Even mijn aluminium hoedje pakkenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:22 schreef RVer het volgende:
[..]
[..]
http://english.pravda.ru/(...)8-third_world_war-0/
Een verdrag kun je altijd opzeggen. Het zijn geen private personen of bedrijven.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:22 schreef DeJori het volgende:
[..]
De contracten voor de militaire basis zijn recentelijk vernieuwd. Geen idee of daar nog clausules in staan voor tussentijdse opzegging.
Klopt.quote:
Hij is hypocriet genoeg om te doen alsof het allemaal onvermijdelijk is en hij geen keuze heeft.quote:
twitter:maxseddon twitterde op zaterdag 01-03-2014 om 16:23:11"I think we're wasting the president's time!" says a senator. Then they vote for Putin's Ukraine invasion unanimously http://t.co/jGIal2xJa6 reageer retweet
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:26 schreef Ketchupcurry het volgende:
twitter:maxseddon twitterde op zaterdag 01-03-2014 om 16:23:11"I think we're wasting the president's time!" says a senator. Then they vote for Putin's Ukraine invasion unanimously http://t.co/jGIal2xJa6 reageer retweet
Met 130% van de stemmen voor gestemd.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:26 schreef Ketchupcurry het volgende:
minimaal.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:28 schreef DeJori het volgende:
[..]
Met 130% van de stemmen voor gestemd.
Dat is niet helemaal waar. Er bestaat het Weens verdragenverdrag dat aangeeft onder welke omstandigheden je onder een contract uitkan. Daarnaast zijn er vaak clausules in een verdrag zelf. Het probleem is natuurlijk de afdwingbaarheid. Landen zeggen zelden zomaar contracten eenzijdig op. Dit is erg slecht hun geloofwaardigheid op het wereldtoneel. Ik denk dat alleen in dit geval de zaken wat onduidelijker liggen inderdaad.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:24 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Een verdrag kun je altijd opzeggen. Het zijn geen private personen of bedrijven.
Nog los van het feit dat het contract waarschijnlijk is gesloten met de autonome krimrepubliek, en de regering in Kiev (die sowieso niet erkend wordt door Moskou) er misschien niets over te zeggen heeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:29 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Er bestaat het Weens verdragenverdrag dat aangeeft onder welke omstandigheden je onder een contract uitkan. Daarnaast zijn er vaak clausules in een verdrag zelf. Het probleem is natuurlijk de afdwingbaarheid. Landen zeggen zelden zomaar contracten eenzijdig op. Dit is erg slecht hun geloofwaardigheid op het wereldtoneel. Ik denk dat alleen in dit geval de zaken wat onduidelijker liggen inderdaad.
twitter:obk twitterde op zaterdag 01-03-2014 om 16:33:52Berichten dat het Russische leger inmiddels de grens bij Zaporozjie is overgetrokken. Dat is niet de Krim. Invasie. WTF. reageer retweet
Nee, is met Oekraïne gesloten.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:32 schreef DeJori het volgende:
[..]
Nog los van het feit dat het contract waarschijnlijk is gesloten met de autonome krimrepubliek, en de regering in Kiev (die sowieso niet erkend wordt door Moskou) er misschien niets over te zeggen heeft.
Laten we hopen dat Europa en met name Amerika niks doet. Ik heb geen trek in WW3quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:35 schreef DeJori het volgende:
twitter:obk twitterde op zaterdag 01-03-2014 om 16:33:52Berichten dat het Russische leger inmiddels de grens bij Zaporozjie is overgetrokken. Dat is niet de Krim. Invasie. WTF. reageer retweet
Inderdaad, ik ben nog op leeftijd voor dienstplichtquote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Europa en met name Amerika niks doet. Ik heb geen trek in WW3Hoe hypocriet dit ook mag klinken omdat het Oekraïense volk dan in de steek wordt gelaten
Denk niet dat Rusland stopt bij de Krim.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Europa en met name Amerika niks doet. Ik heb geen trek in WW3Hoe hypocriet dit ook mag klinken omdat het Oekraïense volk dan in de steek wordt gelaten
Als we die tweets moeten geloven zijn ze hard op weg naar Donetsk..quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:39 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Denk niet dat Rusland stopt bij de Krim.
Dit zijn onze zaken.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Europa en de VS moeten zich gewoon bemoeien met hun eigen zaken.
Ja man!! Gewoon Rusland andere landen laten veroverenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Deels eens. Met name de boodschap van de VS is natuurlijk erg hypocriet in deze. Hoe vaak hebben zij geen democratische regeringen omver geworpen / soevereine landen aangevallen zonder mandaat?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gek he. Dat zou hetzelfde zijn als een Duitse zender die onafhankelijke WO2 berichtgeving deedquote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:42 schreef tofastTG het volgende:
Lol dat RT is wel echt heerlijk onafhankelijk
Geweldig he?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:42 schreef tofastTG het volgende:
Lol dat RT is wel echt heerlijk onafhankelijk
Overnemen? Op basis waarvan zeg je dat Rusland Oekraïne gaat overnemen?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:42 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ja man!! Gewoon Rusland andere landen laten veroveren
Jawel, en Poetin gaat hiermee heel veel verliezen, dit wordt zijn Waterloo.quote:
Jawel, het hele conflict is begonnen vanwege eeen conflict van pro-EU facties en pro-Rusland facties. Dan heb je wel degelijk een rol in het conflict.quote:
Dit dus. Die demonstranten in UKR wilden graag boel, nu hebben ze boel.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik mag het hopen. Ook een goed opiniestuk op vk.nl daarover vandaag.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:44 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Jawel, en Poetin gaat hiermee heel veel verliezen, dit wordt zijn Waterloo.
Het was voornamelijk gericht tegen de corruptie in Oekraïne. Niet zozeer om bij de EU te komen. Al was dat onder een deel van de demonstranten wel populair.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:44 schreef DeJori het volgende:
[..]
Jawel, het hele conflict is begonnen vanwege eeen conflict van pro-EU facties en pro-Rusland facties. Dan heb je wel degelijk een rol in het conflict.
twitter:obk twitterde op zaterdag 01-03-2014 om 16:43:22Bevestiging van persbureau Unian en deze Oekrainse website. Zaporozjie en omgeving ligt hier; http://t.co/YgH7Au6Qll reageer retweet
twitter:WaterdrinkerP twitterde op zaterdag 01-03-2014 om 16:37:48Meldingen dat Russiche troepen Oekrainse grens nabij Zapozoje zijn over zijn. Niet op Krim maar in O-Oekraine. Klop dit. Dan de facto oorlog reageer retweet
Nee dit is in interne kwestie. Alleen Rusland kan instappen om de eigen burgers in Oekraïne te schermen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:44 schreef DeJori het volgende:
[..]
Jawel, het hele conflict is begonnen vanwege eeen conflict van pro-EU facties en pro-Rusland facties. Dan heb je wel degelijk een rol in het conflict.
Tsja, geloof toch wel dat in Rusland wat meer persvrijheid is dan in nazi Duitsland.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gek he. Dat zou hetzelfde zijn als een Duitse zender die onafhankelijke WO2 berichtgeving deed
Die wonen in grote getalen op de Krim, nu zitten ze in het vasteland van Oekraine.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee dit is in interne kwestie. Alleen Rusland kan instappen om de eigen burgers in Oekraïne te schermen.
Ik verwelkom ook het Turkse en Marrokaanse leger om in te grijpen in Nederlandquote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee dit is in interne kwestie. Alleen Rusland kan instappen om de eigen burgers in Oekraïne te schermen.
Scheelt weinig.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:46 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Tsja, geloof toch wel dat in Rusland wat meer persvrijheid is dan in nazi Duitsland.
Tegen wie moeten ze beschermd worden dan?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dit inderdaadquote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:48 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ik verwelkom ook het Turkse en Marrokaanse leger om in te grijpen in Nederland![]()
De Russen willen daar niet voor janlul jarenlang blijven, gewoon search and destroy en dan weer terug naar huis.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:48 schreef DeJori het volgende:
[..]
Die wonen in grote getalen op de Krim, nu zitten ze in het vasteland van Oekraine.
Schending van Internationaal recht is sowieso geen 'interne' kwestie.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:48 schreef Basterds het volgende:
[..]
Tegen wie moeten ze beschermd worden dan?
In dit soort situaties wordt er vanalles geroepen op Twitter om een beetje aandacht.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:46 schreef DeJori het volgende:
't lijkt toch te gebeuren:twitter:obk twitterde op zaterdag 01-03-2014 om 16:43:22Bevestiging van persbureau Unian en deze Oekrainse website. Zaporozjie en omgeving ligt hier; http://t.co/YgH7Au6Qll reageer retweet
twitter:WaterdrinkerP twitterde op zaterdag 01-03-2014 om 16:37:48Meldingen dat Russiche troepen Oekrainse grens nabij Zapozoje zijn over zijn. Niet op Krim maar in O-Oekraine. Klop dit. Dan de facto oorlog reageer retweet
Lekker boeiend allemaal. Geen kwestie waar de VS en de EU zich mee zouden moeten bemoeien.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:49 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Schending van Internationaal recht is sowieso geen 'interne' kwestie.
Cyprus gemist?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:48 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ik verwelkom ook het Turkse en Marrokaanse leger om in te grijpen in Nederland![]()
Nee in principe alle VN leden inderdaad.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lekker boeiend allemaal. Geen kwestie waar de VS en de EU zich mee zouden moeten bemoeien.
Ik geloof daar niets van. Poetin is een groot gelover in het Russisch keizerrijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Russen willen daar niet voor janlul jarenlang blijven, gewoon search and destroy en dan weer terug naar huis.
Als dat zou kloppen dan zitten Russische troepen ineens in het midden van o-Oekraïne, of ben ik nou zo scheel?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:50 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
In dit soort situaties wordt er vanalles geroepen op Twitter om een beetje aandacht.
En door de opstandelingen een koekoek te geven kan Poetin zijn macht over Oekraïne behouden.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:51 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ik geloof daar niets van. Poetin is een groot gelover in het Russisch keizerrijk.
En het Turkse?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:52 schreef Halcon het volgende:
Laat dat Marokkaanse leger maar komen overigens. Als ze dan beloven dat ze na hun aftocht al hun zooi weer meenemen naar huis...
Zolang die kebabtenten maar blijven dan.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:52 schreef Halcon het volgende:
Laat dat Marokkaanse leger maar komen overigens. Als ze dan beloven dat ze na hun aftocht al hun zooi weer meenemen naar huis...
Als Wilders aan de macht komt moet Sultan Erdogan ook de randstad annexeren onder het mom van "het beschermen van de Turkse minderheid tegen een genocidale verkozen machthebber"quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:48 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Kebab is niet Marokkaanse toch?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:53 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Zolang die kebabtenten maar blijven dan.
En dan staan al die Poetin, Khadaffi, Assad fans hier natuurlijk ook weer te juichen. Eindelijk een einde aan westerse macht, wat een verademingquote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:53 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als Wilders aan de macht komt moet Sultan Erdogan ook de randstad annexeren onder het mom van "het beschermen van de Turkse minderheid tegen een genocidale verkozen machthebber"Ook gelijk de Rotterdamse haven erbij innemen en nooit meer weggeven
Ach als het in Cyprus kan waarom dan niet in Nederlandquote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:53 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als Wilders aan de macht komt moet Sultan Erdogan ook de randstad annexeren onder het mom van "het beschermen van de Turkse minderheid tegen een genocidale verkozen machthebber"Ook gelijk de Rotterdamse haven erbij innemen en nooit meer weggeven
Ja dat werd net ookal gemeld, maar die zouden nu volgens die berichten al ergens in het midden van O-Oekraine zitten. Beetje onzin als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:54 schreef arjan1112 het volgende:
Er zouden Russische soldaten vanaf de Krim, het vaste land in getrokken zijn..
Daar staat een mooie muur om al die Turken.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ach als het in Cyprus kan waarom dan niet in Nederland
EU en de VS laten zien wie de baas is in Oekraïne.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat willen die Russen gaan bereiken hiermee? Oorlog uitlokken?
Het nadeel daarvan is wel dat ze dan moeten gaan werken.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:54 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
En dan staan al die Poetin, Khadaffi, Assad fans hier natuurlijk ook weer te juichen. Eindelijk een einde aan westerse macht, wat een verademing
Neuh. Ik ben pro-Westen, maar ik vond Khadaffi en vind Assad beter dan het alternatief daar.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:54 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
En dan staan al die Poetin, Khadaffi, Assad fans hier natuurlijk ook weer te juichen. Eindelijk een einde aan westerse macht, wat een verademing
Wat wil je daar aan gaan doen? Paar Nederlandse soldaten sturen met de opdracht om de boel te herstellen maar ook met de opdracht om niet te schieten?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:55 schreef Roarzcorp. het volgende:
Dat Rusland de Krim inneemt is wat anders dan Rusland die naar Kiev optrekt ben erg benieuwd wat er gebeurt als dit het geval blijkt te zijn..
Die oorlog is al gevoerd en door Rusland verloren. Wat machtsvertoon gaat daar niets meer aan veranderen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
EU en de VS laten zien wie de baas is in Oekraïne.
Dat ligt niet echt bij de grens als ik het me goed herinner. Ben er redelijk kortgeleden nog geweest.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:35 schreef DeJori het volgende:
quote:Een kolom van de Russische troepen bewegen in Zaporizja regio
Volgens bronnen Tyzhden.ua, Russische militaire konvooi gepasseerd Chonhraskyy schiereiland en beweegt in Zaporizja regio
Volgens Tyzhden.ua hogere politiek leiderschap in Kiev is zich bewust van dit feit, maar geen actie.
Zoals eerder gemeld, Vladimir Poetin gesanctioneerde militaire interventie in Oekraïne.
Tyzhden.ua
Hoe weet je nu al wat het alternatief is dan? Een verandering in een democratie is niet onmogelijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Neuh. Ik ben pro-Westen, maar ik vond Khadaffi en vind Assad beter dan het alternatief daar.
Helemaal niet zelfs, maar dat ziet iedereen over het hoofd. SENSATIE Dames en heren SENSATIEquote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:56 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat ligt niet echt bij de grens als ik het me goed herinner. Ben er redelijk kortgeleden nog geweest.
Dit slaat echt nergens op. Ik wil niks gaan doen. Lees het bericht, ik vraag me af dit het geval is en wat dat voor gevolgen zal hebben.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat wil je daar aan gaan doen? Paar Nederlandse soldaten sturen met de opdracht om de boel te herstellen maar ook met de opdracht om niet te schieten?
Die oorlog is nog maar net begonnen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:56 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Die oorlog is al gevoerd en door Rusland verloren. Wat machtsvertoon gaat daar niets meer aan veranderen.
Ach, in Irak, Libie, Egypte en zo is het toch een grote puinhoop geworden nadat onder het mom van democratie brengen de rebellen zijn geholpen door het Westen. Dat zal in Syrie vast niet anders zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:57 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Hoe weet je nu al wat het alternatief is dan? Een verandering in een democratie is niet onmogelijk.
Nee, dit is een wanhopige strijd. Poetin kan hierdoor zelfs de Krim kwijtraken.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die oorlog is nog maar net begonnen.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:57 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helemaal niet zelfs, maar dat ziet iedereen over het hoofd. SENSATIE Dames en heren SENSATIE
Op zich kan de VS en de EU pas reageren als er echt duidelijk is wat er aan het gebeuren is. Dus dat het nu 'stil' is - dat is niet zo heel gek. Maar achter de schermen is het echt niet stil.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Want? De VS en de EU zijn erg stil.
Dat gaat ook niet binnen 5 jaar. Ook geen 10.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach, in Irak, Libie, Egypte en zo is het toch een grote puinhoop geworden nadat onder het mom van democratie brengen de rebellen zijn geholpen door het Westen. Dat zal in Syrie vast niet anders zijn.
Dat klopt, maar dat was al een stuk ontwikkelder en minder verdeeld dan die andere landen. Eerder de uitzondering dan de regel.quote:
Dat is juist nog niet gebeurd omdat het ze geen ruk interesseert. Sterker, met de huidige oppositie daar zullen ze wellicht liever Assad hebben.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:02 schreef RVer het volgende:
Mooie strategie van de USA, kunnen ze toch nog Syrie aanvallen, de Russen zijn te druk met de Oekraine
Hoe lang zijn ze al bezig in Irak?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:01 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet binnen 5 jaar. Ook geen 10.
Spanje en Griekenland waren tot in de jaren 70 ook dictaturen.
En wat gaan ze doen? Resolutie in de veiligheidsraad. Die zal er wel doorheen komen jaquote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:00 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Op zich kan de VS en de EU pas reageren als er echt duidelijk is wat er aan het gebeuren is. Dus dat het nu 'stil' is - dat is niet zo heel gek. Maar achter de schermen is het echt niet stil.
Joh reageer eens normaal.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
En wat gaan ze doen? Resolutie in de veiligheidsraad. Die zal er wel doorheen komen ja
Dus: wat willen ze er dan aan gaan doen?quote:
Mwau, zoals ik al zei: Russen zijn een combinatie van testosteron en Vodka.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:53 schreef J.B. het volgende:
Alsof Rusland zo dom zou zijn om een oorlog met het Westen te startenDuitsland, Frankrijk en Groot-Brittanië hebben ieder afzonderlijk al een grotere defensiebegroting dan de Russen en bovendien zijn de westerse legers veel moderner (en verdwijnt niet de helft van het geld door corruptie). Daarbij is ook Turkije lid van de NAVO, en die hebben een gigantisch leger. Als Rusland een oorlog zou beginnen worden ze volkomen in de pan gehakt, en zo dom zijn ze niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |