Ik heb gisterenavond een paar bladzijden gelezen, en ik vind het wel interessant om te lezen waar sommige woorden of uitdrukkingen vandaan komenquote:
Da's inderdaad leuk! Laatst nog 'een uiltje knappen' gegoogled na allemaal mogelijke oorsprongen besproken te hebben met collega's (needless to say, we hadden het allemaal foutquote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:17 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb gisterenavond een paar bladzijden gelezen, en ik vind het wel interessant om te lezen waar sommige woorden of uitdrukkingen vandaan komen.
Nice! John Green is echt goed.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik ben bezig met:
[ afbeelding ]
Erg mooi, ik word er echt ingezogen.
Ik heb al wat andere boeken van hem op mijn verlanglijstje gezet. Maar eerst deze uitlezenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nice! John Green is echt goed.
Heeft ook een leuk YouTube filmpje met vragen van lezers.
Leeszequote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik heb al wat andere boeken van hem op mijn verlanglijstje gezet. Maar eerst deze uitlezen.
Sterker nog, hij heeft een enorm groot youtube kanaal met miljoenen subscribers en tientallen miljoenen views.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nice! John Green is echt goed.
Heeft ook een leuk YouTube filmpje met vragen van lezers.
Dat wist ik niet. Schoonzusje stuurde laatst dat ene filmpje door vandaarquote:Op zondag 23 februari 2014 02:40 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Sterker nog, hij heeft een enorm groot youtube kanaal met miljoenen subscribers en tientallen miljoenen views.Een van de bekendste youtubers.
en, aanrader?quote:Op zondag 23 februari 2014 04:14 schreef Snowbells het volgende:
Zonet Lolita uitgelezen. In het Engels, natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga nu beginnen in:
Had 'm mee gepakt op het boekenfestijn vorige maand, sla ik 'm net open, lees ik dat dit boek van de schrijver van Slumdog Millionaire is. Ben nu wel erg benieuwd.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.einde vond ik eigenlijk niet bij het boek passen. Las het boek op zich met veel plezier, maar ik blijf nu toch met een kater achter.
Verder met:![]()
Ik vond die een beetje tegenvallen. Eerste twee zijn leuker.quote:
Beter dan zijn latere werkquote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:09 schreef Epii het volgende:
[ afbeelding ]
Nu, na anderhalf jaar, herlees ik het. Nog steeds net zo indrukwekkend.
Ah, door je post herinner ik me dat er van Tom Rob Smith na z´n trilogie pas een nieuw boek is verschenen, en dat ik die nodig eens moet opzoeken.quote:
Klopt, je bedoelt denk ik The Farm?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:22 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Ah, door je post herinner ik me dat er van Tom Rob Smith na z´n trilogie pas een nieuw boek is verschenen, en dat ik die nodig eens moet opzoeken.
Ben je net iets te snel voor me met editen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:30 schreef Morpheus32 het volgende:
[..]
Klopt, je bedoelt denk ik The Farm?
Ik vind ze tot nu toe erg goed. Ik had ze al een poosje in de kast staan, maar nu pas aan toe gekomen om te lezen. Kind 44 had ik echt in een ruk uitgelezen en dit boek slokt ook veel van mijn vrije tijd opquote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:37 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Ben je net iets te snel voor me met editen.Klopt, The Farm. De boeken over Leo Demidov heb ik alle drie al gehad, en vond ik heel erg tof. Hoe bevallen ze jou? Nu het nieuwe boek dus even gaan opsnorren.
Ah, die staat ook nog op mijn lijstje. Kun je laten weten wat je er van vindt?quote:
In dezelfde categorie, en ook bijna tegelijkertijd verschenen, heb je Mordsgouda van Annette Birschel. Zij werd ook verliefd op een Nederlander, kwam naar Nederland, werkt er (nog steeds) als journalist, en beschrijft precies dezelfde dingen (bitterballen, stamppot, verjaardagen in de kring, "gezellig," praktische Nederlandse vrouwen, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts). Boek van Schweighöfer is wel iets beter, trouwens. Heb vorig jaar beide boeken voor een werkstuk vergeleken en me vervolgens voorgenomen nóóit meer zo´n soort boek te lezen, want alle stereotypen kwamen me de neus uit.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Een D vrouw uit München wordt verlieft op een NL man uit Leiden. Ze beschrijft op luchtige en grappige manier hoe en wat van Nederland, er naartoe verhuizen en hoe Nederlanders zijn. Aardig boek, ben nu halverwege, maar lang zo grappig niet als
[ afbeelding ]
Waar een Duitse man een relatie krijgt met de dochter van Italiaanse immigranten en gelijk een italiaanse familie erbij, dit boek is trouwens terecht en leuk verfilmd.
Maria Ihm Schmeckst nicht is erg grappig, aanraderquote:Op zondag 2 maart 2014 19:42 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
In dezelfde categorie, en ook bijna tegelijkertijd verschenen, heb je Mordsgouda van Annette Birschel. Zij werd ook verliefd op een Nederlander, kwam naar Nederland, werkt er (nog steeds) als journalist, en beschrijft precies dezelfde dingen (bitterballen, stamppot, verjaardagen in de kring, "gezellig," praktische Nederlandse vrouwen, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts). Boek van Schweighöfer is wel iets beter, trouwens. Heb vorig jaar beide boeken voor een werkstuk vergeleken en me vervolgens voorgenomen nóóit meer zo´n soort boek te lezen, want alle stereotypen kwamen me de neus uit.![]()
quote:
Echt een aanrader, ik heb al een paar keer hardop moeten lachen, en dat heb ik niet vaak met een boekquote:
Midasquote:Op zondag 2 maart 2014 22:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Na het met plezier lezen van de larf, vergankelijkheid en lichamelijke opvoeding belooft dit ook weer een leuk boek te worden, de eerste 2 hoofdstukken zijn in ieder geval weer vermakelijk.
Ik ben er helaas doorheen, maar geweldige Thrillersquote:Op zondag 2 maart 2014 23:16 schreef rechtsedirecte het volgende:
[ afbeelding ]
ik blijf het heerlijke boeken vinden, het plot blijft maar draaien en keren.
Heb nog lang niet alle boeken van Nesbo gelezen maar vind dit tot nu toe een van zijn betere
Kende 't boek nog niet, maar heb 'm meteen via Amazon besteld. Ziet er nu al hilarisch uit. Bedankt voor de indirecte tip.quote:Op maandag 3 maart 2014 08:13 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Echt een aanrader, ik heb al een paar keer hardop moeten lachen, en dat heb ik niet vaak met een boek
Goeie zetquote:Op maandag 3 maart 2014 09:59 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Kende 't boek nog niet, maar heb 'm meteen via Amazon besteld. Ziet er nu al hilarisch uit. Bedankt voor de indirecte tip.
Mocht iemand het idee hebben om in zijn of haar hele leven één boek van Laxness te gaan lezen: neem niet Onafhankelijke mensen, maar Aan de voet van de gletsjer. Totaal niet representatief voor de rest van Laxness´ werk, maar wát een boek.quote:
Staat bij deze genoteerd.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:57 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Mocht iemand het idee hebben om in zijn of haar hele leven één boek van Laxness te gaan lezen: neem niet Onafhankelijke mensen, maar Aan de voet van de gletsjer. Totaal niet representatief voor de rest van Laxness´ werk, maar wát een boek.
Het is een erg langzaam verhaal, maar ik vond het wel heel goed.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:18 schreef Reflectionne het volgende:
De bibliothecaresse van Auschwitz is écht een aanrader, ik vond het een supermooi boek.
Ik ga nu beginnen in:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd, een vriendin kwam hier absoluut niet door en heeft 'm weggelegd
Ik vond ´m ook prima. Een minpunt was wel datquote:Op woensdag 5 maart 2014 10:18 schreef Reflectionne het volgende:
De bibliothecaresse van Auschwitz is écht een aanrader, ik vond het een supermooi boek.
Ik ga nu beginnen in:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd, een vriendin kwam hier absoluut niet door en heeft 'm weggelegd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Desondanks wel één van de betere boeken die ik de laatste tijd heb gelezen en vooral qua thematiek erg interessant.![]()
quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:24 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Ik vond ´m ook prima. Een minpunt was wel datKlopt, :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Desondanks wel één van de betere boeken die ik de laatste tijd heb gelezen en vooral qua thematiek erg interessant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 12:27 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Klopt, :Toen ik het lasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, al met al vond ik ´t dus nog wel een prima boek. Fijn geschreven, personages goed uitgediept en zoals ik al zei een interessant thema.![]()
Ik heb nu 3 boeken van Joe Hill gelezen en je kan van wie hij zijn talent geerfd heeftquote:Op donderdag 6 maart 2014 18:39 schreef PIETR het volgende:
[..]
Komtie een beetje in de buurt van zn vader?
Helaas las het wel als een cheesy zondagsschoolboekje.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is een klassiek frans boek, meermaals film van gemaakt, toneelstukken, ander auteurs hebben er vervolgen op geschreven.
De cover laat het op een cheesy zondagsschoolboekje lijken, maar dat is het niet.
ben je er doorheen?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
iemand nog aanraders in de trant van Jo Nesbo?
Interessant, ben de laatste jaren telkens weer verbaasd dat overal in Duitsland de naar hindenburg genoemde straten, scholen, gebouwen etc worden omgenaamd, want fout, maar niemand valt over Heisenbergquote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:59 schreef BlueMage het volgende:
Hitler's Uranium Club: http://www.amazon.com/Hit(...)rdings/dp/0387950893
Ik ben net pas begonnen aan dit boek maar volgens mij geeft het wel 'n genuanceerd beeld van 't geheel.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Interessant, ben de laatste jaren telkens weer verbaasd dat overal in Duitsland de naar hindenburg genoemde straten, scholen, gebouwen etc worden omgenaamd, want fout, maar niemand valt over Heisenberg
Geweldig! Kan niet wachten op deel 3quote:Op maandag 10 maart 2014 16:28 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Oh die vond ik echt fantastisch!
Na me door de pulp van PS I love you heen geworsteld te hebben lees ik nu:
[ afbeelding ]
Vorig jaar deel 1 gelezen, ben erg benieuwd naar deze maar ik ben nu alweer alle namen vergeten.
Visionair idd, hoe hij de complottheorie en haar aanhangers al jaren voordat het groot werd zo goed wist weg te zettenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:05 schreef Splackavellie02 het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de negende keer. Beste boek ever!
Het valt me nogal tegen. Ik vind de twee hoofdpersonages niet interessant en ik stoor me aan de perspectiefwisselingen.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:29 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ah, die staat ook nog op mijn lijstje. Kun je laten weten wat je er van vindt?
Ik heb hem net uit. Ik had hetzelfde als jij met alle namen, vooral omdat er meteen in het begin weer op teruggegrepen wordt. Zonder te spoileren, kan ik je alvast zeggen dat aan het einde van dit boek je ook echt het laatste deel gelezen hebt en je dus eindelijk weet hoe het verhaal 'afloopt'.quote:Op maandag 10 maart 2014 16:28 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Oh die vond ik echt fantastisch!
Na me door de pulp van PS I love you heen geworsteld te hebben lees ik nu:
[ afbeelding ]
Vorig jaar deel 1 gelezen, ben erg benieuwd naar deze maar ik ben nu alweer alle namen vergeten.
Heerlijk boek inderdaadquote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:16 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
Een erg goed boek, ook voor mensen die niets met honkbal hebben.[ afbeelding ]
Maar er komt nog een deel 3 toch? En een film van deel 1.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb hem net uit. Ik had hetzelfde als jij met alle namen, vooral omdat er meteen in het begin weer op teruggegrepen wordt. Zonder te spoileren, kan ik je alvast zeggen dat aan het einde van dit boek je ook echt het laatste deel gelezen hebt en je dus eindelijk weet hoe het verhaal 'afloopt'.
Dat is raar, want in deel 2quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:06 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Heerlijk boek inderdaadIk wacht met smart op zijn volgende.
[..]
Maar er komt nog een deel 3 toch? En een film van deel 1.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Dit boek is echt geweldigquote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:16 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
Een erg goed boek, ook voor mensen die niets met honkbal hebben.[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |