abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137152958
Storing? Pech gehad!

Foto: ANP

Door technische problemen werkten de website en de mobiele app dinsdag urenlang niet. Toch was het tijdens de storing mogelijk om met de app ’Mobiel Bankieren’ een betaling te doen. Wie dat probeerde, kreeg weliswaar een foutmelding te zien (’Probeer het opnieuw’), maar ongemerkt werd het geld gewoon afgeschreven.

Veel klanten deden vervolgens nog een paar pogingen, niet wetend dat het geld allang was weggesluisd. Alle dubbel overgemaakte bedragen zijn ze kwijt. „Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker, ook tijdens een storing”, aldus ING-woordvoerder Jeroen Baardemans.

„Wie geld kwijt is, zou contact moeten opnemen met de ontvanger. Wij kunnen niet bepalen of een klant dit per ongeluk of expres heeft gedaan.”

'Jammer'

quote:
Klanten van ING die door een storing bij het internetbankieren per ongeluk meerdere keren hetzelfde bedrag hebben overgeboekt, kunnen fluiten naar hun centen.

Op internet regende het gisteravond klachten van vele tientallen boze consumenten die ING de schuld geven van hun dubbele afschriften. „Toen ik vertelde dat ik 750 euro kwijt was, kreeg ik van de klantenservice te horen: jammer, maar daar moet je zelf achteraan gaan”, vertelt ene Pascal.

„Volgens hen had ik nooit twee keer op verzenden mogen drukken, ook niet toen er ’Probeer het opnieuw’ in mijn scherm verscheen.” Een andere gedupeerde laat weten: „Nu is mijn huur dubbel overgemaakt! Komende week op een houtje bijten.”

De woordvoerder van ING wilde gisteravond niet ingaan op individuele gevallen. „Benadeelden kunnen een officiële klacht indienen, dan kijken we ernaar.”
http://www.telegraaf.nl/o(...)r_ING-storing__.html

Best apart. Hun applicaties geven aan dat het niet is gelukt en je het nog eens moet proberen, dan doe je dat en is het je eigen schuld? Zelfs als dat juridisch zo is.. Zo ga je als bank toch niet met je klanten om? Zeker niet gezien de vele storingen die ING heeft.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  PR/Manusje van alles woensdag 26 februari 2014 @ 10:09:45 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_137152975
_O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 26 februari 2014 @ 10:11:06 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_137152997
Dit is een grap?
pi_137152999
quote:
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_137153031
ING :')
pi_137153038
Banken en service zijn 2 dingen die anno 2014 niet meer samengaan.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 26 februari 2014 @ 10:16:58 #7
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137153122
Even advocaat van de duivel spelen.

Ik denk dat het ook niet zo eenvoudig is om te zien of een transactie meerdere keren herhaald is en of dat dan een fout is. Het zou bijna betekenen dat ING alle transacties van gisteren met de hand moet evalueren en terug moet draaien.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_137153158
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:16 schreef Pikkebaas het volgende:
Even advocaat van de duivel spelen.

Ik denk dat het ook niet zo eenvoudig is om te zien of een transactie meerdere keren herhaald is en of dat dan een fout is. Het zou bijna betekenen dat ING alle transacties van gisteren met de hand moet evalueren en terug moet draaien.
Ja maar dat is hun probleem, niet dat van de klant.

Als die een melding krijgt van probeer het opnieuw, probeer je het opnieuw.
  woensdag 26 februari 2014 @ 10:20:35 #9
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137153207
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja maar dat is hun probleem, niet dat van de klant.

Als die een melding krijgt van probeer het opnieuw, probeer je het opnieuw.
Snap ik, maar ING is hierbij aan regelgeving gebonden, buiten het valide argument dat ze ook niet kan weten of een overboeking wel of niet zo is bedoeld.

De bank is behandelaar van transacties, geen beoordelaar. Gelukkig.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_137153272
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:20 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Snap ik, maar ING is hierbij aan regelgeving gebonden, buiten het valide argument dat ze ook niet kan weten of een overboeking wel of niet zo is bedoeld.

Regelgeving ? Welke regels dan ?

Er is een aantoonbare storing geweest, dat is hun schuld. Niet die van de klant, die moet kunnen vertrouwen op de bank. Dit kan je echt niet maken als bank. Zeker gezien de talloze storingen de afgelopen jaren.
pi_137153339
quote:
Nu is mijn huur dubbel overgemaakt! Komende week op een houtje bijten.
:?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_137153340
quote:

[..]

De ING levert toch een dienst, dan moeten ze er ook voor zorgen die zonder complicaties verloopt
-XOXO-
pi_137153350
Oh ja mensen die nog bij de ING bankieren :')
-XOXO-
pi_137153404
Nee dit geloof ik gewoon niet.... terwijl het toch zo is
  woensdag 26 februari 2014 @ 10:28:20 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_137153411
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:25 schreef waht het volgende:

[..]

:?
Geloof best dat het eventjes kan duren voordat je de centen terughebt.
pi_137153448
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:28 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Geloof best dat het eventjes kan duren voordat je de centen terughebt.
Als je niet onverwacht een week kan overbruggen doe je echt iets fout.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_137153458
Dit meen je toch niet? :{.
pi_137153467
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:08 schreef H.FR het volgende:

Zo ga je als bank toch niet met je klanten om? Zeker niet gezien de vele storingen die ING heeft.
De banken helpen duidelijk de politiek, aangezien duizenden, misschien wel tienduizenden mensen door deze 'diefstal' kwaad worden, gaan klagen, het hogerop gaan zoeken (aangezien zij bij de kantoren en telefonisch (lange wachttijden) niet verder komen)
Wat er gebeurt is dat poppentjes hoger in de hierarchie ook in beweging gaan komen, zich afvragen waarom het probleem niet bij de kantoren en telefonisch kan worden opgelost.
En zo wordt een heel land langzaam maar zeker in beweging (richting een revolutie, een onzichtbare veroorzaakte) gebracht uiteindelijk, dit proces werkt steeds hoger door in de hierachie.
  woensdag 26 februari 2014 @ 10:31:14 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_137153479
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:30 schreef waht het volgende:

[..]

Nou ja, kan een student zijn oid.
pi_137153481
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:30 schreef waht het volgende:

[..]

Onzin, als je opeens 700 euro tekort komt, kan je best in de problemen komen als je in het rood staat.
Geen boodschappen meer halen bv.
pi_137153524
quote:

[..]

http://tweakers.net/nieuw(...)on=6785265#r_6785265.

such wow
pi_137153549
Echt krankzinnig die reactie van ING, dit zal nog wel een staartje krijgen. Alle grote nieuwssites zullen dit oppikken.

Sowieso vind ik het al vrij dubieus dat er nauwelijks controle is bij een overboeking, alleen de geldigheid van een bankrekeningnummer wordt nog gecontroleerd.
٩๏̯͡๏)۶
pi_137153576
quote:
In de reacties daar is dus wat heel anders te lezen dan bij de telegraaf.
Had ik kunnen weten :')
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_137153633
Lees de reacties op tweakers eens, bedragen die binnen een minuut herhaald zijn worden automatisch apart gezet. Verder: telegraaf :')
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_137153642
Het ligt dus inderdaad wat genuanceerder als ik dit zo lees van tweakers

quote:
Klopt en ook mee eens, Echter is mij verteld dat een betaling die 3x hetzelfde is binnen 1minuut automatisch door het systeem eruit gevist werd.
Ook is er verteld dat van de 3x maar 1x echt geboekt is, en de rest in reservering staat en nog terug geboekt gaat worden.
Ik neem aan ze dat niet voor niks zeggen.
٩๏̯͡๏)۶
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')