Groningen > Hoogeveen. Veel prettiger! 35/40min enkeltjequote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:54 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Den bosch -> A'dam
Met de trein 1h15 minuten enkele reis. Auto 50 minuten enkele reis als alles meezit (maar niet vergoed). Dus 2 tot 3 uur reistijd per dag...
Ik woon op fietsafstand van mijn werk, maar toen ik bij mijn vorige werkgever een uurtje in de auto zat vond ik dat eerlijk gezegd best prima. Niets fijner dan even je hoofd leeg maken met een leuk muziekjequote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:16 schreef Zocalo het volgende:
Reisafstand is één van de eerste dingen waar ik een overstap of minder salaris voor zou overwegen. En dan heb ik 'maar' 3 uur reistijd per dag, als het flink tegen zit wel meer.
Maar het lijkt me heerlijk op de fiets naar het werk te kunnen en het scheelt je dus 15 uur per week aan vrije tijd.
Als je ervanuit kunt gaan dat het bij max een uurtje blijft is dat ok. Maar als je op een filegevoelig stuk rijdt waar een langere reistijd ook regelmatig voorkomt is dat toch minder relaxquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:46 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Ik woon op fietsafstand van mijn werk, maar toen ik bij mijn vorige werkgever een uurtje in de auto zat vond ik dat eerlijk gezegd best prima. Niets fijner dan even je hoofd leeg maken met een leuk muziekje.
Voor 7.30 op de snelweg (eerder nog beter) en je hebt nergens last van. "s middags is een ander verhaal.. Ik snap die mensen nooit die om 9u in de file staan, of zijn dat steeds andere mensen? Je weet toch dat die file om 9u het ergst isquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je ervanuit kunt gaan dat het bij max een uurtje blijft is dat ok. Maar als je op een filegevoelig stuk rijdt waar een langere reistijd ook regelmatig voorkomt is dat toch minder relax
Zo dacht ik eerst ook, maar het hebben van een kind zorgt er nu bij mij ook voor dat ik regelmatig na 8en in de auto zitquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:53 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Voor 7.30 op de snelweg (eerder nog beter) en je hebt nergens last van. "s middags is een ander verhaal.. Ik snap die mensen nooit die om 9u in de file staan, of zijn dat steeds andere mensen? Je weet toch dat die file om 9u het ergst is. Maar ik heb altijd mijn werktijden enigszins zelf kunnen bepalen, misschien dat dat niet voor iedereen geldt.
Als ik (weer) in een supermarkt of winkel ga werken kan dat, maar het grote geld ligt iets verder wegquote:
Je zou denken dat dat vanwege de crisis wel minder is toch (meer gezinnen waarvan 1 vd ouders niet werkt).quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Zo dacht ik eerst ook, maar het hebben van een kind zorgt er nu bij mij ook voor dat ik regelmatig na 8en in de auto zit
Neemt niet weg dat rond 8:30 a 9:00 het nog wel het drukste tijdstip op de weg is in de ochtendquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:57 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Je zou denken dat dat vanwege de crisis wel minder is toch (meer gezinnen waarvan 1 vd ouders niet werkt).
+ het verklaart een hoop, altijd als ik om wat voor reden dan ook om 9u vast stond dacht ik waarom gaan die mensen niet een uurtje eerderquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat rond 8:30 a 9:00 het nog wel het drukste tijdstip op de weg is in de ochtend
Het grote geld ligt hier op loopafstand. Heerlijk. Kan eigenlijk alleen maar minder worden wanneer ik ooit verhuisquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:55 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Als ik (weer) in een supermarkt of winkel ga werken kan dat, maar het grote geld ligt iets verder weg
Denk dat dat grote geld ook meteen naar de dure stenen gaat of niet ?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het grote geld ligt hier op loopafstand. Heerlijk.
Ach, voor mij is vrijwel alles duur in Amsterdam. Nergens recht op, moet huren in de vrije sector (wil nog wachten met kopen) en betaal dus inderdaad aardig wat huur. Het is niet anders, ik heb geen zin meer om met andere mensen een woning te delen (wat ik wel veel om me heen zie bij de jongere collega's).quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:06 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Denk dat dat grote geld ook meteen naar de dure stenen gaat of niet ?(is hier btw ook zo..
)
Ligt eraan, met vrienden zou het me best prima lijken. Maar ik woon nu samen, ook leukquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, voor mij is vrijwel alles duur in Amsterdam. Nergens recht op, moet huren in de vrije sector (wil nog wachten met kopen) en betaal dus inderdaad aardig wat huur. Het is niet anders, ik heb geen zin meer om met andere mensen een woning te delen (wat ik wel veel om me heen zie bij de jongere collega's).
Zijn ze al, maar daarna vanaf kantoor/werkplaats richting afspraak/werklokatie?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:01 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
+ het verklaart een hoop, altijd als ik om wat voor reden dan ook om 9u vast stond dacht ik waarom gaan die mensen niet een uurtje eerdermaar nu snap ik het.
Als ik mijn reiskosten niet hoef uit te geven omdat ik kan fietsen, had ik 200 euro meer per maand.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:01 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhmzz jullie bedenken het misschien anders dan mijMaar als je het niet krijgt heb je zo 200/300 euro minder in de maand.
Heb jaren gecarpooled met een vriend van me, was ook erg gezellig. Naderhand een paar jaar OV gedaan, dat was toen zo slecht dat ik uiteindelijk zelf een auto heb gekocht. Maar destijds zat ik om 05:00 in de auto, om 06:00 aan het werk en om 14:00 weer terug. Dan had ik nog wat aan m'n dag.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:46 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Ik woon op fietsafstand van mijn werk, maar toen ik bij mijn vorige werkgever een uurtje in de auto zat vond ik dat eerlijk gezegd best prima. Niets fijner dan even je hoofd leeg maken met een leuk muziekje.
same same. Alleen dan met een auto van 40k. Het is een heerlijke auto, maar de kosten vallen ook niet mee met 20% bijtelling en 5% eigen bijdrage. Kost me netto ruim 400 euro per maand terwijl mijn vorige auto zo'n 200 euro per maand kosttequote:Op woensdag 5 maart 2014 08:04 schreef leolinedance het volgende:
Als ik niet verplicht een auto van bijna Eur 50k moest rijden in de 20% klasse had ik ook 200 euro meer per maand.
Als als als inderdaad...
Ik kan me niet voorstellen dat je verplicht een BMW moet rijden, tenzij je jezelf dat verplicht.quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:04 schreef leolinedance het volgende:
Als ik niet verplicht een auto van bijna Eur 50k moest rijden in de 20% klasse had ik ook 200 euro meer per maand.
Als als als inderdaad...
Eur 500 netto per maand overhouden als verschil tussen een Polo 14% en een Golf 14%? Of desnoods een Golf 20%? Dat is onmogelijk aangezien het prijsverschil maximaal zo'n 10k is. Een Golf van 30k in de 20% klasse kost je ongeveer 500 euro bruto per maand excl. eigen bijdrage die meestal een paar tientjes bedraagt.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:23 schreef Parzival het volgende:
ik heb wel een tijd lang onder mijn lease tarief gezeten.. das ook wel prettig.. ik mocht zeg maar formaat Golf uitkiezen.. maar reed in een 14% Polo... dan hou je ook zo 500 euro netto per maand over
en toen zag ik een mooie A3 Cabrio.. en moest ik 300 bijbetalen
Dan niet he. Die auto stond er al, was van mijn voorganger. Ik had de baan geaccepteerd, en vroeg later wanneer ik een auto uit kon gaan kiezen (wist wel dat er een leaseauto bij zou zitten). Toen was het antwoord dus dat ie al klaar stond...quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je verplicht een BMW moet rijden, tenzij je jezelf dat verplicht.
Nee ik ging van een QashQai 2.0tDI weet ik veel welke line (25%).. naar een basis 14% polo diesel.. het is de bijtelling en daarbij kregen we het verschil in leasebedrag bij het loonquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Eur 500 netto per maand overhouden als verschil tussen een Polo 14% en een Golf 14%? Of desnoods een Golf 20%? Dat is onmogelijk aangezien het prijsverschil maximaal zo'n 10k is. Een Golf van 30k in de 20% klasse kost je ongeveer 500 euro bruto per maand excl. eigen bijdrage die meestal een paar tientjes bedraagt.
Mijn veel duurdere auto kost nog geen ¤ 400,- per maand, dus dat lijkt mij sterk.
Aha! Dat verandert de zaak inderdaadquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:33 schreef Parzival het volgende:
[..]
Nee ik ging van een QashQai 2.0tDI weet ik veel welke line (25%).. naar een basis 14% polo diesel.. het is de bijtelling en daarbij kregen we het verschil in leasebedrag bij het loon
Ah, ja dat kan ik me wel voorstellenquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan niet he. Die auto stond er al, was van mijn voorganger. Ik had de baan geaccepteerd, en vroeg later wanneer ik een auto uit kon gaan kiezen (wist wel dat er een leaseauto bij zou zitten). Toen was het antwoord dus dat ie al klaar stond...
Je kan ook gewoon alleen woon-werk doen en eventueel een kleine auto voor erbij in het weekendquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan niet he. Die auto stond er al, was van mijn voorganger. Ik had de baan geaccepteerd, en vroeg later wanneer ik een auto uit kon gaan kiezen (wist wel dat er een leaseauto bij zou zitten). Toen was het antwoord dus dat ie al klaar stond...
Ik had de baan natuurlijk wel kunnen weigeren, maar was verder zo tevreden over de voorwaarden dat ik het maar voor lief heb genomen. Is natuurlijk ook niet erg, maar mijn eigen keuze zou een Seat Leon zijn geweest.
Dat zou inderdaad kunnen. Misschien gaan we dat ook nog wel doen omdat mijn vriendin een autootje gaat kopen en die niet zo vaak nodig heeft. Zit alleen niet zo te wachten op die kilometerregistratie.quote:Op woensdag 5 maart 2014 18:18 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon alleen woon-werk doen en eventueel een kleine auto voor erbij in het weekend. Als ik straks een leaseauto krijg (kans is best groot ivm doorgroeien), zet ik hem niet op prive. Twee leaseautos prive rijden is wat teveel van het goede.
Hoe kan dat? Ik betaalde voor een 14% Polo Bluemotion (zo een waar er in NL 100.000 van rondrijden) ongeveer 90 netto per maand. De Golf 7 heeft een hogere vanaf prijs dan de Polo heeft gekost (18k versus ruim 19k voor de Golf)...quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:50 schreef Zwansen het volgende:
Rij nu een nieuwe Golf VII Highline (14%) inc. aardig wat aantal aanvullende opties voor netto ¤75 per maand. Ook onbeperkt prive km's. Lekkere secundaire areidsvoorwaarde.
Hiervoor een oude Citroen C4 uit 2008 waar ik ¤255 per maand voor betaalde.
Dat is wel heel weinig!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:50 schreef Zwansen het volgende:
Rij nu een nieuwe Golf VII Highline (14%) inc. aardig wat aantal aanvullende opties voor netto ¤75 per maand. Ook onbeperkt prive km's. Lekkere secundaire areidsvoorwaarde.
Hiervoor een oude Citroen C4 uit 2008 waar ik ¤255 per maand voor betaalde.
Idd, ¤325 per maand ongeveer voor een Opel Corsa diesel uit 2001. Komt onderhoud dan nog bijquote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is wel heel weinig!
Al is 255 p/mnd nog een schijntje. Als ik zie wat er bij mij per maand aan autokosten uit gaan...
Ik zit het afgelopen jaar op 600 euro per maand. Ex afschrijving van 200 p/mndquote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:31 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Idd, ¤325 per maand ongeveer voor een Opel Corsa diesel uit 2001. Komt onderhoud dan nog bij![]()
Wat dat betreft zou ik ook wel een lease auto willen, scheelt nogal wat geld
wowquote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zit het afgelopen jaar op 600 euro per maand. Ex afschrijving van 200 p/mnd
Tijd om een goedkopere auto te gaan rijden?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zit het afgelopen jaar op 600 euro per maand. Ex afschrijving van 200 p/mnd
Nieuwe leaseregeling.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:16 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Hoe kan dat? Ik betaalde voor een 14% Polo Bluemotion (zo een waar er in NL 100.000 van rondrijden) ongeveer 90 netto per maand. De Golf 7 heeft een hogere vanaf prijs dan de Polo heeft gekost (18k versus ruim 19k voor de Golf)...
Die Leon reed ook erg goedkoop. Zou mij ook wel wat geld schelen om gas te gaan rijden, maar ik ben ondertussen ook wel erg blij met m'n pk's die ik niet meer wil inleveren. En ik weet bij deze auto precies wat ik heb, dat scheelt. Je rijdt nu een lekkere kar toch? Niks mis mee.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
wowIk zat met mijn vorige Seat Leon uit 2003 op 450 per maand incl. afschrijving, maar ik carpoolde met mijn vriendin dus dubbele reiskostenvergoeding a 130 pp.
Nu bijna 400 kwijt aan lease, het is er dus niet goedkoper op geworden maar wel een wat modernere wagen
Tijd om minder km's te gaan rijden, maar door omstandigheden is dat lastig. Het zijn de km's die het duur maken, want m'n kilometerkostprijs valt het afgelopen jaar heel erg mee. Maar als je én voor werk, én voor privé veel onderweg bent, is er geen houden meer aan.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:44 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Tijd om een goedkopere auto te gaan rijden?
Beetje kromme vergelijkingen zie ik her en der staan. Als je in die tijd van de Leon recht had op 1k leasebedrag en je koos er voor om dit bedrag bruto uit te keren, dan kon je feitelijk gratis in die Leon van je rijden. Natuurlijk zijn er nog wat haken en ogen, maar probeer wel zoveel mogelijk appels met appels te vergelijken. Het is toch logisch dat je autokosten omlaag gaan als je meer reiskostenvergoeding van je werkgever krijgt, dus waarom houden mensen daar dan geen rekening mee met de vergelijking?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
wowIk zat met mijn vorige Seat Leon uit 2003 op 450 per maand incl. afschrijving, maar ik carpoolde met mijn vriendin dus dubbele reiskostenvergoeding a 130 pp.
Nu bijna 400 kwijt aan lease, het is er dus niet goedkoper op geworden maar wel een wat modernere wagen
km registratie doe je gewoon 1x per week in Excel, met een paar formules zo gepiept.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen. Misschien gaan we dat ook nog wel doen omdat mijn vriendin een autootje gaat kopen en die niet zo vaak nodig heeft. Zit alleen niet zo te wachten op die kilometerregistratie.
Omdat ik van werkgever ben veranderd en die Leon privé reed. De boodschap is dat lease rijden niet persé goedkoper hoeft te zijn. Lease omzetten naar enkel zakelijk rijden gaat dit jaar helaas niet meerquote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:16 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Beetje kromme vergelijkingen zie ik her en der staan. Als je in die tijd van de Leon recht had op 1k leasebedrag en je koos er voor om dit bedrag bruto uit te keren, dan kon je feitelijk gratis in die Leon van je rijden. Natuurlijk zijn er nog wat haken en ogen, maar probeer wel zoveel mogelijk appels met appels te vergelijken. Het is toch logisch dat je autokosten omlaag gaan als je meer reiskostenvergoeding van je werkgever krijgt, dus waarom houden mensen daar dan geen rekening mee met de vergelijking?
Holy.... Dit is echt bizar..quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
01: Bedrijfstak: Detailhandel
02: Functie: Cassiere B
03: Opleiding: MBO 4 detailhandel
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 30
06: Aantal vakantiedagen: Vakantie plus ADV 63 dagen
07: 13e maand: Ja, verschilt elk jaar.
08: Bruto maand salaris: 1436,00
09: Netto maand salaris: rond de 1250,00
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 13 jaar
12: Goodies: Personeelskorting max 75 euro per kwartaal.
13: Tevreden?: Voor nu wel. Wilde eigenlijk een HBO opleiding doen, maar ik had geen idee wat. Nu ik in verwachting ben staat het ook allemaal op een laag pitje.
Wat houdt je functie(titel) in?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:33 schreef -Willempie- het volgende:
01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Parts Flow Coördinator
03: Opleiding: MBO niveautje 4
04: Leeftijd:30
05: Aantal uren per week: 42,5 - 37,5 (2 ploegen)
06: Aantal vakantiedagen: 42![]()
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ong 2500
09: Netto maand salaris: ong 1900
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 2 jaar (heel lang maar wat aangekloot, baantje hier baantje daar, pas echt 2 jaar serieus bezig)
12: Goodies: laptop
13: Tevreden?: Ja, leuke collega's, kan op fietsje naar het werk. Werk wel nogal onder mijn niveau, is soms wel lekker maar ook niet echt uitdagend. Zit er dan ook aan te denken om mijn HBO (waar ik ooit aan ben begonnen en de P al wel heb) in deeltijd af te maken.
Ik zit elke dag wel een keer op zo'n ding.quote:
Van alle projecten die wij doen hou ik bij welke parts er al binnen zijn. Zodat ik aan de planning kan doorgeven aan welke projecten zij kunnen beginnen. Dit is ong 60% de overige 40% is werkplaatsondersteuning.quote:
Wat is er bizar aan?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:32 schreef UnicornFarts het volgende:
[..]
Holy.... Dit is echt bizar..
01: Bedrijfstak: (Zakelijke) Telecommunicatie
02: Functie: Allrounder
03: Opleiding: DTP-er
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 37,5
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3000,00
09: Netto maand salaris: 2150 ongeveer
10: Overuren betaald: Soms wel soms niet, Afentoe moet ik blijven vanwege een probleem en krijg daar dan soms een bonus over
11: Werkervaring: 2,5 jaar
12: Goodies: Stuiter nokia
13: Tevreden?: Ja!
Klinkt heel erg alsof je baan beter door een computer gedaan kan worden (bedoel dat niet vervelend).quote:Op maandag 10 maart 2014 12:39 schreef -Willempie- het volgende:
Van alle projecten die wij doen hou ik bij welke parts er al binnen zijn. Zodat ik aan de planning kan doorgeven aan welke projecten zij kunnen beginnen. Dit is ong 60% de overige 40% is werkplaatsondersteuning.
Tuurlijk niet. Wat als er bepaalde delen niet binnenkomen? Zijn dat cruciale delen of kan het project alvast beginnen of iets dergelijks? Wie controleert of het allemaal in orde is? En al ooit een computer werkplaatsondersteuning uit zien voeren?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Klinkt heel erg alsof je baan beter door een computer gedaan kan worden (bedoel dat niet vervelend).
Was is het probleem? Dit kan een computer allemaal uitstekend uitvoeren. Vereist enkel een keertje voorprogrammeren.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Wat als er bepaalde delen niet binnenkomen? Zijn dat cruciale delen of kan het project alvast beginnen of iets dergelijks?
Nope, maar dat is slechts 40% van zijn werk, dus de automatisering zou er een part-time functie van maken.quote:Wie controleert of het allemaal in orde is? En al ooit een computer werkplaatsondersteuning uit zien voeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |