http://www.telegraaf.nl/o(...)r_ING-storing__.htmlquote:Klanten van ING die door een storing bij het internetbankieren per ongeluk meerdere keren hetzelfde bedrag hebben overgeboekt, kunnen fluiten naar hun centen.
Op internet regende het gisteravond klachten van vele tientallen boze consumenten die ING de schuld geven van hun dubbele afschriften. „Toen ik vertelde dat ik 750 euro kwijt was, kreeg ik van de klantenservice te horen: jammer, maar daar moet je zelf achteraan gaan”, vertelt ene Pascal.
„Volgens hen had ik nooit twee keer op verzenden mogen drukken, ook niet toen er ’Probeer het opnieuw’ in mijn scherm verscheen.” Een andere gedupeerde laat weten: „Nu is mijn huur dubbel overgemaakt! Komende week op een houtje bijten.”
De woordvoerder van ING wilde gisteravond niet ingaan op individuele gevallen. „Benadeelden kunnen een officiële klacht indienen, dan kijken we ernaar.”
quote:
Ja maar dat is hun probleem, niet dat van de klant.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:16 schreef Pikkebaas het volgende:
Even advocaat van de duivel spelen.
Ik denk dat het ook niet zo eenvoudig is om te zien of een transactie meerdere keren herhaald is en of dat dan een fout is. Het zou bijna betekenen dat ING alle transacties van gisteren met de hand moet evalueren en terug moet draaien.
Snap ik, maar ING is hierbij aan regelgeving gebonden, buiten het valide argument dat ze ook niet kan weten of een overboeking wel of niet zo is bedoeld.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar dat is hun probleem, niet dat van de klant.
Als die een melding krijgt van probeer het opnieuw, probeer je het opnieuw.
Regelgeving ? Welke regels dan ?quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:20 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Snap ik, maar ING is hierbij aan regelgeving gebonden, buiten het valide argument dat ze ook niet kan weten of een overboeking wel of niet zo is bedoeld.
De bank is behandelaar van transacties, geen beoordelaar. Gelukkig.
quote:Nu is mijn huur dubbel overgemaakt! Komende week op een houtje bijten.
De ING levert toch een dienst, dan moeten ze er ook voor zorgen die zonder complicaties verlooptquote:Op woensdag 26 februari 2014 10:20 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Snap ik, maar ING is hierbij aan regelgeving gebonden, buiten het valide argument dat ze ook niet kan weten of een overboeking wel of niet zo is bedoeld.
Als je niet onverwacht een week kan overbruggen doe je echt iets fout.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Geloof best dat het eventjes kan duren voordat je de centen terughebt.
De banken helpen duidelijk de politiek, aangezien duizenden, misschien wel tienduizenden mensen door deze 'diefstal' kwaad worden, gaan klagen, het hogerop gaan zoeken (aangezien zij bij de kantoren en telefonisch (lange wachttijden) niet verder komen)quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:08 schreef H.FR het volgende:
Zo ga je als bank toch niet met je klanten om? Zeker niet gezien de vele storingen die ING heeft.
Nou ja, kan een student zijn oid.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:30 schreef waht het volgende:
[..]
Als je niet onverwacht een week kan overbruggen doe je echt iets fout.
Onzin, als je opeens 700 euro tekort komt, kan je best in de problemen komen als je in het rood staat.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:30 schreef waht het volgende:
[..]
Als je niet onverwacht een week kan overbruggen doe je echt iets fout.
http://tweakers.net/nieuw(...)on=6785265#r_6785265.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:20 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
In de reacties daar is dus wat heel anders te lezen dan bij de telegraaf.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuw(...)on=6785265#r_6785265.
such wow
quote:Klopt en ook mee eens, Echter is mij verteld dat een betaling die 3x hetzelfde is binnen 1minuut automatisch door het systeem eruit gevist werd.
Ook is er verteld dat van de 3x maar 1x echt geboekt is, en de rest in reservering staat en nog terug geboekt gaat worden.
Ik neem aan ze dat niet voor niks zeggen.
Gewoon lezen, mensen kregen een melding dat ze nog een keer op verzenden moesten drukken en dat is dan logisch dat ze dat doen, OP ADVIES VAN DE ING.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:42 schreef Ame_thyst het volgende:
Overigens moet een bank zorgen dat de systemen gewoon werken, dat lijkt me logisch maar ik gok dat dit weer geval is van mensen die geen geduld hebben en zelf nogmaals geld overmaken en dan verbaasd zijn dat het 2x is afgeschreven.
Je kunt die mensen wel de schuld geven maar als de app een melding geeft 'probeer het opnieuw' dan is het logisch dat mensen het opnieuw proberen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:42 schreef Ame_thyst het volgende:
Overigens moet een bank zorgen dat de systemen gewoon werken, dat lijkt me logisch maar ik gok dat dit weer geval is van mensen die geen geduld hebben en zelf nogmaals geld overmaken en dan verbaasd zijn dat het 2x is afgeschreven.
Megolen, wat zijn datquote:Op woensdag 26 februari 2014 10:52 schreef eleusis het volgende:
Wat een megolen {bij ING}
EDIT: Opgelost.
Als ik het goed begrijp is het standpunt van de ING, volgens hun eigen woordvoorder in ieder geval, 'zoek het maar uit'.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:49 schreef DS4 het volgende:
Iets met soep en niet zo heet eten...
Het is een krantenbericht! Neem dat eens niet zo serieus.
Logisch dat je het dan opnieuw doet inderdaad.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:45 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Je kunt die mensen wel de schuld geven maar als de app een melding geeft 'probeer het opnieuw' dan is het logisch dat mensen het opnieuw proberen.
Het is allemaal de schuld vam de rabobankquote:Op woensdag 26 februari 2014 11:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Sowieso mensen die niet bij de Rabobank zitten.Dan vraag je er ook gewoon om. Derhalve geen medelijden of sympathie.
Altijd mooi, de struisvogelstrategie. Zonder blikken of blozen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:05 schreef Red_85 het volgende:
En dit:
http://www.nu.nl/tech/371(...)ens-storing-ing.html
Toch lullig als er net wat meer tijd dan een minuut overheen gegaan is. Maar goed de mensen/bedrijven die je betaalt lijken me wel zo schappelijk om het terug over te maken. Tenzij je toevallig net naar een marktplaatsoplichter geld probeerde over te maken.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:39 schreef Ronaldsen het volgende:
Het ligt dus inderdaad wat genuanceerder als ik dit zo lees van tweakers
[..]
Exact, dan doe je iets fout.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Onzin, als je opeens 700 euro tekort komt, kan je best in de problemen komen als je in het rood staat.
Geen boodschappen meer halen bv.
Lekker kort door de bocht weer dit. Genoeg mensen die gewoonweg de ruimte niet hebben om te sparen, kijk alleen al eens naar de gemiddelde student of een alleenstaande vader/moeder.quote:
Idd. Eigen verantwoordelijkheid eerstquote:Op woensdag 26 februari 2014 11:25 schreef Ringo het volgende:
Nee, dat zie je verkeerd. In deze übermenschenmaatschappij is armoede een teken van karakterzwakte.
Leugens. Over de spanne van een of meerdere jaren kan iedereen een "reserve" aanleggen waarmee voor een week voedsel kan worden gekocht. Mogelijk zelfs meer als je genoegen neemt met minder. Het probleem is uiteraard dat deze mensen niet verder dan een dag kijken en kennelijk omkomen van de honger bij de eerste de beste onvoorziene kostenpost.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:22 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht weer dit. Genoeg mensen die gewoonweg de ruimte niet hebben om te sparen, kijk alleen al eens naar de gemiddelde student of een alleenstaande vader/moeder.
Als je een melding krijgt, nadat je een overboeking hebt gedaan, dat je al je euro's naar Kapt.Ruigbaard moet over maken dan doe je dat ook?quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar dat is hun probleem, niet dat van de klant.
Als die een melding krijgt van probeer het opnieuw, probeer je het opnieuw.
Hihi, zuurtje.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:25 schreef Ringo het volgende:
Nee, dat zie je verkeerd. In deze übermenschenmaatschappij is armoede een teken van karakterzwakte.
Storneer het.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mensen die in een zwaar overtrokken artikel van de Telegraaf trappen
Wat had je nog meer gecontroleerd willen hebben dan?quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:35 schreef Ronaldsen het volgende:
Echt krankzinnig die reactie van ING, dit zal nog wel een staartje krijgen. Alle grote nieuwssites zullen dit oppikken.
Sowieso vind ik het al vrij dubieus dat er nauwelijks controle is bij een overboeking, alleen de geldigheid van een bankrekeningnummer wordt nog gecontroleerd.
De Telegraaf zou hun bagger moeten storneren jaquote:
quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:30 schreef waht het volgende:
[..]
Leugens. Over de spanne van een of meerdere jaren kan iedereen een "reserve" aanleggen waarmee voor een week voedsel kan worden gekocht. Mogelijk zelfs meer als je genoegen neemt met minder. Het probleem is uiteraard dat deze mensen niet verder dan een dag kijken en kennelijk omkomen van de honger bij de eerste de beste onvoorziene kostenpost.
Kan helemaal niet bij een overboeking, alleen bij automatische incassoquote:
quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:44 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Kan helemaal niet bij een overboeking, alleen bij automatische incasso
Vertel dan even hoe het wel zit domme kut, dan heb ik ook weer iets geleerd vandaag.quote:
quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:49 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Vertel dan even hoe het wel zit domme kut, dan heb ik ook weer iets geleerd vandaag.
Onzin, als je gewoon normaal leeft kan je best in de problemen komen simpelweg al door het feit dat je niet meer kan pinnen zonder daar zelf schuld aan te hebben.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:30 schreef waht het volgende:
[..]
Leugens. Over de spanne van een of meerdere jaren kan iedereen een "reserve" aanleggen waarmee voor een week voedsel kan worden gekocht. Mogelijk zelfs meer als je genoegen neemt met minder. Het probleem is uiteraard dat deze mensen niet verder dan een dag kijken en kennelijk omkomen van de honger bij de eerste de beste onvoorziene kostenpost.
oh dit is een running gag hier op fok! ik ken blijkbaar niet alle grappenquote:Op woensdag 26 februari 2014 11:49 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]!!
Het storneren grapje niet kennen.....
Nee want dat is onzin, ieder normaal mens zou het opnieuw doen, maar jij zou zeker een dag wachten ?quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als je een melding krijgt, nadat je een overboeking hebt gedaan, dat je al je euro's naar Kapt.Ruigbaard moet over maken dan doe je dat ook?
Het lijkt mij dat er een grote kans is dat e.e.a. genuanceerder ligt.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:03 schreef CafeRoker het volgende:
Als ik het goed begrijp is het standpunt van de ING, volgens hun eigen woordvoorder in ieder geval, 'zoek het maar uit'.
Da's niet zo fraai. Daar zou ik als klant niet blij van worden.
Dat weet ik ja, aanstellertje.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:36 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]Gelukkig weet jij zeker dat iedereen die last heeft gehad van deze storing al meerdere jaren de tijd heeft gehad om te sparen.
Het ging niet over problemen door niet meer te kunnen pinnen, maar over een iemand die een week op een houtje moest bijten want de huur was twee keer betaald.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Onzin, als je gewoon normaal leeft kan je best in de problemen komen simpelweg al door het feit dat je niet meer kan pinnen zonder daar zelf schuld aan te hebben.
En ja, je kan voorraad hebben, hoeveel moet je niet hebben voor een gezin van 4 personen of meer.
Niet iedereen doet dat ook.
Nee, een normaal mens kijkt of het inderdaad niet in afgeschrevenquote:Op woensdag 26 februari 2014 11:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee want dat is onzin, ieder normaal mens zou het opnieuw doen, maar jij zou zeker een dag wachten ?
Hoe dan ? Als er een storing is bij ING.nl ?quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee, een normaal mens kijkt of het inderdaad niet in afgeschreven
Is dat niet evenredig aan dat ik in een topic aanwezig ben danquote:
jawelquote:Op woensdag 26 februari 2014 12:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is dat niet evenredig aan dat ik in een topic aanwezig ben dan
Ja dan kan je 700 in de min komen, dus kan je niet meer pinnen, dus kan je geen eten kopen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:57 schreef waht het volgende:
[..]
Het ging niet over problemen door niet meer te kunnen pinnen, maar over een iemand die een week op een houtje moest bijten want de huur was twee keer betaald.
Ken ZZPérs die een zakelijke rekening hebben en net genoeg overmaken naar de prive rekening om net rond te komen (en de rest dus op zakelijk rekening laten staan).quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:05 schreef waht het volgende:
Maar goed, alle paupertjes kunnen weer even janken over de grote boze bank.
Hopelijk kunnen jullie komende week wel voedsel kopen, succes.
Ah je logged in, ziet dat er storing is en gaat dan alsnog een overboeking doen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoe dan ? Als er een storing is bij ING.nl ?
Ja want de mobiele applicatie gaf dat juist niet aan. Vandaar dat mensen het 2x deden.quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ah je logged in, ziet dat er storing is en gaat dan alsnog een overboeking doen.
Lekker snugger.
Je fok memes niet kennenquote:Op woensdag 26 februari 2014 11:44 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Kan helemaal niet bij een overboeking, alleen bij automatische incasso
Maar goed, ik lees dat ING de boel inmiddels heeft teruggedraaid.
He, mijn neefquote:Op woensdag 26 februari 2014 10:08 schreef H.FR het volgende: Alle dubbel overgemaakte bedragen zijn ze kwijt. „Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker, ook tijdens een storing”, aldus ING-woordvoerder Jeroen Baardemans.
Hoe zie jij dit misbruik voor je? Dat mensen een screenshot sturen naar de verkoper en aangeven dat ze het heus hebben overgemaakt?quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat ze het heus wel rechtzetten maar eerst de boodschap willen afgeven dat misbruik afgestraft wordt.
Ik had intussen begrepen dat dit een meme was, dacht dat ik de meeste wel kende, maar toch bedanktquote:Op woensdag 26 februari 2014 12:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je fok memes niet kennen
https://www.google.nl/search?q=site%3Aforum.fok.nl+"gewoon+storneren"
quote:In navolging van een langdurige storing bij internetbankieren van ING zagen sommige klanten tot 10.30 uur vandaag ten onrechte dat zij dubbele overboekingen zouden hebben gemaakt.
Foto: ANP
De verwarring ontstond na een langdure storing bij ING-internetbankieren gisteren. Sommige klanten kregen aan het begin van de storing in de Mobiel Bankieren-app na een mislukte transactie de melding het opnieuw te proberen.
Toen de storing was verholpen, leek een aantal klanten daarom een dubbele overboeking te hebben gemaakt. Dit blijkt niet het geval, laat ING-woorvoerder Ronald van Buuren weten
Baardemans zijn loopbaan bij ING wordt gestorneerd.quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:22 schreef macca728 het volgende:
Nou toch opgelost.
Geen slachtoffers behalve ING woordvoerder Baardemans waarschijnlijk.
Wel een spelfout bij nu.nl, woorvoerder.
[..]
dat is zeker wel te zien. Zulk soort systemen zijn niet door studentjes in elkaar gesleuteld hoor.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:16 schreef Pikkebaas het volgende:
Even advocaat van de duivel spelen.
Ik denk dat het ook niet zo eenvoudig is om te zien of een transactie meerdere keren herhaald is en of dat dan een fout is. Het zou bijna betekenen dat ING alle transacties van gisteren met de hand moet evalueren en terug moet draaien.
Het staat inmiddels ook op de FP.quote:Op donderdag 27 februari 2014 00:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Die woordvoerder die in eerste instantie die reactie gaf was natuurlijk niet zo handig bezig (lees:), maar verder is deze affaire weer een typisch geval van Telegrof-hysterie.
Tja.die heb je. En ik vind de reactie van de Bank in deze zo gek nog niet.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:25 schreef datismijnmening het volgende:
Oh ja mensen die nog bij de ING bankieren
ja dat is fantastisch maar als een bank een nieuwe dienst en of applicatie live gooien die blijkbaar niet of onvoldoende is getest. en vervolgens je eigen klanten die precies doen wat de bank ze aanraad en vervolgens meerdere malen (1x of vaker) dat bedrag afschrijven afschepen met jammer je hebt het zelf overgemaakt.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:20 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
dikke l*l die app zegt zelf dat je het nogmaals moet proberen, dan kan je het mensen niet aanrekenen als ze dat doen!quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:02 schreef rmrt2010 het volgende:
[..]
Tja.die heb je. En ik vind de reactie van de Bank in deze zo gek nog niet.
Mensen geraken te snel over hun toeren zoals in dit geval want je hebt ook zelf de plicht logisch na te denken en zelf juist te handelen i.p.v.opportunistisch en roekeloos te gaan bankieren als iets 1 keer niet lukt. Als iets 1 keer niet aankomt dan ga je niet opnieuw diezelfde weg bewandelen maar maak je pas op de plaats en stop je even en neem je contact op met je Bank om eerst er zeker van te zijn dat e.e.a juist (of niet juist) is verlopen. Dat is logisch nadenken! Doe je dat toch wel,dan is het "eigen schuld,dikke bult."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |