jitzzzze | woensdag 26 februari 2014 @ 21:05 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i • Maart78, E81 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325ci • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Moody, F30 320i • Driftkikkerrrrr e30 318i. • daNpy, 2006 E91 325i Touring • Sie_Scheitern_Epos, 2000 E46 Coupé 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d • Catch22-, E34 520i '95 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Onderdelen Meer onderdelen Handige links Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/ Online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. | |
jitzzzze | woensdag 26 februari 2014 @ 21:07 |
Vandaag de dynamo vervangen; wat een *&%klus zeg. Het is niet moeilijk, maar alles zit zo dicht op elkaar dat het me uren gekost heeft om het te vervangen. Maar het resultaat is er niet minder om; constant 13,8/13,9 volt op de accu; ook bij hoger toerental. Ik ben weer tevreden Nieuwe klus: andere EGR en inlaatspruitstuk. Die zijn na 19 jaar ook wel aan vervanging toe. | |
Hyperdude | woensdag 26 februari 2014 @ 21:26 |
Hoeveel heeft je 36 eigenlijk gelopen? Dat ie oud is, weten we nu wel. Hier ook trouwens. Crisis | |
jitzzzze | woensdag 26 februari 2014 @ 21:31 |
+/- 350K | |
Hyperdude | woensdag 26 februari 2014 @ 21:33 |
Valt nog mee. Die van mij begint nu wat electronische geintjes te vertonen. Als dat aan blijft houden, heb ik het snel gehad, ben ik bang. | |
jitzzzze | woensdag 26 februari 2014 @ 21:34 |
Ja, voor een 4 cilinder diesel is 350K niet bijzonder veel. | |
leolinedance | woensdag 26 februari 2014 @ 21:38 |
Kan ik ook in de OP? F30 320d EDE | |
Piet__Piraat | woensdag 26 februari 2014 @ 23:05 |
Waar zit jij inmiddels op dan? Op zich is een xenonlamp die de geest geeft na 200k ook niet echt bijzonder, lijkt me? Voor de diesel an sich niet, maar de auto er omheen krijgt het dan langzamerhand toch wel wat zwaarder met diverse slijtagedelen... | |
Hyperdude | woensdag 26 februari 2014 @ 23:21 |
305K Volgens mij is het niet de xenonpit die kaduuk is, maar de ondersteunende/aansturende electronica. Het is iig. iets meer dan een wrakke stekker, anders had de garage al wel gebeld. | |
Piet__Piraat | donderdag 27 februari 2014 @ 00:15 |
Ook een nette stand voor zo'n zespitter benzine hoor. Wil je ook al iets anders stiekem, of zou je het liefst nog doorrijden? | |
Hyperdude | donderdag 27 februari 2014 @ 16:30 |
Ik weet het niet. In principe doorrijden; maar dan moet ie niet te veel (dure) geintjes meer uithalen. Stiekem vind ik een Legacy 3.0R oid. ook wel leuk. Weer eens wat anders dan een A,B of M. 6 cilinder Boxer | |
jitzzzze | donderdag 27 februari 2014 @ 18:26 |
Ja, dat klopt. Bijhouden en op tijd fixen is de sleutel. | |
Piet__Piraat | donderdag 27 februari 2014 @ 18:54 |
Mja, één van die drie rijdt over het algemeen natuurlijk lekker (al ben ik niet van de ster), maar iets anders is inderdaad ook wel eens leuk. Zelf ben ik aardig gecharmeerd van de Jaguar XF Sportbreak, maar die ligt nog 'enigszins' buiten budget | |
GForceT1 | donderdag 27 februari 2014 @ 19:53 |
Zoals beloofd een fotootje! Het zijn toch de 17" velgen geworden. Oogt mooi genoeg en met de Conti CSC5 bandjes heerlijke wegligging | |
leolinedance | donderdag 27 februari 2014 @ 22:12 |
Goede keuze! Mooi | |
Catch22- | donderdag 27 februari 2014 @ 22:13 |
strak! Mooie velgen. Precies de goede maat. | |
Hyaenidae | donderdag 27 februari 2014 @ 22:23 |
Style 193M is normaal 18", wist niet eens dat dit bestond. | |
Hyperdude | vrijdag 28 februari 2014 @ 08:58 |
De diesel FIAT Fiorino die ik als leenauto van de garage heb, heeft meer toeren om vooruit te komen nodig dan mijn BMW. Terugschakelen op een 80 km weg. Denk dat je de levensduur van de huidige kleine dieseltjes niet moet vergelijken met de levensduur van een 1982 200D | |
Piet__Piraat | vrijdag 28 februari 2014 @ 09:01 |
Ik heb het dan ook over de 'echte' diesels. Niet over die opgefokte eco-naaimachines, want die halen stuk voor stuk de drie ton niet. | |
jitzzzze | vrijdag 28 februari 2014 @ 10:43 |
Zo dames, EGR + inlaatspruitstuk gevonden. Nieuwe pakkingen besteld, nieuwe tweeters voor in de deuren, nieuwe clipjes voor deurbekleding al maanden in huis en spiegelkapjes incl. tweeters gevonden. Dat wordt weer heerlijk radio luisteren. En ik zag ook nog een zeldzame E36 touring achterklep kabelboom reparatieset voorbij komen op MP. Toch maar weer eens in de digitale pen klimmen. Kan ik de achterruit verwarming eens fixen en hopelijk gaat dan ook het lampje in de kofferbak automatisch weer aan als je de klep opent. | |
jitzzzze | vrijdag 28 februari 2014 @ 12:01 |
Kabelboom ook gekocht; het wordt nog wel eens wat | |
mitchelll0181 | vrijdag 28 februari 2014 @ 12:03 |
Hahahaha Lekker bezig.. Ik heb nog steeds geen blok... Ik verdom het om meer als 500 te betalen.. | |
spectrumanalyser | vrijdag 28 februari 2014 @ 12:06 |
gistermiddag stond m'n beemer bijna op de velg rechtsachter. band loopt heel langzaam leeg morgen maar eens met de waterspuit kijken waar het eruit komt | |
Hyperdude | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:34 |
Zijn we weer Sleepring kaduuk zorgde voor slecht contact tussen stuur en CC En 1 kaduke xenon-pit. Lijkt niet met elkaar te maken hebben Lijkt mee te vallen dus. | |
Hyperdude | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:38 |
Oudere velgen of nieuwe? Heb al een paar keer gehad dat corrosie langs de velgrand zorgde voor lekkage na monteren nwe. band. Duurt het een paar dagen voordat je het merkt. | |
Andyy | zaterdag 1 maart 2014 @ 14:20 |
Net een i8 gezien, i3 gereden en meegereden/gedrift in een M5, heb m'n lol voor vandaag wel gehad | |
Hyperdude | zaterdag 1 maart 2014 @ 14:52 |
Hoe is dat zo'n electro Smart? | |
spectrumanalyser | zaterdag 1 maart 2014 @ 21:53 |
oude velgen. klopt helemaal. de banden zijn niet lek, het is de velgrand waar de lucht door ontsnapt. ben ergens wel blij hiermee | |
spectrumanalyser | zaterdag 1 maart 2014 @ 21:54 |
Andyy: zijn daar foto's van? i3 ga ik zeker ook mee rijden, kijk er al naar uit | |
Piet__Piraat | zaterdag 1 maart 2014 @ 22:07 |
Valt mee inderdaad. Xenon is wel prijzig maar een nieuwe sleepring mag hooguit een paar tientjes kosten en moet prima zelf te monteren zijn als je wil. | |
Hyperdude | zaterdag 1 maart 2014 @ 22:33 |
Ik breng het ding naar de garage, en haal 'm weer op. Zelf had ik die sleepring nooit gevonden. En geen tijd. | |
Andyy | zaterdag 1 maart 2014 @ 23:00 |
Ik was sneller dan de M5 op een slalomparcours dan een GT4 coureur Je zit te hoog, maar hij heeft wel veel (instant) koppel. Rijden is ook vreemd omdat het "gas"pedaal voldoende is om mee te rijden, hij remt af om elektriciteit te regenereren dus je kan tot stilstand komen zonder de rem aan te raken. Je gaat vooruit gaat zonder geluid, geeft gelijk een duw. Banden die eronder zitten zijn net fietsbanden, stuurt enorm direct maar geeft geen feedback. Nope, maar wel beeld, moest een formuliertje ondertekenen dat ze de beelden mochten gebruiken. Stond een GoPro op me gericht tijdens de rit. | |
mitchelll0181 | zondag 2 maart 2014 @ 01:09 |
Pussy m5 rijder dan | |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 13:08 |
Waarmee zetten jullie je meuk vast in de kofferbak? Bij mij slingert alles wat ik meeneem door die bak heen en daar heb ik een beetje genoeg van | |
Sounddragon | zondag 2 maart 2014 @ 13:35 |
Ik heb 3 van die afsluitbare kunststof 'containers' van de aktion in de kofferbak staan, mede ook omdat ik daar dagelijks mijn soms bebaggerde werkshit in prak, maar is ook erg handy als je de kofferbak even voor iets anders nodig hebt; binnen 2 minuten al je zooi de schuur in | |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 13:39 |
Ik neem vaak tassen mee, of gewoon de boodschappen. Heel leuk, zo'n touring, maar het wordt echt een kutzooi in je kofferbak zodra je de bocht om gaat Misschien moet ik zo'n bagagenet hebben, heb wel vier van die ogen in de vloer zitten. | |
Sounddragon | zondag 2 maart 2014 @ 13:49 |
Heb ik ook nog plek voor over, die kun je dan mooi klem zetten met de containers. Je kunt ook van die klittenband dingen kopen om e.e.a. vast te zetten, al denk ik dat je bekleding daar niet van opknapt op termijn. Een bagagenet is wellicht ook handig, maar dan sta je weer elke keer dat ding los en vast te maken; dat doe je een maand en daarna flikker je alles erbovenop denk ik. | |
Piet__Piraat | zondag 2 maart 2014 @ 13:52 |
Ik heb twee beugels achterin waar ik een spin aan vast kan maken, dus die heb ik er standaard in liggen. Verder ligt alles wat rond kan slingeren onder de vloer. De keren dat ik met boodschappen e.d. rij, moet ik dus rustig aan doen. En dat lukt niet altijd | |
daNpy | zondag 2 maart 2014 @ 13:57 |
Ik heb een kratje, dat blijft wel staan. De bedoeling is eigenlijk dat het kratje leeg & opgevouwen is, maar de laatste tijd zit er altijd wel iets in In de sedan had ik een extra netje geplaatst zodat het spul niet door de kofferbak kon vliegen. | |
Hyperdude | zondag 2 maart 2014 @ 14:11 |
Ik mik de zooi meestal op de achterbank. | |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 14:11 |
Klittenband blijft niet plakken aan mijn bekleding. Geen idee waarom, maar het werkt gewoon niet. Rustig aan rijden in een RWD BMW? Nee, dat gaat niet altijd Een klapkrat blijft inderdaad wel staan, heb ik een tijdje gehad. Maar alle losse meuk (reservedelen, olie, verbandkistje, etc) heb ik in het reservewiel liggen; daar heb ik zo'n ring voor die ervoor gemaakt is. Het gaat echt om tassen, jassen, paraplu's etc. | |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 14:11 |
Die wil ik hier thuis 's avonds leeg hebben | |
daNpy | zondag 2 maart 2014 @ 14:15 |
Ja olie, trekhaak, sleepset etc ligt ook in de bak. Paraplu zit achter de achterbank geklemd, past op zich wel aardig en jassen schuiven niet echt, anders doe je ze in de voetenruimte achterin? | |
Piet__Piraat | zondag 2 maart 2014 @ 14:20 |
Serieus? Bij mij zwerft er altijd allerlei meuk, moet altijd behoorlijk wat opruimen als er weer eens mensen achterin moeten | |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 14:31 |
Heb gewoon regelmatig allemaal meuk mee; de standaard uitrusting heb ik wel weggestopt ergens. En wil het vastzetten zodat het niet schuift. | |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 14:32 |
Er is nog nooit iets gebeurt; hier de kans is hier gewoon groter dat er ingebroken wordt. | |
daNpy | zondag 2 maart 2014 @ 14:42 |
Sowieso, je auto is toch geen opslagplaats of vuilnisbak? | |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 14:43 |
Nee probeer hem ook zo leeg mogelijk te houden, maar heb wegens werk gewoon regelmatig allemaal spul achterin liggen | |
Piet__Piraat | zondag 2 maart 2014 @ 14:49 |
Mja, ik heb dan wel allemaal waardeloze zooi achterin liggen, meestal. Opslagplaats niet, maar er liggen nogal eens verpakking van 't één of ander in, bij mij. Of papiertjes, magazines etc. Kabels, een bus WD40, dat soort shizzle. Geen ramp, maar het ligt me daar ook niet in de weg over het algemeen. | |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 14:54 |
Niet dat ik zulke dure spullen mee heb, maar voorkomen is gewoon beter | |
Piet__Piraat | zondag 2 maart 2014 @ 14:56 |
True. Al is mijn ervaring dat het dan nog niet te voorkomen is. Met vorige auto al eens gehad: er lag werkelijk niets in het zicht dat jatbaar was, frontje van de radio er ook af. Toch allebei de sloten opengebikt. De score: tien euro kleingeld uit de armsteun en een zonnebril op sterkte die ze dus hebben weggegooid . | |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 14:58 |
Tuurlijk, echt voorkomen kan je het nooit. Je kan er wel voor zorgen dat jouw wagen er het minst aantrekkelijk uit ziet. | |
Piet__Piraat | zondag 2 maart 2014 @ 15:00 |
Dat doe ik al door 'm amper te wassen . | |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 15:01 |
Ik ben er niet van overtuigd dat dat de beste manier is | |
Piet__Piraat | zondag 2 maart 2014 @ 15:04 |
Ik doe het nu al 3,5 jaar en sindsdien gaat het goed Maar eerlijk is eerlijk: mijn vorige auto waste ik ook niet vaak | |
gebrokenglas | zondag 2 maart 2014 @ 15:54 |
Met mijn ouwe fiets heb ik een paar lelijke menie vegen op het frame zitten. Het ding ziet eruit alsof ie elk moment uit elkaar kan vallen van ellende en de roest. Zelfs zonder slot wordt ie niet gejat. Maar hij is zo stevig en degelijk als maar kan. Nu is dat met een auto - en zeker een BMW - natuurlijk niet de manier... | |
Maharbal | zondag 2 maart 2014 @ 16:15 |
Heb zojuist een klein beetje kortsluiting veroorzaakt bij m'n (nieuwe) accu. Was de pluspool (althans, het kleine moertje dat de klem op de pluspool houdt) aan het aandraaien en was in alle haast even vergeten snel de min los te draaien. Liet m'n steeksleutel uit m'n hand glijden en deze raakte dus m'n carrosserie. Het gevolg was heel kortstondig een mooie vonkenregen en een klein brandplekje op steeksleutel (en moertje). Sleutel stond verder niet op contact en het enige wat aanstond was interieurverlichting (kofferbak stond uiteraard open). Auto startte eigenlijk meteen weer en er leek niets aan de hand. Moet nog even de zekeringen doorlopen. Is er verder nog iets waar ik naar zou moeten kijken, of heb ik gewoon geluk gehad? | |
daNpy | zondag 2 maart 2014 @ 16:23 |
Je accu heeft wellicht een opdonder gehad maar daar merk je niet zo heel veel van voorlopig | |
Maharbal | zondag 2 maart 2014 @ 16:25 |
Heb vorige week een nieuwe gekocht Goed, verder hoef ik me dus nergens zorgen over te maken aangezien alles het nog deed en er niets ongewoons te zien was? | |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 16:51 |
Neuh, denk dat het wel meevalt. Controleer je zekeringen, en alle elektrische functies. Je zou ook nog even de spanning van je accu kunnen meten met en zonder draaiende motor. Dan heb je een nulmeting voor als ie over een paar dagen toch een kerstboom aan lampjes laat zien op je dash. | |
Maharbal | zondag 2 maart 2014 @ 17:23 |
Alright, thanks | |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 17:25 |
Het mooie van elektriciteit is dat je storingen na dit soort grappen meestal direct ziet. Maar het een kan altijd na een tijdje alsnog komen. Als ie gewoon start en je heb geen foutmeldingen/controlelampjes dan zal het wel goed gaan. | |
Hyperdude | zondag 2 maart 2014 @ 17:26 |
Als je hier nou wat vaker langs was gekomen, had je het anders gedaan. Twee weken geleden ofzo zeer langdradige discussie of je eerst de min, of eerst de plus los moest halen | |
Maharbal | zondag 2 maart 2014 @ 17:28 |
O nee, ik weet dat je eerst de min los haalt en dan de plus (en andersom als je weer gaat monteren). Ik wilde alleen even de kleine moertjes aandraaien van de klemmen (ik had ze niet goed aangedraaid waardoor de auto wel stroom had maar niet startte) maar was dat nu in alle snelheid ('even een moertje vastdraaien') glad vergeten. | |
Hyperdude | zondag 2 maart 2014 @ 17:29 |
Korrtsluiting zit in een klein hoekje. | |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 17:29 |
Ik ben de uitkomst alweer vergeten Maar van de week heb ik eerst de min los gehaald en daarna de plus (zonder het chassis te raken uiteraard ) | |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 17:30 |
Bagagenet lijkt toch wel aardig in de pocket te zijn Na alle upgrades heb ik nu mijn zinnen gezet op een automatisch dimmende binnenspiegel. Als ik er eentje voor een mooie prijs kan vinden dan wordt dat de volgende upgrade. | |
daNpy | zondag 2 maart 2014 @ 17:31 |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 17:33 |
Dat zal er sfeervol uitzien op je dashboard | |
daNpy | zondag 2 maart 2014 @ 17:34 |
Ik zou hem dichter bij de accu plaatsen als ik jullie was... | |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 17:34 |
Een echte racebaas heeft zo'n ding toch ergens op de middenconsole zitten? | |
daNpy | zondag 2 maart 2014 @ 17:36 |
Ja maar mensen die niet weten welke pool van de accu ze eerst los moeten maken kunnen dit beter tussen de massa en het chassis zetten | |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 17:37 |
Hehe, maar ik zie die lui dit er ook niet tussen knutselen | |
daNpy | zondag 2 maart 2014 @ 17:39 |
Fixed
| |
jitzzzze | zondag 2 maart 2014 @ 17:42 |
Hehe; dit er tussen zetten gaat wel lukken. Massa kabel zoeken, doorknippen, eindjes strippen, oogje aan meubelen, die twee boutjes onderaan dat ding aandraaien en je bent er. Ik haal al jaren eerst de plus los en zet de min als eerste weer vast. | |
Andyy | zondag 2 maart 2014 @ 19:18 |
Die slalommen waren te kort En de i3 is een wendbaar stadsautotje. Maar had daarmee ook catastrofaal onderstuurd een keer | |
Hyperdude | zondag 2 maart 2014 @ 19:26 |
Lange 5-serie met stopcontact. | |
Andyy | zondag 2 maart 2014 @ 19:42 |
Maar geen activehybrid, want die heeft aan beiden zijden een pijpje. Hmm | |
TommyGun | maandag 3 maart 2014 @ 09:36 |
Ik wil graag nog even kotsen op de FWD van de 2'er | |
Piet__Piraat | maandag 3 maart 2014 @ 10:06 |
Je komt voor het eerst in een eeuw weer langs en begint dan meteen te kotsen? Mooi is dat | |
TommyGun | maandag 3 maart 2014 @ 10:14 |
Sorry, sinds ik geen Bimmer meer heb kom ik hier idd weinig | |
spectrumanalyser | maandag 3 maart 2014 @ 12:06 |
BMW is mijn favoriete automerk. ik zal geen ander merk auto kopen. een korte zoektocht naar wat ik graag zou willen leverde een BMW Coupé 320i Introduction (e92) voor 14.950 euro. hij staat bij P. Bot in Vlaardingen. dan is het even de vraag wat ik voor m'n e46 terug zou krijgen. ik vrees maar 1k | |
Andyy | maandag 3 maart 2014 @ 12:52 |
Maar zit nu naast een 2 coupe, die is dan wel weer prima | |
Piet__Piraat | maandag 3 maart 2014 @ 13:14 |
Je rijdt nu zo'n ecobakje toch? Wat voor E46 heb je nu dan? Motor, tellerstand e.d.? Ze zijn inderdaad niet meer heel veel waard, maar een nette kan echt nog wel iets opleveren. Verre kennis heeft paar maanden terug z'n E36 coupé in lelijk groen zelf nog voor meer dan 2,5k verkocht, gewoon omdat ie zo netjes was. | |
spectrumanalyser | maandag 3 maart 2014 @ 13:42 |
316i met 2 ton erop. ben erg benieuwd wie er 2,5k neer gelegd heeft voor een e36. dat zijn mensen die zichzelf liefhebber noemen | |
Spezza19 | maandag 3 maart 2014 @ 13:45 |
Ach, er is laatst een E36 voor 4500,- verkocht… Ding was er ook wel naar… | |
Piet__Piraat | maandag 3 maart 2014 @ 13:56 |
Dat zijn de toppers inderdaad, maar er zijn er maar weinig die voor zulke prijzen weggaan. Een doorsnee 316i van ±15jr oud met twee ton op de klok zal geen zak meer opleveren: ik denk dat je blij moet zijn met alles dat je boven 1k krijgt bij inruil. | |
spectrumanalyser | maandag 3 maart 2014 @ 14:05 |
ik heb nu 2 jaar een e46 316i en er 2k voor betaald. weinig kosten aan gehad en kan 'm wel voor wat meer dan 1k wegzetten. punt is alleen dat die e92 nu 15k is, das andere koek :p ik blijf het wonderbaarlijk vinden dat er mensen zijn die zulke hoge bedragen neerleggen voor een e36. types ala mastermilo/krimson37 rijden e36 aan gort voor de lol en krijgen deze wagens zomaar.... | |
TommyGun | maandag 3 maart 2014 @ 14:10 |
Fiesta in de lease inderdaad Zo nu en dan krijg ik de drang om een toffe wagen aan te schaffen maar, vooral in NL, is het gewoon zonde van je geld. | |
Piet__Piraat | maandag 3 maart 2014 @ 14:13 |
Mja, ik vind 15k stukslaan op een auto ook behoorlijk wat, vooral als je bedenkt hoe hard zo'n ding afschrijft. Doe mij dan maar iets onder de 10k. Misschien iets meer slijtage en iets meer onderhoud nodig, maar dat staat in geen verhouding qua kosten tot de afschrijving vanaf 15k. Klopt, vooral als je bijna voor niks in een Fiësta rijdt. Het is geen strepentrekker, maar het rijdt wel en je hoeft je nergens zorgen om te maken. | |
TommyGun | maandag 3 maart 2014 @ 14:25 |
Exact, kan ik m'n geld elders opbrassen Maar ik hoop natuurlijk wel een steeds dikkere bak te kunnen rijden (c.q. leasen ). | |
Hyperdude | maandag 3 maart 2014 @ 19:33 |
Is niks voor een nette 328 Coupé in goede originele staat en niet zo veel kms. Afschrijving is a bitch. Voor de particulier. Ik heb in 2006 25K betaald voor mijn gebakkie met 120 K op de teller. Nu 7 jaar en 180000 km later wil ik niet eens weten wat ie nog waard is. | |
boegschroef | maandag 3 maart 2014 @ 22:04 |
Vandaag naar de dealer geweest (belgie) krijg voor mijn 22 maanden oude z4 35i met 14k aan extra opties en 60k op de telker nog maar 35k terug bij inruil | |
daNpy | maandag 3 maart 2014 @ 22:16 |
Je weet dat een auto nieuw kopen geen inverstering is die zich in 2 jaar terug verdient he? | |
Hyaenidae | maandag 3 maart 2014 @ 22:24 |
Nee, 320i is doodzonde In een E92 hoort gewoon een 6-cilinder, dus ga voor een 325i/330i. | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 3 maart 2014 @ 23:12 |
Hey, had jij niet toevallig deurspeakers liggen voor een E46? | |
Piet__Piraat | maandag 3 maart 2014 @ 23:31 |
Dat is ook lekker afschrijven! Maar ja, dat weet je met een nieuwe auto hè... Auw. Dat hakt er ook lekker in. Denk dat je ruim 20k hebt afgeschreven nu, want benzinebakken met 3 ton op de klok vinden in NL niet meer zo gretig aftrek... Maar goed, daarvoor heb je wel een lekkere auto gereden! Ik heb die van mij op papier maar vast afgeschreven. Doet over de afgelopen jaren wat pijn, maar dat rijdt de komende km's wel lekker zorgeloos Gaat wel weer hard deze maand trouwens. Even 'tussendoor' wat onderhoud aan de dame plegen, en je bent zo 300 euro lichter . | |
boegschroef | dinsdag 4 maart 2014 @ 09:41 |
Nee dat weet je van te voren, maar binnen 2 jaar met 60k, 40k afschrijving had ik ook niet verwacht zeker niet als je vervolgens 2 jaar oude 5 series bij de dealer ziet staan voor bijna de nieuwprijs :s | |
Piet__Piraat | dinsdag 4 maart 2014 @ 09:43 |
Dat is wel het nadeel van een Z-model inderdaad. Net als de X-modellen. De Fünfers zijn er maar voor een niet al te grote groep, maar de groep die vist in de Z-vijver is helemaal klein. Het is een funauto voor erbij, voor de meeste mensen. Die doelgroep is natuurlijk klein en dat doet wat met de prijs... | |
daNpy | dinsdag 4 maart 2014 @ 09:46 |
Jup die heb ik nog wel | |
MrSweets | dinsdag 4 maart 2014 @ 11:36 |
Beste mensen, ik heb nog steeds n knipperlicht probleem (linkerknipperlicht knippert continue) Bij de garage geweest, hadden n onderdeel nodig, n schakelaar. Kosten 200¤. Is dit reeel ? kan ik het zelf / is het makkelijk ? | |
daNpy | dinsdag 4 maart 2014 @ 12:12 |
Ebay, als je weet welke schakelaar. Of je het zelf kan ligt aan je zelf, ik ken mensen die letterlijk geen schroef aan kunnen draaien omdat ze geen gevoel in hun poten hebben. | |
MrSweets | dinsdag 4 maart 2014 @ 12:15 |
Juist oke, heb deze tutorial gevonden, klopt dit een beetje ? http://bmw.dekschrobbers.(...)thendelvervangen.pdf Stuur moet er dus af en aribag eruit enzo.. | |
MrSweets | dinsdag 4 maart 2014 @ 12:21 |
Is het normaal dat het die knipperlicht schakelaar is, vind het namelijk beetje vaag verhaal hoe kan dat ding nu ineens kapot zijn ? of is het wel plausibel ? Als ze tegen mij zeggen, de schakelaar moet vervangen worden, dan wordt hier toch de knipperlichtschakelaar hendel aan het stuur bedoeld of kunnen ze ook iets anders bedoelen ? [ Bericht 23% gewijzigd door MrSweets op 04-03-2014 12:30:10 ] | |
daNpy | dinsdag 4 maart 2014 @ 14:23 |
Tutorial ziet er netjes uit, verder weet ik het niet want ik heb geen E46 (meer) | |
maart78 | dinsdag 4 maart 2014 @ 17:59 |
Kutzooi, mijn auto loopt onregelmatig als hij warm is. Waarschijnlijk een dooie bobine | |
Hyperdude | dinsdag 4 maart 2014 @ 18:01 |
Ik had er een paar weken geleden 1 kapot die er nog geen 50K kms. in zat. Totaal 3 stuks vervangen in 180000 km. | |
maart78 | dinsdag 4 maart 2014 @ 18:02 |
Bij mij zijn ze alle 4 nog geen 10K oud was een terugroep actie | |
Hyperdude | dinsdag 4 maart 2014 @ 18:07 |
Nou ja, dan gaan ze 170000 kms waarschijnlijk niet meer stuk. | |
maart78 | woensdag 5 maart 2014 @ 17:18 |
Er was een thermostaat kapot.. 3uur zitten wachten bij de stealer | |
Hyperdude | woensdag 5 maart 2014 @ 17:35 |
Had een Aston gekocht; daar hebben ze een leuke koffiejuffrouw | |
maart78 | woensdag 5 maart 2014 @ 18:35 |
Volgende keer ja, | |
jitzzzze | woensdag 5 maart 2014 @ 19:19 |
De deurpanelen vastzetten met nieuwe clipjes, dat was echt iets wat ik vorig jaar al had moeten doen. Wat een enorme verbetering in aangezicht, geluid en comfort. | |
Maharbal | woensdag 5 maart 2014 @ 21:24 |
Heb al een tijdje eigenlijk niet gekeken naar de prijzen van die E46's. Niet dat ik concrete verkoopplannen heb, maar wat doet een 2002 325ci met 180k op de teller tegenwoordig nog? | |
Hyperdude | woensdag 5 maart 2014 @ 21:26 |
3500 Staat ie nog steeds in de opslag? | |
Maharbal | woensdag 5 maart 2014 @ 21:29 |
Nah, al sinds dec 2012 niet meer. Ik rijd momenteel misschien 50 km per maand (100 en dan is het veel) en doe dat al maanden. Begin me steeds meer af te vragen of ik dat ding er nog steeds voor de leuk bij wil houden. | |
Hyperdude | woensdag 5 maart 2014 @ 21:31 |
Mooi, anders schrijf je alleen maar af, zonder dat je nog wat lol van het sturen hebt. Na je edit; verkopen. 50 km. per maand gaat zo'n ding kapot aan. Ik rij 50 km. per dag, en dat is eigenlijk al te weinig voor het blok om goed op temperatuur te komen. Kosten verzekering en belasting per gereden km. is ook om te huilen. | |
Maharbal | woensdag 5 maart 2014 @ 21:36 |
Het fijne is dat zo'n auto altijd klaar hebben staan gewoon een fijn gevoel is en in de lente/zomer rijd ik wel iets meer (voor de fun). Ga er ook wel af en toe mee naar het buitenland, maar daarbuiten is het vooral stilstaan. Beetje lastige keuze, want dat ding bezorgt me elke keer weer een glimlach en voor het geld hoef ik het niet per se te doen. Ondertussen onderhoud ik 'm overigens gewoon netjes. Nieuwe radiateur, nieuwe achterbanden, remblokken, accu, olie om de 5k/10k. | |
Hyperdude | woensdag 5 maart 2014 @ 21:44 |
Als je het zo bekijkt is het een catch-22 situatie. Verkopen = dik verliezen; blijven rijden is een beetje verliezen. Als die van mij het volhoudt kan ie over 2 jaar "goedkoop" op de zaak. Sta ik in ieder geval nog met een smile te tanken. | |
Piet__Piraat | donderdag 6 maart 2014 @ 08:01 |
Ik zou 'm dan houden. Hij levert toch geen drol meer op, en nu heb je er nog een beetje plezier van. Al zou ik proberen om er wel af en toe een grotere rit mee te maken, dan warmt de boel nog eens op en zijn je kosten per km wat lager . Als je 'm wegdoet en je hebt nog eens een auto nodig, zit je elke keer te balen dat je 'm niet hebt. Of als je zo'n truttenschudder hebt, dan baal je daar weer van. | |
leolinedance | donderdag 6 maart 2014 @ 08:39 |
Zit eraan te denken mijn Beemer niet meer prive te gaan rijden. Kost toch 400 euro per maand, en ik rijd gemiddeld misschien 500 km per maand prive. Dan zijn dan ook dure km's. Mijn vriendin wil een autootje gaan kopen, als we dat nou samen doen scheelt dat een hoop geld. Wordt dan wel een Swift, C2, Ibiza achtig karretje. Eigenlijk wil ik niet, maar + 200 euro besparen per maand... [ Bericht 14% gewijzigd door leolinedance op 06-03-2014 08:54:07 ] | |
Maharbal | donderdag 6 maart 2014 @ 09:11 |
Wat is geen drol? Als ik nu nog eens online kijk dan gaan vergelijkbare auto's nog steeds voor 7/8k. Je zou denken dat 6/7 dan nog te doen is, tenzij ik iets over het hoofd zie. | |
Piet__Piraat | donderdag 6 maart 2014 @ 11:54 |
Als ik hier kijk: http://www.gaspedaal.nl/B(...)brnst=Benzine&srt=pr Dan zie ik geen 7/8k. Dan zie ik meer 5/6k. Vraagprijs. Met de onderkant van de markt op 4,5k. Tenzij die van jou echt geweldig, vol opties is en er super uit ziet, denk ik niet dat je een topprijs krijgt. Gewoon, omdat er te veel rondrijden en de meeste mensen geen 12 jaar oude coupé met bijna twee ton kopen. Dat is wel de moeite ja, vooral als je jullie toch al een auto moeten hebben. Maar je bent wat laat met die beslissing, kan alleen per kalenderjaar... Je zit nu al over de 500km in een jaar heen, dus moet het hele jaar toch al bijtelling betalen. Kun je er net zo goed van genieten! | |
leolinedance | donderdag 6 maart 2014 @ 13:23 |
Is dat zo ja? Kan ik het jaar niet in april in laten gaan wat betreft niet meer prive rijden? Dan ben ik inderdaad te laat. Dan toch maar eens een vakantie in Spanje plannen ofzo | |
Maharbal | donderdag 6 maart 2014 @ 13:32 |
Was me ook opgevallen, maar die 5/6k zijn van die afgetrapte dingen meestal. In mijn ervaring doet het feit dat ik alle stempels van de dealer en specialist heb het meestal wel goed voor de verkoopwaarde. Maar gezien de prijzen zei ik dan ook dat 6/7 wel haalbaar moet zijn, niet 7/8 Maar ja, uiteindelijk blijft er toch nooit iets fatsoenlijks over | |
rival | donderdag 6 maart 2014 @ 13:35 |
Morgen een kijker voor mijn E30 cabrio... Als die hem koopt zal ik dit weekend een nieuwe auto moeten zoeken.... daar heb ik nu al zin in | |
Maharbal | donderdag 6 maart 2014 @ 13:37 |
Weer een E30? | |
rival | donderdag 6 maart 2014 @ 13:42 |
Ik wil graag een E46 maar met het kleine budget dat ik uit wil geven denk ik dat ik op een E36 uitkom... Op zich zou ik best wel weer een E30 willen maar dan moet het wel een hele goede zijn... | |
Maharbal | donderdag 6 maart 2014 @ 13:47 |
Ik was een tijdje terug overigens bij jou op de zaak. Konden mij geen banden verkopen want het systeem lag er uit | |
rival | donderdag 6 maart 2014 @ 13:49 |
Ik kom niet meer bij profile. Mijn maatje is nu voor zichzelf begonnen. Goedkope reparaties en hij doet ook in banden. Hij werkt samen met de officiële conti importeur/handelaar van nederland dus conti's kan ie voor een mooie prijs leveren... (sowieso alle merken verder) | |
Maharbal | donderdag 6 maart 2014 @ 13:51 |
Ah, alright Heb er nu al Michelin Pilot Sports 3 onder zitten. | |
rival | donderdag 6 maart 2014 @ 14:18 |
Ja dan weet je het voor de toekomst | |
Piet__Piraat | donderdag 6 maart 2014 @ 16:21 |
Klopt, het zijn niet de toppers. Maar het nadeel is dat je in een redelijk verzadigde, op z'n gat liggende markt zit. Je moet net mazzel hebben. Voor zover ik weet niet, of er moet iets veranderd zijn. Anders zegt natuurlijk elke privérijder dat ie toevallig in januari 20k privé heeft gemaakt, en daarna niet meer. In december even goochelen met de rittenadministratie en voila: onbeperkt privé rijden voor 400 euro per jaar | |
daNpy | donderdag 6 maart 2014 @ 17:50 |
Heeft er iemand in de buurt van Eindhoven een uitleesapparaatje? | |
mitchelll0181 | donderdag 6 maart 2014 @ 22:16 |
Rdam.. Voldoet niet aan in de buurt denk... Haha | |
YoshiBignose | donderdag 6 maart 2014 @ 22:19 |
Nog wat nieuws hier? | |
mitchelll0181 | vrijdag 7 maart 2014 @ 10:58 |
Nee... Rij nog steeds lanzaam verder naar de 318.000 km... Dat is een waardig einde voor mn 318 .. Drijfstanglager ... | |
YoshiBignose | vrijdag 7 maart 2014 @ 11:41 |
Dacht je bent ondertussen wel gecrashed met je wan li's | |
Tarado | vrijdag 7 maart 2014 @ 11:44 |
Heb mijn zomerbanden er alweer een werkweek onder, was deze winter overbodig eigenlijk, die winterbanden. | |
mitchelll0181 | vrijdag 7 maart 2014 @ 12:15 |
Sommige mensen kennen wel hun auto ... | |
YoshiBignose | vrijdag 7 maart 2014 @ 12:55 |
Ja winterbanden beetje nutteloos. Ik rij nu in een Kia dus heb hier weinig meer te zoeken. Alhoewel, heb nog steeds de E23 die nu ff gestald staat, als ik weer wat geld heb dan knap ik hem wel op. Rijdt nog altijd goed Toch maar even kijken naar een E36 cabrio... blijven wel betaalbaar en leuk in de zomer | |
Piet__Piraat | vrijdag 7 maart 2014 @ 17:16 |
Ik heb ze er uit noodzaak nog onder ivm wintersport en compleet versleten zomerbanden, anders had ik ze deze winter niet eens gemonteerd. | |
Hyaenidae | vrijdag 7 maart 2014 @ 17:45 |
Welke Kia? Jij had toch ooit een E46 coupé, kan me eerlijk gezegd geen Kia bedenken die beter zou rijden. | |
YoshiBignose | vrijdag 7 maart 2014 @ 18:38 |
Kia Optima, wel de dikste Kia. Komt absoluut niet in de buurt van het rijgedrag van BMW, maar dat wist ik van te voren ook wel. Is een hybride dus zwaar dus hoeken gaat ook niet. Lekker cruisen | |
Piet__Piraat | vrijdag 7 maart 2014 @ 18:47 |
Zo'n Optima is best een nette bak; ik vind 'm er goed uitzien. Jammer dat het motorenpalet niet overhoudt. | |
YoshiBignose | vrijdag 7 maart 2014 @ 19:22 |
Tja 177 pk hybride, je hebt vermogen genoeg in principe. Je voelt de koppel van de electromotor onderin, maar dat is maar van hele korte duur. Daarna moet je echt trappen wil je hard gaan. Nodigt ook totaal niet uit om ermee te scheuren. Cruise control staat bijna altijd aan en in de binnenstad geruisloos rollen terwijl de motor uit staat. Full option verder, waar je bij een BMW scheel aan betaalt (stuurverwarming, stoelverwarming voor+achter, stoelverkoeling). En 7 jaar garantie, voor de prijs van een 1-serie.... | |
Piet__Piraat | vrijdag 7 maart 2014 @ 19:54 |
Wat dat betreft is het een erg puike auto inderdaad. Gewoon, goed vol, nette kar. Best zonde dat ie zo ondergewaardeerd is. | |
Hyaenidae | vrijdag 7 maart 2014 @ 22:34 |
Voor die klasse inderdaad geen slechte keuze. Had jij ook niet een Lexus GS en Toyota IQ? Want dan is dit wel een passende middenweg, een grote comfort sedan met lage running costs. | |
Andyy | zaterdag 8 maart 2014 @ 00:07 |
Zie 'm best vaak als taxi rijden, schijnt veel beenruimte achter te hebben. | |
MrSweets | zaterdag 8 maart 2014 @ 14:35 |
Beste mensen ik ben zo dom geweest om mn accu los te koppelen en toen de achterklep dicht te doen. Nu krijg ik de achterklep niet meer open, ik heb maar 1 sleuten en op een of andere manier past deze niet. Het gaat om n e46 coupe, zou er een aparte sleutel moeten zijn voor de achterbak ? | |
Hyperdude | zaterdag 8 maart 2014 @ 14:36 |
Kan je de rugleuning niet van binnenuit "openen". Kon bij de E36 CP wel. Of zit de hele auto ook op slot? | |
Andyy | zaterdag 8 maart 2014 @ 14:37 |
Vanuit de kofferbak kan ik 'm openen in m'n E84. Zit een stukje plastic die je los kan trekken, zit een touwtje aan dat 'm opent. | |
MrSweets | zaterdag 8 maart 2014 @ 14:42 |
Nee niet de hele auto, met de sleutel die ik heb kan ik wel het portier openen. | |
MrSweets | zaterdag 8 maart 2014 @ 14:43 |
Rugleuning zit zon middestukje/ armsteun, daar zit n plaat, iig geen doorgang zo 123 | |
Hyperdude | zaterdag 8 maart 2014 @ 14:49 |
ff 12 V op de laadpunten onder de motorkap zetten vanaf een andere accu/auto/lader? Wel weer loshalen voordat je je eigen accu weer aansluit | |
MrSweets | zaterdag 8 maart 2014 @ 14:54 |
Cool dat ga ik ff proberen | |
MrSweets | zaterdag 8 maart 2014 @ 15:23 |
Thx mensen het is weer helemaal voor elkaar! toch ff 170 euro bespaard door zelf ff te sleutelen xD | |
Hyperdude | zaterdag 8 maart 2014 @ 15:27 |
Wat kost ¤170? | |
MrSweets | zaterdag 8 maart 2014 @ 15:33 |
De knipperlicht schakelaar vervangen zou 200¤ kosten bij de garage, nu zelf het onderdeel gekocht voor 30¤ | |
daNpy | zaterdag 8 maart 2014 @ 16:39 |
Netjes, alles gelukt zonder beschadigingen? | |
MrSweets | zaterdag 8 maart 2014 @ 16:44 |
Ja was top! | |
xaban06 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:53 |
Ik heb sinds kort dat mijn auto (E46) 'slipt', tenminste, ik hoor de auto slippen, ik voel het niet. Dat gebeurd alleen in een (scherpe) bocht. Collega zei dat het de differentieel kon zijn, kan dat kloppen? Volgens hem groot kans dat de olie op is. | |
spectrumanalyser | donderdag 13 maart 2014 @ 10:49 |
Lijkt mij niet. staat je wiel nog wel goed? zie je ongelijk slijtagepatroon? | |
rival | donderdag 13 maart 2014 @ 10:57 |
Inderdaad. check je banden even en kijk of iets schuin afslijt.... het kan je diff zijn. maar dan hoor je het als het goed is alleen tijdens scherpe bochten. (inparkeren, keren etc) | |
mitchelll0181 | donderdag 13 maart 2014 @ 11:15 |
Ff 1 kant opkrikken en laten draaien in zn 1 Dan hoor je et gelijk | |
Mattor | dinsdag 18 maart 2014 @ 16:43 |
BMW vrienden, Wil snel mijn zomerwielen weer op mijn 1 serie laten monteren, maar helaas zag ik toen ik ze schoonmaakte dat ze er niet opgezet hebben welk wiel waar vandaan komt. Er zit ook geen verplichte draairichting op de banden, dus kan alleen voor/achter onderscheiden n.a.v. het profiel. Wat moet er nu gebeuren? Gewoon op goed geluk laten monteren? Ga je het merken als bijv lv omgewisseld is met rv qua grip of zelfs trillen? Moeten ze allemaal weer gebalanceerd worden? Heb eigenlijk geen idee, deed het voorheen zelf/liet het op m'n werk doen en dan ging het altijd goed met markeren. Ook op google zoek ik blijkbaar niet op de juiste termen of heeft iemand deze vraag nog nooit op internet gesteld. Alvast bedankt voor het advies! | |
rival | dinsdag 18 maart 2014 @ 17:02 |
links rechts omwisselen maakt niet uit.... | |
Mattor | dinsdag 18 maart 2014 @ 17:10 |
Aah, ik dacht juist dat van voor naar achter geen probleem was (ook gedaan, nooit problemen.), maar links/rechts wel. Maar dat zal dan, logischerwijs, wel slaan op banden met draairichting. Bedankt voor je snelle reactie iig! | |
rival | dinsdag 18 maart 2014 @ 17:11 |
dat heb je goed graag gedaan. | |
Hyperdude | dinsdag 18 maart 2014 @ 17:28 |
Ook geen "Outside" markering? | |
Mattor | dinsdag 18 maart 2014 @ 17:32 |
Als de band al 'goed' op de velg zit maakt dat toch niet meer uit? Want op welke plek je de velg, met band, dan monteert zal outside altijd de buitenkant zijn. | |
Hyperdude | dinsdag 18 maart 2014 @ 17:34 |
Daar heb je een punt. Maar anyway, heb de indruk dat dat de draairichting de laatste jaren vervangen is door "out-/inside" markeringen. Vandaar mijn opmerking. Maar je hebt gelijk, in dit geval een onzinnige opmerking | |
Mattor | dinsdag 18 maart 2014 @ 17:42 |
Geen idee hoe oud de banden zijn, zou ik moeten kijken. Maar volgens mij heeft de draairichting meer te maken met het profiel, welke echt de goede kant op moet draaien om het water-afvoerend effect te hebben. Als ze banden zouden maken met alleen outside/inside, welke wel een draairichting hebben, krijg je dus weer problemen als de band op de velg zit, want dan blijft outside altijd outside en ga je nat als je dus weer gaat wisselen en niet weet waar het wiel gezeten heeft. | |
Piet__Piraat | dinsdag 18 maart 2014 @ 17:44 |
Dat viel me ook al op ja. Tegenwoordig heb je nog wel 'outside' markering, maar geen 'rotation' meer. Het maakt bij veel banden dus geen drol uit. Bij winterbanden overigens vaak weer wel, maar dat is omdat de groeven daar bewust zijn gemaakt voor grote hoeveelheden waterafvoer. | |
Hyperdude | dinsdag 18 maart 2014 @ 18:04 |
Goed markeren dus. Nu op de LA plaats. | |
Piet__Piraat | dinsdag 18 maart 2014 @ 18:11 |
Schrijf jij óp de velg? Ik plak er altijd een stuk duct tape op, houdt prima. Wel fijn, eindelijk de zomerbandjes er weer op gelegd dus er kan weer een beetje gegumd worden | |
Hyperdude | dinsdag 18 maart 2014 @ 18:14 |
Zijn van die oude Alpina's met dekseltje en slot. Bij de wintervelgen schrijf ik het aan de binnenzijde. | |
Piet__Piraat | dinsdag 18 maart 2014 @ 18:18 |
Dan nog! Waarom geen stickertje ofzo? | |
daNpy | dinsdag 18 maart 2014 @ 18:28 |
Omdat je het aan de naafzijde toch niet ziet | |
Spezza19 | dinsdag 18 maart 2014 @ 18:59 |
Vandaag nieuw hemeltje in mijn BMW laten zetten… De vorige liet los… Ook meteen stijltjes mee laten nemen… | |
Piet__Piraat | donderdag 20 maart 2014 @ 21:40 |
Wie was hier laatst ook alweer door een accureset z'n lange termijn gebruiksgemiddelde kwijt? Die van mij is plots ook naar de maan. Na een lange buitenlandrit is 't ineens gestegen naar 39,5L/100km en met geen mogelijkheid terug te krijgen | |
Hyperdude | vrijdag 21 maart 2014 @ 07:52 |
Bij mij door gedoe met instrumentencluster. 2006-2013 onafgebroken geschiedenis Maar boeit toch eigenlijk ook niet. Na een weekje tuffen staat ie weer waar ie altijd stond. Jouw 39,5 die zich niet laat resetten lijkt mij een ander/groter? probleem. Tenzij dat het daadwerkelijk verbruik betreft. | |
Piet__Piraat | vrijdag 21 maart 2014 @ 08:11 |
Een tweeliter diesel die 1:2,5 loopt? Gelukkig niet Ik heb nog niet geprobeerd 'm te resetten (best zonde na -ik denk- al een jaartje of twee historie), vraag me vooral af waardoor ie op die waarde is gekomen. Ik ben benieuwd of ie met normaal rijden nog gaat zakken, maar het lijkt erop dat er ergens een foutje in de BC is geslopen dat zich vastgezet heeft Want hij zou nu wel al iets moeten zakken. We houden echter nog even vol | |
Hyperdude | vrijdag 21 maart 2014 @ 08:43 |
Dacht dat je de launchcontrol had getest ofzo. Ik zou 'm resetten. Kom je eerder achter of er echt iets kaduuk is in je BC of dat ie alleen een TIA heeft gehad. | |
Piet__Piraat | vrijdag 21 maart 2014 @ 12:46 |
I wish Mja, het maakt niet veel uit. De rest van cijfers lopen nog gewoon mee (temp, theoretisch bereik etc), dus ook al is dat ding kapot: pech hebben. Ik wacht nog even tot het eind van deze tank. Misschien is de meter van slag doordat de vlotter een tik heeft gehad: bij toeval de afgelopen tank een heel eind leeggereden. Mogelijk dat daar nog iets zit. En anders inderdaad resetten. Kan ik weer opnieuw beginnen | |
Tarado | vrijdag 21 maart 2014 @ 12:53 |
Mooi | |
jitzzzze | zaterdag 22 maart 2014 @ 18:12 |
Voor weinag een set deurrubbers op de kop getikt. Kan ik uit twee complete sets weer één goede samenstellen | |
boegschroef | zaterdag 22 maart 2014 @ 18:44 |
Zo ik mag weer gaan zoeken naar een nieuwe wagen. De Z4 3.5 is verkocht. Waarschijnlijk ga ik voor het eerst sinds ik mijn rijbewijs heb (12 jaar) weg van het BMW merk... ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik weer terug BMW rij. | |
jitzzzze | zaterdag 22 maart 2014 @ 18:46 |
Een week | |
daNpy | zaterdag 22 maart 2014 @ 18:50 |
Niet lang idd. Erger me altijd in andere (huur)auto's | |
Piet__Piraat | zaterdag 22 maart 2014 @ 18:57 |
Nog een nette prijs voor gekregen? Waar zit je aan te denken qua alternatief? | |
boegschroef | zondag 23 maart 2014 @ 08:29 |
Ik heb een nette prijs gekregen hoewel ik toch erg veel heb afgeschreven. Ik twijfel nu ook of ik weer ga kijken naar een nieuwe of een 2e hands wagen. Nieuw: Zelf de opties kiezen Goede garantie Ik heb een hekel aan krasjes of beschadigingen in het interieur wat bij een nieuwe wagen niet het geval is. Geen lange zoektocht voor de 'ideale' auto 2e hands: Goedkoper | |
daNpy | zondag 23 maart 2014 @ 08:29 |
en minder afschrijving | |
Piet__Piraat | zondag 23 maart 2014 @ 09:58 |
Lastig inderdaad. Al die voorkeuren hebben wat dat betreft wel een stevige prijs inderdaad. Ik vind het altijd juist wel leuk om naar tweedehands auto's te zoeken. De voorpret is een deel van de lol van het autorijden. Maar dan moet je daar wel de tijd voor (willen) nemen. | |
Hyperdude | zondag 23 maart 2014 @ 10:28 |
Wel eens bij Porsche gekeken? Als je een fatsoenlijke specialist in de buurt hebt is het, in mijn ervaring, qua ¤¤ best te doen tov een nwe. BMW. Afh. van budget diverse mogelijkheden Heb na het zien van onderstaand fimpje een keer een suf proefritje gemaakt en kijk nu heel anders naar de de Cayman. Vanaf 9.11 | |
leolinedance | zondag 23 maart 2014 @ 13:20 |
Als je dat al weet, waarom ga je dan niet gewoon voor een BMW? Als kleine jongen heb ik vroeger een aantal keer met een 850i meegereden. Geweldig vond ik dat. Sindsdien besmet | |
leolinedance | zondag 23 maart 2014 @ 13:28 |
Twee dagen geleden trouwens in een nieuwe Mercedes E-klasse meegereden. Wát een comfort | |
boegschroef | zondag 23 maart 2014 @ 20:04 |
Door de tegenvallende kwaliteit van de auto's en een nog slechtere service ga ik ergens anders kijken. Mercedes is inderdaad 1 van de andere merken. Porsche wordt het zeker niet. Absoluut niet mijn smaak. Verder ben ik bang dat mijn verwachting te hoog zijn en dat ik uiteindelijk weer bij BMW terecht kom. Maar eerst maar eens bij de buren kijken. | |
daNpy | zondag 23 maart 2014 @ 20:39 |
Je wordt toch geen taxi chauffeur he | |
Piet__Piraat | zondag 23 maart 2014 @ 20:58 |
Rondneuzen is nooit verkeerd. Audi mogelijk iets voor je? Wel jammer dat je zo'n slechte ervaringen hebt met de kwaliteit en de dealer. Maar zo blijkt wel weer dat service tegenwoordig geen topprioriteit meer is en het met de Deutsche Gründlichkeit ook niet meer zo goed zit. | |
leolinedance | zondag 23 maart 2014 @ 21:53 |
Bandenspanningscontrole melding gehad. Dacht ook iets te voelen in het stuur op dat moment. Gestopt en gechecked maar niks kunnen vinden. Morgen maar eens oppompen, door die run-flat banden is het bijna niet te zien of er nu een lek is of niet. Wel raar trouwens dat het systeem alle banden oranje aangeeft (normaal groen). Lijkt mij sterk dat ze allemaal een probleem hebben. | |
boegschroef | maandag 24 maart 2014 @ 08:18 |
Even bij het tankstation de banden weer op de juiste druk zetten en opnieuw inleren/inlezen. Ik heb daar met de winterbanden ook wel eens last van, dan gaan ze meteen allemaal op oranje als de temperatuur te wisselvallig is zoals de laatste paar dagen. | |
Piet__Piraat | maandag 24 maart 2014 @ 09:14 |
Lang leve de automatische systemen . Echt, allemaal sensoren die constant in de war raken. Blij dat ik die meuk niet heb. Ik stop zelf wel gewoon eens per één of twee maanden bij de bandenoppompunit. | |
rival | maandag 24 maart 2014 @ 09:49 |
Dat doe je natuurlijk met een krijtje op de band he | |
jitzzzze | maandag 24 maart 2014 @ 11:14 |
+1 | |
jitzzzze | maandag 24 maart 2014 @ 11:53 |
Ik ga nu vast weer iets doms vragen, maar goed Motorolie, het is er in duizendhonderd verschillende soorten. In mijn wagen zit 10W40, voor oude diesels, volsyntheet. Nou moet daar af en toe een litertje bij, dat weet ik en dat boeit me ook vrij weinig. Nu giet ik er altijd hetzelfde merk bij, daarvoor ga ik speciaal langs een garage want het is nergens anders te krijgen. Maar maakt het nu echt iets uit? Als ik gewoon eenzelfde volsyntheet 10W40 erbij giet van één of ander goedkoop merk dan gaat het toch vast ook prima? | |
rival | maandag 24 maart 2014 @ 11:59 |
Klopt helemaal. en ik vind je vraag niet dom! | |
leolinedance | maandag 24 maart 2014 @ 12:03 |
Net maar even bij de pomp geweest om banden te pompen. Lekker handig allemaal, de benodigde druk staat niet in het tankklepje. Het boekje van de auto had ik niet bij me, en niet gechecked thuis. Overal maar 2,3 bar in geduwd, blijkt er achter 2.7 in te moeten. Kon ook niet aflezen hoeveel erin zat want dat apparaat was te hoog Kon aardig wat bij bij een van de achterbanden, dus er zal wel veel te weinig in. Heb het systeem weer ingesteld, ben benieuwd of de melding eerdaags weer verschijnt. | |
jitzzzze | maandag 24 maart 2014 @ 12:03 |
Ik snap er echt geen hout meer van af en toe, al die verschillende motorolies. De ene zweert bij Castrol Edge van 15 euro de liter. De ander gooit gewoon action rommel erin. Mijn wagen heeft ruim 350K gereden en dan vind ik zulke Castrol olie gewoon niet de moeite waard meer. In de aanbieding zie ik wel eens blikken olie voor iets van 5 euro de liter, volsytheet 10W40, dat is echt prima voor mijn wagen. Maar dan moet hij er wel goed op blijven draaien | |
jitzzzze | maandag 24 maart 2014 @ 12:04 |
Druk staat meestal bij BMW op de B stijl aan de bestuurderskant | |
rival | maandag 24 maart 2014 @ 12:13 |
Als je maar oplet dat je half en volsynthetisch niet door elkaar gaat gooien.... Met die viscositeit kan je vaak nog wel eentje dunner of dikker gaan bijvoorbeeld... | |
jitzzzze | maandag 24 maart 2014 @ 12:16 |
Check, en als ik van volsyntheet naar half-syntheet wil wissel dan moet ik een compelte olie+filter wissel doen toch? Al kan ik geen reden bedenken waarom ik half-syntheet zou willen naast dat het wat makkelijker verkrijgbaar is. | |
rival | maandag 24 maart 2014 @ 12:19 |
Ik denk het... Kan na het lezen van dit stukje ook geen reden bedenken.
| |
leolinedance | maandag 24 maart 2014 @ 12:23 |
fuck, hier dus | |
jitzzzze | maandag 24 maart 2014 @ 12:24 |
Dat is wel een duidelijk verhaal, komt zo te zien bij Shell vandaan maar het is natuurlijk niet zo dat de Shell olie heel erg veel anders is dan die van een willekeurig ander merk. | |
jitzzzze | maandag 24 maart 2014 @ 12:24 |
Ja, daar dus | |
rival | maandag 24 maart 2014 @ 13:06 |
Klopt kwam van de shell website. Ze gooien er nog wat dingetjes bij... misschien dat een duurdere olie iets betere toevoegingen heeft oid.. maar ik denk echt dat die verschillen nihil zijn... | |
jitzzzze | maandag 24 maart 2014 @ 16:55 |
Dat gevoel heb ik dus ook, dat het allemaal vrij weinig uitmaakt. | |
maart78 | maandag 24 maart 2014 @ 17:27 |
Bij mij geeft hij nu aan:lamp van buiten verlichting uitgevallen. knipperlichten knipperen nu snel, zowel links als rechts maar er is geen bolletje kapot | |
rival | maandag 24 maart 2014 @ 17:28 |
knippers aan de zijkant of in een spiegel misschien? | |
maart78 | maandag 24 maart 2014 @ 17:33 |
Nee alles doet het | |
maart78 | maandag 24 maart 2014 @ 17:34 |
slechte massa? dat ding is pas 7 jaar oud met 96000 op de teller | |
Piet__Piraat | maandag 24 maart 2014 @ 19:21 |
Complete wissel ja. Je hoeft ook niet de hoofdprijs voor olie te dokken hoor. Maar ik geloof wel dat regelmatig olie verversen goed is voor het onderhoud en de levensduur van je blok. Ik bestel m'n olie in Duitsland via een webshop. Originele BMW-olie (volsynthetisch) voor iets meer dan 6 euro de liter. 5W30, volgens fabrieksvoorschrift. | |
jitzzzze | maandag 24 maart 2014 @ 19:57 |
Welke shop is dat? Heb vroeger wel 5w40 gehad, maar dat vond mijn blok niet zo tof. | |
spectrumanalyser | maandag 24 maart 2014 @ 19:58 |
Originele BMW-olie 5W30, ookwel "BMW Longlife-04 5W30" is absoluut aan te raden. in Duitsland betaal je tegenwoordig 5,50 euro per liter. bijvoorbeeld bij Oil-Center.de of AutoteileMeile.de | |
Piet__Piraat | maandag 24 maart 2014 @ 20:05 |
Wat SA zegt. Oil-center.de. Wel 12 euro verzending, dus genoeg in één keer bestellen. Ik bestel altijd 30 liter in één keer, vanaf 31 liter worden de verzendkosten hoger. Ik deel de olie samen met een kennis en zo kunnen we dan weer ongeveer anderhalf jaar vooruit. De 10W40 is nog een stuk goedkoper dan 5W30: nog geen vijf euro per liter. | |
daNpy | maandag 24 maart 2014 @ 20:40 |
10W40 is ook geen longlife olie. | |
jitzzzze | maandag 24 maart 2014 @ 21:19 |
Top, dank je wel. Zal er binnenkort eens naar kijken. Het is inderdaad geen Long-life olie, maar goed, als je dat weet en op tijd ververst hoe belangrijk is dat dan? Met LL koop je een stukje gemak, maar echt goedkoper ben je onderaan de streep niet. | |
Piet__Piraat | maandag 24 maart 2014 @ 21:34 |
Nouja, voor die anderhalve euro per liter extra kun je het er net zo goed in gooien. Ik ben blij toe met die LL, anders had ik echt elke paar maanden onder de auto gelegen. Nu is het nog te overzien Ik weet niet waar je woont, maar anders kun je altijd wel een keer een paar liter 5W30 LL van me overnemen. Gooi je die erin en kijk hoe ie dan loopt, kun je daarna je eigen bestelling doen indien gewenst. | |
daNpy | maandag 24 maart 2014 @ 21:42 |
Ik rijd ook geen BMW omdat het goedkoper is. | |
jitzzzze | dinsdag 25 maart 2014 @ 08:06 |
ik natuurlijk ook niet, maar daarmee moet je natuurlijk niet zomaar de duurste LL olie erin gieten | |
daNpy | dinsdag 25 maart 2014 @ 09:06 |
Je moet ook geen 10w40 in een LL blok gieten | |
jitzzzze | dinsdag 25 maart 2014 @ 09:10 |
En ook dat klinkt aannemelijk, maar is de M41 ook al een LL blok? | |
daNpy | dinsdag 25 maart 2014 @ 10:22 |
Ik dacht niet dat BMW 10W40 voorschreef eigenlijk, ook niet voor de E36? | |
rival | dinsdag 25 maart 2014 @ 10:44 |
Volgens mij gaat er 10W40 in de M20 blokken (E30 enzo) Maar zeker weten doe ik het eventjes niet.... | |
jitzzzze | dinsdag 25 maart 2014 @ 11:04 |
5w30 is zo uit mijn hoofd de standaard. Heb gemerkt dat hij wel wat lekkerder loopt op 10w40 | |
daNpy | dinsdag 25 maart 2014 @ 11:27 |
Is er 5W30 in non-LL? | |
jitzzzze | dinsdag 25 maart 2014 @ 12:10 |
vast wel. | |
daNpy | dinsdag 25 maart 2014 @ 13:00 |
Volgens mij niet | |
jitzzzze | dinsdag 25 maart 2014 @ 14:47 |
Waarom vraag je het dan Nou ja, ik ben geen expert. Mijn boerenverstand zegt dat het allemaal niet zoveel uitmaakt | |
jitzzzze | dinsdag 25 maart 2014 @ 15:36 |
Ondertussen ook de APK weer gefixed zonder bijzonderheden. Het zelf repareren gaat me dus wel goed af kan ik inmiddels wel zeggen | |
Hyperdude | dinsdag 25 maart 2014 @ 18:02 |
Deze kwam ik ergens tegen: Ik gebruik Mobil 5W-50 omdat de 5W-30 bij mij verbrand als ik bergop of harder dan 130 wil. Olieverbruik blijft aanwezig, en neemt toe naarmate later in interval. Als PDF: http://www.e46fanatics.de(...)ein-ol-vergleich.pdf | |
daNpy | dinsdag 25 maart 2014 @ 18:50 |
Nouja, hierom:
| |
boegschroef | woensdag 2 april 2014 @ 13:40 |
Nou ik kom al snel terug op mijn vorige uitspraak.... tijdelijk een 316d 'sport' gekocht om de zoektocht naar mijn 'ideale' auto te overbruggen. Ik moet zeggen dat het wel een verschil is om van een Z4 3.5i over te stappen naar de 2.0 diesel.... Maar ik merk wel meteen dat de z4 (e89) van binnen echt verouderd begint te raken. Alle andere BMW's zijn al over naar het nieuwe concept waar de huidige Z4 nog achterloopt. Dit is hem geworden: [ Bericht 0% gewijzigd door boegschroef op 02-04-2014 13:56:20 ] | |
Hyaenidae | woensdag 2 april 2014 @ 13:53 |
Leuke auto, maar vond je E92 veel mooier. | |
Piet__Piraat | woensdag 2 april 2014 @ 15:04 |
Dat is wel heel tam zeg, een 316d . Maar goed, je moet wel iets hebben ter overbrugging inderdaad. Mijn boardcomputer doet het overigens weer. Toch maar gereset en nu geeft ie weer netjes de waardes aan zoals het hoort. Kleine TIA gehad dus. | |
boegschroef | woensdag 2 april 2014 @ 15:10 |
Ik eigenlijk ook, maar nu er steeds meer F** modellen rondrijden begint de e92 in mijn ogen erg 'oud' te worden. Het idee is nu om een jaartje in de 316 te rijden en dan te gaan kijken naar een 2e handse F32. Ik had ook voor een nieuwe kunnen gaan, maar ik heb het geld voor de afschrijving van het eerste jaar er niet meer voor over. Dan liever een jaartje rondtuffen en wat meer met de mustangs rijden. Het voordeel van de erg goedkope 316 is dat deze ook makkelijk weer in te ruilen is bij de dealer zodra daar de eerste 2e handse F32 modellen komen. | |
Piet__Piraat | woensdag 2 april 2014 @ 15:16 |
Dat scheelt inderdaad wel ja. En die ruk afschrijving mislopen is niet verkeerd lijkt me, toch een bak geld. Enige nadeel is dat je niet zelf alle opties e.d. kan kiezen, maar als je de tijd hebt om te zoeken (omdat je dus ook al iets anders hebt staan), hoef je geen haast te maken en kun je wachten op een nagenoeg 'perfecte'. | |
Hyaenidae | woensdag 2 april 2014 @ 16:11 |
Zie de F32 nu steeds meer rijden, strakke wagen maar vind een E92 met M-pakket nog zeker niet gedateerd. Mooier dan een F32 in schrapersversie en lelijke velgen. E46 coupé kan ik zelfs nog wel waarderen in mooie uitvoering, zeker de M3. E36 is natuurlijk een ander verhaal, dat is gewoon een grafwagen om te zien heden te dage. Qua design vind ik de E92 en F32 veel dichter bij elkaar liggen dan de stap tussen E46 coupé en E92, dus de E92 kan ik de komende jaren waarschijnlijk ook nog wel waarderen. [ Bericht 1% gewijzigd door Hyaenidae op 02-04-2014 16:19:49 ] | |
Piet__Piraat | woensdag 2 april 2014 @ 16:18 |
Ik vind de FL-neus van de E46 eigenlijk nog steeds mooier dan de E9x. Jammer alleen dat de kont, vooral van de touring, wel al behoorlijk gedateerd oogt. | |
Hyaenidae | woensdag 2 april 2014 @ 16:22 |
Neus tussen E90 en E92 is wel even een heel groot verschil. E90 heeft van die lompe koplampen, maar vind de E92 pre-facelift een zeer strak frontje hebben. | |
Piet__Piraat | woensdag 2 april 2014 @ 19:46 |
Dat is dan ook wel weer waar, de E92 ziet er wel wat frisser uit dan de E90. Maar toch Ik shop de komende jaren toch niet in de coupé of cabrio-sectie, dus ik richt me daar niet op | |
BaraCuda | zaterdag 5 april 2014 @ 14:42 |
Mijn Z4 heeft nieuwe banden nodig rondom ivm flat spots door het lange stil staan. Nou zitten er standaard run flats op een Z4, maar het comfort en rijgedrag worden vrij vaak negatief besproken bij deze banden. Iemand hier iets zinnigs op te zeggen? Normale banden een beter optie? Ik zal dan wel zo'n reparatiesetje mee moeten nemen? Werken die dingen een beetje? | |
Den_Haag | zaterdag 5 april 2014 @ 17:47 |
Zou normale banden nemen. Als je lek rijdt anwb bellen en eventueel zo'n spuitbusje achterin. Ga er vanuit de dat je vooral in nl rijden met de z4 | |
mitchelll0181 | zaterdag 5 april 2014 @ 17:56 |
Gewoon normaal sowieso | |
spectrumanalyser | zaterdag 5 april 2014 @ 18:05 |
ben vorige week met m´n banden aan de slag gegaan. de banden liepen langzaam leeg. er zat corrosie aan de velgrand. Corrosie weggehaald en de velg in ´t vet gezet zodat het vuil weggedrukt zou worden. intussen toch maar weer een handpomp meegenomen. bij de Albert Heijn ligt ie nu voor 9,95 euro. volgende punt op de agenda, ´t vochtprobleem in de koplampen. bekend probleem bij e46... ik wil geen gaten boren, liever netjes oplossen. k´hoop dat de rubberen afdichting lek is. | |
BaraCuda | zaterdag 5 april 2014 @ 19:57 |
Na het complete internet gelezen te hebben ga ik inderdaad voor normale banden. 90% van de tijd rij ik in Nederland. De vakanties zal de ANWB mij uiteindelijk ook wel helpen. Zo'n spuitbusje zal ik zeker aanschaffen. Het scheelt nog eens 50 a 70 euro per band ook. | |
Catch22- | zaterdag 5 april 2014 @ 20:16 |
Goedkoper en t rijdt beter. | |
Piet__Piraat | zondag 6 april 2014 @ 11:15 |
Whut??? Ik ken de kwaaltjes van de E46 een heel eind, maar van vocht in de koplampen heb ik nog nooit gehoord... Goede keuze denk ik. Heb zelf nooit met RFT gereden maar wel altijd en overal gelezen dat normale banden meer comfort opleveren. | |
BaraCuda | zondag 6 april 2014 @ 19:27 |
In Nederland valt het nog wel mee, maar als je naar Belgie gaat, dan mag je hopen dat aan het einde van de rit al je vullingen nog in je tanden zitten. De randen van die RFT zijn gewoon keihard. Met achter 255/35 hoogte en voor 225/40 is het al niet veel natuurlijk. | |
daNpy | zondag 6 april 2014 @ 21:28 |
Zijn gewoon banden van 9 cm hoog hoor Desalniettemin zijn RFTs idd wat minder comfortabel, maar ik moet zeggen dat ik mijn zomerwielen weer opnieuw heb gebalanceerd en dat ik nu eigenlijk weinig meer merk tov vorig jaar. | |
boegschroef | zondag 6 april 2014 @ 22:17 |
Ik ken het ook niet als bekend probleem, alleen maar als bekend probleem dat men het afdichtkapje niet goed terug zet als de lamp vervangen wordt. Beste tip hier is een paar zakjes met vocht vretertjes aan de binnenkant van het afdicht kapje doen en dan een paar dagen met de lampen aan rondrijden. (Die zakjes zitten vaak bij electronica of nieuwe schoenen ) | |
Bulbasar | maandag 7 april 2014 @ 17:06 |
ziet er gaaf uit, wat heeft hij gekost? hoeveel op de teller? | |
BaraCuda | maandag 7 april 2014 @ 17:53 |
Ik weet dat het 35% is, maar als ik het meet kom ik toch echt maar op 6,5cm uit. | |
boegschroef | maandag 7 april 2014 @ 20:49 |
Na flink onderhandelen bij de dealer, 25k (let wel op het is in België). Bj: september 2012 met 2 jaar fabrieksgarantie (premium selection) en 32k op de teller. Met navi, sportpakket, geblindeerde ramen en nog een hoop kleine extra's. | |
Bulbasar | maandag 7 april 2014 @ 20:52 |
Wow, 25k dat zou ik niet zomaar opzij kunnen leggen. Maar het is alsnog veel goedkoper dan dat je hier in NL zou betalen voor zo'n auto . 32k is natuurlijk helemaal niks, helemaal niet als degene die de 32 k heeft gereden gewoon normaal heeft gedaan met de auto. | |
Piet__Piraat | dinsdag 8 april 2014 @ 16:53 |
En zo niet, dan heb je nog twee jaar fabrieksgarantie. Dus als je turbo ofzo eraan gaat, zit je nog niet met de volle kosten. Ideaal, wat dat betreft. Kost wat, maar dan heb je ook wat. | |
Andyy | donderdag 10 april 2014 @ 00:15 |
Moet de auto maar weer eens uitlaten op de ring binnenkort | |
boegschroef | donderdag 10 april 2014 @ 13:06 |
Ik moet wel zeggen.... dat Start/stop systeem is echt irritant! En dat de wagen niet ondhoud dat je hem uitgezet hebt is nog irritanter..... Elke keer als je instapt moet ik niet vergeten het start/stop uit te zetten. Wissel je van comfort naar sport of eco of andersom... wordt het start/stop systeem weer geactiveerd..... Was er niet iemand hier in de buurt van eindhoven met zo'n apparaatje waarmee je dit soort opties kunt veranderen? | |
Andyy | donderdag 10 april 2014 @ 16:15 |
De dealer kan dat | |
leolinedance | donderdag 10 april 2014 @ 17:08 |
Binnenkort bandenwissel en nieuwe zomerbanden erop. Iemand een advies wat het beste onder een F30 320d EDE kan? Comfort is belangrijk want ik rij vrij veel. Standaard is 205/16. Iemand? | |
Prullenbak6 | donderdag 10 april 2014 @ 18:45 |
http://felgenkatalog.auto-treff.com/ Mijn leidraad voor als ik de juiste bandenmaat nodig heb | |
Piet__Piraat | donderdag 10 april 2014 @ 22:10 |
Voor belachelijk veel geld ja. Ik zou ook een hobbyist zoeken. | |
spectrumanalyser | woensdag 16 april 2014 @ 21:06 |
hier een handig videotje over de koplamp van de E46. de koplampen van mijn e46 zijn smerig, de lenskap zou ik wel een keertje goed willen reinigen. ik ben benieuwd of de rubberen strip achter de lenskap te vervangen is. | |
Hyperdude | donderdag 17 april 2014 @ 19:49 |
Bedoel je tussen het glas en het lamphuis; 63 12 8 380 210, pre-FL ? Staat hier wel tussen: http://www.schmiedmann.nl(...)_lampjes/pagina4.htm Dingen zijn bij mij niet smerig. Ik laat ze lekker met rust. Was bij de de E36 bijna routine onderhoud; vervangen koplampglas. | |
VVDer | dinsdag 22 april 2014 @ 21:32 |
Beamert rijder meldt zich BAM Ik ben opzoek naar nieuwe velgen. Type M3 GTS of eventueel de 1M Wie weet een adres voor velgen voor een mooie prijs? | |
Catch22- | woensdag 23 april 2014 @ 15:58 |
Weer een jaar APK | |
Hyperdude | woensdag 23 april 2014 @ 18:41 |
Al die ouwe barrels die zo door de APK vliegen. Op deze manier komt dit topic nooit vol. | |
jitzzzze | woensdag 23 april 2014 @ 19:59 |
Tsja, ik moet zeggen dat ik er ook aan mee doe. 19 jaar oud en zonder opmerkingen door de APK gekomen. | |
rival | woensdag 23 april 2014 @ 20:16 |
Ik heb witte knippers voor je | |
Catch22- | woensdag 23 april 2014 @ 22:41 |
Kom maar door. Denk ik. Wil ook nog nieuwe koplampen. Deze zijn dof en 1 is niet helemaal dicht geloof ik | |
Piet__Piraat | donderdag 24 april 2014 @ 08:03 |
Ik kom binnenkort. Jaartje of dertien inmiddels, dus dat zal wel weer stront opleveren. Vorig jaar ook onaangekondigd de remleidingen. Nu verwacht ik de fuseekogel die afgekeurd gaat worden, maar ik vind 350 euro voor preventief vervangen van de draagarmen eigenlijk wel veel geld als ie mogelijk nog door de APK komt. | |
daNpy | donderdag 24 april 2014 @ 08:39 |
Als APK eisen de onderhoudscriteria zijn moet je geen BMW rijden. Gewoon een Suzuki Alto, lekker goeiekoop. | |
rival | donderdag 24 april 2014 @ 08:58 |
Ik heb nog wel meer originele dingetjes liggen... zal van het weekend ff kijken wat allemaal | |
Hyperdude | donderdag 24 april 2014 @ 10:01 |
BMW fusee of Meyle? Laatste konden toch niet kapot? Hier nog steeds Meyle, na 160K kms. oid, nog goed. | |
Catch22- | donderdag 24 april 2014 @ 10:02 |
Top Weet jij (of iemand anders) of de kilometerstand in de computer wordt opgeslagen? Heb namelijk een ander dashboard nu, maar nu klopt de KM-stand uiteraard niet meer. | |
mitchelll0181 | donderdag 24 april 2014 @ 12:13 |
In beide.. Ecu en dash | |
rival | donderdag 24 april 2014 @ 12:18 |
Maar als je 1 van de 2 verwisseld.... wie bepaald dan? | |
Piet__Piraat | vrijdag 25 april 2014 @ 07:43 |
Het is goed spul, maar kennelijk kunnen ze toch wat slijten. Al zal dat ook met m'n rijstijl te maken hebben. Hier in de buurt liggen wat klotedrempels en na al die jaren ben ik die goed beu, dus ik jakker er nog wel eens overheen . | |
daNpy | vrijdag 25 april 2014 @ 19:22 |
Ook nog in de ruitenwisserpook geloof ik. Als ze niet overeenkomen gaat er een lampje branden op het dash naast de km stand. | |
mitchelll0181 | vrijdag 25 april 2014 @ 19:48 |
Nee, lopen beide gewoon verder. Dus in ecu originele stand. Gaat geen lampje branden bij mismatch | |
spectrumanalyser | zondag 27 april 2014 @ 21:35 |
je hebt een BMW e92 M3.en je krijgt het in je botte harses om de auto lichtgroen te spuiten. Hij zal het zelf vast prachtig vinden. totdat de eigenaar het zelf ook zat is, en ´m op ebay zet. (dit is de zoveelste keer dat ie op ebay is gezet) http://www.ebay.de/itm/BM(...)me=ADME:B:SS:NL:3160 | |
Catch22- | zondag 27 april 2014 @ 23:12 |
Is hij wel gespoten? Hij zegt wel. Ik vind t geen verkeerde kleur | |
LoggedIn | zondag 27 april 2014 @ 23:50 |
Ik vind het wel een mooie kleur, maar voor een fiesta ST ofzo. Niet voor een BMW. Sowieso wil je in een goed snelle auto niet meer opvallen dan nodig, in het zwart wordt je al genoeg genaaid door de politie | |
Piet__Piraat | maandag 28 april 2014 @ 08:34 |
Zo'n auto kun je beter laten wrappen. Minder duurzaam, maar makkelijker te verwijderen en beter beschermend voor de onderliggende laklaag. Ik vind het wel een gave kleur overigens, al zou ik 'm gauw beu zijn. En ontzettend onhandig voor het 'opgaan in de massa'. Ik heb al eens een bon voor +40 ontlopen dankzij m'n grijze auto, dus ik zal niet gauw zo'n opvallende kar kopen. | |
NightFlight | vrijdag 2 mei 2014 @ 13:53 |
Wrappen is leuk, maar vergis je niet: bij 'ontwrappen' komt toch vaak orignele lak los. | |
mitchelll0181 | vrijdag 2 mei 2014 @ 21:33 |
Nee man.. Ja bij je 20 jaar oude bak ja | |
NightFlight | donderdag 8 mei 2014 @ 20:57 |
Wat jij wil. | |
spectrumanalyser | zaterdag 10 mei 2014 @ 13:35 |
er is een klein probleem met de motor. hij draait hoge toeren en is niet uit te zetten. | |
maart78 | zaterdag 10 mei 2014 @ 13:38 |
diesel die z'n carterolie opslurpt | |
mitchelll0181 | zaterdag 10 mei 2014 @ 17:33 |
Yuppp snel weglopen van je auto 😄 |