Redelijk alcohol is al lang een probleem waar ik direct naar terug grijp. Terwijl ik eigenlijks gewoon een knuffel wil en tegen iemand aan wil kruipen. Maar als het kut gaat zit ik standaard alleen. Nou probeer ik wel wat uit te gaan mensen te ontmoeten maar dat loopt echt moeizaam. Dus tja... Life's hard.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:57 schreef zomertje het volgende:
[..]
een hugsmiley kan ik hier ff niet vinden...
Ben je verslavingsgevoelig?
(ik niet geloof ik, kan goed afkicken van verslavende medicijnen en eraf blijven)
Het is ook lastig als je de behoefte hebt aan een knuffel en die is er niet. Ik kruip dan nog wel eens met een knuffelbeest onder een fleecedekentje op de bank. Klinkt kinderachtig, maar t voelt wel veel veiliger. Katje erbij is ook fijnquote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:04 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Redelijk alcohol is al lang een probleem waar ik direct naar terug grijp. Terwijl ik eigenlijks gewoon een knuffel wil en tegen iemand aan wil kruipen. Maar als het kut gaat zit ik standaard alleen. Nou probeer ik wel wat uit te gaan mensen te ontmoeten maar dat loopt echt moeizaam. Dus tja... Life's hard.
Ja het relativeren is op dat soort momenten erg moeilijk en door de samenhangende dwangneurose is het ook moeilijk die gedachten te doorbreken. Als je steeds bijv. een moedervlek moet bekijken of met je tong plekjes in je mond moet voelen. Het kan weken goed gaan, maar heb het zo ineens weer te pakken, stress en/of gebeurtenissen zullen daarbij ook een factor zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 11:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik ken dat wel wat je beschrijft. Dan ga ik me zorgen maken en kom ik in een soort spiraal terecht.
Gelukkig heb ik altijd wat kalmeringsmiddel in huis liggen, dat breekt bij mij die spiraal. Dan ben ik weer rustig, kan ik weer even normaal nadenken en eventueel bespreek ik die angst bij een hulpverlener. Dan is dat ook weer klaar weet je
Ja klopt maar dunno lig hier al eventjes met dat dekentje en een kussen tegen me aan gedrukt me lonely te voelen haha.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:20 schreef zomertje het volgende:
[..]
Het is ook lastig als je de behoefte hebt aan een knuffel en die is er niet. Ik kruip dan nog wel eens met een knuffelbeest onder een fleecedekentje op de bank. Klinkt kinderachtig, maar t voelt wel veel veiliger. Katje erbij is ook fijn
Heel herkenbaar, dan voel je je waarschijnlijk nog k*tter op dat soort momenten. Maar ook ik moet toch even zeggen dat alcohol in geen geval een oplossing is, geen enkele verslavingquote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:04 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Redelijk alcohol is al lang een probleem waar ik direct naar terug grijp. Terwijl ik eigenlijks gewoon een knuffel wil en tegen iemand aan wil kruipen. Maar als het kut gaat zit ik standaard alleen. Nou probeer ik wel wat uit te gaan mensen te ontmoeten maar dat loopt echt moeizaam. Dus tja... Life's hard.
Oke wil je dat serieus weten want dan pak ik er eventjes een glaasje cola bij voordat ik ga typen haha.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:34 schreef HippoDonder het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, dan voel je je waarschijnlijk nog k*tter op dat soort momenten. Maar ook ik moet toch even zeggen dat alcohol in geen geval een oplossing is, geen enkele verslavingIk kuch wel want ook ik ben langere tijd terug gevallen op drank en sigaretten tegen depressie, wat zijn jouw precieze klachten als ik vragen mag?
Hahaha ja, proostquote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:35 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Oke wil je dat serieus weten want dan pak ik er eventjes een glaasje cola bij voordat ik ga typen haha.
Goed here we go eventjes een lijstje samen stellen:quote:
De reden waarom je die flashbacks hebt is niet belangrijk. Wat wel belangrijk is, is dat je er hinder van ondervindtquote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:42 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Goed here we go eventjes een lijstje samen stellen:
Heb het syndroom van asperger. Hierdoor ligt het hele sociale vlak voor mij sowieso al wat lastiger. Ben als kind altijd erg gepest omdat ik "anders" was dan de rest. Ben veel hard en zwaar gepest. Ben vervolgens heel depressief geweest. 2x zelmoord proberen te plegen. Meerdere verwondingen op benen en handen aan mezelf toegebracht. Had de laatste jaren problemen met slapen door een vol hoofd (herbelevingen, flashbacks, en malende gedachten). Heb inmiddels temazepam gekregen tegen de lapeloosheid. Maar nog steeds heel veel last van herbelevingen, flashbacks, en malende gedachtes.
Dat is het eigenlijks in een notendop.
Ja mar beetje raar om te roepen van ja he ik heb flashbacks... dat is zo random. En dat kan een vertekent beeld gevequote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
De reden waarom je die flashbacks hebt is niet belangrijk. Wat wel belangrijk is, is dat je er hinder van ondervindt
Klopt, maar anderen hoeven dat dan ook niet per sé te weten he?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:02 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja mar beetje raar om te roepen van ja he ik heb flashbacks... dat is zo random. En dat kan een vertekent beeld geve
Doe je dat alcohol drinken voornamelijk thuis of juist wel buiten de deur? Waar gaan die herbelevingen over als ik vragen mag? De pesterijen van vroeger?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:42 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Goed here we go eventjes een lijstje samen stellen:
Heb het syndroom van asperger. Hierdoor ligt het hele sociale vlak voor mij sowieso al wat lastiger. Ben als kind altijd erg gepest omdat ik "anders" was dan de rest. Ben veel hard en zwaar gepest. Ben vervolgens heel depressief geweest. 2x zelmoord proberen te plegen. Meerdere verwondingen op benen en handen aan mezelf toegebracht. Had de laatste jaren problemen met slapen door een vol hoofd (herbelevingen, flashbacks, en malende gedachten). Heb inmiddels temazepam gekregen tegen de lapeloosheid. Maar nog steeds heel veel last van herbelevingen, flashbacks, en malende gedachtes.
Dat is het eigenlijks in een notendop.
Haha goedzo. Die topavond dan he. Dat drinken wat minder hoor haha. Marja moet ik zeggen. Ben uiteindelijk ook nog uit geweest met een buddy en ben zelf ook behoorlijk quilty aan drinken haha/.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 02:32 schreef zomertje het volgende:
Blup, heb voor t eerst sinds tijden teveel op. Maar wel een topavond gehad.
Ik ben echt een gelegenheidsdrinker. Bij muziek maken hoort dan een drankje. Thuis drink ik zelden. Het was wel heul erg gezelligquote:Op zaterdag 1 maart 2014 09:37 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Haha goedzo. Die topavond dan he. Dat drinken wat minder hoor haha. Marja moet ik zeggen. Ben uiteindelijk ook nog uit geweest met een buddy en ben zelf ook behoorlijk quilty aan drinken haha/.
Ik ben ook een gelegenheidsdrinker. Alleen heb ik altijd een gelegenheid om te drinken.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:14 schreef zomertje het volgende:
[..]
Ik ben echt een gelegenheidsdrinker. Bij muziek maken hoort dan een drankje. Thuis drink ik zelden. Het was wel heul erg gezellig
Ik drink niet omdat t nodig is voor iets gelukkig.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:53 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ik ben ook een gelegenheidsdrinker. Alleen heb ik altijd een gelegenheid om te drinken.
quilty as chargedquote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:57 schreef zomertje het volgende:
[..]
Ik drink niet omdat t nodig is voor iets gelukkig.
typisch narcisme. ze zien alleen hun eigen behoeften, niet de behoeften van anderen. Ik zou strategieen aanleren om om te gaan met narcisten. Eigenlijk is het beter om contact 100% af te kappen, maar soms is dat niet mogelijk ,dan heb je een strategie nodig.quote:Op donderdag 27 februari 2014 19:10 schreef Miniem het volgende:
Ik voelde me een behoorlijke tijd goed, maar nu had ik weer een conflict met mijn vader.
Ik snap niet waarom hij gewoon afspraken kan maken over bepaalde dingen, het moet altijd wanneer het hem uitkomt. Ik word er zo ziek van.
Ik haat mezelf echt diep nu
is daar iets over te vinden ?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:41 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
typisch narcisme. ze zien alleen hun eigen behoeften, niet de behoeften van anderen. Ik zou strategieen aanleren om om te gaan met narcisten. Eigenlijk is het beter om contact 100% af te kappen, maar soms is dat niet mogelijk ,dan heb je een strategie nodig.
vast wel. ik las een keertje de verhalen op http://www.reddit.com/r/RaisedByNarcissists en het kwam extreem overeen met mijn eigen situatie. Toen kwam ik erachter dat ik niet het probleem was, maar zij. Ik was dus normaal.quote:
Niet teveel contact hebben, dat helpt mij bij de omgang met familie die erg negatief is en mij zo beinvloed.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:48 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
vast wel. ik las een keertje de verhalen op http://www.reddit.com/r/RaisedByNarcissists en het kwam extreem overeen met mijn eigen situatie. Toen kwam ik erachter dat ik niet het probleem was, maar zij. Ik was dus normaal.
Ik zou jou heel graag een knuffel willen gevenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:04 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Haha wat let je?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:25 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik zou jou heel graag een knuffel willen geven
Wat is een gelegenheidsdrinker? Er moet een reden zijn om te drinken of je drinkt als er anderen zijn?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:14 schreef zomertje het volgende:
[..]
Ik ben echt een gelegenheidsdrinker. Bij muziek maken hoort dan een drankje. Thuis drink ik zelden. Het was wel heul erg gezellig
quote:Op zondag 2 maart 2014 03:29 schreef Mishu het volgende:
Ik heb een mislukte genante zelfmoordpoging gehad en zit nu bij mijn ouders...
Heb mensen genante berichtjes gestuurd en wil daardoor nu nog steeds dood. Maar dat ik naar mijn ouders ben gegaan zegt genoeg: ik wil nog steeds vechten.
Al voelt het steeds hopelozer na zoveel jaar.
omdat er vast bijna niemand wakker is nu ga ik even op je reageren.quote:Op zondag 2 maart 2014 03:29 schreef Mishu het volgende:
Heb mensen genante berichtjes gestuurd en wil daardoor nu nog steeds dood. Maar dat ik naar mijn ouders ben gegaan zegt genoeg: ik wil nog steeds vechten.
Ehm, waarom?quote:Op zondag 2 maart 2014 03:48 schreef vronie het volgende:
R&P / Wie kende iemand die zelfmoord heeft gepleegd?
Vooral bij t muziek maken. Daar krijg je dorst van en de rest van de kroeg is dan al aan het bier. Dan lust ik er ook wel eentje (of een paar meer haha)quote:Op zondag 2 maart 2014 00:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat is een gelegenheidsdrinker? Er moet een reden zijn om te drinken of je drinkt als er anderen zijn?
Ik drink ook, maar nooit obsessief. Ik drink wanneer ik zin heb, soms om in slaap te vallen, soms s'ochtens bij het opstaan omdat het lekker is. Maar nooit excessief en altijd met een limiet.
Ik drink dan ook met name wanneer ik alleen ben. Met anderen drink ik veel minder. Het is toch een bepaalde mate "je losser drinken zodat je makkelijker kunt praten" en zo'n type ben ik niet.
Owhowh, veel sterkte en ik hoop dat je je beter gaat voelenquote:Op zondag 2 maart 2014 03:29 schreef Mishu het volgende:
Wat was de aanleiding voor dat je het even helemaal niet meer zag zitten?quote:Op zondag 2 maart 2014 03:29 schreef Mishu het volgende:
quote:Op zondag 2 maart 2014 03:29 schreef Mishu het volgende:
Know the feeling. Been there done that. Komt goed uiteindelijk.quote:Op zondag 2 maart 2014 03:29 schreef Mishu het volgende:
De uitzichtloosheid en hopeloosheid van een verliefdheid. Elke keer als ik me er bijna overheen gezet heeft gaat hij weer lastig doen waardoor ik weer een sprankje hoop krijg en ik het niet los kan laten. Hij gijzelt me dus zonder ook maar veel moeite te doen. Misschien vind hij het wel vleiend ofzo.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:05 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Wat was de aanleiding voor dat je het even helemaal niet meer zag zitten?
Ik snap dat zoiets genant kan zijn, maar begrijp ook dat er velen zijn met begrip voor je situatie. Vaak op het moment dat het allemaal niks meer lijkt en er voor je gevoel geen uitweg is, dan kun je dit soort dingen gaan doen. Een uitweg naar een betere leefsituatie is er echter veelal wel en door opgestapelde ellende ben je hier het contact volledig mee verloren.
Heel veel sterkte en ik hoop dat je binnenkort weer een zonnestraaltje kunt zien hier en daar!
Beloof me dat niet meer te doen.But again. I know the feeling. Been there, Done that, SURVIVED IT! Net als ik ga jij straks ook "beter" worden. En worden we over enkele jaren misschien zelfs nog wel 2 hele gelukkige mensen haha.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:51 schreef Mishu het volgende:
[..]
De uitzichtloosheid en hopeloosheid van een verliefdheid. Elke keer als ik me er bijna overheen gezet heeft gaat hij weer lastig doen waardoor ik weer een sprankje hoop krijg en ik het niet los kan laten. Hij gijzelt me dus zonder ook maar veel moeite te doen. Misschien vind hij het wel vleiend ofzo.
Maar ook andere dingen: ondanks dat ik continue mijn best deed om dingen goed te doen werd de situatie alleen maar steeds erger. Ik werd daar zo moedeloos van. Er leek inderdaad bijna geen uitweg meer te zijn, ik had al mijn middelen al ingezet om de situatie te keren. Ik was uitgeput. Dat mijn gevoel voor die jongen weer een beetje terug kwam was de druppel.
Ik heb toen ook lsd genomen in een zelfdestructieve bui waardoor mijn impulscontrole minder werd. Dat was dus vechten voor mijn leven en een hel eigenlijk.
Je bent een lief en goed persoonquote:Op zondag 2 maart 2014 03:29 schreef Mishu het volgende:
Hoe gênant het misschien ook was, gelukkig heb je hulp gezocht. Niemand is het waard dat jij een eind aan je leven moet maken!quote:Op zondag 2 maart 2014 03:29 schreef Mishu het volgende:
Damn doe dan eens rustig. Komt allemaal goed joh lekker rustig op bed gaan liggen kussen vastpakken en lekker liggen slapen. Komt allemaal goed.quote:Op zondag 2 maart 2014 17:06 schreef kvd het volgende:
Hier gaat het nog steeds niet lekker. Na de angstaanval van donderdag een te enthousiaste vrijdag (lees: te overdreven bezig te zijn) en een migraine aanval zaterdag. Nu aan het bijkomen, maar de angst zit nog erg hoog. Duizelig, moe, mmisselijk. Idee zo weer een aanval te krijgen.
Shiiit. Ik kan eigenlijk niet echt wat toevoegen, behalve dat als je weet dat je nog vechtlust hebt, dat in gedachten houden.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:51 schreef Mishu het volgende:
[..]
De uitzichtloosheid en hopeloosheid van een verliefdheid. Elke keer als ik me er bijna overheen gezet heeft gaat hij weer lastig doen waardoor ik weer een sprankje hoop krijg en ik het niet los kan laten. Hij gijzelt me dus zonder ook maar veel moeite te doen. Misschien vind hij het wel vleiend ofzo.
Maar ook andere dingen: ondanks dat ik continue mijn best deed om dingen goed te doen werd de situatie alleen maar steeds erger. Ik werd daar zo moedeloos van. Er leek inderdaad bijna geen uitweg meer te zijn, ik had al mijn middelen al ingezet om de situatie te keren. Ik was uitgeput. Dat mijn gevoel voor die jongen weer een beetje terug kwam was de druppel.
Ik heb toen ook lsd genomen in een zelfdestructieve bui waardoor mijn impulscontrole minder werd. Dat was dus vechten voor mijn leven en een hel eigenlijk.
Idd gewoon rust nemen. Je kan eventueel rekening houden met nog een paniekaanval, maar probeer dat op een praktische manier te doen: Er steeds over nadenken, helpt verder niet. *Toevoeging* : Probeer er in elk geval niet over te piekeren of er bang voor te zijnquote:Op zondag 2 maart 2014 17:06 schreef kvd het volgende:
Hier gaat het nog steeds niet lekker. Na de angstaanval van donderdag een te enthousiaste vrijdag (lees: te overdreven bezig te zijn) en een migraine aanval zaterdag. Nu aan het bijkomen, maar de angst zit nog erg hoog. Duizelig, moe, mmisselijk. Idee zo weer een aanval te krijgen.
Hoe lang hebben jullie een relatie gehad? En welk deel van hem kun je niet loslaten?quote:Op zondag 2 maart 2014 14:51 schreef Mishu het volgende:
[..]
Waddan Murm?quote:Op zondag 2 maart 2014 18:22 schreef Murmeli het volgende:
Kut![]()
Was bij een vriendin waar het niet zo goed mee gaat. Ben net thuis en gewoon gesloopt. Heb eerst een kwartier zitten janken en nu voel ik me kut en leeg en wil ik nog een dag meer weekend.
Ben me echt dood geschrokken. Van haar maar ook van mijn eigen reactie
Het ging slechter dan ik dacht dat het met haar ging. Verder wil ik hier liever niet teveel blootgeven over een ander. Vind ik zo lomp.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |