abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:28:18 #209
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_142361647
Ik heb die fascinatie voor het overhypte Khao San Road nooit begrepen, maar als je daar dicht in de buurt wil zitten, maar dan in een wél leuke straat: ik vond Ram Buttri wel sfeervol. Verbleef daar in Rambuttri Village, een basic maar prima (en goedkoop) hotel, ook met zwembad op het dak.
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:30:05 #210
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_142361717
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:02 schreef Abbadon het volgende:

[..]

3 weken??? Ik heb ongeveer dat rondje in 2,5 maand gedaan...tenzij je een eigen vliegtuigje hebt, of een enorme liefhebber van in bussen zitten en uit het raam kijken, vrees ik dat je de reistijden tussen de verschillende plekken schromelijk onderschat...
Dit. Van alles onderweg willen zien wordt je niet blij; kies een paar highlights, neem daar de tijd voor en heb ook gewoon lekker vakantie tussendoor. En dan een andere keer terug voor de rest! :)
pi_142362083
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:28 schreef babette21 het volgende:
Ik heb die fascinatie voor het overhypte Khao San Road nooit begrepen, maar als je daar dicht in de buurt wil zitten, maar dan in een wél leuke straat: ik vond Ram Buttri wel sfeervol. Verbleef daar in Rambuttri Village, een basic maar prima (en goedkoop) hotel, ook met zwembad op het dak.
Straatje erachter is al stukken relaxter, Rambutri Village is ook dikke prima idd.

De hele reden dat het er in die buurt helemaal volgestouwd is met hotelletjes is omdat alle (Lomprayah) tourbussen er om de hoek stoppen;

Speltip: als je met de (nacht)bus arriveert in Bangkok en daar op straat gekegeld wordt, en nog een hotel moet regelen, trek dan een sprintje voor de meute uit richting de rotonde en zorg dat je zo snel mogelijk op Rambutri Road bent, dan heb je ook in het hoogseizoen altijd wel een plekje. :+ (Of pak op je gemak een taxi/tuktuk naar een compleet andere buurt, als je niet per se bij Khao San Rd. wil zitten ;))
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_142362577
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:28 schreef babette21 het volgende:
Rambuttri Village
Het zijn uiteraard maar een aantal suggesties en iedereen die in Thailand is geweest of naar Thailand gaat kent Khao San wel of leest erover. Vandaar mijn suggestie Dang Derm om Khao San :)
pi_142363241
Het is gewoon iets wat je een keer meegemaakt moet hebben (en daarna nooit meer :P)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:39:16 #214
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_142364109
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:16 schreef Ener-G het volgende:
Het is gewoon iets wat je een keer meegemaakt moet hebben (en daarna nooit meer :P)
Wat valt er aan mee te maken dan? Het is toch gewoon één grote toeristische bende?! Ik snap het echt niet :')
pi_142364522
Ach genoeg gezellige barretjes en restaurantjes, voor een dag/nachtje wel leuk, zeker als je er voor het eerst komt. Daarna snel door naar de rest van Thailand.
pi_142366272
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:39 schreef babette21 het volgende:

[..]

Wat valt er aan mee te maken dan? Het is toch gewoon één grote toeristische bende?! Ik snap het echt niet :')
Tuurlijk is het toeristisch, maar toch heeft het wel wat. Zeker als je voor de 1e keer naar Thailand komt weet je niet wat je meemaakt. Nu vind ik het ook niet zo bijzonder meer (al probeer ik er toch altijd wel 1 nachtje te boeken, chang's drinken en maar zien wat de avond brengt...) maar je moet daar echt wel minimaal 1 nacht geweest zijn.

Koh Phangan is uiteindelijk ook maar gewoon een SALOU-badplaats voor de wereld, maar toch moet je ook dat gezien hebben vind ik met de full-moon
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_142366616
Maak je trouwens geen illusies over Thailand en 'niet-toeristisch', tenzij je op een roestig brommertje op de bonnefooi de dorpjes in Isan gebied in het noordoosten in gaat is vrijwel alles toeristisch aan Thailand.

Khao San Rd. is dan wel een van de extremiteiten, dat wel. :P
  woensdag 16 juli 2014 @ 18:43:56 #218
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_142370279
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:13 schreef Flammie het volgende:
Aangezien ik geruime tijd weer in Nederland woon ga ik in oktober weer eens op vakantie :)

Ik weet alleen nog niet naar welk eiland ik ga of strand.. iemand ervaring met koh kood?
Als je Koh Kut, dat eiland onder Koh Chang bedoelt, geen reet te beleven, net zoals op Long beach op ZO Koh Chang maar vreselijk duur. Persoonlijk ga ik dan liever naar Samet, makkelijker bereikbaar en accomodatie in alle prijsklassen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 16 juli 2014 @ 18:48:24 #219
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_142370438
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:58 schreef runaway het volgende:
Hoe zit het inmiddels met de onrust in Bangkok? Alles weer rustig?
Ik arriveer woensdag, ben een beetje mijn reis uit aan het stippelen. Drie weken voor Thailand, Cambodja en misschien dan ook maar stukje Laos haha.
Globaal idee is nu: Bangkok - Ayuthaya - Battambang - Phonom Penh - Sihanoukville (?? ligt beetje onhandig, hoeveel tijd ben ik hier aan kwijt?) - Siem Reap/Angkor - Si Phan Don - Pha Taem National Park - Huay Xai (Gibbon experience) - Pai - Chaing Mai - Lampang - Sukhothai - witte stranden :D

Iemand aanvullingen/tips?
Sihanoukville in deze tijd kun je overslaan. Niets te beleven en het strand meestal een puinhoop van de rotzooi en de weggespoelde delen. Vanuit Phnom Penh naar SHV met de bus kost je zowiezo 6 uur uit en thuis.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 16 juli 2014 @ 18:56:28 #220
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_142370773
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 16:49 schreef Ener-G het volgende:
Maak je trouwens geen illusies over Thailand en 'niet-toeristisch', tenzij je op een roestig brommertje op de bonnefooi de dorpjes in Isan gebied in het noordoosten in gaat is vrijwel alles toeristisch aan Thailand.

Khao San Rd. is dan wel een van de extremiteiten, dat wel. :P
Mwah, de hele Noordelijke en westelijke helft muv Kanchanaburi, Chiang Mai en Pai valt best mee. Mai Hong Song bijvoorbeeld is schitterend en in Chiang Rai word je ook niet door de backpackers overlopen. Wel eens voor de rust in Mai Fae Luang geweest? En zijn gelukkig buiten de Isaan nog heel veel plekken waar je bijna geen toeristen tegenkomt.
pi_142370839
Tickets naar Bangkok gaan nu in de aanbieding blijkbaar. In september voor 403 euro een retourticket vanaf Amsterdam. Wel vliegen met Ukraine International :') Ik zoek nog een mooie aanbieding voor september, maar iets in me houdt me tegen als ik via Oekraïne moet reizen (misschien onterecht maarja), met een voor mij totaal onbekende maatschappij. Daarnaast ook maar 1,5 uur overstaptijd op de terugweg in Kiev.
  woensdag 16 juli 2014 @ 19:37:16 #222
327807 Mariposas
יה&#14
pi_142372311
Bedankt voor de tips voor hotels/plekken in Bangkok. Khao San Road had ik ook mijn twijfels bij en ik weet nu zeker dat ik daar niet zal zitten, maar ik zal eens naar Ram Buttri bekijken. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 16 juli 2014 @ 20:48:20 #223
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_142375372
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:58 schreef Jappe90 het volgende:
Tickets naar Bangkok gaan nu in de aanbieding blijkbaar. In september voor 403 euro een retourticket vanaf Amsterdam. Wel vliegen met Ukraine International :') Ik zoek nog een mooie aanbieding voor september, maar iets in me houdt me tegen als ik via Oekraïne moet reizen (misschien onterecht maarja), met een voor mij totaal onbekende maatschappij. Daarnaast ook maar 1,5 uur overstaptijd op de terugweg in Kiev.
Toen ik die stoel indeling van 2-4-2 in hun 767 toestellen en de vlucht frequentie naar BKK zag, wist ik voldoende. Ik zou maar 100 euro extra budgetteren voor een fatsoenlijke maatschappij.
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:28:57 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_142377143
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:58 schreef Jappe90 het volgende:
Ukraine Airlines is toch wel een hele flinke stap terug in comfort. Op de vlucht van Amsterdam naar Kiev en Vice versa wordt alleen kosteloos water geserveerd en een hard broodje met vlees wat eigenlijk niet eetbaar is.
Op de vlucht naar Bangkok is de 767 inderdaad in de sardinecan uitvoering ingericht en is de service aan boord van dit toestel niet veel beter, al kan je hier wel kosteloos vruchtensap krijgen.

Ik heb zelf gelukkig niet naar Bangkok hoeven vliegen, maar helaas wel van Tallin naar Tbilisi (via Kiev) en van Vilnius naar Kiev en Amsterdam, de eerste keer noodgedwongen herboekt door Estonian, en de 2de en 3de keer een gewongen keuze omdat alle andere maatschappijen de vlucht naar Kiev niet uitvoerden door de onrust, het was wel lekker rustig in de toestellen, en opzich een 737 uit 1977 richting Tbilisi heeft ook wel wat....

100 Euro extra voor een fatsoenlijke vlucht is wel verstandig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_142389105
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:43 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Als je Koh Kut, dat eiland onder Koh Chang bedoelt, geen reet te beleven, net zoals op Long beach op ZO Koh Chang maar vreselijk duur. Persoonlijk ga ik dan liever naar Samet, makkelijker bereikbaar en accomodatie in alle prijsklassen.
Okay. Op Samet ben ik al vaak geweest, is er iets vergelijkbaars?
pi_142394050
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:28 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ukraine Airlines is toch wel een hele flinke stap terug in comfort. Op de vlucht van Amsterdam naar Kiev en Vice versa wordt alleen kosteloos water geserveerd en een hard broodje met vlees wat eigenlijk niet eetbaar is.
Op de vlucht naar Bangkok is de 767 inderdaad in de sardinecan uitvoering ingericht en is de service aan boord van dit toestel niet veel beter, al kan je hier wel kosteloos vruchtensap krijgen.

Ik heb zelf gelukkig niet naar Bangkok hoeven vliegen, maar helaas wel van Tallin naar Tbilisi (via Kiev) en van Vilnius naar Kiev en Amsterdam, de eerste keer noodgedwongen herboekt door Estonian, en de 2de en 3de keer een gewongen keuze omdat alle andere maatschappijen de vlucht naar Kiev niet uitvoerden door de onrust, het was wel lekker rustig in de toestellen, en opzich een 737 uit 1977 richting Tbilisi heeft ook wel wat....

100 euro extra betalen voor 2 alu bakken voedsel dat net zo goed niet te vreten is :') _O-
pi_142394066
Ik heb net directe vlucht geboekt met EVA voor 550 :) Tevreden mee.

2.5 week in oktober, weet nog niet wat ik ga doen, laten we afhangen van het weer.
pi_142398066
Ik ga 3 weken via china airways. nooit mee gevlogen maar t zal wel :P
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:04:00 #229
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_142402431
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

100 euro extra betalen voor 2 alu bakken voedsel dat net zo goed niet te vreten is :') _O-
Mwah met bijvoorbeeld een Turkish Airlines is het prima eten in de economy classe, beter in de business klasse, maar absoluut goed te doen in de economy classe.

Maar belangrijker dan het eten aan boord, het is toch wel fijn om wat normaal te drinken kunnen krijgen aan boord en toch nog wel een beetje redelijk te zitten met eventueel een scherm voor je zodat je kunt kijken waar je bent.
Naast de mogelijkheden tot een nieuwe vlucht wanneer een bepaalde vlucht vertraging heeft, dat is bij andere maatschappijen beter geregeld als bij Ukraine, en de kosten voor andere opties zijn niet dusdanig dat een noodgreep als deze noodzakelijk is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 17 juli 2014 @ 19:33:04 #230
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_142409534
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb net directe vlucht geboekt met EVA voor 550 :) Tevreden mee.

2.5 week in oktober, weet nog niet wat ik ga doen, laten we afhangen van het weer.
Dus toch ook maar 100 euro meer betaald voor een vlucht waarvan het ook niet zeker is dat die gevlogen wordt op die dag. EVA had er toch ook een handje van om bij tegenvallende loadfactors vluchten samen te voegen dacht ik.....
  donderdag 17 juli 2014 @ 19:44:58 #231
327807 Mariposas
יה&#14
pi_142410161
Ik heb 650 euro betaald voor rechtstreekse vlucht met KLM. Maar nu na die berichten over die vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur, die ik overigens vorig jaar had, maak ik me ook een stuk minder druk om comfort en eten. Niet dat ik nu bang ben om naar Bangkok te vliegen maar eten en comfort is ineens vrij relatief, zeg maar. :{
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_142410259
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 19:33 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dus toch ook maar 100 euro meer betaald voor een vlucht waarvan het ook niet zeker is dat die gevlogen wordt op die dag. EVA had er toch ook een handje van om bij tegenvallende loadfactors vluchten samen te voegen dacht ik.....
Nee Buzz, je moet wel opletten he :) lees het nog maar eens terug anders.
  donderdag 17 juli 2014 @ 20:12:41 #233
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_142411588
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 19:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee Buzz, je moet wel opletten he :) lees het nog maar eens terug anders.
Okay, maakt ook niks uit hé, ieder besteedt naar eigen goeddunken. Over 3 weken zit ik er weer heerlijk in de warmte met een luchtvochtigheidsgraad van waarschijnlijk 95%. En over de Oekraine vliegen ze al niet meer sinds vanavond, dus stap ik gerust bij KLM in om de andere morgen om 9:30 uur in BKK te landen.
pi_142415906
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 01:27 schreef APK het volgende:
WTF, dacht ik goedkoop uit te zijn door vroeg te boeken dit jaar en ¤712 rechtstreeks te betalen voor een directe vlucht met EVA-Airways, kost het nu nog maar ¤582 voor vertrek (net) tweede week december en terug (net) tweede week januari :D

Weet iemand trouwens nog iets leuks op Koh Lipe?
Gewoon hut/bungalow met fan, toilet, shower en niet te duur? :Y)
Andaman resort, op het noordelijkste puntje van het rustige strand. 800 bht. voor de bamboehutjes. (Ze hebben ook veel duurdere stenen huisjes), wel anderhalf jaar geleden, dus weet niet of het nu nog zo is. Maar het was er prachtig!
  donderdag 17 juli 2014 @ 21:47:16 #235
6941 APK
Factual, I think.
pi_142416621
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 21:34 schreef conleche het volgende:

Andaman resort, op het noordelijkste puntje van het rustige strand. 800 bht. voor de bamboehutjes. (Ze hebben ook veel duurdere stenen huisjes), wel anderhalf jaar geleden, dus weet niet of het nu nog zo is. Maar het was er prachtig!
Dank u!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_142439326
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:28 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Thanks voor het delen van je ervaringen. Dan zoek ik inderdaad nog even verder. Ik vond de overstaptijden al krap, maar als de service ook nog eens slecht is kan ik er beter wegblijven. En zeker gezien de voltrokken ramp hoef ik niet meer via Oekraïne te vliegen..
pi_142439493
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:08 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

Thanks voor het delen van je ervaringen. Dan zoek ik inderdaad nog even verder. Ik vond de overstaptijden al krap, maar als de service ook nog eens slecht is kan ik er beter wegblijven. En zeker gezien de voltrokken ramp hoef ik niet meer via Oekraïne te vliegen..
KLM vliegt nu met 100 euro korting.

http://ticketspy.nl/deals(...)-air-france-tickets/
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:51:12 #238
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_142454671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:54 schreef Flammie het volgende:
Ik ga 3 weken via china airways. nooit mee gevlogen maar t zal wel :P
Vlieg al jaren met China, prima maatschappij. Beter dan KLM i.i.g.
Lach met een schone bips
pi_142469950
Wij zijn dit jaar voor het eerst met Emirates naar BKK gevlogen. Moet zeggen dat dit een super maatschappij is! Betaald minder dan bij KLM maar krijgt meer service. En een grotere HD tv-scherm
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:48:15 #240
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_142471392
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:51 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Vlieg al jaren met China, prima maatschappij. Beter dan KLM i.i.g.
Bashen op KLM. Het mag hoor, maar het is compleet gelul natuurlijk. Wie heeft de meeste incheck balies op Schiphol? Wie brengt je in de snelst mogelijke tijd naar BKK en terug? Bij wie is de stoel pitch meer dan 2,54 cm groter dan bij KLM? Wie heeft de beste vertrek en aankomst tijden? OK, aan de eyecandy van Singapore Airlines of Emirates kan KLM niet tippen, maar dat geldt dus voor bijna iedere maatschappij. En het eten? Dat is bij KLM in de cattle class echt niet slechter dan bij welke andere maatschappij dan ook. En niemand die opzo'nvlucht vaker met drinken langs komt dan KLM. Verdernogiets?
pi_142471479
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bashen op KLM. Het mag hoor, maar het is compleet gelul natuurlijk. Wie heeft de meeste incheck balies op Schiphol? Wie brengt je in de snelst mogelijke tijd naar BKK en terug? Bij wie is de stoel pitch meer dan 2,54 cm groter dan bij KLM? Wie heeft de beste vertrek en aankomst tijden? OK, aan de eyecandy van Singapore Airlines of Emirates kan KLM niet tippen, maar dat geldt dus voor bijna iedere maatschappij. En het eten? Dat is bij KLM in de cattle class echt niet slechter dan bij welke andere maatschappij dan ook. En niemand die opzo'nvlucht vaker met drinken langs komt dan KLM. Verdernogiets?
_O_
  zaterdag 19 juli 2014 @ 10:28:30 #242
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_142471912
quote:

[..]

Men mag wel degelijk kritisch zijn op KLM, want KLM is natuurlijk geen TOP maatschappij, KLM is gemiddeld, niet meer dan dat, het eten in economy classe is bij Turkish Airlines vele, vele malen beter dan bij KLM, daarnaast, KLM serveert bijvoorbeeld de goedkoopst mogelijk zooi als jus d'orange wat bij veel maatschappijen toch wel beter is gergeld.
Daarnaast is het personeel in de economy classe, met een positieve uitzondering van hier en daar het ene cabinelid, nogal ehm verwaand aanwezig, men maakt opmerkingen dat ze het toch wel ff leuk vinden om achter de kar (duty free) te lopen en men komt nu nou niet over als men liefde voor het vak heeft.
En de stoelindeling op de 777-300, 3-4-3 met de 31 inch getuigt nou niet echt voor KLM.

Ik ben tegenwoordig wat vaker veroordeeld met KLM voor vluchten binnen en buiten Europa omdat qua reistijd en bestemmingen dat wat beter uitkomt, maar ik voel mij toch wat beter thuis op vluchten van Turkish of Etihad. Dus als het even kan kies ik toch voor de vlucht met overstap, zeker als dat voordeliger uit kan pakken.
En de laatse bestemmingen long haul gingen qua inchecken zowel inbound als outbound nou niet bijzonder goed bij de KLM, en hoewel ongetwijfeld daar een aantal redenen voor zijn betekent dat niet dat mij als passagier KLM een positieve uitstraling krijgt, zeker omdat de service eenmaal aan boord niet is wat KLM wil doen voorkomen, al zijn de prijzen tegenwoordig, zeker met een beetje slim boeken prima, maar ik zal geen premium betalen voor de 'kwaliteit' welke men biedt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 11:15:58 #243
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_142472719
KLM is op zich prima, maar de tijden komen mij op een of andere manier steeds niet uit, waardoor ik tot nu toe richting Bangkok ben uitgeweken naar China en EVA. En die zijn wat mij betreft net zo prima! Binnenkort mag ik weer met Singapore Airlines, daar word ik wel echt blij van...
  zaterdag 19 juli 2014 @ 12:00:06 #244
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_142473545
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:28 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Men mag wel degelijk kritisch zijn op KLM, want KLM is natuurlijk geen TOP maatschappij, KLM is gemiddeld
Nou nou, ik weet dat je wel eens graag een airline mag promoten, maar om Jet Airways (9W) voor een vlucht IST-BKK aan te prijzen.... Zeker geluk gehad dat je in die versie 1 ipv V2 met 3-4-3 opstelling vloog? En wat betreft die bagage, is het risico van niet aankomen bij een vlucht met een stopover natuurlijk Ltijd groter dan bij een directe vlucht. Wat betreft de hooghartigheid van de KLM trolly dollies heb je natuurlijk volkomen gelijk. Maar dan denk ik maar zo: zitten en effe 10 uurtjes je kak ophouden en je bet er weer.

Singapore Airlines: veel plezier op die 12,5 uur vlucht en dan nog eens 2,5 uur er achteraan.....heerlijk!
  zaterdag 19 juli 2014 @ 12:07:33 #245
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_142473684
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 12:00 schreef buzz1291 het volgende:
Singapore Airlines: veel plezier op die 12,5 uur vlucht en dan nog eens 2,5 uur er achteraan.....heerlijk!
Ik heb niet gezegd dat ik naar Bangkok ga. Los daarvan: ik heb geen haast, ik vind goede vertrek- en aankomsttijden zeker zo belangrijk als de totale reistijd. Als ik met dat idee een goede vlucht vind die toevallig van SA blijkt te zijn, dan word ik daar blij van, ja.
pi_142478130
Ik kan alleen maar Emirates via Dubai aanraden, top maatschapppij, Airbus A380.
  zondag 20 juli 2014 @ 14:24:54 #247
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_142512230
quote:

[..]

Noem jij het lekker bashen, ik noem het mijn mening geven... Heb je aandelen KLM?
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 14:48:23 #248
155227 crew  Guppy
dus
pi_142512932
Op Phuket gaat waarschijnlijk een dolfinarium geopend worden… Met onder andere dolfijnen die in het wild zijn gevangen in The Cove in Japan -O-
http://www.thephuketnews.(...)owing-fast-47413.php
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 20 juli 2014 @ 15:34:49 #249
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_142514497
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:24 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Noem jij het lekker bashen, ik noem het mijn mening geven... Heb je aandelen KLM?
Ieder zijn mening natuurlijk. En nee, ik heb geen enkele andere binding met KLM dan een Flying Blue card. Maar vertel eens wat er in het hele pakket op een vlucht naar BKK, KUL of SIN dan zoveel beter is bij een andere maatschappij dan KLM. Ik ben echt benieuwd.
pi_142516626
quote:

[..]

Je kan bij Emirates gewoon vragen om nog wat te drinken. Geen probleem binnen 2 minuten heb je het...
  zondag 20 juli 2014 @ 17:40:09 #251
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_142519124
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:34 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ieder zijn mening natuurlijk. En nee, ik heb geen enkele andere binding met KLM dan een Flying Blue card. Maar vertel eens wat er in het hele pakket op een vlucht naar BKK, KUL of SIN dan zoveel beter is bij een andere maatschappij dan KLM. Ik ben echt benieuwd.
Mijn mening is dat de stoelen fijner zijn bij CA zeker op de vluchten direct van Amsterdam naar Bangkok, vriendelijker personeel onboard, checkin doet KLM. Eten onboard doe ik niet, maar ff de benen strekken en vriendelijk aan een drankje midden in de nacht geholpen worden vind ik toch wel fijn. i.t.t. tot KLM waar ieder drankje die je tussen hun rondes door wilt nog al als veel moeite afgedaan kan worden
Lach met een schone bips
  zondag 20 juli 2014 @ 18:33:49 #252
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_142521251
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 10:28 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Men mag wel degelijk kritisch zijn op KLM, want KLM is natuurlijk geen TOP maatschappij, KLM is gemiddeld, niet meer dan dat, het eten in economy classe is bij Turkish Airlines vele, vele malen beter dan bij KLM, daarnaast, KLM serveert bijvoorbeeld de goedkoopst mogelijk zooi als jus d'orange wat bij veel maatschappijen toch wel beter is gergeld.
Daarnaast is het personeel in de economy classe, met een positieve uitzondering van hier en daar het ene cabinelid, nogal ehm verwaand aanwezig, men maakt opmerkingen dat ze het toch wel ff leuk vinden om achter de kar (duty free) te lopen en men komt nu nou niet over als men liefde voor het vak heeft.
En de stoelindeling op de 777-300, 3-4-3 met de 31 inch getuigt nou niet echt voor KLM.

Ik ben tegenwoordig wat vaker veroordeeld met KLM voor vluchten binnen en buiten Europa omdat qua reistijd en bestemmingen dat wat beter uitkomt, maar ik voel mij toch wat beter thuis op vluchten van Turkish of Etihad. Dus als het even kan kies ik toch voor de vlucht met overstap, zeker als dat voordeliger uit kan pakken.
En de laatse bestemmingen long haul gingen qua inchecken zowel inbound als outbound nou niet bijzonder goed bij de KLM, en hoewel ongetwijfeld daar een aantal redenen voor zijn betekent dat niet dat mij als passagier KLM een positieve uitstraling krijgt, zeker omdat de service eenmaal aan boord niet is wat KLM wil doen voorkomen, al zijn de prijzen tegenwoordig, zeker met een beetje slim boeken prima, maar ik zal geen premium betalen voor de 'kwaliteit' welke men biedt.
Hear, hear.

Voor ons als expats was de klm vlucht vroeger het begin van de vakantie. Inmiddels is de service zowel aan boord als op Schiphol dusdanig dat we ze mijden als het even kan.
  maandag 21 juli 2014 @ 11:40:56 #253
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_142547637
Maar even posten om dit topic in de gaten te houden en te zien of ik nog wat leuke tips/ervaringen kan opdoen.

wij vliegen 23 aug met Ukraine Airlines, waarover de meningen niet onverdeeld positief lijken. Overstap in Kiev. Was overigens allemaal al geboekt voor het drama natuurlijk.

We doen 4 dagen Bangkok, waarin we een Co van Kessel fietstoer doen, en een dagtrip Ayutthaya. Beetje sightseeing dus en ook stappen in Bangkok Dan vliegen we naar Krabi om vervolgens via de boot 4 dagen Ko Phi Phi aan te doen, om lekker te chillen, dagexcursie, en 's avond wederom stappen.

Daarna met de boot van Phuket, waar we een nachtje blijven. Volgende ochtend worden we opgehaald en naar Khao Sok gereden, waar we 4 dagen/3 nachten een jungle tour doen (tuben, kanoën, voettocht, boottocht, enz).

Dan worden we vanuit Khao Sok rechtsreeks naar de pier van Don Sak gebracht, en pakken we de ferry naar Koh Samui, hier blijven we 5 nachten in een resort die wordt gerund door een kennis/vriend van me. Tijdens een van die dagen naar Ko Pangan voor de Full Moon party :)

Dan vliegen we direct vanuit Koh Samui terug naar Bangkok waarin we nog 2,5 dag hebben om nog het laatste sightseeing te doen, souvenirtjes te kopen en nog éénmaal los in het nachtleven te gaan ;)

Beetje een goeie mix dus van Sightseeing, geschiedenis/cultuur (alhoewel wat magertjes wellicht), natuur, chillen en stappen.

Ik zou hier overigens de meningen willen peilen met betrekking tot olifantentoers: in Khao Sok bestaat er de mogelijkheid een tocht te doen door de jungle op de rug van een olifant. Ik vraag me alleen af in hoeverre die dieren daar goed behandeld worden en een beetje een goed leven hebben. Ik heb al wat rondgezocht en gevraagd, volgens de een is dat meer iets van het noorden, en moet je vooral uitkijken met straatolifanten en is het in de nationale parken wel goed geregeld. Maar wilde er toch even bewust bij stilstaan voor we het wel of niet doen. (het allerlaatste gevoel daar zal sowieso een beslissende rol spelen, maar als iedereen hier zoiets heeft van: absoluut niet doen, want zielig, dan houd ik daar rekening mee).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_142548271
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:40 schreef LuNaTiC het volgende:

We doen 4 dagen Bangkok, waarin we een Co van Kessel fietstoer doen, en een dagtrip Ayutthaya. Beetje sightseeing dus en ook stappen in Bangkok Dan vliegen we naar Krabi om vervolgens via de boot 4 dagen Ko Phi Phi aan te doen, om lekker te chillen, dagexcursie, en 's avond wederom stappen.
Thanks voor de fiets-tocht-tip, lijkt me erg leuk om te doen :)! Moet je perse van tevoren boeken?
Ik vertrek morgen voor 3 weken backpackvakantie en heb alleen 2 nachten bangkok geboekt, daarna maar weer zien!
pi_142548724
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:40 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik zou hier overigens de meningen willen peilen met betrekking tot olifantentoers: in Khao Sok bestaat er de mogelijkheid een tocht te doen door de jungle op de rug van een olifant. Ik vraag me alleen af in hoeverre die dieren daar goed behandeld worden en een beetje een goed leven hebben. Ik heb al wat rondgezocht en gevraagd, volgens de een is dat meer iets van het noorden, en moet je vooral uitkijken met straatolifanten en is het in de nationale parken wel goed geregeld. Maar wilde er toch even bewust bij stilstaan voor we het wel of niet doen. (het allerlaatste gevoel daar zal sowieso een beslissende rol spelen, maar als iedereen hier zoiets heeft van: absoluut niet doen, want zielig, dan houd ik daar rekening mee).
Ik heb het zelf ook gedaan en zelfs met onvoldoende onderzoek. Maar hoe meer ik er tegenwoordig over lees hoe meer en meer ik tegen ben. De locals zijn niet gek en roepen of het nou waar is of niet dat ze een opvang zijn en ze goed behandelen.

En zelfs als ze een opvang zijn dan kan je er nog vragen bij stellen. Hebben ze betaald voor de olifanten? Hoe komen ze er aan? Want als ze er voor hebben betaald dan gaat de ex eigenaar gewoon een nieuwe kopen in Myanmar.

De beesten zijn in de basis niet gemaakt om op te rijden of in een dierentuin te zetten. Wat dat betreft ben ik er meer en meer tegen. Ik zou er ook niet meer op gaan.
  maandag 21 juli 2014 @ 12:48:04 #256
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_142549561
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:03 schreef runaway het volgende:

[..]

Thanks voor de fiets-tocht-tip, lijkt me erg leuk om te doen :)! Moet je perse van tevoren boeken?
Ik vertrek morgen voor 3 weken backpackvakantie en heb alleen 2 nachten bangkok geboekt, daarna maar weer zien!
Geen idee of het per se moet, maar het is wel handig. Je betaalt sowieso pas ter plekke dus je zit er ook niet echt aan 'vast' (los van het feit dat het misschien aso is om laat te annuleren of helemaal zonder bericht te komen opdagen, uiteraard).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  maandag 21 juli 2014 @ 12:49:05 #257
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_142549588
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:18 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik heb het zelf ook gedaan en zelfs met onvoldoende onderzoek. Maar hoe meer ik er tegenwoordig over lees hoe meer en meer ik tegen ben. De locals zijn niet gek en roepen of het nou waar is of niet dat ze een opvang zijn en ze goed behandelen.

En zelfs als ze een opvang zijn dan kan je er nog vragen bij stellen. Hebben ze betaald voor de olifanten? Hoe komen ze er aan? Want als ze er voor hebben betaald dan gaat de ex eigenaar gewoon een nieuwe kopen in Myanmar.

De beesten zijn in de basis niet gemaakt om op te rijden of in een dierentuin te zetten. Wat dat betreft ben ik er meer en meer tegen. Ik zou er ook niet meer op gaan.
Ja ik zit nog even in gewetensconflict. Mijn reisgenoten denken er gelukkig net zo over, het lijkt ons alledrie wel heel gaaf, maar we willen toch graag stilstaan qua evt dierenleed.
  maandag 21 juli 2014 @ 13:36:45 #258
235070 Scarface150993
On the road...
pi_142551031
Hoe zit het eigenlijk in Thailand met het huren van hostels voor 2 personen. Betaal je per persoon of per kamer. Online boek je vaak per persoon, ik heb het gevoel dat ter plaatse dit hun niet uitmaakt.

Vriendin en ik zouden het niet erg vinden om mocht het noodzakelijk zijn met zijn 2en in een 1 persoonskamer te slapen.. Wat raden jullie aan?
pi_142551335
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:36 schreef Scarface150993 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk in Thailand met het huren van hostels voor 2 personen. Betaal je per persoon of per kamer. Online boek je vaak per persoon, ik heb het gevoel dat ter plaatse dit hun niet uitmaakt.

Vriendin en ik zouden het niet erg vinden om mocht het noodzakelijk zijn met zijn 2en in een 1 persoonskamer te slapen.. Wat raden jullie aan?
Ik ben nog nooit 1 persoonskamers tegengekomen daar. Losse bedden in een slaapzaal of gewoon 2 persoonskamer.
  maandag 21 juli 2014 @ 13:45:15 #260
235070 Scarface150993
On the road...
pi_142551397
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit 1 persoonskamers tegengekomen daar. Losse bedden in een slaapzaal of gewoon 2 persoonskamer.
Maar betaal je dan per persoon of per kamer, want stel nou dat ik alleen zou reizen. Zou een beetje gek zijn als ik dan voor 2 personen zou moeten betalen, omdat ze alleen 2 persoonskamer hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')