quote:Op zondag 2 maart 2014 09:24 schreef Burdie het volgende:
We hebben een zoon.
Hij heeft netjes gewacht tot carnaval.
Details volgen nog.
quote:Op zondag 2 maart 2014 11:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
Eerste pakje gevonden!
[ afbeelding ]
Likequote:Op zondag 2 maart 2014 11:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
Eerste pakje gevonden!
[ afbeelding ]
Jaaaaa! Ik krijg een zoonquote:Op zondag 2 maart 2014 10:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, Fazzoletti/StefanieV/Kursor/Take_A_Picture/Thistleweed --> van jullie eigenlijk bekend of jullie een jongen of meisje krijgen? /nieuwsgierig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.doei
zoontjesquote:Op zondag 2 maart 2014 11:32 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Jaaaaa! Ik krijg een zoon![]()
![]()
Wat een schattig 1e pakje!! Ik heb ook van de week ons 1e pakje gescoord
Jaaah, is bekendquote:Op zondag 2 maart 2014 10:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, Fazzoletti/StefanieV/Kursor/Take_A_Picture/Thistleweed --> van jullie eigenlijk bekend of jullie een jongen of meisje krijgen? /nieuwsgierig
Maar als het nog niet droog is moet je even afwachten hoor, dat kan heel veel verschil maken!quote:Op zondag 2 maart 2014 13:35 schreef BlueEyes het volgende:
Ik zal morgen als het droog is een foto proberen te maken...
Mijn vriend vindt het prachtig, ik kan wel janken
Wij krijgen als het goed is een baby! Geen idee of het een jongen of een meisje is, alhoewel m'n dochter er heilig van overtuigd is dat ze een zusje krijgtquote:Op zondag 2 maart 2014 10:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
Das een heul mooie naam hoor.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:22 schreef Kursor het volgende:
[..]
Wij krijgen als het goed is een baby! Geen idee of het een jongen of een meisje is, alhoewel m'n dochter er heilig van overtuigd is dat ze een zusje krijgt....en ze gaat Lisa heten. We proberen haar wel steeds uit te leggen dat het ook best een broertje zou kunnen worden (en namen durven we d'r echt niet te vertellen!).
Nee liever niet. Toch bedankt om te vragenquote:Op zondag 2 maart 2014 13:33 schreef marel88 het volgende:
[..]
Done!
En Fazz, TW en Stefanie, willen jullie het ook in de OP achter jullie naam?
Voor mij hoeft het ook niet Marelquote:Op zondag 2 maart 2014 16:27 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Nee liever niet. Toch bedankt om te vragen
Ik heb het eerste pakje ook al klaarhangen hoorquote:Op zondag 2 maart 2014 17:37 schreef Amsel het volgende:
Pfff, misschien heb ik mezelfs een beetje overschat met zolder opruimen gisteren en carnaval vandaag. M'n rug is niet blij!
Ik heb eigenlijk ook al een eerste pakje op het oog, met nog 23 weken te gaan![]()
Ik had nog zo bedacht dat ik een heel nuchtere zwangere zou zijn, dat we tijd zat hebben om alles te kopen, dat ik me niet zou laten meeslepen tot na de 20-weken-echo... Maar het lukt me niet zo goed
jij bent geen referentie, je had al pakken luiers met tien weken en een een kinderwagen voor je zwanger wasquote:Op zondag 2 maart 2014 17:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb het eerste pakje ook al klaarhangen hooren nog 24 weken te gaan
maar hij is zoooo lief en leuk en
ja, precies, ik heb nog tijd zat toch?quote:Op zondag 2 maart 2014 18:34 schreef StefanieV het volgende:
SQ ik ben pas echt spullen beginnen kopen op 20 weken.. De buggy had ik al gekocht, buitenkansje maar al de rest heb ik gewacht..ik wou het lot niet tarten en door het bloedverlies toch zolang mogelijk gewacht. Nu is er geen houden meer aan ;-)
Tuurlijk heb je tijd zatquote:Op zondag 2 maart 2014 18:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, precies, ik heb nog tijd zat toch?
En zo kan ik ook mooi even sparen, denk ik dan maar
Ik ook nietquote:Op zondag 2 maart 2014 16:27 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Nee liever niet. Toch bedankt om te vragen
Ik heb een baaldag vandaag.. Ik loop al de ganse dag te wenen, ben doodmoe.. W is gaan verbouwen en het was mooi weer en ik wou eigenlijk wandelen maarja het huis moet af en mijn hormonen waren niet blij en en en... De ganse morgen al tranen, wss ook slaaptekort was nogal laat vannacht, en nu een hoofd vol watten..
Ik ben nog geen 12 weken zwanger en heb ook al een paar rompertjes en sokjes enzoquote:Op zondag 2 maart 2014 17:37 schreef Amsel het volgende:
Pfff, misschien heb ik mezelfs een beetje overschat met zolder opruimen gisteren en carnaval vandaag. M'n rug is niet blij!
Ik heb eigenlijk ook al een eerste pakje op het oog, met nog 23 weken te gaan![]()
Ik had nog zo bedacht dat ik een heel nuchtere zwangere zou zijn, dat we tijd zat hebben om alles te kopen, dat ik me niet zou laten meeslepen tot na de 20-weken-echo... Maar het lukt me niet zo goed
Dit vind ik echt een beetje overdreven...quote:Op zondag 2 maart 2014 18:51 schreef Razztwizzle het volgende:
Maar volgens een collega van mij is alles wat je vóór de 20 weken aan baby-dingen doet de goden verzoeken. Nouja. Het zij zo.
mijn ouders vinden het heel leuk, maar de reacties zijn over het algemeen wel zo van "ja, we dachten het al" of "ja, het verbaast me niet"quote:Op zondag 2 maart 2014 19:00 schreef BlueEyes het volgende:
Fazzo wat vervelend dat het je zo irriteert met je moeder.
Ik heb ook een overenthousiasme-moeder die slecht luistert en haar eigen plan trekt. Ik probeer het los te laten en maar te zien als goedbedoeldheid. Maar soms zit ik ook in het rood hoor, snap je volledig.
Sq en de kwaaltjes
Heerlijk om te lezen.
Hoe was de reactie van je ouders trouwens?
Kennen jullie die markeerstiften met fluoriscerend geel/groen?
Nou, die combi zit nu op de muur in de babykamer
Echt 1mm? Merk je daar iets van?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:02 schreef Enfermera het volgende:
De lamellen van nieuwe kamer van dochter werden geleverd, dus opgehangen.. op maat gemaakt.. zijn ze 1 mm te lang![]()
Ondanks dat gewoon verhuisd
![]()
Nouja, oke, misschien iets meerquote:Op zondag 2 maart 2014 19:04 schreef Dyre het volgende:
[..]
Echt 1mm? Merk je daar iets van?Of 'staan' ze nu echt op de vensterbank/grond?
Mijn moeder had een koortslip toen ik geboren werd. Oke dat is mijn moeder maar er is toen niet ingegrepen door iets of iemand en ik heb het zelf nooit gekregen.quote:Op zondag 2 maart 2014 15:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Das een heul mooie naam hoor.![]()
![]()
En qua koortslip, het klopt dat met goed handenwassen, niet kussen etc. er eigenlijk niets aan de hand is. Het is dus eigenlijk alleen een kwestie van goed opletten, maar het is gewoon balen voor mijn zusje, kan ze weer niet echt babyknuffelen straks.
Al wilde een van de twee bij de bevalling aanwezige kraams vorige keer mijn zusje wegsturen omdat ze de koortslip had.Maar toen greep de vk in en zei dat zij ook weleens een bevalling met koortslip deed, het zou wat zijn als je als vk bij elke koortslip 2 weken uit de roulatie bent.
Haha ja idd, daar stel ik me ook maar op inquote:Op zondag 2 maart 2014 19:07 schreef BlueEyes het volgende:
Enf bluh, morgen betere dag hoor!
Hoe gaat het qua werk momenteel eigenlijk?
Morgen maak ik een foto.
En als de andere wand het behang heeft ga ik bedenken wat we met deze muur gaan doen uiteindelijk.
Ik (mijn hormonen) wil gewoon mooi helder fris geel
Oh, dat heb ik ook hoor. (Afgewisseld met 'het deed op de echo, zou ie 't nu nog steeds doen? Ik hang niet boven de pot of niks) Hebben verder ook nog niets gekocht en ik kijk ook vrijwel nergens naar. Vandaag voor het eerst sort of serieus gekeken naar positiejeans. Ik dij op het moment namelijk uit in een tempo waardoor ik me afvraag of mijn baarmoeder wel heeft meegekregen dat het ene vruchtzakje leeg wasquote:Op zondag 2 maart 2014 18:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jij bent geen referentie, je had al pakken luiers met tien weken en een een kinderwagen voor je zwanger was
Ik ben er zelf echt nog zo ontzettend niet mee bezig, met spullen. Ik denk ook dat de euforie die je normaal hebt na een positieve test hier pas begon na de goede echo, dus ik loop wat weken achter
Familie begint al meteen met vragen als "wil je het geslacht weten?" "hoe ga je de babykamer inrichten?" "Welk kinderdagverblijf ga je kiezen?" maar ik zit echt nog zo in de modus van: "OMG, het leeft!" Verder dan dat komt het nog even niet
Ik vond het vertellen ook gewoon erg leukquote:Op zondag 2 maart 2014 19:36 schreef kwakz0r het volgende:
Ik merk dat ik t zó graag wil vertellen... Er zijn wel een paar mensen die het weten, omdat dat zo uitkwam, maar onze ouders willen we echt pas na een goede echo vertellen. Nog een week en twee dagen. Dan ben ik bijna negen weken, en dan mogen meer mensen het weten. Op werk kan ik t dan ook vertellen aan de collega's waar ik mee op werkweek ga met 4v...
Het lijkt me fijn als ze in elk geval de reden weten dat ik erg moe ben en ook dat ik vrij snel pijn in mijn rug krijg (nu al...)
Ik heb geen vervelende symptomen maar diep van binnen denk Ik wel dat het goed zit.
Volgens mij (maar ik heb er niet voor doorgeleerd) is dat echt ondenkbaar. Aan de ene kant was duidelijk een vruchtje te zien van 16mm zoals hoorde en met een kloppend hartje. Aan de andere kant zag je echt niets. Ik neem aan dat er in zo'n bolletje van verstoppen geen sprake kan zijn en ik heb ook geen noemenswaardige klachten en bij twee zou ik toch echt wat meer moeten merken lijkt me.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:49 schreef BlueEyes het volgende:
IMA even voor mijn eigen nieuwsgierigheid... in hoeverre ia het mogelijk dat bij het 2e vruchtzakje het hartje nog kan gaan kloppen? Of is dat echt een ondenkbaar scenario?
Wil je niet iets aanpraten hoor, maar vroeg het me vandeweek al af
Haasten niet, maar mijn redenatie was dat ik er niet mobieler op werd. Wij hadden de babykamer met 20 weken rond. (Nu was het nog makkelijker, dochter verhuizen, wieg erin, klaar).quote:Op zondag 2 maart 2014 19:29 schreef Roomsnoes het volgende:
En waarom haasten, een zwangerschap duurt lang genoeg
Het was met 8 weken natuurlijk, dat is al niet meer supervroeg, en over mijn cyclus was ook niet veel twijfel.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:24 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vroeg het me af, omdat ze soms ook bij te vroege echo eerst niet een knippertje zien en een week/ twee weken later wel.
Maar aangezien de een wel een knippertje had dan ga ik er ook niet vanuit eigenlijk.
Ik ook en toch kwam ik de eerste weken niet echt aan. Ondertussen welquote:Op zondag 2 maart 2014 20:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ook, maar itt misselijkheid heb ik ook continu behoefte aan vreten!
Ah well...quote:Op zondag 2 maart 2014 18:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jij bent geen referentie, je had al pakken luiers met tien weken en een een kinderwagen voor je zwanger was
mijn lichaamsbouw is ook ièts anders dan de jouwe hequote:Op zondag 2 maart 2014 21:46 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik ook en toch kwam ik de eerste weken niet echt aan. Ondertussen wel
ik bedoel daar alleen mee te zeggen dat het grootste deel van de mensen dat soort spullen in een iets later stadium aanschaft. Niet dat dat stom of slecht of weet ik veel wat isquote:Op zondag 2 maart 2014 21:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
En dat maakt mij bij voorbaat afwijkend??!
I know... Hormonaal tot over mn oren vandaag... Al 4 ruzie gemaakt met vent, onwijze kutopmerkingen om mn oren gekregen van wat ik dacht dat een vriendin was, ik ben nogal snel gepikeerd vandaag en emotioneel incontinent!quote:Op zondag 2 maart 2014 21:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik bedoel daar alleen mee te zeggen dat het grootste deel van de mensen dat soort spullen in een iets later stadium aanschaft. Niet dat dat stom of slecht of weet ik veel wat is
Truequote:Op zondag 2 maart 2014 21:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
mijn lichaamsbouw is ook ièts anders dan de jouwe he
Maar goed, ik ga me er maar niet al te druk om maken, de enige manier om het echt goed onder controle te houden is zeer streng eten en heul veul bewegen en dat gaat/mag allebei niet in de mate die ik nodig heb om het gewicht laag te houden.
Twinkle, heeft jouw dochter een hartafwijking?
die dagen zitten er helaas ook tussenquote:Op zondag 2 maart 2014 21:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
I know... Hormonaal tot over mn oren vandaag... Al 4 ruzie gemaakt met vent, onwijze kutopmerkingen om mn oren gekregen van wat ik dacht dat een vriendin was, ik ben nogal snel gepikeerd vandaag en emotioneel incontinent!
Oh normaal kan ik jouw botte bijl manier heel goed handelen hoorquote:Op zondag 2 maart 2014 21:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
die dagen zitten er helaas ook tussen![]()
En ik zal ook moeten leren om mijn taalgebruik wat beter af te stemmen op hier.
Mja, ik ben natuurlijk niet voor niks een vetklep geworden, ik ben een beetje zo'n alles of niks type. Niet dat ik me de hele dag volstouw met koekjes en chips, maar ik merk wel dat mijn beeld van een normale portie een beetje afwijkt van de realiteit. Dus ja, het kost me wel moeite. Is iets voor me om rekening mee te houden. Wel knap dat je de discipline op kan blijven brengen!quote:Op zondag 2 maart 2014 21:58 schreef Dot. het volgende:
[..]
TrueMaar zolang je gewoon gezond eet gaat het dan ook hard qua kilo's? Ik heb tijdens mn zwangerschap nooit echt toegegeven aan dagelijks slechte cravings, misschien een keer per week ofzo. Al had ik wel een periode dat ik me minder naar in mn buik voelde van zure snoepjes, dus die gingen toen wel hard
Ja, maar zo gaat het bij mij ook echt. Een zak chips of koekjes oid gaan gewoon meteen op, dus daarom koop ik het gewoon nooit. En ik wist ook niet dat ik die discipline had eerlijk gezegdquote:Op zondag 2 maart 2014 22:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mja, ik ben natuurlijk niet voor niks een vetklep geworden, ik ben een beetje zo'n alles of niks type. Niet dat ik me de hele dag volstouw met koekjes en chips, maar ik merk wel dat mijn beeld van een normale portie een beetje afwijkt van de realiteit. Dus ja, het kost me wel moeite. Is iets voor me om rekening mee te houden. Wel knap dat je de discipline op kan blijven brengen!
Ja, dat denk ik ook wel. Maar ik heb twee jaar lang behoorlijk fanatiek gedieet en kon nèt weer in een maat 42 en nu pas ik dat dus al niet meer, dat hoort er bij maar mijn hoofd moet dat nog even gaan accepterenquote:Op zondag 2 maart 2014 22:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben ook niet de magerste en moet moeite doen om enigszins op gewicht te blijven normaal gesproken, maar heb ook tijdens mijn zwangerschappen expres niet toegegeven aan allerlei lekkere trek dingen. Zolang je gewoon normaal eet zal het vast goedkomen hoor SQ.
Lekker alles er weer af wandelen als jullie kleintje er isquote:Op zondag 2 maart 2014 22:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook wel. Maar ik heb twee jaar lang behoorlijk fanatiek gedieet en kon nèt weer in een maat 42 en nu pas ik dat dus al niet meer, dat hoort er bij maar mijn hoofd moet dat nog even gaan accepteren
jup, en ik hou mezelf maar voor dat ik dan toch vaak vergeet te eten.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:08 schreef Dot. het volgende:
[..]
Lekker alles er weer af wandelen als jullie kleintje er isEn als je borstvoeding geeft verbruik je ook meer toch?
Ik had voor mijn zwangerschap er een half jaar weightwatchers opzitten. Ik was net 8 kilo kwijt (het ging niet zo snel bij mij) dus ik was heel bang die kilo's gelijk weer terug te krijgen. Maar nu ben ik 'pas' 12 kilo aangekomen met de eindstreep in zicht. Het was wel even slikken toen ik weer over de 80 kilo heen ging, terwijl ik zo blij was daar onder te zitten, maarja het is voor een goed doel.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook wel. Maar ik heb twee jaar lang behoorlijk fanatiek gedieet en kon nèt weer in een maat 42 en nu pas ik dat dus al niet meer, dat hoort er bij maar mijn hoofd moet dat nog even gaan accepteren
Dan zou je per saldo nog best kunnen zijn afgevallen als je straks 2 babies, 2 placenta's, je vruchtwater en overtollig vocht lichter bentquote:Op zondag 2 maart 2014 22:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik had voor mijn zwangerschap er een half jaar weightwatchers opzitten. Ik was net 8 kilo kwijt (het ging niet zo snel bij mij) dus ik was heel bang die kilo's gelijk weer terug te krijgen. Maar nu ben ik 'pas' 12 kilo aangekomen met de eindstreep in zicht. Het was wel even slikken toen ik weer over de 80 kilo heen ging, terwijl ik zo blij was daar onder te zitten, maarja het is voor een goed doel.
Blijf gewoon opletten op wat je eet en pak een wortel of fruit als je trek hebt in iets te snacken. Ik wil niet zeggen dat dat voor iedere zwangere zal werken, maar het is beter dan de koekjeskast leegeten.
Herkenning helaas...quote:Op zondag 2 maart 2014 22:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Heb je al een queue aangemaakt op ravelry voor je baby?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:36 schreef kwakz0r het volgende:
Ik merk dat ik t zó graag wil vertellen... Er zijn wel een paar mensen die het weten, omdat dat zo uitkwam, maar onze ouders willen we echt pas na een goede echo vertellen. Nog een week en twee dagen. Dan ben ik bijna negen weken, en dan mogen meer mensen het weten. Op werk kan ik t dan ook vertellen aan de collega's waar ik mee op werkweek ga met 4v...
Het lijkt me fijn als ze in elk geval de reden weten dat ik erg moe ben en ook dat ik vrij snel pijn in mijn rug krijg (nu al...)
Ik heb geen vervelende symptomen maar diep van binnen denk Ik wel dat het goed zit.
Als ik niet eet word ik misselijk, dus dat gaat helaas niet op bij mij...quote:Op zondag 2 maart 2014 22:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jup, en ik hou mezelf maar voor dat ik dan toch vaak vergeet te eten.
(heb ik al als ik thuis werk, dan ben ik uit mijn ritme en vergeet ik het gewoon)
Dat zou stiekem best mooi zijn.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan zou je per saldo nog best kunnen zijn afgevallen als je straks 2 babies, 2 placenta's, je vruchtwater en overtollig vocht lichter bent
dat laatste herken ik ookquote:Op zondag 2 maart 2014 22:15 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Herkenning helaas...
Mijn weegschaal zei een tijd terug +10 en toen heb ik de weegschaal weggezet.
Vk was het daar ook mee eens.
Lijnen mag toch niet, als je maar oplet wat en hoe.
Af en toe een craving snappen zij ook heus wel, als ik maar eerlijk blijf naar mezelf.
In mijn gezicht zien mensen dat ik afgevallen ben. Aan mijn bovenbenen kan je zien dat ik aankom. Tijgerstrepen! Of neukteugels die ook muffintop veroorzaken, brrrrr.
Borsten zijn inmiddels al 3 cupmaten groter.
En vanavond zei ik nog tegen mijn vriend dat ik nooit zou hebbem gedacht dat ik blij zou zijn met een dikke buik, aangezien mijn buik echt mijn frustratiepunt is.
Ik ga het na de bevalling wel weer zien. Weet dat ik goed kan lijnen dus moet lukken.
Het afvallen zelf is hier nooit t probleem, het eraf houden op een gezonde manier wel
quote:Op zondag 2 maart 2014 22:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat zou stiekem best mooi zijn.![]()
Vorige zwangerschap kwam ik 6 kilo aan en was na de bevalling na twee weken in totaal 12 kilo lichter dan einde zwangerschap. Mijn moeder heeft twee keer hetzelfde gehad. Misschien moet ik nog 4 keer zwanger worden, dan eindig ik als slanke den.
mwoah. Ik riepbij derde ook dat ik 1 kind verwijderd was van mijn streefgewicht,quote:Op zondag 2 maart 2014 22:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat zou stiekem best mooi zijn.![]()
Vorige zwangerschap kwam ik 6 kilo aan en was na de bevalling na twee weken in totaal 12 kilo lichter dan einde zwangerschap. Mijn moeder heeft twee keer hetzelfde gehad. Misschien moet ik nog 4 keer zwanger worden, dan eindig ik als slanke den.
Gelukkig was je het nog wel snel kwijt.quote:Op zondag 2 maart 2014 23:13 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
mwoah. Ik riepbij derde ook dat ik 1 kind verwijderd was van mijn streefgewicht,was ik ineens 10 kilo zwaarder (wel binnen 2 weken weer kwijt, maar toch..)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar sowieso ben je denk ik bij een volgende meer op de hoogte wat er allemaal mis zou kunnen gaan. Bij een eerste nog heel onbevangen.
Ik ben een 'moeilijke' zweter. Heb daar nooit last van. Ook niet bij de vorige zwangerschap.
quote:Op maandag 3 maart 2014 04:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Sqhelder! Fijn dat het allemaal goed is gekomen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar sowieso ben je denk ik bij een volgende meer op de hoogte wat er allemaal mis zou kunnen gaan. Bij een eerste nog heel onbevangen.
Ik ben een 'moeilijke' zweter. Heb daar nooit last van. Ook niet bij de vorige zwangerschap.
IMA, ik herken het niet.disclaimer
Ja, ook last van gehad, alledrie de zwangerschappen. Ik dacht altijd dat het door het ivf gedoe kwam, maar schijnbaar hoeft dat dus niet. De pijn was bij mij zo erg dat ik echt even stil moest blijven liggen, want als ik bewoog werd het erger.quote:Op maandag 3 maart 2014 07:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Als ik 's ochtends wakker wordt lig ik vaak op mijn rechterzij en moet ik naar links draaien voor de wekker en ik heb dan steeds zo'n pijnlijke steek ergens rondom m'n eierstok. Een beetje zoals je teen stoten, hele felle pijn die binnen een halve minuut wel wegebt, maar waar eerst de tranen even van in je ogen schieten zeg maar. En ook alleen dan, als ik eenmaal in beweging ben is het klaar en bij een volgende draai voel ik niks.
Iemand enig idee wat dat is?
Ik weet niet of het echt rond mijn eierstok is maar ik heb het ook. Onderaan mijn buik.. Dan moet ik ook ff blijven liggen, vanmorgen nog eens gehad. Het is idd pijnlijk maar vrij snel weer over, daarna geen last meer van. Geen idee wat het precies is, een spier ofzo die ik te neig belast.quote:Op maandag 3 maart 2014 07:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Als ik 's ochtends wakker wordt lig ik vaak op mijn rechterzij en moet ik naar links draaien voor de wekker en ik heb dan steeds zo'n pijnlijke steek ergens rondom m'n eierstok. Een beetje zoals je teen stoten, hele felle pijn die binnen een halve minuut wel wegebt, maar waar eerst de tranen even van in je ogen schieten zeg maar. En ook alleen dan, als ik eenmaal in beweging ben is het klaar en bij een volgende draai voel ik niks.
SQ je hebt zo'n elastieken band met gaatjes in. En die kan je regelen door kleiner te maken. Zo kan je je broek wat kleiner maken. En in het begin droeg ik nog een riem ook, positiebroek met riem zat beter dan gewone broek zonder riem.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
We duimen gewoon voor een goede SEO! Maar ik kan me voorstellen dat het extra spannend is!
Ik heb een vraag over positiebroeken, ik heb ze nog niet nodig maar dat gaat er wel aankomen, en om nou eerst grotere normale broeken te kopen vind ik ook weer zo zonde van het geld. Maar hoe blijft dat zitten? Als ik de plaatjes bestudeer zit er verder geen gulp of knoop in die dingen, alleen zo'n tricot band, glijdt dat niet constant van je kont af?
(het zal ongetwijfeld een hele domme vraag zijn, maar 't is allemaal nieuw voor me)
Klinkt als een goede droom! Meer seksdromen horen er dus bij?quote:Op maandag 3 maart 2014 09:50 schreef Dot. het volgende:
Toch wel extra spannend dan idd Twinkle, je 20 wk echo
Ik had trouwens de ultieme zwangerschapsdroom vannacht. Ik had seks terwijl ik mijn beide katten tegelijk borstvoeding gaf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Die met alleen zo'n band vond ik heel vervelend, die blijven idd niet goed zitten. Maar je hebt er ook die elastiek hebben rond je heupen dat je strakker kunt zetten met een knoopje. Mijn allerfijnste broek heeft zelfs ook dat elastiek bovenaan die band, zodat ik hem daar ook strakker kon zetten. Die komt van de Miss Etam en die blijft echt heel mooi en ik heb er zo ongeveer in gewoond. C&A vond ik allemaal maar rotspul en blijft niet mooi en bij de H&M hadden ze dus dat extra elastiek niet, maar de bovenkleding blijft daar ook mooi in de wasquote:Op maandag 3 maart 2014 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
We duimen gewoon voor een goede SEO! Maar ik kan me voorstellen dat het extra spannend is!
Ik heb een vraag over positiebroeken, ik heb ze nog niet nodig maar dat gaat er wel aankomen, en om nou eerst grotere normale broeken te kopen vind ik ook weer zo zonde van het geld. Maar hoe blijft dat zitten? Als ik de plaatjes bestudeer zit er verder geen gulp of knoop in die dingen, alleen zo'n tricot band, glijdt dat niet constant van je kont af?
(het zal ongetwijfeld een hele domme vraag zijn, maar 't is allemaal nieuw voor me)
quote:Op maandag 3 maart 2014 09:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]Die heb ik vervloekt in het begin van de zwangerschap! Hel dat deed in het begin zo zeer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan werd ik boos wakker.
Alsof mn vriend er wat aan kon doen, die sliep braaf![]()
Maar het gaat weg! Nu krijg ik er alleen harde buiken van.
Thanks voor de tips!quote:Op maandag 3 maart 2014 09:59 schreef Dot. het volgende:
[..]
Die met alleen zo'n band vond ik heel vervelend, die blijven idd niet goed zitten. Maar je hebt er ook die elastiek hebben rond je heupen dat je strakker kunt zetten met een knoopje. Mijn allerfijnste broek heeft zelfs ook dat elastiek bovenaan die band, zodat ik hem daar ook strakker kon zetten. Die komt van de Miss Etam en die blijft echt heel mooi en ik heb er zo ongeveer in gewoond. C&A vond ik allemaal maar rotspul en blijft niet mooi en bij de H&M hadden ze dus dat extra elastiek niet, maar de bovenkleding blijft daar ook mooi in de wasIk heb ook twee jurkjes van Prenatal en die vind ik ook niet van hele goede kwaliteit eerlijk gezegd. Of ik was verkeerd
Merkspul heb ik eigenlijk niet echt...
quote:Op maandag 3 maart 2014 09:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Klinkt als een goede droom! Meer seksdromen horen er dus bij?Heb ik ook wel eens ja. Niet heel fijn somsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik slaap meestal gewoon weer door.
Ik herinner me iets van een jaarclubje met studentenquote:Op maandag 3 maart 2014 10:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Joh, ik heb nog nooit zo vaak seks gehad als tijdens mijn zwangerschap. En echt met jan en alleman op de meest vreemde plekken.![]()
Ja, dat ook idd! Ik heb hemdjes van de Sting die zijn bedoeld als onderjurkje, heerlijk!quote:Op maandag 3 maart 2014 10:02 schreef BlueEyes het volgende:
Als je zwangerschapskleding shoppen gaat zonder een band aan de broek, zorg wel dat je lange hemdjes oid erbij koopt voor onder je shirt.
Normale gaan op den duur onder je oksels kruipen, bij wijze van, en krijg je zo'n koude buik en rug van
quote:Op maandag 3 maart 2014 10:04 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik herinner me iets van een jaarclubje met studenten
Bandenpijn. Lekker, he?quote:Op maandag 3 maart 2014 07:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Succes bij de controle vandaag. Fijn dat je man meegaat, toch? Of juist niet?quote:Op maandag 3 maart 2014 07:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Twinkle dat klinkt wel heel heftig. Ben je niet ontzettend onzeker geweest tijdens je zwangerschap?
En hier was het weer zo'n nacht.En het feit dat ik echt verkouden ben werkt niet echt mee helaas.
Volgens mijn man is de maat nu vol en hij gaat of ik nu wil of niet mee naar de controle vanmiddag. En dat terwijl hij zich nooit met de reguliere controles heeft bemoeid.
En echt, ik had volgens mij beter kunnen blijven werken, dan voel ik me echt stukken beter dan nu. Ik ben het type dat niet kan stilzitten en ondanks dat ik echt ontzettend geniet met dochter thuis komen de muren soms op me af.Ik heb in de 1,5 week dat ik nu thuis ben echt het hele huis van boven naar onder onder handen genomen, omdat ik simpelweg niet stil kan zitten.
Alleen gekocht, of ook, ehrm, gebruikt? Afhankelijk daarvan wordt je droom evt nog een stuk vreemder en sexuelerquote:Op maandag 3 maart 2014 10:21 schreef Chanty het volgende:
Droomde dat ik bij de Blokker een chocoladedildo kochtPure chocolade gevuld met nougatcreme
Nee, ik geloof er ook niet in. Al denk ik wel dat het evt jeuk ofzo kan verminderen enzo, maar scheuren niet voorkomen/verminderen.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:59 schreef BlueEyes het volgende:
Smeer je preventief Coco?
(Ik geloof daar namelijk niet zo in maar heb geen ervaring)
Lushquote:Op maandag 3 maart 2014 11:07 schreef miss_sly het volgende:
http://www.lush.nl/shop/p(...)-massagebars-therapy
Deze is heel fijn voor je buik. Nee, het houdt striemen niet tegen, maar het is wel een hele fijne manier om je buik lekker te masseren en zacht te houden.
Ja dat is een guoquote:Op maandag 3 maart 2014 11:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Spees ik heb even het verschil tussen SEO en GUO op moeten zoeken. Wat ik weet is dat de kindercardioloog en kinderarts erbij aanwezig zullen zijn en dat er extra naar het hart gekeken zal worden. Maar wordt het dan een GUO genoemd? Geen idee.
Bij Djen hadden we de SEO en een week later SEO 2.0 met kc en ka erbij. Nu doen ze dat gelijk al.
In de winkel al begonnen erop te sabbelenquote:Op maandag 3 maart 2014 10:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Alleen gekocht, of ook, ehrm, gebruikt? Afhankelijk daarvan wordt je droom evt nog een stuk vreemder en sexueler
Ik herken wat je beschrijft ook als bandenpijn, heb ik ook als ik gewoon stilzit, maar idd ook als ik me omdraai in bed... Hoe het precies allemaal hangt en draait tijdens bewegen weet ik ook niet precies...quote:Op maandag 3 maart 2014 11:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Enf, geen idee of dan banden zijn? Zou kunnen hoor. Het lijkt me dat het oprekken van de baarmoeder niet wordt getriggerd door een beweging die je maakt?
Klinkt erg als bandenpijn hoor. Een 'verkeerde' of onverwachte beweging en het voelt als een soort kortdurende spierkramp vind ik. Begint hier nu ook weer te komen.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Enf, geen idee of dan banden zijn? Zou kunnen hoor. Het lijkt me dat het oprekken van de baarmoeder niet wordt getriggerd door een beweging die je maakt?
hihi nu je het zegt van die IUquote:Op maandag 3 maart 2014 12:05 schreef Stormqueen het volgende:
ik zie nu pas dat ik al een paar keer Chanty en Cantare door elkaar heb gehaald door de gelijkende UI en username die met de C begint![]()
Spuit 11quote:Op maandag 3 maart 2014 12:08 schreef BlueEyes het volgende:
En dan zijn ze ook maar een dag na elkaar uitgerekend
Nee, maar wel de spanning die op je banden staat. Met zo'n draaibeweging geef je je banden ineens een oplawaai.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh dan heb je in GUO's zeker ook nog gradaties? Bij mij was er geen extra arts aanwezig, alleen een gynaecoloog die de echo deed i.p.v. een echoscopist.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Spees ik heb even het verschil tussen SEO en GUO op moeten zoeken. Wat ik weet is dat de kindercardioloog en kinderarts erbij aanwezig zullen zijn en dat er extra naar het hart gekeken zal worden. Maar wordt het dan een GUO genoemd? Geen idee.
Bij Djen hadden we de SEO en een week later SEO 2.0 met kc en ka erbij. Nu doen ze dat gelijk al.
Ja er zijn verschillende typesquote:Op maandag 3 maart 2014 13:09 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh dan heb je in GUO's zeker ook nog gradaties? Bij mij was er geen extra arts aanwezig, alleen een gynaecoloog die de echo deed i.p.v. een echoscopist.
niet? Valt me wel een beetje tegenquote:Op maandag 3 maart 2014 14:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Kraamweek is (vond ik althans) zoveel hectischer en drukker dan je verwacht, ik had ook geen tijd voor/zin in FOK toen hoor
Iddquote:Op maandag 3 maart 2014 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
niet? Valt me wel een beetje tegen
Weet je hoe druk ik het had met Babybytesquote:Op maandag 3 maart 2014 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
niet? Valt me wel een beetje tegen
ja okee, sorry.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:18 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Weet je hoe druk ik het had met Babybytes
Het zijn Amerikaanse vruchten, die wijken nogal eens af van wat wij gangbaar vinden. Daar hebben ze heul grote olijven!quote:Op maandag 3 maart 2014 14:32 schreef Meke het volgende:
Ik ben een lurker, maar even hè.. Een framboos is toch groter dan een olijf, of ligt dat aan mij?Hoe kan babySpees dan een olijf zijn en babySQ een framboos? Gekke ticker
Checkquote:Op maandag 3 maart 2014 14:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Kraamweek is (vond ik althans) zoveel hectischer en drukker dan je verwacht, ik had ook geen tijd voor/zin in FOK toen hoor
Ik heb mijn ticker pas een paar minuten en hij is nu al bekeken!!!quote:Op maandag 3 maart 2014 14:32 schreef Meke het volgende:
Ik ben een lurker, maar even hè.. Een framboos is toch groter dan een olijf, of ligt dat aan mij?Hoe kan babySpees dan een olijf zijn en babySQ een framboos? Gekke ticker
Dat zal het zijnquote:Op maandag 3 maart 2014 14:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het zijn Amerikaanse vruchten, die wijken nogal eens af van wat wij gangbaar vinden. Daar hebben ze heul grote olijven!
En ja, de omschrijving triggerdequote:Op maandag 3 maart 2014 14:34 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb mijn ticker pas een paar minuten en hij is nu al bekeken!!!![]()
Derhalve: goede vraag! Al is het wel een Amerikaanse ticker en daar zijn de olijven groter
quote:Op maandag 3 maart 2014 14:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
CheckIk kom echt nergens aan toe
. (Behalve babybytes natuurlijk).
Ben heel erg moemaar het gaat heel goed. S*. is super lief, wil wel heeeeeeel veel drinken, maar dat begint nu een beetje te lopen.
*Zijn naam is als die ene uit een Volendams zangersduo.
Goed om te lezenquote:Op maandag 3 maart 2014 14:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ben heel erg moemaar het gaat heel goed. S*. is super lief, wil wel heeeeeeel veel drinken, maar dat begint nu een beetje te lopen.
Heel tof!quote:Op maandag 3 maart 2014 14:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee, ik dacht juist dat het een meisje zou zijn nav een verspreking van iemandquote:Op maandag 3 maart 2014 14:40 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Heel tof!
Dat vroeg ik me nog af: jij had toch bij een bepaalde echo het idee dat je het geslacht al gezien had? Of dat iemand zich versprak of zo? Was dat idd een jongetje?
Nouja, ik had er erg rekening mee gehouden dat ik het verkeerd had gehoord/gezien, maar moest wel even omschakelenquote:Op maandag 3 maart 2014 14:43 schreef Stormqueen het volgende:
Was je erg verrast door zijn mannelijkheid?
Ja, kan best hoor..quote:Op maandag 3 maart 2014 11:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Om 8 uur moesten we ons melden en net na middernacht werd hij geborenquote:Op maandag 3 maart 2014 14:47 schreef Spees_Eend het volgende:
En kwam het allemaal snel op gang na het starten van de inleiding? ja ja, je wordt onderworpen aan een vragenvuur nu je er toch bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sinds de bevalling heb ik een uur of 5 geslapen. Mijnheer ligt nu te ronken, dus ik kruip er nog even naast.
quote:Op maandag 3 maart 2014 14:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Om 8 uur moesten we ons melden en net na middernacht werd hij geboren.
Stats: 3700 gram, 52cm, lief.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sinds de bevalling heb ik een uur of 5 geslapen. Mijnheer ligt nu te ronken, dus ik kruip er nog even naast.
Slaap lekker!
[..]
Mooi! En nette tijd zeg, qua bevallingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sinds de bevalling heb ik een uur of 5 geslapen. Mijnheer ligt nu te ronken, dus ik kruip er nog even naast.
Slaapze!I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
[..]
Je klinkt verliefd! En mooie stats. Zelf heb ik een weinig gecompliceerde bevalling gehad, maar ook daarbij heb ik zeker een jaar nodig gehad voor ik er op een fijne manier op terug kon denken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sinds de bevalling heb ik een uur of 5 geslapen. Mijnheer ligt nu te ronken, dus ik kruip er nog even naast.
Nu lekker slapen!
Haha idd heul niet nieuwsgierig!quote:
[..]
Wow burdie! Wat een leuke naamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sinds de bevalling heb ik een uur of 5 geslapen. Mijnheer ligt nu te ronken, dus ik kruip er nog even naast.
! En slaap lekker nu
♥ J & S
Net wat Cantare zegt ja. Je hebt mensen die een verhoogd risico hebben op een afwijking, die worden gezien door een gynaecoloog, als er dan iets geconstateerd wordt dan wordt de echo nog eens herhaald evt. met specialist.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:09 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh dan heb je in GUO's zeker ook nog gradaties? Bij mij was er geen extra arts aanwezig, alleen een gynaecoloog die de echo deed i.p.v. een echoscopist.
KACHING!quote:Op maandag 3 maart 2014 16:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Straks is er niets aan de hand en dan hebben er 3 specialisten naar gekeken
Nee daar ben ik echt heel slecht in thuis sorryquote:Op maandag 3 maart 2014 16:34 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
KACHING!
Mignonne, weet jij ook iets over de erfelijkheid van VSD? Google is niet echt eenduidig. Mijn schoonmoeder heeft het. Dan is de kans niet echt groot dat ons kindje het ook zal hebben, als ik het goed interpreteer?
Thx! Wist niet dat het zo gecompliceerd lag.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee daar ben ik echt heel slecht in thuis sorry![]()
ik weet alleen dat het erfelijk kán zijn, maar hoeft niet. En daarbij je hebt verschillende vormen van erfelijkheid. Autosomaal dominant, autosomaal recessief, x-gebonden enz enz. Ik weet te weinig van dit onderwerp af om je een goed/duidelijk antwoord te kunnen geven.
hahahaquote:Op maandag 3 maart 2014 16:47 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Thx! Wist niet dat het zo gecompliceerd lag.
Ik vind dat dus superinteressant maar dan mis ik nét die hersencel die precies zorgt dat ik het allemaal begrijp.
We wachten maar gewoon die GUO afen gewoon eerst nog de termijnecho en nekplooimeting áls we die weer gaan doen.
Oh dan komt vast die koninklijke familie met die bloederziekte voorbij!quote:Op maandag 3 maart 2014 16:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahaha![]()
nouja ik vind enorm veel dingen interessant en de hartafwijkingen komen nog een keer voorbij strakjes, dus als ik wat nieuws hoor laat ik het je weten. Eerst mag ik me fijn verdiepen in de stollingsstoornissenook leuk
Nou ja, eigenlijk wel negatief. Het was gewoon zó k*t de vorige keer en dan druk ik het nog zacht uit. Maar ja, het is ook weer de enige vorm van screening nu. Ik heb een hele lieve verloskundige die heeft aangeboden om bij de termijnecho alvast even te kijken naar de nekplooi, gewoon om ons al een beetje voor te bereiden of ons te helpen bij de keuze ofzo. Wat ook wel meespeelt is dat áls het weer mis is, het tegen die tijd al bijna 1 april is. Dus dan zouden we de NIPT kunnen doen in plaats van een punctie. Als ik het goed begrijp.quote:hoe sta je dit keer in de nekplooi?
[..]
Ik ben zo blij voor je dat je nu je zoon in je armen hebt. En ik hoop voor je dat de bevalling ook een plek krijgt en dat je het ook goed kunt nabespreken. Erover praten met je dierbaren, denk dat dat ook wel kan helpen, denk je niet? En verder: maak het jezelf zo makkelijk mogelijk! En laat lekker voor je zorgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sinds de bevalling heb ik een uur of 5 geslapen. Mijnheer ligt nu te ronken, dus ik kruip er nog even naast.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Doen ze in Belgie niet al die NIPT? Weliswaar dan zelf te betalen, maar ik dacht dat de kosten nog best meevielen. En dat kan ook al vrij vroeg in de zwangerschap, dacht ik?quote:Op maandag 3 maart 2014 17:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Het is geen geheim hoor, maar ik postte in die periode eigenlijk niet echt mee.
Samenvatting: bij Silvijn was de nekplooi 4.9 mm. Een kans van 1:8 op Down, 1:20 op trisomie 13 en 1:25 op trisomie 18. Kans op een hartafwijking was 35%, dat kon variëren van een klein gaatje in het hart tot het verkeerd aangelegd zijn van alle aderen waardoor het kindje hoe dan ook zou overlijden.
Npm gehad bij 11+5, vruchtwaterpunctie kon pas bij 16 weken. En bij 19 weken en 5 dagen ofzo kregen we pas de laatste uitslagen (over het hart). Alles was achteraf goed, hij had niet eens iets heel kleins ofzo. Maar die meting heeft wel voor heel veel stress gezorgd en pas na die metingen kon ik beginnen met me een beetje hechten aan het kindje in mijn buik en durfde ik me pas zwanger te voelen. Ik ging eigenlijk al uit van een (zwaar) gehandicapt kind en was zelfs in mijn hoofd al aan het plannen hoe ik het met mijn werk moest regelen aangezien ik de zwangerschap af zou breken bij slecht nieuws en dus zou moeten bevallen.
Achteraf kun je zeggen: S is toch gezond en alles is goed afgelopen, maar het heeft er wel heel erg ingehakt allemaal destijds en ik zie er nu best wel tegenop.
Misschien loont het om je daar even goed over te laten informeren. Ik weet zelf ook niet helemaal precies hoe het zit, voor zover ik nu begrepen heb vanuit een paar hoeken wordt nipt vooral vergoed voor vrouwen met een eerder kind met trisomie of met een genetische indicatie zeg maar of wanneer het totaalplaatje op een trisomie zou lijken. En dus niet 'enkel' bij een verdikte nekplooi enz.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:54 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh dan komt vast die koninklijke familie met die bloederziekte voorbij!
[..]
Nou ja, eigenlijk wel negatief. Het was gewoon zó k*t de vorige keer en dan druk ik het nog zacht uit. Maar ja, het is ook weer de enige vorm van screening nu. Ik heb een hele lieve verloskundige die heeft aangeboden om bij de termijnecho alvast even te kijken naar de nekplooi, gewoon om ons al een beetje voor te bereiden of ons te helpen bij de keuze ofzo. Wat ook wel meespeelt is dat áls het weer mis is, het tegen die tijd al bijna 1 april is. Dus dan zouden we de NIPT kunnen doen in plaats van een punctie. Als ik het goed begrijp.
Eigenlijk wil ik dus eigenlijk enerzijds zo ver mogelijk van een npm vandaan blijven en anderzijds wil ik gewoon wel gescreend worden. Ik weet nu al dat ik in janken uit ga barsten het moment dat ze met haar pijltje gaat meten.
Ik hoor bedragen tussen 500 en 700 euro, de meesten richting de 700.quote:Op maandag 3 maart 2014 17:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Doen ze in Belgie niet al die NIPT? Weliswaar dan zelf te betalen, maar ik dacht dat de kosten nog best meevielen. En dat kan ook al vrij vroeg in de zwangerschap, dacht ik?
Ik baseerde het op mijn vriendinnetje die in Turkije had geinformeerd, daar was het 200 euro, geloof ik.quote:Op maandag 3 maart 2014 17:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik hoor bedragen tussen 500 en 700 euro, de meesten richting de 700.
Nouja als je dus zelfstandig naar België gaat dan kan in principe iedere zwangere hem laten uitvoeren. In Nederland stellen ze er wel eisen aan, dezelfde als bij vergoeding voor de nekplooimeting maar ik hoor toch ook wel van vrouwen die tussen de mazen doorkruipen. Tot nu toe betaald iedereen hem zelf. Ook de vrouwen met verhoogde leeftijd.quote:Op maandag 3 maart 2014 17:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik baseerde het op mijn vriendinnetje die in Turkije had geinformeerd, daar was het 200 euro, geloof ik.
En inderdaad, als ik wat verder lees, zie ik dat er verschillende voorwaarden aan gesteld worden, zoals leeftijd, verhoogd risico. Het is niet zo dat je het in plaats van de combinatietest kunt laten doen, bijvoorbeeld.
Wat ik begreep uit de link die ik van mijn verloskundige kreeg, wordt het wel vergoed bij een afwijkende combinatietest:quote:Op maandag 3 maart 2014 17:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
Misschien loont het om je daar even goed over te laten informeren. Ik weet zelf ook niet helemaal precies hoe het zit, voor zover ik nu begrepen heb vanuit een paar hoeken wordt nipt vooral vergoed voor vrouwen met een eerder kind met trisomie of met een genetische indicatie zeg maar of wanneer het totaalplaatje op een trisomie zou lijken. En dus niet 'enkel' bij een verdikte nekplooi enz.
Ik wil geen partypooper zijn verder!maar ik zou t vervelend vinden voor je als straks wellicht toch geen recht op vergoeding vanuit verzekering hebt.
Het is wel nog even afwachten of het vanuit de basisverzekering wordt vergoed idd:quote:NIPT is een nieuwe test, die nu als proef in Nederland vanaf 1 april 2014 beschikbaar komt binnen de TRIDENT studie. In deze proefperiode wordt de test aangeboden aan zwangere vrouwen die op basis van de combinatietest een verhoogde kans op een kind met trisomie 21 (downsyndroom), trisomie 18 (edwardssyndroom) en trisomie 13 (patausyndroom) hebben.
quote:Het voorstel van de onderzoekers van de TRIDENT studie is dat dit binnen de basisverzekering valt. De minister van Volksgezondheid zal hier na advies van het College voor Zorgverzekeringen (CVZ) een uitspraak over moeten doen. Hierover wordt vóór 1 april meer duidelijkheid gegeven.
Ik heb dus idd begrepen dat het gaat om wat BE hierboven verteld, dat het niet vergoed wordt als de zwangere >36 jaar is. Omdat het in theorie een kansberekenende test is, en je daarbij geen recht op vergoeding hebt.quote:Op maandag 3 maart 2014 17:47 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wat ik begreep uit de link die ik van mijn verloskundige kreeg, wordt het wel vergoed bij een afwijkende combinatietest:
[..]
Het is wel nog even afwachten of het vanuit de basisverzekering wordt vergoed idd:
[..]
quote:Op zondag 2 maart 2014 22:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Heb je al een queue aangemaakt op ravelry voor je baby?![]()
[..]
Mooie stats Burd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sinds de bevalling heb ik een uur of 5 geslapen. Mijnheer ligt nu te ronken, dus ik kruip er nog even naast.
Jammer dat de bevalling niet zoals gepland/gewenst is verlopen, neem je tijd om het een plekje te geven.
Goed bijslapen deze week en verder veel knuffelen met S.!Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Oh herkenbaar! Ik heb vrijdag weer controle en maak mij de laatste dagen (ongegrond) zorgen, echt nachtmerries dat puk niet meer leeft en dat ze t hartje niet kunnen vinden vrijdag...quote:Op maandag 3 maart 2014 19:04 schreef geppie het volgende:
3 cm voor Nikkije bent al op één derde
![]()
Voor de rest niet heel erg goed bijgelezen...
Morgen naar Antwerpen voor de nipt, ik ben er helemaal zenuwachtig voor terwijl ik nadien nog 2 weken moet wachten op de uitslag![]()
Laatste nachten gedroomd dat het niet goed zat met het kindje plus sinds gisteravond best wel heftige krampen, maakten dat ik vanochtend meteen de vk heb gemaild of ik niet vanavond ipv woensdagmiddag terecht kon. Gelukkig had hij een gaatje om 19.40...
Hij mailde ook terug dat ik me geen zorgen moest maken zolang er geen bloedverlies bij kwam kijken, dat het gewoon een teken is dat ik wat rustiger aan moet doen.
Ga ff snel douchen en richting de praktijk
Ik twijfel nog enorm. Wij zijn geen risicogroep, maar ik ben toch ook wel graag goed geïnformeerd. En een kans, ook al is het een kans, is meer dan helemaal geen informatie. Lastig!quote:Op maandag 3 maart 2014 18:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En nu ga ik maar eens de boekjes van de VK lezen, oa over screening. Ik neig nu nog naar niet, zijn er hier veel mensen die niks hebben laten testen voor de 20-weken echo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |