nope, calorieën(en dan voornamelijke koolhydraten) leveren energie/krachtquote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want?
Gezond = sowieso meer kracht lijkt mij.
Ja, uiteraard.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:39 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
nope, calorieën(en dan voornamelijke koolhydraten) leveren energie/kracht
Compleet onwaar, voeding heeft nagenoeg geen invloed op aderen of cholesterol tenzij je aanleg hebt in de genen. Als je daarnaast gewoon je micro's eet is er niets aan de hand. calorie overschot icm weinig beweging zorgt voor veel vet in het lichaam .. dit is slecht ja. maar dat is niet toe te wijden aan het zogenaamde "slechte" voedsel .. nee dit is toe te wijden aan de verotte levenstijl van die persoon omdat die zo'n kk lui zwijn is dat te veel eet en te weinig beweegt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, uiteraard.
Maar je lichaam moet toch wel "gezonde" zaken opnemen . Elke dag naar de Mac is slecht voor je aderen, en dan toch ook voor de opbouw en kracht van je spieren?
Beweer jij nu dat iemand die elke dag naar de Mac gaat, gezond leeft?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:41 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Compleet onwaar, voeding heeft nagenoeg geen invloed op aderen of cholesterol tenzij je aanleg hebt in de genen. Als je daarnaast gewoon je micro's eet is er niets aan de hand.
doe zelfstudie op internet, je hebt zelfs professor die 40 dagen mac at, afviel en bloedwaardes werden beter.
Maar ik ga hier niet verder op in want dit gesprek heb ik al 1000x gevoerd met mensen.
zie mijn edit staat genoeg info in, ik ga niet verder vragen beantwoorden of mijzelf verklaren. en ja iemand die elke dag naar mac gaat zou in theorie gezond kunnen leven(ligt eraan wat diegene eromheen doet qua beweging en eventueel supplementatie).quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beweer jij nu dat iemand die elke dag naar de Mac gaat, gezond leeft?
Jaja, maar ik heb hier toevallig al redelijk wat studie naar gedaan.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:44 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
zie mijn edit staat genoeg info in, ik ga niet verder vragen beantwoorden of mijzelf verklaren.
alles wat jij weet is gebasseerd op jaren 80/90 science..dat weet ik nu al door je uitspraken(Je denkt zeker ook dat eigeel invloed heeft op je cholestrol? of dat verzadigd vet slecht is voor je aderen?). Doe jezelf een lol en ga jezelf inlezen met artikels van Alan Aragon.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jaja, maar ik heb hier toevallig al redelijk wat studie naar gedaan.
Maar goed, als jij er niet op in wil gaan, vind ik dat best hoor.
Ahja, als je het op die manier gaat bekijken.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:44 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
zie mijn edit staat genoeg info in, ik ga niet verder vragen beantwoorden of mijzelf verklaren. en ja iemand die elke dag naar mac gaat zou in theorie gezond kunnen leven(ligt eraan wat diegene eromheen doet qua beweging en eventueel supplementatie).
Nee, dat denk ik helemaal niet.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:47 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
alles wat jij weet is gebasseerd op jaren 80/90 science..dat weet ik nu al door je uitspraken(Je denkt zeker ook dat eigeel invloed heeft op je cholestrol? of dat verzadigd vet slecht is voor je aderen?). Doe jezelf een lol en ga jezelf inlezen met artikels van Alan Aragon.
ligt eraan .. een bigmac kan dezelfde voedingwaarde(V/P/C macro;s en zelfs evenveel sodium) hebben als een broodje gezond met een goeie laag kaas en ham. Zelfde geld voor een dikke pizza en een "gezond" bord pasta met groente.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja, als je het op die manier gaat bekijken.
Maar iemand die goed beweegt, en ook nog op zijn voeding let is gezonder dan iemand die elke dag Mac doet en veel beweegt.
Normaal gesproken he, als je er vanuit gaat dat ze allebei in de basis "gezond " zijn.
Een zelfgemaakt broodje gezond is per definitie gezonder dan een Big Mac.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:48 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ligt eraan .. een bigmac kan dezelfde voedingwaarde(V/P/C macro;s en zelfs evenveel sodium) hebben als een broodje gezond met een goeie laag kaas en ham.
dus wtf is gezond looooolll
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:49 schreef dreamerbulk het volgende:
maar nu stop ik echt, wil dit topic niet vervuilen
ja ik vermoed dat hij hier is om jimmies te rustlenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:01 schreef Weissman het volgende:
theunderdog komt onderkoffer van de dieetclub
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:02 schreef Sapstengel het volgende:
En hij heeft een ban op Google volgens mij.
hoe krijgen ze het voor elkaar vraag je je soms af lolquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:09 schreef Travel. het volgende:
Mooi
Ff een boeiend verhaal tussendoor. Vandaag viel er een oude dikke vrouw met crosstrainer en al om![]()
#gymavonturen
Is mij ook een keer gebeurd. Dacht eens kijken hoe hard zo'n ding kan, nou die kunnen dus best hard. Halve scheen lag openquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:22 schreef Snakey het volgende:
Bij ons lazerde er laatst iemand van de 'trap'. Zo een:
[ afbeelding ]
Zeker goed, idd. Zo'n AED zo verplicht moeten zijn in elke sportschool.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:17 schreef Questular het volgende:
Tijdje terug viel er bij ons iemand van de hometrainer af en toen bleek zn hart niet meer te kloppen....gelukkig was de zus van mn vriendin er (verpleegster) en die heeft via zo een defibrillator die man weer tot leven weten te wekken. Dat is dan toch een voordeel als je als gym aan bedrijfsfitness doet en het lokale ziekenhuis tot je klanten bestand mag rekenen
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:09 schreef Travel. het volgende:
Mooi
Ff een boeiend verhaal tussendoor. Vandaag viel er een oude dikke vrouw met crosstrainer en al om![]()
#gymavonturen
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ja.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:17 schreef RaymondK het volgende:
[..]
hoe krijgen ze het voor elkaar vraag je je soms af lol
Gezond eten gaat om meer dingen dan V/P/C en sodium (Nederlands: V/E/K en natrium)...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:48 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ligt eraan .. een bigmac kan dezelfde voedingwaarde(V/P/C macro;s en zelfs evenveel sodium) hebben als een broodje gezond met een goeie laag kaas en ham. Zelfde geld voor een dikke pizza en een "gezond" bord pasta met groente.
dus wtf is gezond looooolll
daarom begon ik eerder al over de micro's(als die in orde zijn kan je eten wat je wilt ... wat je nodig hebt aan kcal)quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:27 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Gezond eten gaat om meer dingen dan V/P/C en sodium (Nederlands: V/E/K en natrium)...
Bron?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:41 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Compleet onwaar, voeding heeft nagenoeg geen invloed op aderen of cholesterol tenzij je aanleg hebt in de genen.
Eens. Al hebben fluctuaties in bloedsuiker (t.g.v. gychemische index en de hoeveelheid eten) ook invloed.quote:Als je daarnaast gewoon je micro's eet is er niets aan de hand. calorie overschot icm weinig beweging zorgt voor veel vet in het lichaam .. dit is slecht ja. maar dat is niet toe te wijden aan het zogenaamde "slechte" voedsel .. nee dit is toe te wijden aan de verotte levenstijl van die persoon omdat die zo'n kk lui zwijn is dat te veel eet en te weinig beweegt.
quote:doe zelfstudie op internet, je hebt zelfs professor die 40 dagen mac at, afviel en bloedwaardes werden beter.
Maar ik ga hier niet verder op in want dit gesprek heb ik al 1000x gevoerd met mensen.
overgewicht is één van de schuldige voor hart en vaat ziektenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:30 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Eens. Al hebben fluctuaties in bloedsuiker (t.g.v. gychemische index en de hoeveelheid eten) ook invloed.
[..]
En dit dan allemaal voor ¤14,90.quote:Aminozuurprofiel per 100gram eiwit:
L-alanine 9.18 g
L-arginine 7.64 g
L-aspartic acid 5.73 g
L-cysteine 0,09 g
L-glutamic acid 10.34 g
L-glycine 22.75 g
L-histidine 0,59 g
L-leucine 2.90 g
L-isoleucine 1.29 g
L-lysine 4.01 g
L-methionine 0,79 g
L-phenylalanine 2.30 g
L-proline 13.17 g
L-serine 3.10 g
L-threonine 1.81 g
L-tryptophan 0,09 g
L-tyrosine 0,39 g
L-valine 2.40 g
L-hydroxylysine 0,89 g
L-hydroxyproline11.06 g
Dit. Ik heb het nu van aparte aminozuursupplementen ook nooit begrepen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:58 schreef Snakey het volgende:
Aminozuurprofiel per 100 gram eiwit:
Alanine 4788 mg
Arginine 2260 mg
Asparginezuur 10625 mg
Cysteine 2094 mg
Glutamine 16831 mg
Glycine 3025 mg
Histidine 1799 mg
Isoleucine* 5985 mg
Leucine* 10667 mg
Lysine* 8468 mg
Methionine* 2631
Fenylalanine* 2782 mg
Proline 6732 mg
Serine 5194 mg
Threonine* 6958 mg
Tryptophane* 1068 mg
Tyrosine 3092 mg
Valine* 5003 mg
Dit krijg in ~4 scoops whey, voor ~¤ 1,72
Zo goedkoop is het dus niet.
dit dus iddquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:58 schreef Snakey het volgende:
Aminozuurprofiel per 100 gram eiwit:
Alanine 4788 mg
Arginine 2260 mg
Asparginezuur 10625 mg
Cysteine 2094 mg
Glutamine 16831 mg
Glycine 3025 mg
Histidine 1799 mg
Isoleucine* 5985 mg
Leucine* 10667 mg
Lysine* 8468 mg
Methionine* 2631
Fenylalanine* 2782 mg
Proline 6732 mg
Serine 5194 mg
Threonine* 6958 mg
Tryptophane* 1068 mg
Tyrosine 3092 mg
Valine* 5003 mg
Dit krijg in ~4 scoops whey, voor ~¤ 1,72
Zo goedkoop is het dus niet.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:26 schreef Eleiko het volgende:
[..]^2
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ja.
Geen idee, ze was best gezet. En toen ging het allemaal heen en weer, en toen ik even niet keek lag het allemaal. Toen is ze maar op de bank gaan zitten bij het koffieapparaatquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:17 schreef RaymondK het volgende:
[..]
hoe krijgen ze het voor elkaar vraag je je soms af lol
Die dingen zijn nog verdomd zwaar om te lopenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:22 schreef Snakey het volgende:
Bij ons lazerde er laatst iemand van de 'trap'. Zo een:
[ afbeelding ]
ik zou niet en OHP en behind de neck doen, dan idd die side raisesquote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:29 schreef Dimachaerus het volgende:
bp 5x5
op 5x5
incline db 3x8
behind the neck press/side raises 3x8
dips 3x8
dl 5x5
bor 5x5
cable rows 3x8
traps 3x8
pull ups 3x8
sq 5x5
lunges 3x8
calve raises 3x8
Ik wil dit gaan doen, iemand nog op of aanmerkingen hierop?
Hmm, kan ik die rear delt flies / face pulls onder cable rows zetten?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:34 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ik zou niet en OHP en behind de neck doen, dan idd die side raises
waar zijn je rear delt flies of face pulls .. voor je rear delt
misschien nog 1 hamstring oefening erbij?
glute ham raise is een oefening die iedereen zou moeten doen, dus die doen ja.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:43 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Hmm, kan ik die rear delt flies / face pulls onder cable rows zetten?
Voor hamstrings: glute ham raises of stiff legged deadlifts. Maar ik doe dl al op pull, dan ijkt mij glute ham raises beter?
Pakt de OHP niet al een stuk rear delt?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:34 schreef dreamerbulk het volgende:
waar zijn je rear delt flies of face pulls .. voor je rear delt
Nope, het pakt vooral de lateral deltoid.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:16 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Pakt de OHP niet al een stuk rear delt?
Je begint met lege stang en verhoogt het gewicht net zo lang totdat je tempo omlaag gaat. Dat is het gewicht waar je de volgende training mee werkt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:43 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Hmm, kan ik die rear delt flies / face pulls onder cable rows zetten?
Voor hamstrings: glute ham raises of stiff legged deadlifts. Maar ik doe dl al op pull, dan lijkt mij glute ham raises beter?
En ik neem aan dat ik weer begin met 0 kg? Op dl na dan ivm barbell hoogte op grond.
Pakt vooral anterior delt met lateral als een goede tweede van wat ik mij herinner.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:44 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nope, het pakt vooral de lateral deltoid.
Jep, ik vergis me.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:32 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Pakt vooral anterior delt met lateral als een goede tweede van wat ik mij herinner.
NEEN.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 14:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een zelfgemaakt broodje gezond is per definitie gezonder dan een Big Mac.
Subway broodjes zijn ook niet ongezond. Gezond eten bestaat nieteens.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:22 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
NEEN.
Ga je weer met onderbuikgevoelens gooien ipv te specificeren wat de hoeveelheden ingrediënten zijn. Je maakt dezelfde denkfout als de mensen die volkorenbrood en -pasta naar binnen aan het schransen zijn en boven onderhoud eten, want immers 'gezond' terwijl ze met een pens van hier tot Tokio aan het lopen zijn.
What's next? Subway broodjes zijn 'gezond' ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |