abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 10:18:15 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_137475917
Je kunt hier al je vragen kwijt over hoe je van A naar B kunt vliegen, varen of rijden in elk mogelijk ander vervoermiddel.

Geef bij je vraag duidelijk aan
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.

Voor het laatste nieuws en aanbiedingen kun je terecht in: TRV / [TRV] Nieuws en aanbiedingen #7: Betaalde ruimbagage bij KLM

Voor je vluchtverslag deze: TRV / Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #9

Voor algemene vragen over vliegen => TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Voor algemene vragen over de trein => TRV / Met de trein door Europa (Interrail enzo) #3

En voor je reisverslag, je persoonlijke reisadvies of epische dilemma's mag je natuurlijk ook een eigen topic openen of in één van de centrale topics posten

Informatie over bestemmingen: http://forum.fok.nl/rde/list_forumfilter/38/360 (en dan zoeken met ctrl+f)

Handige links voor vliegtickets:

http://www.vliegverbindingen.nl/ (voor een wereldkaart met alle verbindingen tussen luchthavens)
www.skyscanner.nl (voor random zoeken)
www.drungli.com (voor de goedkoopste tickets vanaf een vliegveld ongeacht bestemming)
ITA Software
www.kayak.com
www.connections.be
Opodo
www.budgetair.nl
www.expedia.nl (voor combinaties met hotels en autohuur)
http://www.wegolo.nl
http://www.cheaptickets.com
www.qfly.nl
www.lowcostairlines.nl

Goedkope vliegtickets, vaak zonder belasting, voor de goedkoopste vluchten vanuit Nederland:
www.wizzair.com
www.ryanair.com

www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com

www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...

Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, Budgetair nog zo'n 30 euro, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro.... All-in prijzen zijn absoluut nog geen all-in prijzen. Blijf dus goed opletten totdat je echt bij het betaalvenster bent.

Als je niet bij de maatschappij zelf boekt, maar via andere aanbieders, moet je vaak (misschien niet altijd) een relatief hoog bedrag (20-50¤) aan "administratiekosten" betalen als je iets wil wijzigen. En dat is dan bovenop de de kosten die de luchtvaartmaatschappij zelf rekent.

Via www.haalmeeruitjecard.nl krijg je bij veel boekingsites cashback korting als je betaalt met je Mastercard. Helaas is dat betalen met creditcard vaak net zoveel duurder als met Ideal of overschrijving.

voor de trein kijk je op:

http://www.ns.nl
http://bahn.hafas.de
http://fahrplan.oebb.at
http://www.treinreiswinkel.nl

En al je overige vragen kun je dus hier posten :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 10:19:12 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_137475941
Vorige deel zat vol met de post van Henk, dus hierbij het nieuwe deel met de laatste posts die nog open stonden:

quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:41 schreef kanovinnie het volgende:
Ik wil vanaf Amsterdam naar Sydney op 5 september en dan terug op 16/17 oktober oid.
op de heenweg wil ik graag wat langer dan normaal op een luchthaven blijven (zodat ik de stad in de buurt in kan). Ik krijg het alleen maar niet voor elkaar om dit te vinden bij al die vergelijk websites....

help?
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:37 schreef henk1337 het volgende:
Hoi allemaal. Ik wil graag in de meivakanie mijn vriendin in Boedapest opzoeken. Ik zou het liefst 29-30april weggaan en 4mei terugkomen. Vertrek: eindhoven, amsterdam, dusseldorf, dortmunt... Zelf al wat rond zitten kijken maar kom toch op minimaal 160euro uit voor een retourvlucht. Iemand alternatieven? Alvast hartlijke dank!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 10:21:11 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_137475983
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:41 schreef kanovinnie het volgende:
Ik wil vanaf Amsterdam naar Sydney op 5 september en dan terug op 16/17 oktober oid.
op de heenweg wil ik graag wat langer dan normaal op een luchthaven blijven (zodat ik de stad in de buurt in kan). Ik krijg het alleen maar niet voor elkaar om dit te vinden bij al die vergelijk websites....

help?
Je wilt een stopover van een paar dagen? Of gewoon een uur of tien en dan even een stad in en uit?
En waar had je dat in gedachten? Er zijn vele routes die je kunt nemen naar Sydney.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 10:21:55 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137476014
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 10:21 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Je wilt een stopover van een paar dagen? Of gewoon een uur of tien en dan even een stad in en uit?
En waar had je dat in gedachten? Er zijn vele routes die je kunt nemen naar Sydney.
Uur of 10-20, afhankelijk van welke stad en hoe goed dat te bereizen is vanaf het vliegveld. Dubai en honkong zijn opties vanwege de vliegtuigmaatschappijen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 10:27:06 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_137476147
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 10:21 schreef kanovinnie het volgende:
Uur of 10-20, afhankelijk van welke stad en hoe goed dat te bereizen is vanaf het vliegveld. Dubai en honkong zijn opties vanwege de vliegtuigmaatschappijen.
Als ik kijk op vliegverbindingen.nl krijg ik 19 mogelijke routes (waaronder bijvoorbeeld via Abu Dhabi, Dubei, Hong Kong, Seoul, Singapore, Kuala Lumpur) met één tussenstop. Het meest handige is om te kiezen voor een enkele maatschappij (of een samenwerkingsverband van meerdere maatschappijen) en dan boeken via de site van die maatschappij. Dan kun je gelijk zien wat de stopover-tijden zijn of kunnen zijn. En anders vraag je het ze.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 10:30:11 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137476213
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 10:27 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Als ik kijk op vliegverbindingen.nl krijg ik 19 mogelijke routes (waaronder bijvoorbeeld via Abu Dhabi, Dubei, Hong Kong, Seoul, Singapore, Kuala Lumpur) met één tussenstop. Het meest handige is om te kiezen voor een enkele maatschappij (of een samenwerkingsverband van meerdere maatschappijen) en dan boeken via die maatschappij.
True, zo ver ben ik ook. Maar als ik dan ga kijken zijn die overstappen 1-3 uur. En dat is dus te kort. De enige mogelijkheid die tegenkom om de overstaptijd langer te maken zorgt er ook voor dat de terugreis langer gaat duren. En daar zit ik dan weer niet op te wachten.

Andere optie is om 2 verschillende reizen te boeken. 1 van a'dam naar dubai, dan van dubai-sydney-adam. Dat kost dan alleen weer meer geld -O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 10:32:57 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_137476269
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 10:30 schreef kanovinnie het volgende:
True, zo ver ben ik ook. Maar als ik dan ga kijken zijn die overstappen 1-3 uur. En dat is dus te kort. De enige mogelijkheid die tegenkom om de overstaptijd langer te maken zorgt er ook voor dat de terugreis langer gaat duren. En daar zit ik dan weer niet op te wachten.

Andere optie is om 2 verschillende reizen te boeken. 1 van a'dam naar dubai, dan van dubai-sydney-adam. Dat kost dan alleen weer meer geld -O-
Los moet je ook niet boeken. Sommige maatschappijen bieden via hun site wel een langere stopover aan op de heen en/of terugweg. Goed voorbeeld hiervan is Icelandair voor vluchten naar Noord Amerika. Maar ik heb geen idee hoe dat zit richting het oosten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 10:33:49 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_137476285
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 10:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

True, zo ver ben ik ook. Maar als ik dan ga kijken zijn die overstappen 1-3 uur. En dat is dus te kort. De enige mogelijkheid die tegenkom om de overstaptijd langer te maken zorgt er ook voor dat de terugreis langer gaat duren. En daar zit ik dan weer niet op te wachten.

Andere optie is om 2 verschillende reizen te boeken. 1 van a'dam naar dubai, dan van dubai-sydney-adam. Dat kost dan alleen weer meer geld -O-
Je kunt vaak ook zelf je vervolg-vlucht kiezen, en dan kiezen voor 1 met een langere overstap. Kijk ook bijvoorbeeld eens op een website als skyscanner hiervoor
  vrijdag 7 maart 2014 @ 10:34:54 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_137476309
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:37 schreef henk1337 het volgende:
Hoi allemaal. Ik wil graag in de meivakanie mijn vriendin in Boedapest opzoeken. Ik zou het liefst 29-30april weggaan en 4mei terugkomen. Vertrek: eindhoven, amsterdam, dusseldorf, dortmunt... Zelf al wat rond zitten kijken maar kom toch op minimaal 160euro uit voor een retourvlucht. Iemand alternatieven? Alvast hartlijke dank!
Met Wizzair vanaf Eindhoven een optie?
pi_137476358
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 10:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

True, zo ver ben ik ook. Maar als ik dan ga kijken zijn die overstappen 1-3 uur. En dat is dus te kort. De enige mogelijkheid die tegenkom om de overstaptijd langer te maken zorgt er ook voor dat de terugreis langer gaat duren. En daar zit ik dan weer niet op te wachten.

Andere optie is om 2 verschillende reizen te boeken. 1 van a'dam naar dubai, dan van dubai-sydney-adam. Dat kost dan alleen weer meer geld -O-
Op de site van Cathay kun je gewoon aangeven dat je een tussenstop wilt maken van een dag.
Zal vast niet de enige maatschappij zijn die dat aanbiedt.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 7 maart 2014 @ 10:41:04 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137476455
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 10:36 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Op de site van Cathay kun je gewoon aangeven dat je een tussenstop wilt maken van een dag.
Zal vast niet de enige maatschappij zijn die dat aanbiedt.
Waar staat die optie? Ik zie 'm niet staan :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137477167
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 10:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waar staat die optie? Ik zie 'm niet staan :@
Onder retour staat meerdere steden/tussenstop. Als je daar op klikt kun je aangeven hoe je wilt vliegen en op welke datums.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 7 maart 2014 @ 11:24:03 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137477675
Vlucht Van naar Stops Tijdsduur Vliegtuig
Cathay Pacific CX270 AMS 12:55 HKG 06:20 +1 0 11:25 343
Cathay Pacific CX101 HKG 23:55 SYD 11:05 +1 0 9:10 333

Cathay Pacific CX100 SYD 15:00 HKG 21:35 0 24:55 333
Cathay Pacific CX271 HKG 00:15 +1 AMS 06:55 +1 0 343

Ziet er niet heel verkeerd uit. Een overstap van 17 uur.
Dan kom ik om 6:20 aan, 2 uur later in de stad gok ik, heb ik tot 8 uur de tijd om door de stad te banjeren. Dat klinkt wel goed toch? Daarna het vliegtuig weer in, slapen en om 11:00 's ochtends in Sydney!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 11:31:39 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_137477914
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 11:24 schreef kanovinnie het volgende:
Vlucht Van naar Stops Tijdsduur Vliegtuig
Cathay Pacific CX270 AMS 12:55 HKG 06:20 +1 0 11:25 343
Cathay Pacific CX101 HKG 23:55 SYD 11:05 +1 0 9:10 333

Cathay Pacific CX100 SYD 15:00 HKG 21:35 0 24:55 333
Cathay Pacific CX271 HKG 00:15 +1 AMS 06:55 +1 0 343

Ziet er niet heel verkeerd uit. Een overstap van 17 uur.
Dan kom ik om 6:20 aan, 2 uur later in de stad gok ik, heb ik tot 8 uur de tijd om door de stad te banjeren. Dat klinkt wel goed toch? Daarna het vliegtuig weer in, slapen en om 11:00 's ochtends in Sydney!
Klinkt idd prima. Alhoewel ik wel moet zeggen dat 1 dag veels te kort is voor HK.

Je bagage wordt als het goed is doorgelabeld, dus je kunt direct doorlopen. Trein naar HK-Island vertrekt regelmatig, dus je kunt binnen een uur in de stad zijn. 's avonds nog even de lasershow meepikken en dan weer richting vliegveld :)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 11:41:42 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137478195
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 11:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Klinkt idd prima. Alhoewel ik wel moet zeggen dat 1 dag veels te kort is voor HK.

Je bagage wordt als het goed is doorgelabeld, dus je kunt direct doorlopen. Trein naar HK-Island vertrekt regelmatig, dus je kunt binnen een uur in de stad zijn. 's avonds nog even de lasershow meepikken en dan weer richting vliegveld :)
Tsja, beter 1 dag dan geen dag toch? Of is hongkong een overnachting wel waard?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 11:42:17 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137478207
MAandag aankomen is in principe ook geen probleem. Zal wel ff verder zoeken vanmiddag
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 11:54:36 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_137478582
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 11:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tsja, beter 1 dag dan geen dag toch? Of is hongkong een overnachting wel waard?
Hongkong is een overnachting wel waard, mits het niet teveel additioneel geld gaat kosten qua ticket. Je hebt op zich wel 1 volle dag waarin je aardig wat kunt zien.

Ik zou een extra dag doen als het geen extra geld kost qua ticket en het de rest van de reis in Australië niet in de weg gaat zitten
  vrijdag 7 maart 2014 @ 11:56:40 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137478649
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 11:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Hongkong is een overnachting wel waard, mits het niet teveel additioneel geld gaat kosten qua ticket. Je hebt op zich wel 1 volle dag waarin je aardig wat kunt zien.

Ik zou een extra dag doen als het geen extra geld kost qua ticket en het de rest van de reis in Australië niet in de weg gaat zitten
Opzich niet. Dan kom ik maandag aan, en zaterdag heb ik daar een bruiloft. Dan hoef ik tussendoor ook weer niet al te lang bij familie te zitten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 11:57:19 #19
62913 Blik
The one and Only!
pi_137478670
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 11:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Opzich niet. Dan kom ik maandag aan, en zaterdag heb ik daar een bruiloft. Dan hoef ik tussendoor ook weer niet al te lang bij familie te zitten.
Check ook even dit topic om voor jezelf te kijken of je een dag extra zou willen blijven

TRV / Hong Kong #4
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 12:05:57 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_137478965
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:37 schreef henk1337 het volgende:
Hoi allemaal. Ik wil graag in de meivakanie mijn vriendin in Boedapest opzoeken. Ik zou het liefst 29-30april weggaan en 4mei terugkomen. Vertrek: eindhoven, amsterdam, dusseldorf, dortmunt... Zelf al wat rond zitten kijken maar kom toch op minimaal 160euro uit voor een retourvlucht. Iemand alternatieven? Alvast hartlijke dank!
Als je wat flexibeler bent in de dagen dan kun je op 2 mei heen en op 6 mei terug vanaf Amsterdam voor een vanaf prijs van ongeveer ¤ 130 pp.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 12:06:45 #21
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_137478989
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 10:34 schreef Blik het volgende:
Met Wizzair vanaf Eindhoven een optie?
Kennelijk wel. Hij geeft aan ook van Eindhoven te kunnen vertrekken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:01:13 #22
423774 vliegtickets
Vragen over vliegtickets
pi_137575189
quote:
Handige links voor vliegtickets:

http://www.vliegverbindingen.nl/ (voor een wereldkaart met alle verbindingen tussen luchthavens)
www.skyscanner.nl (voor random zoeken)
www.drungli.com (voor de goedkoopste tickets vanaf een vliegveld ongeacht bestemming)
ITA Software
www.kayak.com
www.connections.be
Opodo
www.budgetair.nl
www.expedia.nl (voor combinaties met hotels en autohuur)
http://www.wegolo.nl
http://www.cheaptickets.com
www.qfly.nl
www.lowcostairlines.nl

Goedkope vliegtickets, vaak zonder belasting, voor de goedkoopste vluchten vanuit Nederland:
www.wizzair.com
www.ryanair.com

www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com

www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...

Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, Budgetair nog zo'n 30 euro, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro.... All-in prijzen zijn absoluut nog geen all-in prijzen. Blijf dus goed opletten totdat je echt bij het betaalvenster bent.

Als je niet bij de maatschappij zelf boekt, maar via andere aanbieders, moet je vaak (misschien niet altijd) een relatief hoog bedrag (20-50¤) aan "administratiekosten" betalen als je iets wil wijzigen. En dat is dan bovenop de de kosten die de luchtvaartmaatschappij zelf rekent.

Via www.haalmeeruitjecard.nl krijg je bij veel boekingsites cashback korting als je betaalt met je Mastercard. Helaas is dat betalen met creditcard vaak net zoveel duurder als met Ideal of overschrijving.

Er staan foutjes in bovenstaande tekst. Ik doe daarom graag wat toevoegingen en aanpassingen.

Handige links voor vliegtickets:

www.vliegwinkel.nl
www.cheaptickets.nl (er staat .com maar dat is een Amerikaanse company...)
www.vliegennaar.nl
www.ticketspy.nl
en nog vele anderen.

Goedkope vliegtickets Ryanair of Easyjet bevatten altijd taxen. Meestal hebben ze de vliegticketprijs juist op een fictieve euro gezet. Belasting moet altijd betaald worden. Alsmede boekingskosten.

Alle vliegticket vergelijkers (zoals wtc/tix/cheaptickets etc) rekenen boekingskosten. Deze verschillen per vergelijker. WTC rekent bijv ¤26 service charge per ticket (afh. van bestemming) + ¤39 boekingskosten. Cheaptickets.nl rekent alleen boekingskosten ¤25,- net zoals Tix.nl maar die rekent slechts ¤20. Vliegticketszoeken.nl inderdaad het laagste met ¤10,-. Nadeel van deze laatste is wel dat je Ryanair en andere lowcost verplicht met een creditcard moet betalen. Dat hoeft bij Cheaptickets.nl en Tix weer niet. DAar kan je met Ideal (en dus geen bijkomende kosten) betalen.

Wijzigingskosten kunnen inderdaad oplopen. De maatschappijen bepalen zelf de regels hierin. Vergelijkers zijn hier weer afhankelijk van maar rekenen inderdaad ook weer administratiekosten. Let dus voor je boeking goed op wat de voorwaarden zijn van de ticket die je koopt. Let ook goed op de juiste naamsvermelding. De eerste voornaam uit je paspoort moet ingevuld worden bij je voornaam. Wijziging hierin kost je al snel ¤100,-

Wat betreft de cashbacksites, die zijn er vele. Soms zijn ze inderdaad aangesloten bij vliegticket vergelijkingssites of airlines zelf en kan je grofweg tussen de ¤5 en ¤15 retour ontvangen op je ticket.

Voor vragen hoor ik het graag ;)
pi_137628079
Hoi,

Ik wil naar Nicaragua en weer terug in augustus-september. Iemand nog een geniale vluchttip? We zijn behoorlijk flexibel qua bestemming en vinden het ook prima om in een buurland te landen en vanaf een andere plek weer te vertrekken bijvoorbeeld. Alvast heel veel dank!

1. waarvandaan: AMS, DUS, BRU of iets anders in de buurt.
2. wanneer: tussen 21-8 en 14-9, maar het komt niet op een dag nauwkeurig. In totaal ongeveer 3 weken.
3. waarnaartoe: Managua (MGA), of een andere luchthaven in de buurt, dan doen we en paar dagen sightseeing in een buurland erbij.
4. hoe: vliegen
5. op welke manier: goedkoop, maar niet boven de 20 uur enkele vlucht.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: 753 bij KLM en een heleboel tussen de 800-900 vanaf DUS of AMS.
pi_137628886
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:24 schreef zakschijt het volgende:
1. Liefst Schiphol of Rotterdam.... Maar indien er groot prijsverschil is vanaf Eindhoven, Maastricht, Weeze, België... weet ik veel....
2. Van 12 april tot 18 april
3. Dubrovnik, Kroatië
4. Liefst vliegtuig. Als het met de trein goedkoper (neem aan van niet) dan ook. Bus. Boot.
5. Overstappen (uiteraard) geen probleem. Zo goedkoop mogelijk
6. 230 Euro (Austrian/Croatian Airlines)

Tnx ^O^
Nou geen reactie hier, maar iig voor 225pp kunnen boeken..... ^O^
http://en.wikipedia.org/wiki/Modern_Toilet
---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ---------- ----------
ik heb altijd al iets met talen gehadt
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:26:25 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137703655
06 Sep 2014 CX270 Cathay Pacific AMS 12:55 HKG 06:20 +1 0 11:25
09 Sep 2014 CX161 Cathay Pacific HKG 21:30 SYD 08:40 +1 0 9:10
17 Oct 2014 CX100 Cathay Pacific SYD 15:00 HKG 21:35 0 23:55
18 Oct 2014 CX271 Cathay Pacific HKG 00:15 AMS 06:55 0

Als ik het dus goed heb kom ik op 7 september aan op HKG, heb ik daar anderhalve dag (1 hele dag, volgende dag tot "21:00") en kom ik dan op 10 september aan in SYD.

Terug kom ik op zaterdagochtend 18 october aan.

Klopt mijn beredenering?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:35:38 #26
62913 Blik
The one and Only!
pi_137704109
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:26 schreef kanovinnie het volgende:
06 Sep 2014 CX270 Cathay Pacific AMS 12:55 HKG 06:20 +1 0 11:25
09 Sep 2014 CX161 Cathay Pacific HKG 21:30 SYD 08:40 +1 0 9:10
17 Oct 2014 CX100 Cathay Pacific SYD 15:00 HKG 21:35 0 23:55
18 Oct 2014 CX271 Cathay Pacific HKG 00:15 AMS 06:55 0

Als ik het dus goed heb kom ik op 7 september aan op HKG, heb ik daar anderhalve dag (1 hele dag, volgende dag tot "21:00") en kom ik dan op 10 september aan in SYD.

Terug kom ik op zaterdagochtend 18 october aan.

Klopt mijn beredenering?
Lijkt mij dat je 2.5 dagen hebt, je komt op 7 september aan in de ochtend en vertrekt 9 september in de avond
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:46:17 #27
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137704658
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Lijkt mij dat je 2.5 dagen hebt, je komt op 7 september aan in de ochtend en vertrekt 9 september in de avond
Mwah, 2.5 dag valt ook wel te doden in Hong Kong lijkt me?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:41:24 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_137707485
Dat lijkt me ook wel ja
  maandag 17 maart 2014 @ 12:30:00 #29
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_137837232
1. Vanuit Nederland en eventueel weeze. Dus Rotterdam, ams, ein, maastricht, groningen want gratis studenten OV.
2. 28 april heen, 2 mei terug. Eventueel 2 dagen eerder of later, maar wel 4 nachten.
3. Porto, Portugal
4. Het liefste met vliegtuig ivm tijd, maar verder maakt niet uit.
5. Zo goedkoop mogelijk maar als je daardoor 4 uur in frankfurt zit; dan betaal ik liever 50¤ meer.
6. 104 ryanair, via maastricht. Maar dan kom je om half12 aan. Daarom gaat voorkeur uit naar ryanair vanaf eindhoven 162. We zijn met 2 personen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_137864109
Goedenavond fellow travelers,

Deze itinerary vond ik op Matrix Airfare Search



Maar ik kan hem nergens voor deze prijs vinden op sites zoals CheapTickets, Momondo, Kayak, Expedia, Skyscanner of op de websites van Finnair of British Airways zelf.

Miss kunnen je me hierbij helpen?
  maandag 17 maart 2014 @ 22:13:52 #31
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_137864600
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:07 schreef Gladif het volgende:
Goedenavond fellow travelers,

Deze itinerary vond ik op Matrix Airfare Search
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Maar ik kan hem nergens voor deze prijs vinden op sites zoals CheapTickets, Momondo, Kayak, Expedia, Skyscanner of op de websites van Finnair of British Airways zelf.

Miss kunnen je me hierbij helpen?
Je moet BA denk ik even bellen dan. Die tickets bestaan, maar voor deze prijs ga je ze alleen krijgen als je duidelijk aangeeft dat je van deze prijs af weet denk ik?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 17 maart 2014 @ 22:17:55 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_137864867
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:07 schreef Gladif het volgende:
Goedenavond fellow travelers,

Deze itinerary vond ik op Matrix Airfare Search
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Maar ik kan hem nergens voor deze prijs vinden op sites zoals CheapTickets, Momondo, Kayak, Expedia, Skyscanner of op de websites van Finnair of British Airways zelf.

Miss kunnen je me hierbij helpen?
720 euro naar Miami is toch niet heel goedkoop? En 1.15 overstaptijd op Heathrow is wel aan de korte kant, in ieder geval voor je bagage

Edit: als het mogelijk is een dag later te vliegen kun je ook voor 645 vliegen via Madrid. Persoonlijk zou ik nog wachten met boeken, komen echt nog wel aanbiedingen voorbij
pi_137865599
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:17 schreef Blik het volgende:
720 euro naar Miami is toch niet heel goedkoop? . Persoonlijk zou ik nog wachten met boeken, komen echt nog wel aanbiedingen voorbij
Niet als je op 3 januari terug wilt vliegen. Dan ben je al 3 maanden te laat met boeken.
pi_137866194
quote:
3s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:27 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Niet als je op 3 januari terug wilt vliegen. Dan ben je al 3 maanden te laat met boeken.
Hoezo is dat dan?
pi_137866614
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:36 schreef Gladif het volgende:
Hoezo is dat dan?
Het eerste weekend van januari is de drukste dag van het jaar voor vele bestemmingen. De goedkoopste tickets zullen dus als eerste weg zijn.
pi_137866664
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:17 schreef Blik het volgende:

[..]

720 euro naar Miami is toch niet heel goedkoop? En 1.15 overstaptijd op Heathrow is wel aan de korte kant, in ieder geval voor je bagage

Edit: als het mogelijk is een dag later te vliegen kun je ook voor 645 vliegen via Madrid. Persoonlijk zou ik nog wachten met boeken, komen echt nog wel aanbiedingen voorbij
Waar had je die gevonden van 645?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:00:08 #37
62913 Blik
The one and Only!
pi_137873227
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:44 schreef Gladif het volgende:

[..]

Waar had je die gevonden van 645?
Skyscanner

Ik vind het trouwens gek dat er geen directe vluchten zijn vanaf Schiphol
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:08:05 #38
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_137878377
@ Boterbartje; wij vliegen idd altijd vanaf Eindhoven met Ryanair, die vlucht gaat laat in de ochtend, dus afhankelijk van waar in NL je vandaan komt moet je wel vroeg op.
Op de terugweg is de ochtendvlucht vanaf Porto het goedkoopst, maar die gaat wel heel vroeg 's ochtends.
Je kan eventueel ook vanaf Brussel Zuid = Charleroi vliegen, maar dat is een lange reis vanuit NL en de treinkosten maken het dan weer duurder; dus dan kan je net zo goed vanuit Eindhoven vliegen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_137878523
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:00 schreef Blik het volgende:
Ik vind het trouwens gek dat er geen directe vluchten zijn vanaf Schiphol
Alleen met ArkeFly; het is vanuit hier een duidelijke vakantiebestemming en geen zakenbestemming. ArkeFly heeft nog geen dienstregeling voor dan en staat ook niet in skyscanner.
pi_137901805
Ik zoek in de nazomer een goed prijs/kwaliteit ticket van Amsterdam naar Hanoi (Vietnam).
Iemand nog andere tips of reisroutes anders dan zoeken via de Skyscanner?
Love is in the air!
pi_137937046
Geef bij je vraag duidelijk aan
1.waar vandaan Amsterdam heeft de voorkeur, anders ergens anders in Nederland
2. wanneer vertrek mogelijk van 26-28 juli, terug van 6-8 augustus
3. waarnaartoe Montenegro
4. hoe vliegen
5. op welke manier liefst met zo min mogelijk overstaptijd, maar wel realistisch. En zo goedkoop mogelijk.
6. Welke prijzen Voor 360 euro via Wenen, met 45 minuten overstap.
pi_137940807
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:16 schreef Zocalo het volgende:
Geef bij je vraag duidelijk aan
1.waar vandaan Amsterdam heeft de voorkeur, anders ergens anders in Nederland
2. wanneer vertrek mogelijk van 26-28 juli, terug van 6-8 augustus
3. waarnaartoe Montenegro
4. hoe vliegen
5. op welke manier liefst met zo min mogelijk overstaptijd, maar wel realistisch. En zo goedkoop mogelijk.
6. Welke prijzen Voor 360 euro via Wenen, met 45 minuten overstap.
Op skyscanner vindt ik er een voor 254 euro, met Austrian Air, via Gate1.nl.
vertrek 27 juli, terugkomst 7 augustus. Via Wenen inderdaad met 45min overstappen. Voor 4 euro meer heb je heen en terug 3 uur de tijd.
pi_137941200
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:16 schreef _Loki het volgende:

[..]

Op skyscanner vindt ik er een voor 254 euro, met Austrian Air, via Gate1.nl.
vertrek 27 juli, terugkomst 7 augustus. Via Wenen inderdaad met 45min overstappen. Voor 4 euro meer heb je heen en terug 3 uur de tijd.
Is gate1 betrouwbaar? Zo ja, is het nog goedkoper dan wat ik had gevonden :)
pi_137941489
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:22 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Is gate1 betrouwbaar? Zo ja, is het nog goedkoper dan wat ik had gevonden :)
Heb er zelf nooit mee besteld maar ik denk dat als skyscanner ermee samenwerkt, het best wel prima zal zijn!
Even gegoogled: het is een merknaam van Tix.nl zonder al teveel reclame in NL, dus allemaal goed!
pi_137941572
Gate1 is van Tix, opzich niets mis mee. Weet alleen niet of Skyscanner de 20 euro 'boekingskosten' van Tix/Gate1 meeneemt in de prijs.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_137941674
Zo te zien niet, dus dat zou mooi zijn!
pi_137968560
Ik wil van thuis naar Mangalore (India) naar Bali naar huis, multistop dus.
Ik kan zelf weinig vinden helaas, alleen ¤2000 +...
Wil het liefst goedkoop gaan maar als ik voor ¤200 stuk korter reis, minder gedoe met overstappen heb en bussen kan mijden is dat te overzien!

Hieronder mijn plan.

Van: Amsterdam (of Brussel / Dusseldorf oid, maakt me weinig uit)
Naar: Mangalore, India (of Bangalore en dan een binnenlandse vlucht / bus, maar indien het prijsverschil niet te groot is liever niet dus)
Wanneer: +- 22-24 mei 2014

Van: Mangalore (of Bangalore, same story)
Naar: Bali Denpasar, Indonesie
Wanneer: +- 28 augustus - 1 september 2014

Van: Bali
Naar: Amsterdam ( of Brussel / Dusseldorf)
Wanneer: +- 20-23 september 2014

Goed schema ben ik eeuwig dankbaar!!

[ Bericht 0% gewijzigd door ZopittyBopBopBop op 20-03-2014 17:17:05 ]
So a man walks into a bar with a monkey. I forgot the rest of the joke but your mom is a whore.
pi_137969388
quote:
14s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:52 schreef ZopittyBopBopBop het volgende:
Ik wil van thuis naar Mangalore (India) naar Bali naar huis, multistop dus.
Ik kan zelf weinig vinden helaas, alleen ¤2000 +...
Wil het liefst goedkoop gaan maar als ik voor ¤200 stuk korter reis, minder gedoe met overstappen heb en bussen kan mijden is dat te overzien!

Hieronder mijn plan.

Van: Amsterdam (of Brussel / Dusseldorf oid, maakt me weinig uit)
Naar: Mangalore, India (of Bangalore en dan een binnenlandse vlucht / bus, maar indien het prijsverschil niet te groot is liever niet dus)
Wanneer: +- 22-24 mei 2014

Van: Mangalore (of Bangalore, same story)
Naar: Bali Denpasar, Indonesie
Wanneer: +- 28 augustus - 1 september 2014

Van: Bali
Naar: Amsterdam ( of Brussel / Dusseldorf)
Wanneer: +- 20-23 augustus 2014

Goed schema ben ik eeuwig dankbaar!!
Je terugvlucht naar NL ligt nu vóór de vlucht van Mangalore naar Bali?
pi_137970964
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:21 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Je terugvlucht naar NL ligt nu vóór de vlucht van Mangalore naar Bali?
Foutje, terug naar NL moet 20-23 september zijn, thanks! Heb het aangepast
So a man walks into a bar with a monkey. I forgot the rest of the joke but your mom is a whore.
pi_137971381
Ik weet van mijn eigen vakantie vorig jaar dat vliegen naar Jakarta en dan een losse vlucht naar Bali boeken in ieder geval zo een paar honderd euro kon schelen. Maar dat was retour vanaf Amsterdam.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 01:37:11 #51
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_137992570
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:08 schreef SaskiaR het volgende:
n idd altijd vanaf Eindhoven met Ryanair, die vlucht gaat laat in de ochtend, dus afhankelijk van waar in NL je vandaan komt moet je wel vroeg op.
Op de terugweg is de ochtendvlucht vanaf Porto het goedkoopst, maar die gaat wel heel vroeg 's ochtends.
Je kan eventueel ook vanaf Brussel Zuid = Charleroi vliegen, maar dat is een lange reis vanuit NL en de treinkosten maken het dan weer duurder; dus dan kan je net zo goed vanuit Eindhoven vliegen.
Thanks! Ik heb toch gratis OV en laat inchecken was geen probleem. Dus Maastricht-Porto geboekt voor 96¤ per ticket ^O^
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 16:03:35 #52
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_138043805
1.waar vandaan Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Maastricht, Dusseldorf, Antwerpen, Brussel, Keulen. Eigenlijk alles in een straal van pak hem beet 150 km van Eindhoven.

2. wanneer 25-8 heen, 10-9 terug. Mag ca. 3 dagen afwijken.
3. waarnaartoe New York
4. hoe vliegen
5. op welke manier Zo goedkoop mogelijk.
6. Welke prijzen heb ik gevonden Lufthansa Eur 489,- vanaf AMS heen via MUC en retour direct.


Lees wel eens verhalen van mensen die voor 300 euro naar NY vliegen. Dat krijg ik toch niet gevonden. Misschien ligt het ook aan de periode, of ben ik nu te vroeg met boeken.
pi_138299927
1. waarvandaan je wilt reizen: Amsterdam
2. wanneer je wilt reizen: 6 sept heen 26 sept terug
3. waarnaartoe je wilt reizen: Amsterdam - New York en terug Miami - Amsterdam
4. hoe je wilt reizen Vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: Liever niet overstappen, op terugreis kan t volgens mij niet anders dus dan max 1 overstap
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. 668 euro met KLM/Delta

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2014 16:53:30 ]
pi_138320412
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:51 schreef Sharana_LV het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen: Amsterdam
2. wanneer je wilt reizen: 6 sept heen 26 sept terug
3. waarnaartoe je wilt reizen: Amsterdam - New York en terug Miami - Amsterdam
4. hoe je wilt reizen Vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: Liever niet overstappen, op terugreis kan t volgens mij niet anders dus dan max 1 overstap
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. 668 euro met KLM/Delta
590,- met finnair en British airways. Te vinden via kayak
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  zondag 30 maart 2014 @ 15:56:27 #55
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_138328963
:)
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:03 schreef leolinedance het volgende:
1.waar vandaan Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Maastricht, Dusseldorf, Antwerpen, Brussel, Keulen. Eigenlijk alles in een straal van pak hem beet 150 km van Eindhoven.

2. wanneer 25-8 heen, 10-9 terug. Mag ca. 3 dagen afwijken.
3. waarnaartoe New York
4. hoe vliegen
5. op welke manier Zo goedkoop mogelijk.
6. Welke prijzen heb ik gevonden Lufthansa Eur 489,- vanaf AMS heen via MUC en retour direct.

Lees wel eens verhalen van mensen die voor 300 euro naar NY vliegen. Dat krijg ik toch niet gevonden. Misschien ligt het ook aan de periode, of ben ik nu te vroeg met boeken.
Iemand? Momenteel goedkoopste ca. 500 euro met Lufthansa.

edit: Of US Airways rond 515 euro :)

[ Bericht 9% gewijzigd door leolinedance op 30-03-2014 16:12:55 ]
pi_138338260
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 10:04 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

590,- met finnair en British airways. Te vinden via kayak
Thanks :) Ik zie idd eentje nu van 606 euro dat is dan de goedkoopste maar dan is het een vlucht van 27 uur ipv 8 uur, dan betaal ik toch liever 70 euro meer dat ik er na 8 uurtjes ben :)

Maar wel bedankt voor het meezoeken!
pi_138344459
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:51 schreef Sharana_LV het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen: Amsterdam
2. wanneer je wilt reizen: 6 sept heen 26 sept terug
3. waarnaartoe je wilt reizen: Amsterdam - New York en terug Miami - Amsterdam
4. hoe je wilt reizen Vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: Liever niet overstappen, op terugreis kan t volgens mij niet anders dus dan max 1 overstap
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. 668 euro met KLM/Delta
Ben je ook enigszins flexibel? Op 4 september heen en 25 september terug kun je op hier retour voor ¤620 met BA en Virgin Atlantic (heen en terug een stop op Heathrow). Beiden een overstap van zo'n 2 uur.

Als je enigszins flexibel bent kun je vanaf Düsseldorf retour voor ¤555.
Wel veelal met een tussenstop op zowel heen- als terugweg.
Moet je maar even spelen met de Multi-city tabblad op die site voor mogelijkheden en prijzen.
Jammer genoeg kan Skyscanner niet overweg met meerdere stops...

Overigens zou je ook een retour Amsterdam - New York kunnen boeken met een los ticket Miami - New York. Zie ik zo niet voordeliger, maar mocht er een goede retourdeal voor New York langskomen is dat een overweging waard.
Zo was er pas een deal voor ¤549 retour naar New York; en een enkeltje Miami - New York doet zo'n ¤80-130. Moet je alleen wel opletten voor de overstaptijd op NY, want mocht je vertraging op eerste deel hebben (Miami - NY) en je mist de NY - Amsterdam vlucht; dan is dat voor je eigen rekening.

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 30-03-2014 22:37:31 ]
pi_138354853
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:29 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ben je ook enigszins flexibel? Op 4 september heen en 25 september terug kun je op hier retour voor ¤620 met BA en Virgin Atlantic (heen en terug een stop op Heathrow). Beiden een overstap van zo'n 2 uur.

Als je enigszins flexibel bent kun je vanaf Düsseldorf retour voor ¤555.
Wel veelal met een tussenstop op zowel heen- als terugweg.
Moet je maar even spelen met de Multi-city tabblad op die site voor mogelijkheden en prijzen.
Jammer genoeg kan Skyscanner niet overweg met meerdere stops...

Overigens zou je ook een retour Amsterdam - New York kunnen boeken met een los ticket Miami - New York. Zie ik zo niet voordeliger, maar mocht er een goede retourdeal voor New York langskomen is dat een overweging waard.
Zo was er pas een deal voor ¤549 retour naar New York; en een enkeltje Miami - New York doet zo'n ¤80-130. Moet je alleen wel opletten voor de overstaptijd op NY, want mocht je vertraging op eerste deel hebben (Miami - NY) en je mist de NY - Amsterdam vlucht; dan is dat voor je eigen rekening.
Niet echt, ik kan niet eerder weg ivm werk en later weg is alleen maar zonde want dan heb ik minder dagen in amerika aangezien ik echt 26 sept terug moet zijn. Ook vanaf dusseldorf is niet handig, ik woon in amsterdam dus is schiphol is handiger, ik heb ook twee reumatische ziektes waardoor het reizen sowieso al een stuk zwaarder is dus ik probeer het wel een beetje zo kort mogelijk te reizen, dus niet echt onnodig stoppen enzo.

Ik denk dat ik toch die tickets voor 680 boek, want dat is rechtstreeks, vliegen op fijne tijdstippen, vanaf amsterdam. Als ik vanaf Miami terug naar NY moet is 540 en 80 euro dan toch weer 620, dan scheelt dit maar 40 euro.

Wel allemaal thanks voor het meedenken! Ik heb inmiddels geboekt dus we gaan in sept naar amerika, yeah!!
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:04:37 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_138636545
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
Vanuit Londen (bij voorkeur Luton of Heathrow maar Gatwick en Stansted moet ook wel lukken)
Naar New York of Boston
Terug vanuit Boston of New York

2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
We willen vertrekken rond 10, 11 of 12 mei. We moeten de 24ste of uiterlijk de 25ste terugkomen.

3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
NY (vriendenbezoek) en Boston (familiebezoek)

4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
Vliegtuigje dus!

5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
Goedkoop, ik wil best een beetje afzien maar niet al te gek.

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Nu aan het checken.
Edit: 540 GBP pp (iets van 600 euro) en vanuit Boston is dat sowieso overstappen in Newark met United Airlines (google flights). Dat moet beter kunnen.

Edit 2: Nu via google flights met Delta vluchten gevonden, maar is wel 2 dagen eerder vertrekken en dat zou ik moeten regelen met mijn werk. Maar dan krijg je voor 539 pond wel een vlucht van NY naar Boston op de koop toe. Dus effectief besparen we 80 pond, ik weet niet of dat de moeite is voor vluchten van NY naar Boston, of dat je daar sowieso maar 30-40 pond voor betaalt. Wel een gruwelijk brakke terugvlucht overnight, en daar hou ik niet van maar heb ik er wel voor over op zich.

[ Bericht 6% gewijzigd door Seven. op 08-04-2014 00:27:28 ]
Resistance is futile.
pi_138637321
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:04 schreef Seven. het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
Vanuit Londen (bij voorkeur Luton of Heathrow maar Gatwick en Stansted moet ook wel lukken)
Naar New York of Boston
Terug vanuit Boston of New York
Veel goedkoper wordt het niet, maar bij http://www.virgin-atlantic.com/gb/en.html kun je voor 510 pond nog uit verschillende goede vertrektijden en -data kiezen.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:42:37 #61
277627 Seven.
We are Borg.
pi_138637505
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:31 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Veel goedkoper wordt het niet, maar bij http://www.virgin-atlantic.com/gb/en.html kun je voor 510 pond nog uit verschillende goede vertrektijden en -data kiezen.
Ik kom op 600 GBP voor rechtstreekse vluchten.

Edit 2 lijkt op zich de moeite wel, maar eerst buiten google flights de prijzen checken voor vluchten van NY naar Boston.
Resistance is futile.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:50:10 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_138637644
Hmm, Lufthansa vliegt rechtstreeks op New York vanaf Birmingham, laten wij nu net een dik uur van Luton en een kleine 1,5 uur van Birmingham zitten. Gevonden via Kayak, even zien of er terug iets te regelen valt vanuit Boston.

Heeft het trouwens zin om de route andersom te gooien als in eerst Boston en dan terugkomen uit New York?
Resistance is futile.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:58:46 #63
277627 Seven.
We are Borg.
pi_138637784
Als ik terug wil via Boston, dan is Lufthansa ineens geen optie meer :{ .
Zowel heen als terug met overstap in AMS of CDG maar wel voor 568GBP een ticket van New York naar Boston inbegrepen.

Merde, mijn other half ligt al te snurken. Morgen maar eens checken wat hij d'r van vindt.
Resistance is futile.
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:01:24 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_138637828
Trouwens heh, ben ik de enige die juist niet overnight terug wil vliegen? Kom je vroeg aan en moet je de godganse dag wakker blijven :') .
Resistance is futile.
pi_138644660
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:42 schreef Seven. het volgende:

Ik kom op 600 GBP voor rechtstreekse vluchten.
Vreemd, vanuit Nederland kom ik op deze prijzen:



Wellicht via cheaptickets.com (niet .nl), gate1.nl of de website van delta / klm nog iets goedkoper te krijgen

quote:
Trouwens heh, ben ik de enige die juist niet overnight terug wil vliegen? Kom je vroeg aan en moet je de godganse dag wakker blijven :') .
Is heel persoonlijk en voor mij erg afhankelijk van de duur van de vlucht, of ik nog moet overstappen, wat ik de dag ervoor doe, wat ik de dag erna moet doen etc.
pi_138644901
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:01 schreef Seven. het volgende:
Trouwens heh, ben ik de enige die juist niet overnight terug wil vliegen? Kom je vroeg aan en moet je de godganse dag wakker blijven :') .
Is voor US -> Europa vluchten wel het meest praktisch.

Voorbeeldje; wil je een dagvlucht New York - Amsterdam hebben met aankomst in Amsterdam om 20:00uur (NY tijd -6 = 14:00u). Dan moet de vlucht uit New York vertrekken om 6u plaatselijke tijd. Ook niet heel prettig.

De terugvlucht Amsterdam - New York kan zo'n 2-3u na de landing weer terug, zeg om 23:00u. Na 8 uur vliegen ben je dan om 01:00u in New York, wederom niet heel prettig.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_138733246
1. waarvandaan je wilt reizen: Amsterdam (Brussel en Dusseldorf kan ook als het veel geld scheelt)
2. wanneer je wilt reizen: in de maand juli, maar na 4 juli, en dan voor ongeveer 2 weken
3. waarnaartoe je wilt reizen: Amsterdam - New York en terug New York - Amsterdam
4. hoe je wilt reizen Vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: Overstappen is niet erg, maar de vlucht moet niet te lang zijn.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. 845 euro met LOT Air, maar wel met een erg korte overstaptijd. Verder ook wat andere vluchten voor die prijs, maar met Aeroflot etc.
pi_138733383
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:30 schreef Renzoku het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen: Amsterdam (Brussel en Dusseldorf kan ook als het veel geld scheelt)
2. wanneer je wilt reizen: in de maand juli, maar na 4 juli, en dan voor ongeveer 2 weken
3. waarnaartoe je wilt reizen: Amsterdam - New York en terug New York - Amsterdam
4. hoe je wilt reizen Vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: Overstappen is niet erg, maar de vlucht moet niet te lang zijn.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. 845 euro met LOT Air, maar wel met een erg korte overstaptijd. Verder ook wat andere vluchten voor die prijs, maar met Aeroflot etc.
Ik zie nu net een goedkope vlucht van Keulen-New York die op 4 juli vertrekt (na 4 juli is alles 200 euro duurder) voor 640 euro direct.
  zondag 13 april 2014 @ 13:54:52 #69
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_138824246
1. waarvandaan

Nederland, stad maakt niet uit. Ik heb toch gratis ov :') .

2. wanneer

Vanaf de eerste dagen van september tot de eerste dagen van november.
De precieze vertrekdatum is dus niet belangrijk, als het maar in die periode valt.

3. waarnaartoe

Viëtnam. Het liefst van Noord (Hanoi) naar zuid (Saigon) trekken of andersom. Maar als aankomst en vertrek vanaf 2 verschillende luchthavens de prijs heel erg opstuwt, is 1 ook goed.

4. per

Vliegtuig

5. op welke manier

Zo goedkoop mogelijk, dus waarschijnlijk ook zo spartaans mogelijk. :') :')

6. prijzen je zelf al gevonden

¤684 met Cathay Pacific. Vertrek Amsterdam 5 september naar Da Nang, vertrek Da Nang 6 november naar Amsterdam
  zondag 13 april 2014 @ 22:45:14 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_138850408
Grr, de deal die ik gevonden had voor 506 GBP is nu ineens 623 GBP per persoon.
Gisternacht een nog betere deal gevonden voor 470 GBP per persoon, die is nu ook 623 GBP per persoon.

Hoe komt het dat dit zo op en neer gaat?
Resistance is futile.
pi_138855542
quote:
2s.gif Op zondag 13 april 2014 22:45 schreef Seven. het volgende:
Hoe komt het dat dit zo op en neer gaat?
Prijzen fluctueren vanwege heel veel redenen. Hoe vaak je op de site kijkt, vraag & aanbod enz. enz.

Maar ik heb even zitten kijken en je kunt op 12 mei van London naar New York en 21 mei terug van Boston naar Londen voor £483.45. Op de site van BA zelf. Non-stop vluchten en niet overnight ;)
pi_138882740
Wat is de goedkoopste oplossing om vanuit Nederland (of ergens in Duitsland of desnoods Belgie) in Tallinn te komen?
pi_138886659
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:27 schreef d1ce het volgende:
Wat is de goedkoopste oplossing om vanuit Nederland (of ergens in Duitsland of desnoods Belgie) in Tallinn te komen?
Vanaf Groningen met de bus van Publicexpress voor 12 euro naar Bremen Airport, dan voor 23 euro met het vliegtuig van Ryanair naar Tallinn.
pi_138887965
quote:
2s.gif Op maandag 14 april 2014 22:19 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Vanaf Groningen met de bus van Publicexpress voor 12 euro naar Bremen Airport, dan voor 23 euro met het vliegtuig van Ryanair naar Tallinn.
_O_

Ik ga even een dubbelpost gooien, sorry.
pi_138888123
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.

Liefst Nederland, Duitsland is ook een optie. Wellicht Belgie. Ik woon in Twente dus ik woon dichtbij de grens.

2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?

Dit jaar in ieder geval, ik ben op zoek naar een goedkope optie.

3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming

Van hier naar Riga en van Riga naar Tallinn en weer terug.

4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.

Vliegtuig (en bus/trein mbt vliegveld).

5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.

Zo goedkoop mogelijk.

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.

Prijs van Duitsland naar Tallinn. (en vice versa)
pi_138908842
Vanaf:

Amsterdam / Brussel / Düsseldorf

Wanneer:

Eind juni (vanaf 21 juni) tot ergens eind juli.

Naar:

Mexico (Mexico D.F., Guadalajara of Cancun).

Zelf gevonden:

Ik kom niet lager dan ¤639 van Amsterdam - Mexico D.F. (23 juni - 24 juli) met United.

Uiteraard ben ik op zoek naar de goedkoopste optie. :)
pi_138925460
22 (of later) juni vanuit AMS met Lufthansa naar MEX en op 30 (of eerder) juli terug

kosten: 610 euro

Ik verwacht dat deze Lufthansa vlucht wel met United wordt gevlogen trouwens, maar dat mag de pret niet drukken :-) Dat is alweer 29 euro bespaard, dat zijn alweer 60 corona's!! :-) (hoewel ze daar niet gek op zijn in Mexico)
pi_139033680
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:18 schreef arokhm het volgende:
22 (of later) juni vanuit AMS met Lufthansa naar MEX en op 30 (of eerder) juli terug

kosten: 610 euro

Ik verwacht dat deze Lufthansa vlucht wel met United wordt gevlogen trouwens, maar dat mag de pret niet drukken :-) Dat is alweer 29 euro bespaard, dat zijn alweer 60 corona's!! :-) (hoewel ze daar niet gek op zijn in Mexico)
Sorry voor de late reactie, dacht dat er niet meer gereageerd was!

Had die prijs inderdaad ook gevonden, maar volgens mij ben ik al te laat want kan die prijs nergens meer vinden. :(

Toch bedankt.
  maandag 21 april 2014 @ 15:06:10 #79
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_139110277
Handig topic dit O+.

1. waarvandaan
Amsterdam of Brussel.
2. wanneer
15/10 of 16/10 tot 25/10
3. waarnaartoe
Los Angeles
5. op welke manier je wilt reizen
Vliegen, liefste niet langer reizen dan 20 uur, en niet meer dan 2 overstappen. En dat je dus nog wel redelijke overstap tijd hebt.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Van 595 tot 690 bij skyscanner.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_139217112
Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

1. waarvandaan
Istanbul (Turkije)
2. wanneer
01/05 - 13-05
3. waarnaartoe
Diyarbakir ( Turkije)
5. op welke manier je wilt reizen
Vliegen
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
87 euro :(
Its only after we lost everything, that we're free to do anything.
pi_139218199
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:50 schreef Just.Moi. het volgende:
Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

1. waarvandaan
Istanbul (Turkije)
2. wanneer
01/05 - 13-05
3. waarnaartoe
Diyarbakir ( Turkije)
5. op welke manier je wilt reizen
Vliegen
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
87 euro :(
80 met Pegasus (vanaf Sabiha Gokcen). Lijkt mij een nette prijs voor een vlucht van ruim anderhalf uur op zo'n korte termijn..
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_139228115
1. waarvandaan
Een vliegveld in of rond nederland. Liefst schiphol, maar Brussel, Dusseldorf oid is ook prima.

2. wanneer
Tussen 16-08 en 31-08. Data maakt binnen die periode niet uit, zo lang we 1 tot 2 weken kunnen blijven.

3. waarnaartoe
Tsja. Een toffe bestemming buiten Europa, sta overal voor open eigenlijk, zo lang het all in binnen een budget van 1750-1000 p.p. past. Het liefst zuidoost Azië. Maar Afrika of iets aparts binnen Europa mag ook. Kortom: zo goedkoop mogelijk naar zoiets tofs mogelijk.

5. op welke manier je wilt reizen
Vliegen

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
700+ naar Bangkok. Skyscanner vindt een ticket van 535 op die data, maar na de kalender is die niet meer te vinden.
pi_139230332
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:02 schreef _Loki het volgende:
1. waarvandaan
Een vliegveld in of rond nederland. Liefst schiphol, maar Brussel, Dusseldorf oid is ook prima.

2. wanneer
Tussen 16-08 en 31-08. Data maakt binnen die periode niet uit, zo lang we 1 tot 2 weken kunnen blijven.

3. waarnaartoe
Tsja. Een toffe bestemming buiten Europa, sta overal voor open eigenlijk, zo lang het all in binnen een budget van 1750-1000 p.p. past. Het liefst zuidoost Azië. Maar Afrika of iets aparts binnen Europa mag ook. Kortom: zo goedkoop mogelijk naar zoiets tofs mogelijk.

5. op welke manier je wilt reizen
Vliegen

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
700+ naar Bangkok. Skyscanner vindt een ticket van 535 op die data, maar na de kalender is die niet meer te vinden.
Wat ideetjes:
Rond de 650 naar Kuala Lumpur vanaf Amsterdam of Dusseldorf.
Dusseldorf naar Goa voor 439,- Sri Lanka 550,- Vietnam 600,-
Brussel- Hong Kong 575,-
Amsterdam- peking 525,- bali 650,- Jakarta 625,-
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  donderdag 24 april 2014 @ 22:06:13 #84
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_139231608
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:44 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Wat ideetjes:
Rond de 650 naar Kuala Lumpur vanaf Amsterdam of Dusseldorf.
Dusseldorf naar Goa voor 439,- Sri Lanka 550,- Vietnam 600,-
Brussel- Hong Kong 575,-
Amsterdam- peking 525,- bali 650,- Jakarta 625,-
Waar vind je Beijing voor 525? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_139231957
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:44 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Wat ideetjes:
Rond de 650 naar Kuala Lumpur vanaf Amsterdam of Dusseldorf.
Dusseldorf naar Goa voor 439,- Sri Lanka 550,- Vietnam 600,-
Brussel- Hong Kong 575,-
Amsterdam- peking 525,- bali 650,- Jakarta 625,-
Zo dan, dat zijn goede tips, dankjewel! :) Waar heb je die prijzen zo snel gevonden?
pi_139243012
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:06 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Waar vind je Beijing voor 525? :)
Via kayak.de
Wel pas met vertrek op de 17e (en terug bv de 30e)
*iets meer data beschikbaar in augustus tegen een wat hogere prijs

[ Bericht 4% gewijzigd door Walking_On_Sunshine op 25-04-2014 09:30:08 ]
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_139243032
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:12 schreef _Loki het volgende:

[..]

Zo dan, dat zijn goede tips, dankjewel! :) Waar heb je die prijzen zo snel gevonden?
Via skyscanner en kayak. Was toevallig zelf ook al een tijdje aan het kijken naar prijzen richting Azië voor juli/augustus.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_139243692
Vanaf:

Het liefst vanaf Chiang Mai, maar als het niet anders kan vanaf Bangkok.

Wanneer:

Begin november tot midden/eind januari

Naar:

Amsterdam

Zelf gevonden:

Turkish Airlines 587E & KLM 680E beide vanaf BKK
Bijna Papa
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:04:46 #89
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_139259814
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:58 schreef Sicarius1985 het volgende:
Vanaf:

Het liefst vanaf Chiang Mai, maar als het niet anders kan vanaf Bangkok.

Wanneer:

Begin november tot midden/eind januari

Naar:

Amsterdam

Zelf gevonden:

Turkish Airlines 587E & KLM 680E beide vanaf BKK
587 met Turkish is een goede prijs, je wilt namelijk vanaf Bangkok naar Europa, en die vluchten zijn over het algemeen geprijsd rond de 650-750 euro, daar vind je geen deals zoals wij die wel hebben met vertrek vanuit Europa.
Dit heeft alles te maken met vraag en aanbod, de vraag met vertrek vanuit Thailand is laag omdat het gros van de lokale bevolking geen geld heeft om een dergelijke vlucht of reis te maken, en dit alleen is weggelegd voor de welgestelden of voor vertrek uit het land om zich ergens te vestigen/ werken, en deze wordt dan weer gesponsord door de partner of werk. Voor deze vluchten kan men dus een hogere prijs vragen omdat men wat minder gevoelig is voor de prijs.

Wanneer je vertrekplaats Chiang Mai invoert wordt het in ieder geval niet goedkoper, simpelweg omdat je dan veroordeeld bent tot een codeshare van Thai Airways of Bangok Airways en een vervolgvlucht met een andere maatschappij moet maken, deze code share vlucht wordt niet voor een dumpprijs aangeboden.
Maar Lion Air Thailand, Air Asia en Nok Air concurreren zich gek op de route van en naar Chiang Mai zodat een ticket van Bangkok naar Chiang Mai niet duur zal zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_139261875
:-)

ik heb wel iets gevonden voor je hoor :-) wel vanaf Bangkok, maar dat is met airasia ook dichtbij, en kun je nog even lekker een dagje Bangkok eraanvast plakken haha.

Als je nou een smet Norwegian vliegt, dan ga je voor 200 euro van BKK naar Oslo of voor 258 van BKK naar AMS in november.

http://www.norwegian.com/(...)cyCode=EUR&rnd=32612

ik weet niet of die link het doet, maar anders moet je maar even kijken naar Norwegian.com


EDIT: ik zie nu pas dat je toch een retour BKK-AMS-BKK nodig hebt, ik dacht een enkeltje :-)
sorry!

[ Bericht 8% gewijzigd door arokhm op 25-04-2014 21:10:40 ]
pi_139349049
Vanaf: Nederlandse of West-Duitse luchthaven (Dusselforf)

Naar:(Zuid)-Korea (Seoul Incheon of Busan)

Vertrekdatum daarheen: Ergens tussen 19 juni 17:00 en 22 juni 14:00 (NL tijd)

Vertrekdatum terug naar NL: Ergens in periode 19 Aug-26 Aug

Zelf gevonden: http://imgur.com/1BwvqG3 via itamatrix
Lijkt alleen nergens te boeken, wss door de 4 verschillende aankomst/vertrek luchthavens haha. Dat maakt mij op zich niet uit, als hij wel ergens te boeken is
pi_139350116
Hier gevonden voor 660

EDIT: Niets beters gevonden met jouw eisen. Wel eentje voor 592 als je 's ochtends al kunt vertrekken op de 19e (26/8 terug), met BA en met maar 1x overstappen op Heathrow.

[ Bericht 11% gewijzigd door miro86 op 28-04-2014 19:57:34 ]
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_139351102
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:37 schreef miro86 het volgende:
Hier gevonden voor 660

EDIT: Niets beters gevonden met jouw eisen. Wel eentje voor 592 als je 's ochtends al kunt vertrekken op de 19e (26/8 terug), met BA en met maar 1x overstappen op Heathrow.
Super bedankt! Die met BA ken ik (is volgens mij zelfs 560 via BA website)? Maar ik kan 's ochtends niet weg. Denk dat dit hem wordt, lijkt toch 50+ te schelen met de rest en vervoer van dusseldorf naar huis lijkt maar zon 15 euro meer tov AMS.
  dinsdag 29 april 2014 @ 11:53:10 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139369243
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:04 schreef Seven. het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
Vanuit Londen (bij voorkeur Luton of Heathrow maar Gatwick en Stansted moet ook wel lukken)
Naar New York of Boston
Terug vanuit Boston of New York

2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
We willen vertrekken rond 10, 11 of 12 mei. We moeten de 24ste of uiterlijk de 25ste terugkomen.

3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
NY (vriendenbezoek) en Boston (familiebezoek)

4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
Vliegtuigje dus!

5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
Goedkoop, ik wil best een beetje afzien maar niet al te gek.

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Nu aan het checken.
Edit: 540 GBP pp (iets van 600 euro) en vanuit Boston is dat sowieso overstappen in Newark met United Airlines (google flights). Dat moet beter kunnen.

Edit 2: Nu via google flights met Delta vluchten gevonden, maar is wel 2 dagen eerder vertrekken en dat zou ik moeten regelen met mijn werk. Maar dan krijg je voor 539 pond wel een vlucht van NY naar Boston op de koop toe. Dus effectief besparen we 80 pond, ik weet niet of dat de moeite is voor vluchten van NY naar Boston, of dat je daar sowieso maar 30-40 pond voor betaalt. Wel een gruwelijk brakke terugvlucht overnight, en daar hou ik niet van maar heb ik er wel voor over op zich.
We hebben geboekt voor 7 mei net, 432 pond per persoon en geen vlucht van New York naar Boston want 4 uurtjes bussen en dan kost het je 20 dollar. Amper de moeite om te gaan vliegen, je bent veel langer onderweg met inchecken etc en het beperkt je plannen enorm. Dus nu kunnen we langer in New York blijven als we willen.

*O*
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 12:42:56 #95
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_139371103
Van Amsterdam naar Noumea (Nieuw Caledonië) met een tussenstop op de heenreis in Japan (1 week of zo) en op de terugreis in Korea, Indonesië, of Japan (ook een week of zo). Vertrek na de Kerst. Voor of na Nieuwjaar maakt niet uit. In Nieuw Caledonië een week of drie.

Bij KLM kwam ik uit op ¤2230 pp met twee tussenstops in Japan, maar zijn er andersoortige tickets goedkoper of is er een handige zoekmachine voor dit soort combinaties?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_139374350
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

We hebben geboekt voor 7 mei net, 432 pond per persoon en geen vlucht van New York naar Boston want 4 uurtjes bussen en dan kost het je 20 dollar. Amper de moeite om te gaan vliegen, je bent veel langer onderweg met inchecken etc en het beperkt je plannen enorm. Dus nu kunnen we langer in New York blijven als we willen.

*O*
groot gelijk om niet met vliegtuig te gaan. Wij hebben zo'n route ook gedaan, (had auto gehuurd in Boston en we gingen per auto via New York (5 dagen voor 10 euro per dag op camping in New York gestaan!) naar Pennsylvania om te toeren.
Je kunt ook per trein trouwens, en als je een tussenstop wilt maken in New Haven (mooie universiteitsstad) kun je naar Louis Lunch waar de hamburger sandwich uitgevonden zou zijn....)
pi_139374565
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:42 schreef UIO_AMS het volgende:
Van Amsterdam naar Noumea (Nieuw Caledonië) met een tussenstop op de heenreis in Japan (1 week of zo) en op de terugreis in Korea, Indonesië, of Japan (ook een week of zo). Vertrek na de Kerst. Voor of na Nieuwjaar maakt niet uit. In Nieuw Caledonië een week of drie.

Bij KLM kwam ik uit op ¤2230 pp met twee tussenstops in Japan, maar zijn er andersoortige tickets goedkoper of is er een handige zoekmachine voor dit soort combinaties?
bij http://www.roundtheworldflights.com/bestseller3.aspx zit er misschien iets tussen. Tussenstop vluchten kun je via Expedia.com vaak wel redelijk goed vinden trouwens.
Wij hebben een wereldreis (AMS-LON-NYC-LAX-Tahiti/BoraBora/Raiatea-AKL-SYD-JNB-AMS) geboekt via hun, en waren daar zo'n 1800 euro aan kwijt, inclusief 300 euro voor binnenlandse vluchten in Frans Polynesië. Bora Bora is trouwens een enorme aanrader!!
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 17:13:04 #98
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_139380410
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:22 schreef arokhm het volgende:
bij http://www.roundtheworldflights.com/bestseller3.aspx zit er misschien iets tussen. Tussenstop vluchten kun je via Expedia.com vaak wel redelijk goed vinden trouwens.
Wij hebben een wereldreis (AMS-LON-NYC-LAX-Tahiti/BoraBora/Raiatea-AKL-SYD-JNB-AMS) geboekt via hun, en waren daar zo'n 1800 euro aan kwijt, inclusief 300 euro voor binnenlandse vluchten in Frans Polynesië. Bora Bora is trouwens een enorme aanrader!!
Via het Worldticketcenter kun je ook dit soort combinatie-tickets kopen, maar wat wij willen moet kennelijk weer via een 'reisspecialist' en dat zoek ik nou juist niet. Verder tonen ze alleen vanaf prijzen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_139381655
Die RTW-tickets hebben vaak ook als restrictie dat je niet 'terug' mag reizen, je mag alleen het rondje vol maken.

Maarre, met Air Calin een retourtje Osaka - Noumea (~1200 euro) en een goedkoop retourtje AMS - Japan (heen Tokyo, terug vanuit Osaka oid) kom je met een beetje mazzel op 1800 euro.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 18:25:20 #100
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_139382938
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:48 schreef Thetallguy het volgende:
Die RTW-tickets hebben vaak ook als restrictie dat je niet 'terug' mag reizen, je mag alleen het rondje vol maken.

Maarre, met Air Calin een retourtje Osaka - Noumea (~1200 euro) en een goedkoop retourtje AMS - Japan (heen Tokyo, terug vanuit Osaka oid) kom je met een beetje mazzel op 1800 euro.
De combinatie-tickets werken wel zonder het rondje vol te maken.

Met Air Calin kwam ik uit op ¤1600 en een retour Amsterdam - Japan op zo'n ¤800. Waar zocht jij?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_139383236
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2014 18:25 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

De combinatie-tickets werken wel zonder het rondje vol te maken.

Met Air Calin kwam ik uit op ¤1600 en een retour Amsterdam - Japan op zo'n ¤800. Waar zocht jij?
Osaka - Noumea 29dec-19 jan staat op aircalin.com voor 1228pp
Amsterdam - Tokyo 23dec-27jan met Aeroflot voor 540pp

Met even willekeurige data.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_139395246
dat is een mooie mogelijkheid inderdaad.
RTW tickets kun je voor zover ik weet niet voor een redelijke prijs zelf inboeken. Ik heb ooit wel eens bij vliegmaatschappijen het zelf kunnen doen, maar dat was echt veel duurder dan via een specialist.

Ik heb bij een vliegmaatschappij gewerkt, en doe altijd alles zelf zonder reisbureau, maar sommige dingen zijn reisbureaus gewoon beter in :-)

Maar retourtje aeroflot en aircalin vind ik een mooie optie! (hoewel Aeroflot voor vertrek NU riskant ZOU kunnen zijn. Stel dat het in Oekraine uit de hand loopt, kan het zijn dat het luchtruim voor Aeroflot gesloten wordt in Europa, en dan heb je pech voor zover ik weet, want compensatie tc. geldt heel anders als oorlog in het spel is.)
  woensdag 30 april 2014 @ 20:18:28 #103
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_139425381
Komende oktober wil ik samen met mijn moeder naar Canada, haar zus/mijn tante bezoeken. Zij woont in de buurt van Ottawa. Nu is vliegen op Ottawa een optie, of vliegen op Montreal en dan verder met een bus of trein. Liefst weinig overstappen.

Ik kom zelf uit op met KLM van Amsterdam naar Montreal, en dan verder met de trein. Ticket 720 pp. Maar ik ben niet zo behendig met tickets zoeken, dus misschien kan iemand me helpen? Vertrek 18-10-2014 of daaromheen, terug 25-10-2014 of daaromheen. Als we de 23e maar daar zijn, want dan is mn tante jarig.

Vliegen vanaf Düsseldorf is ook een goede optie trouwens.
pi_139445854
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:18 schreef egeltje1985 het volgende:
Komende oktober wil ik samen met mijn moeder naar Canada, haar zus/mijn tante bezoeken. Zij woont in de buurt van Ottawa. Nu is vliegen op Ottawa een optie, of vliegen op Montreal en dan verder met een bus of trein. Liefst weinig overstappen.

Ik kom zelf uit op met KLM van Amsterdam naar Montreal, en dan verder met de trein. Ticket 720 pp. Maar ik ben niet zo behendig met tickets zoeken, dus misschien kan iemand me helpen? Vertrek 18-10-2014 of daaromheen, terug 25-10-2014 of daaromheen. Als we de 23e maar daar zijn, want dan is mn tante jarig.

Vliegen vanaf Düsseldorf is ook een goede optie trouwens.
Op skyscanner krijg ik het volgende.
18 heen, 26 terug naar Ottawa: 625 euro met Austrian Airlines, met 2 keer overstappen. Of 640 euro met Air Canada met 1 keer overstappen.
of
17 heen, 23 terug naar Montreal: 588 met Austrian airlines met 2 keer overstappen. Of 603 euro met Swiss air met 1 keer overstappen, of 685 met KLM en Delta zonder overstappen.
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:33:59 #105
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_139446726
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:04 schreef _Loki het volgende:

[..]

Op skyscanner krijg ik het volgende.
18 heen, 26 terug naar Ottawa: 625 euro met Austrian Airlines, met 2 keer overstappen. Of 640 euro met Air Canada met 1 keer overstappen.
of
17 heen, 23 terug naar Montreal: 588 met Austrian airlines met 2 keer overstappen. Of 603 euro met Swiss air met 1 keer overstappen, of 685 met KLM en Delta zonder overstappen.
tnx. :) in overleg met mn moeder gaan we voor KLM, niet overstappen vond ze fijner. En daarna met een bus naar Ottawa. Edit: die bus is ook van KLM erbij trouwens, KLM heeft na de vlucht naar Montreal een pendeldienst met de bus naar Ottawa.

[ Bericht 5% gewijzigd door egeltje1985 op 01-05-2014 13:09:28 ]
pi_139590835
Wij willen vanuit Nederland naar Berlijn reizen op 31 mei en het liefste diezelfde nacht weer terug. Dus om een uur of 09.00 aankomen en om 23.00 ongeveer weer vertrekken. Trein of vliegtuig maakt niet zoveel uit, wat het goedkoopste is natuurlijk. Met het vliegtuig kom ik op prijzen van rond de 200 euro en met de trein kom ik prijzen van 100/150 euro terwijl ik wel eens hoor dat mensen voor 40 euro op en neer zijn gegaan met de trein of voor een habbekrats zijn gevlogen. Kan iemand iemand mij misschien helpen?
pi_139598378
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 18:33 schreef rotk123 het volgende:
Wij willen vanuit Nederland naar Berlijn reizen op 31 mei en het liefste diezelfde nacht weer terug. Dus om een uur of 09.00 aankomen en om 23.00 ongeveer weer vertrekken. Trein of vliegtuig maakt niet zoveel uit, wat het goedkoopste is natuurlijk. Met het vliegtuig kom ik op prijzen van rond de 200 euro en met de trein kom ik prijzen van 100/150 euro terwijl ik wel eens hoor dat mensen voor 40 euro op en neer zijn gegaan met de trein of voor een habbekrats zijn gevlogen. Kan iemand iemand mij misschien helpen?
Voor dat soort aanbiedingen ben je veel te laat met boeken. Trein is 39 euro enkele reis minimumtarief en vliegen 22 euro (easyjet). Als het goedkoop moet, kan je nog eurolines proberen. Dan kom je 's ochtends om 09.00 aan en moet je rond 23.00 weer weg.
Anders een goedkoop hostel nemen of met een huurauto (snappcar, sixt), dan ben je met 2 personen ook iets van 200 euro totaal kwijt.
pi_139605473
Ja, Berlijn zou ik snel per auto doen, al kom je dan natuurlijk relatief moe aan. Maar in ons geval was het met de auto zo veel goedkoper, dat we daar makkelijk een leuk hotel van konden betalen, waardoor we 1 avond/nacht in Berlijn hadden, en daarna de hele dag en avond.

Goedkope vliegtickets boek je gemiddeld 6 weken voor vertrek, daarna wordt het meestal alleen maar duurder, en soms kun je via acties natuurlijk nog veel goedkoper boeken, en dan loont het juist om al een half jaar eerder te boeken bijvoorbeeld.

Heb vorige maand 3 retourtjes geboekt naar Warschau (30 euro retour), Sofia (60 euro retour) en Wroclaw (60 euro retour), maar ga pas in augustus/september en november :-D
pi_139621398
Ik wil met 7 vrienden naar Boedapest (vliegen). Alleen we willen dit natuurlijk op de goedkoopste manier. :) Nou ben ik er al achter gekomen dat wizzair vanaf Eindhoven naar Boedapest best wel goedkoop vliegt, echter fluctueren de prijzen de laatste tijd nogal. Zo heb ik ¤150 voor een retourtje meegemaakt, maar ook ¤80. Een prijs rond de ¤100 zou ik prima vinden. Wanneer heb ik het meeste kans om zo'n prijs tegen te komen? Ik las namelijk dat de prijzen meestal op dinsdag (vandaag dus) goedkoper zijn omdat ze dan worden vernieuwd e.d.? Tot nu toe nog dezelfde prijs als gister, helaas. Iemand advies, tips?
pi_139630548
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 15:38 schreef Majorthom het volgende:
Ik wil met 7 vrienden naar Boedapest (vliegen). Alleen we willen dit natuurlijk op de goedkoopste manier. :) Nou ben ik er al achter gekomen dat wizzair vanaf Eindhoven naar Boedapest best wel goedkoop vliegt, echter fluctueren de prijzen de laatste tijd nogal. Zo heb ik ¤150 voor een retourtje meegemaakt, maar ook ¤80. Een prijs rond de ¤100 zou ik prima vinden. Wanneer heb ik het meeste kans om zo'n prijs tegen te komen? Ik las namelijk dat de prijzen meestal op dinsdag (vandaag dus) goedkoper zijn omdat ze dan worden vernieuwd e.d.? Tot nu toe nog dezelfde prijs als gister, helaas. Iemand advies, tips?
Ligt er een beetje aan wanneer je wilt. KLM vanafprijs Amsterdam - Budapest is ook 99 euro retour dus als je er een beetje op tijd bij bent (lowfare kalender geeft augustus als 1e mogelijkheid voor 99) dan moet dat ook lukken. En transavia.com vliegt vanaf Rotterdam naar Budapest (maar niet in de zomermaanden).

Dat van dinsdag maakt niet zoveel uit, prijzen veranderen 24-7
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:51:55 #111
62913 Blik
The one and Only!
pi_139633579
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 19:59 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan wanneer je wilt. KLM vanafprijs Amsterdam - Budapest is ook 99 euro retour dus als je er een beetje op tijd bij bent (lowfare kalender geeft augustus als 1e mogelijkheid voor 99) dan moet dat ook lukken. En transavia.com vliegt vanaf Rotterdam naar Budapest (maar niet in de zomermaanden).

Dat van dinsdag maakt niet zoveel uit, prijzen veranderen 24-7
Dat van die dinsdagen maakt wel degelijk uit, mits je flexibel bent in je vertrekdata (en meestal intercontinentaal). Bij een citytrip ben je dat per definitie al minder flexibel omdat je in het weekend daar wilt zijn. Oftewel, je moet erg ver vooruit boeken wil je goedkope tickets vinden
pi_139634789
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat van die dinsdagen maakt wel degelijk uit, mits je flexibel bent in je vertrekdata (en meestal intercontinentaal). Bij een citytrip ben je dat per definitie al minder flexibel omdat je in het weekend daar wilt zijn. Oftewel, je moet erg ver vooruit boeken wil je goedkope tickets vinden
Wat vliegen betreft ja, dat wil nog wel schelen. Wat het moment van boeken betreft maakt de dag van de week niet uit.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_139644584
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:06 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Wat vliegen betreft ja, dat wil nog wel schelen. Wat het moment van boeken betreft maakt de dag van de week niet uit.
het klopt dat tickets per dag verschillen in prijs, dit kan random zijn, op basis van boekingsgegevens en op basis van historie etc. Maar in het weekend zijn intercontinentale vluchten relatief het duurst (dus in het weekend boeken) en de maandag voor 15:00 en dinsdag voor 15:00 het goedkoopst.

zo kwam er vanmiddag rond 13:00 een nieuwe aanbieding online naar Bangkok (14 mei - BV 6 juni) met Ulraine International (moet je ook willen op dit moment) voor 380 euro... Van het weekend was diezelfde vlucht (met alle maatschappijen) niet goedkoper dan 520 euro te boeken. Maar goed, dat zijn details, over het algemeer naar gemiddelden gekeken is de maandag en dinsdag om te zoeken en boeken dus wel degelijk het interessantst. Maar dan nog kun je opeens op zaterdagmiddag jouw perfecte aanbieding zien...
pi_139646986
Het was enigszins slimmer geweest natuurlijk als ik erbij had vermeld dat ik al zeker weet dat ik op 4 Juli ga vertrekken en 10 Juli terug wil vliegen, sorry :') Anyway, thanks voor het zoeken, kan het beste dan maar gewoon de komende dagen kijken of de vlucht nog daalt van de ¤120 waarop hij nu staat dan denk ik. :)
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:19:05 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_139652590
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:06 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Wat vliegen betreft ja, dat wil nog wel schelen. Wat het moment van boeken betreft maakt de dag van de week niet uit.
Het is gewoon een feit dat het zo is, dat staat op zo ongeveer iedere boekings-site als tip om de goedkoopste vluchten te bemachtigen. En tuurlijk zijn daar je uitzonderingen op en kun je ook best koopjes krijgen in het weekend
pi_139655293
Ik ben op zoek naar een goedkope manier om het weekend van 20 juni (vertrek op do/vr/za) en teru gop zo/ma) van Dublin naar Nederland/Amsterdam te komen. Met ryanair staat deze nu op +- 90 euro en Aer Lingus op 150 euro retour. Iemand toevallig een idee of dit goedkoper kan?
  woensdag 7 mei 2014 @ 17:12:53 #117
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_139665378
Ja hoi, mijn wederhelft en ik willen naar Vegas, maar de tickets zijn allemaal rond de 1000e retour. Nu zitten we helaas vast aan de schoolvakanties ivm werk en moeten dus in het hoogseizoen.
We willen ook best een uurtje of 1-5 rijden met een huurauto, dus luchthavens in de 'buurt' zijn voor ons ook een optie.
We kunnen weg vanaf 14 juli en willen terug zijn voor ongeveer 8 augustus. We willen een week of een ruime week weg (niet minder dan 7 nachten).
Ik zoek me echt helemaal scheel, maar vind geen enkele vlucht goedkoper dan 940e (US airways).
We kunnen vertrekken van Ams, Duss, of Brussel. Keulen zou eventueel ook nog kunnen, maar dat is wel de max qua afstand.

Iemand die iets beters voor me kan vinden?
Thanx!
Don't come closer, I might hurt you
pi_139695778
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:23 schreef Majorthom het volgende:
Het was enigszins slimmer geweest natuurlijk als ik erbij had vermeld dat ik al zeker weet dat ik op 4 Juli ga vertrekken en 10 Juli terug wil vliegen, sorry :') Anyway, thanks voor het zoeken, kan het beste dan maar gewoon de komende dagen kijken of de vlucht nog daalt van de ¤120 waarop hij nu staat dan denk ik. :)
Toch maar besloten om via wizzair te boeken! *O* Heenvlucht is rond half 5 en de terugvlucht om half 3 dacht ik, geen onaardige tijden dus. Per persoon kost het 111,23 euro, waarbij moet worden vermeld dat we 1 koffer met z'n allen delen. Goede prijs? :)
pi_139712144
quote:
17s.gif Op woensdag 7 mei 2014 17:12 schreef Lindytje het volgende:
Ja hoi, mijn wederhelft en ik willen naar Vegas, maar de tickets zijn allemaal rond de 1000e retour. Nu zitten we helaas vast aan de schoolvakanties ivm werk en moeten dus in het hoogseizoen.
We willen ook best een uurtje of 1-5 rijden met een huurauto, dus luchthavens in de 'buurt' zijn voor ons ook een optie.
We kunnen weg vanaf 14 juli en willen terug zijn voor ongeveer 8 augustus. We willen een week of een ruime week weg (niet minder dan 7 nachten).
Ik zoek me echt helemaal scheel, maar vind geen enkele vlucht goedkoper dan 940e (US airways).
We kunnen vertrekken van Ams, Duss, of Brussel. Keulen zou eventueel ook nog kunnen, maar dat is wel de max qua afstand.

Iemand die iets beters voor me kan vinden?
Thanx!
750,- Amsterdam naar Los Angeles. Paar uurtjes rijden naar Las Vegas
719,- zelfs via skyscanner. De prijs lijkt hoger tot je echt gaat zoeken op specifieke data

[ Bericht 3% gewijzigd door Walking_On_Sunshine op 08-05-2014 20:43:59 ]
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_139713763
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:37 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

750,- Amsterdam naar Los Angeles. Paar uurtjes rijden naar Las Vegas
719,- zelfs via skyscanner. De prijs lijkt hoger tot je echt gaat zoeken op specifieke data
Geef es een voorbeeld! Ik vind niets onder de 990 euro.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_139727242
14 juli tot 7 augustus naar los angeles van Amsterdam is 830 (met naar lange overstap in Frankfurt)
15 juli tot 7 augustus is 840 euro met normalere overstap

goedkoopste die ik kan vinden is 17 juli tot 7 augustus voor 742 euro.

LET OP: het kan natuurlijk zijn dat autohuur in Las Vegas (staat er om bekend) erg goedkoop is, waardoor een prijsverschil met vliegen naar LAX niet echt interessant is. (Dat zal bij jullie niet het geval zijn)

het is een eindje rijden, maar het gaat snel. Heb zelf ook via LAX gevlogen toen ik naar Las Vegas wilde. Mooie cabrio gehuurd van het prijsverschil van de vlucht :-D

Rechtstreeks naar Las Vegas kan ik ook niet onder de 940 euro vinden...
pi_139728363
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 00:23 schreef arokhm het volgende:
14 juli tot 7 augustus naar los angeles van Amsterdam is 830 (met naar lange overstap in Frankfurt)
15 juli tot 7 augustus is 840 euro met normalere overstap

goedkoopste die ik kan vinden is 17 juli tot 7 augustus voor 742 euro.

LET OP: het kan natuurlijk zijn dat autohuur in Las Vegas (staat er om bekend) erg goedkoop is, waardoor een prijsverschil met vliegen naar LAX niet echt interessant is. (Dat zal bij jullie niet het geval zijn)

het is een eindje rijden, maar het gaat snel. Heb zelf ook via LAX gevlogen toen ik naar Las Vegas wilde. Mooie cabrio gehuurd van het prijsverschil van de vlucht :-D

Rechtstreeks naar Las Vegas kan ik ook niet onder de 940 euro vinden...
Dit is natuurlijk niet wat gezocht wordt, nl:
quote:
17s.gif Op woensdag 7 mei 2014 17:12 schreef Lindytje het volgende:
...
We kunnen weg vanaf 14 juli en willen terug zijn voor ongeveer 8 augustus. We willen een week of een ruime week weg (niet minder dan 7 nachten).
...
Dus in de periode 14/7-8/8 een verblijf van 7 à 10(?ofzo?) dagen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_139728514
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 01:05 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk niet wat gezocht wordt, nl:

[..]

Dus in de periode 14/7-8/8 een verblijf van 7 à 10(?ofzo?) dagen.
sorry! je hebt helemaal gelijk, het is iets te laat voor me, had dat niet gezien.

23 juli - 01 of 02 augustus
of
24 juli - 01 augustus

is dan inderdaad 719 euro naar LAX.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 11:25:49 #124
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_139734237
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 01:05 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk niet wat gezocht wordt, nl:

[..]

Dus in de periode 14/7-8/8 een verblijf van 7 à 10(?ofzo?) dagen.
Ja, precies ^O^
Don't come closer, I might hurt you
  vrijdag 9 mei 2014 @ 11:26:11 #125
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_139734247
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 01:12 schreef arokhm het volgende:

[..]

sorry! je hebt helemaal gelijk, het is iets te laat voor me, had dat niet gezien.

23 juli - 01 of 02 augustus
of
24 juli - 01 augustus

is dan inderdaad 719 euro naar LAX.
Oeh, dat ziet er goed uit. Eens even kijken, thanx!
Don't come closer, I might hurt you
  vrijdag 9 mei 2014 @ 11:33:38 #126
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_139734470
Dat is zelfs een hele goede, met autohuur erbij kom ik dan in totaal nog op 300 euro minder uit. Dankjewel arokhm!
Don't come closer, I might hurt you
pi_139743287
Geef bij je vraag duidelijk aan
1. waarvandaan: Amsterdam, Düsseldorf, Brussel
2. wanneer: vertrekken op of rond 26 september, mag ook een week later. De duur is ongeveer 10 dagen, als het qua prijsverschil er toe doet is een dag langer niet erg natuurlijk
3. waarnaartoe: Amman, Jordanie
4. hoe: vliegtuig
5. op welke manier: maximaal 1x overstappen en liever geen overstaptijden van meer dan 3 a 4 uur
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: Tussen de 320 en 340 euro via alle drie de luchthavens, de ene heeft net betere overstaptijden dan de ander. Directe vlucht nog niet gevonden onder de 590 euro. Alles gevonden tot nu toe via Skyscanner.

Kan het nog goedkoper?
pi_139746013
ik denk dat dit een goede prijs is eerlijk gezegd.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  vrijdag 9 mei 2014 @ 17:46:00 #129
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139746542
Vanaf Rotterdam met BA (1 overstap, heen 4:15 uur wachten, terug 3:25 uur wachten), heen op 27/9 terug op 7/10 voor EUR 314. Goedkoper gaat volgens mij niet lukken nee.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_139859393
Bedankt dan weet ik even voldoende!
pi_139904327
Hoi iedereen!

Ik wil graag deze zomer een maandje rondreizen in Thailand. Vertrek vanaf 21 juli of een paar dagen later en dan drie a vier weken later weer terug (in ieder geval terug voor de 26ste).

Overstappen is geen probleem, mits niet langer dan 16/17 uur in totaal, anders moet ik weer een hostel bijboeken plus heb je een dag minder te besteden.
Nog een ding:egypt airlines heb ik als goedkoopste gevonden, maar mijn ouders willen echt niet dat ik met egypt airlines of aeroflot vlieg. Ethidad is dan wel weer oke.

Heb zelf een ticket van 900 euro bij ethidad gevonden met skyscanner. Hoop dat het iets goedkoper zou kunnen! Alvast bedankt!
pi_139905011
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 13:47 schreef Nessie7 het volgende:
Hoi iedereen!

Ik wil graag deze zomer een maandje rondreizen in Thailand. Vertrek vanaf 21 juli of een paar dagen later en dan drie a vier weken later weer terug (in ieder geval terug voor de 26ste).
Op de site van Etihad zélf kun je al een open-jaw Amsterdam - Bangkok - Düsseldorf vinden vanaf ¤676. (bijv. op 21 juli heen, 22 augustus terug).
Van Düsseldorf terug naar NL kan voor een paar tientjes met NS Hispeed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 14-05-2014 16:56:55 ]
pi_139905029
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 13:47 schreef Nessie7 het volgende:
Hoi iedereen!

Ik wil graag deze zomer een maandje rondreizen in Thailand. Vertrek vanaf 21 juli of een paar dagen later en dan drie a vier weken later weer terug (in ieder geval terug voor de 26ste).

Overstappen is geen probleem, mits niet langer dan 16/17 uur in totaal, anders moet ik weer een hostel bijboeken plus heb je een dag minder te besteden.
Nog een ding:egypt airlines heb ik als goedkoopste gevonden, maar mijn ouders willen echt niet dat ik met egypt airlines of aeroflot vlieg. Ethidad is dan wel weer oke.

Heb zelf een ticket van 900 euro bij ethidad gevonden met skyscanner. Hoop dat het iets goedkoper zou kunnen! Alvast bedankt!
Enkel vanuit Amsterdam of mogen Düsseldorf en Brussel ook? Vanuit Düsseldorf vind ik 760 euro met AirBerlin naar Bangkok, donderdag 24 juli heen en 21 augustus terug.
  woensdag 14 mei 2014 @ 15:42:52 #134
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_139948520
Hallo allemaal, ik wil graag in de zomer naar Italië toe met een vriend waar m'n ouders al een vakantiebestemming hebben geregeld.
- Vertrek punt is Utrecht/Amsterdam, ik weet dat je vanaf Weeze soms goedkoper kan vliegen, maar we moeten daar ook nog heen en treinkosten maken het dan toch weer duurder dan bijv. Schiphol.
- Heenreis is 29 of 30 juli, terugreis is 11, 12 of 13 augustus.
- We willen naar Pescara, Italië.
- Ik zoek een zo goedkoop mogelijke reis, trein, vliegtuig, maakt niet uit.

Zelf kan ik niets goedkopers vinden dan het volgende:
Schiphol - Rome. Vliegen, met Vueling. Prijs: ¤282.06
Rome - Pescara. Trein. Prijs: +/-¤50,-
Heen: 30juli
Terug: 12 augustus
Totaal: ¤332.06

Let op, ik zoek dus een retour reis voor 2 personen. Iemand die denkt dat dit goedkoper kan?
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
  woensdag 14 mei 2014 @ 15:52:12 #135
425665 TravelRose
Keep on dreaming
pi_139948844
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 15:42 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Hallo allemaal, ik wil graag in de zomer naar Italië toe met een vriend waar m'n ouders al een vakantiebestemming hebben geregeld.
- Vertrek punt is Utrecht/Amsterdam, ik weet dat je vanaf Weeze soms goedkoper kan vliegen, maar we moeten daar ook nog heen en treinkosten maken het dan toch weer duurder dan bijv. Schiphol.
- Heenreis is 29 of 30 juli, terugreis is 11, 12 of 13 augustus.
- We willen naar Pescara, Italië.
- Ik zoek een zo goedkoop mogelijke reis, trein, vliegtuig, maakt niet uit.

Zelf kan ik niets goedkopers vinden dan het volgende:
Schiphol - Rome. Vliegen, met Vueling. Prijs: ¤282.06
Rome - Pescara. Trein. Prijs: +/-¤50,-
Heen: 30juli
Terug: 12 augustus
Totaal: ¤332.06

Let op, ik zoek dus een retour reis voor 2 personen. Iemand die denkt dat dit goedkoper kan?
Ik ben 2 jaar geleden in Pescara geweest. Met de auto naar Weeze, vluchtje van 40 euro retour, parkeerkosten 40 euro (gedeeld door 2 dus 20), busreis van vliegveld Pescara naar Pescara zelf was maar liefst 5 euro. O ja, ik vloog met Ryanair.

Hier vanaf Amsterdam met Alitalia
http://www.vergelijk.nl/v(...)kets&firesubmit=true
  woensdag 14 mei 2014 @ 16:00:55 #136
425665 TravelRose
Keep on dreaming
pi_139949152
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 13:47 schreef Nessie7 het volgende:
Hoi iedereen!

Ik wil graag deze zomer een maandje rondreizen in Thailand. Vertrek vanaf 21 juli of een paar dagen later en dan drie a vier weken later weer terug (in ieder geval terug voor de 26ste).

Overstappen is geen probleem, mits niet langer dan 16/17 uur in totaal, anders moet ik weer een hostel bijboeken plus heb je een dag minder te besteden.
Nog een ding:egypt airlines heb ik als goedkoopste gevonden, maar mijn ouders willen echt niet dat ik met egypt airlines of aeroflot vlieg. Ethidad is dan wel weer oke.

Heb zelf een ticket van 900 euro bij ethidad gevonden met skyscanner. Hoop dat het iets goedkoper zou kunnen! Alvast bedankt!
Finnair 790 euro.

http://www.vergelijk.nl/v(...)AMS%5D&dest=Bangkok+(Alle)+-+Thailand+%5BBKK%5D&departureDay=22&departureYearMonth=201407&returnDay=25&returnYearMonth=201408&adults=1&children=0&childrenAges=&ticketType=return&seatingClass=economy&categoryUrlName=vliegtickets&firesubmit=true

Ethidad 788 euro.
http://www.vergelijk.nl/v(...)AMS%5D&dest=Bangkok+(Alle)+-+Thailand+%5BBKK%5D&departureDay=22&departureYearMonth=201407&returnDay=26&returnYearMonth=201408&adults=1&children=0&childrenAges=&ticketType=return&seatingClass=economy&categoryUrlName=vliegtickets&firesubmit=true
pi_139974692
Hoi Allemaal. Ik wil in de zomer graag naar Ecuador vliegen op Guayaquil of Quito. Of ik zoek verkeerd, of de tickets zijn een paar 100 euro duurder geworden. Ik vind niks onder de 1300,- euro en hoop eigenlijk voor +/- 800,-/900,- te vliegen. Misschien kunnen jullie helpen.

1. Amsterdam (Dusseldorf, Brussel)
2. Vanaf 5 juli, maar flexibel. 6/7/8/9 juli vliegen is ook geen probleem. Ik wil uiteindelijk rond de 3,5/4 week blijven
3. Ecuador Guayaquil of Quito
4. Vliegtuig
5. Zo goedkoop mogelijk
6. 1300,- euro via skyscanner of cheaptickets

Alvast enorm bedankt en ik hoop dat jullie wellicht iets beters kunnen vinden!
pi_139983034
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:36 schreef Superrudi het volgende:
Hoi Allemaal. Ik wil in de zomer graag naar Ecuador vliegen op Guayaquil of Quito. Of ik zoek verkeerd, of de tickets zijn een paar 100 euro duurder geworden. Ik vind niks onder de 1300,- euro en hoop eigenlijk voor +/- 800,-/900,- te vliegen. Misschien kunnen jullie helpen.

1. Amsterdam (Dusseldorf, Brussel)
2. Vanaf 5 juli, maar flexibel. 6/7/8/9 juli vliegen is ook geen probleem. Ik wil uiteindelijk rond de 3,5/4 week blijven
3. Ecuador Guayaquil of Quito
4. Vliegtuig
5. Zo goedkoop mogelijk
6. 1300,- euro via skyscanner of cheaptickets

Alvast enorm bedankt en ik hoop dat jullie wellicht iets beters kunnen vinden!
Midden in het hoogseizoen naar Quito/Guayauquil gaat heel erg moeilijk worden voor ¤800/900.
Buiten het hoogseizoen betaal je al meer.
Tenzij er een bizar goede deal langs komt mag je geloof ik blij zijn als je tussen de ¤1000-1200 uitkomt in juli.

Ik kan zo dus ook niets goedkoper vinden.
pi_139983482
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:18 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Midden in het hoogseizoen naar Quito/Guayauquil gaat heel erg moeilijk worden voor ¤800/900.
Buiten het hoogseizoen betaal je al meer.
Tenzij er een bizar goede deal langs komt mag je geloof ik blij zijn als je tussen de ¤1000-1200 uitkomt in juli.

Ik kan zo dus ook niets goedkoper vinden.
Ja dat denk ik helaas ook. 1000,- zou echter al vele malen beter zijn dan 1300,-. Heb jij voor 1000,- een ticket kunnen vinden?

Die prijs is voornamelijk gebaseerd op de afgelopen jaren(5 jaar geleden en 2 jaar geleden) waarin ik volgens mij wel voor +/- 800,- in het hoogseizoen naar Quito vloog ;)
pi_139984328
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:05 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Op de site van Etihad zélf kun je al een open-jaw Amsterdam - Bangkok - Düsseldorf vinden vanaf ¤676. (bijv. op 21 juli heen, 22 augustus terug).
Van Düsseldorf terug naar NL kan voor een paar tientjes met NS Hispeed.
Hartstikke bedankt! Heb inderdaad voor deze optie gekozen, was uiteindelijk 700 euro ongeveer.
pi_139984513
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:31 schreef Superrudi het volgende:
Ja dat denk ik helaas ook. 1000,- zou echter al vele malen beter zijn dan 1300,-. Heb jij voor 1000,- een ticket kunnen vinden?
Nee, meer prijzen vanaf ¤1150-1200. (¤1150 vanuit Parijs).
Bedoel meer dat er misschien nog eens erg goede deal zou zijn dat je dan voor ¤1000 klaar zou kunnen zijn; maar ik gok erop dat die niet meer komt; begin jullie is immers al over zo'n 7 weken.
quote:
Die prijs is voornamelijk gebaseerd op de afgelopen jaren(5 jaar geleden en 2 jaar geleden) waarin ik volgens mij wel voor +/- 800,- in het hoogseizoen naar Quito vloog ;)
Dat was denk ik dan ook een erg strakke aanbieding. :P
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:56 schreef Nessie7 het volgende:
Hartstikke bedankt! Heb inderdaad voor deze optie gekozen, was uiteindelijk 700 euro ongeveer.
Tof, veel plezier! ^O^

Toch nog iemand wat aan m'n tips gehad hier. :P
  donderdag 15 mei 2014 @ 18:55:47 #142
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_139991870
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:56 schreef Nessie7 het volgende:

[..]

Hartstikke bedankt! Heb inderdaad voor deze optie gekozen, was uiteindelijk 700 euro ongeveer.
En dat terwijl KLM je in die periode voor 777 euro non stop heen en weer vliegt. Goeie deal dus.... ^O^
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_139994817
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:55 schreef buzz1291 het volgende:
En dat terwijl KLM je in die periode voor 777 euro non stop heen en weer vliegt. Goeie deal dus.... ^O^
Met als verschil natuurlijk dat je met KLM van/naar Amsterdam vliegt enje dus niet op de terugweg van Düsseldorf naar Nederland hoeft te geraken.
En je geen overstap in Abu Dhabi hebt en totale vluchtduur van KLM zo'n 10.5 uur is en de Etihad vluchten opgeteld als minstens zo'n 12 uur, exclusief overstaptijd.

Maar goed; nog steeds een prima deal en voor een overstap valt ook wat te zeggen.
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:44:37 #144
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_139997251
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:54 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Met als verschil natuurlijk dat je met KLM van/naar Amsterdam vliegt enje dus niet op de terugweg van Düsseldorf naar Nederland hoeft te geraken.
En je geen overstap in Abu Dhabi hebt en totale vluchtduur van KLM zo'n 10.5 uur is en de Etihad vluchten opgeteld als minstens zo'n 12 uur, exclusief overstaptijd.

Maar goed; nog steeds een prima deal en voor een overstap valt ook wat te zeggen.
Dat bedoel ik dus. Al die moeite om 75 euro minus de extra trein en tussenstop kosten te besparen begrijp ik dan ook niet. En dat terwijl je met Ethiad ook nog eens een ongunstige nachtvlucht hebt, met een late aankomst in BKK terwijl de lokale taxi maffia op dat tijdstip wel weet hoe een toerist uit te schudden. Geef mij maar een KLM vlucht met aankomst om 09:30 uur! Scheelt weer een hele dag!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_139998017
Oh, wist niet dat het sarcastisch bedoelt was...

Toen wij prijzen zochten was ¤676 veruit de laagste prijs die we konden vinden, maar zoals bekend veranderen prijzen nogal veel.
En je weet ook dat Etihad ook een nachtvlucht heeft die 's ochtends vroeg in Bangkok aankomt? (EY402).

Punt is dat ze nog steeds een uitstekende prijs heeft (in hoogseizoen), uitstekende maatschappij (voor passagiers dan) en voor de tussenstop valt ook wat te zeggen. (benen strekken e.d.).

EDIT: ik kan overigens rond die data niets vinden voor die prijs bij KLM.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 15-05-2014 23:51:11 ]
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:28:42 #146
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_140004804
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:03 schreef Iemand91 het volgende:
Oh, wist niet dat het sarcastisch bedoelt was...

Toen wij prijzen zochten was ¤676 veruit de laagste prijs die we konden vinden, maar zoals bekend veranderen prijzen nogal veel.
En je weet ook dat Etihad ook een nachtvlucht heeft die 's ochtends vroeg in Bangkok aankomt? (EY402).

Punt is dat ze nog steeds een uitstekende prijs heeft (in hoogseizoen), uitstekende maatschappij en voor de tussenstop valt ook wat te zeggen. (benen strekken e.d.).

EDIT: ik kan overigens rond die data niets vinden voor die prijs bij KLM.
Het is ook geen slechte prijs hoor. Tussen de 6 en 700 euro moet altijd wel lukken, zeker in het regenseizoen. Maar Etihad heeft geen vlucht vanuit Amsterdam waarbij je 's morgens in BKK aankomt, althans niet zonder een hele lange stopover in Abu Dhabi.

Prijs van 777 euro is in augustus.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_140005908
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:28 schreef buzz1291 het volgende:
Het is ook geen slechte prijs hoor. Tussen de 6 en 700 euro moet altijd wel lukken, zeker in het regenseizoen. Maar Etihad heeft geen vlucht vanuit Amsterdam waarbij je 's morgens in BKK aankomt, althans niet zonder een hele lange stopover in Abu Dhabi.
One word; codeshare ;)

(Vliegen met KLM waarmee je rond 20:00 uur in Abu Dhabi aankomt, perfect op tijd voor de vlucht van zo'n 2 uur later met Etihad zélf die je dan rond 7:00 uur 's ochtends in Bangkok zet)
quote:
Prijs van 777 euro is in augustus.
Kan het nog steeds niet vinden, zit op minimaal ¤844 met overstap.

Anywho; hiermee heb ik hierover ook het laatste gezegd; we gaan heel erg off topic zo. :P
pi_140135676
Hoi allemaal.

Ik vlieg een aantal keer per jaar naar Adana, Turkije. Ik vlieg altijd met Turkish Airlines. Ben altijd tevreden over comfort, bagage, eten, beenruimte, toestel etc. De prijzen voor deze zomer zijn echter super duur.

Kan iemand misschien wat anders aanraden?

Vertrek: Amsterdam (als het echt niet anders kan Düsseldorf)
Aankomst: Adana, Turkije
Vertrekdatum A'dam: 10 juli 's nachts of 11 juli vroeg.
Vertrekdatum Adana: Flexibel, tussen 22/25 augustus

Qua prijs het liefst onder de 400...

Alvast bedankt :)
pi_140439626
Er zijn steeds meer luchtvaartmaatschappijen die het op hun website mogelijk maken om niet alleen op bestemming, maar ook op budget te zoeken. Je zoekt niet langer op bestemming, maar op hoeveel geld je wilt uitgeven aan je ticket.

Zoeken op budget
EasyJet maakte het een half jaar geleden al mogelijk om op vliegreizen af te stemmen op een bepaald budget. Daarna volgden zowel RyanAir als KLM. Met behulp van deze tool kunnen reizigers zien waar een vliegtuig hen in de gewenste reisperiode voor een bepaalde prijs naartoe kan brengen.

Zoekmachine
Daarnaast lanceerde maandag het Nederlandse bedrijf GeniusTravel de zoekmachine Geniusflight.com. Deze zoekmachine doorzoekt de tarieven van ongeveer duizend luchtvaartmaatschappijen wereldwijd en vergelijkt deze met het door jou ingevoerde budget. Deze zoekmachine werkt veelal als inspiratiebron. Zo kom je er op deze manier achter dat je voor slechts 150 euro naar Moskou kan vliegen.

Weflycheap.nl
Een ander alternatief is de website weflycheap.nl. Deze site zoekt op de allerlaagste prijzen, waarbij de datum vast staat. Zo boek je op dit moment een retourtje naar Santiago voor 559 euro.

Sp!ts
pi_140454363
Ik zoek een ticket naar Bangkok of Vietnam. Kom via Etihad niet onder de 800 voor Bangkok.

1. Amsterdam (Dusseldorf, Brussel)
2. tussen 10 en 20 juli t/m 15 en 20 augustus
3. Bangkok/Saigon of Hanoi
4. Vliegtuig
5. Lage prijs, lange overstap maakt niet veel uit.
6. 755 via finnair naar bangkok en +-900 voor saigon/hanoi

Op skyscanner staan nog steeds goedkope vluchten van Egyptair, maar die deal is helaas al voorbij.
pi_140465240
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:07 schreef develor het volgende:
Geef bij je vraag duidelijk aan
1. waarvandaan: Amsterdam, Düsseldorf, Brussel
2. wanneer: vertrekken op of rond 26 september, mag ook een week later. De duur is ongeveer 10 dagen, als het qua prijsverschil er toe doet is een dag langer niet erg natuurlijk
3. waarnaartoe: Amman, Jordanie
4. hoe: vliegtuig
5. op welke manier: maximaal 1x overstappen en liever geen overstaptijden van meer dan 3 a 4 uur
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: Tussen de 320 en 340 euro via alle drie de luchthavens, de ene heeft net betere overstaptijden dan de ander. Directe vlucht nog niet gevonden onder de 590 euro. Alles gevonden tot nu toe via Skyscanner.

Kan het nog goedkoper?
heb geen idee of dit een optie is voor je, maar toen wij in december naar Jordanië gingen, hebben we via Wizz vanuit Eindhoven via Budapest naar Tel Aviv gevlogen. Vanuit daar zit je met de bus zo in Jeruzalem/Amman, en onze tickets waren op dat moment van boeken slechts 110 euro per persoon voor een retourtje. Ik weet hun prijzen voor nu niet, en heb even geen tijd om te kijken, maar als het voor jou een optie is, kun je de Wizz site bekijken...
pi_140465600
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 00:25 schreef Ravarian het volgende:
Ik zoek een ticket naar Bangkok of Vietnam. Kom via Etihad niet onder de 800 voor Bangkok.

1. Amsterdam (Dusseldorf, Brussel)
2. tussen 10 en 20 juli t/m 15 en 20 augustus
3. Bangkok/Saigon of Hanoi
4. Vliegtuig
5. Lage prijs, lange overstap maakt niet veel uit.
6. 755 via finnair naar bangkok en +-900 voor saigon/hanoi

Op skyscanner staan nog steeds goedkope vluchten van Egyptair, maar die deal is helaas al voorbij.
Klopt, die Egyptair aanbieding is al een tijdje weg. Tripair en nog een paar maatschappijen die bij datzelfde bedrijf horen zijn lang niet altijd eerlijk in hun prijzen. Check ook maar wat horrorverhalen over hun als je een vlucht bij ze boekt. (soms)

Anyway, Egyptair heeft nog wel een vlucht bij diezelfde Tripair voor 749 van 10 juli tot 15 augustus.

Betere deal: 15 juli tot 12 augustus (maar voldoet niet aan je eis van terugvlucht) met airfrance/klm via parijs voor 662. Alleen interessant als je een lange overstap op de heenweg geen punt vindt. scheelt wel weer meer dan 100 euro tov Finnair. (hoewel Finnair in mijn ogen een stuk betere maatscvhappij is dan KLM/airfrance)

EDIT:
van 14 juli tot 12 augustus 648 met normale overstap
vanuit Dusseldorf kun je met Etihad voor 750 euro van 14 juli - 17 augustus.
pi_140466719
AMS->BKK->DUS is vaak een stuk goedkoper dan een normaal retour bij Etihad.
pi_140468198
Je hebt wel van die Etihad vluchten van DUS naar SGN voor 755, maar veel beter wordt het niet vrees ik.
(goedkoopste tot nu toe e710 AMS-BKK 16/7-18-8, of e739 DUS-SGN 16/7 of 17/7 -20/8)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_140468254
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:42 schreef Helly het volgende:
AMS->BKK->DUS is vaak een stuk goedkoper dan een normaal retour bij Etihad.
Ook dit.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_140468297
Weet iemand hier hier hoe je op meerdere bestemmingen onderweg goedkoop kan vliegen?

Ik wil eigenlijk vanaf hier via Denver naar Buenos Aires ( vanaf Londen / Dusseldorf / Amsterdam direct naar Buenos zit ik op de 600 ~1000 euro afhankelijk van welke luchthaven ) maar kan het ook goedkoop via Denver of zit ik dan meteen met tickets van boven de 1000 euro?

vertrek:
12 augustus, retour eind september

Directe vluchten:
- Vanaf Rotterdam naar Londen en dan naar Buenos voor 780 euro totaal met Delta
- Vanaf Dusseldorf naar Buenos met Iberia ( flut maatschappij?) voor 600 euro
- Vanaf Schiphol voor 950 euro met KLM / Delta
pi_140468306
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de vluchten AMS -> BKK -> DUS via Etihad gekozen voor 684 euro.
Heen op 10 juli en terug op 18 augustus.
pi_140472255
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:34 schreef kurk_droog het volgende:
Weet iemand hier hier hoe je op meerdere bestemmingen onderweg goedkoop kan vliegen?

Ik wil eigenlijk vanaf hier via Denver naar Buenos Aires ( vanaf Londen / Dusseldorf / Amsterdam direct naar Buenos zit ik op de 600 ~1000 euro afhankelijk van welke luchthaven ) maar kan het ook goedkoop via Denver of zit ik dan meteen met tickets van boven de 1000 euro?

vertrek:
12 augustus, retour eind september

Directe vluchten:
- Vanaf Rotterdam naar Londen en dan naar Buenos voor 780 euro totaal met Delta
- Vanaf Dusseldorf naar Buenos met Iberia ( flut maatschappij?) voor 600 euro
- Vanaf Schiphol voor 950 euro met KLM / Delta
Via denver lijkt me een behoorlijke omweg :)
Bovendien is het geen hub richting europa of zuid-amerika. Die van Delta vind ik eigenlijk erg goedkoop, die van Iberia ook. Zo flut zijn ze ook niet om 350e meer te dokken voor KLM vanuit AMS.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_140475199
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 16:24 schreef miro86 het volgende:

[..]

Via denver lijkt me een behoorlijke omweg :)
Bovendien is het geen hub richting europa of zuid-amerika. Die van Delta vind ik eigenlijk erg goedkoop, die van Iberia ook. Zo flut zijn ze ook niet om 350e meer te dokken voor KLM vanuit AMS.
Ja, helemaal omdat ik daar maar een paar dagen wou blijven, misschien moet ik dat maar uit mijn hoofd zetten en dat voordeel uitgeven aan en vlucht binnen het continent zelf.

Die van Delta is inderdaad goedkoop, wel moet ik dan eerst voor 50 euro naar Londen vliegen van Rotterdam ( + eventuele extra kosten van een koffer ).

Dusseldorf is natuurlijk nog goedkoper maar dan wel een overstap in Madrid en in Atlanta ( reistijd van 30 uur ( geen probleem als ik het vliegveld af kan in Atlanta )
pi_140475662
Tja, dan eigenlijk hoeveel die extra dag reistijd voor je waard is. Voor mij is dat rond de 150-200 euro, wat het voor jou waard is hangt af van hoeveel vrije dagen je hebt en een aantal andere factoren... En ja, Atlanta is ook flut, maar je moet er zeker vanaf. Overstappen in de VS is altijd kut omdat je je baggage moet ophalen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_140478973
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:58 schreef miro86 het volgende:
Tja, dan eigenlijk hoeveel die extra dag reistijd voor je waard is. Voor mij is dat rond de 150-200 euro, wat het voor jou waard is hangt af van hoeveel vrije dagen je hebt en een aantal andere factoren... En ja, Atlanta is ook flut, maar je moet er zeker vanaf. Overstappen in de VS is altijd kut omdat je je baggage moet ophalen.
De vlucht zou ongeveer zo gaan:
* bij die van Londen komt nog 50 euro voor de vlucht en misschien zelfs een dag eerder al vertrekken ivm de overstap waardoor Dusseldorf eigenlijk de beste optie is.


Wel alleen met cheaptickets gekeken, weet niet hoeveel het scheelt met andere soortgelijke sites? Eigenlijk is alles in het voordeel van Dusseldorf op die verhalen over Iberia na dan. Mja dan zorg ik zelf voor eten en mijn laptop / mobiel vol met muziek en films.

[ Bericht 3% gewijzigd door kurk_droog op 28-05-2014 19:34:25 ]
pi_140481944
Voor mij is dit erg duidelijk. DUS-EZE wint. Dat je geen eten krijgt in het stukje DUS-MAD (2u) maakt niets uit; moet je per se eten? Grote kans dat er geen IFE zit, maar wat boeit dat? Boek mee, muziek mee (tablet?) en je bent er.
Die van Delta is a) veel duurder b) (grote) kans dat je je vlucht in Atlanta mist op de heenweg - luchthavens in de VS zijn een hel. Je hebt een vlucht vanuit LHR om 12:50 - dan weet je dat je je vlucht naar Buenos niet mist :)

Je hebt veel flexibiliteit met de data dus je kunt daarmee op prijs inspelen.

Een idee zou zijn, als je via Atlanta vliegt, dat je op de terugweg een los retourtje Denver pakt. Dus super lange stop-over inplannen in de VS en in die tijd een aparte vlucht nemen. Met een beetje fantasie zou het al voor 900e moeten lukken (een retourtje heb je al voor 150e)... Is riskanter mocht er iets misgaan.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_140485174
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:31 schreef miro86 het volgende:
Voor mij is dit erg duidelijk. DUS-EZE wint. Dat je geen eten krijgt in het stukje DUS-MAD (2u) maakt niets uit; moet je per se eten? Grote kans dat er geen IFE zit, maar wat boeit dat? Boek mee, muziek mee (tablet?) en je bent er.
Die van Delta is a) veel duurder b) (grote) kans dat je je vlucht in Atlanta mist op de heenweg - luchthavens in de VS zijn een hel. Je hebt een vlucht vanuit LHR om 12:50 - dan weet je dat je je vlucht naar Buenos niet mist :)

Je hebt veel flexibiliteit met de data dus je kunt daarmee op prijs inspelen.

Een idee zou zijn, als je via Atlanta vliegt, dat je op de terugweg een los retourtje Denver pakt. Dus super lange stop-over inplannen in de VS en in die tijd een aparte vlucht nemen. Met een beetje fantasie zou het al voor 900e moeten lukken (een retourtje heb je al voor 150e)... Is riskanter mocht er iets misgaan.
Ja oke. Maar geen idee hoe je die stop-over kan regelen? Denver is ook zeker geen verplichting hoor, wou even een dame van een aantal jaar geleden opzoeken als het binnen het budget en de reis zou passen.

En qua Iberia, voor die 2 uur heb ik zeker niks nodig. Het gaat meer over de vlucht vanaf Madrid dat het wel lekker zou zijn als je smerig warm eten kreeg aangeboden en af en toe een cola of wat water bijvoorbeeld ( was bij Delta heel goed geregeld vorig jaar ). Dusseldorf heeft ook steeds meer mijn voorkeur, op een andere site ( die ik nu kwijt ben ) kon het zelfs voor 580 euro. Met dat geld kan je in Argentinie veel leuke dingen doen ;)
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:50:38 #164
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140486379
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:28 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ja oke. Maar geen idee hoe je die stop-over kan regelen? Denver is ook zeker geen verplichting hoor, wou even een dame van een aantal jaar geleden opzoeken als het binnen het budget en de reis zou passen.

En qua Iberia, voor die 2 uur heb ik zeker niks nodig. Het gaat meer over de vlucht vanaf Madrid dat het wel lekker zou zijn als je smerig warm eten kreeg aangeboden en af en toe een cola of wat water bijvoorbeeld ( was bij Delta heel goed geregeld vorig jaar ). Dusseldorf heeft ook steeds meer mijn voorkeur, op een andere site ( die ik nu kwijt ben ) kon het zelfs voor 580 euro. Met dat geld kan je in Argentinie veel leuke dingen doen ;)
Hoewel ik persoonlijk nooit met Iberia ga vliegen, verkeerde alliantie voor mijn miles (One World), naast de beroerde service, is deze optie wel de beste optie, ook als je de vliegduur meerekent, je wilt ook nog een beetje normale vliegtijden hebben.
Daarnaast heb je geen risico mocht er vertraging zijn omdat met de Londen optie je een losse vlucht hebt, als je een nieuwe vlucht moet boeken omdat je te laat aankomt is dat niet goedkoop.

Het eten is niet om over naar huis te schrijven, maar heel eerlijk gezegd ben ik eigenlijk enkel tevreden bij Turkish Airlines in de economy klasse. Drankservice is wel slecht en je zal veel moeten opstaan om wat te halen bij verveeld uitziende stewardessen, maar het is ook weer niet zo dat je uitdroogt.
Op de vlucht van Dusseldorf naar Madrid moet je e.e.a. kopen als je een versnapering wilt.

Wel een belangrijke tip, 'cheap'tickets is niet de beste website om te boeken, kijk de vlucht bij voorkeur via skyscanner.nl en kies daar een optie, met Budgetair is deze dan vanaf 606 euro met jouw data (let op overstaptijd) en kan je met Ideal betalen, Tripair kan ook, maar dat kan alleen met credit card.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140488211
Op de site van Delta moet je zijn.
Dan zoek je op multi-city
LHR-EZE op 12/8
EZE-ATL op 30/9 (bijvoorbeeld je moet ervoor zorgen dat er voldoende beschikbaarheid is)
ATL-LHR op 6/10 (bijvoorbeeld; idem)

Dan kom ik uit op 580 pond. Not bad hé?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_140631958
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:50 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hoewel ik persoonlijk nooit met Iberia ga vliegen, verkeerde alliantie voor mijn miles (One World), naast de beroerde service, is deze optie wel de beste optie, ook als je de vliegduur meerekent, je wilt ook nog een beetje normale vliegtijden hebben.
Daarnaast heb je geen risico mocht er vertraging zijn omdat met de Londen optie je een losse vlucht hebt, als je een nieuwe vlucht moet boeken omdat je te laat aankomt is dat niet goedkoop.

Het eten is niet om over naar huis te schrijven, maar heel eerlijk gezegd ben ik eigenlijk enkel tevreden bij Turkish Airlines in de economy klasse. Drankservice is wel slecht en je zal veel moeten opstaan om wat te halen bij verveeld uitziende stewardessen, maar het is ook weer niet zo dat je uitdroogt.
Op de vlucht van Dusseldorf naar Madrid moet je e.e.a. kopen als je een versnapering wilt.

Wel een belangrijke tip, 'cheap'tickets is niet de beste website om te boeken, kijk de vlucht bij voorkeur via skyscanner.nl en kies daar een optie, met Budgetair is deze dan vanaf 606 euro met jouw data (let op overstaptijd) en kan je met Ideal betalen, Tripair kan ook, maar dat kan alleen met credit card.
Hoe dan ook is het niet te vreten dus dat is geen ramp ook inderdaad en lopen voor drinken doe ik graag ( hopelijk zit ik wel aan het pad dan ). Blijft jammer dat er geen plek in het vliegtuig is waar je desnoods 10 uur kan staan zonder gezeik.

Via Kayak kan ik voor 595 vliegen ( overstap in Madrid van 1,5 uur ). Is die overstap genoeg? ( koffers gaan automatisch door neem ik aan?

[ Bericht 8% gewijzigd door kurk_droog op 02-06-2014 15:32:26 ]
pi_140638697
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 14:34 schreef kurk_droog het volgende:

Via Kayak kan ik voor 595 vliegen ( overstap in Madrid van 1,5 uur ). Is die overstap genoeg? ( koffers gaan automatisch door neem ik aan?
1,5u moet meestal wel lukken in Madrid ja. Koffers gaan standaard automatisch mee.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_140638755
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:07 schreef miro86 het volgende:

[..]

1,5u moet meestal wel lukken in Madrid ja. Koffers gaan standaard automatisch mee.
En bij eventuele vertragingen van Dusseldorf naar Madrid boeken ze je om als je die 2e clucht mist daardoor? Sowieso neem ik aan dat omdat het dezelfde maatschappij is die andere vlucht vanuit dezelfde terminal vertrekt?
  maandag 2 juni 2014 @ 18:33:36 #169
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140639467
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:10 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

En bij eventuele vertragingen van Dusseldorf naar Madrid boeken ze je om als je die 2e clucht mist daardoor? Sowieso neem ik aan dat omdat het dezelfde maatschappij is die andere vlucht vanuit dezelfde terminal vertrekt?
Als je in één keer bij één maatschappij of bij maatschappijen die in dezelfde alliantie zitten een vlucht boekt met vluchtnummers van die maatschappij is deze verantwoordelijk voor de uitvoering van de totale vlucht, bij eventuele vertraging wordt je dan herboekt.

Tot zo ver het positieve verhaal, want nergens staat dat je op de eerstvolgende vlucht moet worden gezet, er wordt aangegeven dat je op de eerst mogelijke vlucht, waar dus plaats is, mee moet. En Iberia staat nu niet bekend om de flexibiliteit of mogelijkheid tot meedenken bij vertraging. Wel kan je uiteraard verzorging eisen bij lange vertragingen, denk aan eten, drinken, communicatie en hotelovernachtingen, en mogelijk achteraf nog om vergoeding vragen.

Al is 1,5 uur overstap normaliter wel voldoende op Madrid, temeer omdat je met Iberia bij terminal 4 aankomt en vertrekt, uiteraard wel paspoortcontrole, maar zoveel vertraging gaat dat weer niet opleveren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140640133
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je in één keer bij één maatschappij of bij maatschappijen die in dezelfde alliantie zitten een vlucht boekt met vluchtnummers van die maatschappij is deze verantwoordelijk voor de uitvoering van de totale vlucht, bij eventuele vertraging wordt je dan herboekt.

Tot zo ver het positieve verhaal, want nergens staat dat je op de eerstvolgende vlucht moet worden gezet, er wordt aangegeven dat je op de eerst mogelijke vlucht, waar dus plaats is, mee moet. En Iberia staat nu niet bekend om de flexibiliteit of mogelijkheid tot meedenken bij vertraging. Wel kan je uiteraard verzorging eisen bij lange vertragingen, denk aan eten, drinken, communicatie en hotelovernachtingen, en mogelijk achteraf nog om vergoeding vragen.

Al is 1,5 uur overstap normaliter wel voldoende op Madrid, temeer omdat je met Iberia bij terminal 4 aankomt en vertrekt, uiteraard wel paspoortcontrole, maar zoveel vertraging gaat dat weer niet opleveren.
Oke, ja dat is wat ik overal lees inderdaad..het eten is niet te nassen, personeel doet geen kut en bij problemen werken ze dus totaal niet mee. Ik kan dus die 1,5 uur nemen of ik vertrek dinsdag waarbij ik dan op Madrid moet wachten op diezelfde vlucht van woensdag maar 1,5 uur in dezelfde terminal moet het niet al te lastig maken lijkt mij.
  maandag 2 juni 2014 @ 19:16:03 #171
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_140641026
Ben zelf een groot fan van AMS (of DUS)-MAD-BUE met Iberia :@ Niet alleen om de prijs, maar omdat het -nu KLM doorvliegt tot SCL en dus de tijden heeft aangepast- de enige dagvlucht is vanuit Europa naar Argentinië. En ik slaap toch écht liever in een hotelbed, zodat ik de volgende dag nog enigszins te genieten ben :) En inderdaad, laptop of goed boek mee, af en toe even naar de pantry lopen voor wat drinken en dan mis je dat hele PES niet.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_140642164
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 19:16 schreef flipsen het volgende:
Ben zelf een groot fan van AMS (of DUS)-MAD-BUE met Iberia :@ Niet alleen om de prijs, maar omdat het -nu KLM doorvliegt tot SCL en dus de tijden heeft aangepast- de enige dagvlucht is vanuit Europa naar Argentinië. En ik slaap toch écht liever in een hotelbed, zodat ik de volgende dag nog enigszins te genieten ben :) En inderdaad, laptop of goed boek mee, af en toe even naar de pantry lopen voor wat drinken en dan mis je dat hele PES niet.
Ja precies. En voor 600 euro vliegen, mij hoor je dan niet klagen hoor. Ik zorg dat mijn mobiel vol muziek staat, films op de laptop en ook een fles water in mijn tas en ik overleef het wel. Dat verschil in kosten kan ik in Zuid-Amerika dan weer eventueel uitgeven aan een vlucht daar of iets :)
  maandag 2 juni 2014 @ 20:06:46 #173
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_140643258
Probeer zodra je het vliegtuig in MAD uitbent wel een beetje door te lopen en het eerste treintje naar de volgende terminal te nemen. Als je voorin staat bij de volgende douane-check gaat het allemaal een stuk vlotter, maar als je achteraan moet sluiten na alle andere passagiers, kan het best krap worden is mijn ervaring.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_140643963
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:06 schreef flipsen het volgende:
Probeer zodra je het vliegtuig in MAD uitbent wel een beetje door te lopen en het eerste treintje naar de volgende terminal te nemen. Als je voorin staat bij de volgende douane-check gaat het allemaal een stuk vlotter, maar als je achteraan moet sluiten na alle andere passagiers, kan het best krap worden is mijn ervaring.
Maar ik vlieg beide keren met Iberia ( tenminste, vanavond even boeken :P ), dat zou dan allebei in dezelfde terminal moeten zijn waardoor ik niet heel ver hoef te gaan toch?
  maandag 2 juni 2014 @ 21:03:53 #175
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_140646268
Nee, de Europese vluchten komen aan op terminal 4, de intercontinentale vertrekken van 4S. Of omgekeerd, weet het niet meer precies. Staat allemaal prima aangegeven, no worries. Je moet dus met een treintje van de ene naar de andere terminal, gaan vaak en snel. Zal je ongeveer een half uurtje kosten als je een beetje doorloopt, inclusief douane-gezeik.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_140646381
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 21:03 schreef flipsen het volgende:
Nee, de Europese vluchten komen aan op terminal 4, de intercontinentale vertrekken van 4S. Of omgekeerd, weet het niet meer precies. Staat allemaal prima aangegeven, no worries. Je moet dus met een treintje van de ene naar de andere terminal, gaan vaak en snel. Zal je ongeveer een half uurtje kosten als je een beetje doorloopt, inclusief douane-gezeik.
Ah oke. Komt wel goed en heb een ruimere optie gevonden nu. Ik ga nu vlucht van 19:00 pakken en dan ben ik er om 22:00 waarna de vlucht naar Buenos om 00:30 vertrekt en ik om 08:00 in Buenos ben. Tijd zat en direct geboekt via Iberia.com ( 604 euro :) Kan ik in ieder geval na die 4 weken cursus nog tot begin oktober blijven denk ik )

[ Bericht 3% gewijzigd door kurk_droog op 02-06-2014 21:22:49 ]
  maandag 2 juni 2014 @ 21:59:34 #177
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_140649303
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je in één keer bij één maatschappij of bij,""............
Wat denk je er van Ozzie, zouden de tickets naar BKK in augustus nog verder dalen dan nu 720 bij Emirates met een redelijke totale reistijd van 2 x 16 uur incl overstap? Ik zie ze wel iets goedkoper maar met veel te lange overstap. Die van Emirates zijn sinds een paar dagen iets van 100 euro goedkoper geworden.

Kijk eens ff in je glazen bol svp. Bedankt alvast.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:59:23 #178
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140672933
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 21:59 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wat denk je er van Ozzie, zouden de tickets naar BKK in augustus nog verder dalen dan nu 720 bij Emirates met een redelijke totale reistijd van 2 x 16 uur incl overstap? Ik zie ze wel iets goedkoper maar met veel te lange overstap. Die van Emirates zijn sinds een paar dagen iets van 100 euro goedkoper geworden.

Kijk eens ff in je glazen bol svp. Bedankt alvast.
Garanties kan ik niet geven, maar ik vermoed dat de prijzen voor vertrek augustus, zeker voor vertrek vanaf midden augustus (als de zomervakanties voor sommigen al voorbij is) nog wel iets verder gaan dalen, want ik kan mij niet voorstellen dat de dramatische load factoren van nu opeens in Augustus hersteld zijn omdat de coup nog wel even aanhoud en wat er in het nieuws komt nu niet bijster positief is om mensen aan te sporen om een eventueel uitgestelde reis opnieuw of alsnog te boeken.

Vanaf eind juni of begin juli zal duidelijk zijn of mijn vermoeden klopt, een beetje flexibel met reisdata en vertrekdag moet je uiteraard wel zijn.

Overigens, nu kan je Ethiad met relatief goede overstaptijden boeken voor vertrek vanaf half augustus vanaf 650 euro met heen en terug naar Amsterdam (via skyscanner), of via bijvoorbeeld de Etihad website met vertrek Amsterdam op 13 augustus en 26 augustus retour naar Dusseldorf voor 545 euro met gunstige overstaptijden. Deze prijs is niet slecht als je nu al zekerheid wilt hebben over de data, en er zijn veel combinaties mogelijk, probeer alleen een zondagterugvlucht te vermijden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140709920
ik wil graag een operatie doen in mexico en daarbij heb ik jullie hulpo nodig.

1.nederland
2. wanneer het goedkoopste is ?(welke maand)
3. San Diego airport
4. Vliegtuig
5. zo goedkoop mogelijk
6. 500 via skyscanner
pi_140712978
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 16:51 schreef klm1234 het volgende:
ik wil graag een operatie doen in mexico en daarbij heb ik jullie hulpo nodig.

1.nederland
2. wanneer het goedkoopste is ?(welke maand)
3. San Diego airport
4. Vliegtuig
5. zo goedkoop mogelijk
6. 500 via skyscanner
Een operatie als in, surgery? Heb je nog een bepaalde periode erna dat je niet mag vliegen?
Lager dan 500 wordt het denk ik niet, dat is echt heel goedkoop.
pi_140717180
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:22 schreef _Loki het volgende:

[..]

Een operatie als in, surgery? Heb je nog een bepaalde periode erna dat je niet mag vliegen?
Lager dan 500 wordt het denk ik niet, dat is echt heel goedkoop.
klopt, mag daarna meteen weer terugvliegen
pi_140732736
500 euro is dan een hele mooie prijs hoor:)
pi_140863001
1. Waarvandaan: Amsterdam, Düsseldorf, Brussel, Frankfurt
2. Wanneer: Vertrekken ergens in de 1e 2 weken van Juli, circa 10 dagen verblijven
3. Waarnaartoe: Mahe, Seychellen
4. Hoe: vliegtuig
5. Op welke manier: Zo goedkoop mogelijk ;)!
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: Allemaal prijzen van ¤700+, echter vind ik via Geniusflight.com vluchten vanaf ¤430 (ook in Juli). Op het moment dat ik doorklik en de SkyScanner daadwerkelijk de vluchten gaat zoeken worden de prijzen opgehoogd naar zo'n ¤700. Open Jaw ook geprobeerd (met bv. vertrek Munchen terugkomst Frankfurt) maar dat biedt ook geen soelaas.

Ik zoek dus vluchten naar de Seychellen van rond de ¤500,-. Denk dat het hem niet gaat worden, maar als iemand mee zou kunnen zoeken zou dat zeer fijn zijn! Alvast bedankt! :s)
pi_141030628
1.nederland
2. wanneer het goedkoopste is ?(welke maand)
3. San Diego airport
4. Vliegtuig
5. zo goedkoop mogelijk
6. 705 euro via us airways, gevonden via skyscanner
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 15:25:37 #185
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_141032866
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:21 schreef klm1234 het volgende:
1.nederland
2. wanneer het goedkoopste is ?(welke maand)
3. San Diego airport
4. Vliegtuig
5. zo goedkoop mogelijk
6. 705 euro via us airways, gevonden via skyscanner
Ik zit nu op Schiphol te wachten op de aankomst van vlucht KL1234.

Geheel offtopic dat wel. :@.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:33:05 #186
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_141039630
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Garanties kan ik niet geven, maar ik vermoed dat de prijzen voor vertrek augustus, zeker voor vertrek vanaf midden augustus (als de zomervakanties voor sommigen al voorbij is) nog wel iets verder gaan dalen, want ik kan mij niet voorstellen dat de dramatische load factoren van nu opeens in Augustus hersteld zijn omdat de coup nog wel even aanhoud en wat er in het nieuws komt nu niet bijster positief is om mensen aan te sporen om een eventueel uitgestelde reis opnieuw of alsnog te boeken.

Vanaf eind juni of begin juli zal duidelijk zijn of mijn vermoeden klopt, een beetje flexibel met reisdata en vertrekdag moet je uiteraard wel zijn.

Overigens, nu kan je Ethiad met relatief goede overstaptijden boeken voor vertrek vanaf half augustus vanaf 650 euro met heen en terug naar Amsterdam (via skyscanner), of via bijvoorbeeld de Etihad website met vertrek Amsterdam op 13 augustus en 26 augustus retour naar Dusseldorf voor 545 euro met gunstige overstaptijden. Deze prijs is niet slecht als je nu al zekerheid wilt hebben over de data, en er zijn veel combinaties mogelijk, probeer alleen een zondagterugvlucht te vermijden.
Waren practisch geen prijs veranderingen de laatste 10 dagen, alleen KLM werd ineens 100 euro goedkoper. Scheelde toen nog maar 50 euro met Emirates. Betere tijden bij KLM en die 50 euro jas je er ook wel doorheen met 2 x 3,5 uur stopover in Dubai. Dus nu maar een rechtstreekse AMS-BKK vlucht geboekt voor vertrek in augustus.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_141050280
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:21 schreef klm1234 het volgende:
1.nederland
2. wanneer het goedkoopste is ?(welke maand)
3. San Diego airport
4. Vliegtuig
5. zo goedkoop mogelijk
6. 705 euro via us airways, gevonden via skyscanner
ik denk dat je dan een goeie prijs hebt. heb net effe random wat ge checked ook Duüsseldorf en Brussel, maar wat ik zo snel zie kom ik niet eens onder de 730,-
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:08:45 #188
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_141215009
Hallo lieve mensen, ik zoek een ticket;

1. Amsterdam of Dusseldorf
2. December 2014 / begin januari 2015
3. Cancun
4. Vliegtuig, ENKELE REIS
5. 1x overstap is prima
6. 447 euro enkeltje vanaf Dusseldorf met Air Berlin, via Skyscanner
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_141215822
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:08 schreef Lov1 het volgende:
Hallo lieve mensen, ik zoek een ticket;

1. Amsterdam of Dusseldorf
2. December 2014 / begin januari 2015
3. Cancun
4. Vliegtuig, ENKELE REIS
5. 1x overstap is prima
6. 447 euro enkeltje vanaf Dusseldorf met Air Berlin, via Skyscanner
Als het echt om het goedkope gaat; Thomas Cook airlines heeft altijd goedkope enkele reizen naar Cancun vanuit de UK. Bijvoorbeeld Manchester - Cancun op 28 januari voor 249 euro. Dusseldorf - Manchester heb je voor 50 euro bij Germanwings op die dag. Alleen een krappe overstap (2u) dus je moet het wel durven ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_141243217
Aangezien het nogal tijdrovend en duur is om van panama naar colombia te gaan ben ik op zoek naar een goedkope (enkele) vlucht van midden amerika (nicaragua , costa rica, honduras ) naar zuid amerika (ecuador, peru, bolivia).


Wat ik zelf al gevonden heb:

- Boot van panama - cartagena 350~400 euro
eten, overnachting en toffe ervaring inclusief maar wel een tijdrovende optie ..

- Vluchten vanaf san salvador, nicaragua , costa rica, honduras naar bogota vanaf 300, meer naar het zuiden gaat al snel richting de 400.

Aangezien ik slechts 300 euro voor een enkeltje van Dusseldorf naar Cancun heb betaald vind ik het nogal twijfelachtig om minimaal hetzelfde te betalen voor een veel kortere vlucht.. Iemand hier ervaringen mee?
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_141244930
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:50 schreef caffeinjunk het volgende:
Aangezien het nogal tijdrovend en duur is om van panama naar colombia te gaan ben ik op zoek naar een goedkope (enkele) vlucht van midden amerika (nicaragua , costa rica, honduras ) naar zuid amerika (ecuador, peru, bolivia).

Wat ik zelf al gevonden heb:

- Boot van panama - cartagena 350~400 euro
eten, overnachting en toffe ervaring inclusief maar wel een tijdrovende optie ..

- Vluchten vanaf san salvador, nicaragua , costa rica, honduras naar bogota vanaf 300, meer naar het zuiden gaat al snel richting de 400.

Aangezien ik slechts 300 euro voor een enkeltje van Dusseldorf naar Cancun heb betaald vind ik het nogal twijfelachtig om minimaal hetzelfde te betalen voor een veel kortere vlucht.. Iemand hier ervaringen mee?
Lowcost airlines zijn in midden/zuid-amerika nog niet echt goed doorgedrongen. Wat je wel kunt proberen is een goedkopere retourvlucht pakken en de terugvlucht niet nemen.

Retourtje Panama City - Bogota (5 aug heen, 23 okt terug -die je dus niet gebruikt) heb je bij Copa voor rond de ¤175
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_141334415
Heeft iemand tips voor vliegen naar Miami of Fort Myers in Florida vanaf Amsterdam of Dusseldorf in november? Eventueel met huurauto!
pi_141335170
zuid Amerika is inderdaad nou eenmaal duur met vliegtickets. Ik zat een keer noodgedwongen in Fortaleza, en wilde een paar dagen naar Rio vliegen. Dat kon in de komende 3 weken (dit speelde vorig jaar, had dus niets met het WK te maken) bij geen enkele maatschappij onder de 540 euro, terwijl ik 480 had betaald om helemaal uit Nederland naar Fortaleza te komen, en een retourtje AMS-RIO soms goedkoper is dan een retourtje FOR-RIO blijkbaar :-)
pi_141335191
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:59 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Heeft iemand tips voor vliegen naar Miami of Fort Myers in Florida vanaf Amsterdam of Dusseldorf in november? Eventueel met huurauto!
wat heb je tot nu toe gevonden bij welke sites?
pi_141335687
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:24 schreef arokhm het volgende:

[..]

wat heb je tot nu toe gevonden bij welke sites?
Op verschillende sites prijzen rond 550euro voor Amsterdam - Miami met een overstap. Vliegen met Iberia of Finnair. Bijvoorbeeld bij Tix, vliegtickets.nl en cheaptickets.
pi_141335841
ik ben niet de grootste fan van Tripair, maar daar kun je van 4 november tot 18 november met 1 tuppenstop (Madrid) terecht voor 465 euro volgens Skyscanner...
pi_141351566
Hoi,

Ik ben op zoek naar de volgende tickets:

Amsterdam - Praag
Wenen - Amsterdam

Verblijfsduur één week. Vertrek vanaf 5 juli, moeten vóór 21 juli weer terug zijn in Amsterdam. Ivm korte verblijfsduur zoeken we tickets met een redelijke vertrek- en aankomsttijd ('s ochtends/begin van de middag aankomst in Praag, einde middag/begin avond vertrek uit Wenen).

Iemand enig idee?

Zelf gevonden: goedkoopste optie 297¤ met KLM.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:55:46 #198
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_141370633
JUL05

AMS-PRG met CSA (OK617) ¤175
09.20-10.55

JUL20

VIE-AMS met KLM (KL1848) ¤223
19.55-21.45

waarschijnlijk goedkoper via de KLM site zelf en het zou met niet verbazen als dat via bovenstaande vluchten is omdat CSA met KLM codeshares doet
pi_141372094
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:43 schreef arokhm het volgende:
ik ben niet de grootste fan van Tripair, maar daar kun je van 4 november tot 18 november met 1 tuppenstop (Madrid) terecht voor 465 euro volgens Skyscanner...
Bedankt voor het meedenken!
pi_141386480
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:55 schreef MartijnUK het volgende:
JUL05

AMS-PRG met CSA (OK617) ¤175
09.20-10.55

JUL20

VIE-AMS met KLM (KL1848) ¤223
19.55-21.45

waarschijnlijk goedkoper via de KLM site zelf en het zou met niet verbazen als dat via bovenstaande vluchten is omdat CSA met KLM codeshares doet
Bedankt voor het meedenken, maar in bovenstaande situatie zitten we daar 15 dagen als ik het goed begrijp? We willen graag een weekje weg tussen 5-21 juli :)
pi_141389684
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:41 schreef Negentiendertig het volgende:
Hoi,

Ik ben op zoek naar de volgende tickets:

Amsterdam - Praag
Wenen - Amsterdam

Verblijfsduur één week. Vertrek vanaf 5 juli, moeten vóór 21 juli weer terug zijn in Amsterdam. Ivm korte verblijfsduur zoeken we tickets met een redelijke vertrek- en aankomsttijd ('s ochtends/begin van de middag aankomst in Praag, einde middag/begin avond vertrek uit Wenen).

Iemand enig idee?

Zelf gevonden: goedkoopste optie 297¤ met KLM.
Gevonden:
5/7-12/7 AMS-FRA-PRG (10.00-13.20); VIE-AMS (15.05-17.00) ¤257

8/7-15/7 AMS-FRA-PRG (10.00-13.20); VIE-MUC-AMS (12.55-19.30) ¤245

9/7-16/7 AMS-FRA-PRG (10.00-13.20); VIE-MUC-AMS (15.10-19.30) ¤250
9/7-16/7 AMS-VIE-PRG (10.10-13.55); VIE-AMS (15.05-17.00) ¤260
9/7-16/7 AMS-VIE-PRG (10.10-13.55); VIE-AMS (10.05-22.00) ¤262

10/7-17/7 AMS-VIE-PRG (10.10-13.55); VIE-AMS (15.05-17.00) ¤223
10/7-17/7 AMS-VIE-PRG (10.10-13.55); VIE-AMS (10.05-22.00) ¤252

Allen met Lufthansa/Austrian
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_141390448
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 23:00 schreef miro86 het volgende:
10/7-17/7 AMS-VIE-PRG (10.10-13.55); VIE-AMS (15.05-17.00) ¤223
Dank! Mag ik vragen waar je die vluchten gevonden hebt? :)
pi_141399828
Kayak en dan zoeken op multi city (AMS-PRG en VIE-AMS). Dan moet je nog een beetje spelen met de filters - vertrek s'ochtends, terugvlucht s'middags en een (relatief) korte overstap. Je krijgt nl honderden resultaten.

Je zou in principe ook kunnen kijken naar een retourtje/enkeltje Praag en een Ryanair terugvlucht uit Bratislava (net buiten Wenen), maar veel goedkoper dan die ¤223 zal het niet worden.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zondag 22 juni 2014 @ 11:40:25 #204
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_141401479
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 22:12 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Bedankt voor het meedenken, maar in bovenstaande situatie zitten we daar 15 dagen als ik het goed begrijp? We willen graag een weekje weg tussen 5-21 juli :)
Oh oké
verkeerd gelezen. Het is moeilijk vluchten kiezen over een periode beter kun je 2 vaste data prikken.

Zorg voor een doordeweeks vertrek en een doordeweeks terugvlucht ipv het weekend maar zorg dat er tenminste 1 zaterdag in het tijdsbestek zit. Bijv. dinsdag tot dinsdag.
pi_141401532
Hoi allemaal, een lastige vind ik zelf aangezien het highseason is en kort dag:

Vanaf Brussel, Eindhoven, Rotterdam of Amsterdam
Naar Ho Chi Minstad, vliegticket. Geen heen of terugreis van 36 uur

Rond 8/9/10 juli tot 22/23/24/25 juli voor 2 personen.

Zelf gevonden en te duur + lang:
772 euro via cheaptickets, wel 2x overstappen en resp 36 en 22 uur reistijd
755 via skyscanner, ook veel reistijd gemoeid.

Alvast bedankt!
pi_141402554
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:40 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Oh oké
verkeerd gelezen. Het is moeilijk vluchten kiezen over een periode beter kun je 2 vaste data prikken.

Zorg voor een doordeweeks vertrek en een doordeweeks terugvlucht ipv het weekend maar zorg dat er tenminste 1 zaterdag in het tijdsbestek zit. Bijv. dinsdag tot dinsdag.
Ik geloof dat ik Negentiendertig's vraag al heb beantwoord met specifieke vluchten,
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_141402794
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:42 schreef samdeman84 het volgende:
Hoi allemaal, een lastige vind ik zelf aangezien het highseason is en kort dag:

Vanaf Brussel, Eindhoven, Rotterdam of Amsterdam
Naar Ho Chi Minstad, vliegticket. Geen heen of terugreis van 36 uur

Rond 8/9/10 juli tot 22/23/24/25 juli voor 2 personen.

Zelf gevonden en te duur + lang:
772 euro via cheaptickets, wel 2x overstappen en resp 36 en 22 uur reistijd
755 via skyscanner, ook veel reistijd gemoeid.

Alvast bedankt!
Dit is wel erg kort, dus veel goedkoper zal het niet worden.
Gevonden:
¤691 AMS-SVO-SGN-SVO-AMS 9/7-24/7 (17u en 16u) - dus ietsjes beter.
EDIT - Dit is eigenlijk echt super fijn, je vertrekt laat sóchtends uit Amsterdam en je komt vroeg 's ochtends in Saigon. Op de terugweg vertrek je laats ochtend en kom je laat s'avonds aan. Redelijk korte overstap tijden.

En als je per se wilt dat het wat sneller gebeurt:
¤973 AMS-BKK-SGN-BKK-SGN 8/7-24/7

[ Bericht 9% gewijzigd door miro86 op 22-06-2014 12:44:28 ]
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zondag 22 juni 2014 @ 12:50:59 #208
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_141403203
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:24 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik Negentiendertig's vraag al heb beantwoord met specifieke vluchten,
Ik kijk niet naar posts van anderen
pi_141403554
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:34 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dit is wel erg kort, dus veel goedkoper zal het niet worden.
Gevonden:
¤691 AMS-SVO-SGN-SVO-AMS 9/7-24/7 (17u en 16u) - dus ietsjes beter.
EDIT - Dit is eigenlijk echt super fijn, je vertrekt laat sóchtends uit Amsterdam en je komt vroeg 's ochtends in Saigon. Op de terugweg vertrek je laats ochtend en kom je laat s'avonds aan. Redelijk korte overstap tijden.

En als je per se wilt dat het wat sneller gebeurt:
¤973 AMS-BKK-SGN-BKK-SGN 8/7-24/7
Oke, klinkt interessant. Heb je een linkje? Hartelijk dank alvast!
pi_141406530
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:07 schreef miro86 het volgende:
Kayak en dan zoeken op multi city (AMS-PRG en VIE-AMS). Dan moet je nog een beetje spelen met de filters - vertrek s'ochtends, terugvlucht s'middags en een (relatief) korte overstap. Je krijgt nl honderden resultaten.

Je zou in principe ook kunnen kijken naar een retourtje/enkeltje Praag en een Ryanair terugvlucht uit Bratislava (net buiten Wenen), maar veel goedkoper dan die ¤223 zal het niet worden.
Gevonden, dank!

Zoeken naar losse tickets etc hebben we geen zin in, dus de onderstreepte vlucht die je noemde moet het gaan worden. Again, bedankt ^O^
pi_141412421
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 13:03 schreef samdeman84 het volgende:

[..]

Oke, klinkt interessant. Heb je een linkje? Hartelijk dank alvast!
Hier
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zondag 22 juni 2014 @ 17:22:53 #212
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_141412646
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:42 schreef samdeman84 het volgende:
Hoi allemaal, een lastige vind ik zelf aangezien het highseason is en kort dag:

Vanaf Brussel, Eindhoven, Rotterdam of Amsterdam
Naar Ho Chi Minstad, vliegticket. Geen heen of terugreis van 36 uur

Rond 8/9/10 juli tot 22/23/24/25 juli voor 2 personen.

Zelf gevonden en te duur + lang:
772 euro via cheaptickets, wel 2x overstappen en resp 36 en 22 uur reistijd
755 via skyscanner, ook veel reistijd gemoeid.

Alvast bedankt!
Zoek dan eens op BKK of KUL en koop er een AirAsia retourtje DMK voor minder dan 100 euro bij. KLM direct AMS-BKK kost nu al minder dan 700 euro. En Etihad vanuit DUS voor 718 all in 2 x 16 uur. Zoek en gij zult vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door buzz1291 op 22-06-2014 17:31:02 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_141415212
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 17:15 schreef miro86 het volgende:

[..]

Hier
Merci, ik denk serieus aan deze optie! En Buzz1291, ik heb inderdaad naar Bangkok gekeken en vanaf daar dan doorvliegen maar dan kom ik niet aan de prijzen die miro86 gevonden heeft
pi_141415734
Ik zou 'm doen. Goedkoper zal ie vast niet worden. Veel sneller ook niet.
Aeroflot is geen Emirates of Etihad, maar wel uit te houden. Sheremetyevo is oke voor een paar uurtjes.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 23 juni 2014 @ 20:12:32 #215
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141463470
Meer algemene vraag.
Vriendin gaat in Canterbury studeren. Wat is de goedkoopste manier om daar vanaf tilburg te komen?

Trein/vliegen/auto plus ferry:?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_141468344
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Meer algemene vraag.
Vriendin gaat in Canterbury studeren. Wat is de goedkoopste manier om daar vanaf tilburg te komen?

Trein/vliegen/auto plus ferry:?
Met de trein is nogal een gehannes, 2 intercities naar brussel, dan naar Londen en dan weer naar Canterbury. Prijs kan ik zo niet vinden.

Je kan vanuit Breda voor 44 euro met de bus naar Dover, enkeltje.
Met de boot + auto het kanaal over is ook 44 euro, ook enkeltje.
Vliegen denk ik niet dat dat lukt, ik kan er geen tickets voor vinden. Of je moet naar Londen willen maar dat is heel onpraktisch.

Denk dat de bus dan het goedkoopst is!
pi_141468732
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Meer algemene vraag.
Vriendin gaat in Canterbury studeren. Wat is de goedkoopste manier om daar vanaf tilburg te komen?

Trein/vliegen/auto plus ferry:?
Met de trein kun je naar Ashford International en dan een andere trein. Wel iets sneller dan helemaal naar Londen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 23 juni 2014 @ 22:53:54 #218
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141471901
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:58 schreef miro86 het volgende:

[..]

Met de trein kun je naar Ashford International en dan een andere trein. Wel iets sneller dan helemaal naar Londen.
Ja die optie zag ik ook al. Dat lijkt mij de meest handige optie.
Mijn auto is namelijk niet echt geschikt voor de lange afstand plus ik ben huiverig om aan de linkerzijde te moeten rijden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_141569220
Kan je binnen een maand voor ¤ 500 naar Azie? Heb net zitten zoeken op de bekende sites zoals skyscanner, cheaptickets maar alles zit al rond de 700 a 900e... Helaas dit jaar niet eerder kunnen boeken ivm werk.
pi_141569665
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:44 schreef stoeltafel het volgende:
Kan je binnen een maand voor ¤ 500 naar Azie? Heb net zitten zoeken op de bekende sites zoals skyscanner, cheaptickets maar alles zit al rond de 700 a 900e... Helaas dit jaar niet eerder kunnen boeken ivm werk.
Natuurlijk wel.. Ik zie zo tickets voor 350 Euro naar Istanbul.
Alpha kenny one
pi_141570941
Ja Turkije wel maar zoek meer iets naar Thailand of Maleise.

https://www.google.nl/flights/#search;f=DUS;t=BKK;d=2014-07-21;r=2014-08-06

770e

https://www.google.nl/flights/#search;f=AMS;t=BKK;d=2014-07-19;r=2014-08-04;sel=AMSCDG0KL1223-CDGBKK0AF166

660e
pi_141582866
Vanaf Amsterdam/Utrecht naar Katowice, Polen.

Reistijd in de week van 11 augustus (dag of 4/5).

Goedkoopste wat ik zelf heb gevonden is een vliegretourtje AMS - KTW voor ¤221. Vraag me vooral af of het goedkoper kan per trein :)
pi_141583478
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:02 schreef AxlRose het volgende:
Vanaf Amsterdam/Utrecht naar Katowice, Polen.

Reistijd in de week van 11 augustus (dag of 4/5).

Goedkoopste wat ik zelf heb gevonden is een vliegretourtje AMS - KTW voor ¤221. Vraag me vooral af of het goedkoper kan per trein :)
Met Wizzair heb je voor onder de ¤80 een retourtje Eindhoven - Katowice in die week.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_141589665
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:44 schreef stoeltafel het volgende:
Kan je binnen een maand voor ¤ 500 naar Azie? Heb net zitten zoeken op de bekende sites zoals skyscanner, cheaptickets maar alles zit al rond de 700 a 900e... Helaas dit jaar niet eerder kunnen boeken ivm werk.
Ik zou eens op ticketspy kijken, die hebben vaak goede last minutes. :)
pi_141593020
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:20 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Met Wizzair heb je voor onder de ¤80 een retourtje Eindhoven - Katowice in die week.
Thanks! :D Zit nog niet echt in m'n systeem om ook andere vliegvelden dan Schiphol te checken...
pi_141595318
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:44 schreef stoeltafel het volgende:
Kan je binnen een maand voor ¤ 500 naar Azie? Heb net zitten zoeken op de bekende sites zoals skyscanner, cheaptickets maar alles zit al rond de 700 a 900e... Helaas dit jaar niet eerder kunnen boeken ivm werk.
https://www.google.nl/flights/#search;f=DUS;t=BKK;d=2014-07-17;r=2014-08-06;tt=o;sel=DUSKBP0PS412-KBPBKK2PS271

Dusseldorf - Kiev - Bangkok voor 495 euro enkele reis op 17 juli. Met een overstap van 50 uur in Kiev dus tijd zat ook nog iets van de stad te zien :7
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_141714574
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:10 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

https://www.google.nl/flights/#search;f=DUS;t=BKK;d=2014-07-17;r=2014-08-06;tt=o;sel=DUSKBP0PS412-KBPBKK2PS271

Dusseldorf - Kiev - Bangkok voor 495 euro enkele reis op 17 juli. Met een overstap van 50 uur in Kiev dus tijd zat ook nog iets van de stad te zien :7
Thnx, zo is kijken.
pi_141812223
Op 28 of 29 juli een enkeltje van Nederland, Duitsland of Engeland naar Argentinië, aan welke prijs moet ik dan ongeveer denken? Ik kom zelf rond de 780 uit met KLM vanaf Dusseldorf.

Maar als het goedkoper kan door bijv. eerst op Mexico te vliegen is dat ook prima.

[ Bericht 36% gewijzigd door Xa1pt op 02-07-2014 13:08:10 ]
pi_141821224
25 september retour van Buenos Aires naar Panama en dan ergens 5 oktober weer terug.. waar moet ik aan denken?

quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:56 schreef Xa1pt het volgende:
Op 28 of 29 juli een enkeltje van Nederland, Duitsland of Engeland naar Argentinië, aan welke prijs moet ik dan ongeveer denken? Ik kom zelf rond de 780 uit met KLM vanaf Dusseldorf.

Maar als het goedkoper kan door bijv. eerst op Mexico te vliegen is dat ook prima.
Een enkeltje? Kom je dan wel die landen binnen? Ik zou sowieso op retour zoeken en dan desnoods die terugreis niet gebruiken maar retours zijn vaak goedkoper dan enkeltjes. Ik vlieg zelf 13 augustus met Iberia vanaf Dusseldorf ( via Madrid ) naar Buenos Aires voor 600 euro ( wel begin juni geboekt ).
pi_141988165
ik heb er eigenlijk nooit last mee gehad, bijvoorbeeld door aan te geven dat ik via land het land zou verlaten, maar dat is niet in Zuid Amerika geweest. Mijn vader trouwens wel in Brazilië, waar er niet naar gekeken werd.

Ik heb in Azië met stapels enkele reizen gewerkt, en nog nooit iemand die er om gevraagd heeft, behalve China en Rusland.

Mexico en Argentinië: geen idee. Wie weet even informeren bij ambassade?
pi_141990774
Niet in de Filipijnen geweest? Die laten je niet op de vlucht als je geen uitgaand-ticket laat zien is mijn ervaring. Verder ook het enige land waar ik dat bij gehad heb.
pi_142014294
Heel erg lastminute :@ wegens omstandigheden

Ik wil vrijdag naar Boedapest vliegen en volgende week vrijdag terug. Mag een dagje verschillen eventueel.

1. Vanaf: Schiphol/Eindhoven/Weeze
2. Wanneer: 11-18 juli
3. Waar: Boedapest
4. Hoe: vliegtuig
5. Hoe: zo goedkoop mogelijk
6. Gevonden prijzen: rond de 200 euro via skyscanner vanaf schiphol

Ik heb geen creditcard, kan er wel eentje lenen van iemand. Moet ik die kaart dan ook meenemen ter identificatie of is dat alleen als je rechtstreeks bij een maatschappij boekt?

Kan ik beter nog een dag of twee dagen wachten (of eventueel zelfs op het vliegveld een ticket kopen) of is dat teveel risico? Naar mijn weten passen de airlines op dinsdag hun prijzen aan voor het weekend, dus dat kan ook nog omlaag gaan.
  maandag 7 juli 2014 @ 19:05:46 #233
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_142014811
Ga er maar vanuit dat het alleen maar duurder wordt.

EIN-BUD met Wizzair is ¤210 (wel fors voor een lowcost airline)
AMS-BUD vind ik direct het goedkoopste met KLM ¤270 of via Wenen voor ¤248 met Austrian
Weeze vind ik niks.

CC heb je niet nodig op het vliegveld verder.

Als je goedkoper wilt zoeken kun je ook zoeken naar VIE (Wenen) of BTS (Bratislava) en vervolgens met trein of bus verder reizen.
pi_142061865
Ik ben op zoek naar de goedkoopste tickets voor onderstaande trip. Er moet per persoon 1 stuks ruimbagage bij zitten. De goedkoopste prijs die ik tot nu toe heb gevonden is met easyjet voor +/- 250¤ p.p. totaal.

Vertrek vanaf Amsterdam/Eindhoven/Rotterdam/Brussel/Dusseldorf

01-Augustus -> Nederland -> Londen
04-Augustus -> Londen -> Belfast
08-Augustus -> Belfasdt -> Nederland

Alvast bedankt voor de hulp!
pi_142064069
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:53 schreef roym het volgende:
Ik ben op zoek naar de goedkoopste tickets voor onderstaande trip. Er moet per persoon 1 stuks ruimbagage bij zitten. De goedkoopste prijs die ik tot nu toe heb gevonden is met easyjet voor +/- 250¤ p.p. totaal.

Vertrek vanaf Amsterdam/Eindhoven/Rotterdam/Brussel/Dusseldorf

01-Augustus -> Nederland -> Londen
04-Augustus -> Londen -> Belfast
08-Augustus -> Belfasdt -> Nederland

Alvast bedankt voor de hulp!
Lijkt mij een prima prijs. Londen - Belfast heb je niet heel veel keuze, Aer Lingus is duurder dan easyJet. Belfast - Amsterdam vliegt alleen easyJet. Als je mazzel hebt kan je wellicht nog een tientje uitsparen door vanuit Brussel of Dusseldorf te vertrekken, maar dan moet je ook weer die kant op.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_142064300
Thanks! Dan weet ik genoeg en zal het deze optie worden.
  woensdag 9 juli 2014 @ 09:16:17 #237
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_142083229
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 00:03 schreef Speculant. het volgende:
Niet in de Filipijnen geweest? Die laten je niet op de vlucht als je geen uitgaand-ticket laat zien is mijn ervaring. Verder ook het enige land waar ik dat bij gehad heb.
Singapore hetzelfde.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:48:01 #238
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_142093176
Hey,

Ik moet een vlucht hebben voor 16-7 of 17-7 vanaf een vliegveld in Nl of Duitsland naar vliegveld Sarmelleek in Hongarije. 21/7 of 22/7 de vlucht de andere kant op. Ik kan deze vlucht echter nergens vinden... Wie helpt me verder?


Grt
pi_142093215
Omdat jullie me vaker goed geholpen hebben:

Eind juli/begin augustus van Amsterdam naar Seattle, verblijf aldaar een dag of 9, retour vóór 15 augustus.

Het goedkoopste wat ik heb kunnen vinden is meer dan 1100 euro met KLM. Overstappen etc. maakt mij niet zoveel, mits de totale reistijd redelijk is.
pi_142093774
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:48 schreef Amplifier het volgende:
Hey,

Ik moet een vlucht hebben voor 16-7 of 17-7 vanaf een vliegveld in Nl of Duitsland naar vliegveld Sarmelleek in Hongarije. 21/7 of 22/7 de vlucht de andere kant op. Ik kan deze vlucht echter nergens vinden... Wie helpt me verder?

Grt
German Wings vliegt op 19 juli en dan pas weer op 2 augustus vanaf Düsseldorf. En dan op elk van die dagen een heen- en een terugvlucht. Is het niet makkelijker om naar Boedapest te vliegen en dan verder met de trein?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142095623
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:48 schreef Negentiendertig het volgende:
Omdat jullie me vaker goed geholpen hebben:

Eind juli/begin augustus van Amsterdam naar Seattle, verblijf aldaar een dag of 9, retour vóór 15 augustus.

Het goedkoopste wat ik heb kunnen vinden is meer dan 1100 euro met KLM. Overstappen etc. maakt mij niet zoveel, mits de totale reistijd redelijk is.
Air Transat heeft nog een paar goedkope vluchten van Amsterdam naar Vancouver, bijvoorbeeld 13-21 juli voor 638 euro. Vertrek- en aankomsttijden zijn perfect om vanaf Vancouver een huurauto, bus, trein of vliegtuig te pakken naar Seattle, alhoewel een dagje Vancouver ook zeker aan te raden is.

Let er wel op dat je voor deze route weliswaar geen ESTA nodig hebt, maar wel aan de grens met de VS een I94 visum moet kopen, als je niet al een ESTA hebt die nog geldig is.

[ Bericht 8% gewijzigd door DutchTrain op 09-07-2014 15:56:56 ]
pi_142096497
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:48 schreef Amplifier het volgende:
Hey,

Ik moet een vlucht hebben voor 16-7 of 17-7 vanaf een vliegveld in Nl of Duitsland naar vliegveld Sarmelleek in Hongarije. 21/7 of 22/7 de vlucht de andere kant op. Ik kan deze vlucht echter nergens vinden... Wie helpt me verder?

Grt
Moet je echt op dat vliegveld zijn of in een plaats langs het Balaton meer. Vliegen naar Budapest en dan de trein is het makkelijkst. Eventueel kan je ook nog via Oostenrijk reizen. Of als je nog onder de 26 bent, een Interrail kaart kopen en lekker met de trein gaan
  woensdag 9 juli 2014 @ 16:12:50 #243
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_142097469
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:02 schreef Felixa het volgende:

[..]

German Wings vliegt op 19 juli en dan pas weer op 2 augustus vanaf Düsseldorf. En dan op elk van die dagen een heen- en een terugvlucht. Is het niet makkelijker om naar Boedapest te vliegen en dan verder met de trein?
Dat is een optie!

quote:
2s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:55 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Moet je echt op dat vliegveld zijn of in een plaats langs het Balaton meer. Vliegen naar Budapest en dan de trein is het makkelijkst. Eventueel kan je ook nog via Oostenrijk reizen. Of als je nog onder de 26 bent, een Interrail kaart kopen en lekker met de trein gaan
Nee ik moet naar een plaats aan het Balaton meer zijn; Balatonfenyves. Ik zat eens te kijken op de site www.interrail.eu en ik zag een jongerenkaart voor 184 euro, een global pass. Ik zag ook deze:

http://nl.interrail.eu/interrail-passes/one-country-pass/hungary

Is deze alleen bedoeld om in Hongarije te reizen of van bijvoorbeeld station Utrecht naar station Boedapest?
pi_142097589
quote:
99s.gif Op woensdag 9 juli 2014 16:12 schreef Amplifier het volgende:
Nee ik moet naar een plaats aan het Balaton meer zijn; Balatonfenyves. Ik zat eens te kijken op de site www.interrail.eu en ik zag een jongerenkaart voor 184 euro, een global pass. Ik zag ook deze:

http://nl.interrail.eu/interrail-passes/one-country-pass/hungary

Is deze alleen bedoeld om in Hongarije te reizen of van bijvoorbeeld station Utrecht naar station Boedapest?
Die laatste is alleen voor reizen in Hongarije. Die eerste is voor je hele reis. Daar komt dan nog een paar euro toeslag bij voor een enkele nachttrein of intercity. En je kan ook nog wat andere steden gaan bekijken :)
Je kan op www.bahn.de je reis plannen.

Vliegen komt nu ook al op zo'n 180 euro.
  woensdag 9 juli 2014 @ 16:17:23 #245
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_142097705
quote:
2s.gif Op woensdag 9 juli 2014 16:15 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Die laatste is alleen voor reizen in Hongarije. Die eerste is voor je hele reis. Daar komt dan nog een paar euro toeslag bij voor een enkele nachttrein of intercity. En je kan ook nog wat andere steden gaan bekijken :)
Je kan op www.bahn.de je reis plannen.
Wel fijn, ik hou persoonlijk niet zo van vliegen :D Ik zal eens even plannen.
pi_142155142
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Singapore hetzelfde.
Filippijnen nooit geweest, Singapore ben ik vaak geweest (wat is vaak... maar al wel zeker 8x in de afgelopen 10 jaar) en bij mij nog nooit om gevraagd. 1x had ik überhaupt geen uit-vlieg ticket (kocht ik pas toen ik in Singapore was) en andere keren had ik bijvoorbeeld aankomst met Malaysian of Singapore, en dan een dag later door met Air Asia bijvoorbeeld.

Is bij mij nog nooit om gevraagd... Maar goed, ik snap het helemaal als iemand geen risico wil nemen hoor! Ik probeer niemand over te halen ofzo :-)
pi_142155206
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:51 schreef arokhm het volgende:

[..]

Filippijnen nooit geweest, Singapore ben ik vaak geweest (wat is vaak... maar al wel zeker 8x in de afgelopen 10 jaar) en bij mij nog nooit om gevraagd. 1x had ik überhaupt geen uit-vlieg ticket (kocht ik pas toen ik in Singapore was) en andere keren had ik bijvoorbeeld aankomst met Malaysian of Singapore, en dan een dag later door met Air Asia bijvoorbeeld.

Is bij mij nog nooit om gevraagd... Maar goed, ik snap het helemaal als iemand geen risico wil nemen hoor! Ik probeer niemand over te halen ofzo :-)
Dus je had een uitvliegticket?
Ze vragen er niet naar maar ik weet dat dat bij mij op schiphol al gezegd werd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:31:36 #248
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_142176970
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dus je had een uitvliegticket?
Ze vragen er niet naar maar ik weet dat dat bij mij op schiphol al gezegd werd.
De officiële regel voor Singapore, maar ook Maleisië en Thailand is dat je een vliegticket moet hebben welke aantoont dat je binnen de geldigheid van het visum on arrival je weer vertrekt.
Nu is het aan mij bij binnenkomst in Singapore nog nooit gevraagd bij binnenkomst over land of via een luchthaven maar aan mensen uit bijvoorbeeld Thailand loopt het vraaggesprek bij binnenkomst anders en moet je dit wel aan kunnen tonen, en een reisplan hebben.

Bij vertrek uit Australië naar Maleisië wilde men mij niet op de vlucht toelaten (inchecken) omdat ik op dat moment geen vliegticket kon laten zien dat ik weer uit Maleisië zou vertrekken, ik heb ter plekke gelukkig digitaal een ticket kunnen opvragen en via de check in manager goedkeuring ontvangen. (Want je in de SOP stond dat het een uitgeprinte versie moet zijn, maar ik reis enkel en alleen digitaal, dat begreep gelukkig de manager ook).
Bij aankomst in Maleisië, de laatste 10 jaar meer dan 50x is het mij echter nog nooit gevraagd. ook niet nu ze iets strikter zijn met het naleven van de vingerafdrukken en dergelijke.


Het kan je dus bij vertrek wel dergelijk gevraagd worden en men kan je rechtmatig de check in weigeren als dit in de immigratievoorwaarden van het land staan. Want vergeet niet, als een passagier bij aankomst wordt geweigerd wordt er gekeken of de luchtvaartmaatschappij wel alle visa en voorwaarden voor binnenkomst voor de reiziger heeft gecontroleerd, wanneer dit niet zo is wordt er een boete van vele duizenden euro's opgelegd, naast de verplichting tot het terug vervoeren van de reiziger, dus zo vreemd is het niet dat men dit controleert. Bij binnenkomst heeft de immigratiedienst van het betreffende land natuurlijk weer eigen speerpunten, en over het algemeen behoort een blanke West Europeaan niet tot die speerpunten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_142192813
Ik werd ook geweigerd bij een vlucht naar Qatar. Omdat ik geen geldig retour ticket had.

En omdat ik naar een schip ging en een geldig zeemans visum had mocht ik na lang zeuren eindelijk mee

Bleek de klant een toeristen ticket ipv een zeemans ticket had geboekt
pi_142192831
alles bij elkaar genomen kun je dus beter geen risico nemen begrijp ik. Misschien dat je net als ik geluk hebt en nooit problemen hebt, maar als je 1x gevraagd wordt en je hebt het niet is het wel heeeel zuur als je dan vast zit. :-)
pi_142193036
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 00:22 schreef Eris het volgende:
Ik werd ook geweigerd bij een vlucht naar Qatar. Omdat ik geen geldig retour ticket had.

En omdat ik naar een schip ging en een geldig zeemans visum had mocht ik na lang zeuren eindelijk mee

Bleek de klant een toeristen ticket ipv een zeemans ticket had geboekt
haha, dat is ook mooi ja, sommige mensen gaan natuurlijk ook op cruise, en hebben dus geen uitreisticket. Geen idee hoe mensen daar mee omgaan in 'lastige' landen. Zal toch wel wat voor geregeld zijn.

Ik heb het 1x een beetje gehad in Dubai. De incheck had me gewoon doorgelaten, maar daarna heb je de papierencheck vlak voor passportcheck. Daar kwam ik dus niet door de papierencheck heen. Geen idee meer waarom (misschien omdat het land waar ik heen wilde een geldigheid van paspoort eiste van 6 maanden ofzo) maar ik mocht niet door. Toen de dame mijn wanhoop zag (voor mij was de reis erg belangrijk) zei ze:

"ik ga en mag je niet doorlaten, sorry. MAAR ik kijk nu even 10 seconden naar links, en als jij dan langs me heen glipt heb ik het niet kunnen zien, maar dat is je eigen verantwoordelijkheid"

en toen kon ik dus wel gewoon mee. Aan de grens daarna nergens problemen gehad. maar dat was kantje boord!

PS: sorry dat ik zo ver offtopic ging/ga, ik zal nu gewoon weer proberen mensen aan goede tickets te helpen!!
pi_142200228
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 00:27 schreef arokhm het volgende:

[..]

haha, dat is ook mooi ja, sommige mensen gaan natuurlijk ook op cruise, en hebben dus geen uitreisticket. Geen idee hoe mensen daar mee omgaan in 'lastige' landen. Zal toch wel wat voor geregeld zijn.

Ik heb het 1x een beetje gehad in Dubai. De incheck had me gewoon doorgelaten, maar daarna heb je de papierencheck vlak voor passportcheck. Daar kwam ik dus niet door de papierencheck heen. Geen idee meer waarom (misschien omdat het land waar ik heen wilde een geldigheid van paspoort eiste van 6 maanden ofzo) maar ik mocht niet door. Toen de dame mijn wanhoop zag (voor mij was de reis erg belangrijk) zei ze:

"ik ga en mag je niet doorlaten, sorry. MAAR ik kijk nu even 10 seconden naar links, en als jij dan langs me heen glipt heb ik het niet kunnen zien, maar dat is je eigen verantwoordelijkheid"

en toen kon ik dus wel gewoon mee. Aan de grens daarna nergens problemen gehad. maar dat was kantje boord!

PS: sorry dat ik zo ver offtopic ging/ga, ik zal nu gewoon weer proberen mensen aan goede tickets te helpen!!
[offtopic]
Dit was voor werk op een bagger boot maar dat daar gelaten.

Meestal heb je een brief te bevestig dat je het land weer via schip XXX gaat verlaten en vaak heb je ook een visum.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 22:03:18 #253
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_142220308
Ik zit alvast een beetje rond te kijken voor een citytrip begin volgend jaar.
Iemand nog tips waar ik het beste kan zoeken voor goedkope tickets? Of wanneer ik het beste kan boeken. Zat te denken aan boedapest of praag iets in die richting.
Wil in principe eind maart begin april liefst vanaf amsterdam, aleen als het erg veel scheelt is eindhoven ook een optie!

eventueel tips voor een goedkope stad zijn zeker ook welkom. :)
  zondag 13 juli 2014 @ 19:18:12 #254
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_142250500
ik wil rond midden december vliegen op nicaragua en 3 maanden later terugvliegen vanaf guatamala. Omgekeerd mag ook.
Vliegen vanaf amsterdam of dusseldorf, maar indien het een groot prijsverschil is wil ik ook wel verder reizen.

Hoe vind ik uberhaupt deze vluchten? ik kan met skyscanner alleen retour vluchten vinden
  zondag 13 juli 2014 @ 19:32:30 #255
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_142251007
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 19:18 schreef pahlawan het volgende:
ik wil rond midden december vliegen op nicaragua en 3 maanden later terugvliegen vanaf guatamala. Omgekeerd mag ook.
Vliegen vanaf amsterdam of dusseldorf, maar indien het een groot prijsverschil is wil ik ook wel verder reizen.

Hoe vind ik uberhaupt deze vluchten? ik kan met skyscanner alleen retour vluchten vinden
probeer je toch een andere site?
http://www.kayak.nl/flights?mc=y
https://www.google.nl/flights/#search;iti=AMS__2014-07-29;tt=m
http://www.momondo.nl/
  zondag 13 juli 2014 @ 19:46:54 #256
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_142251739
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 19:32 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

probeer je toch een andere site?
http://www.kayak.nl/flights?mc=y
https://www.google.nl/flights/#search;iti=AMS__2014-07-29;tt=m
http://www.momondo.nl/
bedankt
pi_142303464
Wat ik niet helemaal snap is waarom bij KLM AMS <> LAX <> Las Vegas 100 euro (pp) goedkoper is dan AMS <> LAX. De vlucht is hetzelfde.... :?

Verder mocht iemand nog iets goedkopers vinden dan 700 pp met KLM houd ik me aanbevolen :). LA,SF of Las Vegas maakt niet zoveel uit.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sport_Life op 14-07-2014 23:18:39 ]
pi_142320914
Hoi,

Binnenkort reis ik naar het Sziget festival dat loopt vanaf 11 tot en met 18 augustus. .
Zelf heb ik met mijn reisgenoten al wat opties uitgezocht hoe we daar het goedkoopst en het comfortabelst daar aankomen.

We kunnen voor ongeveer 140 euro vliegen vanaf Dortmund met een rechtstreekse vlucht naar Boedapest met zowel heen als terug 1 dag speling.

Alleen is nu mijn vraag hoe komen we het goedkoopst vanaf Zwolle naar Dortmund?
Alvast bedankt voor jullie hulp! :D
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:23:02 #259
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_142321001
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:20 schreef alf89 het volgende:
Hoi,

Binnenkort reis ik naar het Sziget festival dat loopt vanaf 11 tot en met 18 augustus. .
Zelf heb ik met mijn reisgenoten al wat opties uitgezocht hoe we daar het goedkoopst en het comfortabelst daar aankomen.

We kunnen voor ongeveer 140 euro vliegen vanaf Dortmund met een rechtstreekse vlucht naar Boedapest met zowel heen als terug 1 dag speling.

Alleen is nu mijn vraag hoe komen we het goedkoopst vanaf Zwolle naar Dortmund?
Alvast bedankt voor jullie hulp! :D
Vanaf Venlo gaat er een trein rechtstreeks, dit is een regiobaan, waardoor je een groepsticket kan kopen. Kost wel veel reistijd en hangt dus af van hoe laat je vliegt....
pi_142321181
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:23 schreef werkman1 het volgende:

[..]

Vanaf Venlo gaat er een trein rechtstreeks, dit is een regiobaan, waardoor je een groepsticket kan kopen. Kost wel veel reistijd en hangt dus af van hoe laat je vliegt....
We hebben de tickets nog niet gekocht. Het festival start op maandag en het vliegtuig zal opstijgen op zondag om 08:35. Niet bepaald ideaal dus. We zouden eventueel een dag eerder kunnen vertrekken naar Dortmund en daar in een hostel een nacht kunnen overnachten.
pi_142321555
Ik zie dat je een schönes Wochenende Ticket kunt bestellen voor 44 euro voor 5 personen. Dan zouden we ideaal vanaf Zwolle naar Venlo kunnen reizen (of vanaf Enschede al Duitsland in te gaan, dit moeten we even zien) om dan vervolgens met dat schönes Wochenende Ticket Duitsland door te gaan.

Ik ga dit voorleggen aan mijn vrienden. Bedankt voor het meedenken Werkman1 :)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:38:52 #262
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_142321664
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:27 schreef alf89 het volgende:

[..]

We hebben de tickets nog niet gekocht. Het festival start op maandag en het vliegtuig zal opstijgen op zondag om 08:35. Niet bepaald ideaal dus. We zouden eventueel een dag eerder kunnen vertrekken naar Dortmund en daar in een hostel een nacht kunnen overnachten.
Inderdaad, anders red je dat niet.... Maar anders kan je altijd nog kijken bij Duitse busmaatschappijen die in Duitsland van stad naar stad rijden. Misschien is er één in de buurt van jullie ri Dortmund
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:40:31 #263
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_142321717
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:35 schreef alf89 het volgende:
Ik zie dat je een schönes Wochenende Ticket kunt bestellen voor 44 euro voor 5 personen. Dan zouden we ideaal vanaf Zwolle naar Venlo kunnen reizen (of vanaf Enschede al Duitsland in te gaan, dit moeten we even zien) om dan vervolgens met dat schönes Wochenende Ticket Duitsland door te gaan.

Ik ga dit voorleggen aan mijn vrienden. Bedankt voor het meedenken Werkman1 :)
Die trein vanaf Venlo stopt ook bij station Holzwickede... Vanaf hier ben je praktisch bij het vliegveld
pi_142322300
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:40 schreef werkman1 het volgende:

[..]

Die trein vanaf Venlo stopt ook bij station Holzwickede... Vanaf hier ben je praktisch bij het vliegveld
We nemen het erin mee. Thanks!
pi_142533392
Ik ga voor een half jaar stage lopen in Nurnberg. Ik ben van plan om volgende week 28-7 t/m 1-8 naar Nurnberg te vertrekken.
Ik heb een aantal mogelijkheden bekeken: vliegtuig, trein en bus. Ik heb niet veel ervaring met zoeken naar goedkoopste mogelijkheden maar heb nu dit gevonden:

Vliegtuig: ¤185 enkeltje vanaf Rotterdam Airport
Bus (Eurolines): ¤59 enkeltje
Trein: ¤89 enkeltje

Mijn thuisbasis is Rotterdam.
Ik zou graag horen van jullie of jullie nog alternatieven weten. Ik las bijvoorbeeld iets over een Europa-Spezial voor ¤39, hoe werkt dit?, kom er niet echt uit op de site van Deutsche Bahn.
Ook zag ik dat een retour boeken(vliegtuig) vaak goedkoper is dan een enkeltje, hoe kan dit en/of zit er nog een addertje onder het gras?

Alvast bedankt!
pi_142535019
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:50 schreef SportstraderNL het volgende:

Mijn thuisbasis is Rotterdam.
Ik zou graag horen van jullie of jullie nog alternatieven weten. Ik las bijvoorbeeld iets over een Europa-Spezial voor ¤39, hoe werkt dit?, kom er niet echt uit op de site van Deutsche Bahn.

Die EuropaSpezial is een treintarief dat op basis van beschikbaarheid wordt aangeboden exact 90 dagen voor vertrek. Je kan dus voor 39 euro naar Nurnberg, als je 90 dagen van tevoren boekt.

Eurolines lijkt de beste optie van bovenstaande, zolang het geen nachtbus is.
Anders kan je nog met de trein naar Dusseldorf (34 euro via Bahn.de) en verder met Flixbus (22 euro) of één van de vele andere busaanbieders (ICBus, Meinfernbus, Postbus etc) in Duitsland (geen prijzen van opgezocht)
pi_142574736
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:21 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Die EuropaSpezial is een treintarief dat op basis van beschikbaarheid wordt aangeboden exact 90 dagen voor vertrek. Je kan dus voor 39 euro naar Nurnberg, als je 90 dagen van tevoren boekt.

Eurolines lijkt de beste optie van bovenstaande, zolang het geen nachtbus is.
Anders kan je nog met de trein naar Dusseldorf (34 euro via Bahn.de) en verder met Flixbus (22 euro) of één van de vele andere busaanbieders (ICBus, Meinfernbus, Postbus etc) in Duitsland (geen prijzen van opgezocht)
Bedankt voor je antwoord! Trein naar Dusseldorf en dan verder met de bus ziet er interessant uit!
pi_142577088
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:05 schreef SportstraderNL het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord! Trein naar Dusseldorf en dan verder met de bus ziet er interessant uit!
Het kan nog iets goedkoper, als je vanaf Eindhoven naar Düsseldorf de IC-Bus neemt voor 9 euro. Die heb ik deze week zelf uitgeprobeerd en is wat betreft snelheid en comfort zeker aan te raden boven de trein. Meer info op: http://www.bahn.de/p/view/angebot/fernverkehrsmittel/ic-bus.shtml
pi_142618575
Ik wil dit weekend naar Osnabrugge, Duitsland vanaf Amsterdam. In Nederland heb ik gratis OV - zie dat er een IC gaat vanaf Amsterdam of Amersfoort.. Maar betaal liever niet voor het gedeelte in Nederland..

Wil graag zo goedkoop mogelijk.. (Liefst gratis :')) Iemand tips? Lang reizen is prima - kan ik onderweg ergens even rondkijken vind ik ook leuk.
Worry is a misuse of imagination
pi_142619048
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:18 schreef Probability het volgende:
Ik wil dit weekend naar Osnabrugge, Duitsland vanaf Amsterdam. In Nederland heb ik gratis OV - zie dat er een IC gaat vanaf Amsterdam of Amersfoort.. Maar betaal liever niet voor het gedeelte in Nederland..

Wil graag zo goedkoop mogelijk.. (Liefst gratis :')) Iemand tips? Lang reizen is prima - kan ik onderweg ergens even rondkijken vind ik ook leuk.
Ligt eraan wanneer je precies wil reizen maar ik zie dat je met NS Hispeed vanaf Arnhem al vanaf zo'n ¤48 retour kunt met NS Hispeed. Vanaf Arnhem gekozen want dat lijkt laatste station in NL te zijn en je tussen Amsterdam en Arnhem dus gratis kunt reizen.
pi_142619311
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:27 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ligt eraan wanneer je precies wil reizen maar ik zie dat je met NS Hispeed vanaf Arnhem al vanaf zo'n ¤48 retour kunt met NS Hispeed. Vanaf Arnhem gekozen want dat lijkt laatste station in NL te zijn en je tussen Amsterdam en Arnhem dus gratis kunt reizen.
48 euro vind ik nog beetje veel.. Liefst de helft haha

Ik ga nog even verder zoeken dank je wel :s)
Worry is a misuse of imagination
pi_142621614
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:18 schreef Probability het volgende:
Ik wil dit weekend naar Osnabrugge, Duitsland vanaf Amsterdam. In Nederland heb ik gratis OV - zie dat er een IC gaat vanaf Amsterdam of Amersfoort.. Maar betaal liever niet voor het gedeelte in Nederland..

Wil graag zo goedkoop mogelijk.. (Liefst gratis :')) Iemand tips? Lang reizen is prima - kan ik onderweg ergens even rondkijken vind ik ook leuk.
Osnabrugge? Je bedoelt Osnabrück?
Je kan blablacar of Mitfartzentrale proberen.

Met de trein is het vanaf 24 euro enkele reis als je met de genoemde IC trein gaat vanaf Hengelo. (ticket kopen op bahn.de).
Door werkzaamheden aan de route via Enschede - Gronau dit weekend, is de rit met de stoptrein niet echt aan te raden. Een dagkaart (Niedersachsenticket) kost 22 euro, te koop uit de Duitse kaartautomaat in Enschede of in de trein en daarmee zou je van Enschede op dezelfde dag heen en weer kunnen. Je mag dan alleen met stoptreinen, bussen en trams etc reizen, niet met de IC of ICE treinen.

Wil je het nog goedkoper voor een enkele reis, pak dan vanaf Eindhoven de ICBus voor 9 euro om 09.30 (van tevoren ticket kopen op bahn.de) naar Düsseldorf en dan om 12.50 de Flixbus voor 7 euro naar Osnabrück.
pi_142621754
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:18 schreef Probability het volgende:
Ik wil dit weekend naar Osnabrugge, Duitsland vanaf Amsterdam. In Nederland heb ik gratis OV - zie dat er een IC gaat vanaf Amsterdam of Amersfoort.. Maar betaal liever niet voor het gedeelte in Nederland..

Wil graag zo goedkoop mogelijk.. (Liefst gratis :')) Iemand tips? Lang reizen is prima - kan ik onderweg ergens even rondkijken vind ik ook leuk.
Kan ook nog iets makkelijker en goedkoper:



Via meinfernbus.de
pi_142623392
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 00:31 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Kan ook nog iets makkelijker en goedkoper:

[ afbeelding ]

Via meinfernbus.de
Trein is wel fijner/sneller denk ik.. (Met deze hitte) En scheelt maar 7 euro totaal
Bedankt iig :)
Worry is a misuse of imagination
pi_142625651
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 01:37 schreef Probability het volgende:
Trein is wel fijner/sneller denk ik.. (Met deze hitte)
In tegendeel. Ik heb een aantal van deze nieuwe bussen uitgeprobeerd en wat betreft comfort (airco, wifi, hapje, drankje, stoelen) zijn ze een stuk beter dan de trein. En in dit geval is de bus nog 25 minuten sneller ook.
pi_142724420
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:48 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Het kan nog iets goedkoper, als je vanaf Eindhoven naar Düsseldorf de IC-Bus neemt voor 9 euro. Die heb ik deze week zelf uitgeprobeerd en is wat betreft snelheid en comfort zeker aan te raden boven de trein. Meer info op: http://www.bahn.de/p/view/angebot/fernverkehrsmittel/ic-bus.shtml
Dank je wel,
Ga uiteindelijk met de IC Bus naar Dusseldorf en van daaruit vertrek ik weer met de Flixbus.
Is er voor de IC-bus nog een bepaalde tijd die je van te voren aanwezig moet zijn? Kan er namelijk niets over vinden op de site van DB.
pi_142736752
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:31 schreef SportstraderNL het volgende:
Dank je wel,
Ga uiteindelijk met de IC Bus naar Dusseldorf en van daaruit vertrek ik weer met de Flixbus.
Is er voor de IC-bus nog een bepaalde tijd die je van te voren aanwezig moet zijn? Kan er namelijk niets over vinden op de site van DB.
Nee, de bus komt bij een halte aan de weg voor het station van Eindhoven en de buschauffeur zorgt voor je bagage en controleert je ticket.
Er staat verder niemand bij de halte om je op te vangen, maar in normale omstandigheden zal de bus er zo'n 5-10 minuten voor geplande vertrektijd al wel zijn.
pi_142742388
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 07:16 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

In tegendeel. Ik heb een aantal van deze nieuwe bussen uitgeprobeerd en wat betreft comfort (airco, wifi, hapje, drankje, stoelen) zijn ze een stuk beter dan de trein. En in dit geval is de bus nog 25 minuten sneller ook.
Heb uiteindelijk een directe IC genomen van Amsterdam voor ¤19 enkele reis
Worry is a misuse of imagination
pi_142744305
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 08:18 schreef Probability het volgende:

[..]

Heb uiteindelijk een directe IC genomen van Amsterdam voor ¤19 enkele reis
Goede deal, geluk dat dat tarief nog beschikbaar was ^O^
pi_142761266
Doet bij jullie die site van Air One Spa het ook zo belabberd?
pi_142785807
Hoi allemaal! Ik had een goedkoop ticket gevonden van Luang Prabang (Laos) naar Hanoi (Vietnam), maar die is nu foetsie. Kunnen jullie mij misschien helpen?

1. luang prabang
2. Ergens tussen 8-11 augustus ongeveer
3. Hanoi
4. vliegen
5. Zo goedkoop mogelijk :)
6. Goedkoopste die ik nu kan vinden is 186 euro voor twee personen enkele reis..
  zondag 27 juli 2014 @ 19:36:31 #282
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_142787031
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 18:57 schreef Ansu het volgende:
Hoi allemaal! Ik had een goedkoop ticket gevonden van Luang Prabang (Laos) naar Hanoi (Vietnam), maar die is nu foetsie. Kunnen jullie mij misschien helpen?

1. luang prabang
2. Ergens tussen 8-11 augustus ongeveer
3. Hanoi
4. vliegen
5. Zo goedkoop mogelijk :)
6. Goedkoopste die ik nu kan vinden is 186 euro voor twee personen enkele reis..
Veel goedkoper zal het bij Lao Airlines niet worden, want dit is zo ongeveer de prijs die ze ook naar Chiang Mai en Udon Thani hanteren. Even bij Vietnam Airlines kijken dus. Meer keus is er niet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_142787695
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:36 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Veel goedkoper zal het bij Lao Airlines niet worden, want dit is zo ongeveer de prijs die ze ook naar Chiang Mai en Udon Thani hanteren. Even bij Vietnam Airlines kijken dus. Meer keus is er niet.
En ze codesharen ook alles geloof ik. Het was in mijn geval destijds wel voordeliger om bij Vietnam Airlines een ticket voor een Lao Airlines vlucht te kopen. Ook ongeveer de 186 euro die hierboven staat overigens, maar liever dat voor een uurtje vliegen dan een dag in de bus :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_142787873
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:36 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Veel goedkoper zal het bij Lao Airlines niet worden, want dit is zo ongeveer de prijs die ze ook naar Chiang Mai en Udon Thani hanteren. Even bij Vietnam Airlines kijken dus. Meer keus is er niet.
Ja baal echt, twee dagen geleden was het 134 en nu ik wilde boeken dit bedrag (idd Vietnam airlines). Wat denken jullie, zou het nog goedkoper kunnen worden of alleen maar duurder?

Thanks iig allebei!! :)

@TTG dat ook, maar anders moeten we nog een visum ook aanvragen. Nu gaan we voor de VOA met de approval form (wat een onzinnige geldklopperij ook weer).
pi_142790617
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:58 schreef Ansu het volgende:

[..]

Ja baal echt, twee dagen geleden was het 134 en nu ik wilde boeken dit bedrag (idd Vietnam airlines). Wat denken jullie, zou het nog goedkoper kunnen worden of alleen maar duurder?

Thanks iig allebei!! :)

@TTG dat ook, maar anders moeten we nog een visum ook aanvragen. Nu gaan we voor de VOA met de approval form (wat een onzinnige geldklopperij ook weer).
enkel of retour? want enkel zie ik voor 100 euro staan


Luang Prabang (LPQ) to Hanoi (HAN) - zo, aug. 10
Vietnam Airlines Corporation Vietnam Airlines Corporation 930 Dep: 7:35PM Arr: 8:45PM 1h 10m ATR 72 Economy (H)

Cost per passenger (including taxes & fees) 1.090.130,00
Total cost for 1 passenger 1.090.130,00
* All prices shown in LAK
  zondag 27 juli 2014 @ 21:21:51 #286
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_142791788
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:58 schreef Ansu het volgende:

[..]

Ja baal echt, twee dagen geleden was het 134 en nu ik wilde boeken dit bedrag (idd Vietnam airlines). Wat denken jullie, zou het nog goedkoper kunnen worden of alleen maar duurder?

Thanks iig allebei!! :)

@TTG dat ook, maar anders moeten we nog een visum ook aanvragen. Nu gaan we voor de VOA met de approval form (wat een onzinnige geldklopperij ook weer).
Balen maar ik zou mn verlies van 25 euro pp maar nemen ipv een lange dag in een aftandse bus.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_142806720
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 20:54 schreef Speculant. het volgende:

[..]

enkel of retour? want enkel zie ik voor 100 euro staan


Luang Prabang (LPQ) to Hanoi (HAN) - zo, aug. 10
Vietnam Airlines Corporation Vietnam Airlines Corporation 930 Dep: 7:35PM Arr: 8:45PM 1h 10m ATR 72 Economy (H)

Cost per passenger (including taxes & fees) 1.090.130,00
Total cost for 1 passenger 1.090.130,00
* All prices shown in LAK
Enkel, maar voor twee personen ;) op deze prijs kwam ik idd ook uit. Nouja dat maar doen! :)
  maandag 28 juli 2014 @ 12:27:56 #288
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_142808251
1. Vanaf: Schiphol of andere grote luchthaven redeljik dichtbij (brussel, dusseldorf etc)
2. Wanneer: eind September
3. Waar: Brisbane, Australie
4. Hoe: vliegtuig
5. Hoe: zo goedkoop mogelijk
6. Gevonden prijzen: Goedkoopste vlucht tot nu toe was Amsterdam-brisbane 697 euro. (uiteraard gaat het om een enkeltje)

Kan dit nog goedkoper? Heb opzich weinig ervaring met prijzen naar Australie..
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  maandag 28 juli 2014 @ 12:44:54 #289
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_142808864
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:27 schreef GotenSSJ het volgende:

Kan dit nog goedkoper? Heb opzich weinig ervaring met prijzen naar Australie..
¤650 met malaysia op de 24/25/28/29/30ste gevonden via tripsta.net
  maandag 28 juli 2014 @ 13:28:34 #290
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_142810372
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:44 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

¤650 met malaysia op de 24/25/28/29/30ste gevonden via tripsta.net
Ik zie 685, alsnog bedankt scheelt weer een tientje :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_142810614
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 18:57 schreef Ansu het volgende:
Hoi allemaal! Ik had een goedkoop ticket gevonden van Luang Prabang (Laos) naar Hanoi (Vietnam), maar die is nu foetsie. Kunnen jullie mij misschien helpen?

1. luang prabang
2. Ergens tussen 8-11 augustus ongeveer
3. Hanoi
4. vliegen
5. Zo goedkoop mogelijk :)
6. Goedkoopste die ik nu kan vinden is 186 euro voor twee personen enkele reis..
Vluchten met Lao Airlines zijn veel goedkoper als je ze daar koopt in zo'n vage ticketshop. Geen idee hoe en waarom, maar scheelde soms meer dan de helft.
  donderdag 31 juli 2014 @ 00:05:08 #292
338596 bloemblaadje
verwelkt niet
pi_142906564
yuw,

iemand ervaring met openbaar vervoer in Oost-Europa?
Ik zou er graag achter willen komen hoe ik begin oktober het best van Boekarest (Roemenie) naar Plovdiv (Bulgarije) geraak (naast eurolines). Rijden er nachtbussen of treinen? Iemand tips of ervaring?
pi_142910223
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:05 schreef bloemblaadje het volgende:
yuw,

iemand ervaring met openbaar vervoer in Oost-Europa?
Ik zou er graag achter willen komen hoe ik begin oktober het best van Boekarest (Roemenie) naar Plovdiv (Bulgarije) geraak (naast eurolines). Rijden er nachtbussen of treinen? Iemand tips of ervaring?
Zoeken naar treinverbindingen kan hier

Je zou in Sofia moeten overstappen 12,5-15u onderweg. Wordt geen pretje dit. Het station in Sofia is ook niet echt waar je wil zijn.

EDIT - Linkje gefixed.

[ Bericht 9% gewijzigd door miro86 op 31-07-2014 15:31:24 ]
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_142912774
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:05 schreef bloemblaadje het volgende:
yuw,

iemand ervaring met openbaar vervoer in Oost-Europa?
Ik zou er graag achter willen komen hoe ik begin oktober het best van Boekarest (Roemenie) naar Plovdiv (Bulgarije) geraak (naast eurolines). Rijden er nachtbussen of treinen? Iemand tips of ervaring?
Er reed vorig jaar in ieder geval een nachttrein Boekarest - Sofia, maar ik heb geen idee of die er nog is. Er reden Oekraïense en Russische rijtuigen mee, gezien de huidige situatie lijkt me de kans dus vrij klein. Vanuit Sofia is het een uur of anderhalf met de bus naar Plovdiv, trein is geloof ik een uur of 2.5/3.
Je zou overigens kunnen overwegen een tussenstop te maken in Veliko Tarnovo, die plaats is mooier dan Plovdiv en vanuit daar rijden dagelijks 3 bussen naar Plovdiv (duurt ongeveer 4 uur).
pi_142922492
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 11:25 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Goede deal, geluk dat dat tarief nog beschikbaar was ^O^
Ja op de dag zelf nog
:)
Worry is a misuse of imagination
pi_142925236
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:05 schreef bloemblaadje het volgende:
yuw,

iemand ervaring met openbaar vervoer in Oost-Europa?
Ik zou er graag achter willen komen hoe ik begin oktober het best van Boekarest (Roemenie) naar Plovdiv (Bulgarije) geraak (naast eurolines). Rijden er nachtbussen of treinen? Iemand tips of ervaring?
Er rijden wel meer (en vooral luxere) bussen dan alleen Eurolines. Je kan naar het centrale busstation (heeft vaak ook een intranetpagina) en daar kan je kiezen uit verschillende bussen en tijden.
  donderdag 31 juli 2014 @ 17:36:48 #297
338596 bloemblaadje
verwelkt niet
pi_142927174
J.B. Een stopje in Veliko Tarnovo overweeg ik ook. Tis eigenlijk om een vriend te bezoeken in Pazardzhik (die mij kan oppikken in Plovdiv). Vanaf Sofia zou dat ook nog wel gaan. Tis vooral om te weten hoe ik het gemakkelijkst de grens over ga. Bedankt aan iedereen die al meedenkt! De site van de duitse spoorwegen ken ik :)
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:22:18 #298
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_143447917
Ik wil met de vliegtuig een retour boeken van Amsterdam naar Toulous, Frankrijk. Ik wil heenvliegen op 12 september, en terugvliegen op 19 september. Ik zelf vind prijzen van 160 euro retour per persoon en dat is mij eigenlijk te duur. Iemand die enig idee heeft of dit daadwerkelijk goedkoper kan? Vertrek vanaf Eindhoven is ook prima.
pi_143448227
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:22 schreef Paksoi het volgende:
Ik wil met de vliegtuig een retour boeken van Amsterdam naar Toulous, Frankrijk. Ik wil heenvliegen op 12 september, en terugvliegen op 19 september. Ik zelf vind prijzen van 160 euro retour per persoon en dat is mij eigenlijk te duur. Iemand die enig idee heeft of dit daadwerkelijk goedkoper kan? Vertrek vanaf Eindhoven is ook prima.
Zo heel veel opties naar Toulouse heb je niet, alleen KLM vliegt rechtstreeks vanuit Nederland. Vanaftarief hiervoor is 139 euro (als je tijdig bent), dus 160 lijkt mij niet zo heel slecht op deze termijn.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_143448266
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:22 schreef Paksoi het volgende:
Ik wil met de vliegtuig een retour boeken van Amsterdam naar Toulous, Frankrijk. Ik wil heenvliegen op 12 september, en terugvliegen op 19 september. Ik zelf vind prijzen van 160 euro retour per persoon en dat is mij eigenlijk te duur. Iemand die enig idee heeft of dit daadwerkelijk goedkoper kan? Vertrek vanaf Eindhoven is ook prima.
Als je een beetje flexibel bent, kun je voor ¤81,98 reizen. Je vliegt dan wel van Eindhoven naar Carcassonne, wat op zo'n 90 kilometer van Toulouse ligt, plus dat je 13 september vliegt en 20 september terugkomt (Ryanair). Prijzen als ¤56,98 zijn ook mogelijk, maar dat wijkt meer af van je plan (je vliegt dan namelijk op de 9e en komt 16 september terug).

Edit: vanaf Carcassonne reis je binnen een uur naar Toulouse met de trein (voor een paar euro).
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:40:00 #301
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_143448402
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:34 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Als je een beetje flexibel bent, kun je voor ¤81,98 reizen. Je vliegt dan wel van Eindhoven naar Carcassonne, wat op zo'n 90 kilometer van Toulouse ligt, plus dat je 13 september vliegt en 20 september terugkomt (Ryanair). Prijzen als ¤56,98 zijn ook mogelijk, maar dat wijkt meer af van je plan (je vliegt dan namelijk op de 9e en komt 16 september terug).

Edit: vanaf Carcassonne reis je binnen een uur naar Toulouse met de trein (voor een paar euro).
Oke dat scheelt al weer. Carcassonne zit bijna 2 uur van mijn eindbestemming af en Toulouse 1 uur en 30 minuten. Is voor dat geld te overbruggen. Waar heb je die vlucht gevonden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')