abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142193036
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 00:22 schreef Eris het volgende:
Ik werd ook geweigerd bij een vlucht naar Qatar. Omdat ik geen geldig retour ticket had.

En omdat ik naar een schip ging en een geldig zeemans visum had mocht ik na lang zeuren eindelijk mee

Bleek de klant een toeristen ticket ipv een zeemans ticket had geboekt
haha, dat is ook mooi ja, sommige mensen gaan natuurlijk ook op cruise, en hebben dus geen uitreisticket. Geen idee hoe mensen daar mee omgaan in 'lastige' landen. Zal toch wel wat voor geregeld zijn.

Ik heb het 1x een beetje gehad in Dubai. De incheck had me gewoon doorgelaten, maar daarna heb je de papierencheck vlak voor passportcheck. Daar kwam ik dus niet door de papierencheck heen. Geen idee meer waarom (misschien omdat het land waar ik heen wilde een geldigheid van paspoort eiste van 6 maanden ofzo) maar ik mocht niet door. Toen de dame mijn wanhoop zag (voor mij was de reis erg belangrijk) zei ze:

"ik ga en mag je niet doorlaten, sorry. MAAR ik kijk nu even 10 seconden naar links, en als jij dan langs me heen glipt heb ik het niet kunnen zien, maar dat is je eigen verantwoordelijkheid"

en toen kon ik dus wel gewoon mee. Aan de grens daarna nergens problemen gehad. maar dat was kantje boord!

PS: sorry dat ik zo ver offtopic ging/ga, ik zal nu gewoon weer proberen mensen aan goede tickets te helpen!!
pi_142200228
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 00:27 schreef arokhm het volgende:

[..]

haha, dat is ook mooi ja, sommige mensen gaan natuurlijk ook op cruise, en hebben dus geen uitreisticket. Geen idee hoe mensen daar mee omgaan in 'lastige' landen. Zal toch wel wat voor geregeld zijn.

Ik heb het 1x een beetje gehad in Dubai. De incheck had me gewoon doorgelaten, maar daarna heb je de papierencheck vlak voor passportcheck. Daar kwam ik dus niet door de papierencheck heen. Geen idee meer waarom (misschien omdat het land waar ik heen wilde een geldigheid van paspoort eiste van 6 maanden ofzo) maar ik mocht niet door. Toen de dame mijn wanhoop zag (voor mij was de reis erg belangrijk) zei ze:

"ik ga en mag je niet doorlaten, sorry. MAAR ik kijk nu even 10 seconden naar links, en als jij dan langs me heen glipt heb ik het niet kunnen zien, maar dat is je eigen verantwoordelijkheid"

en toen kon ik dus wel gewoon mee. Aan de grens daarna nergens problemen gehad. maar dat was kantje boord!

PS: sorry dat ik zo ver offtopic ging/ga, ik zal nu gewoon weer proberen mensen aan goede tickets te helpen!!
[offtopic]
Dit was voor werk op een bagger boot maar dat daar gelaten.

Meestal heb je een brief te bevestig dat je het land weer via schip XXX gaat verlaten en vaak heb je ook een visum.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 22:03:18 #253
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_142220308
Ik zit alvast een beetje rond te kijken voor een citytrip begin volgend jaar.
Iemand nog tips waar ik het beste kan zoeken voor goedkope tickets? Of wanneer ik het beste kan boeken. Zat te denken aan boedapest of praag iets in die richting.
Wil in principe eind maart begin april liefst vanaf amsterdam, aleen als het erg veel scheelt is eindhoven ook een optie!

eventueel tips voor een goedkope stad zijn zeker ook welkom. :)
  zondag 13 juli 2014 @ 19:18:12 #254
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_142250500
ik wil rond midden december vliegen op nicaragua en 3 maanden later terugvliegen vanaf guatamala. Omgekeerd mag ook.
Vliegen vanaf amsterdam of dusseldorf, maar indien het een groot prijsverschil is wil ik ook wel verder reizen.

Hoe vind ik uberhaupt deze vluchten? ik kan met skyscanner alleen retour vluchten vinden
  zondag 13 juli 2014 @ 19:32:30 #255
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_142251007
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 19:18 schreef pahlawan het volgende:
ik wil rond midden december vliegen op nicaragua en 3 maanden later terugvliegen vanaf guatamala. Omgekeerd mag ook.
Vliegen vanaf amsterdam of dusseldorf, maar indien het een groot prijsverschil is wil ik ook wel verder reizen.

Hoe vind ik uberhaupt deze vluchten? ik kan met skyscanner alleen retour vluchten vinden
probeer je toch een andere site?
http://www.kayak.nl/flights?mc=y
https://www.google.nl/flights/#search;iti=AMS__2014-07-29;tt=m
http://www.momondo.nl/
  zondag 13 juli 2014 @ 19:46:54 #256
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_142251739
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 19:32 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

probeer je toch een andere site?
http://www.kayak.nl/flights?mc=y
https://www.google.nl/flights/#search;iti=AMS__2014-07-29;tt=m
http://www.momondo.nl/
bedankt
pi_142303464
Wat ik niet helemaal snap is waarom bij KLM AMS <> LAX <> Las Vegas 100 euro (pp) goedkoper is dan AMS <> LAX. De vlucht is hetzelfde.... :?

Verder mocht iemand nog iets goedkopers vinden dan 700 pp met KLM houd ik me aanbevolen :). LA,SF of Las Vegas maakt niet zoveel uit.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sport_Life op 14-07-2014 23:18:39 ]
pi_142320914
Hoi,

Binnenkort reis ik naar het Sziget festival dat loopt vanaf 11 tot en met 18 augustus. .
Zelf heb ik met mijn reisgenoten al wat opties uitgezocht hoe we daar het goedkoopst en het comfortabelst daar aankomen.

We kunnen voor ongeveer 140 euro vliegen vanaf Dortmund met een rechtstreekse vlucht naar Boedapest met zowel heen als terug 1 dag speling.

Alleen is nu mijn vraag hoe komen we het goedkoopst vanaf Zwolle naar Dortmund?
Alvast bedankt voor jullie hulp! :D
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:23:02 #259
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_142321001
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:20 schreef alf89 het volgende:
Hoi,

Binnenkort reis ik naar het Sziget festival dat loopt vanaf 11 tot en met 18 augustus. .
Zelf heb ik met mijn reisgenoten al wat opties uitgezocht hoe we daar het goedkoopst en het comfortabelst daar aankomen.

We kunnen voor ongeveer 140 euro vliegen vanaf Dortmund met een rechtstreekse vlucht naar Boedapest met zowel heen als terug 1 dag speling.

Alleen is nu mijn vraag hoe komen we het goedkoopst vanaf Zwolle naar Dortmund?
Alvast bedankt voor jullie hulp! :D
Vanaf Venlo gaat er een trein rechtstreeks, dit is een regiobaan, waardoor je een groepsticket kan kopen. Kost wel veel reistijd en hangt dus af van hoe laat je vliegt....
pi_142321181
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:23 schreef werkman1 het volgende:

[..]

Vanaf Venlo gaat er een trein rechtstreeks, dit is een regiobaan, waardoor je een groepsticket kan kopen. Kost wel veel reistijd en hangt dus af van hoe laat je vliegt....
We hebben de tickets nog niet gekocht. Het festival start op maandag en het vliegtuig zal opstijgen op zondag om 08:35. Niet bepaald ideaal dus. We zouden eventueel een dag eerder kunnen vertrekken naar Dortmund en daar in een hostel een nacht kunnen overnachten.
pi_142321555
Ik zie dat je een schönes Wochenende Ticket kunt bestellen voor 44 euro voor 5 personen. Dan zouden we ideaal vanaf Zwolle naar Venlo kunnen reizen (of vanaf Enschede al Duitsland in te gaan, dit moeten we even zien) om dan vervolgens met dat schönes Wochenende Ticket Duitsland door te gaan.

Ik ga dit voorleggen aan mijn vrienden. Bedankt voor het meedenken Werkman1 :)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:38:52 #262
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_142321664
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:27 schreef alf89 het volgende:

[..]

We hebben de tickets nog niet gekocht. Het festival start op maandag en het vliegtuig zal opstijgen op zondag om 08:35. Niet bepaald ideaal dus. We zouden eventueel een dag eerder kunnen vertrekken naar Dortmund en daar in een hostel een nacht kunnen overnachten.
Inderdaad, anders red je dat niet.... Maar anders kan je altijd nog kijken bij Duitse busmaatschappijen die in Duitsland van stad naar stad rijden. Misschien is er één in de buurt van jullie ri Dortmund
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:40:31 #263
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_142321717
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:35 schreef alf89 het volgende:
Ik zie dat je een schönes Wochenende Ticket kunt bestellen voor 44 euro voor 5 personen. Dan zouden we ideaal vanaf Zwolle naar Venlo kunnen reizen (of vanaf Enschede al Duitsland in te gaan, dit moeten we even zien) om dan vervolgens met dat schönes Wochenende Ticket Duitsland door te gaan.

Ik ga dit voorleggen aan mijn vrienden. Bedankt voor het meedenken Werkman1 :)
Die trein vanaf Venlo stopt ook bij station Holzwickede... Vanaf hier ben je praktisch bij het vliegveld
pi_142322300
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:40 schreef werkman1 het volgende:

[..]

Die trein vanaf Venlo stopt ook bij station Holzwickede... Vanaf hier ben je praktisch bij het vliegveld
We nemen het erin mee. Thanks!
pi_142533392
Ik ga voor een half jaar stage lopen in Nurnberg. Ik ben van plan om volgende week 28-7 t/m 1-8 naar Nurnberg te vertrekken.
Ik heb een aantal mogelijkheden bekeken: vliegtuig, trein en bus. Ik heb niet veel ervaring met zoeken naar goedkoopste mogelijkheden maar heb nu dit gevonden:

Vliegtuig: ¤185 enkeltje vanaf Rotterdam Airport
Bus (Eurolines): ¤59 enkeltje
Trein: ¤89 enkeltje

Mijn thuisbasis is Rotterdam.
Ik zou graag horen van jullie of jullie nog alternatieven weten. Ik las bijvoorbeeld iets over een Europa-Spezial voor ¤39, hoe werkt dit?, kom er niet echt uit op de site van Deutsche Bahn.
Ook zag ik dat een retour boeken(vliegtuig) vaak goedkoper is dan een enkeltje, hoe kan dit en/of zit er nog een addertje onder het gras?

Alvast bedankt!
pi_142535019
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:50 schreef SportstraderNL het volgende:

Mijn thuisbasis is Rotterdam.
Ik zou graag horen van jullie of jullie nog alternatieven weten. Ik las bijvoorbeeld iets over een Europa-Spezial voor ¤39, hoe werkt dit?, kom er niet echt uit op de site van Deutsche Bahn.

Die EuropaSpezial is een treintarief dat op basis van beschikbaarheid wordt aangeboden exact 90 dagen voor vertrek. Je kan dus voor 39 euro naar Nurnberg, als je 90 dagen van tevoren boekt.

Eurolines lijkt de beste optie van bovenstaande, zolang het geen nachtbus is.
Anders kan je nog met de trein naar Dusseldorf (34 euro via Bahn.de) en verder met Flixbus (22 euro) of één van de vele andere busaanbieders (ICBus, Meinfernbus, Postbus etc) in Duitsland (geen prijzen van opgezocht)
pi_142574736
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:21 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Die EuropaSpezial is een treintarief dat op basis van beschikbaarheid wordt aangeboden exact 90 dagen voor vertrek. Je kan dus voor 39 euro naar Nurnberg, als je 90 dagen van tevoren boekt.

Eurolines lijkt de beste optie van bovenstaande, zolang het geen nachtbus is.
Anders kan je nog met de trein naar Dusseldorf (34 euro via Bahn.de) en verder met Flixbus (22 euro) of één van de vele andere busaanbieders (ICBus, Meinfernbus, Postbus etc) in Duitsland (geen prijzen van opgezocht)
Bedankt voor je antwoord! Trein naar Dusseldorf en dan verder met de bus ziet er interessant uit!
pi_142577088
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:05 schreef SportstraderNL het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord! Trein naar Dusseldorf en dan verder met de bus ziet er interessant uit!
Het kan nog iets goedkoper, als je vanaf Eindhoven naar Düsseldorf de IC-Bus neemt voor 9 euro. Die heb ik deze week zelf uitgeprobeerd en is wat betreft snelheid en comfort zeker aan te raden boven de trein. Meer info op: http://www.bahn.de/p/view/angebot/fernverkehrsmittel/ic-bus.shtml
pi_142618575
Ik wil dit weekend naar Osnabrugge, Duitsland vanaf Amsterdam. In Nederland heb ik gratis OV - zie dat er een IC gaat vanaf Amsterdam of Amersfoort.. Maar betaal liever niet voor het gedeelte in Nederland..

Wil graag zo goedkoop mogelijk.. (Liefst gratis :')) Iemand tips? Lang reizen is prima - kan ik onderweg ergens even rondkijken vind ik ook leuk.
Worry is a misuse of imagination
pi_142619048
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:18 schreef Probability het volgende:
Ik wil dit weekend naar Osnabrugge, Duitsland vanaf Amsterdam. In Nederland heb ik gratis OV - zie dat er een IC gaat vanaf Amsterdam of Amersfoort.. Maar betaal liever niet voor het gedeelte in Nederland..

Wil graag zo goedkoop mogelijk.. (Liefst gratis :')) Iemand tips? Lang reizen is prima - kan ik onderweg ergens even rondkijken vind ik ook leuk.
Ligt eraan wanneer je precies wil reizen maar ik zie dat je met NS Hispeed vanaf Arnhem al vanaf zo'n ¤48 retour kunt met NS Hispeed. Vanaf Arnhem gekozen want dat lijkt laatste station in NL te zijn en je tussen Amsterdam en Arnhem dus gratis kunt reizen.
pi_142619311
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:27 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ligt eraan wanneer je precies wil reizen maar ik zie dat je met NS Hispeed vanaf Arnhem al vanaf zo'n ¤48 retour kunt met NS Hispeed. Vanaf Arnhem gekozen want dat lijkt laatste station in NL te zijn en je tussen Amsterdam en Arnhem dus gratis kunt reizen.
48 euro vind ik nog beetje veel.. Liefst de helft haha

Ik ga nog even verder zoeken dank je wel :s)
pi_142621614
quote:

Osnabrugge? Je bedoelt Osnabrück?
Je kan blablacar of Mitfartzentrale proberen.

Met de trein is het vanaf 24 euro enkele reis als je met de genoemde IC trein gaat vanaf Hengelo. (ticket kopen op bahn.de).
Door werkzaamheden aan de route via Enschede - Gronau dit weekend, is de rit met de stoptrein niet echt aan te raden. Een dagkaart (Niedersachsenticket) kost 22 euro, te koop uit de Duitse kaartautomaat in Enschede of in de trein en daarmee zou je van Enschede op dezelfde dag heen en weer kunnen. Je mag dan alleen met stoptreinen, bussen en trams etc reizen, niet met de IC of ICE treinen.

Wil je het nog goedkoper voor een enkele reis, pak dan vanaf Eindhoven de ICBus voor 9 euro om 09.30 (van tevoren ticket kopen op bahn.de) naar Düsseldorf en dan om 12.50 de Flixbus voor 7 euro naar Osnabrück.
pi_142621754
quote:

Kan ook nog iets makkelijker en goedkoper:

Via meinfernbus.de
pi_142623392
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 00:31 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Kan ook nog iets makkelijker en goedkoper:

[ afbeelding ]

Via meinfernbus.de
Trein is wel fijner/sneller denk ik.. (Met deze hitte) En scheelt maar 7 euro totaal
Bedankt iig :)
pi_142625651
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 01:37 schreef Probability het volgende:
Trein is wel fijner/sneller denk ik.. (Met deze hitte)
In tegendeel. Ik heb een aantal van deze nieuwe bussen uitgeprobeerd en wat betreft comfort (airco, wifi, hapje, drankje, stoelen) zijn ze een stuk beter dan de trein. En in dit geval is de bus nog 25 minuten sneller ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')