abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164309992
Ik meld me ook vast even in dit topic. Vrouw, 36 jaar en ik heb net 2 competitie kettlebells besteld: 20 kg en 12 kg.

Ik ben via een workshop krachttraining ooit met de kettlebell in aanraking gekomen (kettlebell swings) en sinds die tijd ben ik ze regelmatig tegengekomen en heb ik er liefde voor ontwikkeld. :)

Ik volg nu 3 x per week een soort crossfit-achtige groepslessen waarbij de kettlebells ook regelmatig gebruikt worden. De kettlebells voor thuis zijn dus zodat ik ook wat kan trainen op dagen dat ik niet in de gym train. Verder wandel ik regelmatig (nu met Pokemon Go haha).

Ik heb niet echt concrete doelen, gewoon lol en fitheid.

Turkish get ups daar bak ik niks van, maar swings gaan prima en verder oefeningen als goblet squat, military press, row, overhead tricep extension, lunges, crunches...

De gewichten die ik heb gekocht, zijn de zwaarste die ik op dit moment in de gym kan pakken voor de oefeningen die ik vaak doe. Omdat het nog best zwaar aanvoelt met deze 2, denk ik dat ik er nog wel even mee vooruit kan.

Hoe vaak schaffen jullie een nieuwe (zwaardere) kettlebell aan?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 11:58:55 #277
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164390212
Ik kijk zelf momenteel naar een 3e (lichtere) KB voor warm-ups.

Verder ben ik nog niet toe aan een zwaardere na ongeveer 2 maand, doe wel een paar reps extra of verhoog de intensiteit.

En als ik echt eens zwaar wil trainen pak ik ze in een open uur.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:01:04 #278
37248 BertV
Klei indiaan
pi_164406547
Voor de turkish get up heb jij (en ik) echt geen zware KB nodig.
De swing zit wat groei in, maar ik vermoed dat je voorlopig aan 20 wel even genoeg hebt.

Het (mis)bruiken van de KB's als statisch gewicht, upright row, standing military press, Goblet Squat vraagt om zware exemplaren. Maar feitelijk zijn ze daar niet voor natuurlijk.

De Snatch met 24kg... gaat mij niet lukken denk ik.
nope, geworstel. Techniek van likmevestje.

Ik heb net 2x24 aangeschaft en denk daar nog heel lang mee te doen.

:Y

[ Bericht 5% gewijzigd door BertV op 10-08-2016 20:25:14 ]
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_168990187
tvp
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_170188290
Binnenkort van 16 kg naar 20.4 kg voor mijn circuit.

/einde dagboek.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_191673613
Topic kick. Zijn er nog kettlebell fanatics aanwezig hier? Train nu al een tijd met 16, 20 en 24kg. Vorige week 36kg bell gekocht dus daar kan ik voorlopig even mee vooruit. Twijfel om nog een 20 of 24kg bell te kopen zodat ik dual oefeningen kan doen. Ik doe nu alles met een kettlebell maar lijkt me ook wel fijn om squats te doen met in elke hand een kettlebell.
Land of the free. Home of the brave.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')