft verder geen zak te maken met jouw opmerking waarbij je appels met peren vergelijkt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:52 schreef IPA35 het volgende:
Feit is dat Afrikanen buiten Afrika het (over het algemeen) beter hebben. Punt uit.
Wie beweert dat Afrikanen in de huidige situatie het liefst in Afrika willen blijven?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:01 schreef LXIV het volgende:
Als Afrikanen allemaal zo graag in Afrika gebleven waren, waarom proberen de overgebleven Afrikanen dan desnoods op eigen kracht (wat al helemaal niet hun ding is) Afrika zo snel mogelijk te verlaten om onder de blanken te wonen?
De situatie nu is nog beter dan die in 1500quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wie beweert dat Afrikanen in de huidige situatie het liefst in Afrika willen blijven?
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:24 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Ik dacht dat dit ging over banken die schulden erven.
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
De situatie nu is nog beter dan die in 1500
oh oke manquote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:04 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ga in australie wonen dan, met je tyfuswarmte
Tijdens de ontdekkingsreizen raakten mensen juist in de war, want wat ze tegen kwamen stond niet in de Bijbel geschreven. Negers zijn vanaf het begin niet als mensen beschouwd en ze zijn niet als zodanig behandeld.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tot 1900 zijn Afrikanen juist wel altijd als mens erkend door Europeanen. Pas met het Darwinisme kwam de classificatie van mensen in verschillende evolutiestappen. Daarvoor waren alle mensen door God geschapen, naar Zijn evenbeeld en daarom dus gelijk.
Slavernij had dus niets te maken met het idee dat negers minderwaardig waren aan mensen, dat is een idee dat pas eind 19e eeuw opgang deed.
Er waren ook blanke slaven (ook in Noord-Amerika, bijvoorbeeld de Ieren) en zwarte heersers en koopmannen (ook in Europa). Het was geen rassenkwestie, want rassen als in meer- en minderwaardige mensen, werden toen nog niet erkend. Dat is pas sinds Darwins evolutietheorie gekomen.
Wil je nu beweren dat blanken voor de ontdekkingsreizen nog geen neger hadden gezien?quote:Op maandag 10 maart 2014 14:28 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Tijdens de ontdekkingsreizen raakten mensen juist in de war, want wat ze tegen kwamen stond niet in de Bijbel geschreven. Negers zijn vanaf het begin niet als mensen beschouwd en ze zijn niet als zodanig behandeld.
Jij wilt nu beweren dat dat wel zo is?quote:Op maandag 10 maart 2014 14:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Wil je nu beweren dat blanken voor de ontdekkingsreizen nog geen neger hadden gezien?
Ja. Sterker nog, 1000 jaar voor de geboorte van Columbus, waren er al christelijke negers.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:51 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Jij wilt nu beweren dat dat wel zo is?
In welk gebied?quote:Op maandag 10 maart 2014 14:58 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ja. Sterker nog, 1000 jaar voor de geboorte van Columbus, waren er al christelijke negers.
In de Hoorn van Afrika.quote:
Dan zat ik er wellicht naast. Ik had altijd het idee dat zwarten in de eeuwen voor de twintigste eeuw niet als mensen werden aangemerkt door veel blanken.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |