Het herstel is op te splitsen in 4 fases.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:46 schreef RaymondK het volgende:
[..]
oh oke
ik had altijd geleerd dat het na 2 weken weer aan elkaar zat en na 6 weken sterker was dan naast de breuk
Meer melk drinken voortaan :pquote:Op maandag 24 februari 2014 16:23 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Het herstel is op te splitsen in 4 fases.
Fase een krijg je een hematoom(bloedophoping rondom het de fractuur) en zal er een ontstekingsreactie plaats vinden die gepaard gaan met warmte, zwelling, pijn, roodheid en functie verlies.
Fase twee ontstaat er fibreus kraakbeen en capillairen worden weer aangelegd om voedingstoffen te voorzien voor het herstel.
Fase drie zal er spongieus (met veel gaten, net als een spons/spongebob) botweefsel aangelegd worden dit heeft dus zo'n 6 weken tot 2 maand nodig. Hier is het weer op 80% van zijn oude sterkte.
Fase vier is de remodelleringsfase waarbij het bot weer dicht groeit en onnodig weefsel wordt weg gehaald. Uiteindelijk is het weer als het oude bot, omdat het aan de zelfde stress wordt bloot gesteld en zich hierop aanpast.
Rib, net onder m'n linkerborstquote:Op maandag 24 februari 2014 16:25 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Hoe lang duurt die eerste periode dan ongeveer?
En over welke breuk hebben we het eigenlijk? Waar?
Ah ja zag het net ja.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:26 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Rib, net onder m'n linkerborst
Gewoon beetje fitnessen en goed sporten en hopen dat je goeie genen hebtquote:Op maandag 24 februari 2014 16:33 schreef theunderdog het volgende:
Wat een pathologische leugenaar die gast...Zulke armen krijgen zonder anabolen, yeah right.
De ontstekingsfase duurt 3-5 dagen.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:25 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Hoe lang duurt die eerste periode dan ongeveer?
En over welke breuk hebben we het eigenlijk? Waar?
Beetje zoals Kristijano Renaldo, lange spieren.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Gewoon beetje fitnessen en goed sporten en hopen dat je goeie genen hebt
Goede vergelijking man...quote:Op maandag 24 februari 2014 16:35 schreef fathank het volgende:
[..]
iedereen die geld verdient in de fitness/bb industrie met zijn spieren liegtquote:Op maandag 24 februari 2014 16:33 schreef theunderdog het volgende:
Wat een pathologische leugenaar die gast...Zulke armen krijgen zonder anabolen, yeah right.
dit dusquote:Op maandag 24 februari 2014 16:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja maar, hij liegt niet alleen, hij zit er ook nog gewoon dapper over te doen...quote:Op maandag 24 februari 2014 18:01 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
iedereen die geld verdient in de fitness/bb industrie met zijn spieren liegt
aangezien het illegaal is mag je zulke dingen nooit verkondigen van sponsoren.
Dat haalt niet weg dat ik er een hekel aan heb als zulke gasten 100x zeggen dat ze natty zijn, zeg dan gewoon niets over het feit.
klopt dat nadruk op natty leggen vind ik ook niks.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja maar, hij liegt niet alleen, hij zit er ook nog gewoon dapper over te doen...
Maarja, denk ook niet dat hij instaat was/is geweest om het licht uit te vinden.
Tja, mensen kijken naar zijn filmpjes he ...quote:Op maandag 24 februari 2014 18:42 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
klopt dat nadruk op natty leggen vind ik ook niks.
Ieder zijn kwaliteiten, één ding is wel zeker .. hij maakt mad cash met zijn youtube en neven activiteiten
Toch kun je zeker aanleg hebben voor bicepsquote:Op maandag 24 februari 2014 16:33 schreef theunderdog het volgende:
dat zeker, maar niet voor zo'n bicepsquote:Op maandag 24 februari 2014 18:45 schreef Ganzz het volgende:
[..]
Toch kun je zeker aanleg hebben voor biceps
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
quote:Op maandag 24 februari 2014 18:46 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dat zeker, maar niet voor zo'n biceps
mijn biceps is ook mijn sterkste puntMaar, is er eigenlijk echt wetenschappelijk bewijs dat iemand niet zulke biceps kan krijgen zonder anabolen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bedoel, zover ik weet is daar nog nooit echt bewijs voor gevonden. Het menselijk lichaam blijft ons immers telkens weer verbazen.
Zo ook met die gast die zo lang in ijsblokjes kan blijven zitten (wat ook eerst als vrijwel onmogelijk werd gezien).
zulke grote massa is onmogelijk ja, dit is bewezen in de vorm van honderdduizenden amateur naturel bodybuilders die nooit zulke massa krijgen... op fora overal heb je mensen zoals ons... en wij trainen ziek hard, eten goed.. maar toch krijgen we niet die speciale 3D massa.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar, is er eigenlijk echt wetenschappelijk bewijs dat iemand niet zulke biceps kan krijgen zonder anabolen?
Ik bedoel, zover ik weet is daar nog nooit echt bewijs voor gevonden. Het menselijk lichaam blijft ons immers telkens weer verbazen.
Zo ook met die gast die zo lang in ijsblokjes kan blijven zitten (wat ook eerst als vrijwel onmogelijk werd gezien).
hou op schei uitquote:Op maandag 24 februari 2014 18:52 schreef Ganzz het volgende:
Ik zal vanavond eens een foto maken, ik heb ook aanleg voor biceps, ik denk niet dat je direct kan stellen dat hij gebruikt.
Dat is geen exact wetenschappelijk bewijs...quote:Op maandag 24 februari 2014 18:51 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
zulke grote massa is onmogelijk ja, dit is bewezen in de vorm van honderdduizenden amateur naturel bodybuilders die nooit zulke massa krijgen... op fora overal heb je mensen zoals ons... en wij trainen ziek hard, eten goed.. maar toch krijgen we niet die speciale 3D massa.
ik hoef geen exact wetenschappelijk bewijs want dat is niet te vinden..quote:Op maandag 24 februari 2014 18:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is geen exact wetenschappelijk bewijs...
Let op: ik beweer niet dat die gast wel naturel is, integendeel ik geloof er niets van. Maar zeggen dat het per definitie onmogelijk is gaat te ver in mijn ogen.
Er zijn namelijk wel meer dingen die eerst als onmogelijk werden gezien, maar dat toch iemand het voor elkaar heeft gekregen.
Ik zeg alleen maar dat wij (de wetenschap) telkens weer voor verassingen komen te staan met het menselijk lichaam.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:54 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ik hoef geen exact wetenschappelijk bewijs want dat is niet te vinden..
ik ga uit van eigen ervaring en jarenlang actief lid van diverse BB gerelateerde fora.
ik ben iemand van praktijk dus
Nog tips hoe je de genezing bevordert? Naast vit K2 en D3. En vanaf hoeveel dagen mag/kun je genezend bot belasten?quote:Op maandag 24 februari 2014 16:38 schreef Verbosity het volgende:
[..]
De ontstekingsfase duurt 3-5 dagen.
jup, maar met het geval van spieren is het wel wetenschappelijk bewezen dat een menselijk lichaam/frame natuurlijk gezien maar zoveel spier kan dragen.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat wij (de wetenschap) telkens weer voor verassingen komen te staan met het menselijk lichaam.
Ik blijf het altijd heel apart vinden hoe sommige powerlifters zo abnormaal veel gewicht kunnen hebben.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:56 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
jup, maar met het geval van spieren is het wel wetenschappelijk bewezen dat een menselijk lichaam natuurlijk gezien maar zoveel spier kan dragen.
hier zijn hele formules op bedacht .. dus ja wetenschappelijk. Verbosity had jou laatst nog een aantal links gegeven daarover.
terwijl dan green in de 100kg en soms 107kg klasse zitquote:Op maandag 24 februari 2014 18:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik blijf het altijd heel apart vinden hoe sommige powerlifters zo abnormaal veel gewicht kunnen hebben.
Bijvoorbeeld die Dan Green, ik zou graag zijn genen willen onderzoeken...
En zou hij qua kracht veel minder sterk zijn dan bijvoorbeeld phil heath ?quote:Op maandag 24 februari 2014 18:59 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
terwijl dan green in de 100kg en soms 107kg klasse zit
hij oogt veel groter .. mede dankzij tren en gh
ik zou graag zijn zenuwstelsel willen hebben
lmao nee, dan green veel sterker dan phil heath en dan welke pro bb'er ookquote:Op maandag 24 februari 2014 19:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En zou hij qua kracht veel minder sterk zijn dan bijvoorbeeld phil heath ?
Dat is toch abnormaal?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:01 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
lmao nee, dan green veel sterker dan phil heath
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.juice or genetics?
zkr, maar dat zijn echt veel PL'ers .. kijk naar eric lilliebridge .. die is 23 jaarquote:
quote:Op maandag 24 februari 2014 19:02 schreef Ganzz het volgende:
Ok foto maken gaat niet echt:als ik dat zou zien zou ik nooit juice denken, 100% nattySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.juice or genetics?
gewoon goeie peak!en een korte aanhechting
kan je niet vergelijken met een bijna 60cm biceps van ct fletcher, appels met peren
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
Dacht dat je eerder doelde op zijn vormquote:Op maandag 24 februari 2014 19:03 schreef dreamerbulk het volgende:
kan je niet vergelijken met een bijna 60cm biceps van ct fletcher
nee op de massa uiteraard lolquote:Op maandag 24 februari 2014 19:04 schreef Ganzz het volgende:
[..]
Dacht dat je eerder doelde op zijn vorm
dit dusquote:Op maandag 24 februari 2014 19:05 schreef fathank het volgende:
Kracht wordt toch voor een groot deel door je cns bepaald?
gekke Brazilianen met hun syntholquote:
En wanneer is je cns goed voor veel kracht dan?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:06 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
dit dus
grotere spieren/meer gewicht kunnen wel helpen je cns bij te staan in nog grotere gewichten... en ook voor stabilisatie bij hoge gewichten.
moeilijk te meten aan het begin, je cns train je ook als je op een bepaalde manier traint zoals powerlifters doen. Dus je CNS wordt sterker.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En wanneer is je cns goed voor veel kracht dan?
Waar meet je dat uit?
Baas, en genen zullen inderdaad wel een belangrijke rol spelen.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:09 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
moeilijk te meten aan het begin, je cns train je ook als je op een bepaalde manier traint zoals powerlifters doen. Dus je CNS wordt sterker.
Het verschil tussen elite en gewone pro is denk ik dat stukje goede CNS in de genen. Waar bij de ene het plafond is bereikt ..zal bij die elite het plafond hoger liggen ... dat is in elke sport zo.
deze jongeman van 23 is niet voor niets nu al super elite... zijn vader was dat, zijn broer is dat, het zit in de genen.(plus jong begonnen)
[ afbeelding ]
ligt uiteraard aan verschillende factoren .. is je voeding goed? is je rust goed? is je trainingschema goed?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Baas, en genen zullen inderdaad wel een belangrijke rol spelen.
Maar eigenlijk kun je gewoon stellen: je ziet pas hoe goed je cns is als je gaat trainen, en het resultaat na bijvoorbeeld twee jaar ziet.
Uiteraard, maar zo sterk als Dan Green en andere powerlifters is lang niet voor iedereen weggelegd lijkt mij zo.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:13 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ligt uiteraard aan verschillende factoren .. is je voeding goed? is je rust goed? is je trainingschema goed?
zelfs dan nog hoeft 2 jaar niks te zeggen .. er zijn ook elite die al 15 jaar bezig zijn om op het punt te komen waar ze nu zijn ...
hard work beats everything zeg ik altijd, niet laten beperken door zogenaamde factoren.
nope, maar ook niet iedereen steekt er zoveel tijd, werk en middelen in .quote:Op maandag 24 februari 2014 19:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard, maar zo sterk als Dan Green en andere powerlifters is lang niet voor iedereen weggelegd lijkt mij zo.
Ben jij ook powerlifter?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:17 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
nope, maar ook niet iedereen steekt er zoveel tijd, werk en middelen in .
in powerliften kan je veel bereiken denk ik, mits je er 100% voor gaat,
ik neem nooit genoegen met minder, dus een 2000lb+total is waar ik zeker voor streef
ik wil mezelf pas powerlifter noemen wanneer ik mijn eerste wedstrijden heb gedaan..quote:
Maar BB staat toch niet helemaal los van kracht?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:23 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ik wil mezelf pas powerlifter noemen wanneer ik mijn eerste wedstrijden heb gedaan..
maar ik train wel voor powerlifting ja sinds half jaar ongeveer echt focus op powerlifting ..daarvoor BB maar ook wel wat kracht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |