abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 maart 2014 @ 20:47:33 #101
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_137322859
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:29 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Het ging slechter dan ik dacht dat het met haar ging. Verder wil ik hier liever niet teveel blootgeven over een ander. Vind ik zo lomp.
En qua mezelf schrok ik dat ik, nadat ik weer thuis was, min of meer crashte. Ik ben normaal gesproken best kil in zulke dingen.
Maar ik denk dat ik gewoon mezelf zag in haar ofzo. En dat mijn eigen gevoel van mijn depressies etc weer bovenkwam.
Maar hoe reageerde je erop dan? Angstig, paniekerig? Derealisatie? Kon je jezelf weer een beetje in het gareel krijgen na een pauze?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zondag 2 maart 2014 @ 20:47:56 #102
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_137322882
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:33 schreef Murmeli het volgende:
Tnx trouwens D.

Hoe gaat het met jou nu?
Ik word weer wat beter langzamerhand, thanks! :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_137322995
Afgelopen week heb ik wat derealisatie klachten gehad. Ik ben ook bang dat ik die weer krijg als ik moe en gespannen ben. Vandaag gelukkig een goeie dag gehad. Mn verjaardag gevierd met een dagje Blijdorp en lekker pannenkoeken eten. Mijn innerlijke 9 jarige is blij :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:52:08 #104
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137323121
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:47 schreef Detroit het volgende:

[..]

Maar hoe reageerde je erop dan? Angstig, paniekerig? Derealisatie? Kon je jezelf weer een beetje in het gareel krijgen na een pauze?
Nee, daar ging alles goed gelukkig. Alleen daarna thuis janken en wist ff niet meer wat ik met mezelf moest. Maar geen gekke dingen verder.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 2 maart 2014 @ 20:52:22 #105
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137323140
quote:
17s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:47 schreef Detroit het volgende:

[..]

Ik word weer wat beter langzamerhand, thanks! :).
Fijn!
  zondag 2 maart 2014 @ 21:01:24 #106
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_137323717
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:52 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nee, daar ging alles goed gelukkig. Alleen daarna thuis janken en wist ff niet meer wat ik met mezelf moest. Maar geen gekke dingen verder.
Het gevoel heeft zich bij je genormaliseerd? Het staat normaal naar je werk kunnen morgen niet in de weg?

Heavy, dat het iets in je geraakt heeft waar je zo op reageerde. It struck a nerve.
  zondag 2 maart 2014 @ 21:06:39 #107
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137324033
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:01 schreef Detroit het volgende:

[..]

Het gevoel heeft zich bij je genormaliseerd? Het staat normaal naar je werk kunnen morgen niet in de weg?

Heavy, dat het iets in je geraakt heeft waar je zo op reageerde. It struck a nerve.
Ja ik ben wel weer normaal geloof ik. Maar er ging wel een trigger af inderdaad. Ik ben ook bang dat ik ff niet meer bij haar langs ga. Ben zelf ook niet al te stabiel op t moment.
Wel jammer van mijn euforische gevoel na het hardlopen vanmorgen. Maar ja. Als dat het ergste is...
  zondag 2 maart 2014 @ 21:11:39 #108
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_137324313
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:06 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja ik ben wel weer normaal geloof ik. Maar er ging wel een trigger af inderdaad. Ik ben ook bang dat ik ff niet meer bij haar langs ga. Ben zelf ook niet al te stabiel op t moment.
Wel jammer van mijn euforische gevoel na het hardlopen vanmorgen. Maar ja. Als dat het ergste is...
Dat euforische gevoel komt wel weer terug, ik zweer!

Bekend probleem, dingen overnemen van anderen. Niet bepaald handig als je zelf niet bijster stabiel bent. ik wist trouwens niet dat je even wat minder stabiel was?
Ik merk zelf af en toe ook angstig wordt van problemen van anderen, zo irritant als je dingen overneemt die niet van jou zijn.
  zondag 2 maart 2014 @ 21:50:50 #109
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137326328
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:11 schreef Detroit het volgende:

[..]

Dat euforische gevoel komt wel weer terug, ik zweer!

Bekend probleem, dingen overnemen van anderen. Niet bepaald handig als je zelf niet bijster stabiel bent. ik wist trouwens niet dat je even wat minder stabiel was?
Ik merk zelf af en toe ook angstig wordt van problemen van anderen, zo irritant als je dingen overneemt die niet van jou zijn.
Fijn inderdaad, hypergevoelig zijn enzo.
Sinds ik van de AD af ben ben ik wel minder stabiel. Het gaat wel, maar ik moet wel harder werken om het leuk te hebben. Ik ben nu aam het experimenteren met sint janskruid thee. Kijken of dat helpt als het wat minder gaat
  zondag 2 maart 2014 @ 21:54:28 #110
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137326505
Qua euforisch gevoel: gewoon lekker blijven hardlopen. Jij loopt toch ook D?
  zondag 2 maart 2014 @ 22:08:16 #111
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_137327335
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:45 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Beloof me dat niet meer te doen.But again. I know the feeling. Been there, Done that, SURVIVED IT! Net als ik ga jij straks ook "beter" worden. En worden we over enkele jaren misschien zelfs nog wel 2 hele gelukkige mensen haha.
Ik hoop het. Thanks iedereen :)
pi_137327366
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:50 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Sinds ik van de AD af ben ben ik wel minder stabiel. Het gaat wel, maar ik moet wel harder werken om het leuk te hebben. Ik ben nu aam het experimenteren met sint janskruid thee. Kijken of dat helpt als het wat minder gaat
Ik heb dat spul ooit wel eens genomen, maar dat is ondertussen zo lang geleden dat ik niet meer weet of dat echt een groot effect op mn gemoedstoestand had.
Maar wel goed -dat- je merkt dat je ietswat instabieler bent. Het doorhebben is al het halve werk, alleen is het blijkbaar wel een gevoelig punt bij jou, dus houd het in de gaten :)
  zondag 2 maart 2014 @ 22:13:00 #113
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_137327598
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:13 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Hoe lang hebben jullie een relatie gehad? En welk deel van hem kun je niet loslaten?

En welke dingen zijn er nog meer fout gegaan? Zijn dat dingen die gebeurd zijn of zijn het dingen buiten je kunnen?
Niet lang, wel heftig. Hij ging niet echt genoeg voor me en toen ben ik uit liefdesverdriet met een ander naar bed geweest en dat was voor hem einde oefening. Maar op een hele botte gewelddadige manier waar hij geen sorry of verklaring voor wilt geven. Hij heeft me nu compleet uit zijn leven geband maar ik zie nog steeds dingen van hem via gezamenlijke vrienden en ik zie ook subtiele opmerkingen over mij (hatelijk) bij andere vrienden.
  zondag 2 maart 2014 @ 22:13:33 #114
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137327625
Ja, dat doe ik zeker. Denk dat er toch een stukje depressie ook in mijn genen zit ofzo.
En gevoelig en angstig. Dat combineert echt lekker hahaha
  zondag 2 maart 2014 @ 22:17:02 #115
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137327833
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:13 schreef Mishu het volgende:

[..]

Niet lang, wel heftig. Hij ging niet echt genoeg voor me en toen ben ik uit liefdesverdriet met een ander naar bed geweest en dat was voor hem einde oefening. Maar op een hele botte gewelddadige manier waar hij geen sorry of verklaring voor wilt geven. Hij heeft me nu compleet uit zijn leven geband maar ik zie nog steeds dingen van hem via gezamenlijke vrienden en ik zie ook subtiele opmerkingen over mij (hatelijk) bij andere vrienden.
Blokkeer hem op facebook, dan zie je niets van hem daar. Althans, volgens mij heb je t over fb toch?
Zet evt die vrienden in een groep waar je de updates niet in je timeline krijgt ( de groep kennissen heeft min of meer die instelling en misschien kan je hem ook aanpassen zodanig dat je niets meer ziet van die groep mensen. Ik heb daar ook mensen in zitten die me negatief raken. Weg ermee. Op naar de mensen die alleen positief op je inwerken.
  zondag 2 maart 2014 @ 23:02:06 #116
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137330794
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:08 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik hoop het. Thanks iedereen :)
Tuurlijk komt goed joh..

Tevens ik kan bijna een apotheek beginnen. Concerta en ritalin om de agressie en de prikkels onder controle te houden. Temazepam om te kunnen slapen en inmiddels ook weer spierverslappers om de spieren in mijn rug te ontspannen. Heb een lichte vorm van torsis scoliosis. Beter bekent als scoliose en heb zowel bovenin als onderin mijn rug een draaiing. En zoals altijd als het klote gaat krijg ik ook daar weer last van. Life sucks even hell is a better place to be.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  zondag 2 maart 2014 @ 23:25:36 #117
399061 kuolema
vermaledijd
pi_137331869
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:13 schreef Mishu het volgende:

[..]

Was het terwijl je nog met hem had dat je met iemand anders naar bed ging?

Je had toch kort geleden hulp gezocht? Hoe zit het daar nu mee?
Sterkte :*
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 00:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat is een gelegenheidsdrinker? Er moet een reden zijn om te drinken of je drinkt als er anderen zijn?

Ik drink ook, maar nooit obsessief. Ik drink wanneer ik zin heb, soms om in slaap te vallen, soms s'ochtens bij het opstaan omdat het lekker is. Maar nooit excessief en altijd met een limiet.

Ik drink dan ook met name wanneer ik alleen ben. Met anderen drink ik veel minder. Het is toch een bepaalde mate "je losser drinken zodat je makkelijker kunt praten" en zo'n type ben ik niet.
Neh dat is niet altijd het geval. Soms is het gewoon chill, om dezelfde reden als in je eentje drinken. Maar bij mij is het losser worden/minder onzeker/gespannen zijn wel vaak een reden om te drinken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:48 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Haha wat let je?
Kom hieeerrrrr!!! :* In het echt ja! Ik mis een knuffelsmiley op fok!
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 11:15 schreef duracellkonijntje het volgende:
De laatste dagen gaan vrij lekker. Ten eerste komt dat door mijn verminderde stageuren. Ik maak (soms iets meer dan) 20 uur per week en ik mag dit naar gelang opbouwen! Het haalt zo'n druk weg en omdat ik er goed op reageer ligt de weg naar volledig herstel ineens weer helemaal open. Ik hoop dat het snel komt! Het beste effect is dat ik weer dagindeling en ritme hebt. Ik voel me weer nuttig en daarom zijn mijn somberheidsgevoelens meestal weg, heerlijk!

Ten tweede ben ik anders met mijn angst omgegaan. Piekeren is iets wat me sloopte de laatste maanden. Ik ben er eens bij stil gaan staan en ik kwam er achter dat deze gedachten voortkwamen uit angst. Angst om iets fout te doen en daarmee weer overspannen te raken. Daardoor liep ik voortdurend over het verleden te tobben en bleef ik maar analyseren hoe ik dit in de toekomst anders kan doen. Ik bleef maar vechten tegen de angst en daar ben ik mee gestopt. Op een bepaald punt zei ik tegen mezelf dat ik accepteerde dat de angst er is en dat ik snapte waarom het er is. Ik laat het er gewoon zijn, leef er mee samen, met als gevolg dat het piekeren vrijwel is verdwenen.

Telkens wanneer ik nu de impuls voel komen, accepteer ik deze en snap ik dat het de angst is. Ik heb er vrede mee dat die bestaat en leef daardoor meer in het heden. Ik pas mijn lessen toe wanneer de situatie er om vraagt en hoef er daardoor niet compulsief over na te denken. Soms is het nog moeilijk en ik ben vaak nog gespannen, maar ik durf weer wat meer te ondernemen, wat vooral sociaal prettig is. Ik mistte de omgang met mijn vrienden heel erg en voelde me echt een depressieve kluizenaar.

Ik zet deze weg door en ik hoop dat het zo lekker blijft gaan. Ik geloof iig dat het kan! :)
Super goed bezig! Ik hoop ook voor je dat het zo doorgaat. :)
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:06 schreef kvd het volgende:
Hier gaat het nog steeds niet lekker. Na de angstaanval van donderdag een te enthousiaste vrijdag (lees: te overdreven bezig te zijn) en een migraine aanval zaterdag. Nu aan het bijkomen, maar de angst zit nog erg hoog. Duizelig, moe, mmisselijk. Idee zo weer een aanval te krijgen.
Het lijkt alsof je je bezighoudt met de angst om weer zo'n aanval te krijgen. Probeer je er niet te veel op te focussen maar rust en afleiding te zoeken.
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:29 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Het ging slechter dan ik dacht dat het met haar ging. Verder wil ik hier liever niet teveel blootgeven over een ander. Vind ik zo lomp.
En qua mezelf schrok ik dat ik, nadat ik weer thuis was, min of meer crashte. Ik ben normaal gesproken best kil in zulke dingen.
Maar ik denk dat ik gewoon mezelf zag in haar ofzo. En dat mijn eigen gevoel van mijn depressies etc weer bovenkwam.
Best wel herkenbaar en ook heel begrijpelijk.
Zo was er een keer een verjaardag bij ons thuis waarbij ook mijn tante aanwezig was. Als zij er is, hangt er altijd een gespannen sfeer. Op een gegeven moment heb ik me afgezonderd en moest ik ineens keihard janken. Terwijl ik er verder niets mee te maken had, het waren de emoties/spanningen tussen anderen die ik overnam en kwijt moest.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 2 maart 2014 @ 23:49:05 #118
399061 kuolema
vermaledijd
pi_137332757
Ik heb trouwens wel een goede week gehad. Druk, veel sociaal gebeuren maar dat ging op één avond na best okee (voor mijn doen). Gewoon lekker actief geweest.
Maar vrijdag had ik een verjaardag en zoals heel vaak ging dat niet goed.
In het begin gaat het meestal wel maar ik word steeds meer gespannen en extreem zelfbewust, ga me daardoor ook anders gedragen, alles stom vinden van mezelf (nog meer dan normaal) en uiteindelijk liep de spanning zo hoog op dat ik drang had om mezelf pijn te doen en me toen maar ging afzonderen om dat te doen ... En dat is dan weer een bevestiging van 'zie je wel, je zult er nooit bij horen, ze vinden je stom, je bent verrot en moet dood'.
Het is zo stom!! Ik vraag me steeds af waarom ik überhaupt nog naar feestjes ga en met vrienden afspreek want elke keer voel ik me er kut door. Zo ging het ook op vakantie met vrienden en eigenlijk altijd als ik iets doe waar andere mensen mee te maken hebben, ben ik teleurgesteld in mezelf en gespannen. Maar als ik alleen maar thuis zit voel ik me ook niet goed. Ik wil dat het gewoon een keer normaal gaat en ik me op mijn gemak kan voelen. Wat moet ik nou??
  zondag 2 maart 2014 @ 23:55:37 #119
399061 kuolema
vermaledijd
pi_137332978
Oh en we hadden het een tijdje geleden over een meet maar daar is uiteindelijk niets uitgekomen (of het was een stiekeme 'laten we kuolema buitensluiten' meet :P) dus wie is er nog voor in?
Met knuffeltherapie!
  zondag 2 maart 2014 @ 23:56:22 #120
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137333000
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 23:55 schreef kuolema het volgende:
Oh en we hadden het een tijdje geleden over een meet maar daar is uiteindelijk niets uitgekomen (of het was een stiekeme 'laten we kuolema buitensluiten' meet :P) dus wie is er nog voor in?
Met knuffeltherapie!
Dan ben ik sowieso van de partij.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_137333087
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 23:55 schreef kuolema het volgende:
Met knuffeltherapie!
Absolutely! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 3 maart 2014 @ 00:01:53 #122
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_137333138
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:50 schreef Murmeli het volgende:

[..]

En valeriaan? Misschien dat dat wat helpt? 5-HTP bij de drogist halen?
Leven zonder AD lijkt me erg moeilijk, knap dat het jou wel "lukt" sorta!

quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:54 schreef Murmeli het volgende:
Qua euforisch gevoel: gewoon lekker blijven hardlopen. Jij loopt toch ook D?
Ja, absoluut! Geweldig, het zorgt voor fijne stofjes in de hersenen. :P. Woensdag 19,5 kilometer gelopen.
We moeten nog steeds es gaan lopen in Rotterdam. ;).
  maandag 3 maart 2014 @ 00:02:15 #123
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_137333145
Ah, knuffelen, altijd goed. O+.
pi_137333572
Ik post hier niet veel, maar lees wel mee. Ik vind het altijd fijn om even in de natuur te lopen, de stilte is heerlijk. Misschien dat ik komende week even naar de Biesbosch fiets als ik er de wil voor heb.
  maandag 3 maart 2014 @ 00:25:09 #125
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_137333593
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 23:25 schreef kuolema het volgende:

[..]

Was het terwijl je nog met hem had dat je met iemand anders naar bed ging?

Je had toch kort geleden hulp gezocht? Hoe zit het daar nu mee?
Sterkte :*

[..]

Neh dat is niet altijd het geval. Soms is het gewoon chill, om dezelfde reden als in je eentje drinken. Maar bij mij is het losser worden/minder onzeker/gespannen zijn wel vaak een reden om te drinken.

[..]

Kom hieeerrrrr!!! :* In het echt ja! Ik mis een knuffelsmiley op fok!

[..]

Super goed bezig! Ik hoop ook voor je dat het zo doorgaat. :)

[..]

Het lijkt alsof je je bezighoudt met de angst om weer zo'n aanval te krijgen. Probeer je er niet te veel op te focussen maar rust en afleiding te zoeken.

[..]

Best wel herkenbaar en ook heel begrijpelijk.
Zo was er een keer een verjaardag bij ons thuis waarbij ook mijn tante aanwezig was. Als zij er is, hangt er altijd een gespannen sfeer. Op een gegeven moment heb ik me afgezonderd en moest ik ineens keihard janken. Terwijl ik er verder niets mee te maken had, het waren de emoties/spanningen tussen anderen die ik overnam en kwijt moest.
Nee ik had niet met hem maar hij werd wel boos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')