Oscar Pistorius wordt in de toekomst niet meer uitgenodigd om deel te nemen aan de Diamond League. Dat zei de Brusselse promotor van de atletiekwedstrijd vandaag in het BBC Radio 5-programma Sportsweek.
Hij is niet een persoon die je wilt hebben als een vertegenwoordiger van je sport', aldus Wilfried Meert. Hij denkt dat andere promotors er hetzelfde over denken. 'Veel van hen heb ik onlangs gezien. Af en toe was Pistorius' zaak het gespreksonderwerp. Ik denk niet dat er veel promotors zijn die hem er nog bij willen hebben.'
Pistorius werd deze week veroordeeld voor dood door schuld. De rechter achtte bewezen dat de Zuid-Afrikaan op 14 februari vorig jaar zijn 29-jarige vriendin Reeva Steenkamp heeft doodgeschoten. De rechter denkt niet dat hij de bedoeling had haar te doden, dus werd hij vrijgesproken van moord.
De 27-jarige atleet kan voor 15 jaar achter de tralies verdwijnen, maar in het uiterste geval kan hij er ook met een boete vanaf komen. Mocht dat het geval zijn dan mag Pistorius van het Internationaal Paralympisch Comité gewoon meedoen met de Paralympische Spelen van 2016.
http://www.ad.nl/ad/nl/18(...)Diamond-League.dhtml
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !