SPOILER: Voor wie is kettlebelltraining?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Welke kettlebell heb ik nodig?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kettlebell wijshedenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Warming-upOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Waar begin ik?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe maak ik mijn eigen schema?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HandverzorgingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer kettlebellwijsheid?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Snakey op 03-10-2014 14:33:50 ]Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
In
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym![]()
In!
Misschien mogelijk om wat linkjes naar relevante youtube clips in de op te zetten bij de oefeningen? Just spitballin here![]()
Ik ben homo en mijn PT raadde me aan dat ik in dat geval met kettlebells moet trainen, dus ik kijk ook even mee.![]()
Bestaan die dan? Nog nooit gezien.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:43 schreef JackieBrown het volgende:
Maakt het uit of je plastic kettlebells gebruikt??edit: vast wel maar toch.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken![]()
Nouja van die kunststof dingenquote:Op maandag 24 februari 2014 21:44 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Bestaan die dan? Nog nooit gezien.edit: vast wel maar toch.
plastic is niet het goede woord
![]()
Niet echt. Ik vind plastic niet zo prettig omdat het vrij makkelijk glijdt als je zweet. Magnesium helpt, maar m´n grip op staal is toch wat minder glad.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:43 schreef JackieBrown het volgende:
Maakt het uit of je plastic kettlebells gebruikt??
Van de andere kant, gewoon harder knijpen uiteraard.
Edit: en ik vind gietijzeren bells er beter uitzien.![]()
Persoonlijk prefereer ik gietijzeren kettlebellsquote:Op maandag 24 februari 2014 21:43 schreef JackieBrown het volgende:
Maakt het uit of je plastic kettlebells gebruikt??Wellicht later, weet niet of het de overzichtelijkheid ten goede komt maar wie weet dat ik er een spoiler bij plaats met linkjes naar alle oefeningen.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:41 schreef JackieBrown het volgende:
In!
Misschien mogelijk om wat linkjes naar relevante youtube clips in de op te zetten bij de oefeningen? Just spitballin hereTogether We Will Live Forever
Welken wil je gaan kopen?quote:Op maandag 24 februari 2014 22:08 schreef IrCute het volgende:
Ik ga binnenkort ook kettlebells aanschaffen voor mijn home gym.
Together We Will Live Forever
Niet waar want dat weet ik niet voor Amerika. Koop gewoon gietijzeren, rubberen trekt wat aan je huid en kunststof of plastic glijd weg van wat ik van Snakes hoor. Zelf heb ik gewoon de goedkoopste gietijzeren kettlebells gekocht, eventuele oneffenheden kan je wegschuren of je dient een klacht in en eist compensatie of een nieuwe kettlebell.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:12 schreef IrCute het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. Verhuis ook pas over 2 maanden. Heb je nog suggesties?Together We Will Live Forever
Ik heb er maar handvat van gemaakt omdat er maar 1 opzitquote:Op maandag 24 februari 2014 22:19 schreef motorbloempje het volgende:
Pssssst. Handvatten.
Verder tvp.
Goede aanvulling, ik heb de OP bijgewerkt. Nu eerst pitten en mijn eigen iron balls cleanen onder de douche.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:25 schreef Snakey het volgende:
Bij het kopen van een KB moet je ook opletten of het geen competitie KB is. Tenzij je dat wil natuurlijk. Maar bij een competitie bell is het handvat smaller, wat de grip wat moeilijker maakt.
Dit is bv een competitie bell.
[ afbeelding ]
En dit een ´normale´ bell.
[ afbeelding ]Together We Will Live Forever
In!
Vind kettlebells echt een toevoeging in mijn trainingsprogramma's. Een Turkish get up als warming up bijvoorbeeld of een tabata US swing als afsluiter.Go hard or go home![]()
Als je op kettlebell googled krijg je een hele lading shops die ze verkopen.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:34 schreef Beach het volgende:
Een lijstje met shops zou ook handig zijn.![]()
Beter zou ik niet zeggen. Het is een andere manier van krachttraining/conditietraining.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:35 schreef muhahaha het volgende:
Werkt dit beter dan halters en gewichten?
In Rusland trainen ze er al zo´n 300 jaar mee. Pavel Tsatsouline, oorspronkelijk een Russische trainer, heeft ze eind jaren 90 in de US geïntroduceerd, en daarmee de kettlebell in het westen populair gemaakt.![]()
Nice.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:46 schreef Noek het volgende:
Mijn kettlebells
[ afbeelding ]
Gekocht bij Fitnesseller
Af en toe 100 swings na je work-out. Prima spul, die kettlebelts.
Deathlift or Die.![]()
Misschien is dit wat voor je.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:43 schreef Noek het volgende:
In!
Vind kettlebells echt een toevoeging in mijn trainingsprogramma's. Een Turkish get up als warming up bijvoorbeeld of een tabata US swing als afsluiter.https://www.t-nation.com/workouts/10000-swing-kettlebell-workout
Erg heftig.![]()
Check.
Net nog even 5 minuutjes bezig geweest. Conditie van een beschimmeld poffertje
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Jesse is ook voor.
Als dat geen waarborg voor succes is
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Prima om af en toe mee te oefenen. 16 kilo is een lekker gewicht. Bij de bekende swing, doen jullie het tot schouderhoogte of tot boven je hoofd?
Merk wel dat ze snel glad worden als je flink zweet. Gelukkig helpt magnesium goed.![]()
Ik lees nu net dit, toevallig: http://fitness-science.nl(...)s-per-dag-case-study
1000 per dag is voor een relatief onervaren lichaam vrij veel, maar het klinkt wel als iets wat vrij makkelijk 's avonds thuis te doen is, op niet-sportschool-dagen. Is dat slim, om het te combineren, of moet ik op hersteldagen m'n lichaam gewoon met rust laten? Ik doe nu 4 keer per week sportschool (dag wel, dag niet), waarbij 2 dagen intensief KT, 2 dagen meer nadruk op cardio.![]()
Buiten dat het link kan zijn om tot boven je hoofd te gaan heeft het geen nut om hoger te gaan dan schouderhoogte.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:09 schreef stoeltafel het volgende:
Prima om af en toe mee te oefenen. 16 kilo is een lekker gewicht. Bij de bekende swing, doen jullie het tot schouderhoogte of tot boven je hoofd?![]()
Ik doe ma wo vr, krachttraining, di do kettlebell swings. Ik heb er geen last van op de kt dagen.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik lees nu net dit, toevallig: http://fitness-science.nl(...)s-per-dag-case-study
1000 per dag is voor een relatief onervaren lichaam vrij veel, maar het klinkt wel als iets wat vrij makkelijk 's avonds thuis te doen is, op niet-sportschool-dagen. Is dat slim, om het te combineren, of moet ik op hersteldagen m'n lichaam gewoon met rust laten? Ik doe nu 4 keer per week sportschool (dag wel, dag niet), waarbij 2 dagen intensief KT, 2 dagen meer nadruk op cardio.
Het is 1 van de beste cardio die er is zegt men. Ik las dat het meer kcal verbrand dan skieen, heuvel op that is.![]()
![]()
Cool, klinkt goed. Ik ga morgen in de stad eens kijken naar exemplaren.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik doe ma wo vr, krachttraining, di do kettlebell swings. Ik heb er geen last van op de kt dagen.
Het is 1 van de beste cardio die er is zegt men. Ik las dat het meer kcal verbrand dan skieen, heuvel op that is.![]()
Goed plan, altijd goed om ze even te voelen, ook voor welk gewicht je denkt nodig te hebben. Maar ik zou voor de prijs zeker even online checken voor je gaat kijken zodat je op de hoogte bent van prijzen. Die kunnen nogal verschillen namelijk.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:23 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Cool, klinkt goed. Ik ga morgen in de stad eens kijken naar exemplaren.![]()
kijk goed naar de maat en gewicht. Ik heb er 2 van 6 kg bij de action gehaald voor een spotprijs. Dingen zijn per stuk echter net zo groot als mijn goede van 16kg. En te grote omvang is niet handigquote:Op maandag 24 februari 2014 23:23 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Cool, klinkt goed. Ik ga morgen in de stad eens kijken naar exemplaren.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Boh!quote:Op maandag 24 februari 2014 22:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
Misschien is dit wat voor je.https://www.t-nation.com/workouts/10000-swing-kettlebell-workout
Erg heftig.![]()
Ik doe de swings beide, us en russian. Wanneer ik te moe ben, dan niet over mijn hoofd. Dan merk ik dat mijn heupen niet meer voldoende inzetten.
Ik varieer van 16 tot 24kg.
Heeft iemand the one arm snatch test al eens gedaan?
Walking lunges vind ik ook ideaal met kettlebells. Met een barbell kreeg ik altijd last van verkrampte schouders.Go hard or go home![]()
Geen nut lijkt mij sterk, hoe weet je dit zo zeker? Mis zelf nog een beetje de flexibiliteit om hoger te gaan.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:12 schreef Snakey het volgende:
[..]
Buiten dat het link kan zijn om tot boven je hoofd te gaan heeft het geen nut om hoger te gaan dan schouderhoogte.![]()
Ja, heb de ons arm snatch gedaan, was leuk.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Boh!![]()
Ik doe de swings beide, us en russian. Wanneer ik te moe ben, dan niet over mijn hoofd. Dan merk ik dat mijn heupen niet meer voldoende inzetten.
Ik varieer van 16 tot 24kg.
Heeft iemand the one arm snatch test al eens gedaan?
Walking lunges vind ik ook ideaal met kettlebells. Met een barbell kreeg ik altijd last van verkrampte schouders.![]()
Godver Snake, ik dacht, ik google even in de rondte en toen kwam ik hier terechtquote:Op maandag 24 februari 2014 23:27 schreef Snakey het volgende:
[..]
Goed plan, altijd goed om ze even te voelen, ook voor welk gewicht je denkt nodig te hebben. Maar ik zou voor de prijs zeker even online checken voor je gaat kijken zodat je op de hoogte bent van prijzen. Die kunnen nogal verschillen namelijk..
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 23:46:16 ]![]()
Ik heb nu één kettlebell van 8 kg, heb er eerlijk gezegd nog niets mee gedaan. Heb nu net een schema. Maar ik vraag me af of het nuttig is om er nog een ander gewicht bij te kopen. Of is dat om te beginnen niet nodig? Ik dacht zelf aan een zwaarder gewicht. 12 kg of zo?A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.![]()
Als je eerst zorgt dat je techniek maar goed is.
Over het algemeen zijn mensen eerst geneigd om te swingen vanuit hun rug of schouders terwijl je heupen het werk moeten doen. Eerst techniek, dan pas gewicht.
Voor een one arm snatch of een turkish get up is 8 kg wel voldoende als startende vrouw.Go hard or go home![]()
Eens, maar voor beginners is het wel lastig om te bepalen welke shops wel en niet goed zijn en hoe de kettlebells zijn die ze verkopen.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:44 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je op kettlebell googled krijg je een hele lading shops die ze verkopen.
Dus, wat mij betreft is een lijstje welkom!
Die van de Action zijn dus niet zo fijn door hun grootte begrijp ik?A grand adventure has begun.![]()
Op marktplaats staan er ook heel veel te koop waardoor je door het bos de bomen niet meer ziet. Ook erg veel winkels trouwens.![]()
Hoe groot zijn die dingen dan wel niet bij hetzelfde gewicht?quote:Op maandag 24 februari 2014 21:43 schreef JackieBrown het volgende:
Maakt het uit of je plastic kettlebells gebruikt??Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten![]()
Ik zal nog even de OP updaten m.b.t. handverzorging.Kan je zelf prima opzoeken via Google maar ik heb van oa. fitnessmerken en fitness24 ( http://www.fitnessmerken.nl/krachttraining/kettlebell.html & http://www.fitness24.nl/p(...)ells-en-kettlebells/ )quote:Op maandag 24 februari 2014 22:34 schreef Beach het volgende:
Een lijstje met shops zou ook handig zijn.Grote verschilt niet veel maar ik vind het persoonlijk helemaal niks.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:37 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Hoe groot zijn die dingen dan wel niet bij hetzelfde gewicht?Hoe ziet je trainingsprogramma eruit?quote:Op maandag 24 februari 2014 22:43 schreef Noek het volgende:
In!
Vind kettlebells echt een toevoeging in mijn trainingsprogramma's. Een Turkish get up als warming up bijvoorbeeld of een tabata US swing als afsluiter.Ziet er goed uitquote:Op maandag 24 februari 2014 22:46 schreef Noek het volgende:
Mijn kettlebells
[ afbeelding ]
Gekocht bij FitnessellerJESSE HEEFT HIER NIKS MEE TE MAKEN JA!#$%quote:Op maandag 24 februari 2014 22:53 schreef stinkie het volgende:
Jesse is ook voor.
Als dat geen waarborg voor succes isSchouderhoogte maar je kan ook doorswingen tot een dood punt iets voor je hoofd maar dat is als afwisseling.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:09 schreef stoeltafel het volgende:
Prima om af en toe mee te oefenen. 16 kilo is een lekker gewicht. Bij de bekende swing, doen jullie het tot schouderhoogte of tot boven je hoofd?
Merk wel dat ze snel glad worden als je flink zweet. Gelukkig helpt magnesium goed.Komt doordat het balanspunt door de oefening heen verschuift.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:26 schreef muhahaha het volgende:
Klinkt wel een beetje als the holy grail...Check mijn links hoger in de posts (dit zijn de goedkoopsten)quote:Op dinsdag 25 februari 2014 08:17 schreef Keshet het volgende:
[..]
Eens, maar voor beginners is het wel lastig om te bepalen welke shops wel en niet goed zijn en hoe de kettlebells zijn die ze verkopen.
Dus, wat mij betreft is een lijstje welkom!
Die van de Action zijn dus niet zo fijn door hun grootte begrijp ik?
[ Bericht 0% gewijzigd door Klokov op 25-02-2014 12:09:16 ]Together We Will Live Forever
Zou er nog iemand een uitbreiding van de behandelde thema's in de OP zien of een nieuw thema als toevoeging willen zien?Together We Will Live Forever
Wanneer organiseer je een trainings-/instructiesessie?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:50 schreef Klokov het volgende:
Zou er nog iemand een uitbreiding van de behandelde thema's in de OP zien of een nieuw thema als toevoeging willen zien?Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten![]()
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
fitnessmerken.nl is erg duur zie ik. Zie de kunstof 8 kilo bell, bij hun 40 euro, bij gorillasport 18 euro. Even goed rondkijken kan dus veel geld besparen. Maar:quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:46 schreef Klokov het volgende:
Ik zal nog even de OP updaten m.b.t. handverzorging.
[..]
Kan je zelf prima opzoeken via Google maar ik heb van oa. fitnessmerken en fitness24 ( http://www.fitnessmerken.nl/krachttraining/kettlebell.html & http://www.fitnessmerken.nl/krachttraining/kettlebell.html )
Athletesport.nl voor gietijzeren bells, volgens mij zo'n beetje de goedkoopste.
http://www.athleteshop.nl(...)6P57wCFTCWtAodyXUASg
En gorillasports.nl hebben kunstof, gietijzer met een plastic jasje en gietijzeren bells voor een redelijke prijs.
Wat een goede bell is is moeilijk te zeggen, in de zin dat je met alle bells alle oefeningen kan doen. Ik denk dat het grootste verschil in de handvaten zit. Als je bij Gorillasport kijkt naar de kunstof bells zit daar een behoorlijk groot handvat aan. De een zal daar bij zweren en de ander zal er niet eens naar omkijken...![]()
Kettlebell voor fitnessquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:50 schreef Klokov het volgende:
Zou er nog iemand een uitbreiding van de behandelde thema's in de OP zien of een nieuw thema als toevoeging willen zien?
Kettlebell voor sport
-long cycle
-biathlon
Veel voorkomende vragen:
Waar te koop:
KB DeventerA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
50 euro zonder verzendkosten is niet duur voor een gietijzeren kettlebell van 20kgquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:07 schreef Snakey het volgende:
[..]
fitnessmerken.nl is erg duur zie ik. Zie de kunstof 8 kilo bell, bij hun 40 euro, bij gorillasport 18 euro. Even goed rondkijken kan dus veel geld besparen. Maar:
Athletesport.nl voor gietijzeren bells, volgens mij zo'n beetje de goedkoopste.
En gorillasports.nl hebben kunstof, gietijzer met een plastic jasje en gietijzeren bells voor een redelijke prijs.
Wat een goede bell is is moeilijk te zeggen, in de zin dat je met alle bells alle oefeningen kan doen. Ik denk dat het grootste verschil in de handvaten zit. Als je bij Gorillasport kijkt naar de kunstof bells zit daar een behoorlijk groot handvat aan. De een zal daar bij zweren en de ander zal er niet eens naar omkijken...
http://www.fitnessmerken.nl/kettle-bells-20-kg.htmlTogether We Will Live Forever
Gaat erin komen, ik zal een spoiler opnemen met veelgestelde vragen wanneer deze langskomen in het topic.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:08 schreef 1517 het volgende:
[..]
Kettlebell voor fitness
Kettlebell voor sport
-long cycle
-biathlon
Veel voorkomende vragen:
Waar te koop:
KB DeventerMoet iedereen wel zijn eigen kettlebell meenemenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:01 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Wanneer organiseer je een trainings-/instructiesessie?
Ga voor de goede kwaliteit kettlebell. Een goede kettlebell gaat een misschien wel honderden jaren mee.
Een goede kettlebell is uit een stuk ijzer gegoten. De goedkopere hebben vaak het handvat er op gelast.
Een goede kettlebell heeft de juiste diameter en geen lasnaden.
Persoonlijk heb ik gekozen voor de ECHT competitie kettlebells uit Rusland. Elke keer als ik een kettlebell ergens tegenkom ben ik blij dat ik net even wat meer heb uitgegeven en geen pijnlijke handen heb na een lange setA revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Ow ja, je moet trouwens ook niet van die merk bells kopen. Een Adidas bell van 16 kilo bv kost 105 euro!!![]()
Idioten.![]()
Als je zeker bent dat de KB in je schema blijft, en je met verschillende gewichten uit de voeten kan, kan je ook eens kijken naar de setjes die gorillasport verkoopt.
http://www.athleteshop.nl/kettlebells-set-licht-4-8-12-16-20-kilo setje kost 149,95 euro. Als je de bells los koopt betaal je 179,95 euro.![]()
Waar heb je die gekocht?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:15 schreef 1517 het volgende:
Ga voor de goede kwaliteit kettlebell. Een goede kettlebell gaat een misschien wel honderden jaren mee.
Een goede kettlebell is uit een stuk ijzer gegoten. De goedkopere hebben vaak het handvat er op gelast.
Een goede kettlebell heeft de juiste diameter en geen lasnaden.
Persoonlijk heb ik gekozen voor de ECHT competitie kettlebells uit Rusland. Elke keer als ik een kettlebell ergens tegenkom ben ik blij dat ik net even wat meer heb uitgegeven en geen pijnlijke handen heb na een lange set![]()
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: