Dat valt wel mee hoor.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:37 schreef Graslul het volgende:
[..]
Een hoop Fokken dus, tis maar wat je leuk vindt. Voor een goed inkomen moet je overigens niet gaan werken in het bedrijfsleven maar de bekende paden volgen als het dealen van drugs, prostitutie of in de inbraak en afpersings business. Laat mij dan maar wat minder salaris ontvangen en het naar mijn zin hebben.
Uiteraard, je bent ambtenaar.quote:
Jaloers?! Vrijheid zit hem vooral in de wijze waarop ik opdrachten uitvoer. Je zult het waarschijnlijk niet geloven maar de werkdruk nu ligt hoger dan in mijn vorige baan binnen de accountancy. Red het ook lang niet binnen 36 uur. Maar goed daar is het salaris ook naar.quote:
Op dat salaris? Nou, nee hoor.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:21 schreef zozozozo het volgende:
[..]
Jaloers?! Vrijheid zit hem vooral in de wijze waarop ik opdrachten uitvoer. Je zult het waarschijnlijk niet geloven maar de werkdruk nu ligt hoger dan in mijn vorige baan binnen de accountancy. Red het ook lang niet binnen 36 uur. Maar goed daar is het salaris ook naar.
Ik vind je salaris best wel laag voor WO. Die mobiliteitsbonus maakt echter wel wat goedquote:Op zondag 2 maart 2014 10:50 schreef Kopstoot het volgende:
01: Bedrijfstak: consultancy
02: Functie: junior consultant
03: Opleiding: wo rechten
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40-50
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: nee, wel bonussen mogelijk, afgelopen jaren schijnt men gemiddeld nog 1,5 maandsalaris erbij krijgen. En mobiliteitsvergoeding v dik 600 netto per maand, terwijl ik de komende maanden fietsen naar mijn opdracht kan.
08: Bruto maand salaris: 2500
09: Netto maand salaris: ca 1900 (2500 incl mobiliteitsvergoeding)
10: Overuren betaald: nee in principe niet
11: Werkervaring: geen eerdere in deze tak
12: Goodies: laptop, iPhone
13: Tevreden?: zeker weten!
Geen ervaring, voor een startsalaris is het redelijk normaal denk ik zo.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:52 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Ik vind je salaris best wel laag voor WO. Die mobiliteitsbonus maakt echter wel wat goed
2500 is gewoon een erg goed salaris voor iemand zonder ervaring.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:52 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Ik vind je salaris best wel laag voor WO. Die mobiliteitsbonus maakt echter wel wat goed
Is toch een prima salaris.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:50 schreef Kopstoot het volgende:
01: Bedrijfstak: consultancy
02: Functie: junior consultant
03: Opleiding: wo rechten
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40-50
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: nee, wel bonussen mogelijk, afgelopen jaren schijnt men gemiddeld nog 1,5 maandsalaris erbij krijgen. En mobiliteitsvergoeding v dik 600 netto per maand, terwijl ik de komende maanden fietsen naar mijn opdracht kan.
08: Bruto maand salaris: 2500
09: Netto maand salaris: ca 1900 (2500 incl mobiliteitsvergoeding)
10: Overuren betaald: nee in principe niet
11: Werkervaring: nee. Ook helemaal niet in deze bedrijfstak.
12: Goodies: laptop, iPhone
13: Tevreden?: zeker weten!
2500 bruto is tegenwoordig voor het gros van de WO'ers aan de hoge kant.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:09 schreef Nat-Water het volgende:
Sorry, misschien was het niet duidelijk. 1900 voor iemand met WO (geen ervaring) is tja, er is hoger. Maar die mobiliteitsvergoeding van 600 in de maand is natuurlijk erg lekker, zeker voor een starter. Plus natuurlijk nog de bonussen, en je hebt waarschijnlijk nog zat doorgroeimogelijkheden. Die secundaire arbeidsvoorwaarden he..
![]()
Sowieso geen reden tot klagen hoor. Absoluut niet, zo bedoelde ik het ook niet. Ik verbaasde me gewoon een beetje over die 2500 bruto.
Wat voor contract? Jaar?
En dat is hetgene wat teltquote:Op zondag 2 maart 2014 11:20 schreef Kopstoot het volgende:
Die is deels belast, hou er nu netto 600 v over.
Halfjaarcontract, na dat half jaar ligt er bij presteren naar verwachting een contract voor onbepaalde tijd klaar.
Wat ik het belangrijkst vind: zit nu bij een waanzinnig interessant project, terwijl ik een compleet andere studie heb gedaan. Dat ik hier nu aan mee mag werken is voor een lot uit de loterij.
Hmm, ik hoor andere verhalen (van de WO starters om mij heen die uberhaupt aan het werk komenquote:Op zondag 2 maart 2014 11:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
2500 bruto is tegenwoordig voor het gros van de WO'ers aan de hoge kant.
Het is nog steeds modaal als startsalaris. Is wel een gemiddeld startsalaris voor een wo'er.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:24 schreef Nat-Water het volgende:
Hmm, ik hoor andere verhalen (van de WO starters om mij heen die uberhaupt aan het werk komen). Die krijgen bruto meer, maar dan geen extra vergoeding zoals Kopstoot.
Ja, vind het juridische werk gewoon niet heel inspirerend/uitdagend. Dat werd bevestigd door mijn stages en hetgeen vrienden die wel juridisch actief zijn me vertelden. Vond de studie wel tof verder. Wilde concreter bezig zijn, dat kan in mijn huidige baan zeker, ben echt betrokken bij hele mooie projecten, op het gebied van infrastructuur. Hobbymatig hield ik me daar al langer mee bezig, dat is mijn geluk geweest.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Is toch een prima salaris.
Nog specifieke redenen om 'niets' te doen met je rechtenopleiding?
Mooi terechtgekomen dus.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:53 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Ja, vind het juridische werk gewoon niet heel inspirerend/uitdagend. Dat werd bevestigd door mijn stages en hetgeen vrienden die wel juridisch actief zijn me vertelden. Vond de studie wel tof verder. Wilde concreter bezig zijn, dat kan in mijn huidige baan zeker, ben echt betrokken bij hele mooie projecten, op het gebied van infrastructuur. Hobbymatig hield ik me daar al langer mee bezig, dat is mijn geluk geweest.
Bij mij was het als mijn hobby begraven. (Techniek) nadat ik het eerste werkjaar erop had zitten heb ik alle hobbyzooi van huis bij het grof vuil gezet.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:51 schreef Parzival het volgende:
van je hobby je werk maken is als je hobby begraven.. ohnee..
van je hobby je werk maken, is alsof je geen dag hoeft te werken
Voor mij ook, zij het op basis van 36 uur:quote:Op zondag 2 maart 2014 11:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is nog steeds modaal als startsalaris. Is wel een gemiddeld startsalaris voor een wo'er.
Niet als je op de fiets gaat, maar dan stelt die vergoeding ook weinig voorquote:Op maandag 3 maart 2014 22:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Waarom rekent iedereen de reiskosten hier mee? Je maakt ook minimaal die kosten om op je werk te komen.
Maakt niks uit, reiskosten wordt meestal op het aantal km's berekend en niet op het vervoersmiddel.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:43 schreef APK het volgende:
[..]
Niet als je op de fiets gaat, maar dan stelt die vergoeding ook weinig voor
Maar op de fiets maak je nauwelijks kosten.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:47 schreef Hyaenidae het volgende:
Maakt niks uit, reiskosten wordt meestal op het aantal km's berekend en niet op het vervoersmiddel.
Dus op de fiets krijg je dezelfde vergoeding als met de auto of met de helikopter.
Dat ook uiteraard, maar er zijn collega's die eenzelfde afstand moeten overbruggen maar toch met de auto of OV komen.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:52 schreef Nicap_tm het volgende:
Ik denk dat hij bedoelt dat de vergoeding nooit hoog zal zijn als je op de fiets komt. Want dan woon je niet zo ver van je werk.
Ik ben er sneller op de fiets, maar dat gaat idd om een beperkte afstand dus in hoeverre een reiskostenvergoeding meegeteld 'mag' worden bij inkomen is dan de vraag als je met de auto of de helikopter gaat.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:56 schreef Hyaenidae het volgende:
Klopt, dus dan kun je een hoop geld besparen. Maar met de auto vaak weer tijd.
Ik ga op de fiets naar het werk, maar die betaal ik nog steeds. Dat is echt geen argument.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:55 schreef APK het volgende:
[..]
Maar op de fiets maak je nauwelijks kosten.
Ik krijg iets minder dan 50¤ p/m en moet af en toe een band plakken of een nieuwe bel kopen.
Iemand met bv een auto betaalt brandstof, wegenbelasting, verzekering en de afschrijving is veel hoger.
Is nog al een kromme vergelijking. Sterker nog is gewoonweg niet te vergelijken. Als je met de fiets gaat, en je hebt thuis alsnog een auto staan dan tik je nog steeds de wegenbelasting, verzekering en afschrijving af. Zelfs wanneer je geen auto hebt, heeft dan iemand die wel een auto heeft het voordeel dat men in prive tijd veel mobieler is en niet afhankelijk is van het ov voor de langere afstanden die je niet met de fiets kan doen.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:55 schreef APK het volgende:
[..]
Maar op de fiets maak je nauwelijks kosten.
Ik krijg iets minder dan 50¤ p/m en moet af en toe een band plakken of een nieuwe bel kopen.
Iemand met bv een auto betaalt brandstof, wegenbelasting, verzekering en de afschrijving is veel hoger.
[..]
Dat ook uiteraard, maar er zijn collega's die eenzelfde afstand moeten overbruggen maar toch met de auto of OV komen.
Als je die vergoeding ook gewoon moet uitgeven, is het toch geen winst? Hier is de vergoeding niet eens toereikend voor m'nquote:Op dinsdag 4 maart 2014 03:05 schreef Geerd het volgende:
Reiskosten vergoeding is toch altijd winst? Alleen de regel zal hier en daar wel anders zijn.
Hier is het eerste 10km heen en terug dus 20 zijn voor je zelf, daarna 19 cent per km met een max van 80 km per dag.
Voor mij was het 110 retour - 20 is 90 dus 10 km kreeg ik niet vergoed
Nu ga ik lekker lopen, als collega's bij hun auto zijn ben ik al thuis![]()
![]()
Dan moet ik bij mijn nettoloon dus ook mijn lease auto rekenen, telefoon en abbo, lijkt mij een nogal onrealistische weergave.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 03:05 schreef Geerd het volgende:
Reiskosten vergoeding is toch altijd winst? Alleen de regel zal hier en daar wel anders zijn.
Hier is het eerste 10km heen en terug dus 20 zijn voor je zelf, daarna 19 cent per km met een max van 80 km per dag.
Voor mij was het 110 retour - 20 is 90 dus 10 km kreeg ik niet vergoed
Nu ga ik lekker lopen, als collega's bij hun auto zijn ben ik al thuis![]()
![]()
Uhmzz jullie bedenken het misschien anders dan mijquote:Op dinsdag 4 maart 2014 07:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Als je die vergoeding ook gewoon moet uitgeven, is het toch geen winst? Hier is de vergoeding niet eens toereikend voor m'nw-verkeer. Daar moet nog salaris bij. Dat noemt men verlies.
Den bosch -> A'damquote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:23 schreef Renesite het volgende:
160km/dag in de randstad of een rustigere plek?
Heb zelf 120 per dag, maar op een plek waar sporadisch files staan + 130kmph mogelijk is
mietjequote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:54 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Den bosch -> A'dam
Met de trein 1h15 minuten enkele reis. Auto 50 minuten enkele reis als alles meezit (maar niet vergoed). Dus 2 tot 3 uur reistijd per dag...
Doe het al sinds 2003, dus vergeef me dat ik het beu begin te wordenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
mietje.
Wel een rot locatie qua ov trouwens. Heb een jaar ehv - zuidas gedaan en deed daar anderhalf uur over.
Ik geef elk recruiter ook mee dat ze me alleen nog maar hoeven te bellen als het binnen 30 minuten reis-afstand ligt van mijn woonplaats. Helaas is daar weinig te vinden in mijn vakgebied lijkt wel.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:16 schreef Zocalo het volgende:
Reisafstand is één van de eerste dingen waar ik een overstap of minder salaris voor zou overwegen. En dan heb ik 'maar' 3 uur reistijd per dag, als het flink tegen zit wel meer.
Maar het lijkt me heerlijk op de fiets naar het werk te kunnen en het scheelt je dus 15 uur per week aan vrije tijd.
Nee begrijp het wel. Is voor mij in 2008 de reden geweest om uit de detachering te gaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:04 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Doe het al sinds 2003, dus vergeef me dat ik het beu begin te worden
Kijk eens bij de grote verzekeraar in Tilburg.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik geef elk recruiter ook mee dat ze me alleen nog maar hoeven te bellen als het binnen 30 minuten reis-afstand ligt van mijn woonplaats. Helaas is daar weinig te vinden in mijn vakgebied lijkt wel.
Die grote had net een vacature toen ik net klaar was met m'n proeftijd bij mijn huidige werkgever.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kijk eens bij de grote verzekeraar in Tilburg.
Of anders heb je nog Essent in Den Bosch, Philips & ASML in Eindhoven. Allemaal op ongeveer 30min.
Bij Essent begonnen in 2002, tot 2006 daar changemanager geweest (inmiddels al geoutsourced naar IBM). Leuk bedrijf, leuke mensen maar qua SQL omgeving vond ik het echt helemaal nietsquote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:33 schreef bleiblei het volgende:
Ah, helaas... Wist trouwens niet dat ze bij ASML op Oracle draaien. Weer wat geleerd.
Die grote heeft idd. niets op dat vakgebied momenteel. Heb net even gekeken op de interne vacaturebank.
Essent is niet bevallen? Heb ik ook nog ooit een half jaar (gedetacheerd) gezeten.
Vond het wat stoffig, maar kon ook aan het gebouw gelegen hebben.
Wij zaten toen in dat ouwe ding naast het hoofdkantoor wat ze momenteel aan het verbouwen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |