Tja, maar dat is weer een ander verhaal.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:12 schreef aequus het volgende:
[..]
Even hypocriet als ''weapons of mass destruction''
Ook Kosovo was geen kolonie of werden ze niet gewelddadig onderdrukt behalve dan de separatisten.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:57 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
dat is een hele andere situatie. Basically in internationaal recht als een etniciteit binnen een vreemd land onafhankelijkheid wil dan is dat alleen gelegitimeerd wanneer; het een kolonie is of wanneer ze gewelddadig onderdrukt worden. Hier is van beide geen sprake wat betreft de Krim. Dus ingrijpen van Rusland is gewoon onrechtmatig. Rusland schreeuwt wel heel hard dat hun 'burgers' in gevaar zijn maar dat is tussen burgers onderling vooral. Wie ben jij om het internationaal recht naast je neer te leggen zou ik je kunnen vragen?
Lijkt me sterk als dit een wereldoorlog word, maar er is wel een gevaar aan niet optreden voor de EU als de lijn word overschreden [wat nog niet is gebeurd want ze hebben geen ultimatum of rode lijn gesteld]quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien als het echt tot een wereldoorlog komt (al geloof ik niet dat het daar nu van gaat komen).
Ach we hebben het nog best lang volgehouden om niet in onze eigen buurt te gaan vechtenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:18 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
[..]
Tja, maar dat is weer een ander verhaal.
Het gaat nu om de huidige situatie. Nu vind ik merendeel van de mensheid een hypocriet machtsgeil zooitje dat alleen maar geïnteresseerd is in eigen belangen zonder iemand anders vrijheden te gunnen. Wat dat betreft vallen we in de periode van duizenden jaren steeds terug in oorlogje voeren en landjepik doen.
Helaas is dit heden ten dage de realiteit en hoop ik voor de bevolking van Oekraïne dat er zo snel mogelijk een einde komt aan dit drama. Desalniettemin toont Rusland weer eens aan niet terug te deinzen voor militair optreden. Een conflict met andere landen uit deze categorie en de daaropvolgende kettingreactie is dan ook slechts een kwestie van tijd vrees ik.
Mij dus ook.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:18 schreef aequus het volgende:
[..]
Lijkt me sterk als dit een wereldoorlog word, maar er is wel een gevaar aan niet optreden voor de EU als de lijn word overschreden [wat nog niet is gebeurd want ze hebben geen ultimatum of rode lijn gesteld]
Lijkt me sterk als dit een wereldoorlog wordwordt, maar er is wel een gevaar aan niet optreden voor de EU als de lijn wordwordt overschreden [wat nog niet is gebeurd want ze hebben geen ultimatum of rode lijn gesteld]quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:18 schreef aequus het volgende:
[..]
Lijkt me sterk als dit een wereldoorlog word, maar er is wel een gevaar aan niet optreden voor de EU als de lijn word overschreden [wat nog niet is gebeurd want ze hebben geen ultimatum of rode lijn gesteld]
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mij dus ook.
Ik denk dat niemand zin heeft om gezichtsverlies te lijden, zowel de EU niet als Poetin niet. Als er geen rode lijn wordt gesteld en Poetin beperkt zich tot Krim, lijdt niemand gezichtsverlies (behalve wat schreeuwerds in Kiev) en is iedereen blij.
Fijn om te weten dat er nog wel Grammar-nazi's zijn om ons te beschermenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:20 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Lijkt me sterk als dit een wereldoorlog wordwordt, maar er is wel een gevaar aan niet optreden voor de EU als de lijn wordwordt overschreden [wat nog niet is gebeurd want ze hebben geen ultimatum of rode lijn gesteld]
Yep. Geloof niet dat de VS massaal gaat uitrukken indien een van de lidstaten zich in de nesten heeft gewerkt in een of ander onbenullig conflict.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:20 schreef Intellectueel het volgende:
De NAVO moet de EU in zo'n geval helemaal niet steunen. Er zijn duidelijke afspraken gemaakt m.b.t. het ingrijpen van de NAVO. Komt er vooral op neer dat de NAVO enkel kan optreden wanneer één lidstaten is aangevallen door een buitenlandse mogendheid.
Als je zulke basale dingen niet kunt dan gaat men twijfelen aan de inhoud...quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:21 schreef aequus het volgende:
[..]
[..]
Fijn om te weten dat er nog wel Grammar-nazi's zijn om ons te beschermen
De vraag is nu alleen of hij zich beperkt tot Krim.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mij dus ook.
Ik denk dat niemand zin heeft om gezichtsverlies te lijden, zowel de EU niet als Poetin niet. Als er geen rode lijn wordt gesteld en Poetin beperkt zich tot Krim, lijdt niemand gezichtsverlies (behalve wat schreeuwerds in Kiev) en is iedereen blij.
Helemaal met je eens hoor. Maar wat deden ze dan in Libiëquote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:20 schreef Intellectueel het volgende:
De NAVO moet de EU in zo'n geval helemaal niet steunen. Er zijn duidelijke afspraken gemaakt m.b.t. het ingrijpen van de NAVO. Komt er vooral op neer dat de NAVO enkel kan optreden wanneer één van de lidstaten wordt aangevallen door een buitenlandse mogendheid.
Het punt is dat de meeste NAVO landen gewoon erg zwak zijn voor conventionele oorlogsvoering. Duitsland heeft een erg kleine landmacht, Frankrijk is het sterkste Europese land maar heeft voor expeditionaire eenheden (lichte voertuigen) voor inzet overzees (Afrika). De UK is vergane glorie en de kleinere landen als Nederland, België en Scandinavische landen zijn lachwekkend (daar waar zij 20 jaar terug nog een stuk sterker waren dan het huidige Duitsland). Finland heeft een redelijk groot dienstplichtig leger, maar dit is mobilisabel en defensief. De Grieken en Turken hebben serieuze legers op papier, maar leunen op dienstplichtigen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welnee, kijk, jij bekijkt elk land nogal individueel. En dan moet ik je gelijk geven.
Het punt is alleen: de NAVO werkt samen in grootschalige conflicten/oorlogen. En de NAVO heeft sowieso de steun van de VS.
Elke grootmacht is hypocriet. De VS net zo met Kosovoquote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:10 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Rusland valt gewoon een ander land binnen, net als toen bij Georgië. En dan als argument dat er autonome Russen wonen die beschermd moeten worden tegen het gevaar uit Kievwat een hypocriete lui zeg.
Ach, maar ik denk niet dat dit überhaupt allemaal nodig is joh.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:20 schreef Intellectueel het volgende:
De NAVO moet de EU in zo'n geval helemaal niet steunen. Er zijn duidelijke afspraken gemaakt m.b.t. het ingrijpen van de NAVO. Komt er vooral op neer dat de NAVO enkel kan optreden wanneer één van de lidstaten wordt aangevallen door een buitenlandse mogendheid.
Misschien heeft Hitler daarom verloren, verdomde dt's ook altijd!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:21 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Als je zulke basale dingen niet kunt dan gaat men twijfelen aan de inhoud...
Dat kan dan ook niet. Ten eerste mag de NAVO enkel ingrijpen op de noordelijke halfrond van de aarde, wat er op neerkomt dat voormalige kolonies niet tot het grondgebied van de lidstaten wordt gerekend, en bij initiatief van één van de lidstaten in een conflict men ook afzijdig blijft.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yep. Geloof niet dat de VS massaal gaat uitrukken indien een van de lidstaten zich in de nesten heeft gewerkt in een of ander onbenullig conflict.
Denk ik haast wel eigenlijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:22 schreef aequus het volgende:
[..]
De vraag is nu alleen of hij zich beperkt tot Krim.
Ik ben dan ook niet bang voor een escalatie door Krim maar eerder wat daarna komt.
Eigenlijk ben ik überhaupt niet bang ervoor, geen enkel land wil zoiets riskeren
Dat was ook stom.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:22 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Helemaal met je eens hoor. Maar wat deden ze dan in Libië. Fout was dat.
Klopt allemaal, maar ze zijn altijd nog beter dan de meeste legers buiten de NAVO.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:22 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het punt is dat de meeste NAVO landen gewoon erg zwak zijn voor conventionele oorlogsvoering. Duitsland heeft een erg kleine landmacht, Frankrijk is het sterkste Europese land maar heeft voor expeditionaire eenheden (lichte voertuigen) voor inzet overzees (Afrika). De UK is vergane glorie en de kleinere landen als Nederland, België en Scandinavische landen zijn lachwekkend (daar waar zij 20 jaar terug nog een stuk sterker waren dan het huidige Duitsland). Finland heeft een redelijk groot dienstplichtig leger, maar dit is mobilisabel en defensief. De Grieken en Turken hebben serieuze legers op papier, maar leunen op dienstplichtigen.
Polen en Roemenië zijn de andere landen met redelijk 'complete' legers (maar kleine luchtmachten) die misschien gemotiveerd zullen zijn om op te trekken tegen de Russen (Griekenland en Turkije natuurlijk niet).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |