quote:Op zondag 23 februari 2014 04:06 schreef Jormungandr het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet zodanig dat 20 jarige het zullen merken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:38 schreef Morrigan het volgende:
Is er in de 20 jaar dan zoveel veranderd?
Godver, de troll spat ervan af.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:35 schreef snakelady het volgende:
maar als we zo door gaan gaat het niet slechter worden, juist beter!
Als je het hebt over overpopulatie, sinds ongeveer 1980 worden er jaarlijk minder kinderen geboren.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:38 schreef MichaelScott het volgende:
Echt geweldig om straks met +10 miljard mensen op een houtje te bijten.
quote:Since the time of Thomas Malthus, who lived in the early 1800s, doomsayers have gloomily predicted that mankind would outbreed its food supply, resulting in catastrophic famines. Yet the world currently produces enough food to feed 10 billion people, and there are only 7 billion of us. That is, with 7 billion human minds at work, we produce enough food for 10 billion human bodies.[1] Imagine how much food we can produce with 10 billion minds!
Dat zegt ze niet. Het fenomeen doet zich voor bij 20 jarige. Er staat geen tijdsbestek bij over welk jaartal het gaat.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:38 schreef Morrigan het volgende:
Is er in de 20 jaar dan zoveel veranderd?
Juist niet, ik bekijk het juist globaal.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:41 schreef OEM het volgende:
TS denkt dat haar woonplaats de "wereld" is. Wat schattig
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:35 schreef snakelady het volgende:
de wereld wordt steeds , schoner, steeds rustig en gezonder.
En daarom mogen jongeren niet klagen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:45 schreef hoas het volgende:
De jongeren moeten niet klagen, ik als veertiger heb net mijn belasting ingevuld en mag gewoon een flinke middenklasser naar Den Haag brengen.
"Het is hier fantastisch!"quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Juist niet, ik bekijk het juist globaal.
Die verdienen 450 euro per jaarquote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
"Het is hier fantastisch!"
[ afbeelding ]
Was dat maar zo, dan hadden ze een wereld salaris.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:47 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Die verdienen 450 euro per jaar
Hele veel lezen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:45 schreef housesoftheholy het volgende:
Hoe heb je dit onderzoek precies uitgevoerd?
Dat is altijd al geweest en het is minder aan het worden, dus ja, ook voor hen gaat het nu beter in vergelijking met 50 jaar geleden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is altijd al geweest en het is minder aan het worden, dus ja, ook voor hen gaat het nu beter in vergelijking met 50 jaar geleden.
Je leeft toch echt op een te grote roze wolk. Het gaat namelijk helemaal niet zo lekker in de wereld.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is altijd al geweest en het is minder aan het worden, dus ja, ook voor hen gaat het nu beter in vergelijking met 50 jaar geleden.
Het is gewoon een feit, dan kan je die smiley neerzetten maar als je naar de cijfers kijkt zie je dat er minder verkrachtingen zijn, minder doodgeboren kindjes, minder dode barende vrouwen, ze worden ouder, betere medische voorzieningen er is meer voedsel en minder oorlog in vergelijking met 50 jaar geleden.quote:
Het is nooit lekker gegaan in de wereld, alleen nu wordt je er meer mee geconfronteerd door de media.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:53 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Je leeft toch echt op een te grote roze wolk. Het gaat namelijk helemaal niet zo lekker in de wereld.
Juist door die media en de "verkleinde" wereld gaat het erg slecht momenteel. Ik veronderstel zelfs dat het nog nooit zo slecht is gegaan.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is nooit lekker gegaan in de wereld, alleen nu wordt je er meer mee geconfronteerd door de media.
Vroeger wist je niet wat er aan de andere kant van de wereld afspeelde dus ging het met jou goed was je in de veronderstelling dat het met heel de wereld goed ging.
Maar het is nooit goed geweest, het gaat nu alleen beter.
In jouw wereld in NL misschien. Maar het is niet alleen Nederland.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit, dan kan je die smiley neerzetten maar als je naar de cijfers kijkt zie je dat er minder verkrachtingen zijn, minder doodgeboren kindjes, minder dode barende vrouwen, ze worden ouder, betere medische voorzieningen er is meer voedsel en minder oorlog in vergelijking met 50 jaar geleden.
Mensen worden meer geconfronteerd en dat maakt ze dus depressief, dat is het enige wat nu inderdaad slechter is, maar dat gevoel van "we hebben het zo slecht allemaal" is dus onterecht, als je 150 jaar geleden alle informatie zou krijgen die je nu krijgt over de wereld zouden we met zijn allen collectief zelfmoord gaan plegen, maar toen was het een ver van je bed show dus maakte je je er ook niet druk om, toen werd je niet overspoeld met wat er allemaal mis is in de wereld, maar dat neemt niet weg dat het er toen wel was, zelfs meer dan nu.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:59 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Juist door die media en de "verkleinde" wereld gaat het erg slecht momenteel. Ik veronderstel zelfs dat het nog nooit zo slecht is gegaan.
Dit gaan over Afrika.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:02 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
In jouw wereld in NL misschien. Maar het is niet alleen Nederland.
quote:African poverty is falling and is falling rapidly... If present trends continue, the poverty Millennium Development Goal of halving the proportion of people with incomes less than one dollar a day will be achieved on time. ...The growth spurt that began in 1995 decreased African income inequality instead of increasing it. ...African poverty reduction is remarkably general: it cannot be explained by a large country, or even by a single set of countries possessing some beneficial geographical or historical characteristic. All classes of countries, including those with disadvantageous geography and history, experience reductions in poverty.
Ben het redelijk met je eens alleen, problemen verschuiven en veranderen. Problemen zullen er altijd zijn. Vroeger had je bv geen stalken, pesten en loverboys via het internet. Nu heb je het probleem van cholera niet meer maar weer van diabetes. Mensen zijn ook veel meer gestrest en sneller depressief tegenwoordig door een bepaalde prestatie druk.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:35 schreef snakelady het volgende:
Je ziet dit fenomeen vooral bij 20 jarigen, klagen over hoe slecht de wereld nu wel niet is vergeleken met "vroeger"
En dat is bullshit, we hebben het nog nooit zo goed gehad namelijk, er is minder oorlog, minder armoede, betere educatie, we worden ouder en gezonder.
En ook minder geweldsmisdrijven, het aantal moorden gaat ieder jaar nog steeds omlaag.
Ook het aantal verkrachtingen en kindermisbruik.
Wij als mens in een moderne maatschappij hebben nog nooit zoveel vrijheid gehad.
Ongeacht wat milieudeskundigen, anti-globalisering activisten en andere economische zuurpruimen ons wil laten geloven.
De mensheid als geheel doet het beter dan het ooit heeft gedaan: de wereld wordt steeds welvarender, schoner, steeds rustig en gezonder. We leven een langer en een beter leven. Vrijwel al onze bestaande problemen zijn minder slecht dan op enig ander punt in de geschiedenis van de mensheid.
Nee, we zijn er nog niet, er zijn nog steeds dingen die moeten veranderen, maar als we zo door gaan gaat het niet slechter worden, juist beter!
Ik heb het over de wereld, daar hoort Afrika ook bij en toen plaatste iemand sarcastisch een foto van kindjes in Afrika, daar was mijn reactie op zoals je kan zien in de quote.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:06 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Dat zie ik anders in je OP niet voorbij komen. Afrika.
Cholera is anders een veel voorkomende ziekte in de wereld en overlijden nog steeds 100.000 enden mensen aan jaarlijks.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:07 schreef Speedball het volgende:
[..]
Ben het redelijk met je eens alleen, problemen verschuiven en veranderen. Problemen zullen er altijd zijn. Vroeger had je bv geen stalken, pesten en loverboys via het internet. Nu heb je het probleem van cholera niet meer maar weer van diabetes. Mensen zijn ook veel meer gestrest en sneller depressief tegenwoordig door een bepaalde prestatie druk.
Ik denk maar zo, make love not warhet is maar hoe positief je er zelf in staat
yup true bedacht het me netquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:09 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Cholera is anders een veel voorkomende ziekte in de wereld en overlijden nog steeds 100.000 enden mensen aan jaarlijks.
Mee eens, het enige wat ik wil zeggen is dat we onszelf vaak depressief maken, je hoort opmerking als "Hoe durf je in deze tijd een kind op de wereld te zetten?" Beter nu dan 100 jaar geleden, kinderen hebben veel meer kansen nu om op te groeien tot gezonde, succesvolle en stabiele volwassenen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:07 schreef Speedball het volgende:
[..]
Ben het redelijk met je eens alleen, problemen verschuiven en veranderen. Problemen zullen er altijd zijn. Vroeger had je bv geen stalken, pesten en loverboys via het internet. Nu heb je het probleem van cholera niet meer maar weer van diabetes. Mensen zijn ook veel meer gestrest en sneller depressief tegenwoordig door een bepaalde prestatie druk.
Ik denk maar zo, make love not warhet is maar hoe positief je er zelf in staat
Ook die komt nog voor.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:09 schreef Speedball het volgende:
[..]
yup true bedacht het me net
De pest dan maar haha
iddquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mee eens, het enige wat ik wil zeggen is dat we onszelf vaak depressief maken, je hoort opmerking als "Hoe durf je in deze tijd een kind op de wereld te zetten?" Beter nu dan 100 jaar geleden, kinderen hebben veel meer kansen nu om op te groeien tot gezonde, succesvolle en stabiele volwassenen.
Niets sarcastisch aan. Wat hebben zij aan statistieken dat het op bepaalde indicatoren iets beter gaat?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb het over de wereld, daar hoort Afrika ook bij en toen plaatste iemand sarcastisch een foto van kindjes in Afrika, daar was mijn reactie op zoals je kan zien in de quote.
Ligt er aan in welk wereld deel je geboren bent.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mee eens, het enige wat ik wil zeggen is dat we onszelf vaak depressief maken, je hoort opmerking als "Hoe durf je in deze tijd een kind op de wereld te zetten?" Beter nu dan 100 jaar geleden, kinderen hebben veel meer kansen nu om op te groeien tot gezonde, succesvolle en stabiele volwassenen.
Omdat als we zo doorgaan gaat dat kleine beetje beter veranderen in veel beter, en dat is iets om enthousiast over te zijn in plaats van depressief over te worden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:12 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niets sarcastisch aan. Wat hebben zij aan statistieken dat het op bepaalde indicatoren iets beter gaat?
Juist!!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:12 schreef Speedball het volgende:
Je leven is zo tijdelijk en eigenlijk niets zeggend, alles draait door zonder jouw dus beter maak je er zelf wat zonder naar andere te kijken en chronisch te zeiken over alles wat niet goed is.
100 jaar geleden was het op vele meer plekken op deze aardbol moeilijker een bestaan op te bouwen dan nu het geval is. Daar gaat het topique over, het is verbeterd in totaal opzichtquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:12 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Ligt er aan in welk wereld deel je geboren bent.
Van.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:12 schreef Speedball het volgende:
Je leven is zo tijdelijk en eigenlijk niets zeggend, alles draait door zonder jouw dus beter maak je er zelf wat zonder naar andere te kijken en chronisch te zeiken over alles wat niet goed is.
Je communiceert hedendaags met veel meer mensen dat tig jaar geleden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:13 schreef Le_Professeur het volgende:
Om vervolgens volledig aan individualisering voorbij te gaan.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:16 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
dus beter maak je er zelf wat VAN.
Als iedereen dat zou doen heb jij geen medicijn in het geval dat je een ziekte mocht krijgen. Gelukkig zijn er mensen die er anders over denken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:12 schreef Speedball het volgende:
dan begrijp je de context niet, dit gaat om het gezeur van en over niet over oplossingen en er wat mee doen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:16 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Als iedereen dat zou doen heb jij geen medicijn in het geval dat je een ziekte mocht krijgen. Gelukkig zijn er mensen die er anders over denken.
Ben ik niet met je eens. Vind ik helemaal niet dat dat zo is.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:14 schreef Speedball het volgende:
[..]
100 jaar geleden was het op vele meer plekken op deze aardbol moeilijker een bestaan op te bouwen dan nu het geval is. Daar gaat het topique over, het is verbeterd in totaal opzicht
Ik begrijp het heel goed.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:17 schreef Speedball het volgende:
[..]
dan begrijp je de context niet, dit gaat om het gezeur van en over niet over oplossingen en er wat mee doen.
Als je plekken waar nu oorlog gaande is weglaat ( globaal gezien is er namelijk wel veel minder oorlog in vergelijking met 100 jaar geleden.) gaat het haast op alle plaatsen beter voor de bevolking in het algemeen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:17 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Vind ik helemaal niet dat dat zo is.
Via een schermpje ja. Kwantiteit is ingeruild voor kwaliteit. Daarbij zijn wij de wereld goed aan het vol stampen en aan het uitputten. Steeds meer natuur en diersoorten verdwijnen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:16 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je communiceert hedendaags met veel meer mensen dat tig jaar geleden.
Nee want je antwoord heeft geen betrekking op je quote, ik heb het hier niet over mensen die egoïstisch zijn.quote:
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:19 schreef Speedball het volgende:
[..]
Nee want je antwoord heeft geen betrekking op je quote, ik heb het hier niet over mensen die egoïstisch zijn.
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-24835822quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:19 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Via een schermpje ja. Kwantiteit is ingeruild voor kwaliteit. Daarbij zijn wij de wereld goed aan het vol stampen en aan het uitputten. Steeds meer natuur en diersoorten verdwijnen.
100 jaar geleden zat je aan het begin van de 1e wereld oorlog.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je plekken waar nu oorlog gaande is weglaat ( globaal gezien is er namelijk wel veel minder oorlog in vergelijking met 100 jaar geleden.) gaat het haast op alle plaatsen beter voor de bevolking in het algemeen.
Oh gosh, je hebt alles uit dat artikel gekaaid.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-24835822
Er is nog nooit in de geschiedenis zo weinig oorlog geweest als nu.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:21 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
100 jaar geleden zat je aan het begin van de 1e wereld oorlog.
Ja zo lust ik er nog wel ééntje.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er is nog nooit in de geschiedenis zo weinig oorlog geweest als nu.
Want vroeger hadden mensen daar het beter?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mensen hebben veel meer interactie dan vroeger omdat ze meer tijd hebben om te ontspannen, via pc of club hobby weet ik het. Ook vakantie is sinds enkele tientalen jaren pas normaal.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:19 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Via een schermpje ja. Kwantiteit is ingeruild voor kwaliteit. Daarbij zijn wij de wereld goed aan het vol stampen en aan het uitputten. Steeds meer natuur en diersoorten verdwijnen.
Ik stoor me juist niet aan de wereld, ik ben juist blij dat het beter gaat, het einde van extreme armoede is in zicht!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:22 schreef Life2.0 het volgende:
ts is oud genoeg om achter het raam de wereld in de gaten te houden, en zich daar aan te storen![]()
quote:5. The end of extreme poverty is in sight
What is "extreme poverty"? Economists define it as an income of less than $1.25 per day. In reality, it means that a family cannot be sure from one day to the next that they will have enough to eat. Children have to work instead of going to school. Children die from easily preventable causes such as pneumonia, diarrhoea and malaria. And for women it means uncontrolled fertility and families of six or more children.
But the number of people in extreme poverty, according to the World Bank, has fallen from two billion in 1980 to just over one billion today. Though many people in the world still live on a very low income, six out of seven billion are now out of extreme poverty and this is a critical change. These families have fewer children, of whom the vast majority survive, get enough food and go to school. In fact, for the first time ever, the evidence suggests it is now possible for the last billion to also get out of the misery of extreme poverty in the next few decades. It will mainly be through their own hard work - but it will only happen if they receive, from their governments and from the world at large, the focused help they need to stay healthy, get educated and increase their productivity.
en dat is een feitquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
dus als er maar genoeg inflatie is bestaat honger niet meer?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik stoor me juist niet aan de wereld, ik ben juist blij dat het beter gaat, het einde van extreme armoede is in zicht!
[..]
Het is een feit, oorlog komt veel minder voor.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:22 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Ja zo lust ik er nog wel ééntje.
Ik heb nogal moeite met het idee dat omdat het 'beter'* gaat dan vroeger je nu niet mag klagen. Waarom moet je vergelijken met de problemen van het verleden? Dat mijn problemen objectief gezien minder zijn dan die mensen vroeger hadden betekent niet dat het geen probleem. De kans dat een meisje in Afrika verkracht wordt is afgenomen dus hoera? Waarom het verleden als meetlat ipv hoe het zou moeten zijn? Beetje vaag beschreven misschien maar geen zin dit helemaal uit te werkenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat als we zo doorgaan gaat dat kleine beetje beter veranderen in veel beter, en dat is iets om enthousiast over te zijn in plaats van depressief over te worden.
Als mensen zo door gaan als we nu door gaan zal er een einde komen aan extreme armoede.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus als er maar genoeg inflatie is bestaat honger niet meer?
Waar baseer je die feiten op? De halve wereld is in onmin. Ik geloof er niks van.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is een feit, oorlog komt veel minder voor.
En hopelijk gaat het in die lijn verder.
maar wat is er zo geweldig aan inflatie dan? en dan voornamelijk voor de arme bevolking?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als mensen zo door gaan als we nu door gaan zal er een einde komen aan extreme armoede.
Ik zeg nergens dat je niet mag klagen, je mag altijd klagen, ik klaag ook wel eens over mijn eigen situatie omdat ik het ook niet breed heb..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:27 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik heb nogal moeite met het idee dat omdat het 'beter'* gaat dan vroeger je nu niet mag klagen. Waarom moet je vergelijken met de problemen van het verleden? Dat mijn problemen objectief gezien minder zijn dan die mensen vroeger hadden betekent niet dat het geen probleem. De kans dat een meisje in Afrika verkracht wordt is afgenomen dus hoera? Waarom het verleden als meetlat ipv hoe het zou moeten zijn? Beetje vaag beschreven misschien maar geen zin dit helemaal uit te werken
*het staat nogal ter discussie of het daadwerkelijk beter gaat. Meetmethode van armoede staat bijvoorbeeld ter discussie. Vooruitgang is ook zwaar onevenredig verdeeld. Vind voornamelijk plaats in China wat een vertekend beeld geeft
Extreme armoede zou nu (!) al niet meer bestaan als we zouden willenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als mensen zo door gaan als we nu door gaan zal er een einde komen aan extreme armoede.
omdat de huidige oorlogjes niet gedefineerd worden als een oorlog maar confictquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is een feit, oorlog komt veel minder voor.
En hopelijk gaat het in die lijn verder.
Onder anderequote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:28 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Waar baseer je die feiten op? De halve wereld is in onmin. Ik geloof er niks van.
Volgens mij is deze post sarcastisch bedoelt hoor. Dat de mens zichzelf zal vernietigen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:28 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Extreme armoede zou nu (!) al niet meer bestaan als we zouden willen
Ik heb even gemist waar het over inflatie gaat.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar wat is er zo geweldig aan inflatie dan? en dan voornamelijk voor de arme bevolking?
Je moet niet alles geloven. De wereld staat in vuur en vlam momenteel.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Onder andere
http://www.npr.org/2011/1(...)line-in-modern-times
jij noemt 1 dollar 50 als grens voor geen armoedequote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb even gemist waar het over inflatie gaat.
Hebben we toch ook steeds minder reden toe..quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom zou ik dit niet moeten geloven maar geloof jij wel alles van het negatieve wat ze jou voorschotelen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:31 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven. De wereld staat in vuur en vlam momenteel.
Inderdaad, er is minder reden en er we lossen conflicten nu anders op.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:33 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Hebben we toch ook steeds minder reden toe..
Dat noem ik niet, dat is algemeen bepaald wereldwijd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jij noemt 1 dollar 50 als grens voor geen armoede
wat snap je niet?
Tuurlijk. Jij leeft echt in een droom wereld. Niks is minder waar als wat jij nu beweerd. Echt hoor. Bijna schattig om dit te lezen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, er is minder reden en er we lossen conflicten nu anders op.
Bewijs mij het tegendeel dan, of zijn dit gewoon onderbuikgevoelens die je krijgt van beelden op tv?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:36 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Tuurlijk. Jij leeft echt in een droom wereld. Niks is minder waar als wat jij nu beweerd. Echt hoor. Bijna schattig om dit te lezen.
http://www.npr.org/2011/1(...)line-in-modern-timesquote:GOLDSTEIN: Well, no, because the past 100 years were - there was a big explosion of violence in the early part of the 20th century, but the 17th century was no picnic either. The Thirty Years' War destroyed a third of the population of Germany, and back through history there have been terrible wars much of the time.
And even in prehistoric times, as many as a quarter of the men in a society not infrequently died in wars. So it's actually a new thing and something that's developed in the least 60 years and especially the last 20 years. And we can talk about why it is, and Steven Pinker will have more to say about that also, but the big change is that people are finding other ways to solve their problems, not through war, and we're seeing an actual shrinking in the number of people killed worldwide.
jawel, jij post hetquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat noem ik niet, dat is algemeen bepaald wereldwijd.
Het beetje waar jij het over hebt is eigenlijk best een enorme vooruitgaan, maar goed.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:38 schreef Mortaxx het volgende:
Oh nog een ding. "als we zo door gaan wordt het nog beter". Het beetje vooruitgang dat in ontwikkelingslanden is geboekt was ondanks het handelen van ons
Ik zit hier in nu in een topic in drie verschillende discussies, over Africa, armoede algemeen en oorlog.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jawel, jij post het
en blijkbaar heb je geen flauw idee wat je zei
Door de media (zeker sinds de golf oorlog) ben je steeds meer op de hoogte, als jij vroeger deze mediums had hoorde je elke dag dat er een nieuwe oorlog uitbrak.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:31 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven. De wereld staat in vuur en vlam momenteel.
over welk land hebben we het nou?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het beetje waar jij het over hebt is eigenlijk best een enorme vooruitgaan, maar goed.
En dat is geboekt door een combinatie van, door "onze" hulp en door zelf vooruitgang te willen zien in leefomstandigheden.
Of onze hulp helpt is een hoop op af te dingenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het beetje waar jij het over hebt is eigenlijk best een enorme vooruitgaan, maar goed.
En dat is geboekt door een combinatie van, door "onze" hulp en door zelf vooruitgang te willen zien in leefomstandigheden.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:28 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Extreme armoede zou nu (!) al niet meer bestaan als we zouden willen
Klopt.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:41 schreef Speedball het volgende:
[..]
Door de media (zeker sinds de golf oorlog) ben je steeds meer op de hoogte, als jij vroeger deze mediums had hoorde je elke dag dat er een nieuwe oorlog uitbrak.
Dat gedeelte ging over Afrika.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
over welk land hebben we het nou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |