Neuh, ik ben een denker, jij een piekeraarquote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:44 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Zucht....
Bepaalde concentraties stoffen zijn idd minder geworden, anderen waarschijnlijk niet.
Ik begrijp dat je niet bepaald een denker bent, maar wellicht zou je je toon dan iets kunnen matigen, aangezien jij degene bent die het punt lijkt te missen.
Co2 uitstoot is sinds je jeugd niet minder geworden neem ik aan, noch de hoeveelheid radioactieve deeltjes in je systeem. De zeeën zijn een stuk leger (plastic daargelaten), ondanks allerhande slimme maatregelen (die het probleem verplaatsen, maar worsen verkocht als oplossing), en nog steeds heeft niet elke Chinees een auto, zoals men pleegde te zeggen.
Het is dus allemaal niet zo simpel te stellen dat het beter gaat.
Inderdaad,daarom zie je hedendaags nog zoveel dinosauriërs rondlopen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:56 schreef Leafeon672 het volgende:
Alle mensen moeten gewoon dood, zou een stuk beter zijn voor deze planeet.
Inderdaad, als ik zeg dat er de helft minder extreme armoede gevallen zijn wordt dat vertaald in "Er is geen armoede meer"quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Steeds hetzelfde misverstand. Je mag niet zeggen dat het veel beter gaat (dat is een feit, daar zijn genoeg rapporten over). Want dan zeg je dus dat het heel goed gaat. En dat is dus niet het geval. Je mag iig zeggen dat we op de goede weg zijn. Want de problemen waar pessimisten op wijzen: kindersterfte, milieuvervuiling, waren er 50 jaar geleden nog in veel grotere mate. Laten de pessimisten dan eens met cijfers komen waaruit blijkt dat het 50 jaar geleden beter was dan nu. Mbt bv kindersterfte.
neequote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, als ik zeg dat er de helft minder extreme armoede gevallen zijn wordt dat vertaald in "Er is geen armoede meer"
Als er staat dat er minder geweldsmisdrijven zijn wordt dat vertaald in "Niemand wordt meer doodgeschoten"
Blijkbaar is het voor sommige heel moeilijke te bevatten wat "minder" is en dat dat niks te maken heeft met "geen"en dat "beter" geen equivalent is van "goed"
Er zijn inderdaad voldoende rapporten en de cijfers liegen niet. maar blijkbaar zijn mensen graag pessimistisch om wat voor reden dan ook, misschien voelt dat veiliger, geen idee.
Uhhh...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad,daarom zie je hedendaags nog zoveel dinosauriërs rondlopen.
De wereld is in die 50 jaar in ieder geval niet slimmer geworden.quote:
Maar wees eerlijk, zonder mensen zou deze planeet er een stuk beter uitzien.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:54 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De wereld is in die 50 jaar in ieder geval niet slimmer geworden.
Waarschijnlijk wel ja.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:57 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Maar wees eerlijk, zonder mensen zou deze planeet er een stuk beter uitzien.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Optimist: het gaat beter dan 50 jaar geleden!
Pessimist: Oja? Is er dan geen kindersterfte meer? Geen milieuvervuiling?
Optimist: Nee, maar wel minder dan 50 jaar geleden!
Pessimist: Pfff, alsof er geen kindersterfte meer is, En geen milieuvervuiling.
Optimist: Nee, maar we zijn op de goede weg. Het is al een stuk minder dan 50 jaar geleden.
Pessimist: Nou, ik zag laatst nog een programma op tv, waaruit bleek dat in Burkina Fasso nog steeds kindersterfte is, en met het milieu is het ook nog steeds: huilen met de pet op.
Optimist: Klopt, er is nog veel mis! Maar 50 jaar geleden maakten we dergelijke programma's niet, en was het milieu nog slechter.
Pessimist: Pfff, steek de kop maar in het zand. Er is nog veel armoe. En het milieu is ook niet wat het moet zijn..
....
....
....
Over nog eens 50 jaar (in 2064).
.....
.....
.....
Optimist: het gaat al weer beter met de armoede en het milieu dan 50 jaar geleden in 2014.
Pessimist: Nou, als je maar weet dat er een dorpje is in Paraguay waar nog lang niet iedereen een flatscreen heeft, dus er is nog veel armoede. En ik zag 2 weken geleden nog een stuk plastic drijven in de beek, dus met het milieu is het ook nog steeds niet in orde.
We moeten gewoon de aziaten afschaffen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:38 schreef MichaelScott het volgende:
Echt geweldig om straks met +10 miljard mensen op een houtje te bijten.
Je hoeft mij ook niet te geloven, de cijfers spreken voor zich en gelukkig zijn er in dit topic ook genoeg mensen die weten hoe statistieken werken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee
er is gewoon niemand die jou enkel op je blauwe ogen gelooft
Haha.. Precies mijn gedachten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:41 schreef OEM het volgende:
TS denkt dat haar woonplaats de "wereld" is. Wat schattig
Of ik kijk juist verder dan mijn eigen achtertuin en wat SBS6 me verteld en blijkbaar hebben veel mensen niet door wat wetenschappelijk onderzoek en statistieken inhoudt.quote:
Zo hey! Jij snapt het helemaal man. Keep up the good work!quote:Op zondag 23 februari 2014 03:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Of ik kijk juist verder dan mijn eigen achtertuin en wat SBS6 me verteld en blijkbaar hebben veel mensen niet door wat wetenschappelijk onderzoek en statistieken inhoudt.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:31 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Ja. Zo zijn veel mensen ook hun spaargeld kwijt geraakt aan mensen die daar voor hebben gestudeerd. Ik heb geen geloof in mensen met hun onderzoeken en uitspraken. Ik spreek uit mijn gevoel. En dat gevoel is niet zo goed.
quote:Op zondag 23 februari 2014 03:53 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Zo hey! Jij snapt het helemaal man. Keep up the good work!
Het spreekt toch echt voor zichzelf.quote:Op zondag 23 februari 2014 04:06 schreef Jormungandr het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze zegt ook nergens dat het niet bestaat, leer lezen.quote:Op zondag 23 februari 2014 04:22 schreef SlugGuts het volgende:
Stel, het zou waar zijn wat die statistieken hier laten zien, neemt niet weg dat je het iets te makkelijk weg zet dat mensen zeuren. Wie zijn die mensen dan? En praten die voor ieder ander?
Ik kan alleen voor mezelf praten dat ik gelukkig ben.
Als mijn buurman zijn baan kwijt raakt, en kan zijn huur niet meer betalen, dan is het aannemelijk dat hij op dit moment niet zo gelukkig is. Is dat dan aanstellerij?
Ook leven heel veel mensen nog steeds in armoede en onderdrukking. Dat is ook een feit. Dat het misschien minder zou zijn als vroeger neemt niet weg dat het er wel is.
Ze kan ook voor haarzelf praten. Als je alleen maar reageert om mij een punt te bewijzen.. 1-0 voor jou. Blijkbaar geil je er op.quote:Op zondag 23 februari 2014 04:24 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ze zegt ook nergens dat het niet bestaat, leer lezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |