quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:42 schreef Cyan9 het volgende:
Super schop!
Vanochtend heeft de Franse omroep besloten ons allen te laten weten wat ze dit jaar gaan doen met het ESF. Door middel van een interne selectie hebben ze een zangeres aangewezen, met de mooie naam Lisa Angell. Het nummer dat ze zal zingen heet "N'oubliez Pas." Er is alleen nog maar een kort fragment van het nummer vrijgegeven, dus daar moeten we het voorlopig mee doen.
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:42 schreef TheVulture het volgende:
Volledig lied:
http://www.dailymotion.co(...)urovision-2015_music
Ik hou hier ook wel van, traditioneel en lekker meeslepende ballad
SPOILER: 2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 56% gewijzigd door Peter op 22-02-2015 19:18:19 ]Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Het was live wel barslecht.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:18 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik vond het een erg leuk liedje , niet terecht dat het zo laag is geëindigd!
Dat zou wel een mooie zijn, een jaar schorsing wegens plagiaat. Maar onmogelijk te definiëren wanneer iets nu plagiaat is en wanneer niet natuurlijk.quote:
a oke dacht ik dat je als laatste het jaar er op niet meer mee mag doen. Maar dat is blijkbaar afgeschaftquote:Op zondag 11 mei 2014 15:43 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat zou wel een mooie zijn, een jaar schorsing wegens plagiaat. Maar onmogelijk te definiëren wanneer iets nu plagiaat is en wanneer niet natuurlijk.
Of bedoel je omdat ze laatste zijn? Dat is al heel lang geen reden meer om niet mee te mogen doen (niet meer sinds halve finales bestaan). Bovendien zou Frankrijk altijd wel mee mogen doen, iets met ¤.
Begin deze eeuw mocht alleen de top zoveel het jaar erna meedoen + de landen die dat jaar niet mochten meedoen. Dat was nogal oneerlijk dus hebben ze daarna de halve finales bedacht. Goede oplossing imo.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:46 schreef Evertjan het volgende:
[..]
a oke dacht ik dat je als laatste het jaar er op niet meer mee mag doen. Maar dat is blijkbaar afgeschaft
Yep en met Patricia Kaas was ook al geen succes. Ze moeten wellicht een jonge chansonnier sturen (a la Jacques Brel) Feit is wel dat ze de draad kwijt zijn.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:49 schreef Fred_B het volgende:
Ze hadden toch 2 punten te pakken, nog uit 2 verschillende landen ook. Maar zo'n slecht resultaat zat er voor Frankrijk wel aan te komen. 2 jaar terug hadden ze met Anggun ook al 0 punten gescoord als het alleen televoting was geweest.
De tekst was te jolijtig en het snorrenrefrein te simplistisch. Kon mij niet bekoren, te weinig diepgang. Het geheel was echter wel vol variatie en het lied liep lekker door. Daarom alleen al vond ik het meer punten waard.quote:
Patricia Kaas werd toch gewoon 8ste.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Yep en met Patricia Kaas was ook al geen succes. Ze moeten wellicht een jonge chansonnier sturen (a la Jacques Brel) Feit is wel dat ze de draad kwijt zijn.
oke, maar had hoger gekund als het liedje beter was , Patricia Kaas is een artiest die ook veel niet-Fransen in de kast hebben staan. Zelfs ik heb er een CD van!!quote:
Ben groot fan van Woodkid, maar ik weet niet of zijn muziek op het Songfestival zou werken. Een paar jaar geleden stuurde Frankrijk Sebastien Tellier en hoewel het nummer goed was, was het resultaat niet bepaald geweldig.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:07 schreef Pandaplint het volgende:
Bizar dat Frankrijk niks beters stuurde. Zoveel goede artiesten vandaag de dag
Bijv:
of
Ik vond Divine echt een geweldig nummer en luister het nog regelmatig, maar het zag er (net als dit jaar bij Frankrijk) op het podium gewoon rommelig uit. Bovendien was Europa in 2008 duidelijk nog niet klaar voor een baardeninvasie.quote:Op maandag 12 mei 2014 09:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ben groot fan van Woodkid, maar ik weet niet of zijn muziek op het Songfestival zou werken. Een paar jaar geleden stuurde Frankrijk Sebastien Tellier en hoewel het nummer goed was, was het resultaat niet bepaald geweldig.
Begrijp ik ook niet, maar dat geldt eigenlijk ook voor de UK.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:07 schreef Pandaplint het volgende:
Bijv:
of
Ik zou Woodkid nog eerder als creative director inzetten dan als artiest. Los van zijn eigen muziek bedenkt hij redelijk geniale concepten. Zo bedacht hij voor Pharell de 24-uurs clip bij Happy. Woodkid is videoclip-regisseur. Hij heeft volgens mij ook de belichting & effects gedaan bij recente optredens van Pharell. Hij zou dus een rol kunnen hebben zoals die Belgische regisseur voor Ilse en Waylon heeft vervuld.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:58 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Ik vond Divine echt een geweldig nummer en luister het nog regelmatig, maar het zag er (net als dit jaar bij Frankrijk) op het podium gewoon rommelig uit. Bovendien was Europa in 2008 duidelijk nog niet klaar voor een baardeninvasie.Woodkid (die ik ook tof vind) is, als ik naar zijn videoclips kijk en in interviews lees, juist heel erg bezig met alles "om de muziek heen" en dat lijkt me vrij essentieel. Ik vraag me af of Woodkid wat te winnen zou hebben met deelname aan het Songfestival, maar ik denk echt dat hij een heel eind zou kunnen komen.
omdat deze kerel niet kan zingenquote:Op zondag 11 mei 2014 22:07 schreef Pandaplint het volgende:
Aj... wat ouderwets.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:42 schreef Cyan9 het volgende:
Super schop!
Vanochtend heeft de Franse omroep besloten ons allen te laten weten wat ze dit jaar gaan doen met het ESF. Door middel van een interne selectie hebben ze een zangeres aangewezen, met de mooie naam Lisa Angell. Het nummer dat ze zal zingen heet "N'oubliez Pas." Er is alleen nog maar een kort fragment van het nummer vrijgegeven, dus daar moeten we het voorlopig mee doen.
Dit soort ballads zijn mogelijk wel goed jury-voer, zeker in het Frans en in de wetenschap dat Frankrijk de laatste jaren slecht scoort zou dit wel eens een mooie gelegenheid zijn voor jury's om ze een boost te gevenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:57 schreef Fred_B het volgende:
In de gehele versie bevalt die mij ook wel beter
Al kan ik me niet voorstellen dat het de verdiende waardering gaat krijgen.
Frankrijk is op de één of andere manier niet echt geliefd bij het televoting-publiek. Dan zou het inderdaad van de jury's moeten komen, maar die stemmen meestal niet zo snel op niet-Engelse platen.quote:Op maandag 26 januari 2015 08:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit soort ballads zijn mogelijk wel goed jury-voer, zeker in het Frans en in de wetenschap dat Frankrijk de laatste jaren slecht scoort zou dit wel eens een mooie gelegenheid zijn voor jury's om ze een boost te geven
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:03 schreef Cyan9 het volgende:
Er staat op de ESC site dat het nummer vandaag officieel wordt gepresenteerd. Ik ben benieuwd of er nog wat veranderd is.
Maar 4 punten is wel erg onterecht voor een geweldig gezongen, perfect in beeld gebrachte en gewoon erg mooie bijdrage.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 00:58 schreef capristo het volgende:
Ik denk dat dit goed zal doen bij de jury maar niet bij de televoting net zoals in 2009, toen werd Frankrijk 8e maar wat een verschil als je de punten gaat splitsen Jury: 4e plaats Televoting: 17e plaats.
Ieder land kan maar aan 10 landen punten geven.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:56 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Maar 4 punten is wel erg onterecht voor een geweldig gezongen, perfect in beeld gebrachte en gewoon erg mooie bijdrage.
Klopt helemaal, maar je ziet het ook al terug bij Duitsland en Oostenrijk. Met een degelijk nummer is het ongunstig slechts een keer je liedje te kunnen laten horen. Daarna is de tweede startplek zowat de slechtste die je kunt hebben.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:56 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Maar 4 punten is wel erg onterecht voor een geweldig gezongen, perfect in beeld gebrachte en gewoon erg mooie bijdrage.
Ik heb hier op gestemd zelfs, al had ik er niet heel veel vertrouwen in. Ik vind dat Frankrijk meer had verdiend, net zo als Duitsland en Oostenrijk.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:11 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar je ziet het ook al terug bij Duitsland en Oostenrijk. Met een degelijk nummer is het ongunstig slechts een keer je liedje te kunnen laten horen. Daarna is de tweede startplek zowat de slechtste die je kunt hebben.
Dat nummer uit 2013.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:58 schreef TheVulture het volgende:
Ik was er al bang voor toen ik zag dat ze als 2e moest. De organiserende omroep heeft maar weinig op met Frankrijk de laatste jaren. In 2013 met een alleraardigst nummer als 1e en nu weer als 2e... dan val je automatisch een beetje weg als er aan het eind van de shows nog een paar knallende ballads komen.
Ik vond dit briljant gezongen, geweldig mooi neergezet qua staging en het verdiende zeker meer dan die 4 schamele punten
De video bestaat niet meer.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 01:51 schreef aarontje112 het volgende:
Het lijkt er op dat Amir voor Frankrijk naar Stockholm gaat. Het zou gaan om dit nummer; https://m.youtube.com/watch?v=lsH2KKInYH
Mocht het waar zijn vind ik dit een kanshebber voor top 10. Overigens vind ik dit jaar erg sterk, nog nooit zo veel moderne inzendingen gehoord op een songfestival.
Deze nog wel, denk dat je snel moet zijnquote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:36 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De video bestaat niet meer.
Dat zegt eigenlijk al heel veel.
Dat klinkt inderdaad best goed!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:41 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Deze nog wel, denk dat je snel moet zijn![]()
Officieel wordt het pas 12 maart bekend gemaakt, maar waar rook is, is (vaak) vuurquote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:31 schreef sirdanilot het volgende:
Kan iemand officieel bevestigen dat dit zo is?
Honderd keer liever dat Frankrijk wint dan Rusland in elk geval.quote:Op zondag 1 mei 2016 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou het Frankrijk wel enorm gunnen om weer eens echt knalhoog te eindigen en ook om het te winnen. Dit is een geweldig liedje en ook in de afgelopen jaren kwamen ze met sterke liedjes die helaas niet vaak kregen wat ze verdienden
Ik snap het negatieve van de persquote:
Oh jee, dit is niets.quote:
Ik let niet eens op zijn zang.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap het negatieve van de pers
niet zo, ik hoor niks raars aan zijn zang.
Ja, dit hoor ik er dus ook steeds in. Ik kan er niks aan doen.quote:
Hoe hij dat blaadje ook zo vasthoudt voor Douwe Bob.quote:
Zeker een van de meest sympathieke deelnemers, hij verdient het zeker, maar als het echt niet klinkt (wat we zaterdag gaan horen), moet je daar ook gewoon conclusies aan verbinden, althans dat is wat ik doe.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:33 schreef libranl het volgende:
Sympathieke gozer. Ook erg aardig dat hij een berichtje aan Douwe schreef dat hij blij was dat Douwe door was. Of hij vals zingt of niet, op Frankrijk ga ik sowieso stemmen dit jaar. Als Douwe niet wint, dan Amir graag.
Tja, je hebt gelijk, dat zou misschien wel moeten... In het filmpje waarin hij samen met Douwe het nummer Un Belle Histoire zingt heeft hij mij wel overtuigd dat hij kan zingen. Dit lied is misschien niet helemaal geschikt voor hem. Ik vind zijn lied beter dan het lied van Rusland, staat zelfs op 1 in mijn lijstje. Verder, zoals gezegd is het een goede jongen, en hij kan het goed met Douwe vinden. Alles bij elkaar gun ik het hem gewoon. Maar als Amir echt verschrikkelijk klinkt op zaterdag is stemmen waarschijnlijk toch zinloos. Amir gaat zaterdag gewoon pieken op het juiste momentquote:Op woensdag 11 mei 2016 22:38 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zeker een van de meest sympathieke deelnemers, hij verdient het zeker, maar als het echt niet klinkt (wat we zaterdag gaan horen), moet je daar ook gewoon conclusies aan verbinden, althans dat is wat ik doe.
Laten we het hopen, liever Frankrijk dan Rusland. Hij kan echt wel zingen, maar hij moet de rare trucjes achterwegen laten, die kopstem op het eind is ook nergens voor nodig en heel jammer.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:06 schreef libranl het volgende:
[..]
Tja, je hebt gelijk, dat zou misschien wel moeten... In het filmpje waarin hij samen met Douwe het nummer Un Belle Histoire zingt heeft hij mij wel overtuigd dat hij kan zingen. Dit lied is misschien niet helemaal geschikt voor hem. Ik vind zijn lied beter dan het lied van Rusland, staat zelfs op 1 in mijn lijstje. Verder, zoals gezegd is het een goede jongen, en hij kan het goed met Douwe vinden. Alles bij elkaar gun ik het hem gewoon. Maar als Amir echt verschrikkelijk klinkt op zaterdag is stemmen waarschijnlijk toch zinloos. Amir gaat zaterdag gewoon pieken op het juiste moment
Voor Frankrijk gewoon heel netjes. Net als Israël heeft dat land op zich niet echt de gunfactor.quote:Op zondag 15 mei 2016 04:06 schreef Redefine het volgende:
Er staan een paar nummers hoger die ik een stuk minder vind dan dit liedje. Maar als einduitslag vind ik zesde zeker niet verkeerd
Tenzij hij zijn lied 'Je suis Charlie' had genoemd had natuurlijk...quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Voor Frankrijk gewoon heel netjes. Net als Israël heeft dat land op zich niet echt de gunfactor.
Ik vraag me ook elke keer weer af hoe ik hier ooit een voldoende op heb kunnen halen met m'n examens.quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:08 schreef Cee het volgende:
Ik snap niet hoe ik ooit met een 8 geslaagd ben voor die taal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |