Maar hoe reageerde je erop dan? Angstig, paniekerig? Derealisatie? Kon je jezelf weer een beetje in het gareel krijgen na een pauze?quote:Op zondag 2 maart 2014 20:29 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Het ging slechter dan ik dacht dat het met haar ging. Verder wil ik hier liever niet teveel blootgeven over een ander. Vind ik zo lomp.
En qua mezelf schrok ik dat ik, nadat ik weer thuis was, min of meer crashte. Ik ben normaal gesproken best kil in zulke dingen.
Maar ik denk dat ik gewoon mezelf zag in haar ofzo. En dat mijn eigen gevoel van mijn depressies etc weer bovenkwam.
Ik word weer wat beter langzamerhand, thanks!quote:
Nee, daar ging alles goed gelukkig. Alleen daarna thuis janken en wist ff niet meer wat ik met mezelf moest. Maar geen gekke dingen verder.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:47 schreef Detroit het volgende:
[..]
Maar hoe reageerde je erop dan? Angstig, paniekerig? Derealisatie? Kon je jezelf weer een beetje in het gareel krijgen na een pauze?
Fijn!quote:Op zondag 2 maart 2014 20:47 schreef Detroit het volgende:
[..]
Ik word weer wat beter langzamerhand, thanks!.
Het gevoel heeft zich bij je genormaliseerd? Het staat normaal naar je werk kunnen morgen niet in de weg?quote:Op zondag 2 maart 2014 20:52 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nee, daar ging alles goed gelukkig. Alleen daarna thuis janken en wist ff niet meer wat ik met mezelf moest. Maar geen gekke dingen verder.
Ja ik ben wel weer normaal geloof ik. Maar er ging wel een trigger af inderdaad. Ik ben ook bang dat ik ff niet meer bij haar langs ga. Ben zelf ook niet al te stabiel op t moment.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:01 schreef Detroit het volgende:
[..]
Het gevoel heeft zich bij je genormaliseerd? Het staat normaal naar je werk kunnen morgen niet in de weg?
Heavy, dat het iets in je geraakt heeft waar je zo op reageerde. It struck a nerve.
Dat euforische gevoel komt wel weer terug, ik zweer!quote:Op zondag 2 maart 2014 21:06 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja ik ben wel weer normaal geloof ik. Maar er ging wel een trigger af inderdaad. Ik ben ook bang dat ik ff niet meer bij haar langs ga. Ben zelf ook niet al te stabiel op t moment.
Wel jammer van mijn euforische gevoel na het hardlopen vanmorgen. Maar ja. Als dat het ergste is...
Fijn inderdaad, hypergevoelig zijn enzo.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:11 schreef Detroit het volgende:
[..]
Dat euforische gevoel komt wel weer terug, ik zweer!
Bekend probleem, dingen overnemen van anderen. Niet bepaald handig als je zelf niet bijster stabiel bent. ik wist trouwens niet dat je even wat minder stabiel was?
Ik merk zelf af en toe ook angstig wordt van problemen van anderen, zo irritant als je dingen overneemt die niet van jou zijn.
Ik hoop het. Thanks iedereenquote:Op zondag 2 maart 2014 16:45 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Beloof me dat niet meer te doen.But again. I know the feeling. Been there, Done that, SURVIVED IT! Net als ik ga jij straks ook "beter" worden. En worden we over enkele jaren misschien zelfs nog wel 2 hele gelukkige mensen haha.
Ik heb dat spul ooit wel eens genomen, maar dat is ondertussen zo lang geleden dat ik niet meer weet of dat echt een groot effect op mn gemoedstoestand had.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:50 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Fijn inderdaad, hypergevoelig zijn enzo.
Sinds ik van de AD af ben ben ik wel minder stabiel. Het gaat wel, maar ik moet wel harder werken om het leuk te hebben. Ik ben nu aam het experimenteren met sint janskruid thee. Kijken of dat helpt als het wat minder gaat
Niet lang, wel heftig. Hij ging niet echt genoeg voor me en toen ben ik uit liefdesverdriet met een ander naar bed geweest en dat was voor hem einde oefening. Maar op een hele botte gewelddadige manier waar hij geen sorry of verklaring voor wilt geven. Hij heeft me nu compleet uit zijn leven geband maar ik zie nog steeds dingen van hem via gezamenlijke vrienden en ik zie ook subtiele opmerkingen over mij (hatelijk) bij andere vrienden.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:13 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Hoe lang hebben jullie een relatie gehad? En welk deel van hem kun je niet loslaten?
En welke dingen zijn er nog meer fout gegaan? Zijn dat dingen die gebeurd zijn of zijn het dingen buiten je kunnen?
Blokkeer hem op facebook, dan zie je niets van hem daar. Althans, volgens mij heb je t over fb toch?quote:Op zondag 2 maart 2014 22:13 schreef Mishu het volgende:
[..]
Niet lang, wel heftig. Hij ging niet echt genoeg voor me en toen ben ik uit liefdesverdriet met een ander naar bed geweest en dat was voor hem einde oefening. Maar op een hele botte gewelddadige manier waar hij geen sorry of verklaring voor wilt geven. Hij heeft me nu compleet uit zijn leven geband maar ik zie nog steeds dingen van hem via gezamenlijke vrienden en ik zie ook subtiele opmerkingen over mij (hatelijk) bij andere vrienden.
Tuurlijk komt goed joh..quote:
Was het terwijl je nog met hem had dat je met iemand anders naar bed ging?quote:Op zondag 2 maart 2014 22:13 schreef Mishu het volgende:
[..]
Niet lang, wel heftig. Hij ging niet echt genoeg voor me en toen ben ik uit liefdesverdriet met een ander naar bed geweest en dat was voor hem einde oefening. Maar op een hele botte gewelddadige manier waar hij geen sorry of verklaring voor wilt geven. Hij heeft me nu compleet uit zijn leven geband maar ik zie nog steeds dingen van hem via gezamenlijke vrienden en ik zie ook subtiele opmerkingen over mij (hatelijk) bij andere vrienden.
Neh dat is niet altijd het geval. Soms is het gewoon chill, om dezelfde reden als in je eentje drinken. Maar bij mij is het losser worden/minder onzeker/gespannen zijn wel vaak een reden om te drinken.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat is een gelegenheidsdrinker? Er moet een reden zijn om te drinken of je drinkt als er anderen zijn?
Ik drink ook, maar nooit obsessief. Ik drink wanneer ik zin heb, soms om in slaap te vallen, soms s'ochtens bij het opstaan omdat het lekker is. Maar nooit excessief en altijd met een limiet.
Ik drink dan ook met name wanneer ik alleen ben. Met anderen drink ik veel minder. Het is toch een bepaalde mate "je losser drinken zodat je makkelijker kunt praten" en zo'n type ben ik niet.
Kom hieeerrrrr!!!quote:
Super goed bezig! Ik hoop ook voor je dat het zo doorgaat.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:15 schreef duracellkonijntje het volgende:
De laatste dagen gaan vrij lekker. Ten eerste komt dat door mijn verminderde stageuren. Ik maak (soms iets meer dan) 20 uur per week en ik mag dit naar gelang opbouwen! Het haalt zo'n druk weg en omdat ik er goed op reageer ligt de weg naar volledig herstel ineens weer helemaal open. Ik hoop dat het snel komt! Het beste effect is dat ik weer dagindeling en ritme hebt. Ik voel me weer nuttig en daarom zijn mijn somberheidsgevoelens meestal weg, heerlijk!
Ten tweede ben ik anders met mijn angst omgegaan. Piekeren is iets wat me sloopte de laatste maanden. Ik ben er eens bij stil gaan staan en ik kwam er achter dat deze gedachten voortkwamen uit angst. Angst om iets fout te doen en daarmee weer overspannen te raken. Daardoor liep ik voortdurend over het verleden te tobben en bleef ik maar analyseren hoe ik dit in de toekomst anders kan doen. Ik bleef maar vechten tegen de angst en daar ben ik mee gestopt. Op een bepaald punt zei ik tegen mezelf dat ik accepteerde dat de angst er is en dat ik snapte waarom het er is. Ik laat het er gewoon zijn, leef er mee samen, met als gevolg dat het piekeren vrijwel is verdwenen.
Telkens wanneer ik nu de impuls voel komen, accepteer ik deze en snap ik dat het de angst is. Ik heb er vrede mee dat die bestaat en leef daardoor meer in het heden. Ik pas mijn lessen toe wanneer de situatie er om vraagt en hoef er daardoor niet compulsief over na te denken. Soms is het nog moeilijk en ik ben vaak nog gespannen, maar ik durf weer wat meer te ondernemen, wat vooral sociaal prettig is. Ik mistte de omgang met mijn vrienden heel erg en voelde me echt een depressieve kluizenaar.
Ik zet deze weg door en ik hoop dat het zo lekker blijft gaan. Ik geloof iig dat het kan!
Het lijkt alsof je je bezighoudt met de angst om weer zo'n aanval te krijgen. Probeer je er niet te veel op te focussen maar rust en afleiding te zoeken.quote:Op zondag 2 maart 2014 17:06 schreef kvd het volgende:
Hier gaat het nog steeds niet lekker. Na de angstaanval van donderdag een te enthousiaste vrijdag (lees: te overdreven bezig te zijn) en een migraine aanval zaterdag. Nu aan het bijkomen, maar de angst zit nog erg hoog. Duizelig, moe, mmisselijk. Idee zo weer een aanval te krijgen.
Best wel herkenbaar en ook heel begrijpelijk.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:29 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Het ging slechter dan ik dacht dat het met haar ging. Verder wil ik hier liever niet teveel blootgeven over een ander. Vind ik zo lomp.
En qua mezelf schrok ik dat ik, nadat ik weer thuis was, min of meer crashte. Ik ben normaal gesproken best kil in zulke dingen.
Maar ik denk dat ik gewoon mezelf zag in haar ofzo. En dat mijn eigen gevoel van mijn depressies etc weer bovenkwam.
Dan ben ik sowieso van de partij.quote:Op zondag 2 maart 2014 23:55 schreef kuolema het volgende:
Oh en we hadden het een tijdje geleden over een meet maar daar is uiteindelijk niets uitgekomen (of het was een stiekeme 'laten we kuolema buitensluiten' meet) dus wie is er nog voor in?
Met knuffeltherapie!
Absolutely!quote:Op zondag 2 maart 2014 23:55 schreef kuolema het volgende:
Oh en we hadden het een tijdje geleden over een meet maar daar is uiteindelijk niets uitgekomen (of het was een stiekeme 'laten we kuolema buitensluiten' meet) dus wie is er nog voor in?
Met knuffeltherapie!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En valeriaan? Misschien dat dat wat helpt? 5-HTP bij de drogist halen?quote:Op zondag 2 maart 2014 21:50 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Fijn inderdaad, hypergevoelig zijn enzo.
Sinds ik van de AD af ben ben ik wel minder stabiel. Het gaat wel, maar ik moet wel harder werken om het leuk te hebben. Ik ben nu aam het experimenteren met sint janskruid thee. Kijken of dat helpt als het wat minder gaat
Ja, absoluut! Geweldig, het zorgt voor fijne stofjes in de hersenen.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:54 schreef Murmeli het volgende:
Qua euforisch gevoel: gewoon lekker blijven hardlopen. Jij loopt toch ook D?
Nee ik had niet met hem maar hij werd wel boos.quote:Op zondag 2 maart 2014 23:25 schreef kuolema het volgende:
[..]
Was het terwijl je nog met hem had dat je met iemand anders naar bed ging?
Je had toch kort geleden hulp gezocht? Hoe zit het daar nu mee?
Sterkte
[..]
Neh dat is niet altijd het geval. Soms is het gewoon chill, om dezelfde reden als in je eentje drinken. Maar bij mij is het losser worden/minder onzeker/gespannen zijn wel vaak een reden om te drinken.
[..]
Kom hieeerrrrr!!!In het echt ja! Ik mis een knuffelsmiley op fok!
[..]
Super goed bezig! Ik hoop ook voor je dat het zo doorgaat.
[..]
Het lijkt alsof je je bezighoudt met de angst om weer zo'n aanval te krijgen. Probeer je er niet te veel op te focussen maar rust en afleiding te zoeken.
[..]
Best wel herkenbaar en ook heel begrijpelijk.
Zo was er een keer een verjaardag bij ons thuis waarbij ook mijn tante aanwezig was. Als zij er is, hangt er altijd een gespannen sfeer. Op een gegeven moment heb ik me afgezonderd en moest ik ineens keihard janken. Terwijl ik er verder niets mee te maken had, het waren de emoties/spanningen tussen anderen die ik overnam en kwijt moest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |