Dat valt wel mee hoor.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:37 schreef Graslul het volgende:
[..]
Een hoop Fokken dus, tis maar wat je leuk vindt. Voor een goed inkomen moet je overigens niet gaan werken in het bedrijfsleven maar de bekende paden volgen als het dealen van drugs, prostitutie of in de inbraak en afpersings business. Laat mij dan maar wat minder salaris ontvangen en het naar mijn zin hebben.
Uiteraard, je bent ambtenaar.quote:
Jaloers?! Vrijheid zit hem vooral in de wijze waarop ik opdrachten uitvoer. Je zult het waarschijnlijk niet geloven maar de werkdruk nu ligt hoger dan in mijn vorige baan binnen de accountancy. Red het ook lang niet binnen 36 uur. Maar goed daar is het salaris ook naar.quote:
Op dat salaris? Nou, nee hoor.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:21 schreef zozozozo het volgende:
[..]
Jaloers?! Vrijheid zit hem vooral in de wijze waarop ik opdrachten uitvoer. Je zult het waarschijnlijk niet geloven maar de werkdruk nu ligt hoger dan in mijn vorige baan binnen de accountancy. Red het ook lang niet binnen 36 uur. Maar goed daar is het salaris ook naar.
Ik vind je salaris best wel laag voor WO. Die mobiliteitsbonus maakt echter wel wat goedquote:Op zondag 2 maart 2014 10:50 schreef Kopstoot het volgende:
01: Bedrijfstak: consultancy
02: Functie: junior consultant
03: Opleiding: wo rechten
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40-50
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: nee, wel bonussen mogelijk, afgelopen jaren schijnt men gemiddeld nog 1,5 maandsalaris erbij krijgen. En mobiliteitsvergoeding v dik 600 netto per maand, terwijl ik de komende maanden fietsen naar mijn opdracht kan.
08: Bruto maand salaris: 2500
09: Netto maand salaris: ca 1900 (2500 incl mobiliteitsvergoeding)
10: Overuren betaald: nee in principe niet
11: Werkervaring: geen eerdere in deze tak
12: Goodies: laptop, iPhone
13: Tevreden?: zeker weten!
Geen ervaring, voor een startsalaris is het redelijk normaal denk ik zo.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:52 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Ik vind je salaris best wel laag voor WO. Die mobiliteitsbonus maakt echter wel wat goed
2500 is gewoon een erg goed salaris voor iemand zonder ervaring.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:52 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Ik vind je salaris best wel laag voor WO. Die mobiliteitsbonus maakt echter wel wat goed
Is toch een prima salaris.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:50 schreef Kopstoot het volgende:
01: Bedrijfstak: consultancy
02: Functie: junior consultant
03: Opleiding: wo rechten
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40-50
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: nee, wel bonussen mogelijk, afgelopen jaren schijnt men gemiddeld nog 1,5 maandsalaris erbij krijgen. En mobiliteitsvergoeding v dik 600 netto per maand, terwijl ik de komende maanden fietsen naar mijn opdracht kan.
08: Bruto maand salaris: 2500
09: Netto maand salaris: ca 1900 (2500 incl mobiliteitsvergoeding)
10: Overuren betaald: nee in principe niet
11: Werkervaring: nee. Ook helemaal niet in deze bedrijfstak.
12: Goodies: laptop, iPhone
13: Tevreden?: zeker weten!
2500 bruto is tegenwoordig voor het gros van de WO'ers aan de hoge kant.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:09 schreef Nat-Water het volgende:
Sorry, misschien was het niet duidelijk. 1900 voor iemand met WO (geen ervaring) is tja, er is hoger. Maar die mobiliteitsvergoeding van 600 in de maand is natuurlijk erg lekker, zeker voor een starter. Plus natuurlijk nog de bonussen, en je hebt waarschijnlijk nog zat doorgroeimogelijkheden. Die secundaire arbeidsvoorwaarden he..
![]()
Sowieso geen reden tot klagen hoor. Absoluut niet, zo bedoelde ik het ook niet. Ik verbaasde me gewoon een beetje over die 2500 bruto.
Wat voor contract? Jaar?
En dat is hetgene wat teltquote:Op zondag 2 maart 2014 11:20 schreef Kopstoot het volgende:
Die is deels belast, hou er nu netto 600 v over.
Halfjaarcontract, na dat half jaar ligt er bij presteren naar verwachting een contract voor onbepaalde tijd klaar.
Wat ik het belangrijkst vind: zit nu bij een waanzinnig interessant project, terwijl ik een compleet andere studie heb gedaan. Dat ik hier nu aan mee mag werken is voor een lot uit de loterij.
Hmm, ik hoor andere verhalen (van de WO starters om mij heen die uberhaupt aan het werk komenquote:Op zondag 2 maart 2014 11:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
2500 bruto is tegenwoordig voor het gros van de WO'ers aan de hoge kant.
Het is nog steeds modaal als startsalaris. Is wel een gemiddeld startsalaris voor een wo'er.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:24 schreef Nat-Water het volgende:
Hmm, ik hoor andere verhalen (van de WO starters om mij heen die uberhaupt aan het werk komen). Die krijgen bruto meer, maar dan geen extra vergoeding zoals Kopstoot.
Ja, vind het juridische werk gewoon niet heel inspirerend/uitdagend. Dat werd bevestigd door mijn stages en hetgeen vrienden die wel juridisch actief zijn me vertelden. Vond de studie wel tof verder. Wilde concreter bezig zijn, dat kan in mijn huidige baan zeker, ben echt betrokken bij hele mooie projecten, op het gebied van infrastructuur. Hobbymatig hield ik me daar al langer mee bezig, dat is mijn geluk geweest.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Is toch een prima salaris.
Nog specifieke redenen om 'niets' te doen met je rechtenopleiding?
Mooi terechtgekomen dus.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:53 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Ja, vind het juridische werk gewoon niet heel inspirerend/uitdagend. Dat werd bevestigd door mijn stages en hetgeen vrienden die wel juridisch actief zijn me vertelden. Vond de studie wel tof verder. Wilde concreter bezig zijn, dat kan in mijn huidige baan zeker, ben echt betrokken bij hele mooie projecten, op het gebied van infrastructuur. Hobbymatig hield ik me daar al langer mee bezig, dat is mijn geluk geweest.
Bij mij was het als mijn hobby begraven. (Techniek) nadat ik het eerste werkjaar erop had zitten heb ik alle hobbyzooi van huis bij het grof vuil gezet.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:51 schreef Parzival het volgende:
van je hobby je werk maken is als je hobby begraven.. ohnee..
van je hobby je werk maken, is alsof je geen dag hoeft te werken
Voor mij ook, zij het op basis van 36 uur:quote:Op zondag 2 maart 2014 11:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is nog steeds modaal als startsalaris. Is wel een gemiddeld startsalaris voor een wo'er.
Niet als je op de fiets gaat, maar dan stelt die vergoeding ook weinig voorquote:Op maandag 3 maart 2014 22:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Waarom rekent iedereen de reiskosten hier mee? Je maakt ook minimaal die kosten om op je werk te komen.
Maakt niks uit, reiskosten wordt meestal op het aantal km's berekend en niet op het vervoersmiddel.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:43 schreef APK het volgende:
[..]
Niet als je op de fiets gaat, maar dan stelt die vergoeding ook weinig voor
Maar op de fiets maak je nauwelijks kosten.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:47 schreef Hyaenidae het volgende:
Maakt niks uit, reiskosten wordt meestal op het aantal km's berekend en niet op het vervoersmiddel.
Dus op de fiets krijg je dezelfde vergoeding als met de auto of met de helikopter.
Dat ook uiteraard, maar er zijn collega's die eenzelfde afstand moeten overbruggen maar toch met de auto of OV komen.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:52 schreef Nicap_tm het volgende:
Ik denk dat hij bedoelt dat de vergoeding nooit hoog zal zijn als je op de fiets komt. Want dan woon je niet zo ver van je werk.
Ik ben er sneller op de fiets, maar dat gaat idd om een beperkte afstand dus in hoeverre een reiskostenvergoeding meegeteld 'mag' worden bij inkomen is dan de vraag als je met de auto of de helikopter gaat.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:56 schreef Hyaenidae het volgende:
Klopt, dus dan kun je een hoop geld besparen. Maar met de auto vaak weer tijd.
Ik ga op de fiets naar het werk, maar die betaal ik nog steeds. Dat is echt geen argument.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:55 schreef APK het volgende:
[..]
Maar op de fiets maak je nauwelijks kosten.
Ik krijg iets minder dan 50¤ p/m en moet af en toe een band plakken of een nieuwe bel kopen.
Iemand met bv een auto betaalt brandstof, wegenbelasting, verzekering en de afschrijving is veel hoger.
Is nog al een kromme vergelijking. Sterker nog is gewoonweg niet te vergelijken. Als je met de fiets gaat, en je hebt thuis alsnog een auto staan dan tik je nog steeds de wegenbelasting, verzekering en afschrijving af. Zelfs wanneer je geen auto hebt, heeft dan iemand die wel een auto heeft het voordeel dat men in prive tijd veel mobieler is en niet afhankelijk is van het ov voor de langere afstanden die je niet met de fiets kan doen.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:55 schreef APK het volgende:
[..]
Maar op de fiets maak je nauwelijks kosten.
Ik krijg iets minder dan 50¤ p/m en moet af en toe een band plakken of een nieuwe bel kopen.
Iemand met bv een auto betaalt brandstof, wegenbelasting, verzekering en de afschrijving is veel hoger.
[..]
Dat ook uiteraard, maar er zijn collega's die eenzelfde afstand moeten overbruggen maar toch met de auto of OV komen.
Als je die vergoeding ook gewoon moet uitgeven, is het toch geen winst? Hier is de vergoeding niet eens toereikend voor m'nquote:Op dinsdag 4 maart 2014 03:05 schreef Geerd het volgende:
Reiskosten vergoeding is toch altijd winst? Alleen de regel zal hier en daar wel anders zijn.
Hier is het eerste 10km heen en terug dus 20 zijn voor je zelf, daarna 19 cent per km met een max van 80 km per dag.
Voor mij was het 110 retour - 20 is 90 dus 10 km kreeg ik niet vergoed
Nu ga ik lekker lopen, als collega's bij hun auto zijn ben ik al thuis![]()
![]()
Dan moet ik bij mijn nettoloon dus ook mijn lease auto rekenen, telefoon en abbo, lijkt mij een nogal onrealistische weergave.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 03:05 schreef Geerd het volgende:
Reiskosten vergoeding is toch altijd winst? Alleen de regel zal hier en daar wel anders zijn.
Hier is het eerste 10km heen en terug dus 20 zijn voor je zelf, daarna 19 cent per km met een max van 80 km per dag.
Voor mij was het 110 retour - 20 is 90 dus 10 km kreeg ik niet vergoed
Nu ga ik lekker lopen, als collega's bij hun auto zijn ben ik al thuis![]()
![]()
Uhmzz jullie bedenken het misschien anders dan mijquote:Op dinsdag 4 maart 2014 07:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Als je die vergoeding ook gewoon moet uitgeven, is het toch geen winst? Hier is de vergoeding niet eens toereikend voor m'nw-verkeer. Daar moet nog salaris bij. Dat noemt men verlies.
Den bosch -> A'damquote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:23 schreef Renesite het volgende:
160km/dag in de randstad of een rustigere plek?
Heb zelf 120 per dag, maar op een plek waar sporadisch files staan + 130kmph mogelijk is
mietjequote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:54 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Den bosch -> A'dam
Met de trein 1h15 minuten enkele reis. Auto 50 minuten enkele reis als alles meezit (maar niet vergoed). Dus 2 tot 3 uur reistijd per dag...
Doe het al sinds 2003, dus vergeef me dat ik het beu begin te wordenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
mietje.
Wel een rot locatie qua ov trouwens. Heb een jaar ehv - zuidas gedaan en deed daar anderhalf uur over.
Ik geef elk recruiter ook mee dat ze me alleen nog maar hoeven te bellen als het binnen 30 minuten reis-afstand ligt van mijn woonplaats. Helaas is daar weinig te vinden in mijn vakgebied lijkt wel.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:16 schreef Zocalo het volgende:
Reisafstand is één van de eerste dingen waar ik een overstap of minder salaris voor zou overwegen. En dan heb ik 'maar' 3 uur reistijd per dag, als het flink tegen zit wel meer.
Maar het lijkt me heerlijk op de fiets naar het werk te kunnen en het scheelt je dus 15 uur per week aan vrije tijd.
Nee begrijp het wel. Is voor mij in 2008 de reden geweest om uit de detachering te gaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:04 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Doe het al sinds 2003, dus vergeef me dat ik het beu begin te worden
Kijk eens bij de grote verzekeraar in Tilburg.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik geef elk recruiter ook mee dat ze me alleen nog maar hoeven te bellen als het binnen 30 minuten reis-afstand ligt van mijn woonplaats. Helaas is daar weinig te vinden in mijn vakgebied lijkt wel.
Die grote had net een vacature toen ik net klaar was met m'n proeftijd bij mijn huidige werkgever.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kijk eens bij de grote verzekeraar in Tilburg.
Of anders heb je nog Essent in Den Bosch, Philips & ASML in Eindhoven. Allemaal op ongeveer 30min.
Bij Essent begonnen in 2002, tot 2006 daar changemanager geweest (inmiddels al geoutsourced naar IBM). Leuk bedrijf, leuke mensen maar qua SQL omgeving vond ik het echt helemaal nietsquote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:33 schreef bleiblei het volgende:
Ah, helaas... Wist trouwens niet dat ze bij ASML op Oracle draaien. Weer wat geleerd.
Die grote heeft idd. niets op dat vakgebied momenteel. Heb net even gekeken op de interne vacaturebank.
Essent is niet bevallen? Heb ik ook nog ooit een half jaar (gedetacheerd) gezeten.
Vond het wat stoffig, maar kon ook aan het gebouw gelegen hebben.
Wij zaten toen in dat ouwe ding naast het hoofdkantoor wat ze momenteel aan het verbouwen zijn.
Groningen > Hoogeveen. Veel prettiger! 35/40min enkeltjequote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:54 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Den bosch -> A'dam
Met de trein 1h15 minuten enkele reis. Auto 50 minuten enkele reis als alles meezit (maar niet vergoed). Dus 2 tot 3 uur reistijd per dag...
Ik woon op fietsafstand van mijn werk, maar toen ik bij mijn vorige werkgever een uurtje in de auto zat vond ik dat eerlijk gezegd best prima. Niets fijner dan even je hoofd leeg maken met een leuk muziekjequote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:16 schreef Zocalo het volgende:
Reisafstand is één van de eerste dingen waar ik een overstap of minder salaris voor zou overwegen. En dan heb ik 'maar' 3 uur reistijd per dag, als het flink tegen zit wel meer.
Maar het lijkt me heerlijk op de fiets naar het werk te kunnen en het scheelt je dus 15 uur per week aan vrije tijd.
Als je ervanuit kunt gaan dat het bij max een uurtje blijft is dat ok. Maar als je op een filegevoelig stuk rijdt waar een langere reistijd ook regelmatig voorkomt is dat toch minder relaxquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:46 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Ik woon op fietsafstand van mijn werk, maar toen ik bij mijn vorige werkgever een uurtje in de auto zat vond ik dat eerlijk gezegd best prima. Niets fijner dan even je hoofd leeg maken met een leuk muziekje.
Voor 7.30 op de snelweg (eerder nog beter) en je hebt nergens last van. "s middags is een ander verhaal.. Ik snap die mensen nooit die om 9u in de file staan, of zijn dat steeds andere mensen? Je weet toch dat die file om 9u het ergst isquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je ervanuit kunt gaan dat het bij max een uurtje blijft is dat ok. Maar als je op een filegevoelig stuk rijdt waar een langere reistijd ook regelmatig voorkomt is dat toch minder relax
Zo dacht ik eerst ook, maar het hebben van een kind zorgt er nu bij mij ook voor dat ik regelmatig na 8en in de auto zitquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:53 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Voor 7.30 op de snelweg (eerder nog beter) en je hebt nergens last van. "s middags is een ander verhaal.. Ik snap die mensen nooit die om 9u in de file staan, of zijn dat steeds andere mensen? Je weet toch dat die file om 9u het ergst is. Maar ik heb altijd mijn werktijden enigszins zelf kunnen bepalen, misschien dat dat niet voor iedereen geldt.
Als ik (weer) in een supermarkt of winkel ga werken kan dat, maar het grote geld ligt iets verder wegquote:
Je zou denken dat dat vanwege de crisis wel minder is toch (meer gezinnen waarvan 1 vd ouders niet werkt).quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Zo dacht ik eerst ook, maar het hebben van een kind zorgt er nu bij mij ook voor dat ik regelmatig na 8en in de auto zit
Neemt niet weg dat rond 8:30 a 9:00 het nog wel het drukste tijdstip op de weg is in de ochtendquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:57 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Je zou denken dat dat vanwege de crisis wel minder is toch (meer gezinnen waarvan 1 vd ouders niet werkt).
+ het verklaart een hoop, altijd als ik om wat voor reden dan ook om 9u vast stond dacht ik waarom gaan die mensen niet een uurtje eerderquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat rond 8:30 a 9:00 het nog wel het drukste tijdstip op de weg is in de ochtend
Het grote geld ligt hier op loopafstand. Heerlijk. Kan eigenlijk alleen maar minder worden wanneer ik ooit verhuisquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:55 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Als ik (weer) in een supermarkt of winkel ga werken kan dat, maar het grote geld ligt iets verder weg
Denk dat dat grote geld ook meteen naar de dure stenen gaat of niet ?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het grote geld ligt hier op loopafstand. Heerlijk.
Ach, voor mij is vrijwel alles duur in Amsterdam. Nergens recht op, moet huren in de vrije sector (wil nog wachten met kopen) en betaal dus inderdaad aardig wat huur. Het is niet anders, ik heb geen zin meer om met andere mensen een woning te delen (wat ik wel veel om me heen zie bij de jongere collega's).quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:06 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Denk dat dat grote geld ook meteen naar de dure stenen gaat of niet ?(is hier btw ook zo..
)
Ligt eraan, met vrienden zou het me best prima lijken. Maar ik woon nu samen, ook leukquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, voor mij is vrijwel alles duur in Amsterdam. Nergens recht op, moet huren in de vrije sector (wil nog wachten met kopen) en betaal dus inderdaad aardig wat huur. Het is niet anders, ik heb geen zin meer om met andere mensen een woning te delen (wat ik wel veel om me heen zie bij de jongere collega's).
Zijn ze al, maar daarna vanaf kantoor/werkplaats richting afspraak/werklokatie?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:01 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
+ het verklaart een hoop, altijd als ik om wat voor reden dan ook om 9u vast stond dacht ik waarom gaan die mensen niet een uurtje eerdermaar nu snap ik het.
Als ik mijn reiskosten niet hoef uit te geven omdat ik kan fietsen, had ik 200 euro meer per maand.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:01 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhmzz jullie bedenken het misschien anders dan mijMaar als je het niet krijgt heb je zo 200/300 euro minder in de maand.
Heb jaren gecarpooled met een vriend van me, was ook erg gezellig. Naderhand een paar jaar OV gedaan, dat was toen zo slecht dat ik uiteindelijk zelf een auto heb gekocht. Maar destijds zat ik om 05:00 in de auto, om 06:00 aan het werk en om 14:00 weer terug. Dan had ik nog wat aan m'n dag.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:46 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Ik woon op fietsafstand van mijn werk, maar toen ik bij mijn vorige werkgever een uurtje in de auto zat vond ik dat eerlijk gezegd best prima. Niets fijner dan even je hoofd leeg maken met een leuk muziekje.
same same. Alleen dan met een auto van 40k. Het is een heerlijke auto, maar de kosten vallen ook niet mee met 20% bijtelling en 5% eigen bijdrage. Kost me netto ruim 400 euro per maand terwijl mijn vorige auto zo'n 200 euro per maand kosttequote:Op woensdag 5 maart 2014 08:04 schreef leolinedance het volgende:
Als ik niet verplicht een auto van bijna Eur 50k moest rijden in de 20% klasse had ik ook 200 euro meer per maand.
Als als als inderdaad...
Ik kan me niet voorstellen dat je verplicht een BMW moet rijden, tenzij je jezelf dat verplicht.quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:04 schreef leolinedance het volgende:
Als ik niet verplicht een auto van bijna Eur 50k moest rijden in de 20% klasse had ik ook 200 euro meer per maand.
Als als als inderdaad...
Eur 500 netto per maand overhouden als verschil tussen een Polo 14% en een Golf 14%? Of desnoods een Golf 20%? Dat is onmogelijk aangezien het prijsverschil maximaal zo'n 10k is. Een Golf van 30k in de 20% klasse kost je ongeveer 500 euro bruto per maand excl. eigen bijdrage die meestal een paar tientjes bedraagt.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:23 schreef Parzival het volgende:
ik heb wel een tijd lang onder mijn lease tarief gezeten.. das ook wel prettig.. ik mocht zeg maar formaat Golf uitkiezen.. maar reed in een 14% Polo... dan hou je ook zo 500 euro netto per maand over
en toen zag ik een mooie A3 Cabrio.. en moest ik 300 bijbetalen
Dan niet he. Die auto stond er al, was van mijn voorganger. Ik had de baan geaccepteerd, en vroeg later wanneer ik een auto uit kon gaan kiezen (wist wel dat er een leaseauto bij zou zitten). Toen was het antwoord dus dat ie al klaar stond...quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je verplicht een BMW moet rijden, tenzij je jezelf dat verplicht.
Nee ik ging van een QashQai 2.0tDI weet ik veel welke line (25%).. naar een basis 14% polo diesel.. het is de bijtelling en daarbij kregen we het verschil in leasebedrag bij het loonquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Eur 500 netto per maand overhouden als verschil tussen een Polo 14% en een Golf 14%? Of desnoods een Golf 20%? Dat is onmogelijk aangezien het prijsverschil maximaal zo'n 10k is. Een Golf van 30k in de 20% klasse kost je ongeveer 500 euro bruto per maand excl. eigen bijdrage die meestal een paar tientjes bedraagt.
Mijn veel duurdere auto kost nog geen ¤ 400,- per maand, dus dat lijkt mij sterk.
Aha! Dat verandert de zaak inderdaadquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:33 schreef Parzival het volgende:
[..]
Nee ik ging van een QashQai 2.0tDI weet ik veel welke line (25%).. naar een basis 14% polo diesel.. het is de bijtelling en daarbij kregen we het verschil in leasebedrag bij het loon
Ah, ja dat kan ik me wel voorstellenquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan niet he. Die auto stond er al, was van mijn voorganger. Ik had de baan geaccepteerd, en vroeg later wanneer ik een auto uit kon gaan kiezen (wist wel dat er een leaseauto bij zou zitten). Toen was het antwoord dus dat ie al klaar stond...
Je kan ook gewoon alleen woon-werk doen en eventueel een kleine auto voor erbij in het weekendquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan niet he. Die auto stond er al, was van mijn voorganger. Ik had de baan geaccepteerd, en vroeg later wanneer ik een auto uit kon gaan kiezen (wist wel dat er een leaseauto bij zou zitten). Toen was het antwoord dus dat ie al klaar stond...
Ik had de baan natuurlijk wel kunnen weigeren, maar was verder zo tevreden over de voorwaarden dat ik het maar voor lief heb genomen. Is natuurlijk ook niet erg, maar mijn eigen keuze zou een Seat Leon zijn geweest.
Dat zou inderdaad kunnen. Misschien gaan we dat ook nog wel doen omdat mijn vriendin een autootje gaat kopen en die niet zo vaak nodig heeft. Zit alleen niet zo te wachten op die kilometerregistratie.quote:Op woensdag 5 maart 2014 18:18 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon alleen woon-werk doen en eventueel een kleine auto voor erbij in het weekend. Als ik straks een leaseauto krijg (kans is best groot ivm doorgroeien), zet ik hem niet op prive. Twee leaseautos prive rijden is wat teveel van het goede.
Hoe kan dat? Ik betaalde voor een 14% Polo Bluemotion (zo een waar er in NL 100.000 van rondrijden) ongeveer 90 netto per maand. De Golf 7 heeft een hogere vanaf prijs dan de Polo heeft gekost (18k versus ruim 19k voor de Golf)...quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:50 schreef Zwansen het volgende:
Rij nu een nieuwe Golf VII Highline (14%) inc. aardig wat aantal aanvullende opties voor netto ¤75 per maand. Ook onbeperkt prive km's. Lekkere secundaire areidsvoorwaarde.
Hiervoor een oude Citroen C4 uit 2008 waar ik ¤255 per maand voor betaalde.
Dat is wel heel weinig!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:50 schreef Zwansen het volgende:
Rij nu een nieuwe Golf VII Highline (14%) inc. aardig wat aantal aanvullende opties voor netto ¤75 per maand. Ook onbeperkt prive km's. Lekkere secundaire areidsvoorwaarde.
Hiervoor een oude Citroen C4 uit 2008 waar ik ¤255 per maand voor betaalde.
Idd, ¤325 per maand ongeveer voor een Opel Corsa diesel uit 2001. Komt onderhoud dan nog bijquote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is wel heel weinig!
Al is 255 p/mnd nog een schijntje. Als ik zie wat er bij mij per maand aan autokosten uit gaan...
Ik zit het afgelopen jaar op 600 euro per maand. Ex afschrijving van 200 p/mndquote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:31 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Idd, ¤325 per maand ongeveer voor een Opel Corsa diesel uit 2001. Komt onderhoud dan nog bij![]()
Wat dat betreft zou ik ook wel een lease auto willen, scheelt nogal wat geld
wowquote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zit het afgelopen jaar op 600 euro per maand. Ex afschrijving van 200 p/mnd
Tijd om een goedkopere auto te gaan rijden?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zit het afgelopen jaar op 600 euro per maand. Ex afschrijving van 200 p/mnd
Nieuwe leaseregeling.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:16 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Hoe kan dat? Ik betaalde voor een 14% Polo Bluemotion (zo een waar er in NL 100.000 van rondrijden) ongeveer 90 netto per maand. De Golf 7 heeft een hogere vanaf prijs dan de Polo heeft gekost (18k versus ruim 19k voor de Golf)...
Die Leon reed ook erg goedkoop. Zou mij ook wel wat geld schelen om gas te gaan rijden, maar ik ben ondertussen ook wel erg blij met m'n pk's die ik niet meer wil inleveren. En ik weet bij deze auto precies wat ik heb, dat scheelt. Je rijdt nu een lekkere kar toch? Niks mis mee.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
wowIk zat met mijn vorige Seat Leon uit 2003 op 450 per maand incl. afschrijving, maar ik carpoolde met mijn vriendin dus dubbele reiskostenvergoeding a 130 pp.
Nu bijna 400 kwijt aan lease, het is er dus niet goedkoper op geworden maar wel een wat modernere wagen
Tijd om minder km's te gaan rijden, maar door omstandigheden is dat lastig. Het zijn de km's die het duur maken, want m'n kilometerkostprijs valt het afgelopen jaar heel erg mee. Maar als je én voor werk, én voor privé veel onderweg bent, is er geen houden meer aan.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:44 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Tijd om een goedkopere auto te gaan rijden?
Beetje kromme vergelijkingen zie ik her en der staan. Als je in die tijd van de Leon recht had op 1k leasebedrag en je koos er voor om dit bedrag bruto uit te keren, dan kon je feitelijk gratis in die Leon van je rijden. Natuurlijk zijn er nog wat haken en ogen, maar probeer wel zoveel mogelijk appels met appels te vergelijken. Het is toch logisch dat je autokosten omlaag gaan als je meer reiskostenvergoeding van je werkgever krijgt, dus waarom houden mensen daar dan geen rekening mee met de vergelijking?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
wowIk zat met mijn vorige Seat Leon uit 2003 op 450 per maand incl. afschrijving, maar ik carpoolde met mijn vriendin dus dubbele reiskostenvergoeding a 130 pp.
Nu bijna 400 kwijt aan lease, het is er dus niet goedkoper op geworden maar wel een wat modernere wagen
km registratie doe je gewoon 1x per week in Excel, met een paar formules zo gepiept.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen. Misschien gaan we dat ook nog wel doen omdat mijn vriendin een autootje gaat kopen en die niet zo vaak nodig heeft. Zit alleen niet zo te wachten op die kilometerregistratie.
Omdat ik van werkgever ben veranderd en die Leon privé reed. De boodschap is dat lease rijden niet persé goedkoper hoeft te zijn. Lease omzetten naar enkel zakelijk rijden gaat dit jaar helaas niet meerquote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:16 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Beetje kromme vergelijkingen zie ik her en der staan. Als je in die tijd van de Leon recht had op 1k leasebedrag en je koos er voor om dit bedrag bruto uit te keren, dan kon je feitelijk gratis in die Leon van je rijden. Natuurlijk zijn er nog wat haken en ogen, maar probeer wel zoveel mogelijk appels met appels te vergelijken. Het is toch logisch dat je autokosten omlaag gaan als je meer reiskostenvergoeding van je werkgever krijgt, dus waarom houden mensen daar dan geen rekening mee met de vergelijking?
Holy.... Dit is echt bizar..quote:Op donderdag 27 februari 2014 21:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
01: Bedrijfstak: Detailhandel
02: Functie: Cassiere B
03: Opleiding: MBO 4 detailhandel
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 30
06: Aantal vakantiedagen: Vakantie plus ADV 63 dagen
07: 13e maand: Ja, verschilt elk jaar.
08: Bruto maand salaris: 1436,00
09: Netto maand salaris: rond de 1250,00
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 13 jaar
12: Goodies: Personeelskorting max 75 euro per kwartaal.
13: Tevreden?: Voor nu wel. Wilde eigenlijk een HBO opleiding doen, maar ik had geen idee wat. Nu ik in verwachting ben staat het ook allemaal op een laag pitje.
Wat houdt je functie(titel) in?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:33 schreef -Willempie- het volgende:
01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Parts Flow Coördinator
03: Opleiding: MBO niveautje 4
04: Leeftijd:30
05: Aantal uren per week: 42,5 - 37,5 (2 ploegen)
06: Aantal vakantiedagen: 42![]()
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ong 2500
09: Netto maand salaris: ong 1900
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 2 jaar (heel lang maar wat aangekloot, baantje hier baantje daar, pas echt 2 jaar serieus bezig)
12: Goodies: laptop
13: Tevreden?: Ja, leuke collega's, kan op fietsje naar het werk. Werk wel nogal onder mijn niveau, is soms wel lekker maar ook niet echt uitdagend. Zit er dan ook aan te denken om mijn HBO (waar ik ooit aan ben begonnen en de P al wel heb) in deeltijd af te maken.
Ik zit elke dag wel een keer op zo'n ding.quote:
Van alle projecten die wij doen hou ik bij welke parts er al binnen zijn. Zodat ik aan de planning kan doorgeven aan welke projecten zij kunnen beginnen. Dit is ong 60% de overige 40% is werkplaatsondersteuning.quote:
Wat is er bizar aan?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:32 schreef UnicornFarts het volgende:
[..]
Holy.... Dit is echt bizar..
01: Bedrijfstak: (Zakelijke) Telecommunicatie
02: Functie: Allrounder
03: Opleiding: DTP-er
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 37,5
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3000,00
09: Netto maand salaris: 2150 ongeveer
10: Overuren betaald: Soms wel soms niet, Afentoe moet ik blijven vanwege een probleem en krijg daar dan soms een bonus over
11: Werkervaring: 2,5 jaar
12: Goodies: Stuiter nokia
13: Tevreden?: Ja!
Klinkt heel erg alsof je baan beter door een computer gedaan kan worden (bedoel dat niet vervelend).quote:Op maandag 10 maart 2014 12:39 schreef -Willempie- het volgende:
Van alle projecten die wij doen hou ik bij welke parts er al binnen zijn. Zodat ik aan de planning kan doorgeven aan welke projecten zij kunnen beginnen. Dit is ong 60% de overige 40% is werkplaatsondersteuning.
Tuurlijk niet. Wat als er bepaalde delen niet binnenkomen? Zijn dat cruciale delen of kan het project alvast beginnen of iets dergelijks? Wie controleert of het allemaal in orde is? En al ooit een computer werkplaatsondersteuning uit zien voeren?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Klinkt heel erg alsof je baan beter door een computer gedaan kan worden (bedoel dat niet vervelend).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |