Alsof het westen niet doorheeft dat je dan als president van Oekraïne een spelletje aan het spelen bent.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De Russen tegen de European + Amerikanen uitspelen, om zo (militair) hulp van het Westen te krijgen.
Ik zou, zoals nu al gebeurd, het leger in opperste paraatheid brengen en een defensieve opstelling neerzetten bij overgang van krim naar oekraine en in kiev.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:07 schreef Roarzcorp. het volgende:
Maar jongens stel jullie waren die acting president van Oekraïne. Wat zou jullie gameplan nu zijn?
Dit ja. Slachtofferrol bemachtigen en een eenheid van de Oekraïners proberen te maken in west-Oekraine.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De Russen tegen de European + Amerikanen uitspelen, om zo (militair) hulp van het Westen te krijgen.
Krim dumpen bij de Russen en met de rest gewoon eens het land op gaan bouwen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:07 schreef Roarzcorp. het volgende:
Maar jongens stel jullie waren die acting president van Oekraïne. Wat zou jullie gameplan nu zijn?
Omdat elk conflict/oorlog relatief is, en aan context (geografie, logistiek, etc) onderhevig is.quote:
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:08 schreef expans het volgende:
[..]
Gezegd door wie? Gebaseerd op wat?
En zelfs dan nog telt dit niet want je moet ook kijken naar expertise, bondgenoten etc.
In hoeverre je afhankelijk bent van anderen (Bv: stel een bepaalde raket is op, hoe krijg je die etc)
Boehoe Rusland = groot leger = we zijn gedoemd = geen correcte logica.
Ik kan ook lijstjes maken
Welke er nog steeds is in Nederland. Enkel de opkomstplicht is opgeschort, maar dat kan teruggedraaid wordenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:04 schreef sonnyspek het volgende:
Ik moet altijd weer zeggen dat ik altijd weer ideeën over de dienstplicht krijg bij dit soort dingen.
Omdat die cijfers gebaseerd zijn op simulators en aantallen en dat is niet te vergelijken als je oorlog met elkaar hebtquote:
Ja echt verschrikkelijk stom om je te verzetten tegen een militaire inval...quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als die zo stom zijn om te gaan vechten, wel...
Tenzij de Russen doorgaan naar Kiev.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Krim dumpen bij de Russen en met de rest gewoon eens het land op gaan bouwen.
Alsof ze enige kans maken....quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:09 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ja echt verschrikkelijk stom om je te verzetten tegen een militaire inval...
Dat is zo, maar je kunt niet twijfelen aan het feit dat de VS samen met het Chinezen leger het sterkst is van de wereld bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:09 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Omdat elk conflict/oorlog relatief is, en aan context (geografie, logistiek, etc) onderhevig is.
Het is een van de weinige NAVO landen die haar verplichtingen serieus neemt. Qua aantallen manschappen en materieel zit het goed voor conventionele oorlog. In tegenstelling tot een land als Duitsland, dat een lachwekkende landmacht heeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het Turkse leger staat op nummer 8 sterkste legers ter wereld.
Yep, maar dat lost hij zonder buitenlandse hulp ook niet op.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Tenzij de Russen doorgaan naar Kiev.
Geen spelletje; gewoon politiek. Wat iemand al na mij zei; het slachtoffer spelen. De Oekraïners doen er goed om niet te reageren op de acties van Rusland.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alsof het westen niet doorheeft dat je dan als president van Oekraïne een spelletje aan het spelen bent.
Dat is het hele gevaren punt, krim kunnen ze nog maken maar naar Kiev zou het heel iets anders kunnen betekenen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Tenzij de Russen doorgaan naar Kiev.
Tegen wie? tegen iedereen?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is zo, maar je kunt niet twijfelen aan het feit dat de VS samen met het Chinezen leger het sterkst is van de wereld bijvoorbeeld.
Eigenlijk moet je gewoon stellen dat alleen de VS echt baas is.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het is een van de weinige NAVO landen die haar verplichtingen serieus neemt. Qua aantallen manschappen en materieel zit het goed voor conventionele oorlog. In tegenstelling tot een land als Duitsland, dat een lachwekkende landmacht heeft.
Het probleem is echter dat ik de opleiding niet vertrouw. De professionaliteit ligt naar mijn weten redelijk laag. Maar wat wil je als je dienstplicht bestaat uit het zingen van patriottische liederen...
Overigens is het Griekse leger niet heel anders, als ik die verhalen moet geloven...
Even hypocriet als ''weapons of mass destruction''quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:10 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Rusland valt gewoon een ander land binnen, net als toen bij Georgië. En dan als argument dat er autonome Russen wonen die beschermd moeten worden tegen het gevaar uit Kievwat een hypocriete lui zeg.
Ach en je hebt geen sterk leger nodig om andere gebieden om te vormen tot een grote vlakte. Wat heb je aan 1.000.000 soldaten als iemand een nucleaire bom op je grondgebied gooit.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |