quote:Op maandag 9 maart 2015 19:30 schreef Cyan9 het volgende:
Kick!
Polen heeft dit jaar wederom intern een artiest gekozen die in mei op het podium inWenen de strijd aan gaat met all the others. Monika Kuszyńska gaat er alles aan doen om de Poolse dames van 2014 de vergetelheid in te drukken, en wel met het nummer "In The Name Of Love". Het is een ballad met wat etnische klanken, en helaas is het niet echt iets nieuws onder de zon.
Wat verder kan opvallen is dat de zangeres in een rolstoel zit na een auto ongeluk, ze is gedeeltelijk verlamd. Op zich wel gaaf om ondanks alles lekker door te blijven zingen!
SPOILER: 2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 44% gewijzigd door Peter op 10-03-2015 00:34:53 ]
Poolse versie is inderdaad beter. De Engelse versie ook niet verkeerd.quote:Op woensdag 26 februari 2014 01:50 schreef fraubitch het volgende:
Poolse versie klinkt leuker.
Verder natuurlijk een kutnummer.
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:43 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Dit is echt geen kanshebber hoor. Ik hou er ook van, maar no way dat dit gaat winnen. Ik denk dat het ergens 14e plek eindigt.
At the contest, Donatan and Cleo will perform their song in a Polish and English language mix under the title "My Słowianie - We Are Slavic". On stage, Cleo will appear without Donatan and will instead be joined by three female backing vocalists who will also perform choreography: Alesia Turonak, Sylwia Klan and Anna Łapińska, and an additional two female models: Ola Ciupa and Paula Tomala.quote:Op zondag 11 mei 2014 02:17 schreef Drxx het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk om haar naam te vinden? Wil ze geen naamsbekendheid?
Goede vondst, Paula it isquote:Op zondag 11 mei 2014 02:24 schreef Maureentje het volgende:
[..]
At the contest, Donatan and Cleo will perform their song in a Polish and English language mix under the title "My Słowianie - We Are Slavic". On stage, Cleo will appear without Donatan and will instead be joined by three female backing vocalists who will also perform choreography: Alesia Turonak, Sylwia Klan and Anna Łapińska, and an additional two female models: Ola Ciupa and Paula Tomala.
Denk een van die 2 laatste namen?
Op de Italiaanse kenners na dan, waarvan één Polen zelfs op de eerste plek heeft gezet.quote:Op zondag 11 mei 2014 10:16 schreef Toposcoupe het volgende:
Op basis van televoting zou Polen als vijfde zijn geëindigd. De juries werden er niet vrolijk van.
Een man met smaak dus! Hij zette Polen op 1 in de Italiaanse vakjury.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:11 schreef clavier het volgende:
[..]
Op de Italiaanse kenners na dan, waarvan één Polen zelfs op de eerste plek heeft gezet.
Link?quote:Op zondag 11 mei 2014 12:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Een man met smaak dus! Hij zette Polen op 1 in de Italiaanse vakjury.
[ afbeelding ]
Erg leuk dat je per jurylid kunt kijken wat er gestemd is.
Jeeetje die Italianen hebben een rare smaakquote:Op zondag 11 mei 2014 14:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
http://www.eurovision.tv/page/results?event=1893&voter=IT
Thanks. Als ik zo kijk dan snap ik heel goed waarom Turkije niet blij was met mixed votes. Wat een troepquote:Op zondag 11 mei 2014 14:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
http://www.eurovision.tv/page/results?event=1893&voter=IT
het verschil tussen de televoters en de Jury bij Polen is zoals eerder aangehaald wel extreem. Het geeft aan dat die vakjury geen goede vertegenwoordiging is van het Nederlandse volk. Als het volk zon act op 2 zet en de jury op 25, dan kun je je afvragen of de Jury wel divers genoeg is en niet bv maar 1 stroming vertegenwoordigt. (bv de grachtengordel, of de homo gemeenschap)quote:Op zondag 11 mei 2014 14:48 schreef Drxx het volgende:
[..]
Thanks. Als ik zo kijk dan snap ik heel goed waarom Turkije niet blij was met mixed votes. Wat een troep
dus bij de vakjury: 4x 25e, 1x 24e en 1x 22e, bij de televoters de 2e plaats en dus gemiddeld 13e en geen punten..quote:Poland 24 25 22 25 25 25 2 13
haha precies, als je bagger stuurt kun je ook niets verwachten De UK heeft echt alleen maar bagger gestuurd de afgelopen jaren. (inclusief dit jaar) Ze moeten eens aan zelfreflectie doen daar!quote:Op maandag 12 mei 2014 16:35 schreef Elfletterig het volgende:
Ik weet niet of het een apart topic moet worden, maar er zijn nogal wat landen waar het publiek massaal op Polen stemde, terwijl het bij de jury stijf onderaan stond. Groot-Brittannië bijvoorbeeld. The Independent rept over een "voting controversy".
http://www.independent.co(...)n--cleo-9351644.html
De teneur na de zoveelste teleurstelling voor de UK is trouwens: "Why do we still bother?" Eigenlijk het sentiment dat in Nederland ook jaren leefde. Misschien moet de UK eindelijk gewoon eens kwaliteit gaan sturen? Talent genoeg in dat land.
Klopt. En ze moeten gewoon eens goede songwriters kiezen. Ik vind het persoonlijk hoog tijd dat de Pet Shop Boys eens iets gaan schrijven voor het ESF. En dat dan gewoon door een jong talent laten uitvoeren. Maar goed, dit topic gaat over Polen en over het verkopen van seks.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:20 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
haha precies, als je bagger stuurt kun je ook niets verwachten De UK heeft echt alleen maar bagger gestuurd de afgelopen jaren. (inclusief dit jaar) Ze moeten eens aan zelfreflectie doen daar!
Waarom moet een jury een volk vertegenwoordigen? Die stemmen zelf al. Het is juist de taak om een onafhankelijke afweging te maken. Die kan soms samenvallen met het volk, maar dat hoeft niet.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
het verschil tussen de televoters en de Jury bij Polen is zoals eerder aangehaald wel extreem. Het geeft aan dat die vakjury geen goede vertegenwoordiging is van het Nederlandse volk. Als het volk zon act op 2 zet en de jury op 25, dan kun je je afvragen of de Jury wel divers genoeg is en niet bv maar 1 stroming vertegenwoordigt. (bv de grachtengordel, of de homo gemeenschap)
[..]
dus bij de vakjury: 4x 25e, 1x 24e en 1x 22e, bij de televoters de 2e plaats en dus gemiddeld 13e en geen punten..
Dat is op zich waar, maar een jury kan ook doorslaan in het nieuwe systeem dat vorig jaar is ingevoerd. Voor een slechte score van dit lied van Polen is nog wel iets te zeggen. Maar bij zo'n Belgische vakjury die de nummer 1 van de televoting Armenië zowel in de halve finale als in de finale onderaan zet, heeft het er heel erg de schijn van dat de jury misbruik maakt van haar macht.quote:Op maandag 12 mei 2014 18:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
Waarom moet een jury een volk vertegenwoordigen? Die stemmen zelf al. Het is juist de taak om een onafhankelijke afweging te maken. Die kan soms samenvallen met het volk, maar dat hoeft niet.
Dan mag je mij even gaan uitleggen wat er niet normaal is aan een vrouw die altijd al heeft gezongen, lekker door zingt na een auto ongeluk ondanks gedeeltelijke verlamming en die nu naar het songfestival mag, wat ze heel graag wil.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:12 schreef fraubitch het volgende:
Ze gaan vooral voor de medelijden stemmen denk ik.
Normaal is niet meer goed genoeg.
Dit dus.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:28 schreef grazz het volgende:
Aardig lied wel, prettige melodie maar tis allemaal niet zo bijzonder.
Als ze wint sturen wij volgend jaar Koos Albertsquote:
Voor Tong80 een droomscenario.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als ze wint sturen wij volgend jaar Koos Alberts
Dat fragment van Margaret klinkt goed inderdaad!quote:Op dinsdag 16 februari 2016 19:54 schreef grazz het volgende:
Margaret klinkt veelbelovend vind ik: http://www.eska.pl/news/m(...)ntu_juz_teraz/127467
Napoli deed met hetzelfde nr mee in Wit-Rusland, wat best wel lijkt op Oekraine 2013
Die is wel leuk!quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:07 schreef grazz het volgende:
Volledige versie van Cool me down: http://www.dailymotion.com/video/x3spg1e
Leuk liedje, lijkt wel veel op Rianne .quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:07 schreef grazz het volgende:
Volledige versie van Cool me down: http://www.dailymotion.com/video/x3spg1e
Rihanna dan :-)quote:
Het zou kunnen dat Polen wat wordt overschat doordat de diaspora voor een relatief groot deel vanaf de Britse eilanden komt, die de wedmarkten domineren. Maar goed, het lied van Margaret heeft het in zich om hoog te scoren.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:57 schreef grazz het volgende:
Margaret wordt gehyped. Nummer is nog niet eens gekozen, maar Polen is ineens omhoog geschoten bij het online wedden.
[ afbeelding ]
Video:
Nederland zegt nog niet veel, omdat het nummer nog niet bekend is, odd beetje op gebaseerd op historie en beetje verwachtingen... Heb 'm wel gewoon @50 gepakt voor de fun alvast, geloof er ook wel in (hopen op het 2014-effectquote:
Ik heb nu beeld via de site van de Poolse omroep.quote:
Dat zat ik me ook net af te vragen. Veel beter dan dat Albanese schreeuwnummer dat ze nu laten zien.quote:
Ierland.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:06 schreef bogtrotter het volgende:
Lijkt me dat ze al deze clips in januari hebben gepull'd uit de eerste vijf nummers die bekend waren. Straks zien we "Sunlight" van Ierland waarschijnlijk nog effe en "Learn to Fly" van Belarus zal dan ook nog wel even langskomen.
Hahaha. Wat zei ik! Malta hebben ze misschien ook nog op overschot staan. Hangt er van af hoeveel acts er zijn of ze tot aan Oostenrijk geraakt zijn.quote:
da's ook wel weer waar jaquote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:20 schreef Cyan9 het volgende:
Wow, Margaret wordt wel heel erg gedragen door haar backings..
Van 4.8 naar 180, ja hele goede keus Polen... En mijn betje ook naar de tering dusquote:
Haha echt ja.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:57 schreef grazz het volgende:
Ik moet lachen...dit kan gewoon niet. Oh jongens, doe ons toch maar geen NF. Dit zou ook bij ons kunnen gebeuren.
Zoiets is al eens gebeurd in NL. In 2001. Ebonique was van te voren favoriet en NL viel massaal voor het keurige meisje op blote voetjes. Oh wat was ik kwaadquote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:59 schreef Em31 het volgende:
[..]
Haha echt ja.Bizar hoor, werd al over besproken alsof het de winnaar was en dan krijg je dit
Gewoon alleen betfair kijken, rest doet er niet zo heel veel toe momenteelquote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:37 schreef Cyan9 het volgende:
Ik heb het idee dat http://www.oddschecker.com/tv/eurovision/winner niet goed update. Iemand een andere site voor de winner odds?
Als Zweden volgende week ook de verkeerde kiest, gaan we gewoon naar Moskou volgend jaar.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:04 schreef Majkool het volgende:
Echt niet tof dit... Rusland nu naar plek 2 in de odds
Daar heeft de rest misschien nog een beetje kans itt deze 3e keus in Polenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als Zweden volgende week ook de verkeerde kiest, gaan we gewoon naar Moskou volgend jaar.
Ik denk dat we dit jaar geen uitgewezen favoriet hebben. De odds hebben altijd wel iemand duidelijk bovenaan staan, maar polls en reacties laten nog geen duidelijke winnaar zien.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als Zweden volgende week ook de verkeerde kiest, gaan we gewoon naar Moskou volgend jaar.
Herkenbaarquote:Op zaterdag 5 maart 2016 23:03 schreef grazz het volgende:
[..]
Zoiets is al eens gebeurd in NL. In 2001. Ebonique was van te voren favoriet en NL viel massaal voor het keurige meisje op blote voetjes. Oh wat was ik kwaad![]()
![]()
Die goedkope achtergronddanseressen helpen ook niet mee. Maar dan nog is de uiteindelijke winnaar duidelijk een stuk minder geschikt dan dit nummer.quote:Op zondag 6 maart 2016 11:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Gezien het optreden snap ik wel dat het niet gekozen is. Als ze een goede zangeres / performer hadden gehad, was de kans dat ze wonnen best groot, maar zij zong bijna de hele tijd vals en had 0 expressie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |