Ken ZZPérs die een zakelijke rekening hebben en net genoeg overmaken naar de prive rekening om net rond te komen (en de rest dus op zakelijk rekening laten staan).quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:05 schreef waht het volgende:
Maar goed, alle paupertjes kunnen weer even janken over de grote boze bank.
Hopelijk kunnen jullie komende week wel voedsel kopen, succes.
Ah je logged in, ziet dat er storing is en gaat dan alsnog een overboeking doen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoe dan ? Als er een storing is bij ING.nl ?
Ja want de mobiele applicatie gaf dat juist niet aan. Vandaar dat mensen het 2x deden.quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ah je logged in, ziet dat er storing is en gaat dan alsnog een overboeking doen.
Lekker snugger.
Je fok memes niet kennenquote:Op woensdag 26 februari 2014 11:44 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Kan helemaal niet bij een overboeking, alleen bij automatische incasso
Maar goed, ik lees dat ING de boel inmiddels heeft teruggedraaid.
He, mijn neefquote:Op woensdag 26 februari 2014 10:08 schreef H.FR het volgende: Alle dubbel overgemaakte bedragen zijn ze kwijt. „Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker, ook tijdens een storing”, aldus ING-woordvoerder Jeroen Baardemans.
Hoe zie jij dit misbruik voor je? Dat mensen een screenshot sturen naar de verkoper en aangeven dat ze het heus hebben overgemaakt?quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat ze het heus wel rechtzetten maar eerst de boodschap willen afgeven dat misbruik afgestraft wordt.
Ik had intussen begrepen dat dit een meme was, dacht dat ik de meeste wel kende, maar toch bedanktquote:Op woensdag 26 februari 2014 12:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je fok memes niet kennen
https://www.google.nl/search?q=site%3Aforum.fok.nl+"gewoon+storneren"
quote:In navolging van een langdurige storing bij internetbankieren van ING zagen sommige klanten tot 10.30 uur vandaag ten onrechte dat zij dubbele overboekingen zouden hebben gemaakt.
Foto: ANP
De verwarring ontstond na een langdure storing bij ING-internetbankieren gisteren. Sommige klanten kregen aan het begin van de storing in de Mobiel Bankieren-app na een mislukte transactie de melding het opnieuw te proberen.
Toen de storing was verholpen, leek een aantal klanten daarom een dubbele overboeking te hebben gemaakt. Dit blijkt niet het geval, laat ING-woorvoerder Ronald van Buuren weten
Baardemans zijn loopbaan bij ING wordt gestorneerd.quote:Op woensdag 26 februari 2014 12:22 schreef macca728 het volgende:
Nou toch opgelost.
Geen slachtoffers behalve ING woordvoerder Baardemans waarschijnlijk.
Wel een spelfout bij nu.nl, woorvoerder.
[..]
dat is zeker wel te zien. Zulk soort systemen zijn niet door studentjes in elkaar gesleuteld hoor.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:16 schreef Pikkebaas het volgende:
Even advocaat van de duivel spelen.
Ik denk dat het ook niet zo eenvoudig is om te zien of een transactie meerdere keren herhaald is en of dat dan een fout is. Het zou bijna betekenen dat ING alle transacties van gisteren met de hand moet evalueren en terug moet draaien.
Het staat inmiddels ook op de FP.quote:Op donderdag 27 februari 2014 00:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Die woordvoerder die in eerste instantie die reactie gaf was natuurlijk niet zo handig bezig (lees:), maar verder is deze affaire weer een typisch geval van Telegrof-hysterie.
Tja.die heb je. En ik vind de reactie van de Bank in deze zo gek nog niet.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:25 schreef datismijnmening het volgende:
Oh ja mensen die nog bij de ING bankieren
ja dat is fantastisch maar als een bank een nieuwe dienst en of applicatie live gooien die blijkbaar niet of onvoldoende is getest. en vervolgens je eigen klanten die precies doen wat de bank ze aanraad en vervolgens meerdere malen (1x of vaker) dat bedrag afschrijven afschepen met jammer je hebt het zelf overgemaakt.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:20 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Snap ik, maar ING is hierbij aan regelgeving gebonden, buiten het valide argument dat ze ook niet kan weten of een overboeking wel of niet zo is bedoeld.
De bank is behandelaar van transacties, geen beoordelaar. Gelukkig.
dikke l*l die app zegt zelf dat je het nogmaals moet proberen, dan kan je het mensen niet aanrekenen als ze dat doen!quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:02 schreef rmrt2010 het volgende:
[..]
Tja.die heb je. En ik vind de reactie van de Bank in deze zo gek nog niet.
Mensen geraken te snel over hun toeren zoals in dit geval want je hebt ook zelf de plicht logisch na te denken en zelf juist te handelen i.p.v.opportunistisch en roekeloos te gaan bankieren als iets 1 keer niet lukt. Als iets 1 keer niet aankomt dan ga je niet opnieuw diezelfde weg bewandelen maar maak je pas op de plaats en stop je even en neem je contact op met je Bank om eerst er zeker van te zijn dat e.e.a juist (of niet juist) is verlopen. Dat is logisch nadenken! Doe je dat toch wel,dan is het "eigen schuld,dikke bult."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |