http://www.telegraaf.nl/o(...)r_ING-storing__.htmlquote:Klanten van ING die door een storing bij het internetbankieren per ongeluk meerdere keren hetzelfde bedrag hebben overgeboekt, kunnen fluiten naar hun centen.
Op internet regende het gisteravond klachten van vele tientallen boze consumenten die ING de schuld geven van hun dubbele afschriften. „Toen ik vertelde dat ik 750 euro kwijt was, kreeg ik van de klantenservice te horen: jammer, maar daar moet je zelf achteraan gaan”, vertelt ene Pascal.
„Volgens hen had ik nooit twee keer op verzenden mogen drukken, ook niet toen er ’Probeer het opnieuw’ in mijn scherm verscheen.” Een andere gedupeerde laat weten: „Nu is mijn huur dubbel overgemaakt! Komende week op een houtje bijten.”
De woordvoerder van ING wilde gisteravond niet ingaan op individuele gevallen. „Benadeelden kunnen een officiële klacht indienen, dan kijken we ernaar.”
quote:
Ja maar dat is hun probleem, niet dat van de klant.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:16 schreef Pikkebaas het volgende:
Even advocaat van de duivel spelen.
Ik denk dat het ook niet zo eenvoudig is om te zien of een transactie meerdere keren herhaald is en of dat dan een fout is. Het zou bijna betekenen dat ING alle transacties van gisteren met de hand moet evalueren en terug moet draaien.
Snap ik, maar ING is hierbij aan regelgeving gebonden, buiten het valide argument dat ze ook niet kan weten of een overboeking wel of niet zo is bedoeld.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar dat is hun probleem, niet dat van de klant.
Als die een melding krijgt van probeer het opnieuw, probeer je het opnieuw.
Regelgeving ? Welke regels dan ?quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:20 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Snap ik, maar ING is hierbij aan regelgeving gebonden, buiten het valide argument dat ze ook niet kan weten of een overboeking wel of niet zo is bedoeld.
De bank is behandelaar van transacties, geen beoordelaar. Gelukkig.
quote:Nu is mijn huur dubbel overgemaakt! Komende week op een houtje bijten.
De ING levert toch een dienst, dan moeten ze er ook voor zorgen die zonder complicaties verlooptquote:Op woensdag 26 februari 2014 10:20 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Snap ik, maar ING is hierbij aan regelgeving gebonden, buiten het valide argument dat ze ook niet kan weten of een overboeking wel of niet zo is bedoeld.
Als je niet onverwacht een week kan overbruggen doe je echt iets fout.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Geloof best dat het eventjes kan duren voordat je de centen terughebt.
De banken helpen duidelijk de politiek, aangezien duizenden, misschien wel tienduizenden mensen door deze 'diefstal' kwaad worden, gaan klagen, het hogerop gaan zoeken (aangezien zij bij de kantoren en telefonisch (lange wachttijden) niet verder komen)quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:08 schreef H.FR het volgende:
Zo ga je als bank toch niet met je klanten om? Zeker niet gezien de vele storingen die ING heeft.
Nou ja, kan een student zijn oid.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:30 schreef waht het volgende:
[..]
Als je niet onverwacht een week kan overbruggen doe je echt iets fout.
Onzin, als je opeens 700 euro tekort komt, kan je best in de problemen komen als je in het rood staat.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:30 schreef waht het volgende:
[..]
Als je niet onverwacht een week kan overbruggen doe je echt iets fout.
http://tweakers.net/nieuw(...)on=6785265#r_6785265.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:20 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
In de reacties daar is dus wat heel anders te lezen dan bij de telegraaf.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuw(...)on=6785265#r_6785265.
such wow
quote:Klopt en ook mee eens, Echter is mij verteld dat een betaling die 3x hetzelfde is binnen 1minuut automatisch door het systeem eruit gevist werd.
Ook is er verteld dat van de 3x maar 1x echt geboekt is, en de rest in reservering staat en nog terug geboekt gaat worden.
Ik neem aan ze dat niet voor niks zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |