http://www.telegraaf.nl/o(...)r_ING-storing__.htmlquote:Klanten van ING die door een storing bij het internetbankieren per ongeluk meerdere keren hetzelfde bedrag hebben overgeboekt, kunnen fluiten naar hun centen.
Op internet regende het gisteravond klachten van vele tientallen boze consumenten die ING de schuld geven van hun dubbele afschriften. „Toen ik vertelde dat ik 750 euro kwijt was, kreeg ik van de klantenservice te horen: jammer, maar daar moet je zelf achteraan gaan”, vertelt ene Pascal.
„Volgens hen had ik nooit twee keer op verzenden mogen drukken, ook niet toen er ’Probeer het opnieuw’ in mijn scherm verscheen.” Een andere gedupeerde laat weten: „Nu is mijn huur dubbel overgemaakt! Komende week op een houtje bijten.”
De woordvoerder van ING wilde gisteravond niet ingaan op individuele gevallen. „Benadeelden kunnen een officiële klacht indienen, dan kijken we ernaar.”
quote:
Ja maar dat is hun probleem, niet dat van de klant.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:16 schreef Pikkebaas het volgende:
Even advocaat van de duivel spelen.
Ik denk dat het ook niet zo eenvoudig is om te zien of een transactie meerdere keren herhaald is en of dat dan een fout is. Het zou bijna betekenen dat ING alle transacties van gisteren met de hand moet evalueren en terug moet draaien.
Snap ik, maar ING is hierbij aan regelgeving gebonden, buiten het valide argument dat ze ook niet kan weten of een overboeking wel of niet zo is bedoeld.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar dat is hun probleem, niet dat van de klant.
Als die een melding krijgt van probeer het opnieuw, probeer je het opnieuw.
Regelgeving ? Welke regels dan ?quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:20 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Snap ik, maar ING is hierbij aan regelgeving gebonden, buiten het valide argument dat ze ook niet kan weten of een overboeking wel of niet zo is bedoeld.
De bank is behandelaar van transacties, geen beoordelaar. Gelukkig.
quote:Nu is mijn huur dubbel overgemaakt! Komende week op een houtje bijten.
De ING levert toch een dienst, dan moeten ze er ook voor zorgen die zonder complicaties verlooptquote:Op woensdag 26 februari 2014 10:20 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Snap ik, maar ING is hierbij aan regelgeving gebonden, buiten het valide argument dat ze ook niet kan weten of een overboeking wel of niet zo is bedoeld.
De bank is behandelaar van transacties, geen beoordelaar. Gelukkig.
Als je niet onverwacht een week kan overbruggen doe je echt iets fout.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Geloof best dat het eventjes kan duren voordat je de centen terughebt.
De banken helpen duidelijk de politiek, aangezien duizenden, misschien wel tienduizenden mensen door deze 'diefstal' kwaad worden, gaan klagen, het hogerop gaan zoeken (aangezien zij bij de kantoren en telefonisch (lange wachttijden) niet verder komen)quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:08 schreef H.FR het volgende:
Zo ga je als bank toch niet met je klanten om? Zeker niet gezien de vele storingen die ING heeft.
Nou ja, kan een student zijn oid.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:30 schreef waht het volgende:
[..]
Als je niet onverwacht een week kan overbruggen doe je echt iets fout.
Onzin, als je opeens 700 euro tekort komt, kan je best in de problemen komen als je in het rood staat.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:30 schreef waht het volgende:
[..]
Als je niet onverwacht een week kan overbruggen doe je echt iets fout.
http://tweakers.net/nieuw(...)on=6785265#r_6785265.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:20 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Snap ik, maar ING is hierbij aan regelgeving gebonden, buiten het valide argument dat ze ook niet kan weten of een overboeking wel of niet zo is bedoeld.
De bank is behandelaar van transacties, geen beoordelaar. Gelukkig.
In de reacties daar is dus wat heel anders te lezen dan bij de telegraaf.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuw(...)on=6785265#r_6785265.
such wow
quote:Klopt en ook mee eens, Echter is mij verteld dat een betaling die 3x hetzelfde is binnen 1minuut automatisch door het systeem eruit gevist werd.
Ook is er verteld dat van de 3x maar 1x echt geboekt is, en de rest in reservering staat en nog terug geboekt gaat worden.
Ik neem aan ze dat niet voor niks zeggen.
Gewoon lezen, mensen kregen een melding dat ze nog een keer op verzenden moesten drukken en dat is dan logisch dat ze dat doen, OP ADVIES VAN DE ING.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:42 schreef Ame_thyst het volgende:
Overigens moet een bank zorgen dat de systemen gewoon werken, dat lijkt me logisch maar ik gok dat dit weer geval is van mensen die geen geduld hebben en zelf nogmaals geld overmaken en dan verbaasd zijn dat het 2x is afgeschreven.
Je kunt die mensen wel de schuld geven maar als de app een melding geeft 'probeer het opnieuw' dan is het logisch dat mensen het opnieuw proberen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:42 schreef Ame_thyst het volgende:
Overigens moet een bank zorgen dat de systemen gewoon werken, dat lijkt me logisch maar ik gok dat dit weer geval is van mensen die geen geduld hebben en zelf nogmaals geld overmaken en dan verbaasd zijn dat het 2x is afgeschreven.
Megolen, wat zijn datquote:Op woensdag 26 februari 2014 10:52 schreef eleusis het volgende:
Wat een megolen {bij ING}
EDIT: Opgelost.
Als ik het goed begrijp is het standpunt van de ING, volgens hun eigen woordvoorder in ieder geval, 'zoek het maar uit'.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:49 schreef DS4 het volgende:
Iets met soep en niet zo heet eten...
Het is een krantenbericht! Neem dat eens niet zo serieus.
Logisch dat je het dan opnieuw doet inderdaad.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:45 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Je kunt die mensen wel de schuld geven maar als de app een melding geeft 'probeer het opnieuw' dan is het logisch dat mensen het opnieuw proberen.
Het is allemaal de schuld vam de rabobankquote:Op woensdag 26 februari 2014 11:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Sowieso mensen die niet bij de Rabobank zitten.Dan vraag je er ook gewoon om. Derhalve geen medelijden of sympathie.
Altijd mooi, de struisvogelstrategie. Zonder blikken of blozen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:05 schreef Red_85 het volgende:
En dit:
http://www.nu.nl/tech/371(...)ens-storing-ing.html
Toch lullig als er net wat meer tijd dan een minuut overheen gegaan is. Maar goed de mensen/bedrijven die je betaalt lijken me wel zo schappelijk om het terug over te maken. Tenzij je toevallig net naar een marktplaatsoplichter geld probeerde over te maken.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:39 schreef Ronaldsen het volgende:
Het ligt dus inderdaad wat genuanceerder als ik dit zo lees van tweakers
[..]
Exact, dan doe je iets fout.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Onzin, als je opeens 700 euro tekort komt, kan je best in de problemen komen als je in het rood staat.
Geen boodschappen meer halen bv.
Lekker kort door de bocht weer dit. Genoeg mensen die gewoonweg de ruimte niet hebben om te sparen, kijk alleen al eens naar de gemiddelde student of een alleenstaande vader/moeder.quote:
Idd. Eigen verantwoordelijkheid eerstquote:Op woensdag 26 februari 2014 11:25 schreef Ringo het volgende:
Nee, dat zie je verkeerd. In deze übermenschenmaatschappij is armoede een teken van karakterzwakte.
Leugens. Over de spanne van een of meerdere jaren kan iedereen een "reserve" aanleggen waarmee voor een week voedsel kan worden gekocht. Mogelijk zelfs meer als je genoegen neemt met minder. Het probleem is uiteraard dat deze mensen niet verder dan een dag kijken en kennelijk omkomen van de honger bij de eerste de beste onvoorziene kostenpost.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:22 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht weer dit. Genoeg mensen die gewoonweg de ruimte niet hebben om te sparen, kijk alleen al eens naar de gemiddelde student of een alleenstaande vader/moeder.
Als je een melding krijgt, nadat je een overboeking hebt gedaan, dat je al je euro's naar Kapt.Ruigbaard moet over maken dan doe je dat ook?quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar dat is hun probleem, niet dat van de klant.
Als die een melding krijgt van probeer het opnieuw, probeer je het opnieuw.
Hihi, zuurtje.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:25 schreef Ringo het volgende:
Nee, dat zie je verkeerd. In deze übermenschenmaatschappij is armoede een teken van karakterzwakte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |